Kijken in het glazen huis van de omroep dagelijks rn goede porti© vïo©s AMADEUS Tegenslag Be j aardenoord verwaarloosd Oogjes toesnaveltjes open Apollo-9 via tv en radio Lappie Loep en de Appelenberg VANAVOND TE ZIEN VANAVOND TE HOREN Platenster Melanie CAROLINA YES door John Knittel Smidje Verholen en de Knap-Mutator WOENSDAG 5 MAART 1969 Brandpunt had gisteravond een pijnlijke tegenslag. Al geruime tijd mankeerde er iets aan een van de drie camera's in Nieuwspoort gestati oneerd en juist om half tien, bij de beeldrepetitie, begaf een andere het totaal. Met één camera een levendige uitzending te realiseren bleek onmo gelijk te zijn en dus bleef Ad Lange- bent niet anders over dan het hele programma af te zeggen. Het zou de eerste keer zijn geweest, dat er een vervanger voor Frits van der Poel in Nieuwspoort zou zijn opgetreden, na melijk Jacques Grijpink, hoofdredac teur van Brandpunt. Men kon deze teleurstelling ver werken door een reisfilm uit Maleisië te bekijken of op Nederland 2 de Belgische show van Adamo (die ove rigens niet al te spectaculair was) te zien. Geanimeerder ging het toe in Pa rijs, waar AVRO's Jan Brusse een directe NTS-uitzending presenteerde uit een van de vele cafê's, voor deze avond afgehuurd voor een aantal Ajax-supporters die alvast een voorschot op de pret namen. Tussen de babbels met voorzitter, penningmeester en fans door werd er amusement bedreven door twee chansonnières en zo waar kregen wnj mét de gasten een eenvoudige strip tease in de stijl van „alle vogels vlie gen" te zien. Aan dit mooie, voornamelijk gesluierde bloot viel geen omroep zich een bulil en aangezien de olijke NTS toch geen leden kan verliezen was het geen vraagpunt of dit pro grammanummer al dan niet als bui tenkansje voor de liefhebbers kpn worden meegenomen. De Ajax-fans wisten niet allemaal of ze ten aanschouwe van heel Ne derland nu wel of niet moesten kij ken, maar zeker is dat hun echte enthousiasme pas oplaaide, toen zij even later uit volle borst konden zin gen: „Op een slof en een oude voet balschoen wordt Ajax kampioen", want daarvoor waren ze tenslotte in Parijs. Geldboetes geëist UTRECHT „Beide verdachten zijn schromelijk tekort geschoten in het exploiteren van hun bejaarden oord, dat volslagen ongeschikt is als rationeel verzorgingsbedrijf. U hebt vrijwel alle verordeningen van GS gesaboteerd". Dit zei officier van justitie mr. A. G. Bosch gisteren voor de rechtbank tegen de in hoger beroep terecht staande J. C. van B. (80) en zijn vrouw J. van Z. (75). Het tweetal ex ploiteerde sinds jaren het Bejaarden oord Jeanette in de Domstad. Ze hadden een aantal verordeningen in zake de wet op de bejaardenoorden niet nagekomen. De officier eiste te gen de vrouw een boete van ƒ7.200 of 180 dagen hechtenis en tegen de HILVERSUM Als iemand in het glazen huis van de omroep iets heeft met de programmaleiding, kan men overal terecht met zijn klachten. Zelfs bij de concurrerende omroepen. Elke Neder lander dient dan haarfqn te vernemen, wat er aan de hand is De narigheid hiervan is dat er bij elk conflict van alles over hoop wordt gehaald. Het is nu eenmaal zo dat presentatoren van radio- en tv-programma's „huisvrienden" zijn geworden. Hun verschijnen en verdwijnen voor het Nederlandse volk is van meer belang dan dat van een boekhouder die ergens in Neder land op een willekeurig kantoor wordt ontslagen. En toch.... is het wel juist, dat elke interne gebeurtenis bij de omroep HILVERSUM Na de reportage van de vlucht van de Apollo-9, die de NTS vandaag van zes uur tot kwart over zes uitzendt, volgen ook morgen en overmorgen rechtstreek se reportages. Donderdagavond zien we de Apollo-9 via Nederland 1 van tien voor acht tot vijf voor half negen op het scherm. Hierna volgt het journaal. De Apollo-reportage van vrijdag avond wordt uitgezonden van kwart voor acht tot vijf voor half negen via Nederland 2, weer gevolgd door het journaal. Donderdag 13 maart zendt de NTS van half vier tot twintig voor vijf via Nederland 1 een recht- streekstreekse kleurenreportage uit van de landing van de Apollo. Om drie uur begint reeds een inleidend programma op deze reportage. Voor de radio is deze landing te beluisteren via Hilversum 2. Vrijdag 7 maart van twintig voor vier tot vier uur brengt de radio (Hilversum I) verslag uit van de experimenten van het maanlandingstoestel. man 1.200 óf 30 dagen. Voorts eiste hij ontzegging van het recht een be jaardenoord te houden. Het bejaardenoord is vorig jaar veel in de publiciteit geweest. Vol gens sommige verklaringen zouden de bejaarden slecht zijn behandeld en aan hun lot zijn overgelaten. Er waren toen veertig bejaarden in het tehuis, van wie een aantal lichame lijk en geestelijk gehandicapt was. „op straat" wordt behandeld? Het schermen met „creativiteli" als dek mantel is op zichzelf al overtrokken. In zeer vele bedrijven van allerlei soort werken creatieve krachten. Zij allen hebben recht op erkenning en het is onzin als een eerste assistent op een architectenbureau in ar beidsconflict raakt, daarvoor de ge hele moderne architectuur aan de kaak te stellen. Natuurlijk is het nieuws, als een tv-huisvriend plotseling van het scherm verdwijnt. Elke kijker heeft recht, dat te weten. Als er bij een van de omroepen een chauffeur of een portier heengaat, zal niemand buiten zijn kleine kring hem missen Tevergeefs klagen de omroepen er over, dat conflicten met bekende pro grammamakers/presentatoren aan de grote klok worden gehangen. De manier waarop laat dikwijls te wensen. Hierbij wordt te raak een variatie gemaakt op de gevleugelde woorden van „Meneer de Uil": „Oog jes toe, Snaveltjes open". Nog pas hebben wij drie van deze gevallen gehad. Rijk de Gooyer liep weg bij de TROS omdat hij een slechte show had afgeleverd, het Hoepla-team haalde onder VPRO-vlag een „advertentiegrap" uit, terwijl Gerton van Wageningen, die de AVRO een programma lever de, en herrie maakt om het honora rium. Verlekkerd Dat deze zaken (uitgezonderd laatstgenoemde) in de publiciteit kwamen is onvermijdelijk. Een hono rariumkwestie dient echter binnen de bedrijfsmuren te blijven. Bij de an dere conflicten gold het stopzetten van lopende of aangekondigde pro gramma's. Ons bezwaar is de verlekkerdheid, waarmee teleurgestelde omroepcrea- tieven hun beklag doen via pers en ether en daarbij meteen een stuk vuile was buiten hangen van een om roep, die zij een dag tevoren nog hartelijk aanhingen en 'kis „brood heer" erkenden. Het zij verre van ons, bij omroep- kwesties de boos weglopende creatie ven af te vallen en het bedrijf gelijk te geven. Bij een ruzie zijn er altijd twee schuldigen en nu eens zal de een, dan weer de ander gelijk heb ben. Ons bezwaar raakt het eenzijdig buitenhangen van die vuile was en de dikwijls persoonlijk-gerichte aan tijgingen daarbij. Hilversum I 402 m. VARA: 18.00 Nieuws. 1816 Actualitei ten. 18.20 Uitzending van de Boeren Partij. 18.30 Stereo: VARA's Popshow. 19.05 Stereo: Licht vocaal en instrumentaal ensemble met zangsolist. 19.30 Nieuws. 19.35 Buitenlands week overzicht. 19.45 Pop en Avant-garde muziek. 20.10 Re belse liedjes van altijd en overal. 20.35 Vragenvuur. 21.00 Regionaal amusementspro gramma. 22.00 Stereo: Jazzmu ziek. 22.30 Nieuws. 22.40 Mede delingen. 22.42 Actualiteiten. 22.55 Moderne en klassieke muziek (opn). 23.55-24.00 Nieuws. Hilversum II 298 m. NCRV: 18.30 Nieuws en weerpraatje. i8.46 Actualiteiten. NRU19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Veertig Plus: serie uitzendin gen t.g.v. de Boekenweek. 19.40 Stereo: Kamerorkest Pie- ter Hellenda3l (opn.) 20.00 Wel en Wee, incluslel BTW, klank beeld. 20.15 Stereo: Concertge bouworkest, koren en solisten. (In de pauze: De glimlach der stilte. literair programma). NVSH: 22.20 Sextant. NRU: 22.30 Nieuws. 22.38 Parlemen tair overzicht 22.45 Stereo: X, een sprong in het duister. 23.55-24.00 Nieuws. GRAMMOFOONPLATENPROc GRAMMA DRAADOMROEP VANAVOND VAN 18 - 20 uur Les Noces de Jeannette, Las Palmadas. Stardust, Red River rock. Baubles, bangles and be ads. Generoso, Midnight sun. Forty miles of bad road, I like tot recognize the tune. Ma- rlnga, My romance. Colorado rock. Willow weep for me. Chances are few. Jumpin' Ju- TELEVISIE VANAVOND Nederland I. NTS: 18 50 In kleur: De Fabeltjeskrant. STER: 18 56 Reclame. NTS: 19.00 Journaal. STER: 19.03 Re clame. NTS: 19.07 Scala: infor matief programma. STER: 19.56 Reclame. NTS: 20.00 Journaal. STER: 20.16 Reclame. 20.20 Uitzending van de PSP. 20.30 Uitzending Stichting So- cutera. NTS: 20.35 Inburgeren: Wet-strljd. 21.00 Brief van een onbekende vtouw. speelfilm. (Rijkskeuring: 18 Jaar). 22.25 Journaal. 22.30-22.45 Openbaar Kunstbezit. Nederland II. NTS: 18.50 In kleur: De Fabeltjeskrant. STER: 18.56 Reclame. NTS: 19.00 Journaal. AVRO: 19.03 Muzlek-Mozaïek. STER: 19.56 Reclame. NTS: 20.00 Journaal. STER: 20.16 Reclame. AVRO: 20.20 Zes critici op zoek naar een schrijver: literaire gesprekken. 21.00 In kleur: De Saint. TV-film. 21.50 AVRO's Tele vizier. NTS: 22.25 Jour naal. 22.30-23.15 Teleac: Uni versiteit en Hogeschool - eco nomie (herh.). België - Kanalen Neder lands: 2 en 10. 18.00 Schooltele visie. 18.55 Zandmannetje. 19.00 Wereld zonder grenzen: Inter nationaal jeugdmagazine. 19.25 Arena. 19.30 Hier spreekt men Nederlands. 19.55 Mededelingen en weerbericht. 20.00 Nieuws. 20.25 C'est la vie, show met Maurice Chavalier. 21.20 Ken nismaking met Josef von Sternberg, als inleiding tot de retrospectieve die op 10 maart e.k. start. 22.10 Concert met de pianiste Ingrid Haebler en het orkest van de Deense Radio. 23.00 Nieuws. Hilversum I. 402 m. AVRO: 7.00 Nieuws cn ochtendgym nastiek. 7.20 Stereo: Lichte grammof oonmuziek. VPRO: 7.54 Deze dag. AVRO: 8.08 Nieuws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Stereo: Lichte grammof oon muziek. (8.30-8.33 De groente man). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Stereo: Moderne kamermuziek (gr). 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitami nen (gr). (11.00-11.02 Nieuws). 11.30 Pianorecital. 11.55 Beursberichten. 12.00 Stereo: Promenade-orkest en zangso- llste. 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.29 Mo dern platteland. 12.34 Toppers van toen (gr). 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 't Muzikantenuur: I. Blazers van de Koninklijke Militaire Ka pel: n. Weens Strijktrio: in. Stereo: Omroepdubbelkwartet; IV. Stereo: Pianorecital. 14.30 't Is historisch: over geschie denis en archeologie. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nieuws. 16.02 Programma in een Note- dop. 17.00 Lichte orkestmuziek met solisten. 17.30 Voor de jeugd. 17.55 Mededelingen. Hilversum II. 298 m. KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Moderne en klas sieke muziek (gr). (7.30 Nieuws: 7.32 Actualiteiten: 7.50 Overweging: 8.00 Nieuws). 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00-9.10 Gym nastiek voor de huisvrouw). NRU: 10.00 Wat heeft dat kind7. pedagogische lezing. 10.20 Stereo: Muziek uit de Barok (opn. en gr.) KRO: 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. NCRV: 12.00 Los-Vast: gevarieerd pro gramma. 02.15 Boekbespre king; 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw: 12.30 Nieuws: 12.41 Actualiteiten). 14.00 Stereo: Lichte orkestmu ziek (gr). 14.15 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. 14.25 Ste reo: Seml-klassieke kamermu1 ziek (gr). 15.00 Hervormde middagdienst. NRU: 15.30 Meer informatie over mensen en dingen die minder op de voor grond treden. (16.00-16.02 Nieuws). NCRV: 17.45 Sportac- tualltelten. 18.00 Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: lichte en gewijde koormuziek en har monie. Hilversum III. 240 m en FM-kanalen. NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Onder de hoogte- zon: voor de zieken. 9.40 Instrumentaal programma. 10.00 Nieuws 10.03 Licht pla- tenprogramma. (11.00 Nieuws). NRU: 12.00 Nieuws. 12.03 Felix Meurders. KRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Actualiteiten. 13.08 Licht platenprogramma. 14.00 Nieuws. 14.03 Pop-In. 15.00 Nieuws. 15.03 Pop- en country- muziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Hitparade. 17.00 Nieuws. 17.02 Actualiteiten. 17.07-18.00 Ver zoekplaten. TELEVISIE >IOU(,E\ Nederland I. NTS/NOT: 10.35-11.50 en 14.00-14.50 School-tv. België: Ned~rlands progr. kan. 2 en 10 14.05-15.15 School-tv. 36. Een hele week achter elkaar verkocht Jonas op deze manier ontzettend veel appelen aan tevreden klanten. Maar hoe gaat dat. Mensen zijn het een keer beu om appelen te eten en... dan komen ze niet meer. Zo was het met Jonas ook. De achtste dag kwam er geen klant meer en Jonas mompelde: „Nog geen klant," de appels zijn «eker niet meer zo lekker als voorheen...." Jonas zuchtte en geeuwde. Hij was moe. „Ik geloof niet dat het dat is Wanneer er bijvoorbeeld in het KRO radio-programma „Tussen twaalf en twee" aan een TROS-me- dewerkster wordt gevraagd: „Zeg.„ die kwestie met Rijk de Gooyer, hoe komt al die publiciteit nu aan in jul lie bedrijf?", en: „Hoe is die meneer Landré nou, zegt hij je gedag als je hem tegenkomt in de gang, of loopt-ie je zomaar voorbij?" dan is dat niet fair. Zo'n onvolwassen ondervraging is gewoon het gevolg van de tenden tieuze verklaringen, die teleurgestel de creatieven na verdwijnen bij een omroep „met de oogjes toe" in het wilde afleggen. Ergens stond zelfs te lezen in een interview met Rijk de Gooyer: „Hoe is die Landré, vloekt hij achter zijn bureau?" Of Rijk soms vloekte, kwam niet ter sprake. Dit zijn voorbeelden van nare uitwassen. Dat geeft alleen maar onsympathieke kleuren aan de geval len die ontaarden in ongewenste een zijdige scheldpartijen Daaraan wordt veel te weinig gedacht door degenen, die het acuut zo spectaculair moge lijk willen maken. PHé WIJNBEEK Ned. 1 NTS 6.00 uur uitzending Apollo-9 (onder voorbehoud). 6.15 uur herhaling voetbalwedstrijd AjaxBenfica. (In de rust Fabeltjeskrant en journaal) 8.45 uur (indien geen verlenging van de wedstrijd no dig was) Inburgeren. 9.10 uur speelfilm „Brief van een onbekende vrouw". Ned. 2 AVRO 7.03 uur Muziekmozaïek. 8.20 uur Critici spereken over het boek in 1968. 9.00 uur aflevering van De Saint. 9.50 uur actualiteiten. Hilversum I VARA 8.10 uur rebelse liedjes. Han Lammers bij jongeren onder vragen vuur. 9.00 uur amusementsprogramma uit Gouda. Contrasten, programma voor kenners en lief hebbers. 8.15 uur Concertgebouworkest, koor en solisten onder leiding van Bernard Haitink in „Roméo et Juliette" van Berlioz. 10.45 uur Iks, actueel magazine, uit Nieuwspoort. In de b eat-stormen, die het TROS-tienerprogramma Jam mor genavond ontketent, vormt de Ameri kaanse vocaliste Melanie eer* rust punt. Haar kunst, waarin intelligen tie en rijpheid zich verenigen met moderne beat en „folksong", is persoonlijk, intiem en recht op de man af. Met haar kinderlijke stem, die soms diepte en expresse van een veel oudere bezit, bezingt ze ervarin gen en gevoelens die vaak bitter en rauw aankomen. Veel van haar teksten schrijft ze zelf en al is haar muziek door vele stromingen beïnvloed, toch krijgt ook die altijd dat unieke trekje van 21-jarige Melanie zelf mee. Per toe val werd de Amerikaanse vocaliste platen-ster. Ze wilde in New York auditie maken voor een toneelstuk, liep een verkeerde deur in de wol kenkrabber binnen en belandde zo in een platen-uitgeverskantoor. Ze kwam er uit met het contract voor een lp in haar zak... (Een wereld in wording) 126 Ze werden slechts twee keer in het jaar officieel in Hotel Bellevue op kosten van de regering ontvangen. Eén ding drong niet tot neef Freddy door; de omstandigheid namelijk, dat de mensen Pauline helemaal niet gul of gastvrij vonden, maar dat ze 't als een dwaasheid van haar kant beschouwden, dat ze zo met de regels van de traditionele zuinigheid gebroken had. En Fred dy wist evenmin, dat Paulines man, al zat hij dan ook met een deftig, waardig gezicht bij de feestelijkheden in zijn huis, zich verbeet bij iedere lepel kaviaar en bij iedere fles champagne, die hier genuttigd werd, maar dat hij niet bij machte was Pauline te beletten gasten uit te nodigen, omdat zij er, na een hevige twist in geslaagd was een rekening op hun beider namen op de bank te verkrijgen. Bovendien was 't haar eindelijk gelukt, om er Gusti's vlinders uit te gooien en ook had ze op een moderne, smaakvolle wijze de bene denkamers weten in te richten. Ware neef Freddy een psycholoog geweest, ware hij niet opgevreten door persoonlijke ijdelheid, ware hij minder in genomen geweest met zijn gezicht en zijn monocle en ware hij minder overtuigd geweest, dat iedere vrouw op het eerste gezicht verliefd op hem moest worden, dan zou hij spoedig ontdekt hebben, dat het huwelijk van nicht Pauline op zijn grondslagen wankelde en dat haar geforceerde po ging om de society in Bern te doen opleven niets anders was dan een voorwendsel, een poging, om desillusies te verber gen door illusies te scheppen. Hij realiseerde zich niet, waarom haar woorden soms zo bitter waren en hij verwon derde zich erover, dat haar sarcastische opmerkingen over het leven in Bern en over de dingen in het algemeen niet meer verzet wekten. Het was goed beschouwd toch een gewaagd ietsom een ex-president aan een diner in tegen woordigheid van een buitenlandse diplomaat en zijn vrouw mee te delen, dat Zwitserland vijftig jaren aan het indutten was geweest en dat het pas weer ontwaken zou, als een vreemde macht het met een emmer koud water zou begie ten. Alles kwam eigenlijk daarop neer, dat Paulines In discreties, dat haar hartstochtelijk verlangen om de kaste- geest en de sociale afzijdigheid van het stadsvolk belachelijk te maken niet au serieux werden genomen. Haar schoonheid en geest, haar veroordelende houding ten opzichte van de bourgeois-maatschappij werden als kaviaar aanvaard en verteerd. In Bern werd de politiek door mannen gemaakt en ze vonden 't alleen maar amusant als een vrouw probeerde de mannen-arena binnen te komen. Zij glimlachten, discus sieerden en gaven zo vriendelijk mogelijk hun afwijkende mening te kennen, voor de rest brachten ze hulde aan haar artistiek temperament en aan haar goede diners, waarbij ze niet vergaten, dat ze een van de erfgenamen van het legen darische Inwaldvormogen w-s. Freddy Banz had een reusachtige Amerikaanse autn ge kocht en nu hij pas benoemd was in de administratieve raad van de Rossmer-werken stemde hij er, op Paulines verzoek, in toe haar en haar man op een tochtje mee te nemen. Eerst werd er nog een buitengewoon onaangename conferentie gehouden waar de vraag werd besproken of Eugenie al of niet zou meegaan. Het arme ding scheen altijd Gusti in de weg te staan. Ze was een indringster in zijn huis Hij was jaloers op Paulines toewijding voor haar, hij had werkelijk een hekel aan haar. Als ze minder scherp in haar spreken was geweest, als ze zich in zijn huis meer achteraf had gehouden, had hij haai tegenwoordigheid nog voor lief kun nen nemen. Maar het ju.lge meisje scheen tot een echte jonge tijgerin te zijn opgegroeid; onbevreesd, trots ert scherp van tong, zonder enig respect voor Gusti. Ja, ze kon hem, wanneer de gelegenheid zich voordeed, op de onaange naamste wijze de waarheid vertellen. En het was daarom heel natuurlijk, dat hij haar ontweek en dat hij op andera ogenblikken in ongezouten taal uiting gaf aan de buitenge wone antipathie, die hij tegen haar had. (Wordt vervolgd) 1160: Koning Antonyc II was gereedgekomen met zijn bad en kwam nu ook Bravhencky's kamer bin nen, keurig gekleed in een van die gedistingeerde cos- tuums, die koningen zo graag dragen. „U ziet het, heren", sprak hij wijs. „Aan ons vorstelijke lijf geen uniformen meer. Wij heb ben zo het idee, dat de be volking van Nicolagonië het zien van al die unifor men langzamerhand beu is. Maar eh.hoe ver zijt ge intussen al gevorderd met het herstellen van de mo narchie? Kan de bevolking reeds ingelicht worden om trent deze gelukkige ge beurtenis?" „U zult nog even geduld moeten hebben, Majesteit", sprak smidje Verholen. „Eerst moeten we de gevaarlijkste raddraaier in handen krij gen. Ik heb echter met hem afgesproken, dat hij precies om drie uur hier komt. Ik heb hem het Koningschap en het paleis verkocht voor twee miljoen dnyes." „Het Koningschapvoor twéé miljoen dnycsFi' done!" lachte de Koning geamuseerd. „Dat is veel te hoog geprijsd, zeg! Het is echt een baantje, waar geld bijmoet, hoor! Voor je plezier hoef je vandaag de dag warempel geen Koning meer te zijn! Trouwens.wij zouden wel eens wil len weten hoe die snaak aan twee miljoen dnycs komt" „Die stal hij uit de staatskas", antwoordde smidje Verholen. „Maar het loopt nu tegen drieën. Ik heb zo het idee, dat de heer Polnyck elk ogenblik hier kan zijnEn zoals altijd, had de smid ook nu gelijk. De heer Polnyck naderde op dit mo ment in een taxi de bewaakte toegang tot het voormalige Koninklijk Paleis. En het was de overste von MskV^raftn zélf, die op wacht stond. „HALT!", zei de overste en stak bevelend een gespierde arm omhoog Jonas," zei Lappie. „De mensen in Meeuwenoord hebben genoeg appels, ze willen niet meer. Ze hebben te veel!" Jonas knikte. „Dat kan wel zijn, Lappie, maar wat doen we eraan. Dat schilderij.... oh, oh, ik ben zo moe". „We moeten op een of andere manier doorgaan Jonas. Dat schilderij stroomt maar door en straks barsten we uit ons huisje, we zitten nu al buitten omdat we de woonkamer niet meer in kunnen.... en de keuken ligt ook vol."

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1969 | | pagina 11