ws Kom over de brug in tv-films I >o eoeo Donja Saskia en Joegoslaven beroofd van Peyton Place Serie begint vanavond Ve: TROUW/KWARTET DONDERDAG 7 DECEMBER 1972 BINNENLAND/RADIO-TV T4/1 MARY PERKINS SUMLACHTU )WMR\»JU.TU wJl HE6S ZOrtD&JHEÉW? IKVIJOb her' W'WHS V [LUV T-- MB rw L 1 IBS I.OWIETJE Van onze radio- en tv-redactie HILVERSUM Met 'Bereidt de wegeen NCRV-film over ver schillende projekten van kerkelijk ontwikkelingswerk in Afrika begint vanavond een serie documentaires, die de aktie Kom over de brug voor de televisie moet voorbereiden. Kranten en andere bladen hebben daar al eerder een begin mee gemaakt. i IN DE GOUDE GAPER door W. G. VAN DER HULST, plaatjes van W. G. VAN DER HUÜST Jr. JoTT Voor deze film hebben Henk Mochel en Wim Jansen o.a. Oeganda bezocht, waar de voormalige kloosterbroeder Cornelisse een soort commune heeft opgezet, die verbetering tracht te brengen in de verpauperde omgeving van theeplukkers. Ook wordt iets ver toond van onderwijs aan blinde en dove kinderen in Malawi, waar blinde k-nderen worden weggestopt omdat ze een schande betekenen. Het IKOR zet de serie voort op zon dagmiddag vijf uur met een film over Zuid-Amerika over de indianen in de Gran Chaco in Paraguay. De menno niet Gerhard Giesbrecht, de eerste zendeling onder deze mensen, vertelt over de verzorging en het zelfstandig proberen te maken van de indianen. Maandagavond geeft een KRO-film een indruk van schrijnende gevallen van de projektenlijsi van Kom over de brug. Marinu* Huybregts maakte met zijn team een reis naar verschil lende landen. Het resultaat is een verzamelfilm met opnamen van papoe- a's in de moerassen van Australisch Nieuw-Guinea. uitgebuite suikerarbei ders in Brazilië, blinde kinderen in Jamaica, bosnegers in een pakhuis van Paramaribo en (dat woord komt nog) aan de zelfkant van Haiti's hoofdstad. IKOR heeft nog een tweede documen- 304. 'Uit de weg, lummel! gromt een van de schoutendienaars. 'Wat moet jij blaag, zich met de zaken van de heer Schout bemoeien?' De Schout is verstandiger. Hij heeft de jongen verstaan 'Wat weet jij?' vraagt hij kort en streng. 'Meneer meneer de Schout, dat waren geen echte doctoors. dat waren bakkers.' stoot Reyer haastig uit Bas. dicht naast hem gedrongen, knikt hef tig. 'Bakkers? Even denkt de Schout na. Dan zegt hij: 'Kom mee naar binnen, jullie Vóór de tafel staan ze; de Schout zit er achter. En ze moeten vertellen, alles wat ze weten. En hun lippen, zwart van de drop. kleven op elkaar en de glibber-eindjes van de lekkere pijpen, proberen ze haastig in hun zak te moffelen: och maar alles kleeft en pikt z»'Die dikke bak kers waren de doctoors; vast me neer de Schout en die andere vent. en die aap Juffer Ursel? Hfaar ogen. groot en bang en verbaasd kijkt naar de jon gens Wat? Wpt weten die kwaje apen van de deftige doctoors? Dik ke bakkers? Lasftër is 't! kom over da brug fliro 7600 KARELTJES GROTE AVONTUUR "I 93: Met snelle schreden wandelde smidje Verholen op het kasteel af, dat helemaal omwoekerd bleek te zijn door taaie slingerplanten en rozen struiken. Dit brengt ons op de ge dachte. dat we hier met het kasteel van Doornroosje te maken hebben. Nu, dat is dan ook zo. Er st»nd een slapende soldaat bij de poort op wacht en ook deze brave borst zelf was edeeltelijk door rozenstruiken omwoekerd. 'Knap nagemaakt', mom pelde smidje Verholen. 'Werkelijk héél knap!' 'Zegt U dat wel', kirde toen plotseling een intellectueel uit ziende jongedame 'Het is werkelijk allerééééérdigst! Naar mijn smaak is de ontwerper van al deze fraaie ge bouwen en realistische beelden een groot kunstenaar, die sterk beeldend vermogen paart aan een diep mense lijk meebeleven van de oerschoonheid in enge zin!' (Blozend neemt onze tekenaar nu deze welverdiende hulde in ontvangst...) 'Smidjp. Verholen keek de juffrouw ietwat onthutst aan en vroeg: 'Wawat zei U daar eigenlijk?' 'Och niks, ik kletste maar zo wat', kirde ze. 'Ik studeert op de Academie voor Beeldende Kuns i, begrijpt U. Nou, daar steek je al gauw een massa van die fraaie zinne tjes op. Ze doen het altijd, vindt U niet? Ook al heb je totaal niks te zeggen, dan klinkt'Jhet toch wel indruk wekkend. Maar zou U nou zo goed willen zijn mij ejt'en op de foto te zetten, graag hier naast die slapende kok met zijn polhepel?' 'Dat zal beslist een artistieke en originele foto worden', mompelde de smid, in het zoekertje kijkend. ("Kijkt U even naar het vogeltje, £iffi55uw! Ja ja, ja, ja! Gebeurd! U staat er op, hoor! Met kok en al!' Zielsgelukkig met haar buitengewoon origanele foto liep de juffrouw er weeii vandoor en ook smidje Verholen kien we hier nog juist om het hoekj^ verdwijnen FERDNAND taire op haar lijstje staan, die woens dagavond wordt uitgezonden. Het be zoek van het filmteam aan een dorps feest op 4000 m. hoogte in het Andes- gebergte van Peru heeft een juweeltje van een film tot resultaat, vooral voor kleurenkijkers. Veel aandacht wordt besteed aan de kleurrijke maskers en bewegingen van de duivelsdans. Het verschil tussen de films van IKOR, NCRV en KRO kan ruwweg worden aangegeven met de karakteri sering, dat het IKOR met als ein dredacteur Coen M. Boerma de meeste aandacht besteedt aan bewe gingen. die veranderingen teweeg brengen in het land en het hele volk ten goede komen, althans meer be wust maken. NCRV en KRO leggen meer het accent op het werk van de christelijke ontwikkelingswerkers. De tv-teams hebben verschillende te leurstellende ervaringen gehad. Voor Indonesië konden ze geen werkver gunning krijgen. Voor televisiewerk is dit nodig, omdat dit harder aan komt. De schrijvende pers kende deze problemen niet zoals is op te ma ken uit de artikelenserie van onze redacteur Ton van der Hammen. Aan genomen wordt dat het Indonesische verbod veroorzaakt is door de hou ding van de Islam, die de christenen geen financiële hulp gunde. Voor andere hindernissen zorgde de toestand in Pakistan, waar door de nieuwe schoolwet het christelijk on derwijs genationaliseerd wordt. De ge reformeerde zending heeft zijn terrein in dit land In de film van de NCRV wordt het medisch werk van de hervormde zen ding onder zieken in Ndoungé in Kameroen getoond. Het kerkewerk kon echter door de grote warmte en ADVERTENTIE1 vochtigheid in september niet worden gefilmd. De kerkelijke werkers ver trekken dan naar gemeenten elders. Tenslotte is een bezoek aan Ghana misgelopen door een misverstand met een telegram zonder afzender. Een heel rijtje aantoonbare redenen waarom in de tv-films in tegenstel ling tot de kranten en bladen weinig aandacht is besteed aan het zendingswerk van de hervormde en gereformeerde kerken. Jan J. van Ca- pelleveen. perschef van Baarn. zegt erover: 'We hebben het goedgemaakt door in het zendingsblad veel over het 'eigen' werk te schrijven. Ds. Maekaay, directeur van Oegstgeest merkt laconiek op: 'We hopen, dat onze mensen het net zo doen als die mensen in de film.' NOS-kiosk op oudejaarsdag HILVERSUM In de middag van oudejaarsdag is de eerste uitzending van NOS-kiosk, het programma voor de zondagmiddagen van Joop Geesink en Karei Prior, dat oorspronkelijk op 1 oktober voor het eerst zou worden uitgezonden. Dat het op 31 december wordt uitge zonden betekent, dat de laatste proef- opnamen door de top van de NOS- programmamakers zijn goedgekeurd in tegenstelling tot de vorige keer toen ze niet aan de eisen bleek te voldoen. Daarna is nogal aan de komst van NOS-kiosk getwijfeld. De onkosten van het uitstel van het pro gramma worden door de maatschappij van Joop Geesink zelf gedragen. Het programma zal gepresenteerd worden door Ineke Swanevelt, die onder andere bij de interviews wordt bijgestaan door Herman Wigbold en Antoine Bodar. De eerste NOS-kiosk komt van drie uur tot half vijf op de buis. Latere programma's zullen twin tig minuten korter duren. OPLOSSING VAN GISTEREN 1. titel, 2. itala, 3. tarok, 4. eloge, S. lakei, 6. pekel, 7. Erato, 8. kajak, 9. etage, 10. loket. door P. J. Risseeuw Pieter Volkerts, die met zijn lijfgarde- regiment de achtervolging van Bagnu- olo had ingezet, vond de tocht door de binnenlanden van de Portugese troepen een opmerkelijke prestatie. Een even opmerkelijke prestatie als indertijd Bartolomeo da Costa in om gekeerde richting geleverd had; de Marrano was echter door Tapoeyers geholpen. Johan Maurits zelf dacht er niet anders over; ook hij bewonderde Bagnuolo. Als soldaten hadden zij allebei respect voor de dapperheid van de tegenstander. 'De graaf heeft het mij niet kwalijk genomen, dat ik Bagnuolo heb laten lopen,' verzekerde Pier aan Saskia. 'Integendeel. Het naakte leven moeten wij de vijand gunnen.' zei hij, 'als wij hem onscha delijk hebben gemaakt.' In Recief. waar eind januari de vloot terugkwam, werd 'god Almachtig pu bliek dankzegging gedaan en tegen de avond op alle forten met kanon en musketten victorie geschoten, tot meerdere schrik onzer vijanden.' 2. TWEE INEENGESTRENGELDE WS. Op Eben Haëzer was het verloop van de strijd zelfs nog eerder beken J dan in Recief. Nadat de achtervolging vn Bagnuolo en diens mannen was opge geven, had Pieter Volkerts de Tapoe- yer-gids Jonathan naar de suikerplan tage gestuurd om verslag uit te bren gen. Een paar weken na de dankzegging kwam hij zelf naar de engenhos gere den en nog voor hffj van zijn paard was gesprongen, wuifde hij naar Sas kia. 'Ik heb behalve goed nieuws het een en ander voor u meegebracht,' vertel de hij zijn vader, na aan één van de negerbedienden aanwijzingen te heb ben gegeven over de verzorging van zijn rijdier. 'Documenten, die kort geleden uit Amsterdam zijn a-icko- men en met een vracht zegels er op. Ze moeten vast en zeker met de erfenis te maken hebben, dacht ik. U zal er dus wel blij mee zijn.' 'Ik ben altijd blij als jij komt.' wees Wouter Volkerts zijn zoon zachtmoe dig terecht. 'Documenten over de er fenis hoef je daarvoor niet mee te I brengen. Hoewel'dief me welkom zijn.' Het tamelijk omvangrijke pakket leg de Wouter Volkerts zonder het te openen naast zich beer. Met een ge spannenheid, die fcfij voor de beide jonge mensen wist ite verbergen, zag hij toe hoe de Ontmoeting tussen Pieter en Saskia jjbrliep, nu Pieter geen Karei Tolner,, geen Marguérite Soler en geen Geokge Markgraf had meegebracht om Safskia's aandacht af te leiden. De omh<èüzing liet aan in nigheid weinig te wensen over en was beslist te langdurig? om zomaar broe derlijk of zusterlijk te zijn. Min of meer beschaamd ra/aakte Saskia zich los. 'Je zult met. je vader willen praten.' mompelde fze. 'Ook met jou.' 'Daar krijg je nog \fel de kans voor.' En weg was ze naar de keuken om zo laat op de dag ring een feestmaal te bereiden. Ze «gdf orders, plukte eigenhandig een kiiken, en koos Pie- ters lievelingskruitfefn. Een goed uur later zag ze hem met welgevallen eten. Op zijn neef fc Amsterdam leek hij weinig, dacht ze, voor de zoveelste keer van uiterlijk althans. In ge zicht en gestalte had hij zeker meer van zijn moeder, een geboren jonk- vrouwe Waardenburg. Al kon hij in zijn manieren wel eens even oveirom- pelend wezen als de Amsterdamse kooplieden, op wie hij altijd afgaf. Pieter at en dronk overvloedig en zijn tafelconversatie over de avonturen, die hij had beleefd, was minder bril jant en interessant dan de gesprekken die George Markgraf, Karei Tolner en Frans Post met de jonge gastvrouw plachten te voeren. Vanwaar die on miskenbare blijdschap over zijn komst? Zichzelf kon Saskia niet mis leiden. Ze vond het altijd prettig gasten te hebben, maar PieterNu ja, Pieter hoorde hier. Hij was de zoon des huizes en een huisvrouw had nu eenmaal graag haar mannen bij elkaar. Toen ze de tafel opbraken was de nacht gedaald en had het volk zich teruggetrokken. Ook Jonathan was nergens meer te zien. Het werd dus Pieters taak zijn vader bij het naar bed gaan te helpen. Glashouwer jr. Misschien had ik beter niet kunnen kijken en luisteren naar het Indonesi sche muziekgezelschap Nafiri Tuhan- Die zo geheel eigen klanken van ang- kloengs en koelintangs, het kleurrijke en de verfijning van de kleding en de natuurlijke gratie, waarmee spelers en danseresjes zich bewegen tegen een achtergrond van sawahs en bergen, dat alles bezorgt je weer een portie heim wee. Naar de Gordel van Smaragd. Waar de mensen intussen wel veran derd zijn, zoals ze dat ook van ons ge constateerd hebben. Al lopen de lijnen van die verandering sterk uiteen. De vrij geworden Indonesiërs duide lijk meer zelfbewust, zoals ook in dit EO-programma merkbaar was zijn een beetje geschrokken van onze vrij heden, vooral die van jongeren. Vroeg af laat zullen ze er zelf net zo goed mee te maken krijgen, afhankelijk vern de kracht van de nu nog hechte fami lietradities. Het frappeerde mij wel, hoezeer de factor modernisering mee speelde in dit huisorkest van de chris ten-gemeenschap van Modjokerto. De invloed van het Westen, van Amerika in het bijzonder, blijkt uit het reper toire, de melodievoering en het ritme Het angkloengorkest van tempo doeloe klonk anders. In de rubriek Nader Bekeken trad zoon van EO-voorzitter ds. Glashouwer. zijn Zuic NA op als gespreksleider in een verk zingsbeschouwing met de Kamerled Van Leijenhorst, Jongeling en Sc/iafclTQ Zo iets is een vak apart, waarmee de levendigste successen bereikt, ah zelf niet te lang aan het woord bli en niet te duidelijk het gesprek no e je eigen conclusie probeert te koerst En dat deed de jonge Glashouwer Lp net wel t m Het zal voor de 'buitenwacht' vrees aandoen, dat met betrekking tot H42"333 lot van de confessionele partijen hi AVO de oproep klonk: 'Terug naar Go woord en Zijn getuigenis', terwijl i de expressie van de gesprekspartru - bleek hoe ver de denkwerelden t ei elkaar liggen en een christelijke et ootbe heidspartij waarschijnlijk nog lang eigngaa: schoon ideaal zal blijven. Ook heb er bezwaar tegen, als men op grtn van teruglopende belangstelling vo menselijke instituten concludeert d ®eur< men leeft in een a-religieuze tijd. ele 1 zijn toch vele symptomen die in andt richting wijzen. De Amerikaanse film 'De stem t het geweten' leek wel een gemoden ;at seerde uitvoering van een antift kerstboekje met een plotselinge keringsgeschiedenis. Het ontbrak nog maar aan dat het begon te snet wen en de kerstklokken gingen luidt .4 Ton Hyd «lte jen te ieder' eurt e eeds jennen ;>s 'Kleinburgerlijke waarden' verdwijnen -c-or k>., Het Joegoslavische gezinsleven zal vanaf begin volgend jaar minder aan 'kleinburgerlijke waarden' worden blootgesteld. Nadat het pu bliek zich twee jaar lang heeft kunnen vergapen aan de melodra matische intrigues en schandalen in een onbenullig Amerikaans pro vincie-stadje, komt Peyton Place binnenkort niet meer op de beeld schermen. Want de Joegoslavische burgers moeten zich op bevel van president Tito meer van de marxis tische ideologie bewust worden. Dit bewustwordingsproces dient in alle levenssferen te geschieden. Sinds Peyton Place door de Joe goslavische televisie wordt ver toond, ontmoette het stuk felle kri tiek en bijtend sarcasme. Maar het bleek minstens zo vele hartstochte lijke aanhangers te hebben, die zich week-in-week-uit lieten biolo geren door de nieuwe ontwikkelin gen in Peyton Place. Nu daar een eind aan wordt gemaakt, heeft één van de vroegere critici van het stuk geschreven: 'Wat gaat er nu gebeuren? Wat moeten de jongere rfnO en de oudere generaties, nu in. hun vrije tijd doen?' In het kader van de ideologische zuiveringen komen er serieuzere programma's, zoals The Forsyte Sa ga. Ook zullen er meer programma's komen over de tweede ivereldoor- log en de partizanen-strijd. Op za terdagavond komt er een quiz mét boeiende vragen, als deze: 'Op wel ke sector van het front bond net eerste na-oorlogse Joegoslavische Luchtmacht-eskadron in 1945 de strijd aan?'. De verdwijning van Peyton Place is slechts één van de aspecten van de campagne tegen de bourgeois- invloeden Zo zijn insignes van het Amerikaanse leger, die kortgeleden door de tieners in grote hoeveelhe den werden aangeschaft, uit de winkels verdwenen. Mode-ontwer pers zijn ertoe overgegaan om kle ren te maken naar het model van de uniformen van de partizanen. En president Tito en andere par tijfunctionarissen hebben scherpe kritiek uitgeoefend op mensen, die studie-bezoeken aan de VS wilden afleggen. Horizontaal: 1. tussenzetsel, 3. rivier, 4. vierhandig dier, 6 grap, 7. familie lid, 9. werktuig van de goudsmid, 11. overblijfsel bij verbranding, 12. onmeetbaar getal, 14. aardrijkskundi ge aanduiding, 15. voertuig, 17. sport- term, 19. voorvoegsel, 20. familielid, 22. oude lengtemaat, 23. herdersgod, 25. bedekt bloeiende plant, 27. voorko men, 29. doortochtgeld, 30. bloeiwijze, 31. visje. Verticaal: 1. duikereend, 2. vruchte- nat, 3. - teken in de dierenriem, 5. nachtgewaad, 7. rund. 8. waterstand, 9. reeds, 10. volksnaam van de kauw, 11. woonboot, 13. Europeaan, 14. boom, 16. cylindervormig voorwerp, 18. voorzetsel, 19. voegwoord, 21. in het jaar der wereld (afk. Lat.), 22. boom, 24. zangstem, 26. gehoororgaan, 27. berg, 28. soort. Nieuwe regisseur voor Citroentje Van onze radio- en tv-redactie HILVERSUM De free-lance regis seur John van de Rest zal voortaan de regie voeren van 'Citroentje met sui ker', het KRO-programma waarvoor Eli Asser de stof levert. Bram van Erkel, die de eerste drie het te druk met vier programma's, die hij onder handen heeft. Op stapel staat een geheel nieuw programma, dat de opvolger wordt van Klasse- werk, dat eveneens op zijn naam staat. Dit geeft de persdienst van de KRO als reden op. 'Citroentje met suiker' heeft met 74 terwijl het tot nu toe tegenover losse schroeven' van de TROS op andere net uitkwam. De volgende zendingen te beginnen op 29 cember zullen naar een later tij crla stip op de avond worden verplaatst. afleveringen heeft geregisseerd, krijgt 'Citroentje' wordt nogal eens vergel V,n» «a mof ma* npAnrammo'e Iron mot 'Hot enhaan mot Hp v| ken met 'Het schaap met de pooten'. eveneens een KRO-serie waL voor Eli Asser de teksten schree oots Deze serie, die een paar jaar geledi Kei Interlokaal: Licht platenprogr. (15.30 N«i nvri op de buis verscheen de hoofdnr spelers van 'Citroentje' werden toi aangevuld door Adèle Bloemendaal steeds een hoog waarderingscijfer. De kreeg gemiddeld een waarderingsc ij d kijkdichtheidscijfers waren de eerste fer van 76. Het kijkdichtheidscijf twee keer hoog: 26 en 30. Het pro gramma moet nog bekendheid krijgen van een van de eerste aflevering was 48. Radio vandaag U.UU (dl len po— NW'tri irlepiep: Visfilets met kaas 500 gr: kabeljauwfilets 1 blikje champignonsoep 50 gr. geraspte kaas 2 eetl. sherry zout, peper paprikapoeder trosje witte druiven De vis in stukjes snijden en op een ingesmeerde vuurvaste schotel leggen. Doe vervolgens wat zout over de vis. Roer door het blikje soep de kaas, de sherry en wat peper. Deze saus gaat over de vis. Dan wat paprikapoeder erover en de schotel zo'n dertig minu ten in een warme oven zetten. De druiven zijn vandaag de dag niet zuur, maar wel duur. Daarom een klein trosje als garnering: pellen die vruchtjes en voordat de champignon saus over de vis gaat eerst de druiven erop leggen. Menutip: Visfilets met kaas, wortel tjes en doperwtjes, gekookte aardappe len, yoghurt met sinaasappel. HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S) Dag met.een gaatje, met 8.00 Nws, 8.11 Radiojournaal en 8.30 De groenteman. 9.00 IS) Klass. en mod. plano-, klavecimbel-, viool-, en orgelmuz. NOS: 9.20 Wat heeft dat kind? pedagog. kron. AVRO 9.35 Waterst. 9 40 (S) Inleiding tot muz.begrip. 10.00 V.d. kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen plalr verzoekpl.progr. met 11.oo Nia| 11.03 Radiojournaal. 11.30 (S) Horiep serie progr. over volksmur.' 11.55 Beursber. NOS: 12.00 Blik op de wereld int. progr. 12.30 OverheidSiUU2£l.: Uitz v.d. landb. 12.40 (S) Lichte grammmuz. 12.50 Recht en slecht, praetje. 13.00 Nws. VARA 13.11 Dingen v.d. dag. NOS: 13.25 Toerismo: toeristische Inf. uit binnen- en buitenl. 13.50 Van ta-ta tot totale taal rubr. over het leven In de taal. 14.00 Muz. uit de Middel eeuwen en Renaissance. 14.35 Spiegel van België: muz. en nws van onze zuiderburen. 15.00 (S) Zoeklicht op Nederland, met 16.00 Nws. VPRO: 17.00 VPRO-VriJdag recht- streeks progr. met politieke analyses, rep., achtergrondinf. en telef. reakties, waarin 1*7.55 Med.; VPRO 18.00 Nws. KRO: 19.00 (S) Auditie: muzikale talenten. 10.30 En toch kerk gesprekken over kerk en kerk zijn ln onze tijd. 19.45 Zingende kerk muz. in de liturgie 20.00 In antw. op uw schrijven: verzoekpl.progr. 22.00 (S) Hinken op twee benen: licht muz.progr. 22.25 Overweging. 2.30 Nws. .40 (2S) Goal sportprnpr 23 55-24.00 Nws. HILVERSUM II KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.07 (S) Badinerle: klass muz. 7.0 Nws. 7.4 Echo. 7.50 (S) Badinerie klass. muz. 8.4 Overweging. 8.0 Nws 8.36 Gymn. v.d. hulsvr. 8.45 Moeders wil Is wet. 9.40 School radio. 10.00 <S) Aubade door Radio Kamer- ork. klass. en mod muz. (10.30.10.32 Nws.) 11.00 V.d. zieken. 11.55 Med. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr. 12.22 WIJ v.h land: 12.26 Med. t.b.v. land- en tulnb.: 12.30 Nws. 12.41-12.50 Echo. 13.00-13.05 Ra den maar 14 00 Schoolradio. 14.30 (S) leeds de be in de uitint aap 1 sweld ten b an ee rlooj K :hrok •k eft in te n ee men ie vc 1 eerd ilita er ir oots uid- lat c IWOI nd erpli onde r:mii eek frik h arir erke lat prat al I chei XV vandaag NEDERLAND I NOS NOT 11.35-12.00 Schooltelevisie NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal TROS 19.05 Caliraero 19.10 Wereld op wielen NOS 20.00 Journaal TROS 20.21 Gran Canaria, aflevering uit de misdaadserie Tatort 21.35 Mary's Muziek, showprogramma 17.00 Zonder grenzen: rubr. over missie zending. 17.10 (S) Metrop Ork. 17.30 17.32 Echo. KRO 18.00 (S) Licht ork. met zangsol ten. 18.19 Ultz. v.h G.P.V. 18.30 Nws. 1" Echo. 18.50 Verkenning- nws. feiten achtegronden op sociaal-maatschappelijk tl rein. 18.58 Marktber. VPRO: 19.10 VPB Vrijdag rechtstreeks progr; met socia kulturele akt. en ber. en verder 19.50 NO Den Haag vandaag en 20.00 Nws, 20 VPRO-Vrijdag kons. m. mod. muz. VAR 21.00 (S) Omwepork. en solisten: klass. mod. muz. in de pauze ca 1.45 Gespr over nieuwste film van Bert Haanstra )le beesten af 22.40 (S) De Staalkaart (S) Muz. van deze eeuw. 23.55- Nws. HILVERSUM III EO: 7.00 Nws. 7.02 Gospelsound: muz. Jonge mensen. 8.00 Nws. 8.02 Tussen thee koffie. (9.00 Nws.) I0.no Nws. 10.03 muzikale fruitmand verzoekpl.progr. van voor zieken. NCRV: 11.00 Nws. 11.03 corn. 12.00 Nws. 12.03 BI] Barend. Nws. 13.03 Hiep hiep hl: hoera!lntei hitparade met o.a. Eur. Popparlem. AVRI 15.00 Nws. 15.03 Pop-globe wereldtopper (16.00 Nws.) 17.00 Nws 17.03 Radiojournar 17.06 Postbus 700 verzoekpl.progr. NOS: 18.00 Nws. 18.02 Joost de Draay Show. 19.00 Nws. 10.02 Gevolmachtigd: vt zoekpl. 20.00 Nws 20.02 Dr Wiener's Me Show. (Tussen 22.00 en 23.00 De Gri Parsons Special; 2.00, 3.00 en 4.00 Nws act.: 22.55 Med.) 0.55-1.00 Nws. BELGIE 324 m NED. 12.00 Nws. med. en SOS-ber. 12.08 Landl kron. 12.15 Kletnkunstkron 12.50 Buitel persoverz. 13.00 Nws, weerber., toneelage da en med. 13 20 Lichte ork.muz. 13, Beursber. 14.00 Nws. 14.03 Lichte muz. IJ-1 Nws. 15.03 Licht muz.progr. 16 00 Nws beursber. 16.10 Operette en muslcalmi 17.00 Nws en med. 17.10 Evergreens. 17, Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 V.d. soldaten. 18.28 Pal desportber. 18.3» Wegwijs wezen. 18 Sportmagazlne. 18.55 Taalwenken. 18. Gramm.muz. 19.00 Nws en act. 19.30 Licli muz. 19.40 Keurig Engels 10.45 Boekbespi kingen. 20.00 Nws en De zeven kunste 22.15 Intermezzo muz.progr. 22.20 Sclent fiction stories. 23.00 Nws. 23.05 Caslnomu 23.40-23.45 Nws. 22.10 TROS Sport NOS 22.45 Journaal NEDERLAND II NOS 18 45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal NCRV 19.05 Waar of niet waar, familiespel 20.00 Journaal NCRV 20.21 Met liedjes het land in 21.35 Bereidt de weg uitz. in het kader v.d. aktie Kom over de brug 22.25 The Continental Singers NOS 22.35 Uit de kunst 23.05 Journaal N#°e1 (ij

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1972 | | pagina 6