'Citroentje met suiker' ademt
sfeer van Amsterdams volkscafé
Donja Saskia en haar prins
IMSé
dsgpecept
DUJARDIN
vieux extra
DUJARDIN
TROUW/KWARTET VRIJDAG 6 OKTOBER 1972
BINNENLAND/RADIO-TV
T4/K6
MARY PERKINS
m&ivjgkm
eu Itïl Oir
fê%is VI iVmTMitfjjTr
1.t/5 hocl zo.
\THAL 6RH $£JJO£&
Pat ik hst u
CJÖSrC..K)MMJZ-
voc*MiJ?B*r&
hslshaal
DCSTÏIT Tl
SASQAALVt
Geen overeenkomst met 't Schaap'
LOW IET JE
15*7
IN DE GOUDE GAPER dour W. G. VAN DE HULST, plaatjes van W. G. VAN DE HULST Jr.
250. Is dat 'de knecht' misschien?
Nou. een mooie knecht! En mooie
meesters! En die nijdige éénoog
houdt het grootste woord Een rare
familie! Tirius heeft z'n kanneke bier
gekregen, eet rustig zijn sober maal.
Ze zijn het helemaal niet eens, die
drie daar onder 't raam. Soms s!aat
die derde met z'n ene, gezonde vuist
op tafel, dat de kannen en bekers
rinkelen. Soms hoort Tinus flarden
van 't geruzie.'Stomkoppen jullie!'
'Die schobbert'. 'Verraaien zal ik
hem die vierkante kop!'.Tinus luis
tert aandachtig, gluurt met z'n ene
oog over z'n beker heen als hij
drinkt.Die schobbert? Bedoelen ze
de Meyer? Wat hebben die lui toch te
maken met 't kasteel? Enfin! 't Gaat
hem ook weinig aan. En goed wijs
worden uit dat gebabbel lukt hem
toch niet. Wat deren hem die vreem
de lui eigenlijk! Hij heeft een heel
ander werk te doen dan hier raadsel
tjes oplossen. En een lastig werk ook.
Hij stapt op; groet! Ze beantwoorden
die groet nauwelijks, hebben het veel
te druk met hun nijdigheden.'Kom
Hans!. Kom jongen! Vórt!'
KARELTJES GROTE AVONTUUR
HILVERSUM 'Overeenkomst
met 't Schaep met de vijf
pooten'? ja, dat klopt, zelfde
schrijver, zelfde acteurs. Dan
moet het op elkaar lijken.' Eli
Asser, een paar pientere lachende
ogen, gebruind gezicht, kort
kroeshaar en een ruige snor,
spant zich in eerste instantie niet
het minst in om de aantijging dat
'Citroentje met suiker' een nieu
we naam zou zijn voor het be
roemde 't Schaep met de vijf
pooten' te weerleggen.
Maar na wat kwinkslagen, die ieder
rechtstreeks antwoorc. ontwijken
hij houdt niet van dat afgepaste ern
stige, noch in zijn werk, maar ook
niet in zijn privé-leven komt dan toch
de verdediging. 'Citroentje met sui
ker' lijkt niet op 't Schaep, ondanks
dat beide stukken zich afspelen in een
Amsterdams volkscafé en de hoofdrol
len vertolkt worden door dezelfde spe
lers, uitgezonderd Adèle Bloemendaal.
We zijn op zoek naar geheet nieuwe
vormen, daarin zijn we loskomen van
het image van 't Schaap'. Maar ia, we
zijn nog op zoek. Ik ben met het
schrijven nog maar net begonnen
Met dat laatste valt het overigens
nogal mee. Eli is al met vier afleve
ringen klaar van de in totaal acht, die
de KRO eens in de maand op vrijdag
avond zal uitzenden. Vanavond om
20.21 uur op Nederland 2 is deel 1
'meegaan met je tijd' te zien.
Eli Asser: 'Dat het heel anders wordt
kun je vooral in het derde deel goed
zien. Dan hebben we de nieuwe
lijn gevonden'. De figuren. die
erin voorkomen zijn kastelein
Mees Goedkoop, officieel Bartelomeus,
die gespeeld wordt door Piet Römer.
Als onbestorven weduwnaar is hij
achtergebleven, want Toos zijn vrouw
is naar Spanje gegaan om er met hun
dochter een patattent te beginnen.
Zwager van Mees is Manie Palfrenier,
gespeeld door Leen Jongewaard, die
een fotostudio heeft. Vader van Manie
en schoonvader van Mees is Akkie,
gespeeld door Lex Goudsmit.
Eli Asser: 'Vanuit de afwezigheid van
Toos kun je conflict-situaties verwach
ten. Zo komt in het eerste deel een
bioscoopouvreuse op bezoek (Micke
Bos), die geschokt is door dt golf van
geweld en sex. die door het cinemato-
scopisch ^edrijf raasten bij Mees
troost zoekt. O ja, tussen twee haak
jes, de heer Römer en ik zijn voor dit
39. Zoals het gewoonlijk met mencen
gaat. die veel lopen, zo ging het ook
met smidje Verholen: hij kreeg hon
ger. 'Misschien kan ik wat eetbare
bessen vinden', mompelde hij. 'Meer
verwacht ik niet van Sprookjesland.
Broodjeswinkels zijn hier niet. Alleen
misschien het peperkoekhuisje van de
heks van Hans en Grietje. Nou. als ik
dót kan vinden, dan breek ik er
bepaald een paar lekkere stukken af!'
En terwijl onze onverschrokken
smid zo door Sprookjesland liep te
scharrelen, peinsde hij: 'Ik dacht, dat
sprookjes bedenkseltjes van mensen
waren. Ik had vroeger als jochie een
mooi sprookjesboek en daar stond dat
verhaal van het dappere kleerma-
kertje ook in. En wie had nou" ooit
kunnen denken, dat ik in werkelijk
heid nog eens in Sprookjesland ver
zeild zou raken.' Het is hier anders
wel een gekke boel. maar ja.
Sprookjesland is altijd nog beter dan
verdrinken op zee. En nou wor ik
toch echt wel. dat ik eindelijk eens
een hapje te eten vond. Ma.maar
wat zie ik! Schemert daar misschien
het peperkoekhuisje door de bomen!?'
De smid liep snel op het huis af.
dat hij door de bomen zag. maar
eilaas, het was het peperkoekhuisje
niet.Er zat ook geen heks bij. maar
wel een zonderlinge persoon, die ver
schrikkelijk zat te snikken en te hui
len. Vlak bij de man stond een
vreemde houten koffer op de grond
en ook lag er allerlei timmergereed
schap. Droevig keek de huilende man
naar de koffer en snikkend bracht hij
eruit: 'Buu. buu. snf snf! Buu! Het
lukt me nooit!'
FERDNAND
Napolitaanse visschotel
750 gr. kabeljauw
50 gr amandelen
750 gr tomaten
worteltjes
selderij, witte wijn
blikje champignons
2 uien. boter
zout, peper.
Neem gepelde amandelen, dat be
spaart u veel tijd. Was de tomaten en
snijd ze in plakken. Maak twee wor
teltjes schoon en een tiental takjes
selderij. Snijd dit alles klein. Vervol
gens de champignons en de uien fijn-
hakken.
Leg de plakken tomaat op een vuur
vaste schotel, strooi er zout en peper
over alsmede de helft van de rest van
de groente. Leg dan de gefileerde
kabeljauw op de schotel en dek deze
toe met de andere helft van de groen
te. Strooi er de amandelen over en
maak een mengsel van half water,
half witte wijn. Giet dit op de vis
zodat de tomaten nét onder staan. Zet
de schotel eerst twintig minuten mét
deksel in een warme oven en vervol
gens nog eens tien minuten zónder
deksel.
Menutip: Spaghetti met peterseliesaus.
Napolitaanse visschotel, gemengde sla.
hopjesvla.
door P. J. Risseeuw
Plunderende benden, aangevuurd
door vijandige Portugezen, vielen de
bewoners van de plantages lastig, zo
luidden de jammerklachten die tot
Holland doordrongen. Evenzeer als op
de weinige suikermolens van de Hol
landers hadden die plunderaars het
voorzien op de engenhos van de Por
tugezen. die onder het nieuwe bewind
bleven doorwerken. Bescherming ver
wachttenook de Portugese Joden, die
grotendeels de handel in handen had
den.
Voordat de passagiers de schepen kon
den verlaten kwamen enkele zwierig
geklede mannen aan boord om graaf
Johan Maurits op passende wijze te
verwelkomen. Bonkie fluisterde Sas
kia de naam toe van het heerschap
met de gepluimde helm. die op de
over stond te wachten. Dat was nu de
befaamde Poolse generaal Arczizewski.
de man die hier in Hollands Brasil na
het vertrek van Waardenburg de
touwtjes in handen had gehad. Hij
deed of hij hnel blij was met de
aankomst van een verwant van de
stadhouder Frederik Hendrik, maar
kijk uit. Zodra Zijne Excellentie voel
op het klif had gezet kwam de Pool
heir tegemoet, zijn helm in de hand.
zag Saskia. Pluimstrijkend.
Saskia en Marguérite werden onderge
bracht in een logement. Ze kregen
samen een slaapkamer en lachend van
voldoening stonden ze ieder aan een
kant van het bed dat ze zouden moe-
te delen. Wat leek het breed na de
benauwde kribben in de vrouwenka
juit
Dominus Soler zou zijn dochter ko
men afhalen zodra hem was bericht,
dai de vloot met de nieuwe Gouver
neur was aangekomen. In deze weken
was hij op expeditie het binnenland
in. wist de waard te vertellen. Wat
Saskia betreft, zij zou binnen enkele
dagen door haar beschermer Adriaan
van der Dussen naar Wouter Volkerts
worden gebracht.
Johan Maurits voelde zich in de beste
stemming, vertelden de inwoners van
Recief elkaar de volgende dag. Reeds
de morgen na zijn aankomst verraste
hij. vroeg uit de veren, een ieder
door zijn besluit zonder mankeren
een inspectietocht te maken. Hij koos
zich een goed paard en liet zich door
Tollner vergezellen. Vroeg opstaan is
de remedie in een warm land; vóór de
warmte al te drukkend wordt, moet
het werk gedaan zijn, zei hij de
volgende morgen monter. Afschepen
was er nergens bij, vertelde de secre
taris aan de dames bij zijn afscheids
bezoek. Zelfs de magazijnen met le
vensmiddelen wenste de graaf per
soonlijk met eigen ogen van binnen
te bekijken. En hij. Karei, maar zo
vlug hij kon noteren. De hoeveelhe
den spek, vlees en kaas, wijn, bier en
peulvruchten. Ook met het aantal der
pakhuizen en hun grootte wenste de
graaf op de hoogte te zijn. Op dit
belangrijke punt was er een tekort:
Zijne Excellentie had dit ogenblikke
lijk door toen hem op min of meer
aarzelende toon door een pakhuis
meester werd verteld, dat men zich
behielp met een nieuw soort hout. uit
boomschors gemaakt. Het werkte min
der goed.
Na een korte rustpauze tijdens de
warmste uren werden de middagen
aan balans opmaken en corresponden
tie besteed. De eerste brief, die Zijne
Excellentie in zijn nieuwe hoofdstad
voor de Compagnie dicteerde, was er
een op poten. 'Het is hier slordig en
vuil, ongeriefelijk en bouwvallig, en
dat na vier jaar Hollandse bezetting,
dus Hollandse verantwoordelijkheid',
citeerde Tolner. 'De krijgsmacht van
totaal 6000 man acht ik te zwak; het
zijn mannen van het laagste allooi uit
diverse Europese landen, niet anders
dus dan in Holland. De wapens en
het buskruit moeten als ontoereikend
worden beschouwd evenals de levens
middelen. Het volk voelt zich be
dreigd door de voortdurende aanval
len der Portugezen uit het door de
bovenkamer van het café moet voor
stellen, zit de buurt bijeen. In de
gelagkamer wachten de vrouwen op
het resultaat van een buurtvergade-
ring. In een andere hoek van de
studio staat het foto-atelier van Ak
kie.
Het ademt alles de sfeer van een
Amsterdamse volksbuurt, waar Eli As
ser ook in het dagelijks leven zijn
tenten heeft opgezet, namelijk in de
zandhoek, bekend door café De Gou
den Reaal, door Jan Mens beschreven
in Griet Manshande.
Heldere uitleg
Lex Goudsmit als Akkie en Leen Jongewaard als Manie in de serie Citroentje met suiker.
doel naar Alicante in Spanje geweest
met de Transavia (details onthoudt Eli
Asser zijn kijkers niet). Daar zijn we
gearresteerd op het vliegveld van Ali
cante en een uur vastgehouden omdat
onze passen verlopen waren. Gelukkig
werkte daar een douanier, die zes jaar
bij Philips had gewerkt in Nederland,
en die herkende Piet Römer van de
televisie. Het was een oriëntatiereis
voor de situatie van Toos. Het stikt
er overigens van de tante Tozen, met
Pia aan het hoofd
Wie Toos wordt is nog niet bekend
en of ze ooit in het etablissement 'de
kip met de gouden eieren' te zien zal
zijn weet de schrijver van de serie
ook nog niet. Misschien wordt ze
gespeeld door een bekende Nederland
se. De vraag of dat Adèle Bloemen
daal wordt praat hij weg met: 'Ik
vind. dat ze te plat Amsterdams
praat'. Eenzelfde reactie als geen com
mentaar.
Nog even komt hij terug op de drie
vaste rollen Mees, Manie en Akkie.
'Je moet ze zien als drie intriganten
bij elkaar. Ze zitten elkaar voortdu
rend dwars. Het is de eerste mannelij
ke driehoeksverhouding voor tv. Ik
hoop, dat ik met deze opmerking geen
problemen krijg met de VPRO. Ze
zijn lief voor: elkaar, maar rijden
elkaar voortdurend in de wielen'.
Na deze onthullende mededelingen
gaat Eli's wakend oog over de repeti
tie in de studio voor het tweede deel,
want bij de televisie wordt in het
voren gewerkt.
Iedere aflevering komen er andere
gasten bij het 'intrigerend drietal' op
bezoek. Ditmaal zijn het Gerard Cox
en Joop Doderer. Cox speelt de rol
van Pionter. een zeer onsympathieke
buurman zijn naam is reeds een
teken die zijn omgeving onveilig
maakt. In. wat door de decors een
ADVERTENTIE
VAN WENNEKËR ROOSENDAAL
Compagnie niet bezette gebied. Van
de Portugezen, die zich hebben onder
worpen, is niemand zeker. Niettegen
staande dit alles acht ik Brazilië het
mooiste land ter wereld. De luchtge
steldheid is wel heet doch niet al te
ongunstig, dank zij de ligging aan
zee.' Enzovoorts. De Heren XIX kon
den het er voorlopig mee doen.
'Ik merk dat de dames belang stellen
in ons wedervaren', zei Karei Tolner
op half-verontschuldigende toon, toen
hij zijn hart had gelucht. 'Zijne Ex
cellentie heeft gevraagd of je vader
zijn opwachting bij hem wil kemen
maken,' vertelde hij Marguérite.
'Aan joffer Saskia laat hij zijn groe
ten doen. Hij hoopt binnen niet te
lange tijd de engenhos van Wouter
Volkerts te bezoeken.'
Moet ik nu zeggen: het zal mij een
eer wezen? vroeg Saskia zich af.
'Ik verheug «jij er op, hem te verge
zellen', voegde Karei Tolner er aan
toe. 'Ik hoop dat ik toch welkom zal
zijn, ook wanneer ik nog geen brief
uit Holland overbrengen kan.'
'Dat zult u zeker zijn: sinjeur Tolner.'
'Als Saskia daar in de eenzaamheid op
de engenhos zit zal het heerlijk voor
haar wezen, reisgenoten te ontmoe
ten', zei Marguérite hartelijk.
(Wordt vervolgd)
Terwijl ik geïnteresseerd zat te luiste
ren en te kijken naar het NCRV-pro-
gramma 'Zorgen om de mens van mor
gen', realiseerde ik mij plotseling dat
de belangstelling in hoge mate werd
gestimuleerd door de boeiende per
soonlijkheid van de hoogleraar met
wie Henk Mochel sprak over erfelijke
afwijkingen. Meteen stel je dan vast,
dat zulke gesprekken als met profes
sor dr. H. Galjaard voor de televisie
eigenlijk tot dé zeldzaamheden beho
ren. Deze hoogleraar in de celbiologie
en genetica aan de medische faculteit
van Rotterdam zal ongetioijfeld vele
kijkers sterk hebben aangesproken
door zijn heldere en van wijsheid en
sympathieke zelfkennis getuigende uit
leg. Medisch-technische vorderingen
kwamen niet over als kille, ongenaak
bare wetenschap, maar als een door
hoge normen gedreven onderzoek om
onnodig leed te voorkomen.
Dat warm-mensélijke element dat zo
belangrijk is in een samenleving, door
straalde oo kde reportage over het be
jaardenfestival. De camera's regis
treerden vertederende en sommige
bewonderingswaardige prestaties van
ouderen, voor wie creativiteit een on
misbaar deel van hün leven is. Jam
mer dat de montage van de filmim
pressies niet overal vloeiend en lo
gisch was.
Op het andere net presenteerde de EO
zich voor de eerste keer als C-omroep.
Zoals reeds eerder is' gemeld moet het
zogenaamde totaalbeeld voorlopig nog
leemten vertonen als gevolg van een
Radio vandaag
HILVERSUM I
AVRO- 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20
<Sï Dag met een gaatje. (8.00 Nws. S.ll
Radiojournaal. 8.30 De Groenteman.) 9.00 <S>
Moderne pianomuz. NOS: 9.20 Wat heeft dat
kind?: pedagog. rubr. 9.35 Waterst. AVRO:
9.40 Arbeidsliederen uit het verleden (I),
muzikale causerie. 10.00 (S) V.d. kleuters.
10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws. 11.03-
11.05 Radiojournaal.) 11.30 (S) Spaanse.
Zuid-Amerlk. en Nederl. gitaarmuz. 11.55
Beursber. NOS: 12.00 Blik op de wereld:
progr. over ontwikkelingswerk. Overheids-
voorl.: 12.30 Uitz. v.d. landb. NOS: 12.40 (S)
Lichte gramm.platen. 12.50 Recht en slecht,
praatje. 13.00 Nws. VARA: 13.11 Act. NOS:
13.25 Toerlmos: toerist, lnf. uit binnen- en
buitenl. 13.50 Van ta-ta tot totale taal: rubr.
over het leven In de taal. 14.00 Muz. uit de
Middeleeuwen en de Renaissance. 14.35 Spie
gel van België: muz. en nws van onze
zuiderburen. 15.00 (S) Zoeklicht op Neder
land: rep., comm. en muz. (16.00-16.02 Nws.i
VPRO: 17.00 VPRO-Vrijdag: rechtstreeks
progr., waarin politieke analyses, rep., ach-
tergrondinf. en teler. reaklies. (17.55
Med.
18.00-18.10 Nws. PP: 18.20 Uitz. van
D.S.'70). KRO: 19.00 (S) Springplank: Jonge
artiesten. 19.30 En toch kerk: gesprekken
over kerk en kerk-zijn In onze tijd, 19.45 Da
zingende kerk: muz. in de liturgie. 20.00 In
antw. op uw schrijven: verzoekpl.progr.
22.00 (S) Hinken op twee benen: liedjes-
progr. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.40
(S) Goal...!: sportprogr. 23.55-24.00
Nws
HILVERSUM II
KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord.
7.07 (S) Badinerie: klass. muz. 7.30 Nws.
XV vandaag
NEDERLAND J
NOT-NOT
10.45-12.00 Schooltelevisie
NOS
18.45 Ti-ta-tovenaar
18.55 Journaal
TROS
19.05 Calimero
19.10 Flipper, TV-serie
19.30 Zorro, TV-serie
20.00 Journaal
20.21 Op losse groeven
21.25 De F.B.I.,
misdaadserie
22.15 The Goodies, komi
sche serie
22.40 Journaal
NEDERLAND II
18.45 Ti-ta-tovenaar
tekort aan deskundige krachten en
tijdgebrek Het zou dus niet sportief
zijn, bij de beoordeling van de entree
dezelfde maatstaven aan te leggen als
voor omroepen met routiniers en ja
renlange ervaringen.
Hoewel ik met allerlei factoren reke
ning wil houden, gebiedt eerlijkheid
mij toch te zeggen, dat het programma
ongetioijfeld goede bedoeliingen in
zich bergt, maar onnodige sporen m
amateurisme vertoont. Sinds het be
staan van de Nederlandse televisie
al zoveel voortreffelijke kinderpro
gramma's op de buis gebracht, dat
daarvan voldode kon worenden geleerd,
hoe je kinderen moet aanspreken. De
samenstellers van de 'Kinderkrant
moeten daarvann nog wat meer kaai
leren eten. Iets dergelijks geldt ooi
voor de twee meisjes en drie jongens,
die samen The New Generation vor
men. De Engelse naam is nog geen
icaarborg voor muzikale kwaliteit vat
het niveau van ontelbare groepjes.
Ik heb de imposante film over Hendril
VII ervoor opgeofferd om bij de EC
het 'Geluid der Stilte' waar te nemen
Alweer: goede bedoelingen ,hier et
daar geslaagde onderdelen zoals dt
zang van een koor in Bolsward), maai
als film nogal rammelend en qua ac
teren beneden de maat. Bij de scènt
waarin een radio-omroeper de inval
van de Duitsers meldde en een Friest
moeke doodgemoedereerd koffie blee\
schenken alsof ze de weerberichtet
hoorde, sloeg ik dicht. Zoiets kan jt
niet maken.
Ton Hydrc
7.41 Echo. 7.50 (S) Badinerie: klass. muz
8.24 Overweging. 8.30 Nws. 8.36 Gijmn. v.d
huisvr. 8.45 Moeders wil is wet. 9.40 School
radio. 10.00 (S) Aubade: seml-klass. muz
(10.30-10.32 Nws.) 11.00 V.d. zieken. 11.51
Med. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevr,
progr. (12.22 WIJ v.h. land: 12.256 Med.
t.b.v. land- en tuinb.: 12.30 Nws; 12.41-12.51
Écho; 13.00-13.05 Raden maar 14.01
Schoolradio. 14.30 (S) Interlokaal op vrijdag:
licht muz.progr. met 15.30-15.32 Nws. 17.01
Zonder grenzen: rubr. over missie en zen
ding. 17.10 (S) Metrop. Ork. 17.30 Nws. 17.31
Echo.
18.00 (S) Licht ork. met zangsollsten. 18.31
Nws. 18.41 Echo. 18.50 Verkenning: nws,
feiten en achtergronden op sociaal-maatsch.
terrein. 18.58 Marktber. VPRO: 19.00 VPRO-
vrijdag, aktualiteiten en komm., om 19.30:
19.50 Den Haag vandaag: 20.00 Nws: 20.05
Akt. en comm. en 20.15 Zangkoren, lichl
ensemble en fanfare-ork. VARA: 21.00 (S)
Radiophilh. Ork. en zangsoliste: klass. en
mod. muz. In de pauze: ca. 22.00-22.11
Gesprek over letterkunde. 22.55 (S) D«
Staalkaart. 23.35 (S) Muz. van Nederlanders.
23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III
EO: 7.00 Nws. 7.02 Gospelsound: muz. vooi
jonge mensen. 3.00 Nws. 8.02 Tussen thee en
koffie: gevar. muz.progr. (9.00 Nws.) 10.00
Nws. 10.03 De muzikale fruitmand: ver
zoekpl.progr. van en voor zieken. NCRV:
11.00 Nws. 11.03 Popcorn. (12.00 Nws. 12.05
Bij Barend: licht platenprogr. 13.00 Nws,
13.03 Hiep hiep uit hoera: intern, hitparade.
NOS: 14 00 Nws. 14,03 Eur, Popparlem-
AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Pop-Globe: Wereld
toppers. (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.03 Radio
journaal. 17.06 Postbus 700: verzoekpl.progr.
NOS: 18.00 Nws.
NOS: 18.00 Nws. 18.02 Joost de Draaijer
Show. 19.00 Nws. 20.02 De Vincent van
Engelen Show. VPRO: 21.00 Nws. 21.00-1.00
VPRO-Vrijdag: nieuwe platen, plaatsbespre
kingen en humorist, momenten. (22.00, 23.00,
24.00 en 0.55 Nws: 22.55 Med.; 21.30-22.30.
23.30 en 0.30 Act.)
18.55 Journaal
KRO
19.05 Piste, varieteprogr
20.00 Journaal
20.21 Citroentjes met
suiker, TV-serie
21.10 Brandpunt
22.00 Alias Smith en
Jones, TV-serie
22.50 Uit de kunst
23.15 Journaal
DUITSLAND I
10.00 Nws. 10.05 Journaal van gisteravond.
10.30 Econ. rubr. 11.15 Meine Kinder und
lch, Duitse speelfilm. 12.50 Intern, pers-
overz. 13.00-13.20 Journaal. 15.50 Nws. 15.5$
Muzikaal filmportret. 16.40 Kinderprogr.
17.10 Gesprekken met Jonge mensen. 17.55
Nws
(Reg. progr.: NDR: 18.00 Sportjournaal.
18.30 Act. 18.45 Zandmann. 18.55 Nordschau-
magazine. 19.26 Die Schöngrubers. 19.59 Pro-
gr.overz. WDR: 18.00 Reg. nws. 18.10 DU
Schöngrubers. 18.40 Nws en act. 19.15 V.d.
kleuters. 19.25 Arbeltsgerlcht: Termln in
Sachen20.00 Journaal en weerber.
20.15 Cultureel magazine. 21.00 Rep. uil
Bonn. 21.25 Inf. progr. 21.30 Dan Oakland,
detectiveserie. 22.15 Journaal cn weerber.
22.30 Eln Vogel bin lch nicht. 0.00 Jour
naai.