tess 1 Maria de Booy was half jaar koningin Victoria Jg) American folkblues werd een belevenis Schmelzer DE GOUDEN BARK Joos Brandt Vos ZATKRDAC 22 OKTOBER 1966 Grand Gala te zien en te horen (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Het klassieke deel in het platenfestijn Grand Gala du ique. waarbij wél Edisons worden jtgereikt door niemand minder dan tnlster Vrolijk persoonlijk, wordt vrij- ig 28 oktober a.s. in het Amsterdamse incertgebouw gehouden. Radio en te- risie zullen er middels NRU en NTS inwezig zijn. De NRU zendt ehtstreeks het gehele programma uit, NTS maakt opnamen. Dit betekent dat u die avond van 15 tot 10.30 uur (met in de pauze een mkbeeld over Edison) via Hilversu cunt genieten van een vorstelijk con- rt waarin het Concertgebouworkest ïdt onder leiding van Bernard litink en Edo de Waart. Solisten zijn sopraan Elly Ameling met aria's uit opera's La Damnation de Faust en irnen, en de Amerikaanse pianist n Cliburn in het eerste pianoconcert in Tsjaikowski. Na een uitvoering n de Pas de Deux uit Tsjaikowski's ranenmeer reikt de minister de isons uit. Tenslotte speelt het orkest nog een eciaal voor deze avond geschreven mpositie van Oscar van Hemel. De NTS zendt het eerste deel van het ncert uit dezelfde avond tussen 10.45 12 uur op Ned. 1 en het tweede deel zondagmiddag 30 oktober om 2.45 r, eveneens via Ned. 1. Meisje van 18 en vrouw van 80 Van onze correspondent AMSTERDAM/HILVERSUM „Ik dacht: het zal al moeilijk zijn haar als meisje van 18 jaar te spelen; maar als vrouw van 80 nee. Daarom vroeg ik David Koning, of hij voor de heel oude koningin Victoria niet een andere actrice wilde nemen. Maar dat wou hij niet: de figuur moest de zelfde blijven. Toen heb ik het geprobeerd en het WQnderlijke is, dat ik ten slotte meer moeite had met de jonge Victoria dan met de oude! Ik heb me helemaal inge leefd in haar persoonlijkheid, ik heb boeken óver haar en geschrif ten van haar gelezen, fotowerken bestudeerdbijna een half jaar zijn we bezig geweest met deze serie en het was erg fijn." Maria de Booy, in haar woning in -t hartje van Amsterdam's bin- aenstad, kijkt peinzend voor zich uit. Morgenavond begint de NCRV-tele- /isie met de vertoning van een uit vier delen bestaand spel over de bij haar leven al haast legendarisch geworden Britse vorstin Victoria, naar wie een heel tijdperk is genoemd. Aan Maria viel de eer te beurt, deze grootse figuur weer tot leven te bren gen i een aantal fragmenten uit haar 'eelbewogen regeringsperiode: 1837 tot 1901. „Eigenlijk is het al begonnen in 1961. Ik was toen in Londen en daar heb ik voor de BBC een kleine scène gespeeld uit de serie eenakters van Laurence Housman over het leven van koningin Victoria. Een nogal beroemd stukje: De oorspronkelijke serie omvatte in de 31 episodes de tijd tussen de avond van de troonsbestijging (1837) en het 60-jarig regeringsjubileum van de oude koningin (1898). Uit de afleveringen koos David Ko ning er 13, die onder regie van Stefan Felsenthal weer werden samengevoegd tot vier eenheden. Uit een drietal ande- fcet onderhoud dat de pas gekroonde re onderdelen zijn ten bate van de vorstin heeft met haar eerste minister -lironologie nog korte fragmenten me- Melbourne over de wenselijkheid van i "e verwerkt, een huwelijk, waarbij dan een hele lijst candidaten wordt bekeken. Cruys L1 Voorbergt, speelde Melbourne. David Konine de „en de «chterjrond gcraakl, beeld het bestaan van haar vele kinde de politiek welke zij voerde Door deze seleetie zijn toch bepaalde het leven van Victoria op Koning, de dramaturg van de NCRV-te- levisie. was er bij en liep toen al rond n»n »n virl.d^n ,nnr ,Il't 5»C| lich voornamelijk „en en verledenjaar september beMe J Alherk haar nfeen-' gvVfde gemaal, en de 40 jaren na «ljn I vroegtijdige dood. mij de rol aan". Diep blauw (T~ M)&1 Strakker verven? teea plakband gebruiken! Goed materiaal ef is het halve werk! 'T PLAKBAND DAT KLÉÉFT! (Vervolg van pagina 1) In ar-kring wijst men echter nog teeds elke gedachte aan een LVP-AR-minderheidskabinet reso- uut van de hand. De verklaringen ran KVP-kant berusten dan ook, laar men moet aanemen, op het- elfde „misverstand", waarvan de ormateur de dupe dreigt te wor- ien. Drs. Schmelzer gelooft nog in maar de ar niet in de opzet tan drs. Schmelzer. Op de vraag Wie verantwoordelijk is voor het kntstaan van dit misverstand kun nen alleen de heren Schmellzer en poolvink het antwoord geven. [et is natuurlijk mogelijk, dat de iteur bewust toewerkt naar eei latie, waarin de AR los van het pro- en uitsluitend met een beroep op solidariteit binnen het demissionai- kabinet haar medewerking aan een lerheidscombinatie met de KVP igert. In dat geval zou de KVP de AR itwoordelijk kunnen stellen voo: mislukking van de formatie-Sohmel- De KVP komt dan als engelreine laar van het landsbelang uit de de ARP als de partij die om ande- \Q\ dan zakelijke overwegingen eer edige oplossing van de kabinetscri- heeft gefrustreerd en daarmee een lak in het wiel van het landsbestuur rr>pft gestoken. Wat de KVP politiek I Dit zo'n voorstelling van zaken denkt IV winnen, is overigens niet duidelijk. ...Uiteraard wordt het voor de ARP 'OTleilijk om „nee" te blijven zeggen als formateur met een program komt de anti-revolutionaire wensen met ikking tot het financieel economi- beleid volledig honoreert. (Hand ing van het door het kabinet-Cals irgestelde uitgavenniveau, gedeelteij- verhoging van de omzetbelasting Rtds in 1967 e.d.) Maar anderzijds: de solidariteit ïan (en met) het team-Cals is voor ie ARP een zo vast gegeven, dat biet valt In te zien hoe deze partij Rog op haar aanavankelijke weige ring kan terugkomen. EU Als het landsbelang zulks absoluut |%ordert is de ARP natuurlijk bereid laar afwijzend standpunt ten aan- i van een minderheidskabinet met KVP te zijner tijd opnieuw in iverweging te nemen. Zover is het :hter nog lang niet. Bovendien valt et in te zien dat het landsbelang Ewel deelname van de AR, maar niet peelname van bijvoorbeeld WD en HU aan een kabinet met de KVP vereisen. Als het in laatste itantie om het landsbelang gaat, 'keren alle partijen in dezelfde :itie, zo stelde men van AR-zijde. 'oe gespannen de situatie tussen en PvdA inmiddels is geworden jkt ten overvloede nog eens uit een If fcrview van Bibeb met min ster ^deling in Vrij Nederland. Dat de 'ndsman niet overloopt van sympa- voor de formateur maakt hij over- idelijk met uitspraken als „Toen is vriend Schmelzer een grote labbe- geweest" (bij het kamerdebat over kwestie-Irene in 1964) en „Rancu- ben ik niet. maar ik heb er wel pest in. Mijn eerste reactie was: lelzer kan naar de pomp lopen". SCHEVENINGEN De bont gekleurde groep was er weer: het American folkblues festival. Gisteravond in de Scheveningse Kurzaal en vannacht in het Am sterdamse Concertgebouw. Het is evenals vorig jaar weer een bele venis geweest. Een belevenis om dat de blues je gewoon meesleept, op je wilt of niet. Het was opmerkelijk dat zoveel lang- harigen de zaal bevolkten (o.a. de voltallige q'65). Alhoewel het hier voor het overgrote deel beatliefheb- bers betreft, waren zij blijkens reacties met stomheid geslagen. Dit was de muziek waar hun beat van afgeleid is, met als groot ver schil het ontbreken van swing. Het fijne van een blues-concert is dat wat er gemaakt wordt nieuw is. Een zanger kan zo in zijn nummer op gaan dat hij meer zingt dan van tevo ren was afgesproken. Blues is mu ziek die tot stand komt tijdens het optreden. Er mag dan vooraf een gramma zijn samengesteld, als zanger een inval krijgt zingt hij wat hem op dat moment uitkomt. Dat was ook gisteravond het geval. Het is moeilijk een vergelijking te trekken, maar toch vielen vier zan gers in het bijzonder op. Dat was in de eerste plaats de jonge Junior Wells die zichzelf op mondharmoni ca begeleidt. Met zijn „Tribute to sonny boy Williamson" kreeg hij de zaal op zijn hand. Een toegift bleek door tijdgebrek niet mogelijk. Dan was er Otis Rush die de blues tot in de toppen van zijn vingers heeft zitten, wat duidelijk uit zijn gitaarspel bleek. En last but not least van de vier sterken waren Sleepy John Estes (blind) gitaar en Yank Rachell mandoline. Met eon enorme felheid brachten zij blues uit het hart gegrepen. Vooral het mando- linespel van Rachell was bijzonder. Een tegenvaller was Little Brother Montgomery. Zijn muziek was nogal monotoon. Ook aan het samenspel met drummer Freddie Below (een swinger in optima forma) ontbrak nog wel eens wat. De vrouwelijke noot (een harde) was Sippy Wallace. Zij had zich voor deze gelegenheid in heel veel textiel gestoken, tot een stola toe. Zij mocht gehoord worden en haar nummer „Women, keep your mouth shut" was dan ook bepaald „Tja..." zegt ze, „koningin Victoria was een merkwaardige vrouw, hoor. Groots, maar in zekere zin ook kort zichtig. Een potentate: zoals ik het wil gebeurt het, punt uit Ze was ontzet tend dol op haar man Albert en na diens dood heeft ze zich ik weet niet hoeveel jaren teruggetrokken. Ze heeft hem veertig jaar overleefd, maar al die tijd mocht er niets in de dagelijkse gang van zaken worden veranderd. El ke morgen bijvoorbeeld moest er voor Albert een warm bad worden klaarge maakt en moesten zijn kleren worden klaargelegd alsof hij nog leefde". „En ze droeg zulke prachtige japon nen! Samen met Marga Langeweg die voor de kleding heeft gezorgd, heb ik in fotoboeken die costumes bestudeerd. Vier japonnen zijn heel precies nage maakt, ik geloof dat ze wel zeshonderd Entree De entree van het spel ziet u zondag avond op Ned. 1, tussen 8.30 en 9.4( uur. Deze aflevering behandelt de peri ode rondom het huwelijk, de jaren 1837'40. De jonge koningin moet gemaal aanvaarden, maar wie zal daar voor in aanmerking komen? In de tweede episode ziet U het stukje dat in Londen werd gemaakt, en waarin Cruys Voorbergh nog optreedt. Ton Kuyl speelt de figuur van prins Albert, die zijn aanzoek komt doen na dat hij is uitverkoren. Hij is een fasci nerende, eenzame figuur en blijft dat in de schaduw van zijn machtige vrouw. Zijn moeilijke positie heeft hij tot het einde toe met grote waardig heid vervuld. „Met Ton Kuyl heb ik heerlijk mengewerkt", zegt Maria do Booy, „hij had zich ook zo helemaal in het spel Geromantiseerd 14. 7iT.il ingeleefd. Op een keer had Ik gulden per stuk hebben gekost... eenra»ci||jke sPne a„Mn en hlj kwam - - I gitten toekijken. Ik vroeg hem. of hij De NCRV heeft moeite noch kostenh'i Victoria wilde zien als je alleen ?spaard om van deze vierdelige opvoe- was en dat hinderde me in t geheel ring iets heel bijzonders te maken. j n'e*— Maria de Booy, eigenlijk mevrouw Ter Haar (haar man Huib is psycho loog) neemt haar werk bijzonder se rieus. Ze heeft zes jaar bij het Haagse Comedie gespeeld en ging toen naar het cabaret van Sieto Hoving: ik vond het heerlijk en meende dat ik daar meer op mijn plaats was dan bij het toneel. Ik bleef er tot mei verleden jaar, maar toen was ik inmiddels ge trouwd en wou ik geen durende avond contracten meer hebben. Zodat na een paar maanden die aanbieding vai NCRV voor Victoria Regina net op 'n goed moment kwam...' Ze hebben er allemaal fijn aan werkt, aan dit grote spel in vier delen. Laten we hopen, dat de kijkers er even veel vreugde aan beleven. Toch, zo vertelt dramaturg David Ko ning op zijn beurt, is het stuk niet zuiver historisch verantwoord. Britse schrijver Housman schreef i jaren 30 in totaal 31 eenakters over Victoria geschreven en de BBC heeft die voor de televisie gebracht. Housman putte zijn kennis uit een veelheid van feiten, anecdotes, brieven dagboeknotities van de vorstin zelf, want zij hield van alles wat er in haar leven gebeurde nauwkeurig aanteke ning. Hij heeft uit dit materiaal een levendige reeks scènes opgebouwd, die Victoria laten zien, zoals ze was, zij het dan dat het verhaal in zijn geheel is geromantiseerd, zonder oppervlakkig of zoetelijk te worden. Frits Butselaar (links) als commissaris Oud staat voor de moeilijke taak de Moord in de Spuistraat" op te lossen: na een overval op een bank waar een meneer Jansen Bob Verstraete, rechts op de foto) directeur is, blijkt er per abuis iemand te zijn gedood. Dat gebeurt allemaal in het eerste van zes detective- spelen van de Amsterdamse rechercheur Marten Visser, vanavond door de KRO op Ned. 1 uit te zenden tussen 9.25 en 10.15 uur. De handige commissaris laat u niet langer dan 40 minuten wachten op de oplossing van het raadsel Zoals u weet, baseerde politieman Visser zijn ver halen op echte misdaadzaken, waarin hy door zijn werk werd betrokken. VANAVOND TE ZIEN Ned. 1 KRO 7.05 uur première voor Nederland van de veelbewon- derde Amerikaanse filmserie Batman: avon turen in het jaar 3000. 8.20 uur Het gulden schot, quizprogramma. 9.25 uur detectievespel van Martin Visser „Moord in de Spuistraat". 10.15 uur programma over het werk van een eigen tijdse missionaris. Ned. 2 AVRO 8.01 uur voortzetting van de serie „Run, Buddy, run!" 8.30 uur avonturen van geheimagent Napoleon Solo in The man from UNCLE. 9.45 uur schertsforum „Ons inziens" met o.a. God fried Bomans en Jan de Cler. VANAVOND TE HOREN Hilversum l KRO 7.30 uur Zingening, liedjes op school. 8.30 uur Nordring-concert: vanavond 5e programma, uit Londen. 9.30 uur verzoekplaten. 10.10 uur Jules de Corte in Roulette. 10.45 uur muzikaal sportprogramma. Commentaar Amusement Tussen een reportage over Gibraltar, waarop we niet zaten te wachten, om dat er al genoeg politieke perikelen in eigen land en over de hele wereld voor komen waarbij wij als kijkers worden betrokken, en een originele waarschu wing tegen verkeersonveiligheid kwam een heel rustige maar waakzame heer Roolvink zich gisteravond in VARA's „Achter het nieuws" verantwoorden voor het feit dat hij zo loyaal zijn uitlating over de Partij van de Arbeid had teruggenomen. Hij liet zich niet verleiden diep op de kwestie in te gaan. bleef het geval „een bijkomstig heid" noemen en ontkende ook maa enige wrijving met minister Biesheu vel. „Er moet nu een punt achter wor den gezet", was zijn conclusie. Als we het weinig opwindende spek takel van de eerste „oliefilm" stilzwij gend mogen voorbijgaan (omdat dege nen die dit begin van een nieuwe bui tenlandse serie zagen zelf maar moeten uitmaken of zij het de moeite van het kijken waard vonden of niet) komen we meteen terecht in „Mies en scène". Er was ditmaal iets meer leven in de brouwerij al was het programma one venwichtig van opbouw. Wie zich nogal door het taaie begin met o.a. een veel te lang in Parijs opgenomen gesprek met regisseur en auteurs van de nieuwe film „Brandt Parijs?" heensloeg, werd later beloond met een aardig goochelnummer, char mante kennismaking met de jonge diri gent Edo de Waart en heel spectaculai re foto's van filmer Ed van Elsken in schertsend vuistgevecht met Soekamo, die hem ook lachend aan de wat provo cerende baard trekt. Hoogtepunt van het amusement (een niet goed op gang komend gesprek over de waardering van de kunste naars moest men op de koop toenemen; was de verschijning van Wim Sonne- Het is moeilijk een blues-concert in veld in de praatstoel, kort bestek weer te geven. Hel laat Hij was eens te méér de man die een zich moeilijk beschrijven. Blues moet groot publiek kan laten lachen om dol- je horen en ondergaan. Wat ons be- le invallen, maar daarbij geen reke- treft: volgend jaar weer. jning houdt met het grote deel van de kijkers dat gehinderd wordt door zijn Tom Blom I vlot gevloek. Hilve i 11 VARA 7.35 uur liedjes en melodietjes. 8.05 uur muziekshow door het Metropoleorkest. 10.30 uur hoorspel „De celbezoeker". 10.40 uur Plein en publiek, gevarieerd programma. door Mels stem is gemelijk en in het donker schopt hij tegen een aardkluit, die een eind voor hen uit tegen een stam in kruimels vliegt Nee, antwoord Jord bedaard, onze kinderen weten niet dat hun oom in de gevangenis heeft gezeten omdat hij Arnout Thiesen wilde vermoorden. Ze weten nergens iets van, dat wilde Leda niet. Ze vond dat, nu de werf van Hansbert niet meer bestaat, daarover ook niet meer gepraat hoeft te worden. Jord weet niet of het wel verstandig is om het zo tegen Mei te zeggen, maar hij kan niet anders. Hij kan de bezorgd heid van Leda over haar broer niet langer dragen. Langza merhand is ze bang voor ieder woord dat gesproken wordt Als Mei op het Basselt blijven wil heeft hij daar niets op tegen, maar dan moet er vooruit gezien worden. Mei zal dan moeten beginnen met iets aan te pakken. Of als hij liever weer vertrekken wil. is dat ook goed, maar dan moet hij Hemmer hier laten. De Jongen zal toch wel gaan. Jord weet heel zeker dat Hemmer wat te veel van zijn eigen zwer- versbloed heeft meegekregen. Haha....Mel lacht onaangenaam. Het lijkt meer op een schreeuw. Jullie schaamden je zeker. Maar „De gouden bark" bestaat nog en Hemmer moet daar de baas zijn. Jullie hebt alles over je kant laten gaan. de diefstal en al het andere. Jullie geloofden niet dat de oude Thiesen mijn vader vermoordde. Ik zeg je dat hij het wel deed... Mei schreeuwt zo hard. dat Jord hem beetpakt en zijn grote hand op Mels mond drukt. Zwijg, jij ongeluk! Hij schudt de kleine Mei door elkaar zoals hij met zijn honden doet als ze niet gehoorzamen. Goedig, maar toch zo, dat ze weten niet voor de tweede keer tegen hem in te kunnen gaan. Mei voelt ook de kracht waar hij niet tegen op kan. Wat hij nog meer wilde uitschreeuwen, smoort in zijn keel en dan kreunt hij zo smartelijk, dat Jord er ontdaan van is. Kom mee, kom mee, Mei! Leda zal je iets geven waarvan je goed kunt slapen. Morgenochtend varen we met de boot de rivier op. Als je wilt nemen we mondkost mee en varen we tot op zee. Zacht alsof hij een bedroefd kind moet troosten, praat hij over de boot en over een zeil waarmee hij wel eens moeite heeft, tot ze bij Leda komen. Die zit bij het schijnsel van een olielamp, want het Basselt is een eenzaam land, waar nog geen honderd mensen wonen, die geen geld hebben om kostbare elektrische leidingen te laten aanleggen. Als de mannen binnenkohien. staat ze op. Waarom schreeuwde Mei zo? Ik hoorde het door het open raam. Hoorde je wat hij schreeuwde? Jord laat zijn zwager in een stoel zitten en blijft met de hand op diens schouder naast hem. Geef hem iets te drinken, dat hij binnen een paar minuten slaapt. Leda haalt een fles uit een wandkast en schenkt een glas vol. Maar ze moet zelf het glas blijven vasthouden en hoort Mels tanden tegen de rand klapperen. Wat was er, Jord? Haar stem beeft van vrees. Wat we allebei vermoeden, al hebben we liet niet gezegd. Je broer is a!s iemand die verder moet, maar voort durend achteruitloopt om het voorbije te kunnen blijven Mei is uitgeput na zijn uitbarsting. Als een kind laat hij zich de trap op brengen. Leda gaat ook mee naar boven en dan helpen ze hem in bed en ze dekt hem toe. Nog even blijft ze met de handen voor haar borst gevouwen staan alsof ze diep uit haar hart een gebed voor hem opzendt. Wat kunnen we doen? vraagt ze als ze weer met Jord beneden is. Het duurt even voor hij antwoord geeft. We moeten met de kinderen praten, Leda. Ze zijn beiden volwassen en nu je broer bij ons is komen wonen... Nee, nee, valt ze hem in de rede, en slaat de armen om zijn hals. Hij is zo groot en sterk, haar Jord. Toen ze met hem trouwde, geloofde ze dat de nood en het verdriet nu ten einde waren. Al kwam het nog een keer hevig terug, toen Mei de aanslag pleegde op de reder Arnout Thiesen. Die mislukte en Mei zat zijn straf uit. Daania leek hij schuw voor mensen. Eigenzinnig was hij altijd geweest en ze verwachtte dat hij niet bij hen op het Basselt zou blijven. Want de zoon van Albert Hansbert leefde in hem en dat was een van de aanzienlijksten van Wittestad geweest. (Wordt vervolgd) Maria dc Booy, helemaal ingeleefd in haar rol van de Engelse koningin Victoria, in een van de vier zorg vuldig nagemaakte costumes waarin de vorstin poseerde voor een schil derij. Ook de sieraden die zij draagt zijn treffende copieën. niet voor haar bedoeld. De uitsmijter was Big Joe Turner die zijn naam alle eer aandoet: de microfoon moest helemaal uitgetrokken worden. Dit was de kans voor de ritmegroep om alles te geven. Bas-gitarist Jack Meyer viel op omdat hij de hele avond geen centimeter van zijn plaats week. antwoord. 11.40 De Oi Deur. KRO: 12.00 Hilversum I 412 ro. KRO: 19 00 Nws. 19.10 Act. 19.30 Ued. jesprogr. 20.30 Nord-Rlng 1966: lichte muz. uit Stockholm. 21.30 Verzoekpl. 22.10 Spelletje 1 met gramm. pl. 22.30 Nws. 22,40 Overweging 22.45 Muz. sportprogr. 23.55-24.00 Nws. VARA 16.30 Gev. muz. progr. CVK: 17.01 Ge- reform. kerkdienst. IKOR: 16.30 Gramm.muz. 18.45 Kerk veraf en dichtbij. NCRV: 19 00 Nws en weerpraatje. 19.07 Moderne en klass. muz. (opn.). 19.26 inttekenlngen. 19.30 plate nprogr. voor de bul- tenl. arb. 14.32 Brnsa Band. 15.00 Nws. 15.02 Ankara Ma- Lichte gramm.muz. 12.22 Voor drld, gramm.pl.progr. Xnatr. ensem ble en kopcrork. (opn.). 14.05 Schoolradio. 14.30 Stereo: Lich te orkestmuz. (opn.). 14.50 Bte- HUversum II 298 m. VARA Geestel. 'lederen. 20.00 Daar .00 Nws. 18.15 Commentaar nu. lezing. 20.15 Stereo: Klass. 18.20 Klass. ope- gramm.muz. KRO 21.00 Opont. king, ihoud. hoorspel. 2i.l> Instrum. Liedjei Lichte grar KRO/RK..: I 19J5 Stereo: Melodieën-ex'- trio. 22.00 Lledjesprogr. 22.251 ZiïJSSLfVï ^°V£rn Ëindhoïe" N"?S 3jS£l7.o5 Metropoleork. en sol. 20.35 De Geloven 1» morgen, bezinning Monitor. onUp en ,nform 7.00 Nieuws •__zondagmidd. met om C^K/ VARA sol. 20.35 De Gel* hoorspel. 22 30 en gebed. 23.00 Over actuele vrmr publiek: vraagst. op religieus geb. 23.45 j 50 FllpiS w». Sl.rzo: Gitaarmuziek (mm. 1.1 gSi 23.5524.00 Nws. Hilversum II. 298 Nws. 8.18 Weer of II. 298 m. VARA: en ochtendgym- '23 Lichte gi TELEVISIE VANAVOND woordlng. NTS: 20.06 Journaal. KRO: 2020 Het gulden 21.25 Moord ln de Spuis TV-spel. 22.1" de kinderen. CVK/IKOR 0 Discussie tussen jongeren, lom v»ri NTS: 19-30 Sport. 20.25 Jour- ■v JÏZrr m'ÏÏi lïïï lnanl' NCRV20.30 Koningin pl. progr. 11.00 Li.Il stri.V- victoria. historisch TV-spcl ti, iftun 7, SS' I1.1" Oogjjge^^rej over Bijbel. Voor alle wegge-"|^^^^ouIr7la*Lr<.. mieol" ten' ^NRU ""^Mart'thon 17-00 R'Portaie v,„ Snort re vu e dl VARA HM lacht-spring-concotirs om de -ff 1cro,e Prijs van Nederland In i Amsterdam. 19.00 Johan en de'Je Alverman. verv.verhaal voor M- de Jeugd (4). 19.30 Wie zijn toch die Britten: De Vcrove- In foonmuziek. (7.30 Van de vo< pagina. persoverz.). VPR 7.55 Meditatie VARA 8 NI e u w 8.10 Lichte êaK>^« avwo- isisi" Sm^T*!-40 OÖik**"'**: ftlmrep. over|?®T"rork. «n zangsol. (gr.). Tei Australië. 2220 Bespr. van de L'cht orgelspel 1227 Mededelln- muxlkale Show. 12.00 Nws. 1X071 nwe IU1 fllm u, B|)b€i NTS .b.v. land- en tuinbouw. De toestand In de wereld. 1«-i 22.30—2225 Journaal. 12-*» Stereo: Licht Instrument. „r .ii. -I - Iible. 13.00 Nieuws. 12.10 Utelten. 13.20 Voor d« 1325 Pro mens- ingsol. 14.00 Praat- sumentenbelangen. Marathon Sportrevue (II). VARA: 18.30 Walsorkest. 18.55 Zin en tegenzin: discussie. VPRO: 19.30 Balans: religieus rogr. AVRO: 20.00 Nws. 20.05 lereo: Klnnkomrankte levens: uzlkale biografie. 21.05 Elek- onlsch orgel met ritmische bcgcl. (gr 21.15 De visie van Ir. C. Staf één-stemmig klankbeeld. 21.55 Stereo: Strljk- rartet. 22.25 Ik geloof, dat. praatje. 22.30 Niet 22.41 felicitaties. 23.10 Lichte Journaal. 20.05 Dr. Kildarc. TV-flIm. 20.30 Ryker. aflev. uit de Western-serie: The Virgini an. 21.45 De zeven wonderen van onze hedendaagse wereld, filmrep. 22.10—22 15 Journaal. iz. NRU: 23.55—24.00 Nv Hilversum III 240 m. en Hllvers FM-kanalen. AVRO 9 00 Nw» 7 00 NI» s08-b«r 7 10 Dagopening 7 15 erknlpt 11.00 Lichte ffra m m muz 7 -vi Nws 1102 Koffie mei K». v'-.-.. f U* i7J0 «"telten hoorspel, (herh. van 15 okt. 19861. 15.45 Licht elektronisch orgelspel. 16.00 Nieuws. 16.02 Voor boven de zestig. 17.02 Ou- iua Utelten. 12 _05^ Lichte 9 0S Muziek ).02 Verknipt. 11.00 Lichte Koffie mei Kees Nieuw 13.07 VARA'.(Gewijde muzlrt ,.v™ .f™ V*"' •rdlenst 10.30 Her- I muziek 14 00 «VtuuS. oo"' vEr kdienst, liJO Vraag IRome - Athene grwmoloo"!^ »J5 Waterstanden. 9.40 17.06-18.00 Ve^k^rogr 1.00 Nieuws. 16 02 Actua- Tlenershow. 17.00 Actualiteiten.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1966 | | pagina 11