Voor elke uitzending Heilig Vuur was het van Het knokken DCLLy Radio- en televisieprogramma's Hank Onrust moe na drie jaar kunstprogramma's maken „Willem Mengelberg behoorde tot de absolute wereldtop" Gebruikte studieboeken gooi je niet weg en nieuwe kosten een nap geld. mê> Even puzzelen Speciaal \AN ARNHEM DINSDAG 18 MEI 1976 Binnenland radio-tv door Riet Diemer BUSSUM Na de aderlaatste uitzending, die vanavond hele maal gaat over Willem Mengel berg, stopt „Het heilig vuur" ermee. „Na drie jaar kunstpro gramma's maken ben ik een beetje moe geknokt," bekent regisseur Hank Onrust, die nu op zijn verzoek televisie-drama gaat regisseren. „Voor iedere uitzending van „Het heilig vuur" moest geknokt worden. En omdat je vecht vinden ze je een ruziemaker en krijg je de naam onaardig te zijn. Daarom houd ik er op tijd mee op." „Kunst is nu eenmaal niet erg popu lair op televisie, zeker als je goede kunst probeert te brengen." De kijk cijfers hebben in Hilversum nog al tijd het laatste woord. En daarom werd het eerste kunstmagazine van Hank Onrust en zijn team. „De ivo ren Toren", een paar jaar geleden plotsklaps uit het AVRO-schema ge schrapt toen er nog twee uitzendin gen voor de boeg waren. „De Ivoren toren" bij de AVRO met originele items over watertorens en stationnet jes. was de voorloper van het „Het heilig vuur" bij de TROS. Nog alUJd niet zonder verbazing kan Onrust de klassiek geworden woor den over „De ivoren toren" van AVRO's Ger Lugtenburg citeren. „Het programma sterft aan zijn eigen schoonheid." Onrust: „Dat is toch te gek. Een programma moet er toch goed uitzien. Anders betekent het dat er iets mis is aan de andere pro gramma's die worden uitgezonden. Ons programma was goed. maar niet geniaal of fantastisch. Dat betekent dat In Nederland programma's of de concertzalen moeten staan met de vraag: was u niet bang? Welnee, je hoeft alleen maar een kaartje te kopen". „We hebben wel aan „zomaar" men sen gevraagd: houd u van kunst? Een man zei: „Nee". Vraag: wat heeft u dan in de Kamer hangen? Antwoord: behang. Vraag: hangt daar niets op? Antwoord, een gebor duurde zigeunerin. Vraag: vindt u dat mooi? Antwoord: Nee. ik niet. maar m'n vrouw. Een boer uit de Noord-Oostpolder meende echter: „Kunst is een van die dingen, die de mens van het dier onderscheiden". „Het gat" Het verwijt wordt wel gedaan, dat „De ivoren toren" veel weg had van 119. Professor Van Oudejonge zat in de trein en bestudeerde de aanteke ningen. welke hij gemaakt had. „Vreemd..." mompelde hij. „Hoe komt smidje Verholen aan zo'n ge luidsbandje in de Barroesjaanse taal? Hoe komt hij daaraan? Djne- protovitch valansky...dyscem ulwicy kapitalskjuistkentomsk divis- ky...Wel gorte-brij-nog-an-toe! Nou nou, honderd divisies nog wel om ze ..WAT!!??" Professor Van Oude jonge schreeuwde het bijna uit. Eerst dacht hij namelijk, dat het Barroesjaanse leger vermoedelijk op grote manoevres zou gaan met die honderd divisies. Maar toen las hij, dat ze bedoeld waren om los te trek ken op de „kapitalistische we reld"....— „Vreselijk! Afschuwelijk! Daar moet onmiddellijk wat aan ge daan worden! kreunde hij. Koortsachtig ging hij verder met het vertalen en tenslotte moest hij toe geven: „Die sakkerse Verholen had gelijk! Die sakkerse Verholen hij had gelijk, zoals ik al zei! De wereldvrede eist, dat ik onmiddellijk ingrijp! On middellijk, zoals ik al zei! Oei. Oei, Oei, stopt die trein nou nog niet! Ik moet dadelijk opbellen! Dad liaans bellen, zodra hij stopt! W). en i consternatie zal me dat ge J lied De professor overwoog zei j va malen of hij maar niet aan rem zou trekken. Eilaas, daaifhap niet veel mee opschieten w; mnen ten langs de spoorlijnen sta iaar c zoveel telefooncellenDe p taliaai was dus erg blij toen zij ommi tenslotte op het eerste static kerveld Noord) stopte. Nu telefoneren en gejaagd verlie nlj trein met al zijn paperassen) hele hebben en houden.... als eeft la comn Hank Onrust net goed" of „fantastisch" moeten gramma heeft, hoewel in de omroep- zijn. Een griezelige gewaarwording." De geschiedenis is bekend. Televisie- creditici vormden een actiegroepje tot behoud van het kunstprogramma bij de AVRO. Tevergeefs, want de kijkcijfers kregen en krijgen bij de AVRO het laatste woord. Onrust nam het niet en zocht zijn heil bij andere omroepen, die op de TROS na. niet geïnteresseerd waren. TROS- directeur Landré meende een goeie gooi te doen door een dergelijk stuk cultuur binnen te halen omdat minis ter Van Doorn met het rode potlood in de hand wel oplette of de TROS na zijn „promotie" wel genoeg kunstzin nigs zou brengen. Naam Omdat de naam „De ivoren toren" niet mocht worden meegenomen van de AVRO heette het programma voortaan „Het heilig vuur." Twee sei zoenen zitten er op en nu wil Onrust er zelf mee ophouden. Nog niet be kend is waarmee de TROS op kunstgebied mee aan zal komen. Onrust somt op. dat behalve de NOS. geen enkele omroep een kunstpro- wet wordt aangegeven dat er cultuur gebracht wordt „De AVRO heeft jon ge mensen op weg naar het con certpodium,*' de NCRV, KRO en VA RA hebben er geen. „Ik weet niet hoe ze dat ritselen." De VARA had „Spe len met muziek" misschien op dit gebied. Maar het gaat weg om de kijkcijfers. „Je kunt de meest briljan te programma's op aarde maken, maar de kijkcijfers beslissen. En wat de TROS Invult? Misschien een pro gramma met Marco Bakker, zo los je dat op." Nederlands Weer over „Het heilig vuur": „We hebben alle kunstdisciplines in ma- gazinevorm gebracht, vooral over Ne derlandse kunstenaars: de schilders van Bergen, architecten, beeldende kunstenaars, dichters, de groep Co bra. Ook voor uitzending van het Cobraprogramma moest geknokt worden. Daarvóór was namelijk een uitzen ding van een programma over de dichter van de Nul-groep geweest. Een uitzending die in het verkeerde BUSSIIM Hank Onrust over zijn laatste Heilif-Vuur-uitzending, die over Willem Mengelberg gaat: „De film ziet meer de mens Mengelberg dan de dirigent. Zijn hele leven bestond aan de ene kant uit de absolute top die hij als uitvoerend kunstenaar haalde. Het is mij wel duidelijk geworden dat hij tot de absolute wereldtop behoorde en dat hij het Concertgebouworkest ook buiten de grenzen beroemd heeft gemaakt Aan de andere kant is er de tragiek van de oorlog door zijn naïeviteit en zijn van-politiek-niets-afweten. Hij had zijn Duitse voorkeur, hij stu deerde ook in Duitsland en had Duitse ouders. En hij wilde door blijven gaan, ook onder de bezetter, die dankbaar misbruik van hem maakte. Maar die blinde vlek kon hij zich niet veroorloven, zeker in zijn posi tie niet. Aan de andere kant is hij na de oorlog te zwaar gestraft. Hij is veroordeeld zonder een velletje pa pier in het dossier. Een vreemde zaak. want ook andere dirigenten hebben tijdens de bezetting doorge werkt. Maar Mengelberg was oud en werd ten voorbeeld gesteld. Als bijvoorbeeld Van Beinum niet meer had mogen werken was er geen dirigent meer in Nederland over geweest Mengelberg werd verweten ,,te wei nig verzet te hebben geboden tegen ongerechtvaardigde eisen van de bezetter en tegen aanslagen op de hem toevertrouwde belangen". On rust: „En hij heeft het zelf niet begrepen of willen begrijpen. Hij zei tijdens zijn ballingschap in Zwitserland altijd: laat me toch met de Koningin spreken en als ik iets gedaan heb dat verkeerd is dan zal ik op mijn knieën vallen en ver geving vragen. Hij was namelijk enorm koningsgezind". Onrust belooft dat zijn documentai re, die hij historisch en dramatisch noemt alleen maar objectief kan zijn omdat hij als 34-jarige Mengel berg niet heeft meegemaakt. „Maar misschien dat als ik in 1946 34 jaar was geweest, ik er toen anders over geoordeeld zou hebben dan nu." Hij is net terug uit Zuid-Frankrijk om een interview te maken met Jo Vincent over de dirigent. Verder zijn er gesprekken met Jehudi Mc- nuhin, Charlotte Kohier en ande ren die met hem hebben samenge werkt. Ook zijn er uitspraken van kinderen van vrienden, van fami lie, van zijn advocaat, van de secre taresse van de Mengelbergstich ting, en van de Joods violost Tromp van het Concertgebouworkest. De uitzending is vanavond 21.50 uur op Nederland 1. ADVERTENTIE Daarom nog vóór de vakantie naar de Slegte, die van je koopt wat nog bruikbaar is (niet ouder dan zo'n 3 jaar) en je verkoopt wat je hebben moet (voor zover voorradig), 't Scheelt aanzienlijk in tijd en geld. :i je vertvooj 'er De Slegte is een goeie voor studieboeken. Roekh.inrlel J dv Sk-gte R V kalverstraat 11-13. 1 AmstenUm. TH.: 020 - 23 25 40 en Rultenlam. Den Utrecht. Arnhem. Eindhoven. Groningen. Leiden. Haarlem. Antwerpen. Gent. Horizontaal: 2. netelachtige planten, 7. deugniet, 8. drukte. 9. slingerplant, 10. snijwerktuig, 12. voorzetsel. 13. geit. 15. plaats in Frankrijk, 17. wa ter in België, 19 reeds, 20. scheik. element, 21. nevens. 24. zuil met graf schrift. 26. vierhandig dier, 27 peulvrucht. 29. knaagdier. 30. geurig heid. 32 vroegere heerser over Rus land. 33 kolfhamer. 34. opium toebe reid om te roken Verticaal: 1. innig. 2. opstootje. 3. anders gezegd, 4. soort hert. 5 tel woord. 6. kleurstof. 10. hemelbrood. 11. zijde van het voorhoofd, 13. ongel. 14. gil. 16. priem. 18. loot. 22 plaats in N Br., 23. kleur. 24. huidmondjes der planten. 25. slappe koffie. 28. radio omroep <afk.), 30 vochtmaat. 31. dof „Het gat van Nederland". En .Bet p£LL| PINGO EN HUN VRIENDEN heilig vuur" van Zorgvüed moet je dan zeggen", vult Onrust aan. „Dat is heel logisch. De eerste bespreking van „De invoren toren" was met Hans Verhagen en Cherry Duyns, die uit de Haagse Post voortkwamen, en bij „Het gat" betrokken waren. De HP heeft in de jaren zestig een nieu we trend in de journalistiek ge bracht. voornamelijk geïnspireerd door Armando, chef-kunstredactie. Dat zette door in Hoepla en in „Het gat". „Die manier van interviewen hebben we voortgezet. Zo in de trant werkte HP: Hij lachte hahahaha. Waarop de andere reageert met hahahahaha. wat zitten we allebei idioot te lachen. Dat wordt precies zo opgeschreven. En dat heet isolatie van de observa tie". Toch nog een elitair begrip aan het eind van dit gesprek. keelgat was geschoten bij de TROS- leiding. Onrusts verweer was dat als iemand een saaie prater is, hij toch wel een groot kunstenaar kan zijn. Maar men wilde bij de TROS Cobra vooraf zien. Hetgeen geschiedde, waarna het werd goedgekeurd. Maar toen was de uitzenddatum al voorbij. Beeldspraak Als „Het heilig vuur" er niet meer is blijft er, mits de NOS het niet schrapt, maar één kunstprogramma op de buis over en dat is Beeld spraak. Een programma van Jan Venema waarin Onrust geen concur rent heeft kunnen zien. Hoewel hij Beeldspraak beter vindt geworden de laatste tijd, noemt Onrust de uit zending over de Vijftigers schanda lig slecht. Beeldspraaks voorganger Kunstgrepen noemt hij een totale ramp. Hij vindt zijn typering niet oncollegi aal. maar zegt: „Het is triest dat er in Nederland maar twee kunstpro gramma's voor televisie zijn en dat het competitie-element ontbreekt." „Wij van de redactie van „Het heilig vuur" vonden kunst deftig, we von den het chique, maar we vonden het niet elitair. (Beeldspraak heeft de naam dat laatste wel te zijn - red.). Er zijn twee manieren om kunst te be kijken. De eerste is. dat de kunsten aar ergens in de wolken zweeft, in een droomwereld boven de aarde. De tweede is. dat hij een barometer is van zijn tijd die ziet wat er aan de hand is, zodat hij als mens wordt benaderd." „Als de kijker niet geïnteresseerd is in mensen, bijzondere mensen in dit geval, die deftige dingen doen, dan houdt alles op." Naar het volk? Het streven van de VARA om kunst naar het volk te brengen begrijpt hij niet. „Als mensen niet van kunst houden, zou ik niet weten hoe je ze er dan bij moet brengen. Het begrip drempelvrees is ook zoiets moois. Wij zouden eens met de camera bij Door technische moeilijkheden, die niet snel weg te werken waren, moet u vandaag het televisiccommentaar missen. Onze excuses hiervoor. Wij verwachten dat dit euvel vandaag nog verholpen kan worden. Met de serieus gemaakte Amerikaanse science-fictionfilm Overmorgen wil de Tros jonge ren interesseren voor de ruimte vaart. Ned. 1/19.05 De NCRV begint een vierdeli ge film over de avontuurlijke Moritz August baron Benjowski uit de achttiende eeuw. Ned. 2/20.25 In de film „Aloha betekent Adieu" richten twee artsen zich op een jonge vrouw; de een uit liefde, de ander omdat hij haar een hartoperatie wil laten on dergaan om zijn eerzucht te be vredigen. Ned. 1/19.55 Aan „Luister van het orgel," waarin Willem Hendrik Zwart en Feike Asma het orgel van de Bovenkerk in Kampen bespelen (22.35), gaat „Hier en Nu" voor af. Onderwerpen: kraakacties, en oud-staatssecretaris van jus titie Glastra van Loon over zijn boek. Ned. 2/21.55 De TROS dooft Het Heilige Vuur met een programma over Willem Mengelberg. Naast fami lieleden van de dirigent behoren tot de medewerkenden Jehudi Menuhin, Jo Vincent en Char lotte Kohier. Ned. 1/21.50 Hilv. 2/16.03 RECTIFICATIE In ons artikel over de eindexamens in de krant van zaterdag is de naam. van de Amstel- veense scholengemeenschap ver keerd gespeld. Het moest zijn: het Hermann Wesselinkcollege. 199 De bus past net in zijn city-bag, waarin ook al een kistje met gesuikerde vruch ten van madame Renard zit. Hij haalt het kistje er uit en drukt de bus op de zachte materie van het nachtgoed, het kistje past er boven op en de city-bag gaat nog net toe. Van Gouda tot Den Haag legt Willem Hendrik de courant, die hij aan het perron in Arnhem ge kocht heeft, over het gezicht. Dan gaat hij slapen. Als de trein de kap van het station aan de Rijnstraat binnenrijdt, heeft hij een vaste dut gedaan, die hem helemaal heeft opgefrist. Hij stapt vlug uit en loopt lenig naar de uitgang. Peereboom en vrouw Peereboom. die een coupé voor aan de trein hebben gehad, onderhandelen al met een taxi chauffeur. Hij hoort Peereboom met zwier te gen de chauffeur zeggen: „Ikke en de vrouw astoeblief naor den minister van landbouw." Peereboom draagt de pannekoek in de trommel voor zich uit. behoedzaam en plechtig als een ridder in vroeger dagen de Graal moet gedragen hebben. Willem Hendrik neemt de hoed voor ze af en knikt ze tegelijk vriendelijk toe. Hij steekt de Rijnstraat over naar Hotel Paulez. Daar staat zijn blinkende Fongersfiets, waarop hij in 'n klein half uur aan de Duinkant kan zijn, die gedachte doet hem met lange passen de Rijnstraat over steken. „Is mevrouw thuis en gaat het goed?" Dit zijn elke keer zijn eerste woorden aan Jansje, de dienstbode van Dolly en Sam, een Gelderse, die Willem Hendrik en de hele familie kent. want ze is geboortig uit Beu- kenloo. Jansje vertelt hem. dat me- néer onverwachts uit Engeland is teruggekomen, nog geen uur gele den, mevrouw rust nog op de slaap kamer en meneer is in 't bad. „Gelukkig, dat is een angst minder," kan Willem Hendrik niet nalaten te zeggen. Hij hangt zijn hoed en jas aan de kapstok en zegt wat verlegen aan Jansje. dat hij zijn fiets zelf wel in het fietsenhok zal zetten. „Zeg mevrouw maar niet, dat ik er al ben. ik ben namelijk met een trein eerder gekomen, ik wil haar niet storen en vind mijn weg wel." Hij loopt buitenom naar de tuinschuur, haalt er de grasmachine uit. een rolmachine die hij enkele weken geleden aan Dolly cadeau heeft gedaan, ze loopt nog niet al te best. Hij zet haar op de kleine werkbank in de schuur en gaat er aan pietepeuteren om haar beter af te stellen. Als ze geruisloos draait, het zijn maar enkele handgrepen ge weest. dan zet hij haar neer op het kleine grasveld en begint gras te snijden. „Vadertje, U daar en al aan het tuin werk? Weet u, dat Sam is terugge komen, ik ben zo blijZijn dochter staat boven op het balkon en roept 't naar beneden. „Dag kindje, ik probeer de grasma chine," verontschuldigt Willem Hendrik zich. Stralend vertelt Dolly hem van het balkon af, dat Sam is teruggekomen over een Noordzee, die vol mijnen ligt, dat de scheep vaart voor particulieren nu wel gauw wordt stop gezet. Voor tafel drinken ze nog e warmende Vermouth op het ras, daarna eten ze in de kli kamer aan de voorkant. Dol de gewoonte om niet t< ronddienen, Jansje brengt tels op de dienbak binnen, d 1 ze van hand tot hand. Het ge dan vrijer. Als haar vader er.' ze heel in het bijzonder goed. vooroorlogs menu. VL zijn het doperwtjes, week ais 'aa' ten vlees, jonge aardappelen, en, als boterbloemen. Het gesprei nten gemakkelijker en is montei.cier verhaalt van zijn bevinding Engelsen zijn nu zo vervuld v leger, dat als je in burger w jij zonder kenteken op je kier straatjongens je honen. In I zijn nu ook heel wat meer vl dan bij zijn voorlaatste bezoe maal Ententevlaggen, over schriften, „your king and need you," Ze mompelen er, d Kitchener er nog een half n man wil bij hebben, overal zij jvei plakbiljetten voor de nieuw ving. Zelfs het gebouw WIJ üfofd de I i de af v< SC vJtot c is b noo coi den dn 's t< ene Deutsche Lloyd in Cockspur is 's avonds heel en al verduist angst voor de Zeppelinraids, erêt de auto's en de politie hebbi org' kleine, maar gedempte lichten reen is fel anti-Duits en nog alt over brave little Belgium. In d copen was er een reusachtig e siasme, als de reproductie van raai Jellicoe kwam, de held zeeslag van Jutland. „Heb je dan toch nog Duitse kunnen spelen?" vraagt Dollj ooi „Gelukkig ja, het publiek is nifcrla helemaal afgezakt, ik heb in Q Hall Beethoven. Bach en B gespeeld, alsof er geen werel Wordt v« di dal rnen leg 'eld all RADIO VANDAAG HILVERSUM I «298 ra en FM- Kanalenl.AVRO: 7 00 Nieuws 7 02 Dag met een gaatje. (7.30 Nieuws 7.41-7.55 Radiojour naal). 8.30 Nieuws. 8.36 Gymnastiek voor de huisvrouw. 8.45 Programmaoverzicht. 8.50 Morgenwijding. 9.00 (S) De platenkeuze van Willem Strietmari 10.00 Radio Lawaaipape gaai. 10.10 Arbeidsvitaminen: populair ver- zoekplatenprograihma. (10.30 Nieuws. 10.33- 10.35 Radiojournaal). 11.30 (S) Rondom twaalf: een uur allerlei voor iedereen. (11.55 Beursberichten). 12.26 Mededelingen 12.30 Nieuws. 12.41 Radiojournaal 13.00 Knipper licht: verkeersmagazino. 13.25 'n Middag AVRO: muziek, informatie en service (15 30 Nieuws). OVERHEIDSVOORLICHTING: 17 20 De Nederlandse Antillen. AVRO: 17.30 Nieuws 17 32 Radiojournaal 17.50(S)Orkes ten uit de regio P.P.: 18.19 Uitzending van D. 66. AVRO 18.30 Nieuws. 18 41 Ons onder wijs. 19.00 (S) Orgelmuziek. NOS: 19.15 Ak koord; kroniek van de amateuristische mu ziekbeoefening. AVRO: 20.00 Vanavond: mu ziek. vrolijkheid en verstrooiing. 22.30 Nieuws. 22 40 Radiojournaal. 23.00 (S) Dich ter bij muziek: nieuwe liedjes, chansons of songs 23.20 (S) Er floot een vogel in de wei. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II (402 m en FM-kanalen). KRO 7 00 Nieuws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.20 Het levende woord 7.25 Badinene: klas sieke muziek 7 54 Overweging 8.00 Nieuws 3 11 Echo. 8 30 Aubade gewijde muziek. 9.10 Schoolradio. 10.00 De Letter M op de mid denberm van het Nederlands gebeuren. (11 00 Nieuws) 11 55 Scheepspraat, informa tie voor schippers. 12 00 Vijf tellen na nu. lunchprogramma. OVERHEIDSVOOR LICHTING 12.49 Uitzending voor de landbouw KRO' 13 00 Nieuws 13.11 Echo 13.45 Nieuwe levensstijl informatieve serie. 14 00 Schoolradio. 15 00 In de wachtkamer 16 00 Nieuws 16.03 Fons Disch ontvangt prof Max Euwe 17.00 (S) De hutsgeklulste kinderspelen. 17.20 (Si Country Time. 17.45 Verkenning nieuws, feiten en achtergron den 17 55 Mededelingen 18.00 Nieuws. 18.11 Echo. 18.30 (S) Op vleugels: pianomuziek 18.50 (S) Zin in muziek: amateurs geven de toon aan. 19 30 Kerk in meervoud, rubriek over liturgie, kerk opbouw en missie. 20.00 Nieuws. 20.05 Overweging. 20.15 (S) Klassie ke muziek van Berlioz. 21 45 Organisch lezen of Gedrag en Wangedrag van de Babels: literair programma. NOS: 23.00 Met het oog op morgen: actualiteiten en Den Haag van daag 23.55-24.00 Nieuws TV VANDAAG HILVERSUM III (445 m en FM-kanalen) VARA: Van 7 00-8.00. 12.00-14.00 en 17.00- 18.00 Actualiteiten via Dingen van de Dag. 7 02 (S) Gesodemeurders, een mieters pro gramma. 9.03 (S) Pep-op-dric. 11.03 (S) Drie draait op verzoek van mensen uit de sportwereld. 12.03 (S) VARA's Zoekplaatje: zoek de plaat achter de zoekzin. 14.03 (S) Spitsbeeld. 16.03 (S) LP-Top-20 cn de Top- LP 17.03 (S) Alfred Lagarde NOS: 18.03 De Vakaturebank. 18.10 (S) NOS-Maal. VARA 19 02 <S) Popreconstructie. 20.02 (S) Nashvil le. 21.02 (S) Jazz Si Blues. 22.02 (SHPpkipdon- der. 23.02 (S) Wachten op middernacht. 0.02 (S) Nacht-drie-draai. 2.02 (S) Help. Voor wer kers in de verplegende en verzorgende beroe pen 4.02 (S) De rode dageraad (voor nachtwerkers). 5.02-7 00 (S) Truck, een pro gramma voor vrachtwagenchauffeurs. HILVERSUM IV (FM-kanalen). TROS 7.00 Nieuws. 7 02 (S) Capriccio Concertgebou workest en solisten: klassieke muziek. 9 00 Nieuws. 9 02 Aktua-klankbeeld. 9.30 (S) Het kind en wij 10.00 (S) Opus tien tot twaalf: klassieke muziek. 12.00 (S) Intermezzo: klas sieke muziek. 13.00 (S) De meest verkochte Klassieke Tien. 13.30 (S) Koren en korpsen 14 00 Nieuws. 14 02 Aktua-special 14.30 (S) Om de kunst: Cultuur en kunstuitgingen 15.00-17.00 <S) Belcantorium klassieke muziek STAD*RADIO AMSTERDAM (240 nrf. 17 00 19 00 Muziek en actualiteiten met Amster dam Sociaal. 17 30 Uit in Amsterdam. 18 55- 19.00 Amsterdamse vacaturebank NEDERLAND I 10.45 12.00 en 14.25-14.50 (ged K) NOS/NOT: Schooflelevis.e 18.15 TELEAC: Les Gammas herh. les 37 18.45 A NOS: TV-informatie voor Spanjaarden 18.55 (K) Journaal 19.05 TROS: Overmorgen (The day alter 19.55 Aloha betekent adieu (Aloha means goodbye), (hnller 21.35 Journaal 21.50 A TROS: Het heikg vuur 22.50 A Journaal NEDERLAND II 18.45 NOS: Ti-la-tovenaar 18.55 A Journaal 19.05 A NCRV: Oe Rode Zee 19.30 A Zo vader, zo zoon 20.00 A NOS: Journaal 20.25 A NCRV: Baron Benjowski. hr-ser 21.55 A Hier en nu 22.35 A Luister van hol orgel 23.00 A NOS: Den Haag vandaag 23.15 A Journaal „Nu heb ik alleen nog wat inspiratie nodig."

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1976 | | pagina 4