Muppet-Show sleept
de grote prijzen weg
Kei Takei toont
de bewogen mens
5
Ook buiten Randstad
goede pop-muziek
Pianist Eugen Indjic
eindelijk op loonlijst
ffiofrn wm der °li
e
u
b
4
a
i
S
Opi
GALERIE GABRIELS
IC
Kermit de kikker werd geboren in 1956
Kuijer krij^,
MVM-trofi
Ballet-festival in HOT-theater
Limburgse pop rukt op
'Banale krul'
in 'Grijze Haren'
TV COMMENTAAR
en
xp<
HOFSTEDE DE KOPEREN KNOP
FAAY Deuren
fc
VRIJDAG 10 NOVEMBER 1978
KUNST/RADIO/TELEVISIE
TROUW/KWARTET
HOLLYWOOD (AP» Wie mocht menen dat de KRO het alleenrecht heeft verworven otn de
Muppet-show uit te zenden, vergist zich heel behoorlijk. De Muppet-show wordt elke week in
115 landen op de televisie gebracht en naar schatting door zo'n 235 miljoen mensen bekeken.
Daarvan zijn de meer dan een miljoen Nederlanders variërend in de leeftijd van peuters, als
ze vrijdagavond half acht nog niet naar bed zijn, tot bejaarden dus maar een schijntje. Deze
Nederlandse kijkers waarderen de capriolen van de poppen en hun artistieke gasten met ruim
een zeven.
,..Ik geloof dat de mensen zich met de
speelpoppen identificeren. Je kan
met ze lachen. Er is geen reden waar
om volwassen mensen niet naar een
poppenshow zouden kijken.'' Jim
Henson die dit zegt is de ontwerper
van de Muppets. Het woord is een
samentrekking van ..marionet" en
..puppet" of speelpop
Henson: ..Het is eigenlijk hetzelfde
als een tekenfilm, waarin ook dieren
worden gepersonifieerd. Wij doen
hetzelfde, alleen in drie dimensies.
Dat geeft 't gevoel van warmte Ver
gelijk het met de schouwburg Alleen
maken wij de dingen meer abstract.
Werken op televisie met speelpoppen
houdt een beperking ln van deze
kunst. Je kunt maar zoveel van de
speelpop laten zien als de arm van de
poppenspeler reikt Despeelpop
heeft maar vijf procent van de ge
zichtsuitdrukking van een mens. Die
beperking is echter een uitdaging. Je
krijgt er plezier in het publiek te
beduvelen door ze te laten denken
dat de beesten echt zijn."
Karakters
Hun karakters beschrijft hij als volgt.
Kermit blijft altijd jongensachtig.
Herhaaldelijk wordt zijn geduld op
de proef gesteld door de potsenmake
rij van de anderen. Toch blijft hij
geestig en charmant. Miss Piggy is
een kokette blondine die ijzersterke
rechtsen kan uitdelen met haar var
kenspoot^ Fozzie de beer. de komiek,
probeert voortdurend wanhopig
grappig te zijn. maar zijn gevoel van
onzekerheid brengt hem iedere keer
in verwarring.
Het geboortejaar van Kermit. de kik
ker was 1956 Jim Henson zat toen
nog op de middelbare school in Mary
land. buiten Washington, waar hij
aan het decor van een poppenclub
werkte. ..Toen hoorde ik dat een tele
visiezender in Washington naar een
poppenshow uitkeek en daarom
maakte ik een paar poppen en kwam
op de televisie. Het ging heel makke
lijk. Na een paar weken verhuisde ik
naar een andere omroep en daar ben
ik acht jaar met mijn eigen show
gebleven
Best betaald
En zo had Henson waarschijnlijk de
best betaalde scholierenbaan ter we
reld. want hij begon met een gage van
vijf dollar per voorstelling, maar
klom op naar een salaris van honderd
dollar per week. Hij maakte er wat
reclamefilms bij en naar zijn zeggen
reed hij op zijn eindexamen met zijn
eigen Rolls Royce naar school. Lange
tijd was Hensons vrouw Jane zijn
enige assistente, maar langzamer
hand begon Henson de mensen om
zich heen te verzamelen, zoals de
voornaamste tekst-schrijver Jerry
Juhl. Frank Oz. die miss Peggy. Foz-
zie de beer en Sam de arend speelt.
Caroll Spinney speelt de grote vogel
en Dave Goelz de andere figuren
De Muppet-show heeft al heel wat
grote prijzen weggesleept, zoals dit
jaar nog de Emmy in Hollywood voor
het beste televisieprogramma en ver
leden jaar de Gouden Roos van Mon-
treux. In 1974 won Sesam Straat
waarin Hensons poppen meespelen
een prijs vanwege het hoge niveau in
een kinderprogramma. Vorig jaar
won Rita Moreno een Emmy voor
haar gastoptreden. En als beste
plaatselijke variété-programma van
Emancipatie in kindei
Van een onzer verslaggeven
AMSTERDAM Kindfl
zalzati
schrijver Guus Kuijer zal
OV.ÏU J UUO AkUlj\.l l.Ui CiU
het jubileumfeest van de en zijn die
tiebeweging Man-Vrouw
pij in Utrecht gehuldigd wot
Kuijer. die voor zijn kinder^'
een gouden en een zilvi
De liefde-haat-verhouding van de Muppets miss Peggy en
Kermit de kikker is legendarisch.
ontvangen heeft en van wiei pntslag
tal boeken in andere talen va
zal een waardering§trofee vi _eil„r
krijgen. Men vindt dat Kuiji an
boeken veel goed werk ven* ck en
de emancipatie, omdat hij
voor terugschrikt meisjes en
eens heel andere dingen te lat
en beleven. Hij doorbreekt!
rolpatronen, heet dat in
tomen,
Washington werd in 1958 een prijs
uitgereikt.
Acteurs
Naast de poppen treden beroemde
sterren op. Aanvankelijk werd dit
voor de acteurs en actrices gezien als
het nemen van grote risico's. Het is
niet zo makkelijk een goede houding
te vinden tegenover het malle gedrag
van Kermit de kikker, miss Peggy,
het nuffige varken of Fozzie de beer.
Maar tot nu toe zijn de ontmoetingen
heel goed afgelopen. Vanavond is
Nancy Walker, bekend uit MacMillan
and wife, gast in de Muppet Show.
„Onze gaststerren zijn de enige leven
de wezens in de show", aldus produ
cer Dave Lazer. „Het geeft ze de kans
onvermoede talenten te tonen die op
een andere manier niet aan het licht
komen. Nu is het zo ver dat acteurs
zelf om een rol vragen". In de toe
komst zijn de medewerking gevraagd
van Helen Reddy. Jean Stapleton.
Liberace. Alice Cooper. Danny Kaye.
Harry Belafonte en anderen
Nieuwe figuren in de show worden
Beau Regarde. de nieuwe toneel
knecht, Gladys, een beminnelijke
enigszins lompe koffiejuffrouw ach
ter de coulissen en Annie Sue. een
charmant onschuldig varkentje dat
een onmiddellijke bedreiging gaat
vormen voor miss Piggy.
MVM waardeert vooral
„Krassen in het tafelblad",
Madelief, die ook een rol
*t! a"
i zij"
ieen to<
rrken
tijd stai
eerste.
andere boeken van fa g jaar
hoofd
zelfsprekend alleen met haai
woont en allerlei dingen 1
men met haar opa. Na het
van haar oma woont Made n en 11
tijdlang bij haar opa en eem «verboc
praten samen op normale, b« [hankeli
ke wiize óver belaneriike
ke wijze over belangrijke zi
wijl de oom en passant bezig
afwaskwast en schort.
Volgens MVM heeft Guus Kuij
prima gevoel over wat kind-z|
kent of zou moeten betekem
door Ineke Sluiter
DEN HAAG In het HOT-theater in Den Haag vindt tot en
met 18 november het HOT-balletlestlval plaats, dat beoogt
een inzicht te geven in het internationale balletgebeuren. In
dat kader was woensdagavond de groep Moving Earth te zien
van de Japans-Amerikaanse Kei Takei. Werk van Kei Takei
was al eerder in Nederland te zien. omdat zij voor het
Nederlands Danstheater twee balletten maakte.
door Geert Kistemaker
lil hew
VARA-medewerker'8*'1;
Tit moeti
slagen
ht de r
lie in zij
ten.
nemen motie van
wantrouwen terug
HILVERSUM (ANP) Op adi
de ondernemingsraad hebben 1 "U °F
dieners van een motie van q moetei
wen tegen het dagelijks besï r het
de VARA gisteren de moür
genomen. De motie was int -
door een groep personeelslede e"'
namelijk bestaandeiuit de zog rechtei
de info-groep radio, en uit mi daai
kers van VARA-visie.
moet
overgac
Mail g
;an de 2
Both:
kersver
no
den los
leeft zie
Scène uit „Licht, Partij"
De naam Moving Earth geeft aan.
waar Kei Takei haar Inspiratie vindt:
in de natuur. Daarin staat de. bewe
gende mens centraal, die emotioneel
inhoud geeft aan de invloeden die hij
ondergaat. Als je naar de dansers
kijkt, denk Je allerminst aan ballet,
want Kei Takel vertegenwoordigt een
stroming ln de moderne dans. die
gebruik wil maken van elementaire
bewegingen: lopen, trippelen, schui
felen. vallen en opstaan. Daaraan toe
gevoegd een nauw lichamelijk con
tact. dat de dansers elkaar doet steu
nen. dragen, vastpakken De bewe
ging Is natuurlijk, daardoor lijkt ze
primitief, maar dat betekent niet. dat
ie niet gecontroleerd zou zijn door
een bijzondere technische beheer
sing. Ook het register van dynami
sche schakeringen, van grote intense-
teit tot absolute ontspanning is dui
de lijk zichtbaar ln de lichamen van
de dansers en kan alleen verkregen
worden door langdurige oefening
De dansen dragen bijna allemaal de
zelfde naam: ..Light" en worden dan
genummerd: part 1. 2. enz. Het licht
i «peelt inderdaad een grote rol bij de
presentatie Een kleine cirkel van
1 licht bepaalt het kleine dansgebied.
een eenzame spot registreert de span
ning van een danser, die mede is
opgebouwd door twee ln kringen om
hem heen bewegende dansers
Emoties
Men kan van alles „zien" ln het werk
van deze choreografe, voortdurend
worden associaties gewekt met eigen
emoties en ervaringen. Zo zou haar
«oio. Light part 8. een klein gedreven
I dier kunnen zijn. dat haastig en bege
rig de mondvoorraad voor de winter
wil binnenhalen en bezwijkt onder de
te grote last. maar kan ook symbo
lisch zijn voor onze consumptiemaat
schappij. die gulzig zijn produkten
verslindt en er aan ten onder gaat.
Light part 10 laat iemand zien. die
door stenen bekogeld en verdreven
wordt, maar men kan zich ook afvra
gen of het geluld van de vallende
steentjes de inspiratiebron Is ge
weest. Light part 5 boeide door de
verlangzaamde beweging van elkaar
dragende en steunde dansers, die uit
elkaar gingen en weer samen kwa
men en waar het rechtopstaan uit
groeide tot een dramatisch conflict
Êen nieuw werk was „Pine Cone
Field", een werk waar het duidelijkst
Japanse invloeden te zien waren De
natuur speelde hier letterlijk mee
door uit manden vallende denneap-
pels. De dansers begeleiden zichzelf
met hun stemmen en de manier waar
op de stemmen verstomden Is een
vondst op zichzelf
Een voorstelling die goed past in de
doelstelling van dit balletfestival,
dat. voor wie op de hoogte wil blijven,
een bezoek zeker waard is.
Van onze radio- en tv-redactie
HILVERSUM - De NOS Is met te
vreden met de televisie-indeling zoals
die nu is. Verleden Jaar heeft deze
omroep de zondagavond afgestaan
ten behoeve van de VPRO. Daarvoor
in de plaats kreeg de NOB zendtijd op
het tweede deel van de dinsdag- en
donderdagavond en op de zondag
middag
Uit de kijkcijfers zou blijken dat dit
niet met al te veel succes gepaard is
gegaan, terwijl programma's als Art
senij of Oten hoe zit het nou met
8ien op de zondagavond half zeven,
dus etenstijd, een ongunstige uit
zendtijd hebben
door Adr. Hager
DEN HAAG Bijzonderheid van het concert, dat woensdag
en donderdagavond door het Residentie-Orkest in het Con
gresgebouw werd uitgevoerd was niet de programmakeuze
(Von Weber, Chopin en Berlioz) doch wel het leit dat dit
programma werd geleid door Gerard Oskamp die de zo
tragisch om het leven gekomen Willem van Otterloo verving.
Het getuigt van artistieke moed om
Van Otterloo's keuze: de Symphonie
Phantastique van Berlioz (één van
zijn lievelingswerken en glansstuk
ken) over te nemen. Het zou onjuist
zijn de visie van de jonge Oskamp te
vergelijken met die van Van Otterloo.
Oskamp heeft recht op een eigen vi
sie. Achtergrondinformatie: deze 28-
jarige dirigent was cellist bij het Rot
terdams Philharmonisch Orkest,
werd directie leerling van Edo de
Waart, won ln 1976 de zogenaamde
John Prayer Competition en dirigeer
de veertig concerten bij het Boume-
moth Orchestre. Hij heeft met zijn
enthousiaste, levendige en kleurrijke
interpretatie veel indruk gemaakt.
Men kon en mocht (nog) niet ver
wachten. dat hij het Residentie Or
kest tot een topprestatie kon opvoe
ren; degelijk en vakbekwaam was de
aflevering zeer zeker. En aan de ou
verture Oberon van Von Weber kan
een goed opgeleid dirigent zich geen
buil vallen.
In 1947 werd Eugen Indjic te Belgra
do geboren. In 1978. jaren te laat was
hij voor de eerste maal solist bij het
Residentie Orkest. Een subliem pia
nist. die bij het Nederlandse concert
publiek een grote naam heeft dankzij
zijn recitals. Nu Indjic eenmaal op de
„loonlijst" van het Resrdentie Orkest
staat zal men het tot een plicht moe
ten rekenen hem regelmatig te con
tracteren. Hij vertolkte het eerste pi
anoconcert van Chopin zo grandioos,
dat het geen moeite kost hem de
hoogste lof toe te zwaaien. Aanstaan
de zaterdag kan men Oskamp en In
djic beluisteren in de Stadsgehoor
zaal te Leiden en maandag in de
Haagse Nieuwe Kerk.
Vanavond heeft het Residentie Or-'
kest op het eerste jeugdconcert twee
solisten, namelijk de genoemde In
djic en de 17-jarige klarinettist Oscar
Ramspek. die dit jaar winnaar was
van de R.O. prijs op het Edith Stein
Concours leen schoolconcours). Hij
speelt voor zijn leeftijdgenoten het
Concertino voor klarinet en orkest
van Von Weber
AMSTERDAM Vorig jaar
had de Limburgse groep Part
ner een succesje metde single
..Kayuta Hill" en de daarbij
behorende LP. De verdien
sten ervan zijn gestoken in
een studio in Maastricht. Een
van de eerste projecten die
daarin werden begonnen, wa
ren de opnamen van buiten
de Limburgse regio onbeken
de groepen. De daarvan sa
mengestelde langspeelplaat
Southern Harvest is onlangs
in de handel gebracht.
Afgelopen woensdagavond vond in
Paradiso in Amsterdam een promo
tie-concert van de LP plaats, waarbij
de zes groepen zich in levende lijve
presenteerden. Doordat men op el-
kaars apparatuur speelde, waren de
wisselingen kort en had het concert
een vlot verloop. Begonnen werd met
Bert Smith The Key, een stevige
rockgroep met zangerscomponist
Bert Smith als leidende persoonlijk
heid.
Tweede op de lijst was Leon Haines,
een zanger-gitarist met een goede
stem en mooie composities. Bij een
aantal nummers werd hij gesteund
door slide-gitarist Gordon Smith en
enkele leden van de Py Set, die daar
na aan de beurt waren. De Py Set,
geformeerd rond de broers Frans en
Jan Bronzwaer speelde lange, met
veel gitaarsolo's gelardeerde num
mers. die wat ouderwets aandeden.
Vermeldenswaard is wel dat drum
mer Jan Bronzwaer onder het drum
men ook de synthesizer bespeelde.
Het meest professioneel klinkende
geluid kwam van Goin' Steady. De
groep speelde een funky-soort rock
and roll, waarbij ze de beschikking
heeft over maar liefst drie goede solo-
gitaristen, en twee gedreven zangers.
De goed gedoseerde en knap gearran
geerde solo-partijen van zang en gi
taar leverden interessante en aanste
kelijke muziek. Het afwisselend ge
luid en .het hechte ritme deed aan de
Doubie Brothers denken. Whale
bracht symfonische hardrock. Tech
nisch zat het prima in elkaar, maar d?
composities waren nogal zwak, zon
der een logisch verband.
De avond werd besloten door de swin
gende en enthousiaste muziek van de
zesmansformatie Girls Walk By. Het
concert en de plaat bewijzen dat er
ook buiten de Randstad goede pop
muziek wordt gemaakt. De Limburg
se pop vertoont bovendien een hard-
verwarmende solidariteit en interesse
voor eikaars verrichtingen, iets wat
de „Hollandse" pop helaas zo vaak
mist.
Wel werd tijdens de verg;
de moeilijkheden over de
tie van de televisiedienst el
visie een verklaring aanvat
onder meer wordt gezegd dat
gelijks bestuur moet beseffen nte
VARA in de huidige situati
ernstige conflicten kan hebb
meer daar het vertrouwen
gelijks bestuur nu al tot het
op de proef is gesteld, moeten
ten ten zeerste worden voortfcor zijr
zo luidt de verklaring. 'lAant,
hebben
fragrr,
hetS,
<an dt
ADVERTENTIE
Sonja Barend presenteert
haar Goed Nieuws Show.
Ned. 1/29.35
De IKON vertoont het slot
deel van de Peruaanse film
Waar de condors geboren
worden.
Ned. I t 1.55
ln Brandpunt worden de re
sultaten bekendgemaakt van
een bliksem-enquête die
Brandpunt heeft gehouden
over de xaak-Aantjes.
Ned. 2/22.39
De KRO brengt een show
van Michel Fugain et sa Com
pagnie.
Ned. f23.05
Mies Bouwman is weer
voor de Vlaamse televisie sa
men met Johan Anthierrn-.
België 2/21.05
Jacques van Kollenburg
praal met Henk van l'lsen.
Hilv. 1 16.00
De eerste symfonie van Pe
ter Sehat wordt uitgevoerd
door het ('oncertgebouwor-
kest n.l.v. Colin Davis
Hilv. 2/20.05
Dikwijls hoort men beweren „Bij
de TROS weten ze precies wat de
massa verlangt." Het klinkt alsof
alleen daar het ei van Columbus is
ontdekt en de anderen nog altijd
zenuwachtig aan het zoeken zijn Zo
liggen de feiten niet Al lang vóór er
iemand van het REM-eiland zijn
trossen los smeet om aan de vaste
wal positie te kiezen, 'visten bij
voorbeeld de NCRV en KRO nauw
keurig hoe je het grote publiek kunt
pakken.
Het verschil is. dat de TR08 dien
overeenkomstig ging handelen en
dat de anderen dit niet willen. Om
dat hun handelen is gebonden aan
een levensvisie en niet gericht kan
zijn op alles-eterl). Dit wordt zelfs
door de eigen achterban wel eens
onvoldoende gewaardeerd. Toen
Keetje over het scherm tippelde,
had zij duizenden levensbeschou
welijke zielen in haar kielzog Pas
nadat alles was bekeken, klonk hier
en daar het ..Voor mij hoefde het
niet"
Zo zal het ook morgen wel gaan. als
de TROS de fUm „Orijze Haren"
uitzendt De schrijver. Dimitri
rrenkel Frank, is door de wol ge
verfd. HIJ weet hoe je een scenario
moet schrijven er» behalve dit klap
pen van de zweep kent hij ook zijn
Pappenheimers Er zijn rissen
door Ton Hydra
spreekwoorden op deze „duizend
poot" genoemde auteur toepasbaar
Frenkel Frank schrijft net zo ge
makkelijk literair als commercieel.
Zijn Orijze Haren is daarvan een
staaltje dat verbazing wekt en ook
teleurstelt.
Dimitri Frenkel (zijn ware naam)
wilde zelf de hoofdrol spelen en om
het gemakkelijk te houden moesten
er wat overeenkomsten zijn. Die fi
guur werd dus een goede vijftiger
met grijze haren, schrijver van be
roep en wonend in een boerderij.
Frenkel kon de film laten draaien
op zijn eigen Beemster erf. Evenals
de auteur konden ook broer Gregor
en Dimitri's buurvrouw Anita En-
gelbarts voor de camera zichzelf
spelen. Allemaal lekker vertrouwd,
dicht bij de hand en goedkoop bo
vendien
Een dergelijke werkwijze heeft ui
teraard grote voordelen. Je kunt
hqel natuurlijk aandoende produk
ten maken met een zeer bescheiden
budget. Het is mijns inziens echter
onjuist, wanneer men zich verbaasd
afvraagt „Als dit Frenkel lukt.
waarom doen de omroepen het dan
niet?" De ene werkwijze is namelijk
niet met de andere te vergelijken
Ook Frenkel zelf kan van zijn me
thode geen systeem maken.
Dimitri Frenkel Frank in de tele
visiefilm „Grijze haren". t
Werken met familie en buren lukt
maar een paar keer. Televisie is een
uitvreter; een slokop met een niet te
stillen honger En het voer moet
gevarieerd zijn. Kleine stukken en
grote stukken. Eigentijdse en histo
rische ingrediënten
Kostbare kostuumstukken en boe
renkiel-verhalen uit de streekro
man. Voor de meeste televisiespe
len kunnen regisseurs niet hun
buurvrouw of vrienden in de studio
of op de locatie halen. In een andere
huid kruipen is een vak en wij ko
men ze bij bosjes tekort, de acteurs
en actrices die het televisievak be
heersen. Dat ia namelijk een kunst
apart.
Ook dat weet Dimitri Frenkel
Frank drommels goed. Voor zo een
klein gehouden situatie moet hij
mensen hebben, die niet anders
kunnen doen dan wat zij normaal
gewoon zijn te doen. Hij heeft niets
aan de acteur met 'de brede geba
ren. voor wie het een tweede natuur
is geworden om de registers van zijn
stem helemaal open te trekken, om
dat hij tot in de „Engelenbak" van
de schouwburg gehoord wil worden.
Het verhaal van „Grijze Haren" is
voor de eerste helft met flair uitge
werkt. De dialogen zijn spits en
bevatten psychologisch waardevol
le elementen. Zij komen in de ver
tolkingen van de drie hoofdrollen
vaak verrassend goed tot hun recht
Reclame-achtige grappen neemt de
kijker dan op de koop toe. omdat
het dikwijls even geestige als rake
typeringen zijn.
Maar, na zoveel kwaliteiten in de
aanloop vind ik het dubbel jammer,
dat de schrijver niet een verdere
uitbouw heeft kunnen bedenken
van dezelfde allure. De oplossing
voor het intelligent aangesneden
huwelijksconflict is een triviaal te
gemoetkomen aan de smaak van de
rnassa. En die is nu eenmaal aan
fijnproeven nog niet toegekomen.
Sclteepsantlek
en Curiosa
gebruikt en nieuw
kompassen, telegrafen, scheepsmodel
len, koperen ankertjes, miniatuur duiker-
helmpjes etc.
Van Woerden Scheepsantiek
Maaskade 149e. Rotterdam-Noorderei
land. Tel. 010-332287.
makelaars-veilinghouders
roerende goederen
regelmatig veilingen van kunst antiek f«
de»s voo' onze clientele zoeken wi| obted
goed gehalte verköopcondities op aar,vu
voor ai uw taxaties inzake vetzekenngi
cessie etc
tel. 070-244271
Nassau Dillenburgstraat 3
Den Haag
(LANGS DE GIESSEN)
Binnendams 6, Hardinxveld-Giessendam
LBURl
inlevin
hermd
Hst hai
t terrei
larschi
lieren
Buitenlands hebben wij ook wel, maar echt Hollands antiek
exclusiever en dikwijls goedkoper. U vindt in onze boerderij nog eiutenge
prachtige collectie Zuid-Hollands (veel Abfasserwaards) zoals kabim
ten. ladekasten 2-deurskasten commodes, kisten, tafels, stoelen,
EIKEN MAHONIE en BLANK GRENEN. Ook zilver tin, koper, prente
tegels enz Wo. vrij. en zat. geopend. Zondag gesloten. Voor
afspraken 01846-2263
olte nc
;aanse
n de
Graatat* 48 LopA -Telefoon 03475-1554
Uw huis Is een
stijlvolle deur waard Er zijn
meerdere typen, zowel
gesloten als open uitvoering,
in diverse houtsoorten.
Kom eens kijken in Loplk of
vraag onze dokumentatle aan.
i rtpatii
Z—ffnnAlrr
oo
Voor een blijvende Sj^.
belegging schoonhi
Exclusieve juwelen en horloge
Eigen ateliers voor het ontwerpen 'jij
vervaardigen van juwelen.
Koningsplein 13, Herengracht 4
Amsterdam-C. Tel. 020-24302?
Radboudkwartier 21, Utrecht
Tel. 030-310846'
Er zijn mensen die zeggen-,
kunt er wel EEN DAG li
dwalen - in de oud-HollatH
toonkamers van
Antiek Boetiek
Hoogendoom
Ziidstraat 63, Aalsmek
je kijkt er de ogen uit, en dl
prijzen zijn laag te noemen.
's Woensdagmiddags gesloletf
kathc
Noordeinde 157a, Oen Haag, tel. 070-658472
schilderijen en aquarellen uit
De Haagsche en Romantische School