Danny Kaye stopt met wekelijkse show op tv En Soekarno lacht (nog) i Filmkomiek vindt rol in blijspel van Goldoni opwindender Film week Utrecht: pessimistische inslag „Laat je niet kisten" voor Schmelzer Puzzelboek MAANDAG 20 FEBRUARI 1067 Commentaar Jn goed Nederlands zeg ik: kijk uit' je doppen!" was een van de onzekere en ontwijkende antwoorden die de In donesische president Soekarno gaf aan het Brandpunt-team, dat in de afgelo-j pen week eindelijk de kans kreeg, hem (bü een ontvangst van nieuwe am bassadeurs) in zijn paleis te filmen en te ondervragen, zo goed en zo kwaad dat ging in een chaotische quasi-infor- mele bijeenkomst. De KRO liet ons dat gisteravond in een extra uitzending op Nederland 1 zien en horen. Vrijwel elke vraag beantwoordde Soekarno met luid gelach en tegen vragen: „Zie ik eruit of ik ziek ben?; Geloven de Nederlanders ook, dat ik! naar Tokio ga? Of ik nog lang hier blijf? Wat is lang? Zie ik eruit alsof ik zorgen heb?" En positief: „Nee, ik ga voorlopig niet weg hier, ik ben niet door vrienden geadviseerd om te gaan; het volk zal beslissen. Ik ben een democratisch president, ik volg de volkswil, ik ben een dienaar van het Volk". Geheimzinnig doende, nerveus en met uitpuilende ogen, raadde hij het team aan, zich ook eens buiten Dja karta te oriënteren. Waar? „Overal, ik zal u aanbevelingsbrieven meege ven en u alle faciliteiten verlenen!" Lang bleef Soekarno voor de came ra's paraderen, eerst in uniform, later huiselijk in bretels waarbij hü behaag ziek vroeg: „Zeg, ben ik wel toon baar?" Hij liet goed zien, dat hij aller lei belangrijke stukken, hem door een secretaresse aangeboden, terwijl een Iweede met stenoblok klaar zat, ter loops tekende. „Jazeker, dat doe ik! dagelijks! Waarom niet?" Toen het team probeerde door te1 vragen, barstte hij opnieuw in hard lachen uit en riep met een vloek: „Zeg, ben je nog niet uitgevraagd? Ik heb jou door, Van den Heuvel!" Alles tezamen een bijna zielige ver toning, waaraan weinig commentaar behoefde te worden toegevoegd, maar die voldoende indruk gaf van Soekar- no's wankele grootheid, vooral op momenten dat de zwijgende Malik aan zijn zijde staat. Later op de avond ontspon zich op (Van een onzer verslaggever*) JONDEN De Amerikaanse filmkomiek Danny Kaye gaat voor 750 gulden per week op treden voor het Festival Theater Can Chichester, een stad met negentigduizend inwoners, die beroemd is om haar toneel. Waarom keert de 54-jarige Danny Kaye televisie en film en een reusachtig salaris de rug toe om in een theater te gaan werken, waar hij nauwelijks genoeg verdient om zijn hotelsuite in Londen te betalen? „Omdat ik het opwindend vind", is zijn antwoord. „Dat is mijn voor naamste reden. Als ik zorg, dat ik mijn eigen beroep opwindend blijf vinden, handhaaf ik een jeugdige vi taliteit in mijzelf en in alles wat er met me gebeurt". Glimlachend: „Dat is de mooiste manier om oud te wor den". Kaye is de eerste Amerikaan, die het theater Can Chichester ooit heeft uitgenodigd. Hij zal de rol van Truf- fald'no spelen in een achttien- de-eeuws blijspel van de Italiaan Go.'don i. SLEUR „lk doe nu al vier jaar een weke lijkse televisieshow in Amerika. Om ciezeltde reden, dat ik daar destijds mee begonnen ben. ga ik er nu mee stopper. Het is betrekkelijk gemak kelijk om elke week een show te maken. Iedereen denkt, dat je je ka pot werkt, maar ik vind het leuk en het valt best mee. Maar je went eraan en voor je het weet wordt het Nederland 2 bij de NTS een uitstekend gesprek over de Indonesische frag menten uit de serie „De bezetting". Jongeren kunnen de houding van de Nederlandse regering na de oorlog niet begrijpen. Volgens hen heeft men te lang gehandeld uit het koloniale besef. Oudere gesprekspartners toon den aan, dat dit besef bij het gehele Nederlandse-volk leefde. Pas nu men afstand kan nemen, wordt het begrip ruimer en de gemaakte fouten duide lijk. Een vruchtbare gedachtenwisse- ling. UTRECHT De vierde internatio nale fllmweek, die thans in de Domstad loopt, biedt een Interessant filmprogramma dat een weerspiegeling mag heten van de huidige productie. Merkwaardig is dat de films gene raliserend gesproken niet vrij zijn van een pessimistische inslag en dat in alle films de biologische elementen sterk overheersen. Een film zonder de ze is klaarblijkelijk niet echt „in". Maar men moet toegeven, dat deze films niveau hebben en dat men de sexualiteit niet in commerciële zin heeft uitgebuit. De soms wat al te vrij moedige scènes zijn voor het meren deel wel functioneel, wat echter niet weg neemt dat deze scènes in het to taalbeeld van de films toch wel een sterk accent hebben. De Zweedse film „Samen met Gunil- la" is een werk dat sterk appeleerl aan het leven door een gegeven dat uitstekend is verwerkt. Een jong echt paar rijdt op een eenzame weg een dood die plotseling overstak. Er Deze Franse film van Pierre Kast verraadt eigenlijk dezelfde ervaring. In „Vakantie in Portugal" brengt deze regisseur een aantal echtparen bijeen, of liever zes vrouwen en zeven man nen, die allen op de een of andere vijze een band met elkaar hebben De kracht van deze film ligt niet zozeer in de feiten als wel in de sublie me dialoog, die soms toonbeeld is van een angstwekkende leegheid en dor heid, maar soms ook van een bijzonde re kracht, scherp en ontstellend. De Spaanse film „El verducho", de zesde film van Luis Garcia Berlanga heeft de sfeer van de satire. De in houd is scherp, maar niet zonder hu mor getekend. Het verhaal handelt om een jonge zijn geen getuigen en zij verlaten snel begrafenisondernemer die voor een ge- de plaats van het onheil Maar al spoe-dwongen huwelijk staat. Maar er is dig en-aren zij. dat zij vluchten voor woningnood, waar moet het paar naar hun eigen gedachten, voor de aanklacht toe? De schoonvader weet een oplos die hen overal achtervolgt. Ising, en dwingt de schoonzoon tot de Tussen hen groeien weerstanden die j bijbaan van beul. Dat betekent dat hij zij nooit gekend hebben. Hun liefdele-een woning krijgt en wat de executies ven wordt zelfs koud en kil onder de betreft, die komen maar heel zelden druk van hun schuld voor. Heel zelden... ja, maar toch wél Het einde is. dat zij de vlucht op- In sfeer en beeld en vaart een goed geven en naar Stockholm rijden waar gebouwde film. waarin de warmbloedi- de politie snel de gele Volvo zal vin-ge Spaans-Italiaanse geest wat vonken den die het ongeluk veroorzaakte. blaast. Belangwekkend is deze film De kracht van deze film ligt riet niet en naar de inhoud de mindere bij beschouwing die op de achtergrond do- de vorige films, doch naar de vormge- mineert. We vernietigen de vreugde!ving heel knap. van ons leven door levensfouten. door het gedrag tegenover elkaar. Er is man gedood ja, maar de wonden die men elkaar geestelijk toebrengt zullen moeilijk genezen. Dialoog een sleur waar je niet meer uit komt". „Ik had wel door kunnen gaan met die show. met een redelijk suc ces en een hoog salaris, maar ik vind. dat er eens iets moest gebeu ren. En hoe kun je beter een nieuw leven beginnen dan met een nieuw idee. een nieuw waagstuk, een uitda ging. die me stimuleert?" Danny Kaye gelooft, dat hij zijn rol in Chichester aankan. „Als ik Hamlet moet spelen, zou ik me heel wat meer zorgen maken, maar dit is een uitgesproken blijspel, een soort klucht en daar weet ik wel het een en ander van". Na vijf weken repeteren onder re gie van John Clements treedt Danny Kaye van 1 augustus tot 16 septem ber met het gezelschap op. Sir Laurence Olivier, een oude Nederland heeft raket (brandstof is eigen vinding) UTRECHT Nederland bezit het ont werp van een (eigen) raket, bestaande uit twee trappen, die dank z|j een spe ciale brandstof. Nederlandse vinding, worden voortbewogen. Het plafond van deze raket, die instrumenten voor on derzoek kan meenemen, is honderd kilo meter. Dit is zaterdag meegedeeld op een jimtevaartsymposion, dat in Utrecht werd gehouden. Aan het ontwerp voor deze raket heeft de Nero, de Nederlandse Vereniging van Raketonderzoek meege werkt. De vaste brandstof is een vinding van de vroegere direteur van de Neder landse Springstoffenfabriek, dr. J. Trom mel. die eind vorig jaar naar de VS is geëmigreerd. Brief U zou er goed aan doen, de open brief aan mr. Biesheuvel van de heer Jongeling in zijn geheel over te ne men. om de lezers de feitelijke toe-, dracht voor te houden. En hoe de heer Jongeling er toe kwam, hem gra tis een plaat van het GPV-appel aan te bieden. Want het gaat hier niet om kleine zaken! Leiden W. Noort Emigratie (2) Graag zou ik mijn oprechte dank willen uitspreken voor het stukje „Emigratie" van de heer De Niet. De geschiedenis van Naomi aanhalend, wat zeer juist is, en daarbij de ook door mij gewenste zaak: Als ons hele Nederlandse volk voor God in de schuld mag komen, dan alleen is er verwachting. Wat bij de mensen on mogelijk is, is mogelijk bij God. Delft A. Sjoer-Martijnse Ambtsgebed In de Provinciale Staten van Zuid-Holland is het ambtsgebed ver vangen door een ogenblik stilte. Ik vind dat koud en weinig zeggend. Ik vraag mij wel af, hoe het staat met de verdraagzaamheid van de andere partijen. Begrijpen deze tegenstem mers niet, dat er nog mensen zijn, die het christelijk geloof zien als in houd en achtergrond van onze gehele samenleving en dit in woord en daad proberen waar te maken? Trouwens, wat moeten christenen vaak ervaren, dat er aan hun belan gen te weinig aandacht wordt f;eschonken. Hier was een andere op- ossing mogelijk geweest. Noordwijkerhout J. Wassenaar Tong van Luns Het wordt tijd, dat minister Luns aan de dijk wordt gezet. Hij mag dan populair zijn, doordat hij zich door de krant laat fotograferen terwijl hij zijn tong uitsteekt, maar daar hebben de mensen in Vietnam niets aan. Ho pelijk komt er nu een minister van buitenlandse zaken, dl- tegen het oor logvoeren van Amerika in Vietnam P. Pannebakker is. Den Haag Verbond. NRU Openbaar Kunstbezit. IO.OC Nieuw». 20 05 Badlo-Phllharmo- >odse denkwijze. 22 00 Me- le-orkest (opn.) 22.3' VS. 22.40 Act. 22.55 China ontwikkelingslanden. le- Llchte «rimm NCRV rpn 19.30 V 21.35 Ontwlkke N.-O. Brazilië, filmre- ic. 22.25 Klassiek zangre- NTS: 22.30-22.35 Jour- 0 Nieuw •ee'rpraatje Reclame. VARA: 20.05 Corona; ensemble ést. 20.30 De poëzie jnde en aleebra. .15 Dichte Street, tv-feuilleton. iade kest. STER: 21.56 22.00-22.15 Journaal Kroniek 22.3' n'.V a.ÖÓ Lichte gramm. 23.5S-24.(H GRAMMOFOONPLATEN- DRAADOMROEP VANAVOND VAN 18-20 UUR Gus,av Mahler I. 1 Rilck- Ferric 3 In Zandmannetje 29.00 Het dappe hoop. politt i.-rbaal (5). 2C 102 m. AVRO 7.00 Nieuws en ochtendgymn. 7.20 Lichte gramm. VPRO: 7.55 Deze dag. AVRO: 8.00 Nieuws 8.10 Act. 8.15 Lichte gramm (8.30-8.35 De groenteman). 8.5C Morgenwijding. 9.00 Moderne muziek van Engelse compo nisten (gr.). (9.35-9 40 Wa ters!.), 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.) 11.00-11.02 Nieuws. 12.00 Llchtt orkestmuz. (opn.). 12.21 Beursber. 12.27 Meded. t.b.v land- en tulnb. 12.30 Voor de ïanShQnui 1» 40 Lichte orkest- Nleuwa. 13.1( beursber. recital. VPRO: 17.15 New York calling. 17.2' Lichte grammofoonmuzlek voot de tieners. Hilversum U. (7.S0-7J2 Nieuws). 7.55 schippers. 12.20 ardlgh. erheidsvoorlich- Voor de jeugd. 18.0' mntry and Westerr Uitzending var 8.10 De Sprlng- Hllversum III, 240 m e FM-kanalen. TROS: 9.1 Nieuws. 9.02 Act. 9.07 Licht pil tenproer. VARA: 10.00 Nieuw 10.02 Lichte muz. en act. (11.i la. 13.00 Nieuws. 13.02 Act 3.05 Gast-vrlJ. 14.00 Nieuws 12.00-12.30 Teleac: De detaillist Nederlands progr., I vriend van Kaye, was de eerste regis seur van het festival en is er nog steeds een geestdriftig voorvechter j van. Hij belde Danny Kaye in Ame rika op om hem naar Engeland uit te nodigen. De komiek voelde er aan vankelijk niet veel voor. „Larry", zei ik tegen hem, „ik zit tot over mijn oren in het werk". Hij antwoordde, dat ik er maar eens over moest den ken. Dat heb ik gedaan en hier ben ik". DEN HAAG Omdat zijn partij zo'n grote nederlaag bij de verkiezin gen heeft geleden, heeft drs. Schmel zer, fractieleider van de KVP, van Paul van Solingen en Tom Weer- heijm het boek „Laat je niet kisten" gekregen. Ook mr. Toxopeus kreeg een exem plaar. Nie* wegens de geringe verkie zingswinst van de WD, maar omdat hij vrijdag jarig was. De twee kunstenaars hebben „Laat je niet kisten" samengesteld als resultaat van zes maanden zwerven door Nederland. Zij hebben met al lerlei mensen gesproken, die be roepshalve met de dood hebben te maken. Ook spraken zij met dorpsidi oten, hartpatiënten, maatschappelijk werksters en kosteressen. Sinds 1965 houden de twee heren zich intensief met het doodgaan T)e- zig. Zij organiseerden reeds een ex positie over „leven en dood". Bij de ze gelegenheid reden ze door Den Haag in een ouderwetse lijkkoets. Paul van Solingen maakte onlangs een mozaïek voor 'een crematorium. Kruiswoord-puzzel Horizontaal: Nederlands schilder, 5. bedekking van een gebouw, 8. azijn, 9. meisjesnaam, 10. landtong, 11. me taalsoort, 12. plaats in België, 13. deel vah een ontkenning (Fr.), 16. voor zetsel, 18. kruipend eenjarig kruid, 20. rivier in Midden-Afrika, 22. plaats ln Gelderland, 24. Europeaan, 25. glijvoer-1 tuig, 26. gravure, 27. lomp. Vertikaal: 1. onbepaald voornaam woord, 2. levenslucht, 3. persoon om j wie men algemeen lacht, 4. pers. voor naamwoord, 5. los omhulsel, 6. palm- boom, 7. jongensnaam, 9. rivier in Rusland, 11. balk, 14. boom, 15. nobele 1 17. klinknageltje, 18. onbep. voornaam woord, 19. rivier in Duitsland, 21. j verstandig (bargoens), 23. buurtschap onder de Drentse gemeente Borger, 2a son ordre (afk.). VANAVOND TE ZIEN Ned. 1 NCRV 7.00 uur (kerkelijke zendgemachtigden) Kenmerk. 7.30 uur eerste aflevering nieuwe serie: „De held". 8.20 uur actualiteiten in Attentie. 8.25 uur voortzetting feuilleton „David Copperfield". 9.35 uur blokprogramma, documentaire Ontwikke lingshulp. 10.25 uur de sopraan Ille Strazza-Brinkman zingt. Ned. 2 VARA 8.05 uur Coronation Street. 8.55 uur Achter het nieuws. 9.20 uur herhaling van fragmenten uit het debat Concertgebouworkest op 14 december jl. VANAVOND TE HOREN Hilversum I NRU 8.05 uur Radio Filharmonisch orkest en pianist George van Renesse treden op. 9.25 uur programma over de Joodse denkwijze. 10.00 uur Metropole-orkest speelt. 10.55 uur 8e les over Rood China. Hilversum 11 NCRV 7.30 uur NCRV-Vocaal Ensemble zingt. 7.50 uur Promenade-orkest in romantische werken (stereo). 8.30 uur hoorspel „De poëzie in meetkunde en alge bra" van Peter van Gestel. 10.40 uur literaire rubriek. 11.00 uur amusementsmuziek. PLATZAK NA AANRIJDING (Van onze correspondent) VENLO Nog precies 15 gulden hield een Duftse weekendganger over na dat hij 'zaterdag bij Venlo met zijn auto een aanrijding had gehad. De schade was zo groot, dat een han delaar hem voor het wrak niet meer dan 55 gulden kon bieden. Daarvan ging 40 gulden direct naar de douane-ambtenaar, die invoerrechten eiste. Maar 15 gulden hield de Duitser dus over: net genoeg om met trein en taxi thuis te komen STïf&F HET GELUK Jan H. Oosterloo 32 Hij tracht haar te troosten. Ze- moet zich niet ongerust maken. Het kind zal niet eerder komen dan begin septem ber. Althans zo hebben ze het uitgerekend. Maar een mens kan zich vergissen. En dat zal wel het geval zijn geweest, want op een warme, drukkende dag in augustus, wanneer zware wolken onweer voorspellen, beginnen onver- wacht de weeën. Als Carel in het middaguur thuiskomt, is, tegen de gewoonte in, het eten nog niet op tafel. Aeltje zit met de handen in de schoot en juist op het moment waarop hij binnentreedt en haar begroet, vertrekt zich pijnlijk haar gezicht. „Wat is er?" vraagt hij ongerust. En als ze het hem heeft verteld, zegt hij bestraffend: „Waarom heb je me niet laten roepen?" Ze had niet gedacht, dat het nodig was. Maar nu moet hij toch maar de vroedvrouw gaan waarschuwen. Hij wacht geen ogenblik langer dan nodig ls. De vrouw woont slechts een paar straten van hen verwijderd. Hij treft haar thuis en zou gewild hebben, dat zij meteen met hem was meegegaan. Maar ze zegt: „Ik kom straks wel eens kijken." Straks... Het kost hem moeite een boos woord in te houden. Hij is zo ongerust, dat hij nauwelijks nog langer van huis durft weg te blijven. Maar toch moet het. Aan de korte omweg, nodig om ook even aan te lopen bij vrouw Hol die zal komen bakeren, is niet te ontkomen. Vrouw Hol is de wedu we van een gewezen knecht van De Decker. Ze is een klein, zacht vrouwtje, dat zegt dat ze komen zal, zodra ze gegeten heeft. Terug bij Aeltje, die inmiddels het eten op tafel heeft gezet, wacht hij vol ongeduld. Hij kan het eten bijkans niet door de keel krijgen en kijkt verbaasd naar Aeltje, die met smaak zit te eten alsof er niets bijzonders aan de hand is. Als de vroedvrouw maar komen wou... Hij schrikt als hij ziet hoe Aeltje de lepel neerlegt en de lippen op elkaar perst in een aanval van pijn. Doch zij glimlacht alweer en zegt: „Je moet je niet zo ongerust maken." Kort na het eten kómt de vroedvrouw. Ze is vlug geko men, maar voor Carel heeft het lang geduurd. Veel te lang ook naar zijn gevoel duurt het korte onderzoek en hij is teleurgesteld als daarna de vroedvrouw zegt: „Het is nog niet zover, ik kom vanmiddag wel terug. Als hij haar naar de voordeur begeleidt, vraagt ze wie er bakeren zal en of hij voor alles heeft gezorgd. Heeft hij gedacht aan de kraamstoel?...' Ja, die was voor begin septem ber besproken. Maar nu zal het kind een paar weken eerder komen. Dat zijn van die dingen, waar men geen rekening mee houdt. „Ik ga er direct op af," belooft hij. Gelukkig ziet hij, als de vroedvrouw vertrekt, juist vrouw Hol de hoek van de straat om komen. Ze is prachtig op tijd. Aeltje is nu niet alleen in huis als hij zich haast naar de verhuurder op de Rozengracht, die de kraamstoel in de eerste dagen van herfstmaand zou hebben gebracht. Hij treft het Er is een stoel beschikbaar en de man belooft ermee te zullen komen, zodra zijn knechtje, dat naar huis is gegaan om te eten, zal zijn teruggekeerd. Hij blijft die middag thuis. De uren kruipen voorbij en zijn een marteling. Evengoed voor hem als voor zijn vrouw. Want terwijl de weeën elkaar in een steeds sneller tempo opvolgen en voortdurend pijnlijker worden, zodat Aeltje soms een kreet van pijn niet kan onderdrukken, loopt hij daar maar werkeloos rond. Hij kan niets doen. Alleen af wachten Buiten wordt het steeds donkerder. Het lijkt wel avond, hoewel het nog pas voor in de middag is. En plotseling is daar het onweer, dat al zo lang heeft gedreigd. Een felle bliksemflits slaat een violet licht door het vertrek en onmid dellijk daarop kraakt de donder. Het geluid van de klopper op de deur gaat erdoor verlo ren. Maar als de onweersslag is Weggerold, horen ze het gelijktijdig. Hard en onophoudelijk wordt de klopper op het koperen beslag van de deur geslagen. Carel haast zich om open te doen. Hij slaakt een zucht van verlichting als hij ziet, dat het de vroedvrouw is. Ze heeft hard gelopen, omdat ze binnen wilde zijn voordat de bui zou losbarsten. Ze is nog maar nauwelijks binnen als opnieuw, •dringend ook weer, de klopper op de deur valt. Ditmaal is het de verhuurder van de Rozengracht die, samen met zijn knecht je, de kraamstoel brengt Carel laat hem in de zijkamer naast het echtelijk slaapvertrek plaatsen. Heimelijk is hij er trots op. Want zo'n kraamstoel is verre te verkiezen boven de bedstee, die de vroedvrouw vaak voor soms haast onover komelijke moeilijkheden plaatst. Maar tegen zijn verwach ting in oogst hij er geen lof mee. Er wordt trouwens hele maal niets van gezegd. De vroedvrouw heeft er waarschijn lijk niet eens oog voor, want er is iets anders; iets wat haar ontstemming heeft gewekt. Ze moppert, omdat Carel de wens te kennen heeft gegeven, dat hij bij de bevalling aanwezig wil zijn. Zij beweert, dat ze geen mannen nodig heeft bij haar werk. Als het gebeurd is, zal ze hem wel roepen. Doch hij wenst zich niet op zij te laten dringen. (Wordt vervolgd) Gehaaide nDU m2?11! De Nederlan- zwemmer ?er <J. Budde m Nieuwzee- land kreeg de- dagen de schrik van zijn le ven. Tijdens een wedstrijd speer- vissen, ving hij een 4te meter lan ge tijger haai. Zwemmend trok hij zijn buit achter zich aan. Opeens zag de heer Budde een andere tij- gerhaai onder zich. De visser werd gelukkig niet het slachtoffer van de roofvis, maar de gevangen vis. De lijn die om zijn middel zat vast gebonden brak, en met een paar snelle slagen wist de man zich in veiligheid te stellen. „Ik dacht dat ik toen het wereldrecord zwemmen op mijn naam had gebracht", aldus de opgeluchte heer Budde. OPLOSSING VORIGE PUZZEL. Horizontaal: 1. Someren - te; 2. toet -el - iet. 3. ert - unie - re roe - Dieren. 5. Noren - ea - pa. 6. ak koord - on. 7. Rennes - dok. mei - as - tere. 9. E.K. - enter - tr. Vertikaal: 1. stem - arme 2. oor - ook - eek. 3. meter - knie. etude - Onan. 5. ren - Indo - Est. 6 Eli - eerste. 7. nier - adder. 8. tere poort. 9. eten - anker. (Uil M t i I—ir KBReiï 7EZU6L 1 oSifvE' ■succes ge- j ont van (ser hapt y is totaal vee wc est AA AAR. DIE HESPEN NEEN WE WIET NODIG /SE MOET DENK. IK WE BE- \AU-EEN hoeven het weg-Iaaaareew .BESTRAALDE MAR-) GAT 0O-r 7MEK IMMERS (niet weer r AAN r TE BREN- .GEN. SUKKELTJE EN BRUUNKE 17. Vroeg in de morgen worden de vriendjes wak ker door een stem. „Is er iemand hier?" Daar is Mies Muis warempel! „Wat kom jij doen?" vraagt Stikkeltje zich lekker uit rekkend. „Ik hoorde snurken, terwijl dit huis toch leeg staat", zegt Mies Muis „en ik ben erg nieuwsgie rig, weet je?" De vriendje! plannen zijn. „Op de Sneeuwberg is het reuze koud", zegt Mies Muis. „Loop maar even mee langs mijn huisje, dan kriie ie de reisdeken mee!" Dat doen de

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1967 | | pagina 6