TV RADIO Waar breken omroepen zich het hoofd over? en Goede start WETSONTWERP UITGESTELD Wie niets heeft verzint wel wat Durbridge schrijft Europees tv-spel DE GOUDEN BARK Joos Brandt Vos \^V* j IJ v =4 WP- J ZATERDAG 12 NOVEMBER 1066 Commentaar van de KRO-televisie Rue Brique J heeft gisteravond een goede start ge- i maakt. De Vlaamse Jan Theys toonde zich een vlotte presentator, die vaart n de show bracht, maar zelf iets min der druk moet zijn. Immers ligt zijn charme in zijn rus tige, toch geanimeerde optreden en dat moet hij, vooral wanneer hij zelf lied jes zingt, geen geweld aandoen. De show bevat verschillende originele en licht-aansprekende onderdelen, zoals Jjievelingsartiest" een gesprek met iemand die een door hem bewonderd heroep uitoefent (ditmaal stond Rien i Nunen tegenover een Rotterdamse erts) en „Kom eens bij Jan", waarin Jan Blaaser zichzelf in tweeërlei ge daante als gast ontvangt: een prima stukje montage! Cose van Huub Ma tron behoeft herziening, zoals het nu was met teveel langdradig gepraat, was het niet pittig genoeg om echt vermakelijk te zijn. Een woord van lof voor de vier Franse meisjes die met haar olijke liedjes te gast waren. Nadat het Bonanza-avontuur samen met Willem Duys als filmfigurant op Nederland 2 ten einde was als goede vrijdagavond-verstrooiing, voldeed Brandpunt o.m. aan de kijkerswens om iets te tonen over „Nederland en ver dovende middelen". Van Brandpunt hebben we weieens betere en indrin- rreportages gezien. Deze was :o summier mogelijk, met weinig ver rassende informatie voorzichtig langs de randjes schuifelend. In de Vinkenveense plassen zijn 2350 florellen uitgezet voor sportvissers. Willy Alberti was meteen van de partij. HILVERSUM Dit wordt een vriendelijk stukje, vol meegevoel. Ga er maar eens aanstaan om een inleidend artikel voor je pro grammablad te schrijven, als je maandenlang hebt kunnen gras duinen in de stof die de perspec tieven bevat van het wetsontwerp voor de omroep, en dat document ineens is uitgesteld, omdat er geen „echte" regering meer is om het te behandelen enom er verwijten over dan wel adviezen voor te in casseren. Dat programmablad moet tóch vol, want je leden willen wel eens weten, wat er deze week in het brandpunt van de omroep-be- langstelling staat. Reken maar, dat je dan als voorzitter, hoofdredac teur of spreektrompet in de knoop zit U hebt uw omroepblad voor de ko mende week ontvangen en het hoofdar tikel gelezen. U denkt: wat zou er nu in de andere bladen hierover staan? Wij willen u geruststellen: niets. Want er zijn geen gezamenlijke onderwerpen meer om aan te vatten, ieder moet nu een hartekreet slaken op eigen initia tief. Laten we eens zien, hoe de impas se met nuttige beschouwingen wordt opgevuld. In NCRV's gids is perschef B. Bud- dingh' ditmaal aan het woord en hij breekt terwijl het toch echt niet tegen de zomer loopt een lans voor de herhaling van tv-programma's. Hij schetst hoe men een boek herleest, hoe tieners eindeloos hun lievelingsplaatjes draaien, hoe concertzalen avond aan avond vol zitten terwijl toch dezelfde composities worden gespeeld (ja, maar t (Van onze radio- en tv-redactie) Iers! Mijn kinderen waren tenminste verwonderd, dat ik hen zo slecht had voorgelicht..." In een naschrift haast de KRO zich, hiervoor ernstig excuses aan te bieden. Een der programmaleiders (misschien nog van 50 jaar geleden??) had het euvel bij de voorvertoning niet opge merkt en werd er door zijn eigen vrouw terecht voor gekapitteld. „De programmaleiding.'' aldus het na schrift, „had zich moeten realiseren steeds voor een ander publiek!) en ve-1 dat naar dit voor schoolgaande jeugd len telkens weer een bepaald schilderij bestemde programma ook kleuters kij- een museum gaan bezichtigen. ken, die dan in de war raken". .Maar", (en nu komt de klacht!) „het HILVERSUM De Europese Radio Unie heeft Francis Durbridge, de Britse schrijver van allerlei spannende misdaadseries welke AVRO en VARA ns ook hebben vertoond, opdracht gegeven een dergelijk stuk te schrijven voor „Het grootste theater ter wereld". U weet, daarmee worden de tv-omroe- van de diverse Westcuropese lan den bedoeld: jaarlijks wordt er vanwe ge de Europese Radio Unie een stuk aangeboden dat alle landen in eenzelf de week, liefst op eenzelfde avond, kun nen uitzenden. Dat zal, voor voorjaar 1967, het stuk „La boutique" worden, want Francis Durbridge koos voor zijn zoveelste cri- deze internationaal bekende Franstalige titel. Wie zich Tim Frazer, Melissa, De sleutel, De sjaal en andere stukken van Durbridge herinnert, weet al in welke sfeer van moord en doodslag (want de ze auteur laat zo gemakkelijk doden vallen als hij een appel schilt) het spel zich gaat bewegen. Lang niet alle televisiespelen van Durbridge zijn even goed in hun soort, er is veel maakwerk bij, maar laten hopen dat hij met „La boutique" iets bijzonders levert, dat inderdaad de moeite waard is om in heel West-Euro pa te worden gezien. Ons spijt het toch al, dat de opdrach ten niet wat meer de culturele kant uitgaan: aan crimi's van allerlei her komst en allerlei geweld is imr geen gebrek op de televisie. Maar blijft intussen opmerkelijk, dat land velen niet goed raad weten met herhalingen op televisie. Zij kunnen niet anders dan daar laatdunkend over praten en schrijven. Het luister- en kijkonderzoek leert ons echter, dat heel velen een herhaling op prijs stel- n en de kijkdichtheid dan vaak gro- :r is dan bij de eerste uitzending". Komaan, dan is dat toch meteen al •n troost voor de NCRV? Waarom dan nog geklaagd over de mopperaars, die wel een goed, maar geen middelma tig of zwak programma in zo'n beperk te zendtijd als de onze tweemaal willen zien? De schrijver zegt daarover ook wel iets: „De beperkte zendtijd bemoeilijkt een beleid waarin herhalingen zijn in gebouwd (nou ja, u begrijpt de bedoe ling van deze moeilijke zin wel!) en in dit opzicht is de situatie hier ongunsti ger dan in andere landen". Daarom sluit de schrijver zich geheel aan bij een Franse omroepdeskundige, culturele kwaliteitsprogramma' liefst na enkele dagen, maar da nin de vooravond, herhaald wil zien, w dan weer zendtijduitbreiding Een goed idee... dan zal de laatdun kendheid voor een hele zomer herhalin gen op de kostelijke avonduren ook wel overgaan, dachten wij. KETTERJAGERS In het hoofdartikel van Vrije Gelui den (VPRO) wordt over iets heel an ders gefilosofeerd, iets, wat op het ogenblik meer actueel is: kritiek op een omroep, die iets uitzendt dat de kijkers kwetst of anderszins hindert. „Elk programma dat discutabele stof aandraagt", zo lezen wij, „geeft aanlei ding tot reacties. Die van de ketterja gers zijn het eenvoudigst, zij roepen Verbod. Dat vragen ze omroepbestuur, de regeringscommissa ris, de minister. Die verbieders lopen wel wat achter: het is niet verboden te geloven, dat de aarde plat is en stilstaat. Er zijn ook reacties van verdrietigen, geërgerden, bozen, bedankers en briefschrijvers. Die willen wij de vol gende overwegingen voorleggen (wij ci teren nog steeds het artikel): een kran tenredactie wordt niet verantwoorde lijk gesteld voor wat geïnterviewde personen in haar kolommen beweren (nou...! zeggen wij daarop) en ook een omroep kan niet worden aangesproken de meningen die in haar program ma's worden uitgesproken door profes- predikanten, cabaretiers en dich- Ten tweede: de generatiebreuken vol trekken zich in snel tempo en wat door velen voor het standpunt van een ver dwijnende minderheid wordt gehouden dat niet: ook die standpunten mogen, ja moeten tot hun recht komen. En ten derde: het gaat tussen heel veel andere programma's vaak om enkele uitingen of twee programma's.... wij zijn het toch ook niet eens met alles van partij of kerk waarvan wij deel uitma ken?" Tot zover de VPRO-bespiegelingen. 't Is wel moeilijk op zo'n „reactie op kritiek" nog kritiek te geven... net of je eigenlijk niet meer mèg. -Misschien vallen de „discutabele punten u zelf wel op.... OOIEVAAR De KRO zit veel meer in de knoop: die had helemaal geen ruimte voor een hoofdartikel vanwege de goedgevulde „postbus", waarin kijkers en luiste raars hun klachten of prijsjes mogen deponeren. Die opent met een merkwaardig pro bleem: er zijn moeders geweest, die zich ergerden aan het feit dat een kin derverhaal van Godfried Bomans in - eerste aflevering de kindertjes- bren gende ooievaar op het scherm bracht! „Weet u in het kinderuurtje", zo schrijft een boze moeder, „onze kinde ren niet beter te vermaken dan met aardevol spel waarover valt na te dat sprookje? Dat is de tijd 50 jaar denken en te praten... daarmee zijn wij terugzetten! Liever in deze tijd van veel minder rijk gezegend. verwarring en vernieuwing iets origine- Wij hebben deze laatste zin twee maal overgelezen, maar ja, het stond ei Schieten de generatieverschillen ni i vlug uit de grond, dat kleuters betei jn ingelicht dan schoolgaand* jeugd...?? DUIMEN OP In de AVRO-gids is natuurlijk de wekelijkse pagina gereserveerd voor weer een lyrisch artikel van leden-win naar Willem Vogt, die nog steeds „alles mag", omdat de 15.000 er nog niet zijn. De heer Vogt juicht deze week, dat de „schikgodinnen hun duimen ophouden voor de AVRO, en haar zegenen met het feit dat het nieuwe omroepbestel niets dan „kunstmatige AVRO's (NTS, NRU en TROS) oplevert, die leiden tot manifestaties waaraan Johnny en Rijk een hele toer hebben om ze te overtref fen", dat de AVRO zoveel „schikgodin- nengoedheid haast beangstigend vindt maar ervan geniet en zich erin koestert".... en of u maar lid van de AVRO wilt worden. In de VARA-gids is het hoofdartikel vervangen door een interview met mi nister Den Uyl vanwege het partijcon gres... de VARA heeft het gemakkelijk, zij kan van omroepzaken zo in de poli tiek schuiven, dat is voor haar leden toch hetzelfde. Tegenwoordig hebben we een zesde omroepgidsje in Hilversum, het TROS- kompas. Daarin wil de heer Landré, algemeen opperhoofd, wel eens hoofd artikelen schrijven. Ditmaal was er niks en daarom schrijft ene Jean Jaques (misschien een neef?) over het ver trek van omroepster Els Buitendijk bij de NCRV. De TROS (die ieders vriend wil zijn en niemand kwetsen) denkt hierover „Die omroepsters willen wel eens wat meer doen op de tv, maar de NCRV denkt er anders over en dat standpunt is wonderlijk en aanvecht baar. Bij de radio hebben alle pers er een leuke radio-job bij, meestal op grond van hun ambitie, talent of voorkeur. Emile Kellenaars regisseert hoorspelen, Jan Bootz leidt een radio quiz, Jan van Herpen stelt muziekpro gramma's samen. Halsstarrigheid, als nu weer betoond tegenover Els Buiten dijk, is steeds duidelijker een der oorza ken van het weglopen van onze popu-. lair geworden tv-omroepsters." (O zo!) De TROS is nieuw en Jean Jaques is nieuw. Hij heeft nog nooit gehoord vai radio-omroepers met een volledige dag taak in vaste dienst, die naast het om- roepwerk dus andere werkzaamheden behoren te hebben en tv-omroepsters in losse dienst, die alleen maar worden uitgenodigd om bepaalde programma's aan- en af te kondigen en verder geen initiatieven behoeven te nemen. Maar wat geeft dat? Schoppen kan je altijd, ook als de klok luidt en je de klepel niet weet te hangen... Evangeliste contra provo-leidster Morgenavond presenteert de AVRO via Ned. 1 de derde Catherine Valente-show, wélke z* samen met het tweede Duitse tv-programma ZDF maakte. Er zullen weer vele bekende artiesten gast zijn van Caterina, o.a. Conny Fröboess, die nu actrice is geworden (hoewel zij een keertje zingend optreden niet versmaadt) en zich Cornelia noemt, zoals zij ook als klein meisje haar eer ste succes haalde in haar vaders liedje ,J>ack die Bade- hosen ein", bij ons bekend als .JJaar de speeltuin". U ziet hier Conny en Caterina samen. Zij zingen ieder apart, maar soms ook samen en dan hoort u Conny s succes van enkele jaren geleden, waarmee zij op het Eurovisie Songfestival evenwel als een baksteen zak te: „Twee kleine Italianen". Onder de andere gasten van Caterina bevindt zich de operazanger Giuseppe di Stefano, wiens stem aan glans nog niets heeft ingeboet. VANAVOND TE ZIEN Nederland 1 TROS en NCRV 7.05 uur feuilleton „Mijn oom van Mars (TROS) 7.30 uur Chandu verklaart het handschrift (TROS) 7.35 uur foto-toto-quiz (TROS) 8.20 uur Attentie. 8.30 uur aflevering van Stiefbeen en Zoon. 9.10 uur show Het blijft Hollands. 9.55. uur gesprek tussen twee generaties. 10.20 uur satirisch cabaret Farce majeure. Nederland 2 VARA 8.01 uur Rawhide. 8.50 uur Achter het nieuws. 9.30 uur aflevering van „De graaf van Monte Christo". 9.55 uur expositie van werken van amateurschilders. VANAVOND TE HOREN Hilversum I KRO 7.30 uur volksliederen in Zingening. 8.30 uur verzoekplaten 10.10 uur Jules de Corte zingt in Roulette. 11.00 uur Goal, muzikaal sportprogramma. Hilversum II VARA 7.35 uur lichte muziek. 8.05 uur romantische muziek door het Promenade- orkest, het klein Omroepkoor en solisten. 8.50 uur „Peenhaar", hoorspel over een gebroken g^zin. 9.55 uur serieuze muziekrevue Weerklank. 10.50 uur satirisch programma Rakelings. 11.25 uur Kees Brusse in Babysitten. door 24 Maar nu is Jan Krebbe nog thuis en twee dagen geleden heeft hij Hemmer van zijn erf gestuurd. Ik wil niet meer dat je nog hier komt. zei hij. Je verveelt me al lang. Ga eerst behoorlijk werk doen. Hemmer sprak tegen. Wat stak er voor kwaad in? Hij was met Margriet op dezelfde school geweest. Als ze bij regen weer terugkwamen, zaten ze onder zijn zeildoeken cape. En hoeveel keren heeft hij haar niet verdedigd tegen de kwade praat? Als je één vinger naar Margriet uitsteekt, zei Jan, en hij werd rood in zijn gezicht van boosheid, want hij kon Hemmer ineens helemaal niet meer uitstaan, als je één vinger naar haar uitsteekt terwijl ik weg ben, dan zal ik je kraken als ik terugkom. Dat was te veel geweest voor Hemmer. Hij had het meisje zelfs nog nooit gekust, hoewel haar gezicht door zijn dromen kon spoken, zodat hij wakker werd en verlangde om haar bij zich te hebben. Dan moet je thuisblijven. Wat doe jijzelf? Je maakt de ;en gek met je viool. Ik denk dat er vaders en moeders zijn die jou zouden willen kraken. Jou brutale aap, schold Krebbe. en hij wilde. Hemmer beetpakken. Maar die bukte zich en sprong op zij. Margriet zal met een jongen trouwen die haar waard is niet met jou. De jongens willen haar niet hebben, schreeuwde Hem mer. Ze willen de dochter van rosse Dora niet. En van jou moeten ze ook niets hebben. Zeg jij liever eerst dat je haar vader bent... in plaats van je oom Jan te laten noemen. Hemmer was al op de loop voor hij er alles uit geschreeuwd had, want hij begreep wel dat Jan het er niet bij zou laten. Die stond een ogenblik te kijken, maar dat duurde niet lang. Hij wist heel goed wat achter zijn rug gezegd was, in de tijd toen Margriets moeder naar het Basselt kwam, kort voor het einde van haar leven. Hij had gezorgd dat ze een huisje kreeg om in te wonen en te sterven en daarna had hij Margriet bij zich gehouden. Ze noemde hem oom Jan en dat was zo gebleven. Achter zijn rug dacht ieder het zijne, al wist niemand hoe het precies was. Maar nog nooit had iemand het gewaagd om midden in zijn gezicht... en dan zal zo'n aap van een jongen...? Het flitste door Jans hoofd als bliksemstralen en al kon Hemmer hard lopen, de lange benen van Krebbe waren hem te vlug af. Eer de jongen het spoor bereikte, had hij hem te pakken. Hemmer had er duchtig van langs gekregen en toen Jan het genoeg vond, en terug naar huis ging, was Hemmer nog een tijd op die plaats blijven zitten om de pijnlijke plekken te wrijven. Het beste was om voorlopig uit de buurt te blijven. Krebbe zou het nooit volhouden de hele zomer op het Basselt. Als Hemmer dichterbij komt, hoort hij Margriets stem. Ze zegt; je kunt rustig komen, Hemmer, want ik ben alleen. De drang is in hem om met een paar grote stappen naa» haar toe te gaan, als niet die vreemde klank in haar stem was. En toch is het Margriet. Ze is tegen me opgezet Hemmer voelt zijn bloed bonzen en ineens weet hij met een onstuimige felheid dat hij van Margriet houdt zoals een man houdt van de vrouw van wie hij kinderen hebben wiL Het is een heel nieuwe, opwindende gewaarwording. Als Jan Krebbe nu zou komen opdagen, zou hij geen stap achteruitgaan, maar desnoods op leven en dood met hem vechten. Margriet houdt de deur zo ver open, dat hij maar net binnen kan. Ze is alleen in de woonkeuken, waar ze bij een lampje zat te lezen. Hemmer ziet het meisje anders dan vroeger en ze is ook anders. Heel koeltjes, terwijl hij het hart in zijn keel voelt kloppen. Margriet! Ze kijkt naar hem of ze nooit samen onder de regencapa zaten en alsof ze weet dat hij haar nu wil kussen, wijst za naar een stoel aan de andere kant van de tafel. Ga daar maar zitten. Het maakt hem machteloos, dat gebaar en die ijskoude blik. Margriet, zegt hij nog eens. Ja, dat kun je nu zeggen. Vertel me eerst eens waarom je zulke lelijke dingen tegen oom Jan hebt gezegd. Omdat hij begon met lelijke woorden. Daar zit hij, het woelt en brandt en zindert in hem en toch kan hij niets meer zeggen. En ook niet opstaan om zijn armen om haar heen te slaan. Bij de spelletjes op het grasveld heeft hij dat zo vaak gedaan, maar nu zou het anders zijn. (Wordt vervolgd) HILVERSUM Naar we vai NCRV vernemen zal vanavond in het televisieprogramma „Close up" door Hilio worden gesproken met twee vrouwen die een leidende functie hebben in de samenleving, uit verschil lende generaties stammen en welhaast eikaars tegenstelling zijn. Helaas zijn de twee gesprekken tot één brede infor matie verwerkt en zullen de dames el kaar niet echt ontmoeten, dat was wel licht nog interessanter geweest. We krijgen te maken met de 74-jari- ge evangeliste mejuffrouw Corry ten Boom, die gedurende een lang leven de hele wereld bereisd heeft om de boodschap van het evangelie te bren gen en met de 24-jarige mevrouw Lia Zander, een van de leidende figuren in Amsterdamse intellectuele provo-krin gen. Deze dames zullen ieder in dus afzon derlijke gesprekken, uit eigen milieu en werkzaamheid haar visie op de hui dige samenleving, gezagsverhoudingen, religie en andere in de belangstelling staande onderwerpen. Mejuffrouw Ten Boom rust nog niet in haar arbeid: binnenkort vertrekt zij weer naar het buitenland om haar taak verder te volvoeren. AMSTERDAM Koningin Juliana heeft gistermiddag een deel van de ju rering voor de koninklijke subsidie vrije schilderkunst meegemaakt Zij heeft zich daarbij zeer geinteres- seerd getoond voor het werk van de jonge schilders en volgde de discussies met belangstelling. Een groot Amerikaans vliegtuig is gisteren in de Atlantische Oceaan ge stort. Geen van de 19 inzittenden overleefde het. ree is VEEL c3E0EU^r? Cftfle A/ OWS LBETSTE RvCMTUUS SfiMBÜ HfiUO I KIT KHPESeu IS WRBK OUS OVER<3E<S<=*»Vi' eu-SE-s vor de ellende met ca DIE IK DE eeZDiasDE. piloot; PROBEK WE EEU 0ECTDE) PRB-, fiFIBDIG "TE VINDEN, NET/ "TEN: pils prick. RADIO VAVAVOY» Hilversum I 402 m. KRO: 19 00 Nws. 19.10 Actualiteiten. 19.30 Liedjesprogr. 2030 Verz.pl .progr. 22.10 Roulette: een spelletje met gramm.pl. 22.30 Nws. 22.40 Overweging 22.45 Muzikaal sportprogr. met commentaren en reportages. 23.35-24 00 Nws. Hilversum II 298 m. VARA: 18.00 Nws. 18.10 Commentaar op het nieuws. 18.20 Klass. ensemble. 20.00 Nws. 20.05 Pro menade orkest, solisten en klein omroepkoor. 20 50 Peen- haar. hoorspel. 21.55 Weer klank, m uz.revue. 22.30 Nws. 22.40 Lichte gramrnjnuz. 22.50 Rakelink* actueel progr 23 25 9I9> 19.40 Fotc NTS: 20.00 Journaa. iroverz. NCRV: 20.20 At- 20.30 Stiefbeen 8c Zqon 21.20 Het blijft Hollands. 21.5 Close-up. gespreksserie. 22.20 Farce Majeure. 22.40 Morgen is het zondag. NTS: 22.45-22M Nederland 2. NTS: 20.00 Nws het kort. VARA: 20.01 Raw hide 20.30 Achter het niem 2120 De graaf Christo. 21.55 T< dags schilders. NTS: 22.05-22.10 en mededelingen. 12.37 Buiten lands commentaar. 12.50 Opera muziek (opn.). 13.30 Voor de kinderen. 14.00 Saxofoonkwar tet. NRU: Stereo: Concertge bouworkest en solist. KRO: 16.30 Licht muziekprogramma. het voorbedachte licht. zang. 18.50 Kerk veraf en dicht bij. NCRV: 19.00 Nieuws en weerpraatje. 19.07 Klassieke ka- lijke liederen. 20 00 Di nu. lezing. 20.15 Klassieke grammofoon muziek. KRO: 21.00 Parijse chansons en Actualitei iws. 22.40 Geloven ln mor- bezinning en gebed. 23.00 23.30 Jazz-rubriek (Om 9.00 Sportmededellngen). 12.00 Bonte 13.07 De toe 1320 Radio-periodiek. 14.00 Stereo: Dansorkest met zangsolisten. NRU: 1420 Marathon Sportre- vue 1. VARA: 17.00 Zondag club: programma v»h toppers rekroonde hoorspel. (deel nader inzien. discussies. VPRO: 19.30 Gebeurtenissen cn gewogen en getoetst. i- recht. 23.00 Op de valreep: 23.10 Lichte rrammo- Nw foonmuziek. NRU: 23 55-24.00 m. 240 m. en FM-kanalen. AVRO: 9.00 Nieuws. 9.02 Muziek Mozaiek. KRO: 10.00 Nieuws. 10.02 Ver knipt. 11.00 Nieuws. 11.02 Lich te plaatjes en praatjes - Koffie met Kees. VARA: 12.00 Nieuws. 12.02 Loco, een pro. voor de buitenlandse arbei, ders. 1422 The Royal Artillery Band. 15.00 Nieuws. 15 0C Anka ra - Madrid: grammofoonpla ten voor de buitenlandse arbei ders. 15.32 Country en Western muziek. 16 00 Nieuws. 16.02 Mu zikaal allerlei, met om plm. 1620 Voetbaltoto-u ïtslagen 17.00 Nieuws. 17.02 Nederlandse artiesten op de plaat. televisie "morgen Nederland I. NTS: 1530-17.00 Monitor, met om plm. 1550 Flipper en om plm. 16 30 Sport uitslagen CVK/IKOR/RKK 19.00 Bijbelvertelling voo naai. AVRO: 30.30 Kunstgr» MTS: 22.30-22.35 Journaal. Nederland II. NTS: 19.00 Jo- han en de Alverman: vervolg verhaal voor de Jeugd. 19.30 Wie zijn toch die Britten (dl. 4). documentair programma. 20.00 Journaal. 20 05 Di Kitdfi re. TV-film 20 30 Als een boe- NTS-kunstprogi 7 00 Nws en herh 7.10 Dagopening 7 18 Ster (opn Licht instr Stereo: Lichte gram Voor de zieken. 9.35 Waterst. 9.40 Voor de huisvrouw. 10.25 Theol. etherleergang. 11.00 gram. 12.22 Voor boer en tuinder. 12.27 Meded. 1.05 Schoolradio. 1425 Stereo (opn.). 15.00 Stere- (opn.). X. 16.30 zangsol. 1620 Klass. gram. 17.00 Overh. voorl. de man af. praatje. Hilversum II. 298 m. AVRO: I 7.00 Nws. en ochtendgym Jbouw-Comité. 1225 Licht ork. (opn.), 13.00 Nws. 13.10 Act. 13.30 Muz. lezing de Italiaanse ernstige ope- i de 19e eeuw. 15.00 Voor KRO: 9.00 Nws. 9.02 Licht gram.pl. progr. 10.00 Nws. 10.02 Act. 10.05 Niet veel.... 11.00 Nws. 11.02 Act. derland. 16 00 Nws. 16.02 Act 1

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1966 | | pagina 9