Uit brieven van lezers
ve<
FAMILIEBERICHTEN
EMERITUS c<
EMERITUS-PREDIKANT
VRIJDAG 19 AUGUSTUS 1977
TROUW/KWARTE p
Moet het nu zo (1)
Ds J. J. Buskes schrijft: er moet toch
wel Iets niet in orde zijn met de
gemeente en met de prediking wan
neer zulke brieven geschreven wor
den. Nu, dat vind ik een goedkope
opmerking van ds Buskes. Als hij
zich nu eens afvraagt: hoe komt het
dat ik zulke brieven krijg, en zou ik
toch ergens verkeerd zitten? Mis
schien dat er dan nog wat te berei
ken is voor ds Buskes.
Korte duidelijk geschreven, liefst aan één kant getypte, brieven kunnen worden
gestuurd naar Secretans Hoofdredactie Trouw/Kwartet, Postbus 859, Amsterdam. Bij
pubiikatie wordt de naam van de schrijver vermeld
nog meer onschuldige burgers ge
dood. De apartheid is een goede
zaak. Het Joodse volk is apart gezet
in deze wereld. Dat de negers zwart
zijn, is niet toevallig. Toeval bestaat
niet. Dat goede zaken als apartheid
en militarisme elkaar steunen is dan
ook niet te verwonderen. Iedere ge
lovige is een militair en het wacht
woord is: Maranatha.
Andijk
Jac. Bakker
Moet het nu zo (2)
Het artikel van ds Buskes schokte
mij door het onbegrip dat er bij deze
christenen bestaat voor mensen als
Buskes, die door middel van hun
politieke keuze iets trachten bij.te
dragen aan de totstandkoming vaiy
een meer rechtvaardige samenle
ving. De verwijten die hem voor de
voeten worden geworpen zijn ook
mij niet vreemd. Als christen heb ik
de keuze gemaakt voor het socialis
me, omdat dit de enige wereldbe
schouwing is die daadwerkelijk een
eind wil maken aan de uitbuiting
van de ene mens door de andere. Ik
zie het socialisme dan ook als een
praktische uitwerking van de bijbel
se Idealen: naastenliefde en gerech
tigheid. Alle zich christelijk noe
mende partijen laten ons kapitalis
tisch, op uitbuiten berustende, sys
teem onaangetast, ja werken zelfs
mee aan de instandhouding ervan,
waarmee zij verraad plegen aan de
geest van de bijbel.
Culemborg
Eric Bouwsma
Moet het nu zo (3)
Niet elk gemeentelid beschikt over
de woordenschat en het taaleigen
van dr. B en heeft evenmin zijn
educatie; dit is mede oorzaak dat
menige verontwaardiging in zo'n af
schuwelijke vorm werd gegoten.
Wanneer u zelf echter in een t.v.-
uitzending van februari J.l. de heer
Steenkamp een „politiek animator"
noemt en Van Agt u deed denken
aan „slagroom" (er schijnt echter in
die uitzending geknipt te zijn), dan
begeeft u zichzelf op dezelfde heillo
ze en te veroordelen weg van beledi
ging en insinuatie en zulke uitlatin
gen van een man als dr. Buskes
zetten in de gemeente kwaad bloed.
Gelukkig geeft u „zelf toe, ook niet
brandschoon te zijn". Ook naar
m ij n stellige overtuiging is er iets
mis met de prediking en de gemeen
te, maar die fout ligt bepaald niet bij
„rechts" alleen! Een voorbeeld van
hoe het kan, vind ik en dat meen
ik serieus in de prediking van dr.
Buskes, alle valse aantijgingen ten
spijt. Laten alle predikanten het
wijze advies van de synode-praeses
ds. Spilt opvolgen! Niemand zou
blijer zijn dan wijlen dr. Til an us sr.
Hoofddorp P. J. Rijpstra
Moet het nu zo (4)
De vraag van ds. Buskes zou ik aan
Jac. B. Lootjen willen stellen: moet
het nu zo? Waaraan heeft de VARA
de ongevraagde knuffel van zijn
kant te danken? Aan de door JBL
veronderstelde „creativiteit"? Over
igens roept bij mij elke zin in het
bedoelde stukje vraagtekens op.
„De beste TV-programma's" „Ei
gen werk" met als voorbeeld Ta-
dellöser! dat kreeg alle tijd, net
als het Nederlands elftal: Koos Pos-
tema kijkt niet zenuwachtig op zijn
horloge. Deed hij het maar! De
VARA noch Jac. B. Looijen weten
blijkbaar hoe laat het is.
Een naïef stukje. En jammer voor de
NCRV. De laatste is toe te wensen
dat er niet erg veel levende lidmaten
als Jac. B. Looijen rondlopen, die
stoten onder de gordel uitdelen. Te
genover de gegeven VARA-„voor-
beelden" staat een veelvoud van de
NCRV-creativiteit Eigen werk, wel
te verstaan. En zonder vloeken nog
wel. De zucht slaak ik bij: Moet het
nu zo? Ds. Buskes heeft gelijk: Re
acties als de door hem genoemde
zijn slecht, onchristelijk, en getui
gen niet van aristocratisch christen
dom". Maar zou het soms óók kun
nen komen van een zich getergd
voelen door het optreden van ds.
Buskes? Wie ja zegt tegen een niet-
christelijke partij zal toch eerst heel
zorgvuldig zijn afwijzend nee tegen
broeders en zusters moeten moti
veren. En waar lering werd getrok
ken uit de geschiedenis, waar daad-
werklijk getracht wordt CDA te
doen en te zijn gaan daar de
argumenten van ds. Buskes nog wel
op? Kort en goed: Mijnerzijds een
handdruk voor Jac. B. Looijen en
voor ds. Buskes.
Nieuw Buinen H. P. Mulder
geref. pred.
Moet het nu zo (5)
Met verbijstering heb ik kennis ge
nomen van de tien illustraties van
wat dr. van den Heuvel azijn en gif
noemt, aan het adres van dr. J. J.
Buskes. naar aanleiding van diens
optreden, kort voor de verkiezingen
in de tv-rubriek „Hier en nu" van de
NCRV. Dat de doorbraakmensen,
waartoe ik me zelf, komende uit CH
kringen, sedert 1945, ook mag reke
nen en dat is vaak met veel aan
vechtingen er in de ogen van hen,
die ik nu maar gemakshalve CDA-
ers noem, niet best afkomen, was al
lang bekend. Maar dat dat toon en
vormen kan aannemen, als in de 10
illustraties weergegeven, is diep be
schamend voor de Kerk in het alge
meen en voor de briefschrijvers in
het bijzonder. Wat een hovaardij,
wat een verbittering, wat een gram
schap en wat een verguizing. Zijn dit
nu de „vruchten van het geloof",
waaraan de Christen in de wereld
herkend zal worden?
Heemstede
H. J. Verkouw
Babyromantiek
In de consumentenrubriek stond
een artikel over zin en onzin van de
babyuitzet. De aanschaf van textiel-
luiers werd niet nodig gevonden,
omdat wegwerpluiers 'praktischer
zijn. Maar praktisch is vaak duur en
wegwerp is meestal milieuvervui
lend. Vooral dat laatste is iets om
over na te denken bij de aanschaf
van babyartikelen. Textielluiers zijn
beter voor uw portemonnee en in
dien ze met fosfaatvrij of fosfaatarm
wasmiddel gewassen worden, zijn ze
ook beter voor ons milieu. Als ze niet
meer nodig zijn voor uw kinderen,
kan een andere moeder ze overne
men. Door ze in dezelfde vorm te
vouwen als papieren luiers, zijn geen
spelden nodig en passen ze precies
in babyslips en strikslips.
Leiden Klaske Schrijver-
Wijkstra
Kaapstad
Een tweetal apartheidsapostelen
spuide in deze rubriek z'n veront
waardiging over de steun van de
wereldraad van kerken aan de be
vrijdingsbewegingen in zuidelijk Af
rika. L. Janse uit 's Gravenpolder
ging zich te buiten aan de bekende
racistische kreten als „valse betich
ting", „gehulchel", „oproerkraaiers"
en „vertroetelde Swapo". L. M. van
der Vlist te Ouderkerk a/d IJssel
besloot zijn stukje met de vraag
„well: eenvoudig, gelovig mens het
verband nog zou zien tussen het
evangelie van de zachtmoedige Ver
losser Jezus Christus en de nieuwe
uitkering van de bevrijdingsbewe
gingen". En terstond konden we in
hetzelfde blad lezen, hoe een krot
tenwijk b.'J Kaapstad met de grond
gelijk werd gemaakt, waar meer dan
twintigduizend zwarten trachtten
een schamel (zij het illegaal) gezins
verband tot gastarbeiders in eigen
land veroordeelde kostwinners in
stand te houden. Hoe moeten deze
eenvoudige, gelovige, evenwel zwar
te, mensen het verband nog zien
tussen het evangelie van de zacht
moedige Verlosser Jezus Christus
en de walgelijke gewelddaden van
het apartheidsregime, dat steunt op
en verweven is met de door rassen
waan vergiftigde, evenwel door en
door rechtzinnige, blanke kerken
van Z.-Afrika?
Doesburg B. J. Zwiers
Militarisme (1)
Naar aanleiding van de artikelen in
Trouw betreffende het militaire wa
pen gaarne het volgende. Het nieu
we testament vergelijkt de strijd
van het geloof met de strijd van een
goed soldaat. (De goede strijd des
geloofs.) In het oude testament
heeft Israël vele oorlogen gevoerd.
De heidense volken rondom deden
telkens aanvallen op het Joodse
land vanwege de welvaart, maar
deze werden steeds weer afgeslagen
en de aanvallers werden veelal ver
slagen en vernietigd. Wanneer bij de
laatste gijzelingsactie het militaire
wapen niet had ingegrepen, waren
Rotterdam
J. Kloosterman
Militarisme (2)
10 augustus 11. stelde H. Meijer abu
sievelijk politie en krijgsmacht op
één lijn. Daarbij werd hét verschil
verwaarloosd dat de politie opereert
in het kader van de rechtsorde, t.m.
in een democratie, en het leger in de
rechteloze Internationale Jungle
waar onchristelijke dreiging met de
afschuwelijkste wapens op de meest
perfide wijze heel gewoon schijnt.
Wie niet de politie met kernwapens
wil uitrusten, zou, als politie en leger
vergelijkbaar zijn, ook soldaten zul
ke duivelse wapens niet in handen
moeten geven, zelfs niet ze fabrice
ren. Wie zich evenwel bijbels wil
opstellen, moet met zijn vijanden
omgaan als Gideon of Eliza, op
grond van het gebod in Matth. 5.
Zullen christenen ooit gezamenlijk
afstaan van deze zonde in navolging
van hun Heer die nooit dreigde?
Zalig de vredestichters, maar niet
met bommen en granaten. Wie ziet
anders nog verband tussen evange
lie en praktisch christendom?
H. I. Ambacht L. Vermaas
Militarisme (3)
Het artikel over militairisme en ge
weld in uw krant is betreurenswaar
dig eenzijdig en getuigt van een ra
dicaal linkse opstelling van de
schrijver. Het gaat toch niet aan om
te stellen dat juist het C.D.A. en het
grootste deel van het Nederlandse
volk graag geweld accepteert? Uit
de opstelling van bedoelde groepen
kan juist worden afgeleid dat men
bewust of onbewust de Bijbelse
norm wenst te hanteren dat de
Overheid het zwaard niet tevergeefs
draagt o.m. Inhoudt dat zij ons be
schermt tegen geweld van binnen en
buiten de landsgrenzen.
Jammer dat de redactie van Trouw
dergelijk geschrijf een plaats in de
krant geeft.
Ede A. A. van de Berg
TV-dienst (2)
Mag ik de heer Jac. B. Looyen, naar
aanleiding van zijn TV-commentaar
in Trouw van 16 augustus, vragen
wat voor waarde het heeft om psal
men uit de oude berijming uit het
hoofd te kunnen zingen, als men zo
duidelijk blijk geeft geen interesse
te hebben voor het Woord. Weet hij
niet dat de eredienst een geheel is
van Woordverkondiging, gebed,
zang enz. Het orgelspel in de ere
dienst moet aan die eredienst onder
geschikt zijn. De reactie van de heer
Looyen bewijst alleen maar dat, al
thans voor hem, dit orgelspel niet
als zodanig heeft gefungeerd. Ook
jammer voor al die organisten die op
bescheidener wijze veel meer preste
ren maar die u wel nooit in uw tv-
commentaar zult noemen.
Schcrpenzeel J. van de Kemp
kunnen van maandag tot en met vrijdag
telefonisch van 9 00-19 30 uur opgegeven
worden op nummer 020-9134S6.
Op zondagavond Is dit alleen mogelijk van
18 00-20.00 uur.
Allen, die op welke wijze dan ook, ons hebben geluk
gewenst met ons 40-jarig huwelijk, betuigen wij langs
deze weg onze hartelijke dank
D. Kooistra
J. C. Kooistra-Mon Roy
Amsterdam, augustus 1977
Adelaarsweg 82
19 augustus 1937
19 augustus 1977
God dankbaar delen wij u mede dat wij op 19 augsutus
hopen te herdenken, dat onze geliefde ouders en groot
ouders
Egbert de Vries
en
Durkje Hoogeveen
40 jaar geleden in het huwelijk traden.
„De Here zal uw uitgang en uw ingang bewa
ren van nu aan tot in de eeuwigheid."
Psalm 121:8
Dick en Dora
Paula, Dorien, Erica, Annemarie
Wytze en Ank
Anneriek, Bert, Marleen
Saska en Bram
Maneken
Nunspeet, Astridlaan 14.
Soli Deo Gloria
Dankbaar en blij hopen wij D V. op 31 augustus a.s. met.
onze lieve ouders en grootouders
T. de Koning
en
Chr. de Koning-de Leeuw
de dag te gedenken, dat zij 50 jaar getrouwd zijn.
Kinderen en kleinkinderen.
Gelegenheid tot feliciteren 31 augustus a s. van 19.30 tot
21 uur in „De Rank", Reghthuijspiein 17, Nieuwkoop.
Augustus 1977
Reigerstraat 2, Nieuwkoop.
Voor de vele verkwikkende blijken van meeleven zowel
tijdens de ziekte als bij het overlijden van mijn man
Christiaan Verhage
zeg ik allen die zich daar zozeer bij betrokken gevoelden,
mede namens de familie, hartelijk dank.
H. Verhage-De Bruijne
Heden overleed onze onvergetelijke broer en
zwager
Jan Cornells den Broeder
„Het is mij goed nabij God te zijn"
(Psalm 73)
De Lier, 18 augustus 1977
L. den Broeder
A. den Broeder-Douma
„Afijn genade is u genoeg"
Met diepe droefheid, doch dankbaar voor wat zij
voor ons heeft betekend, geven wij kennis van het
overlijden van mijn lieve, onvergetelijke vrouw,
onze zorgzame moeder en oma
Toontje de Jong-Jaasma
Zij werd 59 jaar.
Rotterdam:
H. de Jong
S. de Jong
Capelle aan den IJssel:
A. T. Blok-de Jong
J. F. Blok
Gemma
Noordwijk-Binnen:
T. A. de Jong
Rotterdam, 17 augustus 1977
Sluiskreek 82.
De overledene is opgebaard in het „Uitvaartcen
trum", Worp Tjaardastraat 113 te Sneek.
De begrafenis zal plaatsvinden op maandag 22
augustus a.s. om 13.30 uur op de Algemene Be
graafplaats te Sneek.
Vertrek vanuit het Uitvaartcentrum om 13.15 uur.
Gelegenheid tot condoleren na de begrafenis in
het „Uitvaartcentrum".
Na een ernstige ziekte heeft God uit onze familie
kring weggenomen onze lieve schoonzuster en
tante
Tonny de Jong-Jaasma
op de leeftijd van 59 jaar.
„Mijn genade is u genoeg"
Balk.
D. de Jong
T. de Jong-Bijlsma
Sneek:
T. de Jong
Amsterdam:
S. de Jong
A. de Jong-Stoelenga
Sneek:
A. T. de Jong
Workum:
M. de Jong
A de Jong-de Jong
Siebren
Alkmaar:
W. de Jong
T. de Jong-Leegwater
Meindert
Menno
Harry
Dorien
Rotterdam, 17 augustus 1977
Overgegaan in Hemelse Heerlijkheid onze gelief
de zwager en oom
Ceus Westerhof
Leeuwarden:
A. Hogenhuis-Abma
H. Hogenhuis
en kinderen.
Sneek:
M. Koudenburg-Abma
en kinderen.
De Kerkeraad van de Gereformeerde Kerk te
Oosterbeek-Doorwerth heeft met ontroering ken
nis genomen van het nog zo onverwachte overlij
den van
Ds. J. W. Slingenberg
Dankbaar gedenken wede wijze waarop hij,
gedurende ruim 16 jaar, als predikant van onze
gemeente het Evangelie van Christus uitgedragen
heeft.
Voor velen is hij in die tijd, als ook daarvoor en
daarna, tot grote steun en zegen geweest
Mogen in het bijzonder zijn vrouw en kinderen
vanuit ditzelfde Evangelie de kracht ontvangen
om dit verlies te dragen en voort te kunnen.
Namens voornoemde Kerkeraad:
J. van der Klis, praeses h.t.
D. Urbaan-Nijland, scriba.
Ik zal in het huis des Heren verblijven
tot in lengte van dagen.
Psalm 23 6b
Heden overleed, in vast vertrouwen op zijn Heer
en Heiland, mijn innig geliefde man, onze zorgza
me vader en opa
Douwe Hofstra Czn
op de leeftijd van 67 jaar.
Rhenen:
F. Hofstra-Jaarsma
Cobourg (Can
Wout en Diny Femhout
Krommenie:
Jaap en Dory Hofstra
Apeldoorn:
Jan en Marianne Vledder
Gapinge:
Hans en Elly Hofstra
en kleinkinderen
Rhenen, 17 augustus 1977
Asterstraat 4
Geen bezoek aan huis.
Maandag 22 augustus wordt te 13.30 uur een
dienst van Woord en Gebed gehouden in de Gere
formeerde Kerk, Nwe. Veenendaalseweg 55 te
Rhenen. Daarna vindt omstreeks 14.30 uur de
begrafenis plaats op de algemene begraafplaats,
Achterbergsestraatweg te Rhenen.
Gelegenheid tot condoleren na afloop van de
begrafenis in het wijkcentrum „Rhenen-Hoog",
Anjerlaan 1 te Rhenen.
„Want indien wij geloven, dat Jezus gestor
ven en opgestaan is, zal God ook zó hen, die
ontslapen zijn, door Jezus wederbrengen
met Hem".
1 Thes. 4 vers 14
Diep bedroefd geven wij u kennis van het overlij
den van mijn lieve man, onze zorgzame vader en
Bartholomeus Adrianus
Johannes Overmars
Hij werd 63 jaar.
J. Overmars-Schaap
Bart en Henny
Fred en Miep
Thea en Kees
Dora en René
Wim en Elly
en kleinkinderen
Amsterdam, 17 augustus 1977
Amstel 45 I
Geen bloemen. Thuis liever geen bezoek.
Gelegenheid tot condoleantie-bezoek vrijdag 19
augustus van 19.00-20.00 uur in het gebouw van de
Protestantse Coöperatieve Begrafenisvereniging
P.C.B. u.a., Vondelstraat 101 te Amsterdam.
De teraardebestelling zal plaatsvinden op maan
dag 22 augustus om 12.00 uur op de Nieuwe
Oosterbegraafplaats, Kruislaan te Amsterdam.
Vertrek vanuit het P.C.B.-gebouw, Vondelstraat
101, ongeveer 11.15 uur.
In Jezus ontslapen onze geliefde broer, zwager en
oom
Bart. Overmars
Amsterdam:
F. Overmars
C. Overmars-v. Zalinge
Amsterdam:
C. Overmars-Noordhoek
Marum (Gr.):
M. C. Dil-Overmars
J. DU
Noordwijk:
G. A. Overmars
üpendam:
M. C. C. Wals-Overmars
J. Wals
neven en nichten
Amsterdam, augustus 1977.
Met grote verslagenheid vernamen wij het overlij
den van onze diaken de heer
B. A. J. Overmars
Met grote dankbaarheid gedenken wij zijn werk
in onze gemeenten.
Schenke de Here mevrouw Overmars en haar
kinderen de kracht dit zware verlies te dragen.
Namens Funen- en Muiderkerk-gemeenten:
Ds. H. A. van Olst
J. van Dijk
Wij, die zoveel van hem hielden, delen u mee dat
onze lieve, dappere man en vader
Willem Verhoef
geboren 23 september 1927
in Jezus is ontslapen.
Samen behoren wij Hem toe.
T. Verhoef-van Rosmalen.
Peter
Marion en Johan
Huib
Frank
Nicolette
Eindhoven, 18 augustus 1977.
Faunuslaan 5.
Een dienst van woord en tafel zal plaatsvinden op
maandag 22 augustus a.s. om 13.30 uur in de
Morgenster Kapel aan de Mercuriuslaan (hoek
Sterrelaan) daarna vindt de begrafenis plaats op
de Algemene Begraafplaats de Oude Toren,
Woensel (Oude Torenstraat)
Papa is opgebaard in het Mortuarium van Dela,
Amundselaan 2 te Eindhoven.
Gelegenheid tot afscheid nemen zaterdag en zon
dag van 15.00 tot 16.00 uur. Na afloop van de
begrafenis is er gelegenheid tot condoleren in het
mortuarium van Dela, Amundselaan 2 te Eind
hoven-.
In vertrouwen op de Heer en Zijn toekomst op de
nieuwe aarde is van ons heengegaan onze fijne
vriend
Wim Verhoef
Wij zullen hem erg missen.
De Heer vergezelle Truus en de kinderen.
Leen en Miep Droppert
Kees en Ineke Kramer
Bouke en Joke van der Veen
Koos en Avelien Veerman
Daan en Cox Verbaan
Rien en Gerda de Vries
Kees en Greet van Zwet
rEindhoven, 18 augustus 1977.
Geheel onverwacht nam de Here tot Zich onze
onvergetelijke, lieve
Ronald Alexander
op de leeftijd van 3 maanden.
„Laat de kinderen tot Mij komen".
H. W. Dethmers
G. R. M. Dethmers-Henstra
Jan
Michiel
Almelo, 15 augustus 1977
Staniastate 12
De begrafenis heeft inmiddels in besloten fami
liekring plaatsgevonden.
Heden heeft God thuisgehaald Zijn kind, onze
schoonzuster
Catharina van Egmond-Star
weduwe van Maarten van Egmond
in de leeftijd van 80 jaar.
Familie van Egmond.
Rijnsburg, 18 augustus 1977.
Heden eindigde het aardse leven van onze mot
en oma
Jetske Zwaan
(sinds 2 maart 1957 weduwe van Pieter Bruins»
Heel veel heeft zij in haar leven, dat 92
mocht duren, voor ons allen betekend.
Nu mag zij rusten bij de Here, die haar geleii
op Wie zij vertrouwde.
Doetinchem:
O. Bruinsma
C. Bruinsma-Stam
Hoogeveen:
G. Goris-Bruinsma
J. Goris.
Kampen:
L. Bruinsma
Glanerbrug:
Sj. Ribberink-Bruinsma
J. Ribberink.
Brisbane:
(Australië)
J. Bruinsma
R. Bruinsma-Braunius
Amstelveen:
J. Bruinsma
M. Bruinsma-Stienstra
Leeuwarden:
J. Wesselius-Bruinsma
Gees:
Sj. Thomas-Bruinsma
E. C. Thomas
Den Haag:
B. Veldkamp-Bruinsma
B. Veldkamp.
klein- en achterkleinkinderen
Kampen:
G. Kruithof
Sneek, 17 augustus 1977.
Geref. Verpleeghuis.
Condoleantie adres: Mej. L. Bruinsma, Loi
straat 262, Kampen.
De begrafenis zal plaatshebben op maandag
augustus, na een dienst van Woord en gebed, in
Oosterkerk, Jachthavenstraat 1, Sneek, welke'
gint te 11.00 uur.
Gelegenheid tot condoleren vanaf 10.30 uur in
kerk.
Gij hebt mijn rechterhand gevat;
Gij zult mij leiden door Uw raad,
en daarna mij in heerlijkheid opnemen
Ps. 73
Dankbaar voor alles wat zij voor ons heeft be
kend, geven wij u kennis dat heden na een ged
dig gedragen ziekte uit ons midden door hi
Heer en Heiland is weggenomen onze innig geli
de moeder en grootmoeder
Anje Deemter
op de leeftijd van 7? jaar.
weduwe van Harm Koekoek.
Roden,18 augustus 1977
Zulthereschweg 73
R. Holtman-Koekoek
J. Holtman
Ritzo en Gerda
Harry, Dick
Grand Rapids (U.S.A.)
J. Koekoek
H. Koekoek-Adema
Ann en Dough
Margareth
Roden:
J. Koekoek
H. A. Koekoek-Wolthuis
Harry, Theo, Gréhilde
Corr. adres:
Valkenierslaan 4, Roden.
Gelegenheid tot condoleren in de aula aan
Leekstgrweg 44, te Roden, zaterdag 20 augusl
van 19.00 tot 20.00 uur.
Maandag 22 augustus a.s. om 13.15 uur zal
rouwdienst worden gehouden in de Hervorm
kerk aan de Brink te Roden. Deze dienst wo
geleid door ds. P. S. Veldhuizen, Gereformei
predikant te Roden.
Daarna zal de begrafenis plaatsvinden te Ulru
Vertrek vanaf de aula van de Asingahof, aldi
om 15.00 uur.
Na de begrafenis gelegenheid tot condoleren
deze aula.
Onze lieve zuster,
schoonzuster en tante
Anje Koekoek-
Deemter
is door God bereid opge
nomen in Zijn heerlijk
heid.
79 jaar
Ze mocht
worden.
Sauwerd:
S. Deemter-Ausma
Ulrum:
A. Scholtens-Deem-
ter
P. Scholtens
Scheveningen:
J. den Hollander-
Swets
W. den Hollander
Ulrum:
K. S. Deemter
J. A. Deemter-Bod-
deüs
en kinderen.
Roden, 18 augustus 1977.
De
Bi
ge:
1 Wi
Be
i als
«s
wil
i ho
rel
De kerkeraad van de
HERVORMDE WIJKGEMEENTE
PRESIKHAAF
te Arnhem.
zoekt voor bijstand in het pastoraat
voor 2 dagen per week.
De kerkeraad zou graag iemand zien
naast zijn wijkpredikant mede ver
woordelijk wil zijn in het pastorale
van zijn wijkgemeente.
Brieven gaarne richten aan de wnd., scribi\
heer J. N. J. de Graatf, Onsteinstraat 16, An\\
j dei
val
eer
gel
vai
all<
Bu
Lc
Me:
slol
Sch
aan