TV
iJiu
êi
s8l
RADIO
Jacqueline
duizenden
droom van
mannen die
niet mogen afdrogen
en
Anonieme radio-ster thuis
DRAKACEL
Leo Nelissen weet van
de prins geen kwaad
ntlgc-
r
17
DONDERDAG 2 JUNI 1966
Gefilmd gesprek met
internationale
staatslieden
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM De NCRV zal vrij
dagavond (3 juni) om 9.40 uur op
Ned. 2 een programma uitzenden waar
in Hans Hoefnagels gesprekken voert
met een aantal internationale staatslie
den over de positie van het westen in
ihet oosten.
De interviews zijn gehouden in Lon
den en in Parijs. U zult de meningen
kunnen horen van de Amerikaanse am
bassadeur bij de NAVO Harlan Cleve
land, de Franse generaal Pierre Gal-
jlois, de Britse minister van defenie
Denis Healy en de Britse ex-minister
jvan marine Christopher Mayhew.
99
zo'n snoek-snurkje....
...gaat erin als koek na een week
vanwerken-werken-werken.Wie
moe is slaapt overal. Alleenhoe
wordt men wakker? Een tikje uit
geslapen misschien. Maar: uitge
rust? Welnee. Dat is men pas na
een nacht op een Drakacel
matras.
D« ..harde" matras- rvawd
met allo comfort van wn „zachte". d
Kruiswoord-puzzel
zonder zwart
Horizontaal: 1. vrucht danspartij. 2
niet gesloten bijb. figuur muzieknoot.
3. deel van het oor - voorzetsel koor
van zangers. 4. lichaamsdeel - godin van
de jacht. 5. bekende afkorting muziek
noot - bekende afkorting - meisjesnaam.
6. verstand in de richting naar omlaag.
7. dienstbode - bekende afkorting plech
tige gelofte. 8. dorp in Gelderland- laag
vlakte - dat is (afk). 9. groente opstoot
je wig.
Vertikaal: 1. ganzenboer - sporeplant
2. plaats in Groningen - biersoort. 3.
witte suiker - meisjesnaam. 4. hoekpijler
elk. 5. positieve elektrode plaats in
Gelderland. 6. voorzetsel - droombeeld. 7.
overleg - ieder. 8. vogel plaats in Zee
land. 9. steensoort - lief.
Oplossing vorige puzzel
Horizontaal: 1. Mesdag pad. 2. artis
Oslo. 3. Aa - re - trein. 4. store - de - Ld.
I 5. Someren - Ee. 6. laan - klaar. 7. Uden
avond. 8. ideaal - kea. 9. San taal -
eg-
Vertikaal: 1. Maassluis. 2. Erato Ad-
da. 3. stro ma - een. 4. Dieren - nat. 5.
aster ka aa. 6. gordel vla. 7. ps een
Ao kl. 8. Ali Lea nee. 9. donder-
99
(Van onze radio- en tv-redactie) „Nou j:
AMSTERDAM/HILVERSUM sjhelen, hoe Ik
i je toch zeker niet
uitzie?" vraagt ze ont-
„ik dacht, voor jouw geeft
erg. Maar straks komen er
de Perzische omroep...
Amsterdam, dat vagelijk „nieuw twee r -i.
West" wordt genoemd, na allemaal 'vas e0np ££001 al 'zo slecht in m'n Per-
eenvormige stenen blokken met zisch, maar ze wouen beslist met
- - - - praten en mijn haar zat afschuwelijk
voor wéér eens zo'n on genoeglijke
hoge kubus ben aangeland, weet
ik zeker, dat ik er bén: hier, zeven
hoog, is ergens de flat van Jacque
line
Door de telefoon heeft ze me
precies uitgelegd op welke bel en
op welke liftknop ik moet drukken
om haar groengelakte voordeur
ten slotte te bereiken en ik raad
pleeg die zorgvuldig genoteerde
gegevens om helemaal zeker te
zijn.
„Wil Jacqueline een interview
toestaan?" „Ja, nou, voor die
éne keerkom dan maar om half
vijf." Ik heb, omdat zij nu eenmaal
Jacqueline is, tien minuten toege
geven: ze zal me nu wel wachten.
Bij de lift staande bepeins ik voor
de zoveelste maal in drie dagen mijn
geluk: wie had durven hopen, dat ze
„ja" zou zeggen? 't Is niet gemakke
lijk, haar adres te krijgen, want U
weet het wel: Jacqueline, die zo zoet
in het radioprogramma „de manner
die niet mogen afwassen" kan toespre
ken, doet dat in volkomen anonimi
teit. Niemand weet, wie ze is, niemand
weet, waar ze woont.
Na een heleboel geaarzel en tenslot
te ruggespraak met de ster zelf, kwam
de omroep met haar telefoonnummer
over de brug en ik was verbaasd dat
het Amsterdam was, en dan nog wel
„nieuw-West". hoe nuchter en zake
lijk! Ik had Den Haag verwacht of
misschien een boerderijtje in Blari-
cum of Eemnes, zo eentje waarvan je
de pas-verbouwde en weer oudver-
weerd-geschilderde romantiek kunt
afscheppen. Maar neen hoor geheimzin
nige, natuurlijk heel mooie en chique
Jacqueline woont in het kilste oord
dat men zich kan denken midden
de nieuwe zakelijkheid.
Ik begin respect te krijgen voor 1
jonge vrouw, die in zo'n sfeer al dat
lief-poezige kan verzinnen... of neen,
verzinnen doet ze het natuurlijk niet:
Jacqueline is zichzelf immers!
„Ik geef mij voor de microfoon,
voor duizenden ademloos luisterende
mannen die telkens veertien dagen
naar me blijven verlangen, precies zo
als ik ben," zal ze me over een minuut
of vijf bekennen, als ik mijn eerste
aarzelende vraag heb gesteld.
De semnven
Ik hoop, dat de lift op de tiende
etage staat en nog lang niet komt.
Want natuurlijk spelen de zenuwen
mij parten. Ik denk aan al de nietaf-
wassende mannen, die in stille huiska
mers naar Jacqueline's vleiende radio
stem luisteren en nu graag in dichte
drommen achter mij zouden staan van
wege dat ongehoorde voorrecht: Jac
queline te bezoeken in haar eigen
huis...
Langzamerhand begrijp ik, dat het
interieur van een flat nog niet gelijk
behoeft te zijrt aan het uiterlijk van
het naargeestige blok beton, waarin
hij opgeborgen zit: Jacqueline's kamer
zal een vluchthaven zijn met rose
lampjes aan witte wanden, met een
enorm tijgervel op de vloer, met pouf-
een bijna-antiek kastje
verstopte kleine bar. En zelf zal ze, in
witte lange broek en vuurrode of mis
schien wel zachtrose slobbertrui, met
de voetjes in gouden sandalen gesto
ken, op de kop van de gevelde tijger
zitten en mij geheimzinnig aanstaren
door prachtig-vallend, lang lichtblond
haar. dat nauwelijks haar geestige
neusje vrij laat.
Maar... 't is haast kwart voor vijf en
dus draagt ze misschien een cocktail
jurkje dat een beetje bloot aandoet en
prikt ze mij bijna in mijn ogen met
een heel lange sigarettenpijp...
En tegen deze openbaring van mo
derne sex zal ik moeten praten. Zal ik
een woord kunnen uitbrengen...? Daar
komt de lift, ik moet instappen.
Gelukkig sta ik niet voor een micro-
ik op het laatste ogenblik en daarom
ik zelf even wat zoutjes bakken, ze
zeggen dat zoiets in een half uur klaar
is... maar ik kan dat bladerdeeg niet
goed krijgen! Kom binnen... gauw maar!"
Zo melig...
„Beschrijf me maar een beetje, dat Is
ook goed." Ik beloof, dat te zullen doen.
„Nou, 't was een gek bezoekje, hè, maar
je hebt me reusachtig geholpen. Ik had
gewoon op je gehoopt..."
Ik glimlach
„Laat maar, 't
Zachtjes zoemend glijdt de lift naar
beneder.. Ik peins erover, hoeveel van
Jacqueline's duizenden luisteraars-ver
eerders met mij zouden willen ruilen:
heeft ze niet gezegd: „Waar blijf je nou,
ik zit al een kwartier te springen, en: ik
had op je gehoopt?"
VANAVOND TE ZIEN
Ned. 1 AVRO
7.15 uur (NTS) gewestelijk journaal.
7.35 uur 50ste aflevering van de Dick van Dyke-
show: Laura en Dick als „koppelaars".
8.20 uur economisch bulletin.
8.40 uur Bavaria-reportage van de Parijse Lido-show.
10.00 uur „Op zoek naar veiligheid", een programma
over het verkeer.
Ned. 2 KRO
8.01 uur Ronnie Tober-show.
8.40 uur reportage-documentaire over Columbia in
de reeks Zuid-Amerika.
9.25 uur aflevering van de serie „Hazel": Huwelüks-
perikelen.
9.50 uur nieuws uit Keulen.
VANAVOND TE HOREN
Hilversum I AVRO
7.30 uur Westernmuziek.
8.05 uur Residentie-orkest zet de Strawinski-cyclus
voort (stereo).
9.55 uur amusementsmuziek en -zang uit F 'am
en Utrecht.
11.00 uur nieuwe platen in Discotaria.
Ze duwt me een deur door en
de keuken. Een aanrecht vol ra
klodders, een bakblik, een zoutpot, een
brok kaas en een klont boter, en alles
dik onder de bloem gestoven.
„Ik heb geprobeerd uit dat Franse
kookboek wijs te worden, maar 't wordt
allemaal zo melig... moet je zien.."
Gelukkig, ik héb verstand van blader-
;eg. Ik begin de „melige knoeiboel" met
het vergeten water een beetje bij elkaar
te redderen.
Mijn verbazing blijft me in de keel
steken. Ik begin Jacqueline heel leuk te
vinden...
.,En als je nu voor de microfoon zit en
je begint te praten..." probeer ik, gewa
pend met de deegroller, haar te intervie-
„Nou gewoon... ik doe mijn tekst, hè,
enne... ach, je weet wel. Maak er maar
iets goeds van. Je kent mijn stijl en
natuurlijk doe ik het graag enne... moet
ik de oven al aansteken? Ik heb nog
maar 'n uur, ze komen om zes uur-
ongelukkige tijd hè? Zeg en wat zal ik
aandoen? Cocktail of gewoon maar 'n
lange broek? Ze zullen wel Iets heel
fraais verwachten, hè? Of zijn Per?en
meer voor een stijljurkje....?"
Het gesprek wordt nu keuken-vakkun
dig: ik steek rondjes en vouw vlindertj
uit het deeg dat dan tien minuten moet
„rusten" in de koelkast.
In die tijd stuift Jacqueline in en
met jurkje-dit en jurkje-dat: wat zal
kiezen?
Van een vraaggesprek komt niets
meer. begrijp ik wel. Ze moet zich nog
metamorfoseren voor de komende Per
zen. Ik was een beetje af en ruim de
meligheid op.
Als na een kwartier de zoutjes goud
geel uit de oven komen, begint Jacqueli
ne de pennen uit haar krullers te trek
ken en gebruikt al haar charme om me
de deur uit te kijken: ze moet opschie
ten!
Jacqueline Is en
queline.
lil ver sum II NCRV
7.30 uur geestelijke liederen, mannenkoor uit Am
sterdam.
8.00 uur tweede deel van het detective-hoorspel
„Windeieren" door Jan de Vries.
nlet_snelle_r 1 8.30 uur amusementsprogramma Avondpermissie uit
de Militaire Club in Assen.
10.45 uur Jaques van den Dool bespeelt het orgel in
ui» ,m ueil de Utrechtse Nicolaïkerk.
beetje ouder dan Jac-|D.15 uur Weerwoord, kroniek van kunst en stijl van
leven.
Maar mijn hart klopt
van. Ik heb niet eens haar woonkamer,
mét of zonder tijger, gezien. Ik vond
Jaqueline leuk .Maar ja, voor mij kwam
het er allemaal niet op aan... want ik ben
„Alles ging achter mij om"
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM „Ik voel me in geen
enkel opzicht schuldig, ik weet nergens
1, alles is achter mijn rug om gegaan
wat ik weet heb ik tot mijn verba
zing in de kranten gelezen", zegt Leo
Nelissen (van de KRO) als wij hem ein
delijk te pakken krijgen.
Hij komt juist uit Amsterdam, waar
hij verhaal is gaan halen bij Het Vrije
Volk over een donde. .g j.l. in dat blad
verschenen Interview met hem: „Er Is
helemaal geen interview geweest. De
journalist Bunders belde mij op, hij had
allerlei ergernissen over de gang van
zaken bij de toekenning van de Edisons
Populaire en ik gaf hem wat achter
grond-informatie. Hij heeft echter mij
sprekende ingevoerd in zijn artikel en
het laten voorkomen alsof ik zijn klach
ten had geuit en dat Is niet waar".
Uit dat artikel is alle narigheid voort
gekomen. Maar dan achter de rug var
Leo Nelissen om:
.Ik begrijp er niets van. Ik wist niet
beter of we zouden op 1 juni het juryrap
port met de namen publiceren. Ik heb
dinsdagochtend nog aan het rapport zit
ten werken en ik wist helemaal
geen persconferentie 's middags. Die
pas op woensdag zijn".
„Op die persconferentie is toch de
beslissing van de „commissie Collectieve
foon en kan niemand mij zachtjes ho- Grammofoonplaten Campagne"
ren zeggen: „Niks leuk...' want anders Edisons niet uitje reiken, bekendse-
zou ik door tienduizenden onzichtbare maak<- Da!..zSu °mdat. de «W
mannenarmen verontwaardigd worden
1 weggevaagd: „Jacqueline ontmoeten
j en dan durven zeggen: „Niks
leuk....?!"
Het is zover. Ik druk op de bel van de
I flat. Bijna dadelijk gaat de deur open en
een afschaduwing van Jacqueline's fluwe
len stem zegt: „Waar blijf je nou? 't Is
kwart voor vijf... ik zit al een kwartier
te springen. Heb jij verstand van blader
deeg...?"
Een ogenblik sta ik haar verpletterd
aan te staren. De gouden sandalen zijn
verrukkelijk-uitgetrapte rode pantoffel
tjes. De witte broek, die onder een hel
blauw jasschort uitsteekt zit vol vetvlek
ken. De lange, inderdaad blonde haren
zitten opgerold in dikke krullers waar
link? en rechts de pennen uitsteken. En
verder is Jacqueline mooi, heel mooi
namen ontijdig is gepubliceerd
„dus" een lek in de jury is geweest.
„Dat heb ik tot mijn verrassing in
krant gelezen".
„Hoe komt het dan. dat er een brief
was van drie juryleden (de heren Lex
Karsemeyer (NCRV), voorzitter Ton van
der Horst, Skip Voogd (NCRV) waar
in zij hun integriteit verklaarden, terwijl
het vierde jurylid Jan Koopmans (VA
RA) overal buitenstaat omdat hij al we
ken met vakantie buitenslands is... bent
u als vijfde en laatste jurylid daarin niet
gekend?"
„Neen. Ook daar wist ik niets van. En
ik heb in de krant gelezen dat de drie
briefschrijvers mij zelfs voor de rechter
willen dagen... nu, daar ben ik niet bang
voor, evenmin als voor de mededeling
van de heer Beishuizen (directeur var
de Campagne) „dat ik onvindbaar was'
gedurende de Pinksterdagen... ik ben al
door gewoon thuis geweest".
..Hoe denkt u dan over dat „lek in de
jury"?"
„O kom. de commissie laat het voorko
men. alsof alleen de vijf juryleden de
namen wisten, maar dat is niet zo: de
heer Beishuizen en zijn secretaresse
wisten ze ook, plus noe een aantal ande
re mensen. Tegenover de verklaring van
integriteit van de drie andere juryleden
kan ik stellen, dat de lijst het eerst Is
gepubliceerd in De Telegraaf (zoals trou
wens elk jaar gebeurt!) en dat ik al
sinds tien jaar geen enkele contact meer
heb met dit blad, op generlei wijze. Ik
licht heus De Telegraaf niet In!"
Wat de heer Nelissen aangaat is men
voornamelijk gevallen over het gelaakte
„interview" in Het Vrije Volk". Hiervan
zegt hij:
nare kwestie. Ik ben niet geïinter-
viewd, ik heb terloops met de journalist
Bunders over de gang van zaken bij de
toekenning gesproken En als ik heb ge
zegd „Het lijkt mij dat die zaak goed uit
de doeken moet worden gedaan anders
heb ik het wel gehad!" dan betekent dat
niet, dat ik mijn ontslag als jurylid heb
genomen, zoals hij schreef. Dat ik „boos
uit een juryvergadering was gelopen
woensdagsavonds" is helemaal vei
nen, er was die avond niet eens
vergadering. Neen. Bunders heeft zijn
eigen grieven neergeschreven en het la
ten voorkomen alsof ik die had meege
deeld. Ik ben daarom vanmorgen
Het Vrije Volk gegaan... en hoe vt
lend, nu is de heer Bunders voor bijna
drie weken met vakantie gegaan en 1
mand weet. waarheen. Enfin, ik heb
een verklaring aan deze krant aangebo
den".
„Maar als ik mijn mening moet ge
ven", zo besluit Leo Nelissen, „dan zeg
Ik: die hele drukte die er over dit artikel
wordt gemaakt, waarin ik dus onverant
woordelijke dingen zou hebben gezegd,
Is camouflage voor het feit dat De Tele
graaf de namen voortijdig heeft gepubli
ceerd, dit feit wil men op de achtergrond
toch is dat de aanleiding tot
de Edisons Popu-
schulven t..
het niet toekennen 1
laire".
„Maakt deze hele kwestie u zenuwach-
„Neen, waarom? Ik heb het (e druk
om er erg veel over na te denken e
voel me nergens schuldig aan".
Ronnie, Tober heeft vanavond om 8.01 uur ooJVed. 2
zijn tweede eigen dmusement'ssfiow'voor de KRO en een
van zijn gasten is de Belgische Tonia, die natuurlijk
haar succesvolle liedje van het jongste Songfestival
„Un peu de poivre" zal zingen. Samen laten Ronnie en
Tonia een gevarieerd duet met Nederlandse, Franse en
Engelse liedjes.
Ronnie zelf, die binnenkort een eigen show heeft
voor de Duitse televisie, uitgekozen is voor Knokke en
ook nog gaat meedoen aan het Poolse Songfestival,
zingt het liedje ,JZij draagt mijn naam" en een medley
van Al Jolson-songs.
Meer gasten treden op in Ronnie's show: Huub Mar-
tron komt zijn Tinnen demokraatjes" presenteren en
The Blue Diamonds, die voorlopig een jaartje in Ne
derland blijven, zingen Carolina Moon".
Daarna eerst naar Leamas en daarna naar Fiedler kijken
de, voegde hij er wreed aan toe:
„Ze is een zottin. Het is ondanks dat gelukkig dat Lea
mas haar ontmoet heeft. Dit is niet de eerste maal dat een
komplot ontdekt werd door de verdorvenheid van zijn
ontwerpers." Met een lichte, correcte buiging naar het
tribunaal, ging Karden zitten.
Terwijl hij dit deed, stond Leamas op, en ditmaal lieten
de bewakers hem zijn gang gaan.
Londen moest stapelkrankzinnig geworden zijn. Hij had
hun gezegd dat was het gekke hij had hun gezegd
haar met rust te laten. En nu bleek duidelijk dat vanaf het
ogenblik, hetzelfde ogenblik dat hij Engeland verliet
zelfs nog daarvoor, zodra hij naar de gevangenis was
gegaan de een of andere idioot was rondgegaan om alles
te regelen de rekeningen te betalen, de zaak met de
kruidenier in orde te maken en met de huisbaas en boven
alles met Liz. Het was krankzinnig, fantastisch. Wat pro
beerden ze te doen? Fiedler, hun agent om zeep te bren
gen? Hun eigen operatie te saboteren? Was het alleen maar
Smiley had zijn armzalige, benarde geweten hem hier
toe gedreven? Er stond hem maar één ding te doen Liz
en Fiedler eruit zien te krijgen en zelf de consequenties te
dragen. Waarschijnlijk hadden ze hem toch al afgeschre
ven. Als hij Fiedlers huid kon redden als hij dat kon
was er misschien ook nog een kans dat Liz wegkwam.
Hoe konden ze zoveel aan de weet gekomen zijn? Hij
was er zeker van, hij was er absoluut zeker van dat hij
naar Smileys huis niet gevolgd was die middag. En het
geld hoe kwamen ze aan dat verhaal dat hij geld
gestolen zou hebben van het Circus? Dat was alleen maar
voor intern gebruik bestemd geweest... maar hoe dan? In
vredesnaam, hoe? Verbijsterd, woedend en bitter
beschaamd liep hij het middenpad af, stram, als een man
op weg naar het schavot.
BEKENTENIS
„Goed dan, Karden." Zijn gezicht was bleek en hard als
graniet, zijn hoofd hield hij achterover en enigszins schuin,
in de houding van iemand die naar een geluid in de verte
luistert. Er ging een angstwekkende stilte van hem uit, niet
van onderwerping maar van zelfbeheersing, zodat zijn gehe
le lichaam in de ijzeren greep van zijn wil scheen te
worden gehouden.
„Goed dan. Karden, laat haar gaan."
Liz keek naar hem, met gevlekt en lelijk gelaat, en met
tranen in haar donkere ogen.
„Nee, Alec... nee," zei ze. Ze zag niemand anders in het
vertrek alleen maar Leamas, groot en rechtop als een
soldaat. „Vertel het hun niet", zei ze met verheffing van
stem, „wat het ook is, vertel het hun niet alleen maar om
mijnentwil het kan me niet meer schelen, Alec, ik zweer
je dat dat waar is."
„Zwijg jij nou maar, Liz," zei Leamas onhandig. „Het is
nou te laat." Zijn ogen richtten zich op de voorzitster.
„Zij weet niets. Helemaal niets. Stuur haar hier weg en
laat haar naar huis gaan. Ik zal u de rest vertellen".
De voorzitster wierp een korte blik op de aan weerszij
den van haar gezeten mannen. Ze dacht even na, en zei
toen:
„Maar ik zeg u dat ze niets weet", schreeuwde Lewamas.
„Karden heeft het bij het rechte eind, ziet u dat dan niet?
Het was een operatie, een geplande operatie. Hoe kon zij
dat weten? Zij is een gefrustreerd jong meisje uit de een of
andere idiote bibliotheek ze is voor u van geen enkel
belang."
„Ze is een getuige," antwoordde de voorzitster kortaf.
„Misschien wil Fiedler haar nog_ondervragen." Ze zei niet
meer: kameraad Fiedler. ->
Bij het noemen van zijn naam scheen Fiedler te ontwa
ken uit de dromerij waarin hij verzonken was geweest, en
Liz keek hem voor het eerst bewust aan. Zijn donkerbruine
ogen bleven een ogenblik op haar rusten en hij glimlachte
heel vluchtig, als in erkenning van haar ras. Hij was een
kleine, eenzame figuur, eigenaardig ontspannen, vond ze.
„Zij weet niets", zei Fiedler. „Leamas heeft gelijk, laat
haar maar gaan." Zijn stem klonk vermoeid.
„Beseft u wat u daar zegt?" vroeg de voorzitster. „Beseft
u wat dat betekent? Heeft u haar geen vragen te stel
len?"
Wordt vervolgd
swx sat/meeer hm jwxer Mi op
voice *r&7c#T e* W/W a&rre/e.
Hilversum 1, 402 m: AVRO:
18 00 Nieuws. 18.19 Radiojour
naal. 18.20 Uitzending van de
Boerenpartij. 18.30 Weekend-
Wegwijzer. 19.03 Gebroken
brief, 19.10 Sportparadc. 19.30
Country and Western Music
^^ÊÊÊÊBÊÊÊM Lichte
22.15 Licht orkest. 22.30 Nie»
22.40 Radiojoui
24.00 Nieuws.
...Jatje. 19.50 Lichte
grammofoonmuziek. 20.00 Wind
eieren hoorspel (2). 20.30 A-
vondpermissie: amusementspro
gramma voor de militai
ren. 22.15 Avondsluiting. 22.""
gelconcert. 23.15 Kroniek
23.55—24.00 Nieu'
TELEVISIE;
VAVWOWI
19.00 Nieuws in het kort. 19 01
Dlek
afl). NTS: 20.00 Journaal.
AVRO: 20.20 Economisch bulle-
Parijs. showpro-
Op zoek nanr
mentalre. NTS:
22.40—22.45 Journaal.
Nederland II: NTS: 20.00
Nieuws in het kort. KRO: 20.01
af).). 2150 Onze i
Keulen. NTS: 22.10-22.11
7.23 Lichte grar
foonmuzlek. (Om
Van de voorpagina..
Nieuws. 8.10 Lichte grammo
foonmuziek. 9.00 Informatief
programma voor weg- en wa
terweggebruikers. 9.35 Water
standen. VPRO: 9.40 Morgen
wijding. VARA: 10.00 Schoolra-
ll.Ot
11.40 Ste
il.02 Voor
reo: Oude Italiaanse ki
ziek (gr.). 12.00 Licht instru
mentaal i-
delingen
mble. 12.27 Mede-
land-
Voor de landbouw,
ronlsch orgelspel.
Actualiteiten. AVRO:
"7.10 Radiojour-
12.40 Electronisi
grammofoonmuziek. 16.15 Voor
dracht met volksmuziek. 15.45
:lng. 1650 Radio
Beromünster met solist. 1750
oor de ieugd. 1750 Actualitel-
Hllverram II. 298 .M. KRO:
7.00 Nieuws. 7.10 Meditatie. 7.15
Lichte grammofoonmuziek
de hulsvrouw. 9.40 Populaire
[rammofoonmuzlek. 10.08 Voor r._
iudere luisteraars. 11.00 Voor I llstc
Licht instrui
ensemble en zangsolist. 1257
Mededelingen t.b.v. land- en
tuinbouw. 12.30
foonmuzlek. VRBHW
vrouw. 13.49 Gevarieerd mu
ziekprogramma. 13.00 Neder
landse amusementsmuziek.
1550 Voor de zieken. 1650 Vi
ool en plano. 1850 Harprecital
(gr.). 17.00 Voor de padvinders.
1750 Muziekprogramma voor
9.00
jiijk ocmend-
irogramma. (Om 10.00 en 11.00
Nieuws). 12.00 Nieuws. 12.02 O-
perettemuzlek (gr).
NRU/NCRV: 13.00 Nieuws,
eventueel aktualltelten. 13.02
Zuld-Amerlkaanse klanken
(gr). 1350 Licht gevarieerd pla-
Li. hi'
gevarieerd platen-
15.00 Nieuws. 15.02
rleerd platenpro-
rv.). 15.30 Platen-
16.00 Nieuws,
gevarieerd muziek-
(gr). 17 00 Nieuws.
17 0218.00 Gevarieerd platen-
--ogramma voor autoinobl.