Een postbode in het
huis van bewaring
TROS wil meer
zendtijd hebben
ïE
We staan er gekleurd o
vermakelijk afwisselend
Nieuwe
boeken
Onderwijstelevisie over justitie
'Getalscriterium doorvoeren'
Wereldomroep
voor militairen
in Libanon
Fred Racké weg
bij Studio Sport
Oostenrijk zag Holocaust
Brusselse brand
is nog een les
TV COMMENTAAR
Strijdbaar cabaret
FILM OP TV
Programma's
van NOS-tv
over Europa
Kransberg volgt
Karsemeijer op
sa
IMRE NAGY
schilderijen
9-31/3
- VRIJDAG 9 MAART 1979
KUNST/RADIO/TELEVISIE
TROUW/KWARTET
door Leo Kleyn
HILVERSUM Rechters dragen een „jurk", die, om het nog komischer te maken, gedeelte
lijk aan het oog wordt onttrokken door een „slabbetje". En gevangenen die in het huis van
bewaring of de gevangenis bezoek krijgen, worden in de gaten gehouden door een „postbode".
Kinderen die vla de onderwijstelevisie in aanraking komen met het strafrecht, blijken daar
een geheel eigen kijk op te hebben.
Het beeld behoeft enige correctie. ze
ker wanneer zelfs brievenbestellers
Justitiële taken wordt toebedacht. De
mogelijkheid tot rechtzetting wordt
geboden in het programma ..In aan
raking met de Justitie", dat de Stich
ting Nederlandse Onderwijs Televisie
in drie afleveringen, te beginnen op
20 maart, zal uitzenden. Het program
ma. gemaakt naar een idee van Jos
Withagen, die het mede heeft samen
gesteld. wil kinderen van Uen tot
veertien Jaar verder laten kijken dan
televisieseries als ..Kojak" en „Stars-
ky and Hutch" lang zijn.
De afleveringen, die leder ongeveer 25
minuten duren, geven niet alleen een
indruk van wat het strafrecht bete
kent en wat eraan vastzit, maar regi
streren ook de reacties van enkele
leerlingen van de Jan Evertsenschool
in Amsterdam op de ln gedramati
seerde vorm weergegeven rechts
gang- Tijdens dat napraten, waarbij
de hoofdrolspeler als gespreksleider
optreedt, komt onder meer die „post
bode" om de hoek kijken
„Het strafrecht", heet het in een
handleiding bij het programma, ,,is
het meest besproken en opvallende
deel van het recht". In de klas be
hoort het niet tot de meest besproken
onderwerpen. Kinderen horen en le
zen wel over misdaad, politie, rechts
zaken en gevangenissen, maar van de
wereld die daarachter schuilgaat, zi.a
ze niet of gebrekkig op de hoogte Dat
geldt trouwens niet alleen voor kinde
ren. Jos Withagen, Dleneke Teeuw.
die regie en produktie deed. en de
andere medewerkers aan het pro
gramma hebben getracht die wereld
althans op school wat dichterbij te
brengen.
Ze hebben geprobeerd, wat ook het
meest voor de hand ligt. hun publiek
(leerlingen van de hoogste klassen
van het lager onderwijs en de laagste
klassen van het voortgezet onderwijs»
te laten kijken naar de belangrijkste
stadia van het strafproces door de
ogen van de verdachte
Ex-delinquent
Die verdachte wordt gespeeld door
een ex-delinquer.i. Peter de Klerk, op
een manier die een acteur hem niet
zou verbeteren. Aan het hele pro
gramma is trouwens geen acteur te
pas gekomen: politieagenten, rech
ters. officier van Justitie, advocaat en
bewaarders oefenen het beroep dat ze
uitbeelden ook in werkelijkheid uit.
De camera volgt de gebeurtenissen
bij achtereenvolgens de arrestatie (na
een diefstal met geweldpleging), de
berechting en het verblijf ln het huis
van bewaring. Hoe het de verdachte
daarna vergaat, komt niet aan de
orde. zodat niet valt na te gaan of het
Peter lukt om samen met zijn vrouw
„een nieuw leven te beginnen", zoals
aan het slot van het programma hart
grondig wordt verzucht.
De reclassering komt er in het pro
gramma trouwens toch nogal be
kaaid af. De rol die de maatschappe
lijk hulpverlener in het leven van de
delinquent speelt, wordt wat onder
belicht. Volgens de samenstellers wil
den zij een niet al te gecompliceerd
beeld van de rechtsgang geven, ter
wijl daarnaast toch al met de voor
uitzending beschikbare tijd gewoe
kerd moest worden.
Het lot dat de gestrafte na zijn vrijla
ting treft, blijft overigens niet onbe
sproken. Uit de laatste aflevering
wordt duidelijk dat het de delinquent
heel wat moeite zal kosten een baan
te vinden. En tijdens de nabeschou
wing. in een nagebouwde cel in de
studio („In werkelijkheid ziet die er
minder mooi uit." zegt Peter), wordt
door de kinderen opgemerkt dat je
wordt nagekeken en nagewezen en
eigenlijk dubbel gestraft wordt
Zachtzinnig
In het strafrecht gaat het volgens de
eerder geciteerde handleiding om za
ken „die vaak als zeer bedreigend,
overweldigend, onduidelijk of te
streng worden ervaren". De program
mamakers hebben mede de bedoe
ling gehad duidelijk te maken dat
ondanks alle bedreiging een verdach
te of een delinquent niet van alle hulp
verstoken ls.
Tegenover de strenge officier van jus
titie (die er geen moeite mee heeft de
verdachte als een „misdadiger" te
betitelen) staat een advocaat, en in
het huis van bewaring wil een begrij
pende bewaarder nog wel eens een
opbeurend woord spreken (al gaat
hem dat maar slecht af).
Hoe deprimerend toch het leven in
een huis van bewaring is. hebben de
samenstellers, huns ondanks mis
schien. voortreffelijk weten uit te
beelden. Ongetwijfeld hebben ze in
Van onze radio- en tv-redactie
HILVERSUM De TROS.is
van mening dat als het getals
criterium. dat „een essentieel
element vormt van het om
roepbestel" consequent
wordt doorgevoerd omroepen
met meer dan 500.000 leden
ook meer zendtijd zouden
moeten krijgen.
In een brief aan de leden van de vaste
kamercommissie voor CRM la TROS-
Van onze radio- en tv-redactie
DEN HAAG De uitzendingen van
Radio Nederland die op Europa zijn
gericht kunnen ook door de Neder
landse militairen in Libanon worden
ontvangen Voor dit doel wordt de
zender van de Wereldomroep op Ma
dagascar ingeschakeld.
De uitzendingen zijn bestemd voor
landgenoten die Nederland voor kor
tere tijd verlaten Voorts kunnen de
Nederlandse militairen ln Libanon
luisteren naar programma's van de
Wereldomroep die zijn bestemd voor
landgenoten die zich in het buiten
land hebben gevestigd
voorzitter mr. H. J Mlnderop inge
gaan op het voorstel van minister
Gardeniers van CRM om de getalscri
teria van de omroepen te verhogen.
De TROS-voorzltter blijkt niet alleen
juridisch geschoold te zijn, maar hij
kan ook rekenen. Daarbij stuitte hij
op het volgende. In het nieuwe wets
ontwerp gaat de minister uit van
150.000. 325.000 en 500.000 leden/con
tribuanten voor C-. B- en A-omroe
porganisaties. hetgeen een rekenkun
dige reeks vormt met een constante
factor van 175.000.
De TROS-voorzitter is van mening
dat het consequent zou zijn als deze
rekenkundige reeks verder wordt
doorgetrokken zodat er ook omroep
organisaties kunnen zijn met 675.000
of 850 000 leden/contribuanten.
Bij toekenning van zendtijd zou
eveneens een doortrekking van de
rekenkundige reeks voor zendtijdver
deling 1:3:5 moeten plaatsvinden
Dat komt neer op een verhoudingscij-
fer 7 voor een omroep met 675.000
leden contribuanten en verhoudings-
cljfer 9 voor een omroep met 850.000
leden. Zodoende zal de grootte geho
noreerd kunnen worden met meer
zendtijd. (De twee superomroepen
die in aanmerking zouden komen
voor de door de TROS geopperde
regeling zijn de TROS met 730.000
leden en de AVRO met 780.000
red.)
Verder stelt de TROS voor het zo om
te draaien dat gesproken wordt van
een A-omroep als er 150 000 lederv
contribuanten zijn. van een B-om
roep als het er 325.000 zijn en van een
C-omroep als het er 500 000 zijn. De
omroepen met 675.000 of meer leden/
contribuanten zouden de D- of E-
status kunnen krijgen.
DEN HAAG (ANP) Fred Racké.
redacteur-verslaggever bij Studio
Sport van de NOS. is benoemd tot
hoofd van de afdeling voorlichting
van het Nationaal bureau voor toe
risme
Racké werkte eerder als chef van de
sportredactie bij de Haagse Courant.
Hij volgt op het hoofdkantoor van
het NBT ln Den Haag Richard Mat-
thijsse op. die per 1 mei als adjunct-
hoof d ln dienst treedt bij de centrale
afdeling voorlichting en externe be
trekkingen van het ministerie van
volkshuisvesting en ruimtelijke orde
ning.
Onder de titel,,Denn sie
wissen nicht was sie tun"
wordt vanavond op Duitsland
I (20.15 uur) de Amerikaanse
speelfilm uitgezonden, die in
Nederland de naam kreeg
„Want zij weten niet wat ze
doen".
In de hoofdrollen van deze in
1955 uitgekomen film de jong
gestorven James Dean, bij
hem Natalie Wood.
In hun spel van twee jongeren
die het ouderlijk huis zijn ont
vlucht verpersoonlijken ze
twijfel, angst en illusie van
een hele generatie.
WENEN (Reuter) De Oostenrijkse
televisie, die de afgelopen dagen de
serie Holocaust heeft uitgezonden,
heeft een groot aantal reacties van de
kijkers gekregen. Meer dan zevendui
zend mensen belden de studio op.
Van dit aantal sprak vierenveertig
procent er zijn goedkeurig over uit.
dat Holocaust op het scherm ls
gekomen.
Tweeëndertig procent verklaarde
echter tegen uitzending te zijn. De
rest had geen directe mening.
Speciaal
Over de dramatische wa-
renhuisbrand In Brussel op 22
mei 1967 en de beveiliging van
een Nederlands winkelmaga-
zijn gaat Tussen Toen en Toe
komst.
Ned. 1 21.55
Onderwerpen in Brand
punt: de vredesreis van Car
ter, de Amsterdamse proble
men met drugsverslaafden en
de behandeling van seksuele
delinquenten.
Ned. 2 22.00
De opstand van Andi Asia
wordt belicht in het IKON-
programma Van Makassar tot
Bovensmilde.
Ned. 1 23.00
Rudi van Straten bespeelt
het orgel ln de hervormde kerk
van Delden.
Hilv. 14.20
Het Radio Symfonie Orkest
van Frankfurt speelt werken
van Dworsjak, Martini*. Sme-
iana en Janécek.
Hllv. 2 20.05
Het Trio Lex Jasper is te
beluisteren lc het programma
van Edwin Rutten en Henk
Bouwiran.
Hilv. I 22.00
Woensdagavond heb ik Jan van
Hillo op de vingers mogen kijken
Hij was. met een technicus van de
NOS. bezig om verschillende ge-
lulds- en filmfragmenten voor zijn
programma „Tussen toen en toe
komst" samen te voegen op één
filmband. Een vreemde gewaar
wording Je kijkt met bewonde
ring naar een vernuftig gegoochel
met de techniek en tegelijkertijd
wordt Je oog getrokken naar een
scherm achter glas. waarop het
eindresultaat ls te zien. En dat
totaal van beelden en geluiden
krijgt een fascinerende span
kracht. Je wordt Iets gewaar van
de afschuwelijke emoties, waar
door twaalf jaar geleden duizen
den mensen werden bevangen
Op 22 mei 1967 stond het Brussel
se winkelmagazijn l'Innovation in
lichterlaaie Het vuur greep zo
snel om zich heen. dat van de
Nieuwigheid weldra niets meer
over was dan een rokende puin
hoop Nog altijd staat de ramp die
325 levens eiste, bekend als de
grootste warenhuisbrand ter we
reld En uit alle hoeken van de
wereld kwamen brandweer-offi
cieren. architecten, bouwers en
verzekertngsspeciallsten naar de
Nleuwstraat van Brussel om le
ring te trekken uit de catastrofe
Wanneer je bij zo een filmmixage
de op zich al indrukwekkende te-
door Ton Hydra
levisie-opnamen van de brand et
telijke keren op het filmdoek ziet
herhalen, ontdek je telkens ande
re detials. waardoor de chaotische
toestanden sterker voor je gaan
leven. Je vraagt je af. hoe in zo
korte tijd een dergelijke hutzen-
hoog oplaaiende vuurzee kon ont
staan De stuwing van de inkt
zwarte rookwolken was zo krach
tig. dat het filmbeeld Je doet den
ken aan de explosie van een reu
sachtige olietank De gedachte
aan brandstichting met zware
middelen dringt zich nog steeds
op Dat was al tijdens de brand
het geval, maar er kwam nooit een
afdoend antwoord
Van Hillo wisselt de dramatische
filmflitsen af met het ooggetui
genverslag van het echtpaar Pie-
ron uit Aalst. De man is geen
vlotte prater: tot opsmuk en sen
satie zou hij niet eens in staat zijn.
Het wordt een herbeleven dat hem
af en toe de keel dichtknijpt en
ons duidelijk maakt, dat hij nog
steeds lijdt aan het drama van
toen. Mijnheer Pieron heeft er
meer aan overgehouden dan een
beklemmende fobie waardoor hij
zich niet meer druft te wagen in
een groot en druk winkelmaga
zijn. Zijn relaas plaatst de hope
loos onvoldoende brandbeveili
ging (h de Inno (je zou bijna het
woord schandalig gebruiken) in
schriller licht dan de officiële rap
porten.
Brandweer-commandant Misbaer
vertelt aan Jan van Hillo dat de
mensen zich toen niet bewust wa
ren van de noodzaak om aan
brandpreventie te doen En de
brandweer kon niets afdwingen.
Voorzieningen die in Nederlandse
openbare gebouwen al voor de
oorlog geen unicum waren, ont
braken twaalf jaar geleden in de
drukste winkelstraat van België.
Kijkend naar het amateurfilmpje
van een Brusselse brandweerman
begrijp je tenslotte niet. dat ruim
tweeduizend mensen wisten te
ontsnappen uit een complex waar
juist de vluchtwegen fatale trek-
haarden werden voor het vuur De
paniek, ontstaan doordat men m
korte tijd niet meer van de ene
naar de andere etage kon. veroor
zaakte de meeste slachtoffers
Na te hebben gehoord, dat het
herbouwde l'Innovation tot de
best beveiligde complexen ter we
reld behoort, dringt de vraag zich
op. hoe het gesteld is met onze
moderne warenhuizen. Van Hillo
volstaat met de geruststellende
antwoorden van brandweerdes
kundigen en een directeur van de
Amsterdamse Bijenkorf. Hij heeft
ook om bewijzen gevraagd; de
beelden daarvan zijn boeiend en
overtuigend.
We zien hoe het getrainde perso
neel reageert op een proefalarm en
welke maatregelen er in snel tem
po worden genomen. Andere ca
mera's volgen tegelijkertijd, wat
erin de brandweerkazernes ge
beurt, waarna we de rit van spui
ten en ladderwagens door het cen
trum van de hoofdstad meema
ken. Dit levert fascinerende beel
den op. Binnen vijf minuten is de
bemanning van zes wagens al in
actie. Het effectief optreden ver
dient bewondering.
Eigenlijk werkt de les van Brussel
nog altijd na. Brandbestrijdlngs-
systemen worden wekelijks ge
controleerd en waar nodig verbe
terd of uitgebreid. „De brandweer
is terecht lastig", zegt warenhuis-
directeur Van der Water. Een pa
nische verwarring als destijds ln
Brussel, lijkt nu ondenkbaar.
Dank zij geperfectioneerde voor
zieningen en de aanwezigheid van
goed geoefende brandweertroe
pen is het mogelijk om alle klan
ten binnen zeven minuten buiten
het gebouw te lelden.
Deze aflevering van „Tussen toen
en toekomst" is in feite een waar
devolle instructiefilm geworden,
die ook eigenaars van andere ge
bouwen aan het denken kan zet
ten over de bescherming van men
sen die daar veilig aanwezig den
ken te zijn. Er zal hier en daar nog
best wat te verbeteren vallen.
door Ber Huising
d<
ja i
AMSTERDAM In Amsterdams Populier maakten la
woensdagavond mee wat Monkau, Mok en Meeberg si
doen in een programma dat zij „We staan er gekleurdjeil
genoemd hebben. Zij beginnen dan ook vriendelijk
(kunst)bloemen in alle kleuren, want met bloemen kanlvi
gens Monkau's lied, zoveel worden gezegd voor wie dify
verstaan.
De officier van justitie in het programma „In aanraking met
de justitie": een jurk met een slabbetje.
Ze hadden ook met verdiende bloe
men kunnen eindigen als die er ge
weest waren, maar ze zeggen het niet
met bloemen alleen. Hun liefste kleur
is rood. van liefde vrijheid en strijd,
en daarover zijn vele liederen ge
maakt. en nog te maken. Vooral ook
ln verband met de kleur van Marius
Monkau. Hun strijdbare programma,
met vermakelijke afwisselingen, ein
digt dan ook mooi met vertaalde
Zuldamerikaanse liederen, een lief en
bitter wiegelied van een werkende
moeder, een sterk lied over de muur,
tegen uitbuiting en onderdrukking,
die gebouwd moet worden, een felle
afrekening met de rovende Yankees
en andere blanken.
Daar staan ze alle drie achter, met
flinke, muzikale zangstemmen: een
gitaar bespeeld door Monkau of van
de Meeberg, en de piano of de elektri
sche toetsen waar Andries Mok, een
oude maar nog jonge popmusicus,
krachtig en ook wel gevoelig, weg
mee weet. Er zijn meer van die sterke
liederen, een van Bierman over het
de laatste aflevering de werkelijkheid
dichter benaderd dan ln de eerste,
waarin de politie uiterst zachtzinnig,
bijna voorkomend, omspringt met
een inbreker die toch zojuist een poli
tieman tegen de grond heeft gesla
gen. Een toekomstige „Peter" zou.
met die beelden in gedachte, nog wel
eens vreemd kunnen opkijken.
Van onze radio- en tv-redactie
HILVERSUM De NOS-televisie zal
de komende maanden veel aandacht
besteden aan Europa. In mei zullen
zes documentaires worden uitgezon
den die de redactie van Gelet op
Europa en Panoramiek heeft ontwor
pen om ook bij de jeugd belangstel
ling te wekken voor die verkiezingen.
Vervolgens zullen ln mei op de don
derdagavonden vijf documentaires
over Europese vraagstukken worden
vertoond, die in samenwerking met
televisie-organisaties uit West-Duits-
land, Groot-Brittannlë, Denemarken.
Zweden, België, Zwitserland en
Frankrijk worden vertoond.
Er zijn ook plannen om op 6 juni, aan
de vooravond van de Europese ver
kiezingen. een aanvullend program
ma over Europa uit te zenden. Uiter
aard zullen op de verkiezingsavonden
op 7 en 10 juni uitzendingen komen
met prognoses, uitslagen, analyses en
commentaren.
HILVERSUM (ANP) Als opvolger
van Lex Karsemeijer, als vaste diri
gent van De Bussumse koorvereni
ging. is benoemd Bert Kransberg.
Kransberg (43) was zelf eens lid van
de koorvereniging Pro Muslca, een
naam die met het vertrek van Lex
Karsemeijer is verdwenen.
De nieuwe dirigent studeerde piano
en directie en leidt The merry min
strels uit Beverwijk. Beverwljks ge
mengd koor Zang en vriendschap en
het mannenkoor 8hell-singers.
A matter of Live and Death,
Engelse speelfilm uit 1946 van
regisseur Michael Powell en
Emeric Pressburg met in de
hoofdrollen David Niven, Kim
Hunter, Marius Goring. Roger
Liveless en Raymond Massey.
Beroemde na>oorlogse oorlogs
film met een fonkelende hoofd
rol van David Niven. Het ver
haal is enigszins bizar. Door
een misverstand in de Hemel
mag een Engelse piloot zijn
verblijf op aarde voortzetten.
Opvallend is dat het thema:
voorbestemd zijn te sterven,
maar door een vergissing toch
te mogen blijven leven, ook ge
hanteerd wordt in de film-
Heaven can waif, (1978) een
Amerikaanse speelfilm die mo
menteel in roulatie is met in de
hoofdrol Warren Beatty. David
Niven staat al jarenlang garant
voor perfecte rollen. Onlangs
was hij nog te zien in de film
„Death on the Nile". Enige an
dere bekende films van hem
zijn: Kanonnen van Naverone
en Separate tables, waarvoor
hij een oscar ontving.
Zaterdag Ned. 1 21.55 uur
Klnte, Amerikaanse speelfilm
uit 1971 van regisseur Alan Pa-
kula met in de hoofdrollen
Jane Fonda, Donald Suther
land en Roy Schneider. Klute
ls een harde thriller die door
een prima intrige, formidabel
spel van Fonda en Sutherland
en de twee rode draden door
het verhaal, wekenlang ln de
bioscopen draaide. Fonda
speelt een door het leven gete
kende call-girl die wordt ach
tervolgd door een sadist. Su
therland speelt een detective
die op zoek naar een moorde
naar in contact komt met de
call-girl, een relatie met haar
aangaat en bemerkt dat de sa
dist en de moordenaar moge
lijk een en de zelfde man zijn.
maandag Did. 1 23.00 uur.
eindeloze wachten op socialist/
van Jewtoesjenko over de onst
ke Tyl Uilenspiegel die altijc 'r
onderdrukkers bevecht, een
lied uit Zuid-Afrika. Alles voor
de armen, tegen de rijken. De
stellingen daarvan zijn het
lijkst ia de Derde Wereld, maar
ook hier. In „Nog een Tegen de
zet Rob van de Meeberg een di
de man neer, die pas ontslagei .t
niet weet hoe hij het vrouw en
ren moet vertellen. Monkau i
als Surinaamse Kottomissie, ee
lijke calypso over de koekies Wfl
gen deeg die wij hier van de S jt:
mers moet slikken.
Ondanks de ernst die er achèt
zijn ze niet voordurend zwaar
hand. Ze hebben sketches, ovf
theatervak en tv-studiowerk,
zichzelf niet zo sterk zijn, ma 1
vrolijk werken door de typetjes
er in aangeven. Vooral Rob we<
humor malle herkenbare n
tjes neer te zetten. Andries 1
musicus, doet er ook aan me ac
mijmert ook eens aan de toet»
je het zeggen moetj dat je niet r
van haar houdt, een gevoelig j
minkje dat door Rob meteen
afgebroken met „gewoon ree
haar gezicht". Leuk dwaas is Ro|n
de Meeberg in een. toch ven
baar, Chinees gedicht, of als m
die Van Agt lovend bezingt. Mo
Monk en Meeberg hebben. go<
menwerkend, dus een projra d
dat gevuld is met woorden en n
en beweging, en het verder moe
len met een heel eenvoudige a:
ding.
Harry Mulisch, Vergrote raai
Verklaringen, paradoxen, mulii
ken, gekozen door Gerd de Lejr
sterdam, Loeb Sc van der V|>i
1979. 108 blz. 19,50. Bundel
uit heel het werk van Mulisch,
Interviews, alfabetisch/therr
gerangschikt.
Jan Greshoff. 265 redenen tot|
Den Haag, Nijgh Sc Van Ditma
56 blz. 15,50. Een keuze ufl
aforismen door Gerd de LeyT
trefwoordenregister. r«
C. Buddingh'. Dagboeknotities!
1972. Amsterdam, De Bezig Bij:r
584 blz. Prachtig uitgegeven, ha
me editie van twee eerder los ve i
nen dagboekdelen: „Wat je zeg
je zelf" (1970) en „Verveling b
niet" (1972). Een namenregister
gevoegd.
Frans Buyens. Willem Elsschot
burgerlijk geweten. BZZTOH, 'i
venhage, 1978. 64 blz. 9,50. He
van een essay uit 1951 („Wille
schot, een inleiding tot zijn wer
welkom, aangezien er betrek
weinig secundaire literatuur ove
schot bestaat.
ADVERTENTIE
SBK Amsterdam
Amstel 31» (bij de Munt)
020 - 23 92 15
kunst
lenen sparen kopen
Kunst- en veilingzaaU
makelaars-veilinghouders in
roerende goederen
rsgeftnatrg v«iiing*n van kunst antiek en inboe-
Ot's *oo' onze c'-enieie zoeken oötecten voor
goed gehalte ve'koopcondities op aanvraag ook
voo» j' o* laiaiies mzake verzekeringen suc
cessie eic
ter. 076-144271
Nassau Dillenburgstraat 3
Den Haag
Er zijn mensen die zeggenH
kunt er wel EEN DAG ronc
dwalen - in de oud-Hollandse
leenkamers van
Antiek Boetiek
Hoogendoorn
Zildstraat 83, Aalsmeer
je kijkt er de ogen uit, en de
prijzen zijn laag te noemen.
s Woensdagmiddags gesloten'
GALERIE
DE OUDE RIJN
2/3 l/m 31/3
Otto Hetterschi
gemengde
technieken
ook Do av. 7-9
Open woe t/m za. v. 12-17 uur.
STILLE MARE 4, LEIDEN.
Galerie
Magdalene Sothman
N.Z. Voorburgwal 284
1012 RT. tel. 020-236920
open di. t/m za. 10-17
Za. en zon. gesloten.