Via pianolarollen spel
van de „Groten" op LP
r\
Duizenden
meisjes
dromen van
SALVATORE ADAMO
Autostrada
wrang spel
STOF VOOR
FLUISTER-
TONGEN
Beeldbuis
plat aan
de muur
Dinsdag late
ijsshow
Ragtime
IN TEXTIEL
mi
schryven
en
zeggen
VANAVOND TE ZIEN
ZONDAG TE ZIEN
VANAVOND TE HOREN
PROGRAMMA'S
ZONDAG TE HOREN
7
ZATERDAG 8 FEBRUARI 19Ó?
Een Frans boulevardblad schreef onlangs: Salomo moet het af
leggen tegen Salvatore Adamo: hij heeft geen duizend, maar dui
zenden vrouwen, die hem liefhebben". Talloze meisjes dromen
van de grote cavalier, die met zijn Siciliaanse afkomst is gehuld
in een sfeer van charme en romantiek, die alle aanbidsters het
hof maakt, inclusief zijn jeugdvriendinnetje Nicole en de Belgi
sche prinses Paola, maar zich ver houdt van het huwelijk.
„Ik ben met mijn kunst ge
trouwd", zegt hij met zijn ty
pische. wat knisperende stem
die altijd zacht klinkt, „ik kan
nog niet aan een huwelijk den
ken. Ik werk altijd en de rest
-van mijn tijd is voor mijn ge
zin".
Adamo's gezin... het woont nu
op een prachtig landgoed. Zijn
moeder, zijn zusjes en zijn
broers. Sinds zijn vader enkele
jaren geleden verongelukte bij
het redden van een kind uit het
water, is Adamo de pater fa'mi-
lias. Hij kan het doen, want
zijn inkomsten liggen rond een
miljoen gulden per jaar.
Niet, dat dit geld hem zomaar
toevalt: hij moet er hard voor
werken. Zijn repertoire moet
voortdurend worden uitgebreid
met teksten en muziek door
hemzelf geschreven, anders is
het niet goed. Adamo zingt
geen liedjes van anderen. Zijn
kracht ligt juist in de heel
aparte, tijdloze chansons, die
aan geen modern ritme en geen
Al sedert tien jaren wordt in
de Ver. Staten gewerkt aan de
ontwikkeling van een beeldbuis
die slechts 2 cm dik is en als
een schilderij aan de muur kan
worden gehangen.
Het is een uitvinding van ene
Stanford Ovscinsky, die juist
heeft laten weten, dat het appa
raat nu bijna klaar is. Werkt
het succesvol, dan zou dit een
omwenteling betekenen in de
produktie van tv-toestellen, en
dat op zichzelf zou een groot
probleem voor de industrie zijn.
Daarom zal het eventueel aan
maken van zulke apparaten
heel langzaam vorderen, maar
het klinkt wel als heerlijke toe
komstmuziek.
modieuze interpretatie zijn ge
bonden.
Dat repertoire moet hij ook
zingen, vrijwel avond aan
avond, in het beroemde Parijse
Olympia-theater, in de grootste
zalen van de Franse steden, de
intieme clubs aan de Rivièra
en... in de paleizen van de gro
ten der aarde.
Adamo zong voor Farah Diba,
voor prinses Gracia, voor prin
ses Paola. die haar bewondering
voor „de prins van het
chanson" niet verbergt. Zij be
zit al zijn platen, ontmoette
hem al viermaal en... ook dit
geeft rijke stof aan fluisterton
gen die Adamo op al zijn toch
ten begeleiden: flirt Paola met
hem?
Adamo zelf lacht zulke bewe
ringen weg: „Ik bewonder prin
ses Paola, ik vind het een eer
voor haar te mogen zingen.
Maar ik ben een eenvoudige
Italiaanse jongen. De kranten
schrijven maar wat, ik vind het
niet erg, ze zijn vriendelijk
voor mij".
Ja, de kranten schrijven
maar, daar in Frankrijk. De
weekbladen hangen soms scheef
van de verhalen over Adamo,
herhaalde malen is al verteld,
dat hij nu werkelijk is ge
trouwd, of op het punt staat,
dat te doen. Elk meisje dat in
zijn nabijheid is gezien, wordt
daarbij genoemd.
„Ze kunnen wel aan de gang
blijven", zegt Adamo, „maar
het is allemaal niet waar. Een
vrouw zou met mij ongelukkig
De jonge Vlaamse schrijver Jos Vandeloo schreef In opdracht van de
AVRO het spel „Autostrada", dat zondagavond op Ned. 2 wordt vertoond.
Het heeft als thema de vraag: Wat is normaal en wat abnormaal?
Twee nachtwakers (Kees Brusse (rechts) en Frans van der Lingen), zit
ten in een bouwkeet bij de aanleg van een grote weg. Thomas heeft een
abnormaal angstcomplex voor de grote kranen en machines die worden
gebruikt en gaat daarover zo malen, dat hij de ander, Ben, wil vermoorden.
Ben wordt op zijn beurt voor dit alles zo bang, dat hij nog erger in de
war raakt. Als de politie erbij komt wordt de normale man wegens waanzin
weggebracht en de werkelijk abnormale voor verstandig aangezien.
Een nog al wrange voorstelling van zaken, die niet wezenlijk de realiteit
kan raken.
Veel jonge vrouwen hebben des
tijds Connie (van Walter) benijd,
dat zij zo ongedwongen contact had
met hun idool: Adamo.
Tussen 1916 en 1925 werd
het spel van het merendeel der
grote concertpianisten vastge
legd op pianolarollen. Om dit
spel der „Groten" voor het na
geslacht te bewaren heeft men
deze prestaties op de lang-
speelplaatt overgebracht.
De serie die door de
maatschappij Vogue onder de
naam ,.Les Archives du Piano"
wordt uitgebracht, is gewijd
aan rollen, die zijn gemaakt
door de maatschappijen Du
o-Art (op Steinway) en Ampico.
Zoals bekend zijn enige tijd ge
leden van Ampico-rollen uitste
kende hér-uitgaven uitgebracht
op L.P. van het spel van Joseph
Lhevinne, - Rachmaninoff,
Rosenthal e.a. (de rollen bevon
den zich in de archieven van de
B.B.C.).
Bij Vogue heeft men van de
Duo-Art rollen een wonderwel
geslaagde stereo-hèropname ge
maakt op drie banden. Er werd
zijn zoals ik nu moet werken.
Misschien later, als ik niet
meer Adamo, maar weer ge
woon Salvatore kan zijn."
Toch komt hij er rond voor
uit, dat hij wel van meisjes
houdt. Ze staan hem in massa
op te wachten na een voorstel
ling en als ze dan zo erg graag
willen...
„Dan ga ik natuurlijk met ze
uit, ik ben tenslotte een gewone
man."
In maart gaat Adamo, die bij
ons in lange tijd niet in 't land
*'as, voor het eerst naar
Duitsland „om er weer duizen
den meisjesharten te breken",
schreef een blad.
Hij begint er met een grote
tv-show en gaat dan drie we
ken op toernee. Als hem wordt
gevraagd hoe dat is. te weten
dat hij daarna weer zoveel
hunkerende harten achterlaat,
zegt hij: „Ik vraag er niet om.
;Ze houden van mij en ik hou
van hun liefde... het hoort toch
immers bij mijn werk!"
Adamo bezit zeven gouden
platen. Zijn liedjes zijn nooit
hits, mikken daar ook niet op.
De meeslepende melodieën er
van maken meer indruk dan de
woorden, dat weet hij heel
goed. Maar hij heeft dichtwerk
jes nodig, om er de frappante
muziek bij te kunnen schrijven.
„Ik geniet van mijn kunst",
zegt 'hij, „maar soms ben ik zo
moe, dat ik erover denk, op te
houden. Als de kinderen groot
zijn, kan dat pas. Tot zolang
heb ik geen eigen leven." En
het beste is, dat hij dit volko
men meent. Te zeer herinnert
hij zich nog de bittere armoede
uit zijn eigen prille jeugd. Hier
voor wil hij zijn gezin" nu be
waren.
Aan het slot van de Europese
kampioenschappen kunstrijden
geven zoals gebruikelijk
verscheidene deelnemers de
monstraties. Daarbij komen
vooral de hoogstgeklasseerden
in actie.
De NTS neemt dit program
ma van de Duitse televisie over
en zal het dinsdagavond tussen
10.20 en 11.05 uur in kleuren
vertonen op Ned. 2. Jean Smits
en Frans Hoekstra vertellen er
bij.
Studiodiscussie
over ontslag
In de reeks Via Humana zul
len CVK/IKOR op zondag 2
maart een studiodiscussie uit
zenden over ontslaan van werk
nemers. Henk Biersteker leidt
het gesprek dat gericht is op
„ethische problemen van beslis
singen waarvan mensen de du
pe kunnen worden".
„i^et the good times in" is de
titel van een nieuwe langspeel
plaat van The Ragtimers
(RCA-Camden CAS 2150Een
plaat vol van die heerlijke ou
derwetse ragtime-muziek. Het
genre dat het zo goed doet als
achtergrondmuziek bij oude
slapstickfilms.
Het is een l.p. biet vele be
kende melodieën. Om er wat te
noemen: „Bye bye blackbird",
.June night", „Lovin' you",
..Old timer's melody". „In old
New York" en „Bill Bailey".
Pure ragtime: muziek die er
nooit uitgaat. Daarom een plaat
die het wel zal „halen".
AMSTERDAM 't Is helemaal
een tikkeltje gek, een tikkeltje se
rieus, een tikkeltje erotisch een
tikkeltje naargeestig, een tikkeltje
origineel, een tikkeltje kitscherig,
maar teel erg kleurrijk, levendig
en decoratief, die tentoonstelling
in het Stedelijk Museurn.
Perspectief in textiel": dat mot
to is teel juist, maar ook een beet
je misleidend, want bij het woord
textiel denken we voornamelijk
aan stoffen. Stoffen, die voor hel
raam aan de wand of „aan het lijf"
worden gehangen en dal kan nou
net niet met de textiel, die in hel
Stedelijk wordt getoond.
Enige deelnemers aan de twee
laatste Biënnales van Lausanne la
ten zien, hoe ze experimenteren
met tapisserie en hoe plezierig ze
kunnen spelen met wol, touw,
sisal, zijde, katoen en verscheidene
synthetische materialen.
Ze maken er zware, korfvormige
monstruositeiten van, die aan het
plafond worden gehangen, lange
trossen van strengen wol, die of
worden opgehangen, of worden op
gestapeld, een brok onuitputte
lijk en zeer geruisloos plezier in
de kinderkamer magisch aan
doende sculpturen van wol, die de
Peruanen eertijds ook maakten,
maar dan wel ran een ander m<Je-
riaal en Oosters getinte objecten
van kunstig gespannen linnen.
Het is niet nieuw, wat de ex
posanten brengen. Bijna elk object
is wel geïnspireerd op het een of
ander: pop-art, op-art, moderne
sculpturen, voortbrengselen van
oude culturen en op ruimtelijke
objecten in meer traditionele mule-
rial en.
Maar in sommige gevallen zijn
er ook kunstig gemaakte gobelins
zoals van de Tsjecho-Slowaak Boh-
dan Mrazek en speelse, maar am
bachtelijk gemaakte structuren van
f 1 H
|p- '..J
„Structure* imbriquées 1968",
een eigen techniek (opgespan
nen touw) van de Spaanse kunste
nares Marie-Thérèse Codina.
de Spaanse Marie-Thérèse Codina,
die of verrassen door hun prachti
ge kleurschakeringen of door hun
eerlijke, simpel aandoende i
„Perspectief in textiel" is een
speelkamer van kijkplezier, waar
men het traditionele wandkleed
niet zal aantreffen, maar waar men
wel een aantal zeer gevarieerde
technieken kan bekijken.
KJRSTEN EMOVS
gebruik gemaakt van een nog
zeer goede Steinway-Duo-Art
uit 1929.
GRANADOS
Het eerste deel van de serie
(Vogue CMC. 20185) is gewijd
aan het spel van de Spaanse
componist-pianist Enrique Gra-
nados. Deze beroemde kunste
naar, was evenals zijn landge
noot Albeniz een voortreffelijk
pleitbezorger van eigen werk.
waarmee de plaat overigens
ook geheel gevuld is.
Met zijn wonderlijke, vaak
zéér originele en kleurrijke spel,
dat soms sterk de herinnering
aan Chopin oproept, is Grana-
dos te beluisteren in een reeks
Spaanse dansen op de eerste
kant; de tweede zijde wordt ge
vuld met enkele losse, resp.
weinig gehoorde stukken: „Im
provisation", „Rêverie Impro
visation". de Prelude „Maris de
Carmen" en de meer bekende
gedeelten uit „Goyescas", n.l.
,E1 Pelele" en het wereldbe
roemde „Quejas o' lo Maja y el
Ruisenor".
RAVEL
Op no. 2 van de serie (Vogue
CMC. 20186), is wederom een
groot componist in eigen werk
te beluisteren, te weten de
Franse Bask Maurice Ravel.
Zijn spel doet hier en daar wat
eigenzinnig aan, vooral in dyna
misch opzicht, maar wanneer
men de volumeregelaar wat te
rugdraait, worden de proporties
veel normaler. Zijn vertolkin
gen zijn in ieder geval hoogst
interessant voor de Ravel-inter-
preet.
Achtereenvolgens zijn te be
luisteren: „Pavone pur une In
fante défunte", waarin het
aristocratische karakter sterk
tot uitdrukking komt, „La
Vallée des Cloches" uit „Ml-
roirs", de Toccata uit „Le Tom-
beau de Couperin", waaruit
blijkt, dat de componist inder
daad een technisch zeer goed
geschoold pianist was, het
fascinerend gespeelde „Le Gi-
bet" uit Gaspard de la nuit en,
tot slot, eveneens uit „Miroirs",
het piëtische „Oiseaux tristes".
PADEREWSKI
De Poolse pianist-staatsman
Ignace Jan Paderewski speelt
op de derde plaat in de collectie
(Vogue CMC. 20184) werken van
zijn landgenoot Chopin. Het
spel van de Poolse wereldbur
ger blijkt vol eigenaardigheden
e^= men vertelt wel, dat men bij
zijn spel in de zaal aanwezig
moest zijn om het allemaal te
ondergaan (waabij de invloed
van zijn persoonlijkheid na
tuurlijk een niet gering woord
je meesprak) zoals vooral op
te merken is in de eerste Balla
de en het derde Scherzo.
Maar aan de andere kant
treft vaak een buitengewone
helderheid en een dichterlijke
visie, die ook nu nog niet kun
nen nalaten grote indruk te
maken. Men luistere b.v. eens
naar zijn charmante spel in de
Wals op.42, de mooi strak
gespeelde Polonaise op 40 no. 1,
de derde Ballade en de Etude
op. 25 no. 9. Dit laatstgenoemde
stuk behoort ongetwijfeld tot
de hoogtepunten van de opna
me.
PROKOFIEFF
Op de vierde plaat (Vogue
CMC. 20183) is het haast „ei
gentijds" aandoende spel van
de Rus Serge lYokofieff te be
luisteren. Deze componist moet
wel een ideaal vertolker van
zijn eigen muziek zijn geweest,
want spel is niets verdoezelend,
technisch feilloos en ongehoord
genuanceerd.
De eerste plaatzijde is geheel
gevuld met eigen werk met als
hoogtepunten de Gavotte uit
op.12 en de Sarcasmes op.17 no.
1 en 6.
Ook de herschepping van
composities van Russische col
legae, die de tweede kant vul
len, is voortreffelijk, in het ge
heel niet „ouderwets", integen
deel: stukken uit de Tableaux
d'une Exposition van Mous-
sorgsky en een Gavotte van
Glazounow b.v. kan men zich
nauwelijks beter gespeeld den
ken.
Al met al is deze serie van
harte aanbevolen, niet alleen
vanwege de goede geluidsweer
gave, maar ook omdat men hier
geconfronteerd wordt met be
roemdheden van een voorbij
verleden, die tóch een groot
stempel hebben gedrukt op de
ontwikkeling van de muziek in
het ..lgemeen en die van de pia
no in het bijzonder en verder is
het natuurlijk bijzonder leer
zaam te weten hoe componisten
nun eigen werk hebben
gespeeld.
Bijbelpockefs
In de serie Phoenix bijbelpoc
kets onder de titel „Zoels er ge
zegd is over" verschenen de
nummers 25 en 26, resp. Het
evangelie in Jeruzalem en Antio-
chië (151 blz.) en Het evangelie
in de oostelijke wereld (134 blz.).
Nog enkele deeltjes en deze
merkwaardige serie commentaren
Is voltooid. Ook in deze afleve
ringen vonden we vooral de
godsdienst-historische beschou
wingen van drs. H. van Praag
weer buitengemeen Interessant.
Noach in beeld
Het verhaal van Noach. zo
heet een prachtig door Elsevier,
Amsterdam, uitgegeven boek
werk vol kleurenfoto's van de fo
tograaf Erich Lessing. Zeventig
foto's op 120 grote bladzijden,
van fresco's, mozaïeken, ramen
e.d., die te zamen het bijbelver
haal van Noach uitbeelden. Be
geleidende tekst is het Genesis
verhaal in de Nieuwe vertaling.
Ook typografisch iets heel
moois. Internationaal bekende fi
guren als Jacques le Goff en
Jean Daniélou geven nog een
toelichting aan de hand van re
cente archeologische onderzoe
kingen. Het gehele werk Is een
vertaling van The story of Noah
(Time-Life Books) en werd In
Italië gedrukt. Prijs f 22.50.
Ned. 1 KRO
7.06 uur derde aflevering serie „De Sovjets", daarna
„Mijn broer en ik".
8.20 uur Zaterdagavondakkoorden, amusement.
9.15 uur Brandpunt.
9.40 uur strip „Hij en Zij".
10.05 uur Cabaretaria.
Ned. 2 VARA
7.30 uur Sportmagazine.
8.40 uur Cabaret Nu. aflevering 5.
9.15 uur Metropoleorkest treedt op met solisten.
10.05 uur serie Wojeck: „Doet u verder geen moeite
Hüversum 1 VARA
7.35 uur Artistieke staalkaart.
8.40 uur platen uit de jaren '50.
9.15 uur hoorspel „Vrij van helm".
10.00 uur Metropoleshow.
10.42 uur Bis, hoogtepunten uit voorbije programma s.
Hilversum II KRO
8.00 uur verzoekplatenprogramma.
9.15 uur herinneringen in Vrijbuitelingen.
10.00 uur liedjesprogramma.
10.45 uur Goal. sport en muziek.
RADIO VANAVOND
Hilversum I. 402 m. VARA:
18.00 Nws. 18.16 Comm. op het
nws. 18.22 Licht instr. trio.
I 18.45 Mod. kerkorgelmuz.
(opn). 19.30 Nws. 19.35 Art.
staalkaart. 20.15 Viool en piano
(opn.) 20.40 Lichte gramm.
21.15 Stereo: Vrij van helm.
hoorspel. 22.00 Stereo: Metro-
pole ork. met zangsol. 22.30
Nws. 22.40 Meded. 22.42 Hoogte
punten uit progr. van de afge
lopen 14 dagen. 23.15 Stereo:
Licht platenprogr. 23.55-24.00
Nws.
Hilversum II. 298 m. KRO:
18.30 Nws. 18.46 Act. 19.05 Ste
reo: Jonge artiesten met or-
kestbegel. 19.30 Sjook: jonge-
renprogr. 20.00 Verzoekplaten-
progr. 21.50 Muz. en andere
herinneringen. 22.00 Lied-
Jesprogr. 22.30 Nws. 22.40 O-
verw. 22.45 Stereo: Muz. sport-
progr. m. comm.. rep. en ge
kruide nieuwtjes. 23.55-24.00
Nws.
TELEVISIE VANAVOND
Nederland I. NTS: 18.50 In
kleur: De Fabeltjeskrant.
STER: 18.56 Reclame. NTS:
19.00 Journaal. STER: 19.03 Re
clame. KRO: 19.06 In kleur:
De Sovjets (3), docum. film.
19.31 Mijn broer en ik.
TV-feulll. STER: 19.56 Recla
me. NTS: 20.00 Journ. STER:
20.16 Reclame. KRO. 20.20 In
kleur: Zaterdagavond-Ak
koorden '69: showprogr. 21.15
Brandpunt. 21.40 In kleur: HIJ
en zij. TV-feulll. 22.05 Cabare
taria: klelnkunst-kalender.
22.50 Evangelie. NTS: 22.55
Journ. 23.05-23.45 Rep. Europese
kamp. Kunstrijden voor Da
mes te Garmlsch Partenklr-
Nedcrland II. NTS: 18.50 In
kleur: De Fabr'tjeskrant.
STER: 18.56 Reclame. NTS:
19.00 Journ. 19.03 Scala, in
form. progr. VARA: 1.30 VA-
RA-Sport'ribune. STER: 19.56
Reclame. NTS: 20.00 Journ.
STER: 20.16 Reclame. VARA:
20.20 VARA-Sporttrlbune
2). 20.40 Cabaret Nu. (Co-pro-
duktic BRT/VARA). 21.15 Me-
tropole-ork. en sol. 21.40 Ach
ter het nws. 22.05 In kleur:
Wojeck. TV-feulll. NTS:
22.55-23.00 Journ.
België. Kanalen Nederlands:
2 en 10. 18.50 Zandmannetje.
18.55 Huck Finn, tv-feuilleton
voor de jeugd (11). 19.20 Auto-
rania. 19.50 Keurig Frans. 19.52
Zoeklicht. 19.57 Mededelingen.
20.00 Nws. 20.25 Wij. heren van
Zichem (4). 21.05 Adamo-show.
21.35 Echo. 22.05 Geheime op
dracht. 22.55 Europese kampi
oenschappen kunstrijden op
het ijs te Garmlsch Partenkir-
chen. 23.55 Nws.
RADIO MORGEN
Hilversum I. 402 m. VARA:
8.00 Nieuws. 8.18 Voor het
platteland. 8.30 Weer of geen
weer. (9.00 Sportmededelln-
Humanistisch Verbond:
9.45 Beschouwingen van een
humanist over de natuurwe
tenschap en de samenleving.
IKOR: 10.00 Kinderdlenst. 10.30
Doopsgezinde kerkdienst. 11.30
Vraag en antwoord. 11.40 De
Open Deur. AVRO: 12.00 Bonte
muzikale show. 13.00 Nieuws.
13.07 De toestand in de wereld,
lezing. 13.16 Radiojournaal.
13.30 35 Jaar Radiojournaal -
historisch overzicht. 14.05 Ste
reo: Dans-ensemble. NRU:
14.15 Stereo: Concertgebouw
orkest met solist (opn.).
(15.15-15.35 Cursus muziek-
luisteren.)VARA: 16.30 Ste
reo: Strijkorkest. 17.00 Pop- en
soulmuslc. 17.30 Voor de Jeugd.
17.50 Nieuws. NRU: 18.05 Me
dedelingen. 18.10 Sportreporta-
ges cn -beschouwingen. VA
RA: 18.30 Vrij Entree: cabaret
programma. NRU: 18.50 BIJ
nader inzien: Joumallstenfo-
rum. VPRO: 19.30 Nieuws. 19.35
Viool en piano. 20.00 Kan er
uit Rome iets goeds komen?,
gesprekken. AVRO: 20.30 Ste-
reo: Licht gevarieerd platen-
programma. 21.30 Stereo: Ra
dio Kamerorkest en solist.
22.30 Nieuws. 22.40 Radiojour
naal. 22.55 Stereo: Licht geva
rieerd platenprogramma
23.55-24.00 Nieuws.
Hilversum II. 298 m. KRO:
8.00 Nieuws. 8.15 Stereo: Klas
sieke en oude muziek (gr.).
9.00 Nieuws en waterstanden.
9.15 Stereo: Oude gewijde mu
ziek (gr.). 10.00 Eucharistievie
ring. 11.00 Nieuws. 11.02 Ste
reo: Promenade Orkest en
zangsollste. 11.47 Buitenlands
commentaar. 11.57 Mededelin
gen. NCRV: 12.00 Tot ziens In
Jeruzalem, bijbelse quiz. 12.40
NCRV-Vocaal Ensemble. 13.00
Nieuws. 13.07 Voor de jeugd.
13.30 Kerkorgelconcert. 14.10
Voordracht van gedichten.
NRU: 14.30 Sportreportages en
-uitslagen. CVK: 17.00 Gerefor
meerde kerkdienst. 18.00 Con
vent: kerkelijk magazine.
IKOR: 18.30 Zingt het voorbe
dachte lied. 18.50 Kerk veraf
cn dichtbij. NCRV: 19.00
Nieuws. 19.07 Stereo: Klassieke
gewijde muziek (gr.). 19.30
Kerkewerk ln het geding, le
zing. 19.45 Stereo: Oude ka
mermuziek (gr.). 20.05 Kerklie
deren. KRO: 20.30 Stereo: Ste-
reoklub: muzikale en tech
nische tips. 22.00 Kruispunt: -
kerkelijk magazine. 22.30
Nieuws. 22.40 Overweging. 22.45
Muzikale informatie voor ken
ners en liefhebbers. 23.55-24.00
Nieuws.
Hilversum III. 240 m en
FM-kanalen. AVRO: 9.00
Nieuws. 9.02 Licht platenpro
gramma. 10.00 Nieuws. 10.02
Juist op zondag. 11.00 Nieuws.
11.02 Muziek Mozaïek. VARA:
12.00 Nieuws. 12.02 Verzoekpro
gramma. 13.00 Nieuws. 13.07
NAR, Nederlandse Artiesten
Revue. NRU: 14.00 Nieuws.
14.02 Rome - Ankara - Madrid,
voor gastarbeiders. 15-00
Nieuws. 15.02 Rabat - Athene -
Belgrado, voor gastarbeiders.
AVRO: 16.00 Nieuws. 16.02
Licht muziekprogramma. 17.00
Nieuws. 17.02 Radiojournaal
met Toto-uitslagen. 17.05-18.00
Popparty.
TELEVISIE MORGEN
Nederland I. NTS: 14.00-14.45
Teleac: Universiteit en Ho
geschool (Theologie): 15.00
Journaal: 15.02 Weekjournaal
(met titels voor slechthoren
den); 15.25 Wegeninformatie:
15.30 Openbaar Kunstbezit;
15.45 Matinee: gevarieerd fa
milieprogramma (gedeeltelijk
ln kleur): 17.00-17.30 Reportage
Internationale badmintonkam
pioenschappen te Haarlem;
18.55 In kleur: De Fabel
tjeskrant: IKOR/CVK/RKK:
19.00 Bijbelvertelling voor kin
deren; IKOR/CVK: 19.05 Hugo
Distier, vernieuwer van de
kerkmuziek (film van de
NDR); NTS: 19.30 Sport; 20.30
Journaal; NCRV: 20.35 Rit
meester Buat, tv-feulllcton (dl.
8): 21.20 Gevraagd: een sport-
tralner: 22.20 Afrika bidt;
NTS: 22.25-22.30 Journaal.
Nederland II. NTS: 18.55 In
kleur: De Fabeltjeskrant: 19.00
Journaal: AVRO: 19.05 In
kleur: Onze vrienden de die
ren: De leeuwen, fllmreporta-
ge: 19.30 Autostrade, tv-spel
van Jos Vandeloo; 20.10 Jonge
mensen op weg naar het con
certpodium: 21.15 Peyton Pla
ce. tv-feuilleton; 22.00 Geen
blad voor de mond: Internati
onale Jeugddiscussie: NTS;
22.25-22.30 Journaal.
België. Nederlands progr.
Kanalen: 2 en 10. 11.00-11.40 H.
Mis i. d. SL Vincentluskerk te
Eeklo; 14.30 Voor boer en
tuinder; 15.00 Poly ln Portu
gal. feuilleton (2); 15.15 Geva
rieerd zondagmiddagprogram-
ma: 16.00-18 00 Eurovisie: Euro
pese kampioenschappen
kunstrijden op het Ijs te Gar
mlsch Partenklrchen; (Plm.
17.00 Sportuitslagen); 18.45
Klein, klein kleutertje: 19.05
Daktari. feuilleton voor de
jeugd (22): 19.55 Mededelingen;
20.00 Journaal; '20.15 Sportjour
naal; 20.40 Het Ingevulde leven
van Alexander Dubronskl.
tv-spel van Dieter Waldmann;
22.15 Nieuws uit de filmwe
reld; 23.05 Journaal.
RADIO MAANDAG
Hilversum I. 402 m. VARA:
7.00 Nieuws en ochtendgym
nastiek. 7.23 Stereo: Uitgesla
pen: lichte grammofoonmuziek
en reportages. (7.30 - 7.35 Van
de voorpagina). VPRO: 7.54
Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws
en actualiteiten. 8.20 Stereo:
Uitgeslapen (vervolg). 9.00 Ste
reo: Weens Filharmonisch or
kest (gr.). (9.35 - 9.40 Wa
terstanden). 10.00 Voor de
vrouw. NRU: 11.00 Nieuws.
11.02 Stereo: Radio Kameror
kest en solisten (opn.). VPRO:
12.00 Blauwe maandag: geva
rieerd programma. 12.26 Mede
delingen t.b.v. land- en tuin
bouw. 12.29 Stereo: Muzikale
aanwinsten. 12.52 Opspraak, le
zing. 13.00 Nieuws. 13.11 Infor
matie: ontwikkelingswerk.
13.20 Pro memorie. 13.25 Klas
sieke kamermuziek (opn.).
14.25 Schoolradio. NRU: 14.45
Stereo: Promenade-orkest.
AVRO: 15.15 Voor de vrouw.
15.45 Dixletlme (gr.). 16.00
Nieuws. 16.02 Stereo: Scala:
Altviool en plano. 16.30 Voor
de Jeugd. 17.30 Stereo: Draai-
orgelmuzlek (gr.). 17.40 Over
heidsvoorlichting. AVRO: 17.55
Mededelingen.
Hilversum II. 298 m. KRO:
7.00 Nieuws. 7.10 Het levende
woord. 7.15 Klassieke en mo
derne muziek (gr.). (7,30
Nieuws: 7.32 Actualiteiten; 7.50
Overweging; 8.00 Nieuws). 8.30
Nieuws. 8.32 Voor de
hulsvrouw. (9.00 - 9.10 Gym
nastiek voor de hulsvrouw).
NRU: 10.00 De komende week.
KRO: 11.00 Nieuws. 11.02 Voor
de zieken. 11.30 Bejaardenpro
gramma. 11.55 Mededelingen.
NCRV: 12.00 Los-Vast: Gevari
eerd programma :12.21 Voor
boer en tuinder; 12.26 Medede
lingen t.b.v. land- en tuin
bouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Ac
tualiteiten). 14.05 Schoolradio.
14.30 Viool cn plano (opn.).
15.00 Hervormde middagdienst.
NRU: 15.30 Informatie over
Groningen. afgewisseld met
muziek (16.00 - 16.02 Nieuws).
17.20 Overheidsvoorlichting.
NCRV: 17.30 Voor de kleuters.
17.45 Voor de Jeugd. 18.00 Ste
reo: Meisjeskoor met Instru
mentaal sextet. 18.19 Uitzen
ding van het GPV.
Hilversum III. 240 m en
FM-kanalen. NCRV: 9.00
Nieuws. 9.02 Licht platenpro
gramma. 10.00 Nieuws. 10.03
Popstation. (11.00 Nieuws).
TROS: 12.00 Nieuws. 12.03
Lynx (of Los). KRO: 13.00
Nieuws. 13.03 Actualiteiten.
13.08 Licht platenprogramma.
14.00 Nieuws. 14.03 Pop-In. 15.00
Nieuws. 15.03 Pop- en eountry-
muzlek. 16.00 Nieuws. 16.03
Popmagazine. 17.00 Nieuws.
17.02 Actualiteiten. 17.07 - 18.00
verzoekplaten.
Ned. 1 NCRV
7.05 uur (CVK/IKOR) Discussie over inhoud en waar
den van het christelijk geloof in de moderne
tijd.
8.35 uur 8e deel Ritmeester Buat.
9.20 uur Een sporttrainer gevraagd; sollicitatieprogr.
Ned. 2 AVRO
7.30 uur Autostrada, eenacter van Jos Vandeloo.
8.10 uur Willem Duys stelt jonge musici voor.
9.15 uur Peyton Place.
10.00 uur Internationale jeugddiscussie over „Ontmoeting
met de liefde".
Hilversum I AVRO
8.30 uur Platenprogramma.
9.30 uur Radio Kamerorkest concerteert.
10.55 uur Theo Strengers in ,,'t Mag geen mom
Hilversum II NCRV en KRO
8.05 uur Zondagavondzang.
8.30 uur Stereoclub.
10.00 uur Discussieprogramma Kruispunt.
10.45 uur Audio, serieuze muzikale informatie