KRO gooit Marty in de striid dsgeecept Actie van Olof: meer 'klassiek' voor radio Een valk voor 'n koningin SPIERPIJN? Roger Davis in 'Smith en Jones' Visserij gloedvolle hulp door Catherine Cackin TROUW/KWARTET VRIJDAG 23 MAART 1973 BINNENLAND/RADIO EN TV Vanavond eerste van veertien shows w V*». onze radio- en tv-redactie HILVERSUM Vanavond zendt de KRO de eerste van veer tien shows uit van de 'Marty Feldman Comedy Machine1. Ge noodzaakt door het schrappen van de Johnny en Rijk-show heeft de KRO omgezien naar een flink brok buitenlands amusement, dat het karakter van de vrijdagavond als gezellige avond alle eer zal aandoen Terwijl tevens in de concurrentie met de zich op het andere net breed makende TROS een flink wapen in het strijd perk wordt gezet. Hoe het ook zij. de kijkers zijn er goed mee, wanneer van tien uur tot tien voor elf via Nederland 2 Enge- lands beste clown, bijgestaan door artiesten als Spike Milligan die samen met hem teksten en grappen bedenkt en zangeres Dusty Springfield, voor de buis ronddartelen. Helemaal vreerad voor de Nederland se kijkers is de serie 'de Marty Feld man Comedy Machine' niet, want met een samenvatting daarvan won de BBC verleden jaar de gouden roos in Montreux en deze potpourri van de beste gedeelten werd verleden jaar zomer al voor de Nederlandse televi sie vertoond. Mag nog wel even vermeld worden dat het niet de eerste roos was, die Marty Feldman won: in 1969 kreeg zijn programma van komische onwaar schijnlijkheden in surrealisme en da- da-stijl de zilveren roos. Toen was de VARA zo vriendelijk een serie shows onder de naam 'Marty' uit te zenden. Hoe de KRO de veertien delen zal doseren staat nog niet vast, in ieder geval voorlopig op vrijdagavond eens in de vier weken als er tv-zendtijd is. In de zomermaanden gaat men door met het uitzenden van het werk van de man, die dankzij een verkeerde schildklieroperatie zo'n karikaturaal gezicht kreeg, dat hij na jaren succes op de planken er niet meer vanaf wil. Over zijn grote onafhankelijk van el kaar kijkende ogen zei hij eens: 'De Sole a la Meunier 500 gr. tongfilct 100 gr. garnalen 100 gr. champignons 2 uitjes peper, zout knoflook boter whisky, mosterd De tongfilet even aanbakken in wei nig boter in de koekepan. In de overgebleven boter de fijngesneden champignons, de garnalen doen en dit alles even laten stoven. Dan de schoongemaakte en in stukjes gesne den ui erbij doen en op smaak bren gen met knoflook, peper en zout. Doe de tongfilets in een vuurvaste schaal, doe er het gevarieerde mengsel over heen en doe een scheut whisky in een kom, waardoor u wat mosterd roert. Doe dit sausje tot slot over de vis schotel en zet deze een half uur in een warme oven. Menutip: Sole a la Meunier, aardap pelpuree, gemengde sla, koffie. (ADVERTENTIE) MARY PERKINS T vcLNiKÉEMixNier- j I 3E «ESTSE- YiAAR/AlAfe* r,0ÊW6L7Ü- -'ERUEFDMEI^e i All032 HÉ£?r HET J MI6TS Olta HAAH? 100O.TOVER W/vDIC"r-1' BASJOÉV dokter zei dat ze weer naar binnen zouden gaan, maar daar zit ik nog steeds op te wachten'. In de eerste aflevering is Marty eige naar van een dierenwinkel en dat geeft hem alle gelegenheid te spotten met de Engelse eigenschap de dieren zo excentriek mogelijk te vertroete len. Maar daar blijft het niet bij, want het decor verandert als hij in een bokswedstrijd uitkomt, samen met Hugh Paddick en Bob Tod maakt hij de schets over een politie-agent. En tenslotte waagt hij zich aan een nieuwe versie van de film 'Gejaagd door de wind'. Tegenspelers zijn Spike Milligan en de Amerikaanse neger komiek Godfey Cambridge. Spike Milligan was de man van de beroemde engelse Goon Radio-show, waarin de draak werd gestoken met traditie, gezag en andere gevestigde begrippen. Dokter Meinsma in KRO-anti-rookactie HILVERSUM. Dokter L. Meinsma wordt in zijn anti-rookaktie gesteund door het KRO-radioprogramma 'Spreekuur', dat een vast onderdeel is van 'interlokaal'. Voor de ontwen ningskuur, die daarin wordt begeleid, dienen de luisteraars die willen mee doen een briefkaart in te zenden aan: KRO-roken, postbus 888, Hilversum. Daarop dienen te worden vermeld: naam, adres, woonplaats en telefoon nummer. Op alle vrijdagen van april in 'Inter lokaal' om 15.00 uur, zal dokter Meinsma, die op het ogenblik tien jaar bezig is met zijn aktie, steeds tien kaarten trekken en de schrijvers persoonlijk adviezen geven. AMSTERDAM De voorzitter van de WD Tweede Kamer-fractie Hans Wiegel, zal vanmiddag de gast zijn in het KRO-programma 'Spreekuur', van vier tot vijf uur via Hilversum 2. De KRO heeft Wiegel gevraagd als 'de man, die uit de boot is gevallen'. Vanavond zal in de cowboy-serie .Alias Smith en Jones' de acteur Roger Davis optreden. Hij heeft de plaats ingenomen van Pete Duel, die vorig jaar is over leden. Van onze radio- en tv-redactie AMSTERDAM De violist Theo Olof is een aktie begonnen die moet bevorderen, dat meer klassieke mu ziek wordt uitgezonden door de Ne derlandse radio. Volgens hem is de verhouding fout. Hij heeft niets tegen pop of andere lichte muziek, maar liefhebbers van klassieke muziek ko- m te weinig aan hun trekken. Hoewel Olof nog geen concrete plan nen heeft bekendgemaakt meent hij, dat er wel perspectief zit in een vierde zender, waar over de laatste tijd wordt gesproken. Uit schriftelijke en telefonische reacties op de vaste rubriek in een Nederlandse krant, die hij heeft, heeft hij begrepen dat dui zenden mensen denken zoals hij. Het wegvallen van de draadomroep, die programma's van klassieke muziek uit Frankrijk, Engeland en Duitsland in de Nederlandse huiskamers bracht, heeft een grote leemte veroorzaakt. Weliswaar wordt op Hilversum II 's avons aandacht besteed aan klassieke muziek, maar deze is weggedrukt naar een tijd, dat de televisie uitzendt. Ver der kan ze alleen ontvangen worden op toestellen met een FM-zender. Twin tig procent van de radiotoestellen be zit geen FM, terwijl bij veel anderen het geluid vla deze uiterst gevoelige zender zeer verminkt overkomt (zoals erketnd wordt in Hilversum en bij de PTT dit probleem bestudeerd, -red.) Tachtig minuten lang kijken en luis teren naar het leven en de proble men van de Urker 'Heersers der zee' was een hele ruk. De EO gaj daar mee de nu nog florerende, maar wie weet hoe snel in zorgen rakende vis sersbevolking het maximum aan be langstelling. Het eerste deel van de uitzending zal voor de doorsnee kij ker het aantrekkelijkste zijn geweest, zeker voor bezitters van een kleuren- toestel. Want cineast Jan-Willem Muller vervaardigde een levendige filmschets die bovendien een goede indruk bood van de zaak, waarom het draait. Het tweede deel was weliswaar in zwart-ioit opgenomen, doch behelsde zeker geen zwart-wit tekening van de situatie. Daarvoor waren te veel des kundigen van alle mogelijke instan ties bij elkaar in de visafslag. Waar schijnlijk zullen alle bi) de visserij betrokkenen van en buiten Urk dit deel het belangrijkste hebben gevon den. De niet geïnteresseerde echter zal hierop veel eerder uitgekeken zijn geraakt. Meindert Leerling probeerde de discussie steing in zijn greep te houden, maar misschien is er wel een te grote verscheidenheid aan proble men op tafel gekomen, zodat men niet alles wat men op het hart had te berde kon brengen. Ik ben op het gebied van de visserij natuurlijk een finale leek. Hoogstens kan ik zeggen, dat de vrijwel aan het slot aan het woord komende vertegen woordiger van het visserijministerie mij het meest heeft aangesproken. Ik-vraag me alleen af, waarom pas nu naar buiten komt, dat de koppen bij elkaar moeten worden gestoken. Met de natuur hield ook de NCRV zich bezig, via een inderdaad poëtische, Russische film over bedreigde dier soorten. Er kioamen beelden in voor van wolven, die zich op hun prooi wierpen. Commentator Han Rensenbrink damde een eventuele stroom van protesten van dierenvrienden af door te wijzen op de noodzakelijke functie van de wolf. En, liet hij erop volgen, degenen onder u die net hun smakelijk stukje vlees hebben verorberd, hebben hele maal geen recht van spreken. Zo recht streeks wordt het maar zelden op de televisie gezegd. Geboeid heb ik geluisterd naar de prachtige monoloog van de actrice Hannah Gordon in haar rol van de aan de drank verslaafde Celia in de BBC-film 'Orkney'. Na te zijn geopend met beelden van de prijzenvergaarders in de Berend Boudewijn-Kwis liet het Gat van Nederland een bezoek zien aan de residentie van mr. Berkhouwer, de eerste Nederlandse president van het Europese parlement. Door die ty pische VPRO-benadering kwamen er frappante dingen aan het licht die te kenend waren voor de man en zijn omgeving. Ton Hydra. 17. De graaf van Rykensteyn leidde de smid om de oude vleugel naar een groot en rijk gebeeldhouwend bordes, dat zich uitstrekte voor de gevel van het kasteel. Hij duwde de smid de brede trappen op en zei: 'Ga je gang, kerel! Ga je gang! Doe net of je thuis bent!' Vervolgens bracht hij de smid de grote hall binnen, waar het twee tal reeds werd opgewacht door de trouwe bediende Adriaan, die wij reeds kennen in zijn functie als parti culiere chauffeur. Adriaan had zijn keurige chauffeursuniform verwisseld voor een deftige livrei en hij snelde nu gedienstig toe om de graaf te ontlasten van pet, stok en jas. Met een eenvoudig gebaar, dat de ware edelman van de gewone burger onder scheidt, liet meneer de graaf zich de werkzaamheden van Adriaan welgeval len en hij scheen het doodgewoon te vinden, dat Adriaan zich ontfermde over de betreffende kledingstukjes. Intussen keek Smidje Verholen met grote ogen de hall van het kasteel rond. Het stond er vol antieke meube len. Kostbare tapijten l^agen op de vloer en aan de wanden hingen indruk wekkende schilderijen. Uit alles bleek duidelijk dat het geslacht der Bennick van Rykensteyns behalve over adeldom óók nog beschikte over een welgevulde schatkist, wat in be paalde gevallen natuurlijk zéér plezie rig, nuttig en bruikbaar wezen kan. De trouwe Adriaan had intussen de pet, de stok en de jas van mijnheer de graaf weggebracht. Nu kwam hij met uitgestrekte handen op smidje Verholen afgestevend. 'Met uw per missie, meneer', lispelde hij. 'Als ik vrij mag zijn uwe hoed. jas en wa^, delstok alstublieft'Hoed, jas stok?' vroeg smidje Verholen i baasd. Beste man, die heb ik niet me! Trouwens als ik goed nadenjor dan bezit ik niet eens een stok en ei hoed. Ik heb alleen maar een dik winterduffel, maar die zit nog in kamferkist met de motteballetjes.' deze vrijpostige mededeling spront de brave Adriaan de tranen in ogen en handenwringend sprak hf 'O, foei! Hij komt zonder hoed stok op het kasteel! Er zijn toch ge ni verhoudingen meer vandaag de da^b Als een volkomen gebroken man v< liet de trouwe Adriaan het tonei Dat had hij nog nóóit meegemaal een heer zonder hoed of stok. FERDINAND 60 Hij was altijd een geëeerde gast op Cluain en de maaltijden waren extra feestelijk als hij kwam. 'Samuels le ven is nogal benauwend', zei mijn grootvader. 'We proberen het hem een beetje gemakkelijker te maken als hij hier komt. Werk is het enige dat er in zijn leven bestaat. Hij is nooit getrouwd. Hij heeft voor zover ik weet maar een familielid, een achter neef die in Londen woonde en nu naar Amerika is gegaan. Samuel mocht hem niet erg graag. Cluain is zijn kind. We hebben het samen ge bouwd. Hij is er trots op geassocieerd te zijn met de beste whisky uit de Hooglanden. Geld alleen kan hem niet geven wat hij van Cluain krijgt'. Morag snoof en trok haar schouders op toen ik haar hielp met het in orde brengen van een kamer voor Samuel Lachlan. en voorstelde wat bloemen op de schoorsteen te zetten. 'Ach, maak maar geen drukte, juf frouw. Hij ziet ze niet eens staan, die oude man. Hij woont zelf onder de rook van een olieraffinaderij in Iver- ness. Hij heeft een klein huisje op de kade bij de brug; beneden heeft hij drie klerken en zelf woont hij erbo ven in een paar kamers. Hij werkt vanaf zes uur 's morgens, zeggen ze, zomers en 's winters. Ik ben er een keer geweest, toen de meester me naar Iverness stuurde met een drin gende brief voor meneer Lachlan. Ik zou er zelf voor geen goud willen slapen. Zo vies, dat je nauwelijks door de ramen kunt kijken. Hij laat zijn maaltijden komen uit een cafeta ria in de buurt; het is afval vergele ken bij het eten op Cluain. En toch, zeggen ze, zou hij half Iverness kun nen kopen, zoveel geld heeft hij ver diend. Hij onderbetaalt zijn klerken en laat ze overwerken, en toch staan ze te dringen om voor hem te mogen werken. Ze weten dat ze alleen bij hem het vak zo goed leren, en ze hopen allemaal later fortuin te ma ken, net als hij. En hij is erg kieskeu rig. als het om personeel gaat. Alleen de knapste en vlugste jongens krijgen de binnenkant van meneer Lachlans kantoor te zien. Hij doet me denken aan die figuur die Dickens in een van zijn boeken beschrijft, die oude vrek. Ik geloofde haar en voelde medelijden met hem. De geschiedenis van Cluain stond in zijn preciese handschrift be schreven in de boeken; de eerste lage produktiecijfers, leningen en interest, betaald om de stokerij te kunnen bouwen, statiegeld voor sherryvaten waar ze de eerste oogst in bewaarden en de prijs van de omheining die in die tijd de enige bescherming vormde voor Cluains kostbare produkt. 'We noemden het een entrepot', zei mijn grootvader. 'Maar de enige bewaking waren twee honden en mijn geweer naast m'n bed. Ik sliep in die dagen niet erg rustig. De kommies inde accijns van elk vat, of het gestolen was of niet. En toen ik mijn pakhui zen bouwde, een voor een omdat er niet meer geld was, bouwde ik ze sterk en goed, met het huis voor de kommies er pal tegenaan. Ik sliep onmiddellijk beter vanaf dat moment dat mijn vaten veilig achter tralies stonden met stevige stenen muren eromheen en een dak erboven'. Ik kreeg alleen brokstukken van Cluains geschiedenis te zien, nooit het hele beeld. De dagelijkse post werd door mijn grootvader geopend, en er waren nog veel brieven die hij zelf beantwoordde en dan wegsloot in de laden van het bureau waar niemand zu te zien krees, behalve Samuel La. i'an. De uudsie dossiers, in hun versleten roodleren banden, waren be reikbaar, maar de latere, die de laat ste twintig jaar van Cluains produktie en winsten bevatten, zaten achter slot en grendel in hoge eikenhouten wand kasten. 'Waarom zou ik mijn zaken laten rondslingeren zodat de hele we reld erin kan neuzen?' vroeg mijn grootvader toen ik een opmerking maakte over al die sloten en over het feit da- ook het kantoor telkens op slot ging. 'Moet ik elke man van hier tot Iverness laten kletsen over alles wat er in Cluains pakhuizen ligt en wat aan welke Importeurs is verkocht tegen welke prijzen? De kommies weet alles alleen een dwaas zou probe ren voor hem iets achter te houden. Maar verder gaat het niemand iets aan. en dus hou ik mijn boeken en papieren achter slot en grendel'. Eindelijk mocht ik de entrepots betre den, zoals Callum Sinclair me had voorspeld, in gezelschap van mijn grootvader en Neil Smith, de kom mies. Grote Billy stond voor de deur, omringd door zijn kornuiten, maar we waren al sinds lang tot een stilzwij gende overeenkomst gekomen, hij en ik. Ik werd door hem geaccepteerd, zoals iedereen die op Cluain thuis hoorde. Mijn grootvader hield de hof felijkheid in acht door aan Neil Smith te vragen of we in het entrepot mochten en de kleine man knikte en haalde zijn sleutels tevoorschijn, een beetje vergenoegd kakelend alsof hij iets liet zien waarvan hij de bezitter was. 'En je zou in zekere zin kunnen zeggen dat de kommies het werkelijk bezit, althans een goed deel ervan, tot de accijns betaald is. In het begin, toen de boei minder goed bewaakt werd, was de positie van de kommie zen heel wat beroerder. Er werd ge smokkeld bij het leven en het illegale whiskystoken werd als een deugdzame bezigheid beschouwd. Nu gebeurt dat veel minder, alleen nog kleine beetjes slecht spul; als je op een vreemde plaats in de bergen rook ziet opstij gen, dan weet je dat iemand een paar liter zit te brouwen. Maar als een kommies gaat kijken vindt hij beslist niets. Nee, het stoken van whisky is nu een doogewone .nogal saaie bezig heid, behalve dan dat elke keer als de regering een paar miljoen tekort komt de belasting op whisky wordt verhoogd. Als wij whiskystokers de prijs kregen waarvoor de whisky over de toonbank wordt verkocht, dan wa ren we allemaal miljonair'. Het kon hem niet schelen of Neil erbij stond en alles hoorde. De pak huizen bleken van binnen ruimten met lemen vloeren te zijn die veel groter waren dan ze van buiten leken. Het rook er naar bittere vochtigheid. De vaten lagen in enorme rijen op zware, bewerkte boomstammen. Er waren hoge, getraliede vensters in de stenen muren. Wat er ook voor bij zonders was aan whisky, de plaats waar ze haar rijpingsproces onderging was beslist niet mooi. We liepen langs de rijen vaten. De pakhuizen waren aan elkaar gebouwd en slechts gescheiden door enorm eeiken deuren, waar gemakkelijk een hoogbeladen brouwerswagen doorheen kon. Neil Smith stond bij elke volgende deur met zijn sleutels. We spraken niet. Wat viel er te zeggen? De whisky lag hier in zijn sombere, grimmige konink lijkheid, de vaten gemerkt met de initialen van de kopers. Alles bij elkaar lag er voor een fortuin; en nooit had een fortuin een zo sobere bergplaats. Ik was blij toen we er doorheen waren. Hier mocht de rijk dom van Cluain zijn, het hart lag in de stokerij. (Wordt vervolgd) Radio vandaag HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S) Dag met een gaatje. (8.00 Nws; 8.11 Radiojournaal; 8.30 De groenteman.) 9,00 (S) Vingervlug: kamermuz. NOS: 9.20 Wat heeft dat kind; pedagogische rubr, 9.35 Waterst. AVRO 9.40 (S) Tenor en piano oude Engelse liederen. 10.00 <S> V.d. kleu ters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws; 11.03 Radiojournaal.) 11.30 (S) Ik hoor. ik hoor wat u niet hoort: causerie met grainm.platen. 11.55 Beursber. NOS: 12.00 Blik op de Derde Wereld inf. progr. 12.15 Bik op Eur. inf. progr. Overheidsvoorl: 12.30 Uitz. v.d. landb. NOS: 12.40 (S) Lichte gramm .muz. 12.50 Recht en slecht, praatje. 13 00 Nws. VARA 13.11 Dingen van rlp dag NOS: 13.25 Toerisme: toeristische lnf. uit binnen- en buitenl. 13.50 Van ta-ta tot totale taal rubr. over het leven in de taal. 14.00 (S) Muz. uit de Middeleeuwen en Renais- sence. 14.35 Spiegel van België muz. en nws van onze zuiderburen. 15.00 (S) Zoek licht op Ned.: rep. en comm. uit alle delen van het land en veel muz. (16.00 Nws.) VPRO: 17.00 VPRO-Vrijdag rechtstreeks progr. met politieke analyses, rep. achter- grondinf. en telef. reacties. (17.55 Nws.) 18 00 Nws.; 18 20 P.P. Uitz. van D.S."70.) TV vandaag NEDERLAND I NOS NOT 10.45-11.35 Schooltelevisie NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal TROS 19.05 Calimero 19.10 Flipper 19.30 Zorro NOS 20.00 Journaal TROS 20.21 Op losse groeven 21.20 De F.B.I. - De Vervanging, misdaad serie 22.10 Op Uw gezondheid: 4. Het uiterlijk NOS 22.50 Journaal NEDERLAND II NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal KRO 19.05 MIK: muzikaal amusem .progr. KRO: 19 00 (S) Springplank: Jonge artiesten. 19.30 En toch kerk serie gesprekken over kerk en kerk-zijn. 19.45 De zingende kerk muz. In de liturgie. 20.00 (S) In antwoord op uw schrijven verzoekpl.progr. 22.00 (S) Hinken op twee benen: cabaretprogr. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.40 (S) Goal: sportprogr, met veel muz. 23.55 Nws. KJ KJ HILVERSUM II KRO "7.00NWS. 7.02 Het levende woord, 7.07 (S) Badinerie: klass.muz. 7.30 Nws. 7.41 Echo. 7.50 (S) Badinerie: klass.muz. 8.24 Overweging. 8.30 Nws. 8.36 Gymn. v.d. vrouw. 8.45 Moeders wil is wet 9.40 Schoolradjo. 10.00 (S) Aubade klass. en mod.muz. (10.20 Nws.) -11.00 V.d. zieken. 11.54 Ber. Vastenaktie. 11.55 Med. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Med. t.b.v. land- en tuinb.; 12.30 Nws; 12.41 Echo; 13.00 Raden maar.» 14.00 Schoolradio. 14.30 (S) Interlo kaal op vrijdag: licht muz.progr. (15.30 Nws.) 17.00 Zonder grenzen: rubr. over missie cn zending. 17.10 (S) Metropole Ork.. 17.30 Nws. 17.32 Echo. 18.00 (S) Licht ork. met zangsol. 18.30 Nws. 18.41 Echo. 18.50 Verkenning nws. feiten en achtergronden op sociaal-maat schappelijk terrein. 18.58 Marktber. VPRO: 19.00 VPRO-Vrijdag: rechtstreeks progr. met sociaal-culturele act. en ber. (NOS 19.50 Den Haag vandaag: 20.00 Nws: 20.15 VPRO- Vrijdagavond conc.: Radio Kamerork. met sol.: klass. en mod.muz.) VARA 21.00 (S) Radio Filh. Ork. met sol. In do pauze: plm. 21.43 Gesprekken over lltera- NOS 20.00 Journaal KRO 20.20 tuur. 22 40 (S) De Staalkaart. 23.30 Plan n ree. 23.55 Nws. HILVERSUM III EO: 7.00 Nws. 7.02 Gospelsound. 8.00 N« n 8.02 Tussen thee en koffie. (9.00 Nws.) 10 Nws. 10.03 De muzikale fruitmand. NCR 11.00 Nws. 11.03 Popcorn. 12.00 Nws. 12. d, BIJ Barend. 13 00 Nws. 13.03 Hiep hiep t hoera* NOS: 14,00 Nws. 14.03 De Meurde Methode. AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Top Twe i, ty I. 16.00 Nws. 16,03 Top Twenty II. 17. Nws. 17.03 Radiojournaal. 17.06 Postb ir 700. NOS: 18.00 Nws. 18.02 Joost de Draay Show. 19.00 Nws. 19.02 Gevolmachtigd: v» zoekpl.progr. 20.00 Nws. 20.02 Dr. Wlen Meat Show. VPRO: 21.00 Nws. 21.02 VPR d Vrtjdagavondshow. (22.00, 28.00 en 24. Nws en act.; 22.55 Med.) 0.55 Nws. BELOIE 324 m (Nederlands) 12.00 Nws. mod. en SOS.ber. 12.08 muz.progr. (12 50 Buitenl. persoverz. Nws. act., weerber. en toneelagenda.) 13 >a Beursber. 14.00 Nws. 14.03 Schoolrad! s (15.00 Nws.) 15.25 Lichte muz. (18.00 N*n en beursber.) 17.00 Nws en med. 17. Lichte ork.muz. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 V.d. soldaten. 18. Paardesportultsl. 18.30 Wegwijs wezen. 18. Sport. 18.55 Taalwenken. 18.57 Lichte ortn: muz. 19.00 Nws en act. 19.30 Lichte mu (19.40 Keurig Engels.) 19.45 Boekbesprekin 13 20.00 Gevar. progr. (21.00 Spllnternws. 22. Nws.) 23.00 Nws. 23.10 Jazzprogr. Nws. 21.10 22.00 NOS 22.50 23.20 Alias Smith en Jones Bandpunt Marty Feldman Comedy Machine: amusem.progr. Uit de Kunst Journaal DUITSLAND I 10.00 Journaal. 10.05 Journaal van gistera vond. 10.30 Ludwig Thomas Lausbubenge- schlchten, speelfilm. 12.05 Kontraste. 12.50 Volksmuz. Aansl.: doe. 17.55 Journaal. (Reg. progr.: NDR: 18.00 Sport. 18.30 Act. 18.45 Zandmannetje. 18.55 Rcg. mag. 19.28 Fussballtralner Wulff, TV-serle. 19.59 Progr. overz. WDR: 8.20 en 8.55 Schooltv. 11.00- 11.30 en 11.45-12.15 Schooltv. 18.00 Reg. Journaal. 18.10 Fussballtralner Wulff, TV. serie. 18.40 Act. 19.15 V.d. kleuters. 19.25 22.15 Journaal en weerber. 22.30 Uitreiking 10e Adolf Grimme Prijs in Marl. 22.45 müssen blind sein, TV-fllm. Augenzeugen r 0.20 Journaal, DUITSLAND II 16.35 Bezaubernde Jeannie. TV-serie. 16 53 Unser Wetter, «erie uitz. 17.25 Wintersporl- weerberj 17,30 Journaal en weerber. 17.35 Sport. 18.05 Act* en muz. 18.35 Dick und Doof, TV-serie. 19.10 Buitenl. rep. 19.45 Journal act. en weerber. 20.15 Du stirbst nic allein. doe. TV-spel. Aansl.. Journaal. 21 Interview. 22.45 R.K. uitz. 23.00 Journa»1 comm. en weerber. Aansl.: weerber. v.< j| wintersport. DUITSLAND III NDR 8.20-12.20 Schooltv. 18.00-18.30 Sesamstrasse. 19.00 Ausbllduit|n der Ausbilder, TV-cursus. 19.30 Diagnoi sozialcn Verhaltens, serie ultz. 20.00 Jou ai naai en weerber. 20.15 Argumente - PhIIoM fle in unserer Zeit, serie ultz. 21.00 D<wel film. 21.45 Disc. DUITSLAND III WDR 8.20 en 8.55 Schooltv. 9.30 Sesamstrassi el 11.00, 11.45, 17.00 en 17.30 Schooltv. 18.00 Russische les. 18.30 Management f0 alle Führungskrflfte in Wlrtschaft und Ver lr waltung, TV-cursus. 19.00 Zandmannetjr 19.05 Voor Joegoslavische werknemers. 19.1 Landsforum. 19.45 Reg. nws. 19.55 Coram 20.00 Journaal en weerber. 20.15 AdoL"' Grlmme-Prels. 21.00 Intern, sumposlon ovtfr TV-systemon. BELGIE (Frans) 14.00. 14.30 en 15.00 Schooltv. 18.05 Journaal. 18.10 V.d. kinderen i Aansl.: v.d. kleuters. 18.30 Gesprekken i kunstenaars. 19.00 Le temps de vlvre. I temps d'aimer, TV-serie. 19.30 Waals nwi m 19.40 Weerber. 19.45 Journaal. 20.15 Ver. keerslnf. 20.20 Doc.progr. 21.30 Cannon m politle-serie. 22.10 E.K. Volleybal te Antwer pen. Aansl.: journaal. BELGIE (Nederlands) 14.00-16.00 en 17.00 Schooltv. 18.00 Fabeltjeskrant. 18.05 Tekenfilm. 18.11 Verkeersinf. 18.20 Technisch en wetenschap pelijk engels. 18.50 Progr. over?. 19.03 R.K ui19.33 Zoeklicht. 19.38 Med. en weerber a 19.45 Jout naai. 20.10 Oorlog en Vrede. TV- serle. 20 35 Panorama. 21.40 Filmporirij Fred Engelen. 22.30 Journaal. 22.35-23.»r Vollybal E.K. te Antwerpen.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1973 | | pagina 6