De eenzame strijd van Die Gerechten Giuseppe Chiari, een winterharde doorbloeier Twee directieleden ziekenhuis weg na kritisch rapport Brittens War-requiem een aanklacht en waarschuwing Giulini: Webern vol tederheid vertolkt Politiebond adverteert voor hoofdcommissaris Versevddt kan véél voor u betekenen. ,Qfl En dan nog Reorganisatie in Dordrecht VOOR MAZDA Bassist gewond bij televisieopnamen Jongeren bezetten kantoor van PvdA Rijverboden tijdens alcoholcontroles Helmut Schmidt ziet nog geen eind aan energiecrisis als uw teken materiaal is verouderd! MAANDAG 11 JUNI 1979 KUNST/RADIO/TELEVISIE TROUW/KWARTET HF door Dirkje Houtman AMSTERDAM Blauw-wit licht schijnt door de bevroren ruit. Het geeft de enorme ruimte waar slechts een bed staat een kille aanblik. H ier wordt de aanslag op de groothertog van Rusland door vijf revolutionairen voorbereid in „Die Gerechten" van Albert Camus dat het Württemfcergische Staatstheater in de regie van Claus Peymann, zaterdag in Amsterdam in het kader van het Holland Festival speelde en vanavond in Rotterdam zal opvoeren. Het is een aangrijpende voorstelling dan zijn om een discussie tussen Ka- Jew de bom niet gooide omdat er liajew en Stephan die op een handge meen dreigt uit te lopen te luwen of als hij Dora, overmand door angst en verdriet om haar verloofde Kallajew, die het doodvonnis ondergaat, moet opvangen. waarin de vraag centraal staat of geweld als pollUek middel gerecht- baardlgd is. Het gezelschap heeft dit stuk op het repertoire genomen om een discussie op gang te brengen en de link naar de actualiteit wordt nog eens versterkt door een filmpje aansluitend op de voorstelling. Hierin wordt de tramrit gevolgd van de schouwburg In Stutt gart naar de gevangenis ln Stamm- helm (een voorstad van Stuttgart) waar de drie anarchisten Indertijd om het leven kwamen. Herfst 1977 was deze voorstelling zo actueel dat het onder politieke druk een aantal keren niet gespeeld kon worden. De kille ruimte, waarin de handeling van Die Gerechten zich aanvankelijk afspeelt. Is qua afmeting te vergelij ken met de kamer ln een oud heren- huls. Het benadrukt de eenzame strijd van de vijf, die tussen deze hoge muren nog kleiner lijken. De ruimte heeft een afstand die leider Annenkow door te rennen soms let terlijk moet overbruggen. Dat kan Afstand Het is de ruimtelijke afstand die pa rallel loopt met de emotionele af stand tussen de groepsleden en die tot het volk. Voor persoonllje liefde en gevoelens Is hier geen plaats. Die worden weggeredeneerd en opgeof ferd aan een idee dat. uiteindelijk moet lelden tot de bevrijding van de onderdrukten. Het Is een abstracte liefde zonder response en Dora vraagt zich vertwijfeld af „Weet het volk dat we van ze houden? Het volk zwijgt? Wat een stilte." Een aantal malen wordt die ruimtelij ke afstand doorbroken als de vijf zich open om het bed verzamelen bijvoor beeld om een conflict uit te praten. Was het gerechtvaardigd dat Kalia- klnderen ln het rijtuig van de groot hertog zaten. Hijzelf vindt van wel omdat hij voor de revolutie strijdt om het leven een kans te geven. Stephan. zojuist gevlucht uit een mensonte rend strafkamp keurt het af. Alles is volgens hem toegestaan „wat onze zaak kan dienen". Waarop Kallajew antwoordt: „In Jouw woorden klinkt een nieuwe tirannie". Het verkleinen van die ruimtelijke afstand kan de persoonlijke afstand echter niet overbruggen. Elk van hen worstelt met eigen angst, vertwijfe ling en onzekerheid wat soms uit loopt om een korte naar felle emotio nele uitbarsting die de onderdrukte spanning moet ontladen. Het zijn ex plosies van onderdrukt menselijk ge voel die voorafgaan aan de Ideële explosie en het uiteindelijke dood vonnis. Deze strak gespeelde emoties vormen de knooppunten waarmee de handeling wordt aangetrokken tot een zuivere eenheid, waarmee met de pathetiek die het stuk wel kent te recht wordt afgerekend. Programma's maandag 11 juni AMSTERDAM. Stadsschouwba 18.30: Tristan und Isolde, Centra Bellevue 20.30: Geoffrey Doi Madge II. SCHEVENINGEN. Theater aan i Haven 20.30: Laura Dean Danctt and Musicians. ROTTERDAM. Schouwburg 20.1i Die Gerechten, De Doelen 20.15: Pa try International EINDHOVEN. Stadsschouwba 20.30: The Irish-Hebrew Lesson. Scène uit In verband met de opening van het verbouwde Tropenmuseum in Am sterdam wordt op 12 Juni een sympo sium gehouden in het museum over „vision and visualization", waaraan directeuren van musea uit binnen- en buitenland deelnemen. Daarnaast kan het publiek het museum van 12 Juni tot en met 17 juni gratis bezoe ken. Maandag 11 juni worden de deu ren van het museum speciaal openge zet voor buurtbewoners. AMSTERDAM U hebt het gemist, dat optreden van de Fluxus-kunstenaar Giuseppe Chiari in het Holland Festi val. Tenzij u onder de weini gen was die zaterdagavond in De Brakke Grond in Amster dam, of zondag in Rotterdam (Museum Boymans) zijn solo- performance bijwoonden. Er is nog een kans, want op 17 juni komt hij nog in Gronin gen (Groninger Museum) Als het zo gaat als bij de eerste voor stelling in Amsterdam hoeft u er geen andere plannen voor te laten schie ten. als u het helemaal blijft uitzitten bent u toch na een goed hall uur al weer buiten. Dan is het flnlto met de performance. Zaterdagavond wist men dat nog niet zo. Toen de 53-jarige Italiaan een kleine veertig minuten met een video apparaat had gefrutseld, en het pu bliek hem met een broodmager ap plausje te kennen gaf dat het best wilde wachten tot het leuk zou wor den. bleek het afgelopen te zijn. Men had dat niet verwacht. Het soliede tv- toestel en de kostbare video-camera zagen er even betrouwbaar en aerieus uit als de wat zorgelijk gebogen lo door R. N. Degens pende kunstenaar zelf. En het stille schietgebedje vooraf, met de handen voor de ogen. wekte de Indruk dat ook Chiari begreep niet uitsluitend op eigen kracht en op de verworven heden van de techniek te mogen bouwen. Reden tot symphatle en de beste ver wachtingen dus. Waarvan niet veel heel bleef toen de performance van deze avond in hoofdzaak bleek te bestaan uit het verfrommelen van kranten (waarvan het geluld ver sterkt uit het toestel kwam) en het tegelijkertijd met de camera van dichtbij opnemen van deze handeling die dan op het scherm te zien kwam. Ook trommelde Chiari wat onbe stemd ritmisch met de rechterhand op een krant en hield met de linker hand de camera er dicht bij. Na er nog wat mee te hebben rondgezwaaid (aardig effect op het scherm) en wat met het aan-en-uit knopje van het toestel te hebben gespeeld, gooide hij de camera op de grond en een paar Thonet-stoelen er voor. Allemaal nog- eens te zien op het. naar verhouding, belachelijk kleine („grootbeeld") schermpje. En dat was het dan voor deze avond. Men bleef nog wat zitten, dacht aan een pauze. Maar het was voorbij, pas sé. Net als de Fluxus-beweging uit de jaren zestig, waarvan Chiari mogelijk een winterharde doorbloeier is. en waaraan hij zijn bekendheid te dan ken heeft. Hij was er al vroeg bij ln 1962 in New York en hij gelooft misschien nog steeds in wat destijd met de Fluxus-happenings werd be oogd: een zuiverende Invloed uitoefe nen op een door beroepkunstenaars verziekte situatie waarin kunst en leven teveel van elkaar gescheiden waren. In ons land werden in het begin van de jaren zestig ook Fluxus-happe nings op touw gezet waarbij bijvoor beeld met dodelijke ernst een papier strook werd uitgerold en doorge knipt. iemand op het podium hardop het publiek zat te tellen (waarmee hij gauw klaar was), vier mensen met een mom voor hun bakkes vijf minuten lang onbeweeglijk de zaal instaarden („Lachen 1962" was de titel) of een microfoon luid hoorbaar in papier werd verpakt. Dat was toen nog nieuw, en soms ook wel leuk. als je het maar niet serieus nam. Dat lukt je bij Chiari ook al niet. De grap is bij hem misschien dat het zo gauw afge lopen Is; maar daarvoor duurt het weer veel te lang. Kortom, u hebt er eigenlijk niets aan gemist. BINNENLAND Van een onzer verslaggevers DORDRECHT Twee van de drie directieleden van het gemeenteziekenhuis van Dordrecht, de geneesheer-directeur dr. J Bok en de verpleegkundig directrice zuster A. van der Plas. hebben hun ontslag ingediend. Zij zeggen het verwezen lijken van een nieuwe directie-structuur, zoals die in een organisatierapport wordt aanbevolen, niet in de weg te willen staan ADVERTENTIE EN ECHTE SERVICE MOET U NAAR De deskundige hebben het vorig jaar ln opspraak gekomen gemeente-zie kenhuis (527 bedden) nauwkeurig doorgelicht en zeggen eenorganisa tiestructuur te hebben aangetroffen die nog ls afgestemd op het kleine en weinig gespecialiseerde ziekenhuis dat het vroeger was. Wat medische mogelijkheden en wat capaciteit aan gaat is het een modern bedrijf gewor den maar het management is achter gebleven vooral wat betreft het geven van leiding aan. de begeleiding van en ln het algemeen zorg voor het personeel. Gezagsvacuüm WIJ hebben moeten vaststellen dat er een volstrekt gezagsvacuüm en een diepgeworteld onderling wantrouwen ln hrt ziekenhuis heersen, aldus de rapporteurs Het op de hogere nl veaus falende leiderschap veroor zaakt onzekerheid, spanningen en conflicten Aanvankelijk dacht men leiderschap en organisatie zodanig op te kunnen krieken dat het ziekenhuis als moderne drganlsatie zou kunnen gaan functioneren De problemen en de ltritiek op de leiding bleken echter van dien aard dat er maar een moge lijkheid over bleef een ingrijpende verandering van de organisatie- en directiestructuur De rapporteurs stellen voor een alge meen directeur te benoemen en drie adjunct-directeuren, respectievelijk voor de geneemskundtee sector de sociale sector en de service-verlening, waaronder alle andere beleidssecto ren vallen De verschillende gebieden van het directiebeleid zullen nauw keurig op elkaar moeten worden afge stemd De bedoeling van het college van B en w Is dat de huidige econo misch-directeur S O Duursma tot algemeen directeur wordt benoemd Beroep In het rapport wordt een klemmend beroep op het personeel gedaan aan de opbouw van de nieuwe structuur, die binnen twaalf maanden haar be slag moet krijgen, mee te werken Alleen dan. zo wordt het personeel voorgehouden, kan van het zieken huis een goed functionerend geheel worden gemaakt De onvrede bij het personeel over organisatie en leiding kwam in augustus 1978 aan het licht toen een voormalig personeelslid een zwartboek over het ziekenhuis liet verschijnen. Het sloeg in als een bom maar werd al gauw beschouwd als een soort wraakneming van een man die zijn tijdelijke aanstelling niet in een definitieve omgezet had gezien Als sloeg hij op verschillende punten de plank mis. uit het gerommel rond om zijn zwartboek steeg toch wel duidelijk het beeld op dat er ln het ziekenhuis iets mis was De Dordtse wethouder van volksge zondheid tr J Zaaljer trachtte lang de zaak te sussen, maar toen ook de voorzitter van het medisch stafbe- stuur. de chirurg J. Kweekei. zijn stem verhief en zijn collega Bok en de wethouder verantwoordelijk stelde, wilde lederen wel dat de onderste steen naar boven werd gehaald Dat is'nu met het organisatie-onderzoek gebeurd DEN HAAG WAREGEM (ANP) Bassist Peter Scherpenzeel van de Nederlandse popformatie Kayak is zaterdagavond ernstig gewond tij dens televlsle-opnbamen ln het Belgi sche W arrgem Scherpenzeel struikelde direct na het begin van het concert en viel op een juist ontploffende magnesiumbom. die voor effect aan de show wordt toegevoegd Na aankomst in het zie kenhuis bleek hij eerste-, tweede- en derdegraads verbrandingen en brandwonden aan gezicht, bovenli chaam en arm te hebben opgelopen. De concerten van Kayak zijn voor onbepaalde tijd afgelast Sam v. Houtanstr 199 A dam Ganzenveld Bl| hel CBR Tal. 135103-113016 RPFriAAl VOOR GROTE WAGENPARKEN GRONINGEN - (ANP) Ongeveer dertig Groningse jongeren houden sinds zondagmiddag drie uur het PvdA-kantoor aan de Kromme Elle boog ln Groningen bezet. Zij doen dit uit protest tegen het feit dat het dagelijks bestuur van de PvdA ln Groningen zich niet aan de afspraken zou hebben gehouden over een door de jongeren gewenste uitbreiding van hun jongerencentrum ..Vera" in de Oosterstraat. Vandaar behandelt de Groninger raad een voorstel over ver bouwing van dit jongerencentrum, maar de jongeren eisen tevens uit breiding van het gebouw UTRECHT (ANP) In enige kranten is zaterdag een advertentie opgeno men van de afdeling Amsterdam van de Nederlandse politiebond, waarin een nieuwe hoofdcommissaris voor de Amsterdamse gemeentepolitie wordt gevraagd In de advertentie stond dat de bond wil dat in deze voor Amsterdam zo belangrijke functie de meest capabele persoon moet worden benoemd Volgens voorzitter L. van der Linden van de bond is de adver tentie buiten medeweten van de ge meente Amsterdam en de korpslei ding geplaatst De bond zal ook de plaatsingskosten voor zijn rekening nemen. Volgens Van der Linden is de afdeling Amsterdam van de bond ontevreden over de wervingsactiviteiten die tot dusver zijn ontplooid door het minis terie. Tot nog toe verscheen er voor de functie van hoofdcommissaris één advertentie ln het Algemeen Politie blad Volgens de bond hoeft de nieu we politiechef niet persé uit politie kringen afkomstig zijn Hij moet in staat zijn het korps op eigentijdse wijze te leiden Verder moet hij on drrmecr openstaan voor de tak het korps levende ideeën. bereid zijn tot MB zinvolle en kritische samenwer king met het plaatselijke bestuur en een modern personeelsbeleid kunnen voeren. De bond wil „optimale" in spraak bij de benoeming AMSTERDAM DEN HAAG (ANP) - Bij <ien alcohol-verkeerscontrole ln het centrum van Amsterdam zijn in de nacht van zaterdag op zondag 177 automobilisten gecontroleerd. Veer tien van hen kregen een proces-ver baal voor rijden onder invloed en aan acht werd een rijverbod opgelegd Daarnaast werden dertien andere overtredingen geconstateerd. In de avond en nacht van vrijdag op zaterdag zijn in Den Haag ruim 860 bestuurders van auto's, motoren en bromfietsen gecontroleerd Een rij verbod kregen 34 mensen, veertien kregen een proces verbaal. Een blaas- test moesten 299 mensen doen Eén weigerde en kreeg daarvoor een be keuring Voor een tweede blaas test moesten 34 mensen naar het politie bureau Dertien van hen moesten een bloedproef ondergaan van die der tien weigerden er twee lit door W. H. Wolvekamp ROTTERDAM Onder de muziekevenementen die Rotterdam in het Holland Festival 197 r zijn toebedeeld neemt de uitvoering van Benjamin Brittens War-Requiem, zaterdagavond i de Doelen gegeven door de Nederlandse Bach Vereniging onder leiding van Charles de Wolfl ongetwijfeld een belangrijke plaats in. De aangrijpende ernst van deze in 1961 geschreve muziek en de hoge kwaliteit van de uitvoering hebben een diepe indruk achtergelaten. Als uitgangspunt voor zijn War-Re quiem koos Britten de oude Latijnse tekst van de Missa Pro Defunctis, gecombineerd met gedichten van Wilfred Owen, die kort voor de wa penstilstand, die een einde maakte aan de eerste wereldoorlog, op 24- jarige leeftijd in Frankrijk sneuvelde. Tekst en muziek vormen een aan klacht en waarschuwing tegen het oorlogsgebeuren. Voor de verwezenlijking van zijn War- Requiem heeft de componist een om vangrijk uitvoeringsapparaat voorge schreven bestaande uit Gemengd Koor. Jongenskoor. Groot Orkest, Kamerorkest en drie vocale solisten. Behalve de Nederlandse Bach Vereni ging werkten aan deze uitvoering mee het Jongenskoor van de St. Bavo (Haarlem), het Noordelijk Filharmo nisch Orkest, een Kamerorkest onder leiding van Hans Kox, de sopraan Felicity Palmer, de tenor Neil Jen kins en de bariton John Shirley- Quirk, die hier in het verleden reeds in de vocalistenserie optrad. Het schijnt de bedoeling van Britten te zijn geweest om dit grote ensemble over drie niveaus te verdelen. Op de voorgrond de twee mannelijke solis ten en het kamerorkest. Zij moeten de gedichten van Wilfred Owen ten gehore brengen. Daarachter de ver tolkers van de dodenmis, namelijk groot koor. groot orkest en sopraan soliste. Ten slotte het op de achtergrond op gestelde Jongenskoor met begelei ding van orgel (portatief) dat het ef fect van een klein engelenkoor moet opleveren. Niet iedere zaal is voor deze opstelling geschikt. Ook de Doe len niet, maar men heeft voor deze uitvoering getracht het idee van de drie niveaus zo veel mogelijk te hand haven. Britten behoort met Strawinsky tot de 20e eeuwse componisten wier mu ziek altijd herkenbaar is. terwijl er bij hen toch zelden sprake is van een zich herhalen. In zijn veelzijdig oeuvre heeft Britten zich nooit op een be paalde compositietechniek vastge legd. Maar waar hij dit nodig vindt gebruikt hij moderne, eigentijdse sys temen. Hij is wat dat betreft van alle markten thuis. Steeds toont Britten zich ook vin dingrijk waar het zijn meesterlijke instrumentatiekunst betreft. Dat was reeds het geval met zijn opera „The turn of the Screw" waarin een zeer klein kamerorkest voor een ongelofe lijk klankraffinement zorgt. Bij het grote orkest, dat Britten voor zijn War-Requiem voorschrijft is al evenzeer sprake van een zeer aparte instrumentatiekunst. Toch is de mu ziek van het War-Requiem niet overal even boeiend. Naast prachtige delen, die van grote inspiratie getuigen (Dies Irae met o.a. de ontroerende sopraan-solo „Lacrimosa", de kunsbklri ge koorfuga uit het Offeratorium ke het slotdeel „Libera me", doet ó-ru: inzet van het Sanctus b.v. gekunstd [u aan. Er zijn ook momenten die n/lo vrij blijven van een zekere vervliè to J Het leeuwendeel in deze uitvoeriflt had wel het gemengd koor. De Ned landse Bach Vereniging heeft i ^moeilijke taak onder leieing 'Charles de Wolff op schitterende ze volbracht. De koorzang klonk in vaak geavanceerde harmonieën a ver en zeer genuanceerd tot in I pianissimo toe. Ook het jongensko heeft uitstekend voldaan. Van de dn i vocale solisten was het vooral de bar ton Shirley-Quirk, die met zijn klanl rijk en volumineus stemgeluid impoj neerde. H De sopraan Felicity Palmer kon zid tegenover het grote koor goed hanó haven. Wel was ha&~ stem soms ie', aan de scherpe kant. De tenor Ne Jenkins bleek over een mooi stemgi luid te beschikken maar bleef in gr luidsvolume wat achter bij d bariton. Het Noordelijk Filharmonisch Orkes heeft het instrumentale aandeel me veel verve ten gehore gebracht. Alle bijeen werd het een indrukwekkend uitvoering van een werk waarin he conflict en het thema oorlog en vredi centraal staan. ADVERTENTIE NEW YORK (Reuter. AFP) De Westduitse bondskanselier Helmut Schmidt heeft in een televisie-inter view in New York verklaard, dat de huidige energiecrisis nog wel tot aan het einde van de jaren tachtig zal kunnen voortduren „De erisis zal in die periode tot ernstige economische problemen aanleiding geven Schmidt deed een dringend beroep op im- en exporteurs van energie met elkaar samen te werken. „Alleen dan kan de situatie van dit moment het hoofd worden geboden." Schmidt zei de indruk te hebben ge kregen in de VS dat sommige Ameri kanen menen, dat van een werkelijke olieschaarste geen sprake is. „Ik kan echter de verzekering geven, dat dat wel degelijk het geval is", zo zei Schmidt Schmidt was van mening, dat de OPEC wel eens het slachtoffer zou kunnen worden van zijn eigen poli tiek om de olieprijzen alsmaar te ver hogen. Hij deed een beroep op de OPEC-landen hun politiek „die uit eindelijk alleen maar verliezers kan opleverente herzien. Vraag snel onze documentatie-folders aan. U vindt bij Verseveldt de modernste tekentafejs. Komplete tekenkombinaties van de beste merken. Met 'alle' toebehorende tekenmaterialen en bijpassende verlichting. Vakmensen adviseren u in onze showroom en vakmensen zorgen voor de juiste afstelling van de tekenkombinatie, bij u thuis of op het bedrijf. Tot ziens in onze showroom. Herengracht 52a, Den Haag. Tel. 070-469214 Adviseurs en verkopers van efficiëncy r door Jac. Kort Speciaal vandaag AMSTERDAM Tijdens het eerste van de beide concerten, die het Concertgebouworkest dit jaar in het kader van het Holland Festival geeft stond het orkest onder leiding van de Italiaanse dirigent Carlo Mario Giulini. Op het programma stonden drie wer ken die kort na elkander in Oosten rijk ontstaan zijn. maar niettemin op tal van punten met elkaar contras teren. Begonnen werd met de „Fünf Stücke für Orchester". opus 10 uit 1913 van Anton Webern. miniatuurtjes, waar van de kortste een kwart minuut duurt en de langste de twee minuten niet haalt. tere. fijne klankimpressies voor vier solo strijkers, een kleine groep blazers, harmonium, celesta, mandoline, harp. gitaar en slagwerk Vervolgens klonk van Gustav Mahler het Adagio uit de Tiende Symfonie uit 1910, een werk, dat de componist onvoltooid naliet en waarvan hij niet wenste dat anderen na hem pogingen ondernamen het af te maken Een pathetisch stuk. dat Mahler schreef tijdens de meest uitzichtsloze periode van zijn leven. Vijfentwintig jaar tevoren had Jo hannes Brahms zijn Vierde Symfonie geschreven, die door zijn gecompli ceerde en strenge opbouw zelfs zijn vrienden en bewonderaars verbij sterd deed staan. Zoiets hadden zij na de briljante Derde niet voor mogelijk gehouden. Hoewel Brahms tijdgenoten zich slechts met moeite met deze symfo nie hebben verzoend, is het een feit, dat zij een natuurlijke voortgang is in de lijn Beethoven-Bruckner-Mahler. Giulini is geen onbekende voor het hoofdstedelijke publiek Hij heeft reeds menig concert met ons orkest gegeven. Onder zijn sobere en exacte directie gaf het Concertgebouw Or kest ook thans voortreffelijke vertol kingen van de bovengenoemde wer ken Webern teer en bijna sprookje sachtig, Mahler met aangrijpende dramatische bewogenheid en Brahms uitermate boeiend, meesle pend. hetgeen uitmondde in de ma gistrale finale De Grote Zaal was zaterdagavond matig bezet. Kennelijk had het gun stige weer velen naar elders gelokt Op zaterdag 23 juni wordt in Amersfoort de tentoonstelling „Amersfoort het schip in" geopend De expositie wordt georganiseerd door de Amersfoortse culturele raad in nauwe samenwerking met het Ne derlands Maritiem Instituut en het Maritiem museum Prins Hendrik te Rotterdam. De tentoonstelling in De Zonnenhof geeft een beeld van de Nederlandse scheepvaart van deze eeuw. De VARA herhaalt de serie over de geschiedenis van het socialisme Voorwaarts en niet vergeten. Vanavond het eerste programma. Ned. 1/20.00 Uitslagen van de verkiezin gen van het Europese parle ment. Verder analyses en com mentaren. Ned. 1/20.40 Showroom met Henk van der Horst, Coen van Vrij- berghe en Jan Fillekers Ned. 2/21.20 De VARA presenteert in Theater thuis het Vlaamse stuk De onweersvogel. Ned. 1/21.55 Actualiteiten in NCRV's Hier en Nu Ned. 2/22.20 Kerkepad met routes langs kerken, kloosters en kapellen in Zeeuws-Vlaanderen i langs de IJssel Ned. 2/23.00 Vervolg van de Europese verkiezingsuitzending Ned. 1/23.05 Who's afraid of Virginia Woolf? een Amerikaanse speelfilm uit 1966 Dtsl. 2/22.20 In 't zilver met een gesprek van Noortje van Oostveen met mevrouw S. Strikwerda-van Klinken Hilv. 2 15.30 In NCRV's Literama het luisterspel van Paul Barz Ge dachten aan moord Hilv. 2/21.15

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1979 | | pagina 4