eoeo De Weldoener op de plaat - pop op de plaat-pop op dep Popmuziek met een watten deken Knust Literaire prijzen voor Guus Vleugel en Karei van het Reve Ander Nieuws: te veel voor ingewijden 'De avonden' komt voor de televisie door -John Rowan Wildon TROUW /KWARTET MAANDAG 18 JUNI 1973 BINNENLANiD/®.\DIO.TV T4/K| door u-illem-jan martin De aflevering van vandaag staat voornamelijk in het teken van de meligheid. Over het pakket popmuziek, dat door het toedoen van allerhande bedrijvige publiciteitsmensen op de recensie-desk van Trouw/Kwartet belandde, ligt een loodzwaar waas van vermoeidheid, een uiterst solide watten (/.o je wilt molton) deken, met slechts een incidentele dunne plek (Kevin Ayers). Laten we eens zien. Eerste in de rij van Uitgebluste Helden is de zeer gevierde sessie pianist NICKY HOPKLNS. die op zijn eerste eigen werkstuk THE TIN MAN WAS A DREAMER (CBS S 65416) de rollen voor een keer omdraait en zich laat begeleiden door tal van gerenommeerde niet-begeleiders (Klaus Voormann, Mick Tailor, George Harrison, Chris Spedding en ene Prairie Prince, een pseudoniem waarachter naar alle waarschijnlijkheid Ringo Starr schuilgaat). Talent genoeg dus. maar de zwakke plek is als zo vaak het materiaal. Hopkins' komponeerkwaliteiten halen nog geen kwart van die welke hij nu al jaren links en recht schnabbelend achter het klavier tentoonspreidt. Het is voornamelijk muziek voor zeurkousen. Met niet onverteerbare, gezapig voortkabbelende zoetigheid. Melig balladenwerk in een overduidelijke poging 'serieuze' muziek te maken, waartussen de ook niet bijster treffende stukjes krachtiger aktiviteit Speed On, Shout I tOut toch nog een verfrissende indruk mak%. Nee, laat Nicky Hopkins maar gewoon doorgaan zoals vroeger: prachtige klavierpartijen inspelen in de muziek van mensen, die aan ideeënzijde wat meer in hun trommel hebben. En zich ook verre houden van groepswerk van het kaliber SWEET THURSDAY, een zeer kortstondige formatie waarin behalve Hopkins lieden onderdak vonden als John Mark (ooit eens te bewonderen in de zoveelste groep van John Mayall, samen met blazer Johnny Almond met wie Mark later een duo v< rmde) en Alun Davies gitarist van Cat Stevens. De hoesfoto spreekt al boekdelen: vijf somber ogende heren aan de wandel in avondlijk Londen. De lucht is betrokken, het waait flink, nee, het leven is geen pretje, dat zie je duidelijk. In de hoes Fleetwood Mac, in de voorlaatste samenstelling navenante onheilszwangere wat modderig 'geproducete' klanken. Tegen een achtergrond van pauken en verre echo's maakt Jon Mark ons met omfloerste stem deelgenoot van een serie met veel obligate 'poëzie' doorspekte levenswijsheden. Oef, om kippevel van te krijgen. Aan PAUL SIMON valt verder ook niet veel lol te beleven. Zijn elpee THERE GOES RHYMLV SIMON (CBS S 69035) is natuurlijk wel weer met de nodige perfectie en vakmanschap in elkaar gezet, maar behalve dat valt er aan bijzonders slechts een gigantische portie oervervelende futloosheid te noteren. Mooiheid op niks af, zeer 'beschaafde' muziek waar niemand zich een buil aan zal vallen en die je dan ook steevast cp konversatie-volume hoort spelen in 'nette' gelegenheden. Of in radioprogramma's rond middernacht, met een vriendelijk praatje van dames en heren met warme stemmen. Van mij mag het allemaal, ieder diertje zijn pleziertje. Maar voor de afdeling Popmuziek heeft Paul Simon zich met dit stuk fondanterie wel voorgoed gediskwalificeerd, want met pop heeft dit alles niks te Wat dat betreft etaleert de firma FLEETWOOD MAC iets meer pit. De nieuwe elpee heeft PENGUIN (Reprise MS 2138) en vertoont een verscheidenheid aan stijlen. Dat heeft wol zeker hiermee te maken, dat het gezelschap na het vertrek van gitarist Danny Kirwan twee instrumentalisten contracteerde, die ook kunnen schrijven (Bob Weston. Dave Walker), zodat nu gevieren wordt Guus Vleugel kreeg zaterdag van de Maatschappij der Nederlandse Letter kunde de Van der Hoogt-prijs 1500) voor zijn 'bewonderenswaar dige cabaret-poëzi die in alle opzich- bewijst te behoren tot het literaire gen re. datals Poëzie wordt aangeduid'. i)e jury d:c deze soort poëzie en dat type dichterschap wilde signaleren en stimuleren, omdat die tot nu toe in de zogenaamde officiële literatuur te weinig erkenning hebben gekregen, noemde in haar rapport liedjes als Call-Girl, Arme Ouwe, Geld stinkt niet, Op één Been kun je niet Lopen, Dobbe Dobbe, en anderen. De dr. Wijnaendts Francken-prijs 1000) voor essays werd toegekend aan prof. dr. Karei van het Reve die. in Het Geloof der Kameraden zijn ne gatieve kijk op het Marxisme-Leninis- me, met kennis van zaken, ironise rend. sarcastisch en bij wijlen ernstig tot uitdrukking brengt. Dit werk werd gekozen omdat daarin zijn per soonlijke visie het overtuigendst tot uitdrukking komt, volgens de -jury. die de objectief-wetenschappelijke gel digheid van de aanval op de leer niet in het geding wilde brengen. Horizontaal invullen: 1. adreskaartje, 2. soort kers, 3. oog ziekte. 4. opstandeling, 5. doorweekt, 6. medeklinker, 7. medeklinker. 8. droogoven (Z.N.), 9. lijst, 10. afval van diamant. 11. dwaze gewoonte, 12. begrip. Bij juiste invulling leest men verti caal 13 de naam van een weefsel. Oplossing van vrijdag. Horizontaal: 1. taks, 4. relaas, 9. era, 10. ras, 11. Ali, 12. verlet. 14. Orel, 15. nol, 16. ked, 17. nn, 19. salaris, 22. sar, 24. tel, 25. gom, 27. religie, 30. pa, 32. goe, 33. bel, 35. klem, 37. me nuet, 39. een. 40. eer. 41. Ide, 42. rati- né, 43. Amer. Verticaal: 1. tevens, 2. are, 3. karn. 4. rat. 5. es. 6. aardig. 7. ale, 8. silo, 10. relatie. 13. los. 14. oer, 16. kaliber, 18. nar, 20. leg, 21. sop, 23. regent, 26. marter. 28. lom, 29. een. 31. aker, 34 luim, 36. Lea, 37. mee, 38. Ede, 40. en. Zandloper 1 13 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 MARY PERKINS gecomponeerd (binnen Fleetwood Mac hakken Christine McVie en Bob Welch al langer met dat bijltje). Daarbij zijn de bijdragen van de juffrouw het best te verteren. Oorspronkelijke motiefjes, energie, vrolijke koortjes kortom: popmuziek van een redelijk niveau. De heren doen het daartegenover stukken matter. Dave Walker mag dan aardig mondharmonika blazen (Road Runner, het bekende Mctow-werkje), compositorisch komt hij niet verder dan een houterig stukje folk (The Derelict, zo'n beetje het slechtste nummer van de plaat). En tot slot voeren Welch en Weston om het hardst strijd om de prijs voor de meligste compositie. Een tamelijk ongelijke plaat dus. Ais laatste KEVIN AYERS met zijn vierde elpee BAN AN AMOUR (Harvest SHVL 807). Ayers kan ontzettend schattige muziek maken, maar wil al doende de draad nog wel eens kwijt raken. Een euvel, dat mij voorgaande elpees niet geheel in dank deed afnemen en mij in het geval van Bananamour een zekere aanvangsscepsis bezorgde. Maar Kevin is hier beter op dreef dan ooit. Ook in een lang nummer als Decadence verliest hij de essentie geen sekonde uit het oog, al vind ik dit verder niet het sterkste stuk. Dat zijn toch wel weer de kleine vrolijke muziekjes als bijvoorbeeld Oh! Wot A Dream, Shouting in A Bucket Blues, Hymn en Don't Let It Get You Dcwn. Van die muziek, waarbij de zon door de wolken breekt, de vogeltjes gaan fluiten en het goeie humeur niet meer weg te branden is. Van meerdere kanten belichtte Ander Nieuws de kloof tussen gereformeer den en hervormden sinds de Doleantie van 1886 en het eerste gezamenlijke streven naar overbrugging. Hoopge vend voor degenen die naar hereni ging verlangen en misschien aanlei ding tot verzet bij hen voor wie de eenheid tussen de twee grootste ker ken ran de reformatie niet Gods wil kan zijn. Belangioekkend dus voor het eigen kerkvolk en voor historici, maar ik vermoed dat de reportage over de herenigingspoging aan de grote massa voorbij is gegaan omdat ze al te sterk np ingewijden was afgestemd. Ongetwijfeld zullen de buitenstaan ders er zich met mij over hebben ver baasd dat predikanten bij deze histo rische gebeurtenis het als een pro bleem zien dat velen vragen wat zij vandaag de dag met hun geloof moeien beginnen. Is hier in plaats van geloven niet veeleer sprake van een piekeren of men de dogma's nog wel kan onder schrijven? Prof. Grosheide had voor de oorlog al een antwoord op het te een zijdig praten over geloof toen hij zijn krantje 'Belijden en Beleven' noemde. Op het al zo vaak herkauiode thema 'de spion' nog variaties te bedenken die een aflevering lang kunnen boeien, lijkt onwaarschijnlijk. Dat zal een van de redenen zijn geweest waarom ik er moeite mee had anderhalf uur te blij ven kijken naar het tweede deel van 'Der Illegale'. Het zat allemaal wel knap in elkaar, echter er was te ivei- mg dat écht intrigeerde. Daarom stap te ik van de NCRV af en toen over op VARA's Achter het Nieuws, maar ook dat gaf weinig spanning. De ene na de andere fraseologie van de heer Van der Stoel, die nu hij als minister over bedenkelijke NAVO- partners spreekt, meer slagen om de arm houdt dan als parlementariër. Een reportage over een jonge Indiaan se actrice en de achterstelling van haar volk ging de mist in omdat de technici geen kans zagen de film heel huids af te draaien. Ook probeerde de VARA een sensatie te presenteren. Het oudste beroep ter wereld maakt zich in hoog tempo meester van het zuiveren de saunawezen, meestal zonder hete- luchtbad En daarin zag men bij Ach ter het Nieuios aanleiding tot het langdurig vertonen van de voor deze gelegenheid geënsceneerde praktijken van een prostituee. Een onfrisse me thode om je kijkers te degraderen tot gluurders in een bordeel. Een andere functie had die scène niet. Met een goede aflevering van Colum- bo en de met vaart door veel Duits talent uitgevoerde komische opera II Turco in Italia, deed de AVRO zon dagavond twee grote groepen buiscon sumenten een genoegen. De NOS gaf niet zoveel tegenwicht met een matig verhaal in de reeks Rivalen van Sher lock Holmes en tussen toch al een massa sport ook nog het vierde deel van Lijk in Beweging. Niet iedereen staat te trappelen van ongeduld om te weten hoe het werk in een academie voor lichamelijke opvoeding toegaat. Waarschijnlijlc nog veel verder buiten de interessekring van de meerderheid ivas de film over de bevroren revolutie in Mexico. Welisivaar met curieuze beelden van de drama's die zich tus sen 1910 en 1917 daar afspeelden, maar al gauw wist je niet meer wie tegen wie vocht, want aan die opsom ming van de tegen elkaar vechtende generaals was geen touw vast te kno pen. Boeiender vond ik het IKOR-pro- gramma over de eerste christenge meenten. Tegelijkertijd een kostelijke les in cultuurgeschiedenis. Jules Croi- set gaf daaraan bijzonder relief door zijn mooie voordracht van bijbelpas sages. TON HYDRA Doodvonnissen MOSKOU (Reuter) Ir. de Sowjet- republiek Azerbeidjan zijn twee dood vonnissen uitgesproken tegen de di recteur van een limonade-fabriek en zijn naaste medewerker, wegens een economisch delict van grote omvang. Ze hadden gewoon water gemengd met een zuur met citroensmaak en dat als citruslimonade verkocht. Over heidsgelden voor de aankoop van fruit voor de limonade hadden ze in eigen zak gestoken. Gerard Reve HILVERSUM Eind volgend jaar zal de AVRO-televisie een bewerking gaan uitzenden van 'De Avonden', de eerste roman van de schrijver Gerard (van het) Reve. Op het ogenblik zijn er nog onderhandelingen gaande tus sen de AVRO en de schrijver over de financiële kant van de zaak en over de bezetting van de hoofdrol. De regie en de bewerking van De Avonden zal door Walter van der Kamp worden uitgevoerd, die op het ogenblik bezig is met de opname van 'De stille kracht' van Couperus, dat begin volgend jaar wordt uitgezonden. Geruime tijd geleden heeft hij ook de tv-bewerking van Couperus' 'Boeken der kleine zielen' verzorgd. 18 Ze maakte een afspraak met Crane op zijn kantoor i:i het Sutherland Labo ratorium. Crane's kantoor was sober maar met smaak ingericht, met witte boekenrekken langs de wanden en een drijfschaal met verse rozen op een bijzettafel. Boven het bureau hing een recent werk van Ben Nicholson. Crane kuste haar op de wang en bracht haar naar een stoel. Hij liet zijn secretaresse een kop koffie voor haar halen. Er was iets in zijn optre den dat haar de overtuiging gaf dat hij wist waarom ze gekomen was. Toen de juffrouw de deur achter zich had dichtgedaan, zei Joan: 'Heb je het gehoord van Edward?' 'Ja, Machin belde me gisteravond op. Hij was er flink van ondersteboven'. Hij glimlachte. 'Hij ls altijd al een op gewonden figuur geweest'. Onder invloed van Crane's vlotte, ver trouwenwekkende opptreden begon de hoop bij haar terug te keren. Mis schien had Edward het incident bui ten alle proporties gezien. Ze zei: 'Ge loof Je dat er enige mogelijkheid is ik bedoel, als Edward nu eens zijn excuus maakte. 'Misschien', zei Crane. 'Het zou het beste zijn als jij me zijn kant van het verhaal vertelde. Dan kunnen we het bespreken'. Toen ze ermee klaar was. zei Crane vriendelijk: 'Doordat ik zelf hoofd van een rosearch-groep ben, moet ik zeggen dat ik met Machin meevoel. Het ligt voor de hand dat de wetenschap tot stilstand zou komen als we de mensen de vrije hand lieten om onze proefdieren om zeep te bren gen. Maar.Hij zweeg even. 'Zei je niet dat Edward een hele tijd erg hard gewerkt heeft?' 'Veel te hard. Het vrat aan hem. Nog maar een paar dagen geleden zei ik hem nog dat hij zo niet kon blijven doorgaan'. 'Ja', zei hij. 'Daar zit 't hem natuur lijk in. Machin hield maar vol dat Ed ward niet goed bij zijn hoofd gewor den was en nog veel meer. Daar ben jij het toch niet mee eens, hè?' 'O gut, nee'. 'Je hebt vast en zeker gelijk. Hij heeft alleen maar maanden lang te veel hooi op zijn vork genomen. Dat heb ik Machin ook gezegd'. 'Wat zei hij daarop?' 'Het zat hem niet helemaal lekker, maar hij draait wel bij. Hij heeft al tijd heel hoge verwachtingen van Ed ward gehad. Ik denk zo dat hij hem niet graag kwijt wil. Aan de andere kant houdt hij vol dat het om een principiële kwestie gaat'. Hij glimlach te opnieuw. 'Ik heb gemerkt dat men sen dat meestal zeggen wanneer ze denken dat ze een figuur geslagen hebben'. 'Wat moeten we dan doen, dacht je?' 'Wil Edward werkelijk terug?' 'Daar ben ik zeker van. Hij lééft voor het Metropolitan'. 'Goed zo. Nou, als je het dan aan mij wilt overlaten het lijkt me het bes te een bijeenkomst te organiseren. Die houden we 's avonds bij mij thuis. Ik geef Machin een goed diner en bewerk hem een beetje'. Hij stond op en ze begreep dat het voor haar tijd was om op te stappen. Ze keek hem dankbaar aan en zei: 'Je bent zo geweldig voor me, Alan. Hoe kan ik je ooit daarvoor danken?' Hij klopte haar zachtjes op de arm en bracht haar naar de deur. 'Ik mag jul- LOWIETJE SMIDJE VERHOLEN EN DE BOPPERTJES y-pexz>evy 88: 'Goeiemiddag, meneer.zei M'bongo. 'Ikke is vroeg, hè? Ikke wou namelijk nog 'es even over mijn cen- ties praaten met meneer Jantje' 'Poffrrrr.tierde Franse Sjarl in wendig. 'Alsof we nog geen moeilijk heden genoeg hebben gehad! Deur waarders en veldwachters maakten het ons lastig en nou komt deze nog om zijn centen!' Dat alles schoot in een flits door het verdorven brein van meneer Sjarl en hij zocht koorts achtig naar een manier om zich uit de perikelen te praten. Daarom begon hij zijn inwendige stem het zwijgen op te leggen en vertrok hij zijn ge zicht tot een allerliefste en zéér inne mende grijns. 'Jij krijgt je centjes vandaag. M'bongo', zei hij. "We ver dienen hier genoeg en vanavond na sluitingstijd rekenen we af. Dan krijg je al je centjes,'. 'Dat mag ikke ho pen', antwoordde de wantrouwende neger smalend. 'Als alle mensies me zo slecht betaalden als jullie hier, clan zou ik nooit niet van me leven niet een Amerikaanse slee kunnen kopen. En die wil ik hebben, vat je. Betaal me dus mijn centies, anders speel ik hier geen noot meer!' Toen bracht Sjarl het gesprek gauw op iets anders. 'Eh..., over een Amerikaanse wa gen gesproken zei hij. 'Dat doet me er ineens aan denken dat ik hoog nodig naar de stad moet.eh', naar het dorp bedoel ik. Ik moet weer zo'n groot vat benzine halen voor onze je- weet-wel.' 'Ik weet niks',gromde M'bongo 'Ik moet toch even naar het dorp', vervolgde Sjarl. 'Nou is me neer Jantje toevallig ook even zaken weg. Ik ben dus wel gedi gen. M'bongo, de zaak hier evei jouw vertrouwde handen achter ti c ten. Als er al boppertjes ko i schenk ze dan maar vast flesjes 'K in en laat ze maar lekker veel p jes' draaien op de juke box. Zorg er zoveel mogelijk geld binnenkxi want je moet daar vanavond imiï je deel van hebben?' 'Ik zal er zorgen', gromde de drummer M'b nors. Hij keek Sjarl na, die de g r kamer uit liep, en hij stelde zich volgens voor het raam op. 'Als je^ vanavond me centies niet betaalt, neer Sjarl, oei, oei, dan zwééi t wat!' Dat waren indrukwekk woorden en we vragen ons af war forse neger wel van plan kon zen. FERDINAND Radio vandaag lie beiden heel erg graag', zei hij. Het was soms moeilijk in te denken dat hij nog heel jong was. Hij beschikte al over de vaderlijke stijl van een groot man die zich van zijn uitzonder lijkheid bewust is, maar zorgvuldig vermijdt ermee te koop te lopen. Het was al zover dat hij eerder gunsten schonk dan vroeg. Er waren weinigen meer bedreven dan hij in het stijlvol aanvaarden van dankbetuigingen. De bijeenkomst met Machin was voor de volgende vrijdag vastgesteld, en de Barringtons kregen te horen dat ze om half tien moesten komen, als het di ner achter de rug zou zijn. Edward was nerveus en zwijgzaam op weg naar Hampstead. De sfeer bij de Cra nes thuis bedrukte hem altijd, en hij zag ertegen op Machin te ontmoeten. Joan ging zich steeds bezorgder voe len terwijl ze met het Morris je heuvel- op tuften. Edward had de neiging agressief te worden als hij zich niet op zijn gemak voelde. Het meisje bracht hen naar de zitka mer waar de anderen bij de koffie met cognac zaten. Machin was een slungelige, ongedurige man. Hij was erg kippig, en achter de dikke brille- glazen zagen zijn ogen er groter uit dan normaal, als die van een nacht dier. Hij was ongeveer even oud als Crane, maar stond een stuk lager in de wetenschappelijke hiërarchie. Joan merkte dat hij er enigszins in het nauw gedreven bijzat en ze kon zich voorstellen hoe het diner verlo pen was. Ze had de Cranes eerder aan het werk gezien als ze iemand onder druk wilden zetten. Ze waren rijk en waren even gul met hun geld als met hun charme om hun doel te bereiken. Wordt vervolgd) HILVERSUM I VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S> Spitsuur A dam: lichte gramm.muz., rep. cn inlerv. (7.25-7.30 V.d. voorpag.) VPRO: 54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws. 8.11 Dingen v.d. dag. 8.23 (S) Spitsuur A'dam - verv. 9.35 Waterst. 9.40 (Si Geef me de vijf: ver- zoekpl.progr 10.30 (S) Muz. voor luiste raars. <11.00-11.02 Nws). NOS: 12.00 Den Haag deze week. VPRO: 12.15 VPRO Maan- dng: rechtstreeks progr. met rep. .lnterv., telcf. realities en muz. (13.00 Nws: 13.11 Akt.- rubr.). 14.25 Schoolradio. AVRO: 14.45 (S) Licht ork. en zangsollsten. 15.10 (S) Plano- duo: mod. en klass. muz. 15.35 (S) Biels en Co.. wekelijkse strip. 16.00 Nws. 18.03 Radio- Jt urnaal 10 05 Poplepel - kinderen draaien pi al en. 10.30 (S) Mlkadoo - kindermagazine. 17.55 Med. progr. over electronlca. 20.00 Komt act. progr. met gesprekken, telef. reacties en lichte gramm muz. 21.45 Ultgebr. rep. 22.25 Bond zonder Naam. NOS: 22.30 Nws. AVRO: 22 40 Radiojournaal. 22.50 (S) NOS- Jczz Jazz In aktle. 23.20 Het meisje heet Abbey documentair klankbeeld, (herh. 5-2-73). 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het levendo woord. 7.04 (S) Preludlumr klass. muz. 7.30 Nws. 7.41 (S) Hier en nu. 7.55 Aangestipt: pro gr.overz. 8.00 Te Deum laudamus: gewijde muz. 8.24 Op de man af: evangel, komm. bij de tijd. 8.30 Nws. 8.36 Gymn. v.d. hulsvr. 12.30 Nws. 12.41 (S) Hier en nu. 12.50 Lichte gramm.muz. 13.00 Opera-aria's. 14,05 School radio. 14.30 (S) Hier en nu. 14.32 (S) Neder landse kamermuz. 15.00 Baptlstlscho mid- dngdst. 13,30 Nws. 15.33 (S) Studio 6: mid dagmagazine met 16 30 (S) Hier en nu. 16.50 Pleisterplaats: toerisme en recreatie. 17.20 Overheidsvoorl.: Ontmoetingen met rijksgeno ten 17 30 Nws, 17.32 (S) Hier en nu. NCRV: 18.00 (S) NCRV Combo Corner. 18.19 Ultz. v.d. C.P.N. 18.30 Nws. 18.41 Toe lichting bij het nws. 18.48 (S) Bandstand. 19.00 (S> Filter: jongerenprogr. 19.30 (S) Ll- trrama: radlokron. over boeken, schrijvers en toneel. NOS: 20.00 Nws. 20.05 (S) Holland Festival 1973: magazine met 20.15 Kwartet Johnny Dankworth met Cleo Lalne. NCRV: 22.30 (S) Klass. opera-lntermezzl. 22.45 Theo- HILVERSUM III KRO: 7.00 Nws. 7.02 (S en M) KRO-Op- Drle: dlscjockeyshow. (8.00 9.00, 10.00 en 11.00 Nws.) 12.00 Nws. 12.03 (S) Van tot twee: KRO's pauzeprogr. met 13 01 5 en 13.03 Raden maar TROS: 14.00 rj, 14.03 Van twee tot drie op III. 15.00 15.03 De Hugo van Geldercn Show, in nationale tip-twintlg. (16.00 en - Nws.) NOS: 18.00 Nws. 18.02 Joost mag nle AVRO: 19.00 Nws. 19.02 (S) Neüerlar stop. 20.00 Nws. 20.02 Radiojournaal Take the 8-traln. 21.00 Nws. 21 02 De I uur-show. 22.00 Nws. 22.02 (S> Supe Dreammachine. 22.35 Mod, 23.00 Nws. 11 (Si Vanavond laat. 24 00 Nws. 0.02 D 6 Top-Tlon. 0 55-1.00 Nws BELG1E 324 m (Nederlands) 12.00 Nws. m-d en SOS-ber. 12.08 bouwkron. 12.15 Lichte muz. (12.50 Bi 1 porsoverz. 13.00 Nws. act., wee: be de sciiouwburgprogr.'s). 13.55 Beursber. Nws. 14 03 Lichte muz. (15 00 Nws.) Nws en beursber. 16.10 Lichte muz. Nws enr med. 17.10 Lichte muz. 1" schaal. 18.00 Nws. 18.05 V.d. soldaten. 18 3tP godsdienstige ultz. 18.40 Paardespt u 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 18.57 Gr Ie muz. 19.00 Nws en act. 19.30 Lichte p <19.40 Keurig Engels.) 20.00 Muz.progr. Amusementsmuz. 22.00 Nws en loterij <-1 22.15 Licht progr. 23.00 Nws. 23.10 |t progr. 23.40 Nws. 23.45-00.15 Ultz. voo j TV vandaag NEDERLAND I NOS 18.45 Kiri de Clown -18:55 Journaal AVRO 19.05 De avonturen van Tooimai en de Oli fant, tv-serie 19.30 En dan is moe d'r nog, tv-serie 20.00 Journaal 20.21 Peyton- Place 21.10 Wie van de drie 21.40 Televizier Mag. 22.30 AVRO-Schaaktoer nooi1973 22.40 Journaal NEDERLAND II NOS 18.45 Kiri dd Clown 18.55 Journaal KRO 19.05 De familie Ash- ton, tv-serie 20.00 Journaal 20.20 De straat, doe. film over een straat in Den Helder 21.10 Champagne Roos is dood, speelfilm 22.10 Journaal TELEAC 22.15 Recht op de bur ger af, les 12 (herh.) DUITSLAND I 10.00 Journaal. 10.05 Act.mag. 10.45 rTIhi- rep. 11.30 Amusemenisprogr. 12.25 Act. mag. 12.40 Persover. 12.50-13.20 Woroldsplegel. 16.20 Serie dieren ultz. 17.05 Klnderprogr. 17.55 Journaal. (Reg. progr.: NDR: 9.30 Sesamstrasse. 18.00 Julia, tv-serie. 18.30 Act. 18.45 Zandmanne tje. 18.55 Sportjourn. 19.26 Unser Dorf, tv- serie. 19.50 Progr.overz. WDR: 0.30 Sesam- airasse. 18.00 Nws uit Noordrljn-Westfalen. 18.10 Progr. overz. van de komende week. Aansl.: Julia, tv-serle. 18.40 Act. 19.15 Ge sprek. 19.25 Graf Lucker Seeteufels Weltrei- sen und Abenteuer. tv-serie.) 20.00 Journaal en weerber. 20.15 Report. 21 00 Amuscment- sprogr. 21.45 Doe prgr 22 30 Journaal, comm. en weerber. 22 50 on 40 Gegenwart. speelfilm. DUITSLAND tl 17.30 Journaal en weerber. 17.33 Shuw- pr.T.i Cl .ï.os Mag met rep. en interviews^ Tekenfilm. 19.10 Stadt ohne Sheriff, t (J 19 45 Journaal, act. en weerber. 20.1 a film. Aansl.: kort Journaal. 21.00 Die Gav, Iraanse speelfilm. 22.40 comm. en weerber. DUITSLAND III NDR 9.30-11.10 en 16.30-18.00 Schooltv. 18.00 Sesamstrasse. 18.30 Cursui 19 00 Serieprogr. 19.30 Meer«sbiologie, de progr. 20.00 Journaal en weerber. 20.1 «v liner Werkstatt. DUITSLAND III WDR 9.30 Kleuterschoolserie. 18.30 Sesamstrasse. 19.00 Zandmai 9.05 Progr. voor Itallaanso werkm r 19.15 Prisma van het weston. 19.45 N Noordrljn-Westfalen. 19.55 Comm. 20.00 u nanl en weerber. 20.15 Tv-spel *"-* maand. 21.45 Journaal. 22 95-22.15 progr. BELGIE (Nederlands) fel 18.45 Fabeltjeskrant. 19.00 Tekenfilr Sport. 19 33 Zoeklicht. 19.38 Med. ei ber. 19.45 Journaal. 20.10 Botsende speelfilm. 22.00 Doe. progr. 22.30 »a; naai. BELGIE (frans) 18 05 Kort journaal. 18.10 Kleuter 1« 30 Voor oudere kijkers. 19.00 Fllosri Ickennioraal. 19.30 Sport. 19.45 Weerl Journaal. 20.15 L'Echeance de vendn neclsiuk 21.15 Filmportret. 21.45 Sc»«, 22.13 Journaal. [yi 1 ZO

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1973 | | pagina 4