Aftreden van Kruisinga
voor CDA grote verrassing
'ubliek krijgt niet altijd
e horen wat het fijn vindt
kermisachtig toneel
an het Ro-theater
[UNST
Aftreden kan
ïinde politieke
oopbaan zijn
Landgenoten door
Joegoslaaf gedood
oncert door Hagenaren en Hongaren
3®
Omgekomen vlieger
zat nog in toestel
onder de spoorbaan
Belgisch Orkest
oogst succes
in Rotterdam
ZATERDAG
DOVO wipt DETO
via strafschoppen
Jrtellingen 1001 nacht in Rotterdam
Zaterdagcommissie
Leerdam Sport weg
INDAG 6 MAART 1978
Trouw/Kwartet 7
yan onze parlementsredactie
)EN HAAG - Het aftreden
an dr Kniisinga (55) betekent,
laar alle waarschijnlijkheid,
iet eind van een gevarieerde
K>litieke loopbaan. Het is niet
anzelfsprekend, dat een uit
Tweede Kamer afkomstige
ewindsman na het neerleggen
an zijn ambt weer een plaats
n het parlement krijgt. Een
ittend Kamerlid zou dan zijn
tf haar plaats moeten afstaan.
In het kabi-
iet De Jong werd dr Kruisinga
In taatssecretaris van sociale za-
ien en volksgezondheid, onder
ie ninister Roolvink. In het daar-
ia aantredende kabinet Bies-
leuvel werd Kruisinga wede-
om staatssecretaris, nu van
rerkeer en waterstaat. In 1973
«sloot de CHU oppositie te
meren tegen het kabinet Den
Uyl. Kruisinga werd CH-frac-
tievoorzitter in de Tweede Ka-,
mer. Gedurende de kabinets-i
örmatie van vorig jaar liet
Kruisinga duidelijk merken de
voorkeur te geven aan een ka-,
binet CDA-PvdA boven een
kabinet met de WD, zijn part
ier in ruim vier jaar oppositie.
kan het slot van de formatie-
ra fcesprekken met de PvdA
itond Kruisinga op de nomina-
ie minister van landbouw te
vorden. Uiteindelijk werd hij
ninister van defensie in het
cabinet Van Agt.
Vervolg van pagina 1
Oppositieleider Den Uyl meent dat
met het vertrek van minister Krui
singa „de positie van het kabinet in
het hart is geraakt". Hij zei dat het
kabinetsstandpunt haast onvermij
delijk leidt tot aanvaarding van het
neutronenwapen, hetgeen in strijd
is met de gevoelens van een meer
derheid van het parlement. De aard
van het geschil geeft aan het aftre
den van de minister een betekenis
die ver uitgaat boven een ministers
crisis. Het CDA moet duidelijk ma
ken waarom zij haar minister liet
vallen op een punt dat door het CDA
in een eerder stadium is aangemerkt
als een zaak van leven en dood",
aldus drs. Den Uyl.
CHU-voorzltter dr Van Leeuwen,
denkt dat de wijze waarop Kruisin
ga afscheid neemt van het kabinet
„in brede kring, en ik denk daarbij
vooral aan de leden en geestverwan
ten van de CHU, in hoge mate be
treurd zal worden. Ik moet het per
soonlijk en verstrekkende besluit
van de mens Kruisinga, dat hij
neemt op grond van een ernstig ge
wetensconflict, respecteren".
zijn door de ernstige wending die het
probleem rond de neutronenbom
had genomen. „Hij was van de ernst
van de ontwikkelingen de week tevo
ren niet goed op de hoogte gesteld."
zei men in CDA-kring.
Eigengereid
Verrassing
Opvolger
Zoals gebruikelijk hebben de staats
secretarissen van defensie de heer
Van Lent en dr. Van Eekelen, tegelij
kertijd met hun minister ontslag
gevraagd. De minister van ontwik
kelingshulp De Koning zal zich
voorlopig met de portefeuille van
defensie belasten. De opvolger van
Kruisinga zal opnieuw in CHU-kring
worden gezocht. Genoemd worden
ondermeer het huidige lid van de
Raad van State mr. W. Scholten en
de burgemeester van Katwijk mr. C.
Bos. De staatssecretarissen kunnen
onder een nieuwe bewindsman hun
taak weer opvatten.
Alhoewel de afgelopen week in poli
tiek Den Haag al geruchten daarom
trent de ronde deden, kwam het af
treden van Kruisinga zaterdag, ook
in CDA-kring als een grote verras
sing. Men had niet met de mogelijk
heid rekening gehouden dat Kruisin
ga zelf zijn ontslag zou indienen. Zijn
ontslagbrief had Kruisinga overi
gens al vrijdag in de vergadering van
de ministerraad laten bezorgen. Het
kabinet wilde echter geen ruchtbaar
heid aan deze zaak geven voordat
premier Van Agt de volgende dag,
afgelopen zaterdag, terug zou komen
van vakantie. Zaterdag is de minis
terraad daarom in extra beraad bij
eengekomen om het ontslag van de
minister van defensie en de daaraan
verbonden consequenties te be
spreken.
Premier Van Agt bleek, direct bij
zijn terugkomst, geheel verrast te
In CDA-kring verschilt men nogal
van mening over de motieven die de
oud-CHU-voorman tot zijn ontslag
hadden geleid. Met enige nadruk
werd er op gewezen, dat Kruisinga in
de korte tijd van zijn ministerschap
zijn eigen positie veel kwaad had
gedaan met eigengereid optreden.
Daarbij werd gedacht aan de proble
men rond de staatssecretaris van
defensie, zijn hoge extra-financiële
eisen, en zijn voorstellen voor meer
Nederlandse mariniers naar Noorwe
gen. „Kruisinga voelde dat de grond
hem politiek gezien onder de voeten
afbrokkelde, hij heeft daarom in een
heldhaftige pose de eer aan zichzelf
gehouden," viel in CDA-kring te ver
nemen. In dat verband werd er ook
op gewezen dat de steun die Kruisin
ga in de eigen CHU-gelederen ge
noot, ook zienderogen is verdwenen
de afgelopen maanden.
Andere CDA-ers daarentegen twij
felden er niet aan dat Kruisinga's
stellingname tegen de neutronen
bom en het feit dat hij het kabinet
niet had mee kunnen krijgen, toch
de doorslag hebben gegeven. „Een
week geleden was hij er al over aan
het tobben om af te treden. Hij heeft
er toen nog met zijn wijkpredikant
over gesproken," aldus een CDA-er.
Zoals bekend maakte Kruisinga zijn
bezwaren tegen de neutronenbom al
vroegtijdig duidelijk en kreeg hij
daarop een reprimande van vice-pre
mier Wiegel. Hij lokte opnieuw de
irritaties van het kabinet uit, toen
hij in het debat over de neutronen
bom in de Tweede Kamer zich niet
aan de kabinetslijn hield en zijn be
zwaren opnieuw duidelijk naar vo
ren bracht. Achter de regeringstafel
ontstond daarover een openlijk me
ningsverschil tussen Kruisinga en
zijn collega van buitenlandse zaken,
Van der Klaauw. Kruisinga werd ver
volgens in het kabinet gedwongen
zich te houden aan de kabinetslijn.
Van een onzer verslaggevers
VUSSINGEN De 23-jarige Joe
goslaaf C.V. heeft in de nacht van
zaterdag op zondag in een ontmoe
tingscentrum voor buitenlandse
werknemers twee landgenoten
doodgeschoten. Hij raakte beide
mannen in het hoofd met een pi
stool. Ze waren op slag dood. De
politie tast nog in het duister over
het motief van zijn daad
sr
Dr R. Degens
EN HAAG/HAARLEM De Duitse dirigent Hans Zender begreep hem niet, en de microfoon
Irkte niet. Daardoor kreeg de meneer die vrijdagavond in het Haagse Congresgebouw uit de zaal
|ar het podium was gelopen na de uitvoering van Helmut Lachenmanns „Notturno" geen
ftwoord op zijn vraag. Hij had willen weten hoe de leden van het Residentie Orkest, die deze
dek om den brode moeten spelen, zelf vonden, en hoe het publiek erover dacht.
i stem ging in het geroezemoes
dit kleine incident veroorzaakte,
loren. Alleen op de eerste rij had
i er iets van verstaan, en uit de
jyalsbetuigingen (en ook het boe
iep dat daarvoor al schuchter
het applaus had geklonken)
i wel op te maken dat Lachen-
[nns Notturno niet met onver-
I genoegen was aangehoord.
I vermoedelijk ook gold voor „Al-
Vernat" van Klaus Huber, en
ir de Orchestral Set nr 2 van Char-
llves, die daarvoor al waren ge
beld. Duidelijk was alleen dat die
;er dit geen muziek vond waar-
j getracteerd wenste te worden.
te vermoeden valt, dat er velen
dezelfde gevoelens in de zaal
Maar wat wil je, het was ten-
.te een concert in een serie met
-tiendaagse muziek, met hetzelfde
l!!®gramma dat zondagmiddag in de
trie van het Amsterdamse Con-
jebouworkest ging. Daar hoef je
op een feest der herkenning te
tnen. De weinigen die er door
is komen doen dat om op de,
te blijven van wat er zoal
lën ten dage wordt gecompo-
Die weinigen waren nu in Den
l
Haag vrijdagavond vermeerderd tot
zeer velen, wat vermoedelijk niet al
leen aan belangstelling voor het
nieuwe toegeschreven moet worden.
Er werkte namelijk een amateurkoor
van aanzienlijke getalsterkte mee,
en al komt er dan van ieder koorlid
maar één maag of vriend luisteren,
het vult weer veel lege plekken in de
zaal.
Introvert
Nu was er in dit programma weinig
heet van de naald bij; het werk van
Charles Ives is nog van vóór de eer
ste wereldoorlog, Klaus Hubers stuk
is van 1965, en de Notturno die deze
avond althans voor één man de em
mer merkbaar deed overlopen werd
in 1968 voltooid. Een bijzonder inge
nieus stuk overigens voor klein or
kest met solo-partij voor cello die
elektrisch wordt versterkt waardoor
elk kraakje en piepje van hout en
snaren hoorbaar wordt gemaakt. Al
vaker vertoond en te horen geweest,
maar door Lachenmann toegepast
met veel fantasie hoewel niet toerei
kend voor de gehele speelduur van
het stuk.
Huber houdt wèl de aandacht gevan
gen met zijn zeer introverte composi
tie voor fluit en twaalf solostrijkers,
al was het maar door de magnifieke,
en door meesterfluitist Koos Verheul
subliem gespeelde, fluitpartij. Ives
met zijn sterke sfeerscheppende
driedelige Orchestral Set nr 2 (waar
van het middendeel wegens materi
aalmoeilijkheden niet werd uitge
voerd) geeft in het eerste deel met
zijn wonderlijk werkende instrumen
tatie, en in het laatste met de indruk
wekkende toepassing van het koor,
ook voldoende aanleiding tot be
langstellend, al dan niet bewonde
rend luisteren.
Maar vermoedelijk heeft het groot
ste deel van het publiek deze vrij
dagavond pas bij „Prometheus" van
de Rus Alexander Skriabine gekre
gen waar het voor gekomen was: een
meeslepende romantisch-geëxal-
teerde muziek voor groot orkest,
koor, piano en kleurenklavier (ge-
kleurd-licht projectie) waarop Wil
lem Mengelberg in 1912 (met compo
nist aan de vleugel) zijn publiek al
tracteerde. Zonder lichtprojectie,
zoals nu ook onder dirigent Hans
Zender die Frederic Meinders aan
de vleugel had. Suggestief uitge-
De Hongaren
voerd en dankbaar door het publiek
als een eind-goed-al-goed ontvan
gen. Want met het vele dat hierin
aan Strawlnsky's (ook in 1910 ge
componeerde) L'Oiseau de feu her
innert. werd het toch nog een klein
feestje der herkenning.
Dat werd het in het Haarlemse Con
certgebouw vrijdagavond voor het
veel te kleine aantal toehoorders dat
daar naar het Hongaars Staats Zi
geunerorkest „Rajko" zat te luiste
ren óók pas na de pauze. Toen dit
fameuze ensemble helemaal op de
opwindend-virtuoze toer ging met
czardassen en rapsodieën, waarin de
violisten, de cimbalonspelers en de
meester-klarinettist staaltjes van
onwaarschijnlijk perfect getimed
solo- en samenspel ten beste gaven.
Daar had het publiek duidelijk op
zitten wachten, want dóérvoor was
het gekomen. En daarom viel het
programmadeel vóór de pauze voor
hen wat tegen. Daar wsrkte name
lijk het (op zich voortreffelijke) „Mu-
sica Antequa Hungaria" mee in een
grotendeels uit de renaissance stam
mende reeks werkjes, gespeeld op
oude instrumenten en stijlvol gezon
gen door de sopraan Julia Bikfalvy.
Net als bij ons streeft men met hoor
baar bevredigend, en vrijwel gelijk
luidend, resultaat ook in Hongarije
naar authentieke weergave van
Dirigent Hans Zender
oude instrumentale en vocale mu
ziek. Maar het publiek dat naar het
Hongaarse Zigeunerorkest (dat deze
maand een tournee door heel Neder
land maakt) komt luisteren, stelt
zich van zigeunermuziek (niet hele
maal terecht) iets anders voor.
Dat komt dan in hoofdzaak, en in
overvloed met vooraf geplande
toegiften na de pauze.
Allemaal, ondanks de onmiskenba
re ijzeren discipline en routine, met
zoveel schijnbare spontaniteit en
plezier in kleurige traditionele kle
ding gebracht, dat het helemaal
feestelijk en meeslepend wordt.
Zodat hier waarschijnlijk niemand
op de gedachte komt, te vragen wat
het orkest zelf denkt van de muziek
die het moet spelen. Hoewel, een
eerlijk antwoord zou misschien toch
anders uitvallen dan verwacht
wordt door het merendeel van het
publiek, dat zich graag en begrijpe
lijk door zoveel folkloristisch muzi
kaal vuur laat verwarren.
Van een onzer verslaggevers
HOOGEVEEN In het zondag
langs de spoorbaan Meppel-Hooge-
veen gevonden jachtvliegtuig is het
stoffelijk overschot aangetroffen
van een Amerikaanse oorlogs
vlieger.
Zijn identiteit is inmiddels vastge
steld aan de hand van het identi
teitsplaatje van de vlieger, maar de
naam van de piloot wordt pas vrijge
geven, nadat de familie in Amerika
gewaarschuwd is. De oorlogsgraven
dienst heeft zich over de stoffelijke
resten ontfermd. De restanten van
het toestel een Lockheed Light
ning éénpersoons-jachtvliegtuig
werden gevonden in de nacht van
zaterdag op zondag bij graafwerk
zaamheden. Dit in verband met de
bouw van een tunnel onder de
spoorlijn.
Met het oog op mogelijke explosie
ven werd het treinverkeer tussen
Meppel en Hoogeveen stilgelegd en
werden reizigers met bussen naar
hun plaats van bestemming ge
bracht. De mijnopruimingsdlenst
uit Culemborg stelde een onderzoek
in en vond geen bommen, maar wel
aan boord een aantal mitrailleurs,
granaten en een 20 mm-kanon. In de
loop van de dag kon het treinver
keer worden hervat.
door W. H. Wolvekamp
ROTTERDAM De in 1894 op 24-
jarige leeftijd overleden Belgische
compinist Guillaume Lekeu, die nog
een korte tijd leerling is geweest van
César Franck, was stellig een van
diens begaafdste volgelingen. Het
aantal nagelaten composities is ge
ring. Het belangrijkste werk is wel
de grote vioolsonate. Verder schreef
Lekeu een piano-trio en een piano
kwartet. enkele liederen en het deze
avond als openingsstuk door het Na
tionaal Orkest van België uitgevoer
de Adagio voor strijkers.
Deze sombere muziek is van grote
klankschoonheid en laat een eigen
geluid horen, dat misschien minder
Frans klinkt dan het werk van
Fracks andere leerlingen. George
Octors, muziekdirecteur ad Interim
bij N.O.B. leidde het samenspel der
strijkers met grote zorgvuldigheid
en wist met het ensemble een fraai
genuanceerd klankbeeld op te
roepen.
Solist was deze avond de violist
Maurits Bosman, die nog een tijd als
plaatsvervangend concertmeester
aan het Rotterdams Philharmo-
nisch Orkest is verbonden geweest.
Hij speelde het eerste vioolconcert
in g kl. van Max Bruch. (Het tweede
wordt zelden uitgevoerd). Een goede
technische beheersing (er waren en
kele intonatievlekjes) en een warme,
maar niet grote toon kenmerkten
zijn voordracht. In verband met dit
laatste had de dirigent er goed aan
gedaan, het orkest nog wat verder
uit te dunnen.
Na de pauze hoorden wij een 8uite
uit „De driekante steek" van Manu
el de Falla. De drie dansen, waaruit
deze suite bestaat, werden met veel
verve ten gehore gebracht. Evenzo
een der Arlésienne suites van Bizet,
waarbij fluitist en harpiste zich on
derscheidden. Het belangrijkste zui
ver orkestrale werk was de tot be
sluit uitgevoerde danse choréogra-
phique „La Valse" van Maurice Ra-
vel. Deze wals, wel eens genoemd
een wrange vrucht van het naoorlog
se (1919) Weenen, heeft wat zijn ka
rakter betreft weinig gemeen met
het oeuvre van de walskoning Jo-
hann Strauss Jr. door de beklem
mende en fatale indruk die de mu
ziek maakt. George Octors oogstte
met de vertolking van La Valse een
groot succes, waarin de dirigent het
hele Orkest duidelijk liet delen.
Van onze sportredactie
AMSTERDAM Het beperkte in
haalprogramma bij de zaterdaga
mateurs heeft geen verrassingen op
geleverd. Ook niet bij de drie beker
wedstrijden van de vijfde ronde, die
werden ingehaald. DOVO plaatste
zich zeer moeizaam bij de laatste
zestien clubs door mede-eersteklas
ser DETO pas via strafschoppen te
wippen. DOVO komt in de achtste
finales uit tegen Noordwijk.
De andere clubs die een ronde ver
der kwamen waren Serooskerke en
DOSC. Deze spelen in de achtste
finales tegen respectievelijk Vitesse
Delft en Spijkenisse. De wedstrijden
voor deze ronde worden op 25 maart
gespeeld.
BEKERWEDSTRIJDEN
DETO-DOVO 2 2 OM). DOVO «r.n.s. 33 Aart
Gerritsen 0-1. 39. Herman van V eenend aal 0-2.
62 Albert WesseU 1-2, 83. Hans Kobus 2 2
Scheidsrechter Wlasink. Toeschouwers 600.
De Veenendalers namen veel te snel gaa terug.
Met een voor hen bijna fataal gevolg Slechts
met het beter nemen van strafschoppen kwam
het verder bekeren tot stand.
HHC-DOSC 9-1 (04) a.v. 119 Wtm Verkerk 0-1
Scheidsrechter: Vrteüng. Toeschouwers 350
Een barre en boze krachtmeting die op de
valreep door Verkerk werd beslist.
Aduard-Serooskerkc 1-1 (0-1): 27. Jan Bouterse
0-1, 50. Jan Rlemens 0-2. 57 Henk Drent 1-2.64
en 69. Jan Rlemens 1-4. 80 Han Lobbezoo 1-5
Scheidsrechter: Hummel. Toeschouwers: 350
De Zeeuwen, die vrijdag reeds ln Aduard arri
veerden, waren sterker en mogen verder
bekeren.
Eerste klasse A
RWH-SpIJkenHie l-l (0-1). 36 Bert Bak 0-1, 69
Cor Barendregt 1-1. Scheidsrechter Van Dijk.
Toeschouwers: 2500. Een gehandicapt Spljke
nisse wist met uitgekiend voetbal een terecht
gelijkspel te behalen
Zwart Wit '26-Barrndrcehl I I (1-1). 23 Arnold
Lobman 1-0.44. Cees van der Meer 1-1. Scheids
rechter. Brand. Toeschouwers: 1400 Na een
geUJkopgaande eerste helft werd Zwart Wit 21
na rust sterker, maar slaagde er niet ln dat
overwicht in de score tot uitdrukking te
brengen
Eerste klasse B
Bra nrkom-Huiien 1-2(14). 44 Rein Siebenga I-
0, 52. Herman Bruinenberg 1-1, 85 Henk van
Meetelen 1-2. Scheidsrechter Keijxer Toe
schouwers 1100 De thuisclub moest met vier
invallers aantreden. Toch had Hulzen nog de
grootste moeite tegen dit verzwakte team
Go Ahead K.-OWIOS 0-1 (0-1). 12. Arte Jonker 0-
l istrafschopi. Scheidsrechter: Mulder. Toe
schouwers 1000 Het enige doelpunt ontstond
uit een strafschop toegekend omdat Dick Win
kler zijn rivaal Jan Buisman naar de pollen
zond De Kampenaren beschikten weer over
Dick Kiel die na een menlscusoperatle weer
speelde.
Tweede klasse A
Tweede klasse B
Tweede klasse C
AVW 'IC-SDCr Hl
WEST I
3A: Flora Boys-Wlerlngermeer 0-0, Wartburgta-
P3Z 3 2 3B: VaUelvogels-VRC 2-0. Wouden-
berg-OSDO 2-2
4A: Hollandia H-Jong Holland 3-2. 4C; OZK
SwUt 1-1.
WEST II
4A: Hillegersberg-Schevenlngen 6-4. 4B: Ha
zerswoudse Boys-SVOW 2-0. 4Ct Hermandad
Lombardljen 5-3, 4D: Phoenlx-Haoften 2-0
NOORD
>or André Rutten
HTERDAM Wat de Franse toneelverzinner Jéröme Savary samen met de mensen van het
ijk -theater op basis van de paar meest bekende 1001-Nacht-vertellingen op de planken gebracht
waeft, is een verrassend theaterfeest, dat aan het ongelooflijke grenst.
eigen steeds wisselende groep in
idfrijs heeft hij het Grand Magie
ïei cus (et ses tristes animaux) ge-
ceijemd, het grote magische circus
)A zijn zielige dieren) en dat karak-
weHseert precies het soort theater
/dét hij verzint en dat hij nu met zijn
i erfitterdamse medewerkers ook nog
wfarmaakt. Het is circus, dat wil
m uitbundig opgesierd spel vol
itergoud en schitterende effecten
verrassende trucs, waar je als
schouwer van geniet, maar waar-
he toch de mens als een triest dier
:hijnt, omdat hij zo van zijn na-
artur vervreemd is dat geen mens
ntfer weet wat zijn natuur eigenlijk
lei
Dtt
jbèt element van vervreemding is op
:hie manieren in de ongelooflijk ge-
enMeerde show wel telk ns aanwe-
aifc maar deze toneelmak *s durven
jwt aan daarop Juist in ie finale,
arvan iedereen ongetw 'feld het
hst verbluffend theaten rurwerk
had verwacht, alles te concentreren.
Geen oogverblindend spektakel
meer, maar een Aladdin van de won
derlamp, die door trieste mensmon
stertjes uit een gewone Nederlandse
stadsstraat als verfoeide gastarbei
der in elkaar geramd en weggegooid
wordt. Voor die brutale, uitdagende,
kritische theaterlef neem ik mijn cri
ticus-petje diep af, want daarin
wordt van alle voorafgaande grandi
oze theatervondsten de zin onder
streept die zij hebben.
Dat laatste schok-cffect wordt ver
volgens wel weer teruggebracht tot
wat het in feite ook is: veizonnen
theater, want Aladdin komt dan
weer het optrekje binnen, waarin hij
onder de naam All als kleermakertje
al in het begin van het spel zat. en
verklaart: op die manier ben ik kleer
makertje geworden en doe werkjes,
die de mensen hier niet meer willen
doen.
Overigens neem Ik mijn petje even
diep af voor al degenen, die dit waar
maken de spelers voorop. Wat die
allemaal kunnen aan dingen die Je
hier spelers eigenlijk nooit ziet doen,
daar sta Je echt van te kijken en
vooral ook van te genieten. Zij blij
ken allen zeer vakbekwame acteurs,
variété-, show-, revue- en circusar
tiesten, leder naar eigen aard en aan
leg. Dat Jean-Marie Fiévez daar bij
zonder fantasierijke dekors bij le
vert, en Dagmar 8chauberger even
fantasierijke kostuums, was te ver
wachten. Het combo van Henk de
Jonge blijkt uitstekend, evenals de
techniek onder leiding van Tom van
Gilpen.
De uitverkochte schouwburg met
wat oosterse attributen ook buiten
de zaal was in opperbeste stem
ming, al waren er ook wel enkelen,
die sommige ordinaire, kitscherige,
brutale elementen erin die opzet
telijk gebruikt worden een beetje
tegenstonden. Maar zij passen in de
Itsirahuizen-Heee 0-1 4D: Mlnjak Fit
Boys 1-0. CEC-SCN 0-1
In Savary't „1001 Nacht" verschijnen ook actualiteiten als de keiser van Centraal-Afrika.
kermisachtige opzet, en zo'n feeat is
het.
De spelers zijn: Hulb Broos, Martine
Crefcoeur, Edo van Dijken, Leo Ho-
genboom, Lou Landré, Marieke van
Leeuwen, Johan Ley sen, Cees Llnne-
bank, Gertian Maassen, Barbara
OOST
3A: Veluw&e Boya-Hatto Helm af. IB: Oram*
bergan-Drtenarlo 1-1. DKB-Bertentheim 0-2,
ASV'57-Voorvaart* 1-0. SUphorsLHulzenac
Boy* 2-1.
4A: EMM-Kesteren 0-0. 8V Bllderberg-POEM
4-0. 4B: Oroen Wit '62-VIOS 3-3
ZUID I
Mas beek. Jéróme Reehuis. Peter
Tuinman. Fred Vaassen. Mieke Vis-
scher, William Ward, Ho na van Wijk.
3B. Hoek-Ycraeke l-O. Kloetinge-Dintelooro
2-1
4B: Veere-KapeUe 1-J. Wolphaartadljk-RUlan
dia 1-1.
LEERDAM De eerste symptomen
van ontmanteling dienen zich aan
bij Leerdam Sport. Zo heeft de za
terdagcommissie per 1 maart de
werkzaamheden neergelegd. De
technische commissie wil nu zo ver
nog niet gaan om de spelers nog niet
meer te duperen. Door het aftreden
komt de zaterdagafdeling in de kor
te tijd dat die nog bestaat in repre
sentatieve moeilijkheden. Er is na
melijk niemand meer cüe bijvoor
beeld de scheidsrechter ontvangt en
de bestuurskamer blijft ook leeg. Of
de heren van de zondagsectie moe
ten als gastheer fungeren. Op zater-
dag 6 mei vieren de zaterdagjongens
een afscheidsfeest ln De Glashof. Of
zou het een feest van wederopstan
ding worden want alle hoop op een
toch nog voortbestaan is nog met
opgegeven.