NOS: waarschuwing bij aanstootgevende tv-programma's Een valk voor 'n koningin Vrolijke dokters komen terug door Catherine Gaskin TROUW/KWARTET DINSDAG 13 MAART 1973 Van onze radio- en tv-redactie HILVERSUM 'Aan de radio en televisie kan de eis gesteld worden in alle gevallen waar reden is te veronderstellen dat een aanmerke lijk aantal personen voor zich of voor hun kinderen aanstoot zal ne men bij confrontatie, dit vooraf duidelijk kenbaar te maken en voor zorgsmaatregelen te treffen. Voorgeschreven zou kunnen worden dat dergelijke programma's laat in de avond geplaatst moeten worden en dat in de aankondiging een waarschuwing dient te worden opge nomen'. Dit is de opvatting van de NOS in een conceptantwoord aan de advies commissie zedelijkheidswetgeving van het ministerie van justitie. Deze commissie onderzoekt of en zo ja in hoeverre wijziging gewenst is van de voorschriften in het wetboek van strafrecht en de omroepwet. Over ver schillende onderwerpen is het oordeel van de NOS als zendgemachtigde ge vraagd. Dit is ook gebeurd bij de omroeporganisaties. De NOS-antwoor- den gelden dus voor de eigen NOS- programma's. Samensteller van het concept-ant woord is mr. K. Remes, hoofd van de dienst algemene zaken van de NOS. Volgens de NOS moet het ongevraagd, op opdringende wijze in het openbaar vertonen van ontblote geslachtsdelen als overtreding strafbaar worden ge steld. Bij 'ongevraagd confronteren' meent de NOS, dat hierbij onderscheid dient te worden gemaakt tussen een con frontatie die door het individu toch min of meer zelf gezocht is en waar aan het zich ook terstond weer kan onttrekken (bij bezoek aan theater, bioscoop, besloten club, aanzetten van radio en televisie) en een confronta tie waarvoor het individu zich geheel zijns ondanks geplaatst ziet en die niet vermijden kan (etaleren langs openbare weg, ongevraagd toezenden). Aan het antwoord wordt verder ont leend, dat een van de kenmerken van de zedendelicten is dat zij aanstootge vend zijn in de ogen van sommige anderen. 'Deze wensen daarmee niet geconfronteeri te worden. Weliswaar verdient dit belang bescherming, de wetgever dient echter naar onze me ning er voor te waken dat door deze 'passieve viijheid' van niet geconfron teerd te willen worden met iets wat men zelf afwijst, niet tot een oneven redige beperking van vrijheid van handelen (actieve vrijheid) zou lei den. In het leven wordt men immers voortdurend geconfronteerd met op vattingen die men niet deelt of zelfs afwijst. De overheid heeft tot taak de belangen van het individu ten opzich- BINNENLAND/RADIO EN TV T4|iw 'Tussen twaalf en twee' mogelijk zonder Ted de Braak HILVERSUM De kans is groot dat het populaire radioprogramma van de KRO 'Tussen twaalf en twee', dat volgende week maandag zijn dui zendste uitzending beleeft, net bin nenkort zonder Ted de Braak moet doen. In het blad Televizier overweegt De Braak die samen met Hans van Willi- genburg dit iedere dag terugkerende stukje radio-amusement presenteert, ermee te stoppen. Het wordt hem allemaal te veel. Hij heeft zijn eigen theatershow, de me dewerking aan 'Farce Majeur' en de presentatie van 'Met liedjes het land in'. Daaraan heeft Ted de handen vol. Ophouden met 'Tussen twaalf en twee' geldt niet voor Hans van Willi- genburg. Behalve genoemd program ma verzorgt Van Willlgenburg twee verzoekplaten-programma's per week voor de radio, naast omroepwerk voor de tv. En tenslotte zal Hans in het winter seizoen starten met een eigen show. Hoe die eruit zal zien en wat de naam wordt is nog niet bekend. Zelfs proef- opnamen moeten nog gemaakt wor den. te van andere individuen tegen elkaar af te wegen.' Als slotopmerking wordt de mening naar voren gebracht, dat naar het inzicht van de NOS, indien een uit zending iets bevat dat gevaar oplevert voor de goede zeden, alleen de rech ter een uitspraak zou kunnen doen. Een beslissing van de minister is een politieke beslissing en deze verdraagt zich niet met de rechterlijke bevoegd heid. (Volgens de tuchtbepaling van artikel 61 van de omroepwet kan de minister, in geval dit voorschrift wordt overtreding, de zendgemachtig de door een sanctie treffen. Van een uitspraak van de rechter kan sprake zijn op grond van artikel 10 van de omroepwet, die bepaalt dat 'uitzendin gen niets mogen bevatten dat gevaar oplevert voor de veiligheid van de staat, de openbare orde en de goede zeden.' (Red.). Pieter Brueghels kinderspelen naar Gouden harp festival HILVERSUM Het NCRV-program- ma 'Pieter Brueghels kinderspelen' dat de NCRV op 2 februari heeft uitgezonden zal als Nederlandse inzen ding meedingen op het Gouden Harp festival, dat van 21 tot en met 25 mei in Dublin wordt gehouden. Het Gouden Harp festival is een con cours waar programma's worden ver toond die op volksmuziek en folklore zijn gebaseerd of die anderé traditio nele onderdelen bevatten. 'Pieter Brueghels kinderspelen' is on der regie van Rob Mariouw Smit tot stand gekomen en is een reconstructie in balletvorm van het middeleeuwse schilderij, dat in 1560 door Pieter Breughel werd geschilderd. De uitvoerenden waren twintig leer lingen van de balletschool van Steffa Wine, die ook de choreografie ver zorgde. De begeleidende authentieke renaissance-muziek werd op speciale kopieën van middeleeuwse muziekin strumenten gespeeld door het ensem ble Antiqua Delphi o.l.v. Jaap Visser. De kinderspelen van het schilderij, dat zich in het kunsthistorisch mu seum in Wenen bevindt, zijn wat enscenering ^n costuums betreft zo nauwkeurig mogelijk nagebootst. Het decor in de studio werd qua kleur en uitvoering geheel aan het schilderij aangepast. Spelers 'Bartje' gaan defileren op Koninginnedag ASSEN Wanneer de plannen doorgaan zullen alle spelers en speelsters aan de Bartjes-serie op koninginnedag voor paleis Soestdijk defileren. Plannen bestaan om de koningin een live-vertoning van een scène te laten zien, die op het gazon voor het paleis wordt vertoond. Vanavond komen de vrolijke dokters van het St. Swithin ziekenhuis weer terug op het scherm in het VARA-programma dat om 19.05 uur begint, via Nederland 2. 'Volgende patiënt' heet de serie, maar dit heeft niets te maken met de serieuzer gestemde serie over de situatie in ziekenhuizen en in de spreekkamer van de KRO, die inmiddels is afgesloten. Niets geleerd AVRO's 'Televizier Magazine' boekte een journalistiek succes met het ont dekken en mogen interviewen van Léon Degrelle, de bij verstek ter dood veroordeelde Belgische fascistenleider en oorlogsmisdadiger. Voor oudere kij kers die niet aan de verkeerde kant stonden, een griezelige confrontatie, want deze Waalse 'Mussert' heeft in zijn riante Spaanse schuilplaats nog niets geleerd. Hij plaatst zichzelf nog altijd direct achter Hitler en Musso lini en vertoont dezelfde verbetenheid en verkramping als hij over hun ge meenschappelijke 'heilige idealen' be gint. Die het zoveel beter zouden doen dan de democratie, die volgens he'ni overigens niet eens besfaaf. Is het niet veel verstandiger dergelijke fascistische recidivisten dood te zwij gen in plaats van hem via de massa media gelegenheid te geven opnieuw gif in te spuiten? In wie weet hoeveel 'breinen? Je houdt je hart vast, als die waanzinnige propagandamachine van de ras-, bloed- en bodem-theorieën ooit weer eens op toeren zou komen om opnieuw zo een 'sterke natie' te stichten, waarvan Degrelle nog altijd droomt. Met het IJzeren Kruis aan zijn sleutelbos opent hij zijn deur. Laat het in 's hemels naam nog heel lang de enige deur blijven. Hei Amsterdamse gemeentebestuur wil voor geen prijs de Jordaan missen. Daarom moeten de al zolang verwaar loosde huizen schielijk worden opge- ADVERTENTIE) Sommige charmante dingen van vroeger zijn er nog steeds. knapt. Dat gaat in de vele miljoenen lopen. Dus kregen de eigenaars een aanzeggingzo rap mogelijk aan de restauratie te laten beginnen en de kosten zelf te betalen. Tenminste, zo kuatn de boodschap over via de brief aan betrokkenen. Daar zitten huisjes melkers bij die best wat kunnen af schuiven, maar ook oude mensen die al heel lang op hun eigendommetjes zitten en jonge gezinnen die met zware hypotheeklasten eigenaars zijn van een Jordaan-huisje. Nu er blijkens de reportage in 'Tele vizier Magazine' de nodige mensen in de zenuwen zijn geraakt, omdat zij niet weten waar zij vijftig mille voor de res tauratie vandaan moeten halen, drup pelen achteraf de geruststellende ver zekeringen door, dat er hier en daar wel een handje valt te helpen uit oVer- heidsfondsen. Als dat meteen was ge zegd, had men een aantal hartaandoe- ningen kunnen voorkomen. Alweer: mensenkennis en kennis van psycho logie zijn niet onze sterkere kanten. Misschien hebben ook veel bestuurders en overheidsdienaren de BBC-film in de KRO-rubriek 'Gamma' gevolgd. De Nederlandse titel luidt 'Wat ruiken we eigenlijk?' Geen overbodige vraag, want ons reukorgaan is een van dé zwakst ontwikkelde insttumenteh. Als we erin slagen de achterstand op som mige dieren in te lopen, hoeven wij ons wellicht minder in te spannen om problemen en emoties van anderen te begrijpen, omdat we ze dan kunnen ruiken. TON HYDRA HILVERSUM Het bestuur van de NOS zal ingaan op een aantal voor waarden van de werknemersorganisa ties. Deze voorwaarden betreffen on dermeer de bevestiging, dat de onder handelingen over de omroep-cao voor 1973 betrekking zullen hebben op alle medewerkers, die op arbeidsovereen komst werkzaam zijn. 8. Dikkie Leeghooft en Dolke Kolderboll liepen samen in hét bos en het kostte beslist geen moeite vast te stellen, dat dit twijfelachtige tweetal In een hevig wistgesprek gewikkeld was. Ze dachten allebei op hun eigen houtje de vraag te beantwoorden wie nu eigenlijk de schuld van het gebeurde was. Dokie stelde vast, dat Dikke was begonnen te schelden. Dat rtam Dikkie echter niet. 'Hou jij nou gauw je wafel!' riep hij fijntjes. 'En wie heeft me dat schelden dan wel geleerd hè? Wie heeft me de kop gek gemaakt met allerlei stadse woorden? En wie spoot de koddebeier parfum in het gezicht. Dat was jij! Voor jou moet ik de grote jongen uithangen! En wat is nou het resultaat? Ik ben mijn nieuwe scooter kwijt en ik zal thuis nog wel op mijn kop krijgen óók!' 'Hier poe!' viel Dokie echt meisjesachtig uit. 'Wie heeft mij gezegd, dat ik zo geschikt was voor jazz-zangeres? En wie vond dat ik er zo lekker vlot Uitzag met een spijkerbroek en een ongewassen truitje? Dat was meneer Leeghooft! Meneer Dikkie. Leeghooft! Maar dezelfde meneer Dikkie Leeghooft is een nul! Zijn schoolwerk weet-ie al niet meer. Hij wil bij de film! Om je ziek te lachen! Nee, meneer Leeghooft, ik denk dat ik de vriendschap met jou maar verbreek! Per slot van rekening wordt een gecultiveerd meisje uit de grote stad ook geen cent wijzer van de eerste de beste kraaier uit het eerste het beste dorp!' Maar Dikkie luisterde al niet meer naar de fulminades van D t op Kolderboll. Ze waren al pral te bc namelijk 'in de buurt beland van 10„m oud bouwwerkje met 'n trapgen 'Hé' mompelde Dikkie. 'Die 1 aa daar.dat was vroeger Gru ouderwetse uitspanning van Lee »en k de Sik. Daar kwam al jaren aanc; sterveling meer. Nou schijnt het tóch weer goed in bedrijf te zijn 1 Dokie! Meid! Zie je dat? Daar ten o een geweldige neonlichtreclami essioi het dak) Hot en Si c|en 'Hoeraaaa.Een swingtent!' jt Dokie opgewonden. Dat leek hai wat. Ze maakte een paar va elegante jive-passen en zag in verbeelding de drummer al tamtams slaan. Een swingten wat voor ons jéh! riep ze. op FERDINAND n i anl 'overw x: zetels 51— 'Vanaf het begin betekende ik voedsel en beschutting voor haar. Ze werd zo tam, dat ik ging begrijpen dat het grootste probleem zou worden haar het zelfvertrouwen en de moed te geven om haar aan het jagen en doden te krijgen, zoals ze hoorde te doen. Een slechtvalk is.een nobele vogel. Het zou haar geen goed doen mij trouwens ook niet als ik haar liet leven als een tamme vogel op een stokje. Ze moest de andere kant van haar natuur ontdekken. Ik wilde haar in haar eigen element zien, speurend over dit hele land, biddend en duikend en haar prooi grijpend. Ik moest het risiko nemen dat ik haar verloor, als ze van die vrijheid proefde. Ik was erg blij met de lange avonden van die zomer. Ik wist dat ze getraind moest worden in het jagen voor het eind van de zomer. Ze was overal aan gewend; vastgebon den te zitten op haar blok. e.i op het andere bij de heek. waar ze kon baden; ze was aan de kap gewend, waardoor ze niet meer ziet en dat maakt haar rustig Ik leerde haar op mijn handschoen zitten, zelfs terwijl ik met haar naar de stokerij ging om haar te wennen aan andere stemmen en geluiden. Maar ze wilde nog niet zelfstandig vliegen. Ze begon lui en dik te worden. Dus moest ik haar honger laten krijgen, en toen ze ge noeg hongerig was liet ik haar van een afstand een stuk vlees zien zodat ze naar me toe moest vliegen, aan de lijn natuurlijk, maar die was lang genoeg. Ze begon boos op me te worden als ik haar hongeri achter liet en toen begon ze te begrijpen, dat ze moest vliegen voor voedsel. Toen kwam de climax. Op een dag maakte Ik haar los en ze vloog naar die boom daarginds. Alles wat ik kon zien wa ren de rode riempjes om haar poten en ik hoorde de belletjes; zelf zat ze verborgen in het gebladerte. Ik wuif de met het lokaas en bad dat ze zou komen. Ik bid niet erg vaak. Ze kwam naar me toe, greep het vlees en vloog ermee naar de boom om het op te eten. Toen nam ik een stuk vlees en hield het in mijn handschoen. Van waar ze zat kon ze het nauwelijks zien, maar ik wist dat valken alles zien. Ze wist dat het vlees daar was, maar ze wist ook dat ze vrij was. Ze kwam en dook naar me toe. Ik zal nooit de aanblik van haar vleugels vergeten, noch het geluid. Ze kwam en at op de handschoen en bleef zitten. Ik heb nooit een moment als dat meegemaakt in mijn hele leven'. Zijn bleke huid bloosde, zijn donkere ogen straalden als die van zijn valk. 'Dat is wat ik bedoel met iets dat vrij geschonken wordt'. Hij proefde de triomf en verrukking van die herinne ring. Hij vertelde het verhaal van een liefde voor een wezen dat gezocht werd en gewonnen, als een begeerde vrouw. Misschien was dat het mo ment. waarop ik van hem begon te houden en begon te wensen, dat ik dat wezen zou zijn. Hij vertelde me die dag nog veel meer, maar ik herinner me niet alles. Wat ik over zijn valk hoorde was vermengd met wat ik voor de man voelde. In zijn verhaal herkende ik de kracht en trots van een minnaar, en mijn gedachten en gevoelens werden wild heen en weer geslingerd van de vogel naar de man. Ik was blij toen de valk terugkwam, omdat zijn aan dacht geheel door haar in beslag werd genomen en hij niet naar mijn ge zicht keek terwijl hij praatte. De valk cirkelde boven ons, niet erg hoog, zodat we de machtige zwevende gratie van zijn gespreide vleugels kon den zien en zijn speelse duiken om laag. Het hele dal leek roerloos. De valk vloog over haar gebied en alles wat leefde was in dekking gegaan. Ze wisten alemaal dat ze daar was, deze prachtige, verschrikkelijke schaduw van de dood. 'Ze speelt', zei Callum, 'ze heeft van morgen al gejaagd en goed gegeten. Ze heeft nu geen voedsel nodig. Ze vliegt nu louter voor haar plezier. Ze kent haar eigen element, weet je. Maar toch komt ze telkens naar me terug'. En ze kwam. Ze stond een tijdje te bidden boven het huis, alsof ze op nieuw aan mijn gestalte moest wen nen. Toen gleed ze omlaag op Cal- lums handschoen. Ze bleef doodstil staan toen hij de koordjes beetpakte en voorzichtig d« kap over haar kop schoof. Hij droeg haar naar het schuurtje achter de stal. Ik bleef roerloos staan, als gehypnoti seerd door hetgeen Callum had ge zegd, en toen hii terugkwam voelde ik me zwaar en uitgeput. Ik wilde niet terug in het huis. Ik had er behoefte aan alleen te zijn met deze nieuwe gedachte, op een plaats waar mijn gezicht en stem mijn zwakheid niet zouden verraden. Callum bracht Ailis en voordat ik erop verdacht was had hij me in het zadel getild alsof ik niet zwaarder was dan een kind. 'Is het mogelijkmijn stem ver vaagde in gefluister. Ik voelde mijn handen trillen toen ik de teugels nam. 'Is wat mogelijk?' 'Denk je.kan ik.kan ik haar zien jagen? Zo vrij en wild, als je zei, en steeds terugkerend naar jouw hand. Ik zou het zo graag zien. 'Wil je dat zien? Het betekent een hele rit. We zullen naar de heidevlak ten moeten, waar het open is, anders zie je helemaal niets. Maar als je dat wilt. 'Ik zal overal heengaan'. 'Dan neem ik je mee. Dag, Kirsty'. Ik moet de beek overgestoken zijn en het pad door het dal hebben gevolgd tot aan de weg. Ik bereikte Cluain, vroeg voor de lunch. Ik herinner me niets van de tocht. In mijn brein waren de beelden van de valk en van Callum gebrand. Wat tussen die twee bestond, wilde ik voor mezelf. Ik wist dat mijn grootvader het afkeurde, maar ik ging naar Ballochtorra. Margaret Campbell verwelkomde me met bijna nederige dankbaarheid. Terwijl ik in de grote, formele zitkamer wachtte waar de butler me had binnengelaten, hoorde ik haar stem en het geluid van haar hollende voetstappen op de trap. De deur werd haastig geopend. Oh! Je bent gekomen! Ik dacht dat dat nooit zou gebeuren. Ik hoor dat je overal rondrijdt op een dikke pony, en ik begon me gekwetst te voelen dat je nooit voor mijn deur stopte'. 'Het is een beetje moeilijk uit te maken door wélke deur men naar jou komt. Ballochtorra is zo formidabel, en je butler trouwens ook. En bovendien slaat mijn dikke pony een beroerd figuur naast als die raspaarden in jouw stallen'. 'Je gaat toch niet op je grootvader lijken, wel? Ik weet best dat Ballochtorra een beetje indrukwekkend is zolang je er de weg niet kent, maar he hebt het toch gevonden. En ik ben even benauwd voor mijn burler als jij, en méér. want ik moet doen wat hij me zegt,. Als je eens wist wat het betekent óm de vrouw des huizes te zijn in een huis, waar ze allemaal weten dat je er niet voor geschapen bent! Ik ben helemaal geen vrouw des huizes. Ik kan alleen maar tegen de huishoudster en de tuinman praten, en als mijn voorstellen hen niet aanstaan dan zeggen ze dat het onuitvoerbaar is. Ik kan niet eens een rozesrruik planten waar ik wil. William lachte zich dood toen hij dat hoorde. Laten we niet hier blijven. (Wordt vervolgd) Radio vandaag HILVERSUMI AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Oclitendgymn. 7.20 Dag mei een gaatje. (8.00 NwS: 8.11 Radio journaal.! 8 50 Morgenwijding. 9.00 (S) Mod. muz. (9.35 Waterst.) 10.00 (SI V.d. kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws: 11.03 Radiojournaal.) 11.30 (S) Rondom twaalf - een uur allerlei voor Iedereen, met De groenteman: Paris vous parle en om 11.55 Beursber. Overheidsvoorl.: 12 30 Ultz. v d landb. AVRO: 12.40 (S) Knipperlicht: radloverkeersmag. 13.00 Nws. 13.11 Radio- iournaal. 13.21 (S) Verstrooiing bij Mozarl: amermuz. 13.51 (S) Mod. hoornmuz. EO- 14 00 Het woord der waarheid. 14 15 (SI Klass. graihm.muz. 14.25 (S) V.d. vrouw 14.45 Rep. over dp Gravpndst van het Min van Defensie. 14.55 Boekbespreking. 15.05 (S) Licht en uitzicht: gevat*, progr. 16.00 Nws. 16.03 Klankbord: act., inf. en comm. 16.10 (S) Voor kleuter en kind. 16.30 (S) Jeugdtoer. AVRO: 17.00 (Sl Mobiel: een beweeglijk progr. voor beweeglijke mensen 17 55 Med. 18 00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.21 Moet de aarde wijken v.d. hemel?, klankbeeld. 18.45 (S) De Johan Willem Frlso Kapel. 19.10 IS) Licht instrumentaal combo. 19.30 Vanavond: muz.. vrolijkheid en verstrooiing. 22.30 Nws. 22 40 Radiojournaal. 22.50 (S> Vanavond laat: act progr en muz. 23.55 Nw« HILVERSUM II KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.07 IS) Badinerie: klass.muz. (7.30 Nws; 7.41 Echo.) 8.24 Overweging. 8.30 Nws. 8.36 Gymn. v. d. vrouvv. 8.45 Moeders wil is wet: HILVERSUM III VARA: 7.00 Nws. 7.02 Dag dinsdi Eau| Nws. 8.02 Onderweg. 9.00 Nws. 9.03 6 v.d. pep. (10.00 Nws.. 11.00 Nws II f opvallend vrolijke gevar. visite. Nwi.) 13.00 Nws. 13.03 De Eddï Show. <14.00 Nws.) 15.00 Nws. 15.01 Behc I*. TV vandaag NEDERLAND I NOS NOT 10.45-11.35 Schooltelevisie 14.00-14.25 Schooltelevisie NOS 1845 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal NCRV 19.05 Dier en vriend 19.30 Tweekamp-quiz voor middelbare scholieren NOS 20.00 Journaal NCRV 20.21 Waar of niet waar 21.20 Adam Smith 21.45 Getekend - Wat je tekent ben je zelf 22.10 Filmportret v.d. zangeres Jo Vincent NOS 22.30 Den Haag Vandaag 22.40 Journaal TELEAC 22.45 Kijk op Sport les 8 (herh.) NEDERLAND II 11 54 Ber. Vastenaktle. 11.55 Med. 12.00 .Van twaalf tot twee: gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12 26 Med. t.b.v. land- en tuinb.; 12.30 Nws: 12.41Echo: 13.00 Raden maar.) 14.00 Schoolradio. 14.30 (S) Interlo. kaal op dinsdag: gevar. progr. (15.30 Nws.) 17.00 Overhéidsvoorl.: gesproken brief uit de Ned. Antillen. 17.10 V.d. kleuters. 17.30 Nws. 17.32 Echo. 18.00 (S) Licht ork. .met sol. 18.19 Uitz. van de V.V.D. 18.30 Nws. 18.41 Echo. 18,50 Progr. voorbeschouwingen. 19.00 (S) Zin in muz.: amateurs geven de toon aan. 19.30 Stil "ns even: godsdienstig progr. NOS: 19.50 Den Haag vandaag. KRO: 20.00 NWS. 20.05 (S) A'dams Kern Ensemble: mod. en klass.- muz. 21.35 Babel special: veertiendaags (cultureel) radiogram. 22.35 (S) Omroep Dubbelkwartet: oude muz. 22 50 Overweging. 23 00 Echo. 23.30 <S) Binnenkijken: literair muz. inspiraties. 23.55 Nws. NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal VARA 19.05 Volgende Patient 19.30 Koning Klant NOS 20.00 Journaal VARA 20.20 Waaldrecht- 6. Afbraak 21.10 Wijen de handel, showprogr 21.55 Achter het nieuws NOS 22.45 Journaal TELEAC 22.50 Spaans-lés3 draal. 16.00 Nws. 18.03 Mix. Nws.) NOS: 18.00 Nws. 18.02 Joost de B Show. VARA: 19.00 Nws. 19.02 Pof 20.00 Nws. 20.02 Poprekonstruktie, Nws. 21.02 Jazz and Blues. 22.00 Nw! Dc Eddy Becker Show. 22 55 Med. Nws. 23.02 Wachten op middernacht Nws. 0.02 Tom Blom BELGIE 324 m (Nederlands) 12.00 Nws, med en SOS-ber 12 08 muz. 12.50 Buitenl. persoverz. 13.00 ipl9»nHa Aancl. li act., weerber. en toneelagenda. Aansl te muz. 13.55 Beursber. 14.00 Nws, Schoolradio. 15.00 Nws. 15.03 Lichte 18.00 Nws en beursber. 16.10 LichH 17.00 Nws en med. 17.10 Uitz. voor luisteraars. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 V.d. soldaten. Paardesportber. 18.30 Wegwijs wezen Sportmag. 18 55 Taalwenken. 18.57 platen. 19.00 Nws en act. 19.30 Inti 19.35 Vakbondskron 19 45 Melodie 20.00 Jeugdmuz. 21.00 Spllnternws. Nws. 22 05 Nachtaslel. 23 00 Nws Lichte muz. 23.40 Nws. DUITSLAND I 10.00 Journaal. 10.05 Journaal van gistera vond. 10.30 Die MleterhöhUng, volksstuk. 12.05 Act. 12.50 Intern, persoverz. 13.00 Journaal. 16.15 Journaal. 16.20 Komische Oeschlchten mlt George Thomalla. TV-serie. 17.05 Perrlne hat elne neue Stellung, kin derserie. 17.25 V.d. kinderen. 17.85 Jour naal. (Reg. progr.: NDR: 9.30-10.00 Sesamstras- se. 18.00 V.d. kinderen. 18.30 Act. 18.45 Zandmannetje. 18.55 Reg. mag. 19,26 TV- serle. 19.59 Progr.overz. WDR: 8.20-12.15 Schooltv. (9.30 Sesamstrasse.) 18.00 Ree. journaal. 18.10 Unser Dorf, TV-serle. 18.40 Hier und Heute. 19.15 V.d, kinderen. 19.25 TV-serle.) 20.00 Journaal en weerber. 20.15 Quiz. 21 00 Der Scharlachrote Buchstabe. film. 22.30 Journaal, comm. en weerber. DUITSLAND II 17.30 Journaal en weerber. 17.81 oudere kijkers. 17.55 Liefdadigheids! bim 18.05 Act. en muz. 18.35 Amusemenli 19.10 Barrier Reef. serie ultz. 19.45 ppo naai. act. en weerber. 20.15 Act. i Journaal. 21.00 Jason King, TV-flIft P1»1 Cultureel mag. 22.35 Journaal, cor" weerber. DUITSLAND III NDR 8.20-12 20 en 16.00-17.00 Schooltv. i- 18.00-18.30 Sesamstrasse. 19.00 Prodol technlken, serieüitz. 19 30 Ausbildur, fn Ausbllder, TV-cursus. 20 00 Journt weerber. 20.15-22.00 Das polltlsche disc, progr. DUITSLAND III WDR 8.20, 8.55, 11.00, 11.45 en 17.00 St (9.30 Sesamstrasse.) 17.30 Russische II 18.00 Sesamstrasse. 18.30 Diagnose J Verhaltens. TV-cursus. 19.00 Zandma 19.05 Voor Griekse werknemers. 19,1. ItJ Audtmax. 19.45 Reg. nws. 19.55 Comifi Journaal en weerber. 20.15 Sociaal 21.00 Economie. 21.45 Journaal. 22.4 menie aus der Retor, serie. BELGIE (Frans) 14.00, 14.30 en 15.00 Schooltv. 17.45 visie: Wielerronde Parljs-NIce. 17.3Ï naai. 17.40 Schooltv. 18.10 V.d. kinderen. 18.30 Kunstkroft Le temps de vlvre... Ie d'almer, 19.30 Gewestelijk nws uit Wallon Weeröverz. 19.45 Journaal. 20.15 "v*,. aventures de Vldocq, feuilleton. 21.05 out mentenrubr. 21.45 Fllraportret Dariu 37 hnud. 22.43 Journaal. |ar, BELGIE (Nederlands) L 14.00-16.00 en 17,00 Schooltv. «eS 18.00 Fabeltjeskrant. 18.05 F"; lit, jeugdserie. 18.30 Tienerklanken. 19.0 (U jeugd. 19.35 Zoeklicht. 19.40 Med. Journaal. 20.10 De kleine waarheicKr! serie. 21.20 Verover de aarde, serltera 22.10 Gastprogr. 22.40 Journaal. oor( igci flitt t( 1a o H-e r dai ï'ii H. m. ib( kron em TV P( Si

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1973 | | pagina 6