Frank en Eva rommelen maar wat onbenullig aan eoeo De Weldoener Gravers stoten op wrak van Spitfire Friesch-Groningsche Hypotheekbank NV. 81/2% pandbrieven 1971 per 1977/1986 Chauffeur neergeslagen TROUW KWARTET M V\\D\G 20 AUGUSTUS 1973 KUN'ST/RiADIO EN TV door Ber Huising Donderdag 23 augustus zal in achttien Nederlandse bioscopen de nieuwe Scorpio-film Frank en Eva te zien zijn. Maar zaterdag nacht in het Rembrandtplein- theater (en in Willemstad op Cu rasao) waren er al voorstellingen, zodat wij er nu al over kunnen vertellen. Naar de ondertitel en een song van Antoine Duhamel, gezongen door Da ve, zijn Frank en Eva 'living apart to gether'. Ze leven samen en langs dl- kaar heen. Omdat zij een melig, op pervlakkig, onverantwoordelijk, losge raakt kleinburgerlijk stel zijn. Eva. gedaan door Willeke van Ammcl- rooy is een onverschillig vlak per soontje dat alleen wat emoties, of ei genlijk driftjes. toont in bed en in slaande ruzies met vulgair gescheld. Frank, gespeeld door Hugo Metsers, is een stuurloze verlate puber, af en toe dronken, telkens bereid om 'een meid te pakken' en gek op rotgeintjes. Hij simuleert een paar maal zelfmoord, hij rijdt dronken een auto in de prak en neemt laf de benen, hij begluurt zijn vrouw en den minnaar vanuit de klerenkast, miauwt en speelt voor spook, hij heeft het geld voor gas en licht opgemaakt en laat zijn baan als autoverkoper schiepen. Pim de la Parra heeft ze in zijn, met Charles Gormley geschreven, scenario zo bedacht, en had kunnen weten dat het geen stel is om een bewogen mee leven te wekken. Als die twee maar onbenullig wat aanrommelen moeten DEN HAAG Bij graafwerkzaamhe den op de vliegbasis Twenthe zijn res ten van een Brits jachtvliegtuig van het type Spitfire gevonden. De spitfi re was in de tweede wereldoorlog een van de meest geduchte tegenstanders van dc Duitse (jacht)vliegtuigen. Tij dens de werkzaamheden aan het wrak kreeg men het vermoeden dat de res ten van de vlieger nog aanwezig mcesten zijn. Men heeft dan ook het graafwerk stopgezet. De gravendienst van de landmacht heeft nu het onder zoek overgenomen. Het graafwerk werd gestaakt toen men tussen delen van de motor en tussen het boordge- schut (mitrailleurs en een 20 mmka- non) resten van een parachute vond. Willeke van Ammelrooy en Hugo Metsers zij dat zelf weten en zal het iedereen een zorg zijn. Drama of spanning zit er daardoor niet in, en aan het slot zijn ze nog even ver als aan het be gin. Nog net zo vervelend. Dan is er wel het een c*n ander gebeurd, maar echt beleefd hebben zij, en wij, niets. Hoewel zij zelf, en een paar goede vrienden, op dat geklungel wel kri tiek hebben, en Pim de la Parra als regisseur wel wat ironie in de tafe reeltjes deed, heeft de film geen sati rische kracht of enige diepte van een zedencomedie gekregen. Slecht Een beetje boeiende menselijkheid vinden wij niet in de hoofdfiguren en hun avonturen, maar wel in de bijfi guur Max. een oude schilderachtige caféhouder, die het in zijn, eveneens verprutste, leven wel gezien heeft, en die van zijn sterven dan ook geen tra gedie maakt, maar feestelijk gecre meerd wil worden. Lex Goudsmit heeft er een fijn, bescheiden gespeeld, karakter van gemaakt. Het crematie- feest, van al zijn kroegklanten, mist de tragi-komische sfeer die het bizar of zelfs schokkend zou kunnen maken. Het werd een gevalletje van slechte smaak. Sinds Pim de la Parra en Wim Ver stappen met Blue Movie ervaren heb ben. dat het Nederlandse publiek daar gretiger op af komt dan op een goede film, zorgen zij grif voor een zoodje sex. Frank en Eva en nog wat vrien dinnetjes. Sylvia Kristel of Elsje de Wijn gaan gemakkelijk uit de kleren. Nu werd dat al jarenlang tot verve lens toe in allerlei films vertoond en de extra reclame van de filmkeuring (eerst afkeuren en dan weer toelaten) was overbodig. Niemand hoeft daar voor naar Frank en Eva te hollen. Wat er dan overblijft is behoorlijk vakwerk: beste fotografie van Frans Bromet, behoorlijk geluid door Kees Linthorst verzorgd, een redelijke montage van Rob van Steensel, cn een aardige regie van Pim de la Par ra. Laten ontroeren of frdkelen of schokken lukte hem niet, maar in het naturalistische weergeven van al die tafereeltjes uit een middelmatig, rom melig Amsterdams leventje bereikte hij een wel lekker, herkenbaar sfeer tje. Oude grachtenhuizen en een gezel lig vol Mokums café doen het best en levensecht op de film, als de regisseur er het gevoel, en hgt vermogen voor had. Vooraf draait Cross Over, een kort filmpje van Bobby Eerhart, over een meisje dat een jongen ziet, aan de overkant (van de Kinkerstraat dacht ik) maar bij het oversteken mist zij hem, want hij neemt lijn zeven; een stemmig in drukje, mt'er niet. ADVERTENTIE Met ingang van 20 augustus 1973 is de koers van afgifte van de gesteld op 98,50%. Amsterdam - Arnhem - Eindhoven - Enschede - 's-Gravenhage - Groningen Rotterdam door John Rowan Wihon 71 Adams telde de dagen af tot het ogen blik waarop Barrington weer aan het werk zou kunnen. Hij werd niet al leen gekweld door de problemen die hem dol maakten, maar ook door de ontdekking dat hij ze niet aankon. Hij deed zijn best, maar besefte dat hij jammerlijk ten achter bleef bij wat Barrington dagelijks tussen neus en lippen door behandelde. Aan het eind van elke dag was hij volkomen uitge put. In zijn zit-slaapkamer bedacht hij bitter dat Barrington dat trchi jaar lang alleen had gedaan en ondertus sen nog het ziekenhuis had gebouwd. Toen hij een keer lang na midder nacht in bed lag te piekeren, hoorde hij voetstappen langs zijn raam ko men. Hij schoot haastig een kamerjas aan en ging naar buiten. Links van de huizen was een heuveltje dat een deel van het uitzicht wegnam. Het was een heldere nacht en de maan was vol. Hij zag een lange gestalte te gen dc lucht afgetekend staan. Even aarzelde hij en toen liep hij het heu veltje op. Barrington hoorde hem aankomen en keerde zich naar hem toe. Hij had zich volledig gekleed. 'Het spijt me als ik je.' wakker gemaakt heb', zei hij. 'Ik kon toch niet slapen'. Barrington knikte begrijpend. 'Te veel en te hard werken'. Het was of zijn vijandigheid met zijn ziekte was weggespoeld. Hij zag er uitgemergeld uit, maar leek rustiger. 'Zo gaat het hier soms. Je wordt er moe van. maar het laat je niet met rust. Vroeger kwam ik hier nogal eens 's nachts en vond dat ik er maar definitief een punt achter moest zetten. Maar er was altijd toch nog een goede reden om weer aan de gang te gaan'. In de hoogte gleden wolken langs de maan en wierpen schaduwen die door het dal joegen. 'Pas als je in Afrika zit, besef je hoe belangrijk de maan is. Bij nieuwe maan leven dt' mensen hier twaalf uur per etmaal in het donker. Dan is het geen wonder dat ze soms vreemd doen. Maar als het is zoals nu, is er geen mooier uitzicht ter wereld'. Hij keerde zich naar de hoge bergrug in het westen. Sommige toppen waren zelfs op deze equatoriale breedte nog met sneeuw bedekt die zilverachtig in het maanlicht glansde. 'Op een keer zou ik die bergen over willen'. 'Wat ligt er aan de andere kant?' 'Oerwoud. Vijftienhonderd kilometer van oost naar west, en nog eens vijf tienhonderd van noord naar zuid. Enor me rivieren. Moerassen. Krokodil len. Insekten. ZeUs nog primitievere mensen dan we hier hebben'. 'Dat klinkt niet al te aanlokkelijk'. 'Dat hangt ervan af hoe je er tegeno ver staat. Logisch benaderen kun je het niet.Ik heb van het begin af tegenwerking bij dit projekt gehad van mensen die vragen 'Waarom doe je dat?' 'Zou het niet verstandiger zijn een betere afwatering aan te leg gen of hun geboortebeperking bij brengen?' Ik weet niet wat ik tegen zulke mensen zeggen moet. Een man MARY PERKINS ■V T SLH ZOU IK XlU i I £TAAT ££M KfryiTfri££I- COK D£ <55?OTÉT LAAT MIO STUK lirrêRBCRGOj/ DOQVErt U als Crane, bijvoorbeeld. Ken jt1 Cra- np?' 'Sir Alan Crane, bedoelt u?' 'Ja. Dat is een progressieveling. Een heel grote. Die wil deze arme donders uit de dorpen aan de universiteit la ten studeren en er juristen en archi tecten en sociologen van maken. Dat wil hij doen voordat ze weten hoe een hooivork er uitziet'. Op verbijsterde toon ging hij verder: 'Als ik in Lon den ben, raak ik teneergeslagen. le dereen is zo beleefd en breed van op vattingen. maar goed beschouwd zit er geen hart in'. Zijn provinciale ac cent nam toe met zijn opwinding. 'Ik ben geen doetje. Ik ben met ruwe hand opgevoed en ik weet wat dat be tekent. De mensen hier halen me het bloed onder de nagels vandaan en ik pak hen soms nogal kribbig aan, zoals je gezien hebt. Maar ik voel met hen mee. Ik geloof dat ze dat weten'. Als velen die minder te betekenen hadden clan hij. verlangde Barrington vurig naar geruststelling. 'Dat zal best', zei Adams. 'Soms vraag ik me af.Barrington leek zijn muizenis sen met bewuste moeite opzij te schuiven. 'Enfin, dat is het dat me dwars zit. Na de malaria hangt alles je een beetje de keel uit'. Hij drukte zijn sigaret uit. 'Morgen ga ik weer aan de slag'. 'Dat is een hele zorg minder'. Adams probeerde op de een of andere manier te laten blijken wat hij de afgelopen week had opgestoken. 'Hoe u het die tien jaar alleen hebt gefikst (Wordt vervolgd) 'Markant' geldt voor Hendrik Algra Het kan nauwelijks voor twijfel vat baar zijn, dat het woord 'markant' van toepassing is op de nu 77-jarige Hen drik Algra de (nog steeds) politie ke hoofdredacteur van het Friesch Dag blad, oud-Eerste Kamerlid voor de ARP en schrijver van een indrukwek kend rijtje historische boeken. Boven dien doet hij het goed voor de tele visie en kan hij op een rustige wijze een goed verhaal opbouwen (dat heeft hij al eens eerder bewezen; als ik me goed herinner in een vergelijkbare uit zending van het IKOR) en dus hoort hij zeker thuis in een serie die onder de verzamelnaam 'Markant' een aan tal Nederlanders de huiskamer bin nenbrengt. Het is een aardige uitzending gewor- den niet in het minst door de sfeer die misschien het beste als 'ongeretou- cheerd' kan worden omschreven en die ook wel zo'n beetje bij Algra hoort De manier waarop hij op een gegeven ogenblik onverdroten voort- pratend zich zat te verweren tegen hem bedreigende vliegen en muggen op een kennelijk bloedhete zomermid dag, leverde een fraai stukje televi- Persoonlijk had ik wat meer aandacht willen geven aan Algra's eigen bijdra ge aan de geschiedenis en.de manier waarop hij als tijdgenoot over een zo lange reeks van jaren de geschiedenis zelf heeft zien worden. Het levensver haal hoe boeiend op zichzelf ook is waarschijnlijk genoegzaam be kend. Maar iemand op dit ogenblik pleidooi te horen voeren voor bij voor beeld een man als Linthorst Homan die met De Quay en Einthoven het driemanschap van de Nederlandsche Unie vormde) is pikant; zeker op dit ogenblik. De vraag: 'Vindt u dat De Quay ja-dan-nee minister-president had mogen worden in 1959?' had dan ech ter niet. mogen ontbreken om het plei dooi voor een gelijke behandeling van alle leden ven het driemanschap reliëf te geven. Het thema van de verhouding leger en maatschappij, waarover Brandpunt zaterdagavond een één uur durende discussie uitzond, lijkt heel wat emo ties te kunnen oproepen, emoties waar van ik zelf helaas maar 'n kwart of nog minder kan navoelen. Wie het vraag stuk een goed hart toedraagt, zal moe ten betreuren dat één heel klein en erg oan de tijd gebonden onderdeel zoveel aandacht kreeg, namelijk het deelnemen van de krijgsmacht aan het. huldebetoon ter gelegenheid van het regeringsjubileum van koningin Ju liana. Minister Vredeling verdedigde het standpunt dat de krijgsmacht als elke heroeosamen zijn medewerking aan het huldebetoon mag geven met in achtneming van de verhoudinaen tus sen de beroeosaroeven. Senator Van Riel echter vond het jammer dat bij dat huldebtoon de krijgsmacht de tanks, de straaljagers en de slagkrui sers moet thuislaten, omdat daarvoor rond om Huis ten Bosch een door de legerleiding zelf uitgekozen hvldi- ninnsplaats weinig ruimte is Van Riel zaa daarin een onderbreking van de traditie en daarvoor is een grote mate van intelligentie nodig, aldus de vVD-senator. Jammer wms dat hij deze stelling niet vader toelichtte. Nu leek het erop dnt bi' de intelligentie van de heer Vre delino niet hoon aenoea schatte voor d>t opmnagde exneriment en dat kan toch niet de bedoeling ziin geweest: aannemen dat de heer Van R'ei niet mes is van demaangie Maar wie zou dit van een zichzelf zo hoog schattende man willen of zelfs durven aannemen Boeiend door de bittere wilze wanrog hel opbeurde was ook het ogenblik dat de zich a's republikein legitimerende majoor Uuen aan ziin officierseed werd herinnerd: een eed d>e kennelijk nog steeds dogr de vragenstellers wordt gezien als een eed van trouw aan een oersoon en niet aan het staats hoofd als d^ongste- ran de legitim;teit van het bestuur. Jammer ook dat boe geroep en een misschien niet zo ern oa'ntereseeerd Brandpunt-team de heer Brouwer verhinderde nieuw le ven in te blazen in de oude stelling dat ondergeschiktheid de ziel van de 'nsmacht is. Dat is jammer, want als ik het goed begreeo wilde de heer Brouwer juist met het verdedigen van die onderge schiktheid de krijgsmacht nog eens op zijn plaats wijzen namelijk dienaar te zijn van de politieke gezagdragers. waarbij voor een zelfstandigheid geen plaats is. Als dat de juiste exegese is, zou ik willen waarschuwen tegen schrapping van deze door zovelen als verouderd bestempelde stelling uit het vglement van de krijgstucht. Het mooiste moment maar dat is heel persoonlijk misschien was dc manier waarop minister Vredeling Ad Langebent terugwees, toen deze ook de kinderen van de minister in de discussie wilde betrekken. Ik heb be wondering voor de stijlvolle manier waarop Vredeling dit deed, maar het zou nog beter geweest zijn als er zo televisie werd gemaakt (in het alge meen journalistiek werd bedrevendat er geen energie en intelligentie moest worden aangewend om dit soort 'hebt u ook honden of poezen'-vragen te pa reren. 144. De wakkere soldaat Klaus Pap- penhapper schrok plotseling op uit zijn diepzinnige beschouwing van het barre gebergte, waar hij zijn harde bewakingsdiensten verrichten moest. Plotseling nam hij namelijk het ge ronk van een vliegtuigmotor waar en omreden hij zo'n wakkere soldaat was, hief hij dadelijk zijn hoofd omhoog om dit vreemde verschijnsel eens wat nader te bestuderen. Hij zag het toe stel snel naderkomen en hal al gauw waargenomen, dal hij hier met een hefschroefvliegtuig te maken had. Maar wat dat voor een toestel was, kon hij nog niet zien. Hij greep daar om de prismakijker, die aan een riempje voor zijn brede borst bungelde en stelde de lenzen in op de romp van het vliegtuigje. Toen zag hij dui delijk de letters L en M staan, alsme de een re^istratieteken, dat opge bouwd was uit een aantal kleurige valkken. 'Nee maar!' riep Klaus uit. 'Dat is een militair toestel van een vreemde mogendheid! En wat een ra re kop zie ik achter de ruitjes! En wat voor een vreemde mogendheid is dat? Dat is de vraag! Het kan ernstig zijn! Ik zal mijn post enkele momen ten moeten verlaten!' Klaus Pap- penhapper zette het onmiddellijk op een lopen en stormde nog geen tien tellen later het eenvoudige bureautje binnen, waar de luitenatnt Werner Knackebrot ijverig in de wee J met een rapportje en zich verl§S| over het feit, dat hij weer - tsakke de uniform mocht c 'Luit! Schending van ons ruim! Ze zijn d'r geloof ik! Klaus Pappenhapper. 'Wi d'r?' vroeg de luitenant Knaclj 'En zou je nou eerst eens ni soenlijk de houding aannemen je belangrijke verhaaltje gaat 'Geen tijd voor de houding hijgde Klaus. 'Er vloog zojuii militair toestel over van een vr mogendheid! Een drietal ont: gekke koppen kon ik achter de onderscheiden!' FERDINAND HILVERSUM I VARA: 7.00 Nieuws, 7.11 Ochtendgymnas tiek. 7.20 Spitsuur Amsterdam. (7.25-7.30 Van de voorpagina). VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: S.00 Nieuws. 8 11 Dingen van de dag. 8 23 Spitsuur Amsterdam, vervolg. 9.35 Wa- mus. 8.24 Op de ma naf; evang. kommentaar. 8.30 Nieuws. 8.35 Gymnastiek voor de huis vrouw. S.45 Plein publiek. 9.30 Hier en nu en om 10.30 Nieuws. 11.15 Zilverpraat, met om 11.30 Hier en nu. 11.55 Mededelingen. 12.00 Strictly country style. 12.21 Voor boer terstanden. 9.40 Geef me de vijf: verzoekpla- cn tuinder. 12.26 Mededelingen land- ten. 10.30 Muziek voor luisteraars. (11.00- tpinbouw. 12.30 Nieuws. 12.41 Hier en nu. 11.02 Nieuws). NOS: 12.00 Den Haag deze 12.50 Mikro: chr. organisatieleven. 13.00 week. VPRO: 12.15 VPRO-maandag (13.00 Louise, opera. 14.10 Lichte grammofoonmu- Nieuws, 13.11 Aktualiteiten). AVRO: 14.45 Re- ziek. 14.30 Hier en nu. 14.32 Viool en plano, gionale zaken. 15.10 Kerkorgelconcert. 15 35 15.00 Geref. middagdienst. 15.30 Nieuws. Biels en Co. strip. 16.00 Nieuws. 16 03 Radio- *15.33 Studio 6: middagmagazine met om 16.30 Journaal. 16.05 Poplepel - kinderen draaien Hier en nu. 16.50 Pleisterplaats. 17.20 Over- twee: KPO' pauzeprogramma met o Nieuws en om 13.03 Raden maar.. 14.00 Nieuws. 14.03 Van twee tot drl^ 15.00 Nieuws. 15.03 De Hugo van f Show. (16.00 en 17.00 Nieuws) NOS: 18.00 Nieuws. 18.02 Joost i eten. A/RO: 19.00 Nieuws. 19.02 Ne non-stop. 20.00 Nieuws. 20.02 Radio] 20.05 Take the 8-train. 21.00 Nieuv De negen-uur-show. 22.00 Nieuws. 2 ft platen. 16.30 Mikadoo - kindermagazine. Overheidsvoorlichting: 17.40 De politie nu AVRO: 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.21 De gesproken brief. 18.25 Jazz Spectrum. NOS: 19.00 Harmonie en Fanfare. 19.30 Hobby- scoop. 20.00 Komt U maar, aktucel progr. 21.45 Uitgebreide reportages. 22.25 Bond zon der Naam. NOS: 22.30 Nieuws. AVRO: 22.40 Radiojournaal. NOS: 22.50 NOS - Jazz - Jazz In aktie. 23.20 Radiorama: Dc week-end jour nalistiek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nieuws. 7 02 Het levende woord. 7 08 Preludium: klass. muziek. 7.30 Nieuws. 7.41 Hier en nu. 7.55 Aangestipt, programmaoverzicht. 8.00 Te Deum lauda- heidsvoorlichting. 17.30 Nieuws. 17.32 Hier en nu. Klassiek pianokwintet. 22.00 Verbosonlka: terair progr. 22.25 Voordracht. 22.45 Theolo gische Etherleergang. 23 20 Pianorecital. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM III KRO: 7.00 Nieuws. 7.02 KRO-op-Drle, disc Jockeyshow. (8.00. 9.00. 10 00 en 11.00 Nieuws). 12.00 Nieuws. 12.03 Van twaalf tot Nieuws. 0.02 Radiojournaal. 0-05 Dr DT tien. 0.55-01.00 Nieuws. IT X D TV vandaag BELG IE 324 m NED. 12.00 Nieuws. 12.08 Landbouwkroni Lichte muziek. (12.50 Buitenl. perso 13.00 Nieuws en toneelagenda) 14.00 c 14.03 lichte muziek. <15.00 en 16.00 16.10 Lichte muziek. 17.00 Nieuw. Lichte orkestmuziek. 17.55 Weegschai U 18.00 Nieuws. 18.05 Voor do soldat Paardesportuitslagen. 18.55 Taa 18.57 lichte orkestmuziek. 19.00 Ni actualiteiten. 19.30 ichtc muziek (19 rig Engels) 19.45 Openbaar Kunstbedn Licht programma. <20.30 Literaire 21.00 Splinternieuws. 21.05 Lichte 22,00 Nieuws. 22.05 Lichte platei v.er Nieuws. 23.05 Lichte platen. 2J Hl Nieuws. |e >oli Van een verslaggever. AMSTERDAM Een voorgenomen telefoongesprek is een 32-jarige inwo ner uit Hoorn duur komen staan. De man zette in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn auto met draaiende mo tor naast een telefooncel op het Kat tenburgerplein in Amsterdam en wil de gaan telefoneren. Voordat hij bij de cel was werd hij echter door twee mannen neergeslagen. Toen hij bij kwam was zijn auto verdwenen. De in woner van Hoorn moest met hoofdlet sel in een ziekenhuis worden opgeno men. NEDERLAND I NOS 18.45 Kiri de Clown 18.55 Journaal KRO 19.05 KRO-Cineac. met: 19.05 Lippy de Leeuw 19.10 Charlie Chaplin 19.30 De Lieverdjes NOS 20.00 Journaal KRG 20.20 Een man van gezag, film met Anthony Quinn 21.10 Een boom leeft maar een keer, film. 21.50 Marty Feldman Comedy Machine NOS 22.25 Trekking Staatsloterij 22.30 Journaal 22.35-22.55 Voorlichting School televisie. NEDERLAND II NOS 18.45 Kiri de Clown 18.55 Journaal AVRO 19.05 AvoiitUren van Toomai 19.30 Het v/onder der natuur, film. NOS 20.00 Journaal AVRO 20.21 AVRO's Marathon Kwis 20.22 Peyton Place 21.10 5 jaar Sandra en Andres 21.40 Televizier Magazine NOS 2.30-22.35 Journaal Actueel magazine. 12.40 Persoverzicht. 12.50- 13.20 Buitenl. reportages. 10.15 Journaal. 16.20 Serie natuurfilms. 17.05 Voor de kinde ren. 17.55-18.00 Journaal. (Reg. progr. NDR: 18.00 Julia, tv-film. 18.30 Aktualiteiten. 18.45 Zandmannetje. 18.55 Sportjournaal. 19.26 Lerchenpark, tv-film. 19.59 Programmaoverzicht. WDR: S. 55-9.25 Tv-cursus. 9.30-10.00 Sesamstrasse. 10.30-11.00 TV-cursus. 11.00-11.30 TV-cursus. 11.45-12.15 Cursusprogramma. 18.00 Nieuws uit Noord- rijn Westfalen. 18.10 Weekjournaal en Ame- rik. tv-filmserie. 18.40 Journaal. 19.15 Ge sprek met een kind. 19.25 Lerchenpark. tv- serie) 20.00 Journaal. 20.15 Aktualiteiten. 21.00 Quiz. 21.45 Aktuele almanak. 22.30 Journaal met commentaar cn weerkaart. 22.50 Die Sanfte (Une femme douce), speel film. 0.20 Journaal. DUITSLAND II 17.30 Journaal en weerbericht. 17.35 Ein Sommcr mlt Nicole, tv-serie. 18.00 Reportages en muziek. 18.35 Teken film. 19.10 Der Bastlan, tv-serie. 19.45 Jour naal en actualiteiten. 20.15 Kllmreportage. Aansluitend: Journaal. 21.00 Brief einer Un- bekannten, speelfilm. 22.10 Journaal. 22.25 Filmforum. 23.10 Journaal. DUITSLAND 111 8.55-11.45 Schooltelevisie. 17.00-17.30 Schooltelevisie. 18.00 Sesamstrasse. 18.30 Talenprogramma. 19.00 Zandmannetje. 19.05 Programma voor Ital. werknemers. 19.15 Prisma van het wes ten. 19.45 Nieuws uit Noord rijn-Westfalen. 19.55 Voor en tegen, commentaar. 20.00 Jour- naai. 20.15 Ballet. 21.15 Recital. 21.43 Jour naal. 22.05-22.15 Reportage. BELGIE NEDERLANDS 18.55 Fabeltjeskrant. 19.00 Tekenfilm. 19.10 Sporttrlbune. 19 33 Zoeklicht. 19.38 Medede lingen. 19.45 Journaal. 20.10 Documentair progr. 20.45 Het uur van de afrekening, speelfilm. 22.35 Nieuws van de boekenmarkt. 23.10 Journaal. BELGIE FRANS 18.05 Journaal. 18.10 Voor de kinderen. 18.50 Int. Jeugdprogr. 19.00 Kath godsdien stige i .izending. 19.30 Sport. 19.45 Weerbe richt en Journaal. 20.15 Les Bonshommes, to neelstuk. 23.00 Journaal. Om de cijfers te beginnen bi de richting van de pijltjes, invullen die betekenen: 1. venter, 2 werktuig om lini glad te maken, 3. te vorderen 4. Standaardmaat bij de ijk, 5Z1J" vechter, 6 kleine hoeveelheid, 8 graantrechter, 9 modder. OPLOSSING VAN VRIJDAG: ein 1. memel, 2. Erato, 3. madat, 5. loten, 6. frame, 7. raket, 8 9. menie, 10. etter. ei hei ing lesi )Ol dië

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1973 | | pagina 4