TV 1 RADIO Dwars-bomen breekt taboes op ongelukkig tijdstip Kunstgebit? Puzzelhoek 4 DE GOUDEN BARK Joos Brandt Vos en NIEUWE LEIDSE COURANT DONDERDAG 3 NOVEMBER 1966 Adam Cartwright aan de zwerf (Van onze radio- en tv-redactie) HOLLYWOOD Het gaat ex-Adam Cartwright niet voor de wind. Hoewel wij in Bonanza nog altijd „Pao" en zijn drie zonen ontmoeten, is „Adam" (Pernell Roberts) al meer dan een jaar geleden uit de serie verdwenen. Met zijn onverdragelijk humeur be dierf hij de prettige samenwerking. Hij zag op Bonanza neer en vertrok „om zich aan ernstig dramatisch werk" te gaan wijden. Niemand nodig de hem echter uit Hier heeft men weer te doen met een staaltje van de invloed, welke er van het Amerikaanse tv-kijkend pu bliek uitgaat. Amerika heeft sinds ve le jaren Bonanza met de vier Cart- wrights in het hart gesloten. Men wenste geen vrouwen op de Pondero- sa-farm te zien: er mocht dus niet worden getrouwd. Van deze voorkeur hebben de producers verleden jaar profijt getrokken om Adam geruisloos te laten verdwijnen: hij reed in een bepaalde aflevering met een meisje de avondzon tegemoet en werd haas tig vervangen door een loslopende neef, die het mannenkwartet onder directie van Pao kon herstellen. Niettemin nam „het publiek" Per nell diens desertatie kwalijk en de acteur, die zijn faam had te dan ken aan Bonanza, kwam nergens meer aan de slag. Nu heeft hij een eenmalig rolletje gekregen in één af levering van een andere Amerikaanse strip „The girl from UNCLE" en dat heeft hij met twee handen aangepakt. Arme lastige Adam. Snoep verstandig eet 'n appel Ikoon blijkt werk van legendarische meester eeuw, is gebleken dat „Drieëenheid", het werk is van de legen darische meester Paisiï. De mening dat er van Paisiï geen werk meer te vinden zou zijn, is daarmee onjuist gebleken. De ikoon is afkomstig uit het Sint Jo zefklooster in Volokolamsk bij Moskou. Met zijn zonen Feodosiï en Vladimir werkte hier' ook Dionisius, die de andere icoon, een „Tenhemelopneming", rona 1500 vervaardigde. Componist Roland Manuel overleden PARIJS De Franse componist Ro land Manuel, een van de bekendste leer lingen van Maurice Ravel, is dinsdag overleden. Hij was 75 jaar. Manuel schreef voornamelijk werken voor orkest en ballet. Bekendheid kregen „L'Ecran des jeunes filles", „Le toernox singlier" en „Elivre". Ook componeerde hij toneel- en filmmuziek. Zijn radiopro gramma „Plaisir de la musique" had een grote luisterdichtheid. IN GEZINNEN MET KLEINE EN GROTE KINDE REN ONTSTOND SCHRIK TOEN ONBEKOM MERD EN VRIJMOEDIG OVER SEXUELE PERI KELEN WERD GEPRAAT (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Het is niet waar, dat CVK en IKOR „een stroom van protesten" hebben ontvangen naar aanleiding van het jongerengesprek „Dwars-bo men" dat anderhalve week gele den op zondagavond werd uitge zonden, al wordt dit van sommi ge kanten gesuggereerd. Bovendien waren de meeste ne gatieve reacties op de uitzending gericht op de omstandigheid, dat het programma aansloot op de Bijbelvertelling voor kinderen. In gezinnen met kleine en grote kin deren ontstond toen wel schrik omdat de jongeren onbekommerd en vrijmoedig over sexuele peri kelen gingen spreken. „Ja," zegt ds. Ozinga, nu wel voorzit ter van de NCRV maar toch nog bij het CVK de televisiezaken waarnemen de (terwijl zijn opvolger ds. C. vai zich inwerkt), „daarin kan ik niemand tegenspreken. Wij hebben als kerke lijke zendgemachtigden een ongelukkig tijdstip op de zondagavond toegewezen gekregen. Tussen 7.10 en 7.35 uur... ei genlijk behoort zo'n openhartig ge sprek dan niet op de buis te verschij nen. Maar we kunnen van de NTS geen ander half uur krijgen." En bij het IKOR zegt mejuffrouw Bos. secre taresse van de in Afrika vertoevende ds. W. J. Koole (directeur tv-zaken) „We hebben het nog eens bij de NTS geprobeerd. We zouden op zondagavo ook graag naar Ned. 2 gaan, maar daar Ned. 2 zendtijd voor de kei-ken een gepland programma. Toch.... deze uitzending van een gesprek met jonge- :n is niet nieuw. Alle kijkers weten, dat er misschien wel een onderwerp voor wordt gepro jecteerd, maar dat de jongelui' spon taan mogen vragen en zeggen, wat in hen opkomt tijdens de uitzending. We menen het daarom aan de verant woordelijkheid van de ouders te mogen overlaten, welke kinderen zij na de Bijbelvertelling nog aan de beeldbuis willen laten." Natuurlijk is dit een houdbare en redelijke theorie, maar de praktijk is dikwijls anders. Vooral nu het koude jaargetijde is aangebroken, is het niet (Advertentie) kan rustig eten, lachen, spreken, iri vele gevallen even gemakkelijk als met een natuurlijk gebit. Dentofix ver mindert de voortdurende angst voor los raken en verschuiven van het aebif en voor komt verwonding van het gehemelte. Den zo eenvoudig om jongere kinderen die nog niet naar bed hoeven, speciaal op dat zondagsuur de kamer uit te sturen. Heel redelijk is het dus van CVK en IKOR, dat zij proberen een ander tijdstip voor dit vierwekelijkse pro gramma te krijgen. „Maar het gaat niet," zegt de NTS, „wij zitten mud vol." Sommige kijkers zullen opmerken, dat er toch op de late dinsdagavond via Ned. 2 zendtyd voor de kerken beschikbaar is, maar men moet weten, dat deze in feite aan alle drie de ge machtigden (mede dus het RKK) is toe gewezen en dat Dwars-bomen een pro gramma van CVK en IKOR alleen is. Toch zou het o.i. aanbeveling verdie nen, indien men het deze richting uit zocht, bijv. door middel van ruiling, zoals dat wel meer gebeurt. Dan was men van de kwetsbare zondagstijd af en het late uur, wanneer de kleinen naar bed zijn, leent zich ook beter voor de gewenste nabespreking in de huiska- OPEAHARTIG „De moeilijkheid is," vertrouwt ds. Ozinga ons toe, „dat er nog niet eenstemmig wordt gedacht over deze communicatieve uitzendingen, die toch van zo groot belang zijn. Wij als kerke lijke zendgemachtigden hebben er alles voor over. het te proberen. Ik doel nu niet alleen op Dwars-bomen, ook Opspraak valt er onder. 't Is de enige mogelijkheid die we als orthodoxe kerken hebben: de NCRV doet er niets aan. Wij bedoelen met deze programma's de kerk te laten luisteren naar wat er leeft in de ge dachten van de jeugd en van buitenker kelijken." „Daarom leggen we de jongeren ook geen beperkingen op. Er wordt van tevoren overlegd welk thema zal wor den behandeld, maar dan is de weg vrij en mogen ze zeggen wat hun bij wijze van spreken voor de mond komt. Het CVK heeft na de jongste uitzen ding, toen het dus openhartig ging over geslachtsgemeenschap voor het huwe lijk, twee telefoontjes en vijf brieven ontvangen (het IKOR kreeg een paar telefoontjes en omstreeks 40 brieven). Het voornaamste bezwaar tegen de uitzending was het tijdstip waarop jon ge kinderen onverhoeds meeluisterden, en het feit dat vooral adere kijkers zich niet konden verenigen met de ant woorden, die de beide geestelijken ga ven. Zij hadden een beslist „nooit toe gestaan!" willen horen." „Die afwijzing had dan op Bijbelse grond moeten worden gegeven. Maar in de nieuwe relatie tussen godsdienst en moderne samenleving kan men het Evangelie niet meer als een wet hante ren alsof men in het licht van Gods koninkrijk wordt gedwongen tot dit of dat Het antwoord van de geestelijken, dat men met de liefde als richtsnoer de eigen weg moet bepalen, en de juiste Evangelische bedoeling daarvan, is he laas onvoldoende overgekomen." ENTHOUSIAST „Ik kan bepaald niet zeggen, dat de uitzending, hoe onverbloemd er ook werd gesproken, „een storm van pro test" heeft ontketend. Wij spraken er over tijdens de gereformeerde predi kantenvergadering en ik hoorde niets dan waardering. Ook van onze vrijge maakte bestuursleden is geen enkele negatieve opmerking binnengekomen. In verscheidene buitenkerkelijke gezin nen is mij gezegd: „Wij zijn heel blij met de uitzendingen, eindelijk wordt er een ronduit gepraat over dingen, waar wij mee zitten." Dit alles1 versterkt ons in de mening, dat wij ermee moeten doorgaan." „Och ja," geeft mejuffrouw Bos toe» „in een aantal brieven werd wel krach tige afwijzende taal gebruikt, maar daarvan schrikken wij niet zo erg. De twee conservatieve meisjes werden dan geprezen en ten voorbeeld gesteld aan „die provo's," die nergens eerbied voor hebben. Ik geloof dat deze briefschrij vers het gesprek niet goed hebben be grepen: er werd niet gepraat uit sensa- tielust maar omdat het probleem inder daad bestaat, uit noodzaak dus." Het is overigens bepaald niet de be doeling dat er altijd zulke precaire onderwerpen ter tafel zullen komen ii Dwars-bomen. Het team van nu komt op zondag 13 november a.s. nog een keer aan het woord, daarna wil men weer een andere groep ook tegenover andere geestelijken zetten. Het is te hopen, dat degenen die naar deze uit zendingen luisteren dat niet alleen zul len doen uit nieuwsgierigheid of er weer harde noten zullen worden ge kraakt en er nog meer taboes over boord gaan. Wel zijn beide elementen in de gesprekken te verwachten, dat ligt ook in de bedoeling, maar het gaat niet om de bravoure van de jongeren, doch om het luisteren naar hun echte problemen en dan is praten beter dan zwijgen. Snoep verstandig eet 'n appel Belangstelling voor „Chaos rond Eros?" DEN HAAG De belangstelling voor het congres „Chaos rond Eros?" op zaterdag 12 november blijkt zo groot te zijn, dat de organisatoren gisteren besloten hebben, het congres, te verplaatsen naar de tweemaal zo grote zaal van de Dierentuin. De protestantse stichting ter bevor dering van verantwoorde gezinsvor ming en het nationaal protestants centrum voor de volksgezondheid ver wachtten driehonderd belangstellenden voor dit congres, dat in het teken zal staan van de bezinning op de ontwik kelingen in de sexuele moraal. Nu hebben zich al vijfhonderd aangemeld en men verwacht, dat dit getal nog met enkele honderden zal oplopen. Snoep verstandig eet 'n appel liet spel „Ik wil naar huis" dat de KRO-televisie ons vanavond om 8.50 uur op Ned. 1 laat zien, is geschreven door de Engelsman Bernard Kops. Het •en eenvoudig, warm-menselijk stuk, doortrokken van de verzoenende Jid dische levenswijsheid, die het voorbijgegane leed met gelaten humor achteraf als een vorm van geluk ziet. Een bejaarde Poolse Jood ligt in een Engels r.k. ziekenhuis op zijn dood te I wachten en verlangt hartstochtelijk „naar huis". H\j denkt dat dit „thuis" de woning is waar zijn tweede vrouw op hem wacht, maar in werkelijkheid snakt hij terug naar het leven van vroeger met zijn eerste vrouw en zijn hem nu ontgroeide kinderen. Rondom zijn bed staan heden en verleden tegenover el kaar en iedereen is bezig met zijn eigen dingen De foto toont Sylvain Poons als de zieke Joe Levene, Coba Kelling als zijn tweede vrouw en Johan Boskamp als Harry. In het spel zidt U de meer dun 80-jarige Magda Janssens zien als Joe's eerste vrouw Sarah. Het uur vóór het NTS-journaal zal morgenavond worden besteed aan NCRV's maandelijkse magazine Twien, waarin de schrijver Steven Membrecht weer als een van de presentatoren optreedt. Voor de bewonde- raars(sters) van Steven en zijn literaire werk hier een foto van de jonge auteur tussen zijn boeken. Membrecht, die na het schrijven van het Boekenweek geschenk „Waarachtige driehoek" in het begin van dit jaar in Twien optrad, deed dit zo goed, dat de NCRV hem meteen als presentator voor het nieuwe seizoen engageerde. Hij deed dit graag „omdat de televisie de cultuur zo geweldig beïnvloedt". Intussen werkt hij hard op literair terrein: hij schrijft een essay over de liefde en in voorjaar 1967 verschijnt zijn nieuwe roman „Over de dood en gevulde kip". Je moet er maar op komen! VANAVOND TE ZIEN Ned. 2 VPRO 7.15 uur (NTS) gewestelijk nieuws. 7.35 uur (NTS) sportrubriek. 8.20 uur Amsterdams Kunstmaandorkest speelt Hary Janos-suite van Kodaly. 8.50 uur tv-spel „Ik wil naar huis". 10.00 uur Brandpunt. Ned. 1 KRO 8.01 uur voortzetting jeugdfeuilleton Tom Sawyer. 8.30 uur filmrubriek Cinéma. 9.20 uur detectiveverhaal uit de serie Onaantastbaar. VANAVOND TE HOREN Hilversum i 7.50 uur 8.10 uur 8.35 uur Lex Karsemeyer poetst de plaat voor U. 4e deel feuilleton „De familie Leenhouts". 2 3 5 6 7 8 9 10 a 11 H 12 13 14 15 16 17 18 19 R 20 I 21 1 22 23 B 24 1 H 2b 1 26 I 27 SS 28 H 29 1 30 B 31 32 33 i 34 35 1 36 37 38 1 39 40 41 43 s 44 45 4b R 47 Kruisu-oord-ptizzel Horizontaal: 1. zeebrasem. 5. ladder- trede, 10. karakter, 12. profeet, 13. wa- n N. Brab. 14. doornachtige plant, 17. gebod, 18. reeks, 20. Mens, 21. honig bij, 22. voorzetsel, 24. ontkenning (Eng.), 25. vlek, 26. Europeaan, 28. jon gensnaam. 30. trustee (afk.), 32. tel woord, 34. puntig voorwerp, 36. bij woord. 38. sint (afk.), 39. bloedgever, 41. deel van de mast, 42. teken dat in de psalmen voorkomt. 44. meisjesnaam. 46. enkele, 47 stengel. Vertikaal: 1. vis, 2. uitgezette lijn, 3. slede, 4. meisjesnaam, 6. hoofddeksel, 7. aardrijkskundige aanduiding (af.), 8. stad in Letland, 9. gebak, 11. aangeleg de weg, 15. lengtemaat (afk.), 16. onbe kende, 19. jongensnaam, 21. plaats in Utrecht, 23. keurig. 24. ontkenning (Eng.), 27. water in België, graafschap in Engeland. 31. gelijk, voesdel, 34. rivier in Italië, 35. ontken ning (Eng). 37. riviertje in Normandië. korte degen, 40. knaagdier, 43. munt in China, 45. deel van een ont kenning (Fr.). Scholenrayons in Amsterdam (Van onze onderwijsredactie) AMSTERDAM De Amsterdamse wet houder van noderwijs, dr. P. Koets, heeft de openbare vhmo en uloscholen een reorganisatieplan ter discussie aange boden. Het nieuwe plan voorziet in een verdeling van de stad in rayons. De scholen in die rayons zullen worden ver anderd in zogenaamde gemeenschapsscho- Horizontaal: 1. somtijds - k.o., 2. amor len. die een gezamenlijke eerste klas- laars. 3. lade - stram. 4. ares - te-: krijgen. De leerlingen, die van de lagere mi, 5. dollar - moe. 6. Eede - mg - Oplossing vorige pu/r.el schooi I overgaan kunnen in het eerste jaar hun keuze bepalen. Het leerprogramma moet de leerlingen voorbereiden op de ver schillende nieuwe vormen van onder wijs. Het gymnasium moet door zijn klassieke talen in de eerste klas buiten de scholengemeenschap blijven. ;üliulel^?r.„onderïrIjf !7- smal Peter- 8- Ee - Mien tree - Rs - rem. Vertikaal: 1 salade - set, 2. oma - roemer, 3. model - dame, 4. tres - lelie, 5. IJlst - amper, 6.dat - ergens, 7. Sara - meter, 8. kram - o.e. - ere, 9. os. mier - ram. 10.45 uur 11.15 uur Hil versum 7.30 uur 8.05 uur 10.55 uur f*,, ;4par 16 „Die dochter van je is een wonder," zei Jan op een andere keer. „Ik behoef haar niets te zeggen, ze weet het vanzelf. Je zult nog heel wat van haar beleven. Ik wou dat ik zo'n dochter had. Leda had bijna haar mond niet kunnen houden. Bijna had ze gezegd: „Nou, je hebt toch een dochter? Waarom leer je die niet spelen? Want ze kon er maar geen vrede mee hebben dat Amy les kreeg van Krebbe. Waarom nu juist van die man? Margriet woonde, na de dood van haar moeder, helemaal bij hem in. Waarom leerde hij haar niet spelen? „Niet iedereen kan dat," zei Jord. „Je moet je niet zo opwinden, Leda. Je kent de goede kanten van Jan nog niet. Wat voor kwaad steekt erin als onze Amy gelukkig is met haar viool?" Leda schudde haar hoofd. Zoveel als ze van Jord hield, êr waren toch dingen waarin ze het nooit met hem eens zou kunnen zijn. Na haar schooltijd wilde Amy naar de muziekschool in de Krebbe zei dat het een misdaad tegenover het meisje zou zijn als Jord dat niet toestond. Het kostte wel wat geld, maar dat moesten ze ervoor overhebben. Voor zo'n begaafde dochter moest je dat over hebben. Jan Krebbe kon goed praten, maar het gebeurde toch dat Amy naar de muziekschool ging, waar ze al dadelijk een uitblinker werd. En zo had ze dan in de afgelopen winter in het concert- huis gespeeld, hetgeen iets heel bijzonders was, want eigen lijk was ze nog veel te jong om daar al te staan. Als het onze Amy maar geen kwaad doet, om zo'n succes te hebben, meende Leda. Het leek wel of het haai kind niet meer was, dat daar stond in die witte kanten jurk, met de viool onder haar arm en buigend glimlachend. Voor ze wegging, wuifde ze zelfs naar het publiek, dat van enthousiasme begon te trappelen. Jord glom van geluk en trots en Leda's hart klopte ook sneller. Maar ze zou Leda niet geweest zijn als ze weer geen donkere kanten gevonden had. Maar het was waar dat Amy steeds minder op het Basselt kwam. Voor dat eerste optreden had ze al een eigen kamer bij een vriendin. Omdat ze zoveel moest studeren en repete ren, zei ze. Het heen en weer varen iedere dag naar het eiland was veel te vermoeiend en nam zoveel tijd in beslag. Na haar succes bleef het zo. Toen moest ze nog veel harder werken. Bovendien had ze een vriendenkring, die ook een deel van haar tijd in beslag nam. De familie bij wie ze inwoonde, was niet onbemiddeld. Twee dochters, van wie de jongste Amy's liefste vriendin was, studeerden ook aan de muziekschool. De oudste bege leidde Amy vaak; zij speelde piano en de jongste fluit. De meisjes waren ook eens op het Basselt geweest, waar ze zich vermaakten met de honden. Maar ze liepen weg voor de ganzen en voor Leda's grote koe waren ze bang. En eigenlijk was het goed merkbaar dat ze zich daar niet thuis voelden, al deden ze nog ze vriendelijk en al kwam er geen einde aan hun bewondering voor alles wat ze zagen. Hé, wat leuk! Kijk eens, hoe mooi! en wat een uit zicht! Wat een kostelijk huis om aan romantische dingen te denken. En wat enig dat je vader vist. En je broer heeft ook een boot? Kunnen we met hem kennis maken? Ze waren erg benieuwd naar Hemmer, maar die was die dag nergens tc vinden. Amy ging met hen mee toen ze vertrokken en Leda zuchtte. Een groot stuk van haar is niet meer bij ons. We zullen haar helemaal kwijtraken, Jord. Ik wou dat die Jan Krebbe nooit hier naar toe geko men was. Ik geloof niet dat het de schuld is van Jan. Ik denk eerder dat het bloed van de Hansberts zich laat gelden. Heb je wel gezien hoe mooi Amy geworden is? Ze hoort meer thuis in de stad d*n hier. Je zult eens zien dat ze nog in voorname huizen ko\t. Leda keek hem aWxker aan. Wat ben je een dwaze, man, Jord, dat je zoVts zegt. Net of het in die voorname' huizen zoveel beter is dai hier? Jord werd verlegen onder haar blik. In zijn hart wist hij dat ze gelijkhad, maar hij was zo trots op zijn dochter. En hij kreeg ook gelijk, ofschoon hij en Leda elkaar aankeken toen ze hoorden welke uitnodiging Amy kreeg. Geen van beiden spraken ze een woord, maar ze bleven er lang over denken. En Leda vouwde haar handen toen ze alleen was en ze zei hardop: O God, barmhartige God, laat mijn kind niets overkomen. Waarom moet ze juist daarheen? Wordt vervolgd 19.00 Nieuws en weerpraatje. 9.10 Radiokrant. 19.30 Klassie ke kamermuz. 19.45 Op de man af. praatje. 19.50 Licht gevar. platenprogr. 20.10 De familie Leenhouts. hoorsp. 20.35 Ster- avondprogr. 22.00 Stereo: Mo derne orkestwerken (opn.) 22.15 Avondoverdenking 22.30 Nieuws. 22.40 Boekbespr. 22.45 Nieuws en weerber. Hilversum II 298 m. AVRO: 18.00 Nieuws. 18.15 Act. 18.20 Uitz. van het GPV. 18.30 Or kestenparade (opn.). 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Gesproken brief. 19.05 Sitar. radiotijdsehr. voor gitaristen. IKOR: 19.30 Van huis uit. gesprekken. 19.45 Gramra.muz. 19.55 Kerk veraf en dichtbij. AVRO: 20.00 Nieuws. 20.05 Stereo: Radio Fil- I harmonisch orkest. (In de pau ze: 20.5521.25 Kunstkroniek). 22.10 Sopraan en plano (gr.). 22.30 Nieuws. 22.40 Act. 22.55 Licht platenprogr. 23.55—24.00 Nieuws. TELEVISIE VANAVOND naai. 19.15 Van gewest tot ge west. 19.35 Mensen in de sport. 20.00 Journaal. KRO: 20.20 Amsterdams Kunstmaand i 20.50 Ik wil naar hl T V-spel. 22.00 Brandpu NTS: 22.20 Journaal. KR 22.25 Brandpunt (vcrvol„.. NTS: 23.00—23.30 Teleac; Ge animeerde instructie (6 iling van maandag 31 o Sawyer. TV-feuilleton. 20.30 Ci filmprogr. 21.15 Kortslui In het contact met de lezing. 21.20 Onaont; TV-film. NTS: RADIO .WORGEN 7.32 Nieuws. 7.40—7.42 KNAC- ANBW berichten.) 7.55 O- weging. 8.00 Nieu' Voor de huis' Waterst.). 10.00 gramm. Lich- Nieuws. 8.32 (Om 9.35 11.00 Voor de zic- 12 00 Licht ensembh gsolisten. 12.27 Meded. t.b.v. d- en tuinb. 12.30 Nieu' 10 Actualiteiten. 12.50 Plat. 13.00 Liedjesorogram- s twintigers. Hilversum II. 298 m. VAKA: 7.00 Nieuws en ochtendgymn. 17.307.35 Van de voorpagina). VPRO: 7.55 Meditatie. VARA: Nieuws. 8.10 Lichte .muz. 9.00 Gewijde klas sieke muz. (gr). 10.00 Gevar dekprogr. (gr). 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de vrouw. AVRO: 11.30 Fragmenten uit opera Norma (gr). 12.00 Ste- Lichte orkestmuziek en :ofoon. 12.27 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Voor de landb. 12.40 Sportparade. '1.00 Nieuws. 13.10 Journaal en beursber. 13.30 Stereo: Jonge Nederlandse kunstenaars: Pia norecital. 14.00 Inleiding tot muziekbegrip, muzikale lezing. i",e bij de VPRO: .15 Bij thee: gc,J||I 15.30 Voor thuiszittenden. 16.00 Nieuws. 16.02 Klassieke en mo derne orkestmuz. (opn). 17.00 Voor de jeugd. 17.25 Stereo: Nieuwe grammofoonpl. 17.45 FM-kanalen. AVRO: 9.00 Nieuws. 9.02 Journaal. 9.05 Vro lijk platenprogr. 10.00 Nieuws. 10.02 Verzoekpl. VPRO: 12.00 Nieuws. 12.02 Buitenlands pers- overz. 12.05 Een uurtje Frans. 13.00 Nieuws. 13.02 Buitenlands persoverz. 13.05 Gevarieerd pla tenprogr. 14.00 Nieuws. 14.02 Buitenlands persoverzicht. 14.05 Lichte gramm.muz. AVRO 15.00 Nieuws. 15.02 Lichte muz. 16.00 Nieuws. 16.02 Gevar. pla tenprogr. 16.30 Lichte gramm. muz. 17.00 Nieuws. 17.02 Jour naal. 17.05 Lichte gramm.muz. onderneming (7.)

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1966 | | pagina 13