Dokter Mary Verghese ÜEi Operafilm put uit het Russische verleden NCRV zendt prins Igor uit Dieptepunt Franse successen voor zanger Dave Helft van ons volk zag Toon voor t.v. Boeroendi-film naar buitenland Programma's voor jeugd in vakantie Holiday-lnterlokaal begint vanmiddag Weinig studenter afkomstig uit de arbeidersklasse OPGEVEN VAN FAMILIEBERICHTEN EN ANDERE ADVERTENTIES GEDURENDE DE AVONDUREN TROUW/KWARTET DINSDAG 4 JULI 1972 vT1 MARY PERKINS Binnenland/radio-tv j jyr c 6T6 V0O* Z«M COLUÊR INGRAM few VR£€Mt> MJÉUCCM ajiét É£WS ïvkr v t>i£ PooRréR i;\ MOMMA /ffcseoeo OP JEZELP, JOM6EW5. 60ED, ALTIJD K"WR LESJES)^ BEHAUDElT MAMS. 6EVEiI.ZEPeMkCr /OWSALSOFWE MAAEUL ZAL GELOOF VC ÜWT WD/2 A' 3 W D K tJO<=> E^5 -^piAATS WW DE V/AAKHEU? 20 A' 30 ZL3M- ZEGGEhl r/pï INDE GOUDE GAPER door >V VAN DE HULST: plaatje» van W. <i VAN DE HULST Jr 169. Verschrikkelijk!Nu komt de Maarschalk langs rijden, misschien wel juist om de Gaper te zien en nu staat hij In de winkel onder de zijden doek. De timmerman zal hem morgen weer voor de gevel zetten, morgen als de drukte van de markt afgelopen is Ja maar dan komt de Maarschalk niet meer voorbij, hij komt misschien wel nooit meer voorbij. O. wat jammer. wat jammer.'Daar is hij. daar komt z'n prachtig opgetuigd paard, ook al met een pluim op de kop, aanstappen dicht langs de stoepJuffer Ursel buigt, buigt, o veel netter, veel voornamer dan al die beduusd ginne gappende mensen om haar heen. En ze ziet nog net, dat hij naar boven kijkt, naar de lege plekJammer! O. jammer toch! Maar anders ziet ze niets; ze buigt, buigt Anne-Marie ziet wel iets anders, iets vreemds. Ja, ja, ze moet toch ook even door een van de kleine ruiten kijken als die banjer-meneer zo vlak bij langsrijdtMaar zo vreemd! Hij kijkt naar boven. Hij heeft zulke scherpe stekende, felle oogjes in z'n groot hoofd KARELTJE KNCTR en de BLAUWGERUITE KIEL 12191 Toen smid je Verholen weer bij zijn positieven kwam, lag hij ge- bonden op het strand met zijn rug tegen dc rotsen aan. Maar hij lag daar niet alleen, want Foppe Helm stock en Kareltje Knetter lagen er ook. half over hem heen en half tegen hem aan. Het v*as dus wel een hoopje menselijke ellende, dat daar lag. want dc laatste twee waren nog buiten kennis. De aandacht van de smid werd echter het meest getrokken door een verontrustend rumoer dat ergens van boven zijn hoofd kwam en kennelijk uit de rotswand klonk. Ver bijsterd keek hij omhoog en toen zag FERDNAND hij daar de kleine Asmar, die als een alpinist tegen het gebergte hing. De schelm was bezig met een holpijp een gat te hakken in de rots en dreunend weerklonken zijn hamerslagen. En op het strandje vlak bij de smid, was professor Nosco bezig een lange elektrische kabel te ontrollen. Naast hem stond dc waterdichte plunjezak die Asmar al die tijd gedragen had. AWat betekent dat allemaal, Nosco?' vroeg de smid verbaasd. 'Ach. kijk toch eens aan! Mijn goede vriend Verholen is weer bijgekomen! zei de professor kwasie-liefjes. 'En wil je iuu graag weten wat we hier aan het doen Van onze radio- en tv-redactie HILVERSUM De filmversie van de opera Prins Igor van de Rus sische componist Borodin, die de NCRV vanavond in kleur uitzendt, brengt een boeiend brok geschiedenis van het Rusland uit de vroege middeleeuwen tot leven. schreef muziek verwerkte Russi sche geschiedenis uit het jaar 1185. Door zijn dood kon hij echter de opera zelf niet afmaken, dat deed de componist Rimksey Korsakov later. Gegeven is de verdediging door vorst Igor en zijn manschappen van Rus land tegen de invallen van de Polvet- zers. De vorst wordt gevangen geno men, maar ontvlucht. Maker van de film van de opera is de Rus Roman Tichomirow. Hoewel hij zich een bijzonder moeilijke taak heeft gesteld een opera op het witte doek brengen is hij er vol gens kenners goed ingeslaagd. Om de opnamen zo getrouw mogelijk te doen zijn werden middeleeuwse stadjes gebouwd, maar ook het Russi sche platteland in, de Oekraïne zorgde dikwijls voor een decor, dat uit de middeleeuwen afkomstig kon zijn. Kleding, zang en dans in de film geven een beeld van de Russische folklore. De Russische componist Borodin (1833-1887) schreef zijn opera in de tweede helft van de vorige eeuw, toen in verschillende landen de nationalis tische gevoelens sterk leefden. Onwil lekeurig kreeg dat zijn weerslag in muziek en literatuur. Componisten en schrijvers putten voor hun werk uit de historie van hun land. De opera Prins Igor is daar een voorbeeld van. Dc veelzijdige Borodin hij was hoogleraar scheikunde te Sint Peters- burg, had medicijnen gestudeerd en 1 kip 60 gr. bloem 60 gr. boter '/t I. bouillon lij dl. rode wijn 1 dl. water peterselie, laurier tijm, suiker, zout 100 gr. rozijnen Braad de kip en begin ondertussen de saus te maken. Smelt de boter en doe pr de bloem bij. Vervolgens voorzich tig de bouillon toevoegen, de wijn. het water, wat citroensap, de suiker en de kruiden. Wanneer de saus klaar is deze zeven en er de geweekte rozijnen doorroeren. Serveer de saus bij de gebraden kip. Menutip: Tomatensoep, kip met rozij nen, gele rijst met sambal, gebakken banaan, kersen. Uitgesproken hoogtepunten hadden KRO en AVRO maandagavond niet te bieden. Wèl een dieptepunt; het was de mededeling in Jaap van Meekrens 'Televizier' dat vijfhonderd Britse sol daten in Belfast zich plotseling gecon fronteerd zien met tweeduizend gewa pende protestanten, die een dreigende houding aannemen. Het fanatisme hoeft nog maar een licht duwtje te krijgen om de geschiedenis van Noord-Ierland weer te schrijven met bloed. AVRO's 'Magazine' bevatte overigens geen onderwerpen van grote impor tantie. Een beetje trouwtrekken tus sen de in vrijheid gestelde duikers, die de MEBO II in brand staken en de eveneens weer op vrije voeten zijnde Veronica-directeur Buil Ver- wey. De laatste voelt zich gechanteerd door de op zwart zaad zittende dui kers, die hun zakcentje van 25.001) opeisen. Maar interessant werd dal onderwerp niet. De KRO heeft Don Adams terugge haald. In de gisteren begonnen serie 'The Partners' is hij net zo stupide als in zijn meermalen bekroonde kol denrol 'Maxwell Smart'. Hij krijgt nu vaardig tegenspel van de negeracteur Rupert Crosse. Voor menigeen zal het weer lachen gieren brullen geblazen zijn, maar ik zou willen weten, of er ook kijkers bestaan die geïrriteerd raken bij het zien van opgelegde stommiteiten aan de lopen de band. dSterven voor Spanje' was de span ning belovende titel voor de tweede aflevering van The Family Ashton. Maar in vergelijking met de voortref felijke start van deze Granada - pro* duktie, viel het verhaal en nog meer de scénische uitwerking, bar tegen. Het was alles bij elkaar een stunteli ge imitatie van de in werkelijkheid gruwelijke burgeroorlog in Spanje. Een merkwaardig blunderen van film makers die in andere afleveringen het tijdbeeld zo uitmuntend wisten te re construeren. Wie bela-ngstelling heeft voor de ont staansgeschiedenis van de aarde en voor vroege sporen van leven, zal geboeid hebben gekeken naar de BBC reportage over het zoeken naar resten van de monsters die de onder de naam dynosaurussen tot de ver beelding spreken. Regisseur Peter Jo nes maakte een interêssant verslag van die gedreven speurder Jim Jen sen, voor wie de uitgestorven, reuzen vrijwel geen geheimen meer schijnen te hebben achtergehouden. Voor popmuziek ben ik niet licht ontvlambaar. Maar vreemd genoeg was het een onderdeel van et pro] gramma Sessie-3 dat mij mandagaj vond het meest frappeerde. >at u;aj de fabuleuze drumsolo in he- opfre. den van Ginger Baker's Arforce Daarna boeide het. zeer muzikaz num mer van Santana met de mlodie gitarist als uitschieter. T.R zijn? Kijk dan maar eens goed. Ik haa' een drukcontact uit de plunjezak. Daaraan bevestig ik dan deze lange, elektrische kabel. Een mooi technisch werkje, niet? Vervolgens breng ik een hoogwaardige elektrische batterij in de stroomkring aan. Mijn assistent Asmar is Intussen bezig daarboven enkele gaten te hakken in de rots. In die gaten bevestigen we dan een handjevol dynamietpatroontjes en dan hoef ik alleen nog maar op de eon-i tactdoos te drukker.. Boem zegt dp boel en de zoldering springt uit de grot!' De smid werd wit van drift. HILVERSUM I Nws. 7.02 Het levende woord. 7.07 <S) Badinerie. klass. en mod.muz. (7 30 Nws: 7.41 Echo). 8.10 Hoera vakantie: Jeugduitz. 8.24 Overweging. 8.30 Nws. 8.41 Moeders wil is wet. 10 00 (S) Aubade: semi-klass. en mod ork muz. 11.00 De Zonnebloem: progr. v d. zieken. 11.30 Bejaanlenprogr. 11.85 Med. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: KRO's pauze- progr. (12.22 Wij van het land. 12.26 Med. t b v land- en tulnb 12 30 Nws. 12.41 Echo. 13.00 Raden maar). 14 00 Plakboek: Jeugdva- kantieprogr. 14.30 (S) Holiday-lnterlokaal: vakantleprogr. (15.30 Nws). Overheldsvoorl.: 17.00 In de rubr. Suriname en de Ned. Antillen is Link van Bruggen ln gesprek met drs. B.M. Lelto. gouverneur van de Ned. Antillen. Onderwerp: Kruispunt van wegen - trofpunt van volkeren. KRO: 17.10 (S) Het Metropole Ork. 17.25 V.d. kinderen. 17.30 Nws. 17.32 Echo. HILVERSUM Dave is een van de muzikale gasten, die Letty Kosterman en Herman Stok vanavond binnenha len in hun programma 'zomaar een zomeravond.' De 28-jarige Dave, wiens werkelijke naam Wouter Levenbach is, heeft in Frankrijk meer naam gemaakt dan in zijn geboorteland Nederland. In Am sterdam is hij zijn loopbaan al zin gend begonnen, terwijl hij zichzelf begeleidde op de gitaar, maar het verlangen naar avontuur deed hem per boot naar Parijs vertrekken en later naar de Franse Rivièra. Hij verdiende de kost als straatzanger tot dat platenbaas Eddie Barclay hem ontmoette en onder zijn hoede nam. Inmiddels is Dave in Frankrijk uitge groeid tot een popster van formaat. Hij treedt veel op en schrijft voor beroemdheden als Nicolette, Mick Ml- chcyl en Gerard Lenormand. door D. C. Wilson Weldra zaten de meesten weer recht op. of liepen struikelend rond. Twee echter, zo merkte hij op, dokter Sojl- bal Samson en dokter Mary Verghese. bleven roerloos liggen, dicht hij el kaar. Iemand boog zich over hen heen en verkondigde op zakelijke toon: 'Ze ajn dood' Daar zag Johnson nog Iemand liggen Ook zij bewoog zich n:et Hij vergat de vlijmende pijn, snelde erheen en knielde neer. Het was Barna. D? rechterkant van haar gzlcht was opgezwollen. Het leek wel of ze een oog miste. Johnson voelde haar pols. Nauwelijks waameombaar. Hij begon kunstmatige ademhaling toe te pas- mee op, in de vrees dat zij ribben kon hebben gebroken. 'Help ons. God! Laat haar in leven, laat allen in leven! En laat ze toch alstublieft weer gezond worden!' Hij stond op. Dit was niet het ogen blik om piekerend neer te zitten, terwijl iedereen doelbewust bezig was Elke minuut telde. Er moest nu ge handeld worden.BIJ elke stap een ste kende pijn in de rug voelend begon hij naar de weg omhoog te klimmen De bus stond langs de kant. De passa giers waren dicht bijeen gaan staan en staarden naar beneden, glazig en /onder begrip. 1 'De bestuurder', hijgde Johnson', waar ia hij?' De man kwam schoorvoetend tevoor- schij verbijsterd en vijandig. 'Wij ajn van Tiet ziekenhuis in Vellore', legde Johnson uit 'U moet ons daar dadelijk heenbrengen'. De man maak te bezwaren. Dat kon zijn. Zijn in structies stonden hem niet toe van de route af te wijken. 'Instructies:' viel Johnson uit "Dringt het niet tot u door dat die mensen Swond rijn, dood misschien, en dat t voor een deel uw schuld is? Maar toen de man gemelijk en stuurs bleef kijken, pakte hij het anders aan. 'We zorgen er voor dat u er geen nadeel van ondervindt'. Nog altijd aarzelde de chauffeur, blijkbaar, in heftige tweestrijd. Zijn gelaat drukte zowel achterdocht en behoedzaamheid, als. en dat in de hevigste mate. vrees uit. D.t buitte Johnson uit 'U zult er beslist spijt van hebben als u het niet doet', zei hij dreigend. 'Ik meld het aan mijn vrienden bij de politie. Ik zal u laten arresteren'. Nu verloor hij zijn zelfbeheersing. 'Begrijp je het dan niet, man? Die mensen liggen te stenen! Dokter Achamma kwam naast hem staan blijkbaar over het verlies van haar ketting heen 'Ik geef u deze hanger", drong ze 'bij de buschauffeur aan, en hield hem verleidelijk haar gouden sieraad voof. Enkelen der passagiers kwamen hen te hulp, en eindelijk gaf de man zich gewonnen, Johnson zag erop toe dat de slachtoffers op de juiste omhoog gedragen en ln de wagen gelegd wer den. Er waren er bij die geen hulp behoefden. Thambidurai, bleek van schrik, was zo op het oog met wat oppervlakkige schrammen ontkomen. Thambu liep handenwringend rond, en jammerde over een kleine snede in rijn hoofdhuid. Dokter Jameston sloeg geen acht op haar eigen hoofdverwon ding en haar gebroken arm, doch gui assistentie waar :ij maar kon. Eerst had ze wat hulpeloos rondgelopen, hier en daar een pols voelend, nu was zij weer geheel bij haar positieven en tegen de situatie opgewassen. Zij brachten het zelfs op een treurig glimlachje te produceren toen een van dc jonge artsen even de indriik wekte meer getroffen te zijn door het verloren gaan van de meegebrachte etenswaren dan door haar eigen ern stige kwetsuren. Maar bij het zien van Sojlbai en Mary lachte dokter Jameson allesbehalve. Tenslotte waren allen weer op de been, of lagen in de bus, behalve deze twee. De buschauffeur wees naar ze, en haalde de schouders op. 'Zij niet, dat is zinloos. Die zijn dood'. 'Doet er niet toe', brulde Johnson hem toe. Zij gaan ook mee'. Niettegenstaande rijn heftige rug pijn hielp hij de twee meisjes naar boven dragen, op rijn hoede hen zo min mogelijk te stoten. Ook zij wer den in de bus neergelegd. Johnson moest de ogen afwenden. De gezich ten van de twee meisjes waren nau welijks herkenbaar. Sojibai zag eruit of elk beentje gebroken was. Mary's hoofd was van kaak tot kin openge spleten. Hij twijfelde er niet in het minst aan dat zij althans dood was. Johnson was de laatste die de bus besteeg Hij hees zich omhoog en zeeg neer op de vloer. 'Helemaal uitstrek ken mompelde hij met een ver stikkend gevoel in dc keel. Een long bloeding, besefte hij, en het verbaasde hem dan ook niet dat zijn mouw waarmee hij zijn mond afveegde hel derrood gekleurd werd. Onderdrukt gesteun drong tot hem door, en hij was er zeker van dat dit van Barna afkomstig was. Niet bij bewustzijn, maar in elk geval in 'e- ven, was rijn gedacht. Doch hoe hij het ook trachtte, hij zag geen kans meer naar haar toe te kruipen Dank baar zag hij hoe dokter Jameson po gingen in het werk stelde haar hulp te verlenen. Nallathu, goed zo Hij had gedaan wat hij kon. (Wordt vervolgd) Van onze radio- en tv-redactie HILVERSUM Bijna de helft van het Nederlandse volk heeft gekeken naar de televisie-uitzending van de beste prestaties van Toon Hermans uit de jaren 1965 en 1967. Dit bete kent dat 'collage van Toon Hermans' een kijkdichtheidscijfer van 63.6 be haalde, dat is ongeveer 6.4 miljoen kijkers. Er is dit jaar nog maar één televisie- gebeuren geweest, dat het in populari teit van de Maastrichtse cabaretier heeft gewonnen en dat was de finale van de Europacup voor landskampioe nen tussen Ajax en Inter Milaan. Deze kreeg als waarderingscijfer 8.4. Van onze radio- en tv-redactie HILVERSUM De reportage over de Hoetoe's uit Boeroendi, die gevlucht zijn naar Tanzania, gemaakt door Jan Schotens en cameraman Dick Kool Radio vandaag voor Avro's actualiteitenrubriek Tele vizier, is door zes landen aangekocht. Noorwegen, Zweden, Zwitserland, Is raël, Engeland (BBC), en de Verenig de Staten (CBS) toonden hun belang stelling. HILVERSUM Vanmorgen begint de KRO-radio met een serie uitzendin gen ten behoeve van de vakantie vierende schoolkinderen. In de maand juli worden deze uitzendingen drie maal per week op dinsdag-, vrij dag- en zondagmorgen gegeven. Bedoeling van deze serie is, regelma tig activiteiten te signaleren, waarmee de kinderen in hun vakantie hun voordeel kunnen doen. De informatie in dit programma werd aangèdragen door de gemeenten en buurtgemeen schappen, die hun activiteiten op va kantieterrein naar dc KRO toezonden. Onder de titel 'Plakboek' zendt de KRO-radio in de vakantie wekelijks op dinsdagmiddag een programma voor dc jeugd uit. In dit programma is veel ruimte vrijgemaakt voor to neelspelende kinderen. Daarnaast be vat iedere aflevering van 'Plakboek' een reportage van een steeds wiselen- de vakantieplaats, waar een jongen en een meisje naar toe gaan, een ru briek, waarin de vroegere vakantiebe- levcnissen van opa worden verteld en tips voor spelletjes, die samen met gehandicapte kinderen kunnen wor den gespeeld. HILVERSUM In de maand Juli te beginnen vanmiddag brengt de KRO-radio in plaats van 'Interlokaal op Dinsdag' en 'Interlokaal op Vrij dag' het programma 'Holiday-Interlo- kaal'. De vaste onderdelen van dit program ma zijn: 'Op de andere toer', de muzikale keus van een tweetal KRO medewerkers, die 'en passant' iets over hun werk vertellen, een muzi kaal portret, voorafgegaan door een wandeling door operetteland, en een herhaling van 'vraaggesprekken met een bekend Nederlander'. Vanmiddag hoort men de muzikale keus van televisieproducer Rene Sle- ven en de programma-leider van de KRO-Radio, Ben Brans. Het muzikaal portret is gewijd aan de pianist Earl Hines. Uit de serie 'vraaggesprekken' koos men het gesprek, dat Jacques van Kollenburg op 14 december vorig jaar hield met Heintje. In dit gesprek vertelde Heintje over de vele fans, die hij heeft, zijn belangrijkste hobby, het paardrijden, en over zijn leven thuis, als buitenbeentje van de fami lie. Van onze onderwijsredactie NEW YORK In Nederland kmt nog geen tien procent van de stuen- ten aan universiteiten en hogeschten uit de arbeidersklasse. Dat is gen hoog percentage en het is een beujs, dat er aan de externe democratisern; van het hoger onderwijs nog wel \a ontbreekt. Dat er minder kinderen it de arbeidersklasse geschikt zoudn zijn voor het studeren aan een ui- versiteit, is in ieder geval niet war. Dat blijkt uit een rapport van e Unesco, over de percentages 'arbe dersstudenten' in 19 landen. Het hoogste scoort Engeland, waaj 27,2 pet van de studenten uit di arbeidersklasse komt. Behalve Eng( land zijn er nog slechts drie landei waar dit percentage boven de 21 komt: de Verenigde Staten met 26. pet Noorwegen met 23,9 pet en Belgii met 22.8. Nederland zit daar ver onder met 9.4 pet. Maar het kan nog slechter. Frank rijk haalt 9, Japan 8.7, Australië 5.5 en West-Duitsland 5.3 pet. Het aller droevigst is het in Luxemburg: daar, komen maar 3.2 pet van de studenten uit de arbeidersklasse. Het kan natuurlijk zijn, dat er in Luxemburg maar weinig arbeideri voorkomen. Maar het kan net zo goed, dat de arbeiderskinderen al ver voor de universiteit uitvallen. Met hoog collegegeld hoeft het in ieder geval niets te maken te hebben: Engeland* dat zoveel arbeldersstudenten binnen de universiteitspoorten heeft, heeft daarnaast zo'n hoog collegeld, (wat van plaats tot plaats verschilt), dat in sommige gevallen de duizend gulden van ons land daar nog onder blijven. ige d van de KOR-progr.'s. 19.00 (S) Musicerende dilettanten: mannenkoor. 19.30 De zingende kerk: nwere liturgische gezangen. 28.00 (S) Holl. Festival 1972: L'Ormindo, opera van Cavalll: uitgevoerd door Radio Kamerork. en sol. (In de pauze: 21.30 Op schrijversvoeten, interv.) 23.00 Nws. 23.10 Den Haag van daag. 23.20 Voer voor volgels: licht progr. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 toelichting. (9.35 Waters». 10.00 V.d. kleu ters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws) 11.30 Rondom 12: progr. v.d. vrouw. )1I.5S Beursber). 12.30 Overheldsvoorl.: ultz. v.d. landb. 12.40 Knipperlicht: wekelijks radio! verkeersmag. 13.00 Nws, 13.11 Radiojournaal. 13.30 (S) Radio Kamerork. met sol.: klass.-, muz. 14.00 Jumbo-Set: muz. en inf. NOS. 15.00 (S) Zoeklicht op Ned. (16.00 Nws). AVRO: 17.00 Mobiel: een beweeglijk progrJ voor beweeglijke mensen. (17.55 Med.) (18.00 Nws: 18.11 Radiojournaal). 19.00 (S) Big Band Beat. 19.25 Paris vous parle: gesproken brief. 19.30 Vanavond: gcvarl progr. <20.00 Nws). 22.00 Trefpunt: beschou-' wlngen over act. zaken. 22.20 (S) Vanavond laat: licht progr. met act. (22.25 NOS: D* Rondo van Frankrijk: 22.55 Med: 23,00 Nws; 23.10 Radiojournaal). 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III VARA: 7.00 Nws. 7.02 Dag dinsdag. 8.00' Nws. 8.02 Onderweg. 9.00 Nws. 9.03 Plaatjes v.d. pep. (10.00 Nws). 11.00 Nws. 11.03 Een opvallend vrolijke gevar. visite. (12.00 Nws) NOS: 13.00 Nws. 13.03-18.00 Radio Tour dt France: popmuz, afgewisseld met direct» rep. van de Ronde van Frankrijk. (14.00,! 15.00, 16 00 en 17.00 Nws). BELGIE 324 m (Nederlands) 12.00 Nws, med. en SOS-ber. 12.08 Tuin- bouwkron. 12.15 Kleinkunst kron. 12.50 Bui- tenl. persoverz. 13.00 Nws, weerber. en toneelagenda. 13.20 Muz. en sportrep (13 55 Beursber. 14.00 en 15.00 Nws) 16. 00 Nws en beursber. 17.00 Nws en med. 17.55 Weeg schaal. 18.00 Nws. 18.05 V.d. soldaten. 18.43 Paar-' desportber. 18.45 Sportmag. 18.55 Taaiwen-! ken. 18.57 Lichte muz. 19.00 Nws en act. Aansl.: lichte muz. 19.45 Vakbondskron 19.55 Ork.muz. 20.00 Kamermui. 20.30 Conc. <21.15 Pianomuz. 22.00 Nws). 23.00 Jazz. 23.40-23 45 Nws. TV vandaag NEDERLAND I NOS 18.45 Brigadier Dog 18.55 Journaal NCRV 19.05 Follyfoot, voorde jeugd 19.30 Dierenvriend NOS 20.00 Journaal NCRV 20.21 Prins Igor. opera van Alexander Borodin, uitgevoerd door ballet, koor en orkest van het Academisch Staatstheater voor Opera en Ballet S.M.Kirow (filmserie) 22.10 Ander Nieuws NOS 22.30 Journaal NEDERLAND II NOS 18.25 Tour de France 18.45 Brigadier Dog 18.55 Journaal VARA 19.05 Zomaar 'n Zomeravond NOS 20.00 Journaal VARA 20.20 Zomaar 'n Zomeravond (2) 21.00 McCIoud - De Marshall uit Nieuw Mexico 22.15 Achter het nieuws NOS 22.55 Journaal DUITSLAND I 10.00 Nwi. 10 05 Journaal van gisteravond 10.30 Wie ein Blitz. 11.40 Ballet gefilmd In San Francisco. 12.05 Feiten, beelden, achter gronden. 12.50 Intern, perzoverz. 13.00-13.20 Journaal. 16.15 Nws. 16.20 Intern, ontmoeting van magiërs. 17.05 V.d. kinderen. 17.55 Nws. (Rcg. progr.: NDR. 18.00 Filmrep. 18.30 Art 18.45 Zandmannetje. 18.55 Nordschau- Mag. 19.26 Butler Parker. 19 59 Progr. overz WDR: 18 00 Reg. nws. 18.10 Butler Parker. 18 40 Hier und Heute. 19.15 V.d. kinderen. 19.25 Amusem.progr.). 20.00 Journaal en] weerber. 20.15 Quz. 2100 Der Garten der! luste. speelfilm. 22.45 Journaal, weerber. en I comm. 23.05 Tour de France. DUITSLAND II 17.30 Nws en weerber. 17.35 Uitz. voor oudere kijkers. Aansl.: Llefdadlgheldsopr,oep. 18 05 Act. en muz. 18.35 Amusem.progr 19.10 Minl-Max. 19.45 Nws. act. en aansl weerber. 20.15 Sport en aansl.: kort nws. i 21.00 Paul Temple, detective-serie. 21.50 Cul turele kron. 22.35 Journaal, weerbor. en comm. 22.50-23.15 Was die Rechte nicht selht, kommt erst recht aus dem Ohr hlnaus, film. DUITSLAND III WDR 19.00 Zandmannetje. 19.05 Ihre Heimat. dlmax. 19 45 Nws uit Noordrijn-Westfalen. 19.55 Comm. 20.00 Journaal en weorber. 20.15 Fllmrcp. 20.45 Muz.progr. 21.00 Tagos- mag.: act. 21.30 Filmrep. BELGIE (Frans) 12 10-12.55 en 17.25-17.50 Eurovisie: Tour de France. 18.05 Nws. 18.10 V.d. kleuters. 18.25 Ge sprekken met Jean Vllar. serie ultz. 18.53 V.d. kleuters. 19.00 Quelle famlle'. 19.30 Journaal. 19,40 Weeroverz. 19.45 Journaal. 20.15 Uno bonne bonne, ca ne pousse pas sur un arbe, n'est-ce pas?. TV-spel. 22.25 Journaal. BELGIE (Nedorlands) 12.10-12 55 Eurovisie: Ronde van Frank rijk 18.53 Fabeltjeskrant. 19.00 Tienerklanken. 19.37 Zoeklicht. 19.45 Nws. 20.15 Uit de dierenwereld. 20.40 De Indringer, speelfilm 22.05 Gastprogr. 22.35 Nws en sport. 22.45 Pianomuz. van Bach. Elke WERKDAG (behalve 's zaterdags) bestaat er 's avonds tot acht uur gelegenheid tot het telefonisch opgeven van familie- berichten, die nog de volgende ochtend moeten worden geplaatst. Dit kan uitsluitend onder no. 020-220383. Ook op ZONDAGAVOND is dit mogelijk, maar dan van 7 tot 8.30 uur. Eventueel kunnen elke WERKDAG (behalve 's zaterdags) gedu rende de avonduren tot 8 uur ook andere advertenties opgegeven worden. Deze advertenties kunnen echter niet in ons blad van de volgende dag worden geplaatst. Na bovenstaande tijdstippen kunnen geen advertenties meer wor den opgegeven.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1972 | | pagina 6