5? DE AFVALRÈLIGIES BEDROEVEN ONS" Blij zendingsfeest van Parousia vrienden tyUmsut wat is wijsheid? Geslaagde Lutherse kerkdag in Zeist SANDALEN GELOOFSZENDINGEN IN DOORN BIJEEN CONSTANT Bouw kinderhuis Genk feestelijk begonnen jongeren in Utrecht bijeen geschenk van deze week van de fotografie Een woord voor vandaag Plasticolor... 43 prachtige kleuren Vijf nieuwe zendelingen Wij zijn zojuist verloofd Haags agapè-feest nu in vele plaatsen Plasticolor halenïl ME VRIJDAG 8 MEI 196) j Pionierster legde eerste steen (Van een onzer verslaggevers) Met enkele honderden vrienden uit Nederland en België heeft de christelijke vereniging ,,Ons Kin derhuis" in de Belgisch-Limburg se mijnwerkersstad Genk op he melvaartsdag een dubbel feest gevierd. Het betrof enerzijds het officiële begin van de bouw van een nieuw tehuis voor de ruim vijftig, merendeels verweesde en half-verweesde, kinderen en an derzijds het koperen jubileum van mejuffrouw M. de Jong Tante Rie") als directrice. Het waren vele complete gezinnen uit verscheidene plaatsen in Nederland, maar ook zowel het Vlaams-, als het Frans sprekend deel van België, die ds. J. Gra vendeel. predikant van de Belgische Evangelische Zending in Genk. kon ver welkomen in een grote tent. die tegen over de bouwplaats stond opgesteld. Na de begroeting, waaraan ook de kin deren van het huis hun steentje bijdroe gen. bezocht men de beide gehuurde win kelpanden, waarin het werk op het ogen blik nog gebeurt en het bouwvallige kerkie van de Belgische Evangelische Zending, waarvan het enige orettige is dat het elke zondag veel te klein is om de kleine schare tc bevatten. Het nieuwe plan voorziet in een mo dern kindertehuis en een grotere kerk. Het ontwerp is van de heer P. Calame- Rosset architect S.I.A. te Brussel, en het wordt uitgevoerd door de aannemer Martin Driessen te Boorsem. Omgere kend in Nederlands geld ziin de totale bouwkosten geraamd op ƒ550.000. Als de oude kerk met bijbehorende grond wordt verkocht blijft er nog een bedrag nodig van ruim ƒ300.000. waarvan de Stichting ..Vrienden van Genk" (giro 1150, Hilver sum) binnen een half jaar reeds ƒ38.000 bijeen heeft gebracht Het grote gezelschap en alle kinderen van het huls waren de blüde getuigen de directrice mej. De Jong. De Spiering gaf haar als tekst voor deze iubileumdag enkele woorden uit 1 Joh. 3 mee, namelijk „God is meerder dan ons hart" en „Wij ontvangen van Hem al wat wij bidden". Nadat zeven meisjes van het kindertehuis op indrukwekkende wijze aan de huldiging van hun „Tante Rie" hadden deelgenomen, bood mej. F. A. Griffioen (Den Haag), administra trice van de „Vrienden van Genk" haar een horloge aan. Kinderen van leden der Stichting had den dozen bonbons voor de acht help sters van „Tante Rie". Ds. Gravendeel heeft de feestdag be sloten met een meditatie. Beroepingsiverk NED. HERV. KERK GEREF. KERKEN kand. te Amsterdam-W.; te Delft (2de studentenpred.): K. Welbedacht te Den Haag-O. Aangenomen naar Haren (Gr.) (gees- tel. verzorging sanatorium Beatrixoord) S. Greving te Wildervank. CHRIST. GEREF KERKEN Tweetal; te Vlaardingen: J. Kievit te Ds. Smelik voor geref. jeugd (vrijeem.): Natuurlijk zijn het weer die vrijgemaakten. Ze willen altijd wat aanders dan andereneigenge reide mensen en spelbrekers! Ook nu blijven ze weer afzijdig en doen niet mee aan de grootse manifes tatie Palaver '64." Dit zei gister morgen de tweede voorzitter, de heer G. Storm, op de bondsdag van de geref. J.V.'s (vrijgem.), welke gehouden werd in de chr. geref. kerk aan de Wittevrouwensingel te Utrecht. De kerk was geheel be zet en ook „Tivoli" aan de Lepelen- burg, dat eveneens voor de bonds dag was ingeschakeld, was tjokvol. In totaal waren er ruim tweedui zend jongens en meisjes op deze bondsdag aanwezig. De heer Storm, die een openingswoord sprak, getiteld „De Spelbrekers* in de het werk begon. Op de steen staat: „Ge prezen zU de Heer, want HU heeft ge hoord (psalm 28:)". en dit thema be heerste in vele toonaarden de dag. Bij de plechtigheid waren verschei dene toespraken: de heer J. D. F. Spie ring (Loosdrecht) vertolkte de goede wensen als voorzitter van de „Vrienden van Genk" en sprak tevens namens de ..Vereniging van christen-zakenlieden". Ds. J. Lucassen van de Belgische Evan gelische Zending (de opvolger van dj. Gravendeel i voerde het woord namens zijn gemeente. Verder spraken behalve mej. De Jong nog ds. G. van de Riet en dj. J. Delcourt, beiden van de Belgische Evangelische Zending, resp. te Antwer pen en Seraing. Vraag aan uw fotohandelaar het foto-mini-tips en film-mini-tips delijk dat wij „Palaver '64" WK WW Utrecht niet mee konden doen. Wij be treuren het dat bij de viering van het 150-jarig bestaan van het Nederlands Bijbelgenootschap de geest van onze da gen openbaar moest worden. Wij kun nen niet meezingen in het koor dat zingt: ,.Wij hebben immers één Woord en één Heer. de verschillen zijn maar klein. Praat niet altijd over wat U scheidt, maar wat U samenbindt". „Het N.B.G. moet echter goed we ten", aldus de heer Storm, ,,dat het Woord niet alleen samenbindt, maar ook scheidt als men er tenminste de Waarheid in wil zoeken. De duivel waart nog steeds op een geraffineerde manier rond, zoekende wlen hij zal verslinden. Mag men de hemel dankbaar zijn voor datgene wat er ln de Irenehallen ge beurt? Wees voorzichtig...! Wel is er vreugde in de hemel over één zondaar, die zich bekeerd heeft. Daarom zijn we dan ook dankbaar dat wij hier weer on- men er tegen kan doen. Als men het jeugdwerk op één lijn zou zetten met een sport- of zangvereniging, dan zou het een hobby kunnen zijn. een kwestie van smaak dus of je naar de J.V. of M.V. toegaat ja of nee. Ons werk hier op aarde wordt echter beheerst door de roeping Gods. Lijnrecht tegenover b.v. de mentaliteit van een Karei Ap pel, die zegt: „Ik rotzooi maar wat an", staat onze roeping, die heilig en he mels is en om een antwoord vraagt. Christus is bij uitstek de geroepene en daarom zijn ook Christenen geroepenen, deze manifestatie Geheel onze arbeid dient de Here gehei- j Sen ilf" Jn,ligt te zÖn. zelfs liefhebberij en ontspan- ning. Daarom is het niet: „Hobby óf roeping", maar ..Hobby als roeping", zo besloot ds. Faber zijn inleiding. dus de heer Storm. Roeping Het onderwerp dat in de morgenver gadering werd ingeleid door ds. J. Fa ber te Rotterdam had tot titel: ..Hobby of roeping". Ds. Faber vroeg zich aan het begin van zijn inleiding af. waarom er toch zo weinig animo Is voor het jeugdwerk, wat de oorzaken daarvan zijn en wat Waar geloof In de middagvergadering, die onder leiding stond van de voorzitter ds J. A. Vink, werd een inleiding gehouden door ds. C. J. Smelik, te Bunschoten- Spakenburg .getiteld: ,,Het ware geloof in onze 20ste eeuw". „De grootste show ter wereld" is mo menteel de wereldtentoonstelling in New York," zo begon ds. Smelik zijn Inleiding. ,.Hier wordt getoond wat de mens uit de 20ste eeuw vermag. Als wij het nu willen hebben over hel wa re geloof dan lijkt dit haast belachelijk, zielig en burgerlijk. Past zulk een ge loof nog wel in een eeuw met zulk een spectaculaire ontwikkeling? Sommigen zullen opmerken: ..Maar de religie is toch ook op de tentoonstelling vertegen woordigd in maar liefst 7 paviljoens". ..Zeker." zo zei ds. Smelik, „maar in vele gevallen zijn het afvalreligie:. De opmars van het roomse geloof één pa viljoen is ingericht door het Vaticaan de talloze secten en het modernisme in het protestantisme bedroeft ons. Wat moet er van het ware geloof van jou en mij worden en wat heeft het nog te betekenen", zo vroeg ds. Smelik zich af. „Het antwoord vindt je in de aloude catechismus, die nog steeds actueel is. Op de vraag: „Wat baat U dit geloof" kan enkel het antwoord ge geven worden: alles, nl. dat ik in Christus rechtvaardig ben en erfge naam van het eeuwige leven. Te genover het nihilisme moeten wij stellen de overwinning van het ge loof dat ons en ook anderen blij moet maken. „Ik licb geloofd en daarom zing ik...!" Boordevol indrukken wordt de terugtocht ondernomen van de Olijfberg naar Jeruzalem. Er moest op de berg iemand worden achtergelaten en het afscheid scheen onherroepelijk. Zonder de Meester moesten de discipelen nu de wereld in, na een kortej wachttijd in Jeruzalem. Zij herinneren zich de beloften over de komst van een andere Trooster. Die zal blijven, en ook de woorden van de twee witgeklede boodschappers uit de hemel over de terugkeer van Jezus klinken nog na in hun oren. Maar nu, op dit ogenblik, hebben zij slechts elkaar en van hunj verwachting, dat Jezus in deze tijd het koningschap voor Israël zal herstellen, is niets uitgekomen. Zijn deze mensen gedesillusioneerd? Er is geen reden om dat te veronderstellen. Zij zullen zich zeker eenzaam hebben gevoeld, nu de uerll trouwde stem van de Heer er niet meer was en nu Zijn zege* nende handen niet meer over hun hoofden waren uitgestrekti En tochheeft Hij ook niet gezegd, dat zij niet als wezen zouden worden achtergelaten? Heeft Hij niet duidelijk ver klaard dat de Trooster, Die zal komen, hen alles te binnen zal brengen ,ien wat Hij heeft gezegd? Was Hij het niet, Die de twijfelende Thomas toevoegde: Zalig zij die niet gezien heb ben en toch geloven"? Er zal bij deze discipelen deze dogen tussen het vertrek van hun Heer en de komst van de Heilige Geest een innerlijke spanning zijn geweest, een nog niet weten waar zij precies aan toe zijn, ook een drang om aan het werk te gaan, maar een gedoemd zijn tot werkeloosheid. Maar in deze periode worden zij gereedgemaakt voor de uitvoering van een wereldomvattende opdracht. Wij lezen vanavond: Openbaring 2 vers 1 tot en met 7. Ai „De Kerk in een veranderende wereld" was het thema van de Lutherse Kerkdag 1964 die dit maal in Zeist werd gehouden. De vele honderden kerkdaggangers uit heel het land verzamelden zich 's morgens in het witte kerkje van de Evangelische Broedergemeente aan het Zusterplein. In dit gastvrije kerkge bouw werd vóór de hoofddienst door de gemeente een samenzang gehouden on der leiding van de heer Willem Mudde. De Godsdienstoefening werd geleid door ds. J. Gronloh uit Arnhem die als liturg optrad. Lector was ds. K. Schar- ten uit Zeist. De predicatie werd ge houden door ds. J. Happee uit Utrecht. In deze dienst werd ook door de ver zamelde Gemeente het Heilig Avond maal gevierd. De bediening daarvan werd door een tiental predikanten als mede-administranten verzorgd, nl. ds. Plase, Dordrecht, ds. D. Duyven- Zeist, ds. G. J. Duyvendak, Utrecht, ds. A. Jense uit Deventer, dr, maten 29 t/m 48 vanaf f 16.95 De wens van de voorzitter op de elfde zendingsdag van de Stich. i ting Alliance Zendings Centrum Parousia" uitgesproken in zijn I welkomstwoord is in vervulling gegaan. Het is een blije rijke dag geworden, met vaart geleid door rev. H. Boyd. Een blijde dag ook, omdat vijf jonge zendelingen wer den ingezegend, voordat ze bin nenkort, gevolg gevend aan de oproep „Predik het Evangelie jaan alle volken" het thema I ook van deze dag naar het zendingsveld zullen vertrekken. iHet zijn het echtpaar Hukema, dat naar de Kongo, het echtpaar Kolle en mejuffrouw E. van Brummelen, die naar Zuid-Ame- j rika zullen gaan. Meer dan vier- honderd vrienden van Parousia, I „vogels van diverse pluimage", omdat belangstellenden leden van verschillende kerken zich onder hen bevinden, waren giste ren naar het Amsterdamse Mar- canti-gebouw gekomen hun toespraken, zang en spel te getuigen van hun blij geloof. Hier spraken mensen ove werk of toekomstig werk in dej Kongo, Zuid-Amerika en Thai land. ze over het werk, dat hem in de Kongo wacht. Een mooie, maar zeker geen gemakkelijke taak. „Wij gaan niet voor de grap." Uit zijn rede bleek wel, dat hij een diepgaande studie had gemaakt van het land. de achtergronden en de historie. De Kongo is het allereerste zendingsge- bied, waar eind vorige eeuw „The Chris tian and Missionary Alliance", waarvan Parousia de Nederlandse afdeling is, ging werken. Reeds 30.000 doopleden be vinden zich in het kleine gebied tussen Leopoldsville en de oceaan, terwijl de kerken er in ieder opzicht zelfstandig Moeilijkheden Dit zijn de grote lichtpunten in dit deel van het zwarte werelddeel, dat echter vandaag in ander opzicht meer in de schaduw lijkt te liggen, dan ooit. De onafhankelijkwording heeft verbrok keling. Russisch en Chinees geïntrigeer en bloedige moordpartijen door het weg vallen van het centraal gezag veroor zaakt. Een half afgodische honger naar onderwijs door het ontwaken van een zelfbewustzijn heeft deze de laatste ja ren niet in een beter daglicht gesteld. Men was namelijk bang. dat (doordat alleen maar schoolzending in plaats van geestelijke zending zou overhouden. Moeilijkheden bij de schoolzending van a„: --- SCheuring zijn land over zijn werk als medisch zen deling ih de melaatsenkolonie. Het zijn niet allen artsen, die daar werken. De-1 ze arts is na tien jaar ervaring tot tie overtuiging gekomen dat juist gewone zendingsmensen nodig zijn. Drie jaar geleden is men begonnen deze mensen op hun moeilijke taak voor te bereiden. Het is bekend, dat melaatsheid kan ge-1 Teleurstelling kent men in Thailand echter ook. Van drie zendingsartsen, die I door de Vietcongs (de communisten) ge vangen zijn genomen is nooit meer iets gehoord. Plannen zijn er om voor de melaatsenkolonie een bijbelschool op te i richten met een studieprogramma van Zuid-Amerika „In Zuid-Amerika herinneren wel veel namen, onder andere die van steden, aan de bijbel, maar Christus zelf komt er niet tot zijn recht", zo meende de heer A. Kooymans sprekend over het land. waar hij als zendeling gewerkt heeft. Bestaat er in protestantse krin gen het gevaar, dat de individuele ver antwoordelijkheid individualisme bevor dert. in deze rooms-katholieke samenle ving is sprake van collectivisme, want de angst om met Rome te breken is groot. Toch zijn er in dit land, waai de rooms-katholieke geestelijken grote invloed hebben, geweldige kansen om het Evangelie te verkondigen. De toespraken werden afgewisseld door samenzang, door de liederen van de Gospelsingers uit Eindhoven, het Al- liance-koor en een Brussels trio. De jeugdafdeling. de A.J.B., voerde in de een lekenspel op over de ge- De heer Adriaan Stringer. zendeling op Nieuw-Guinea. die als dingsonderwijzer. tevens schoolbehecrder zo te merken een nog moeilijk te omschrijven taak zal worden uitge zonden, sfcrak o de Alliance en zelfs j hiervan het gevolg geweest, voorheen' Wc hebben echter de keus uit drie dingen, zo meende de zendingsonderwij zer. Of we komen tot een goed chris telijk schoolapparaat. óf wc laten dit aan anderen over. óf we verlaten dat bezielende wij-U^nd helemaal. Wanneer de beslissing dan op het eerste valt en er een school gaat komen, waarvan twee klassen mid delbaar onderwijs door de Parousia-zen- ding verzorgd worden, dan moet er een l iddend thuisfront zijn en geen wan trouwen. Nu wordt het pas echt fijn. Nu komt het samen sparen, vergaren, kijken, kiezen. Wij zijn verloofd. Zojuist. Wij zijn gelukkig. Voor eeuwig. Kijk... dit zijn onze ringen. De mooiste de modernste die er zijn. Constant ringen. De gouden gelukssymbolen. Kies óók Constant ringen De juwelier heeft er alles van burj C. H. Lindijer, Rotterdam, ds. J. Mos- tert uit Breda, dr. C. J. Munter, Gronin gen, mej. dra. J. A. P. Ris uit Enschede, ds. A. Steinkast, Nijmegen en ds. C. Ch. G. Visser uit Utrecht. Cantor en de dienst was Willem Mudde; medewerking en verleende tevens Harry Se ven- Het plan om de middagbijeenkomst te houden in het Openlucht (,,Slot")-thea- ter kon met dit zeer fraaie w< ledig gerealiseerd worden. Na groetingswoord door de plaatselijke ,tpr Zeister predikant der Lutherse Ge- - meente, ds. A. Duyvendak werden de kerkdaggangers toegesproken door de president van de Lutherse Synode, ds. mr. D. G. Hoevers. Deze praeses had voor zijn kerkge noten een waarderend alsook een waar schuwend woord. Waarderend omdat ten aanzien van de offervaardigheid van de leden der Lutherse Kerk de Sy node telkenmale weer ondervindt dat verwachtingen vaak heel anders uitko men. Er is veel geld nodig en tot grote blijdschap komt dit er ook altijd weer. Vandaar de terecht verdiende Een waarschuwend woord doeld om de zwakke plekken in het ker kelijk leven te signaleren en te onder strepen dat daartegen gezamenlijk moet worden geijverd. Dringend is daarom ook de vraag of de kerk van vandaag is achtergebleven in de aan passing in een veranderd wereldbeeld.'' Dit thema: „De Kerk in een veran derende wereld" wérd daarna ingeleid door dr. -C. J. Munter. Deze inleiding j was mede bedoeld als stof tot bespre king in groepsdiscussies en voor forumgesprek. Als speciale punten werden daar behandeld de vragen of men va ning was, dat de wijze waarop v. geloof uitdrukken toenemend onbegrip voor het christelijke geloof ten ge volge heeft (bijv. in gebed, belijdenis en lied) en anderzijds de vraag was gesteld of men moeite heeft met be paalde bijbelse uitdrukkingen beelden omdat deze samenhangen met een verouderd wereldbeeld. Staan deze uitdrukkingen mogelijk de buitenkerkelijken in de weg om de be doeling van het evangelie te verstaan. Nadat door ds. A. Duyvendak een samenvatting van deze stof was gege ven werd in de namiddag een spel op gevoerd door de „Brabantse Lekespe- 'lers" uit Eindhoven nl. „Gode gelijk". Deze opvoering werd evenals de slui ting, weer in de kerk van de Broederge meente, gehouden. Mej. da. J. A. P. Ris besloot deze goede lijkenis i de Medische zending (V*n ccn onzer medewerkers) De wereldwijde zendingsconfe- rentiedag van de zogenaamde ge loofszendingen werd evenals voor gaande jaren wederom op Hemel vaartsdag te Doorn op de terreinen van het gebouw „De Koppel" (tehuis van het Nederlands Bijbel instituut) en het conferentieoord ..Het Brandpunt" gehouden. De ex-zendeling en vrij-evangelische emeritus-predikant ds. IJ. Vasseur uit Kampen zei in zijn toespraak met nadruk dat zendingswerk geen hobby is. doch een ernstige zaak. Deze oud-zendeling, die gewerkt heeft op Celebes noemde dc zending een gees telijk bedrijf waarvan de leiding moet Cgen in do handen van de Here. De honderden conferentiegangers w den in de grote tent door dc leider j deze dag. de directeur Êunt, de heer J. Kils welkom geheten, 'rieentwintig verschillenden zendings organisaties hadden stands ingericht die veel belangstelling trokken. Onder meer werkten aan deze d; unaer meer werkten aan deze dag Evangelische Broedergemeenten (He.„- hutters), de China Inland Mission, de Sud-.n Interior Mission mee. terwijl ook vele continentale Europese zendingen vertegenwoordigd waren. Uit Zuid-Amerika, Japan, Afrika en Zuid-Afrika, maar ook uit Spanje, Portu gal en Oostenrijk waren zendelingen, die met verlof op bet ogenblik In ons land zijn, aanwezig. ZU brachten verslag uit ran de huidige situatie op de terreinen vaar zy werkzaam zijn. Twee zendingskandidaten van de We reldevangelisatie Kruistocht (W.E.K.i, die spoedig naar Brazilië en Opper Volta hopen te vertrekken, vertelden hoe de roeping naar het zendingsveld tot hen gekomen was. Ruben Gill, een Spanjaard die in zijn land in het bijzonder de lei ding heeft over schriftelijke bijbelcursus sen, vertelde in een gloedvolle toespraak van de situatie in zijn land. Hij werd vertaald door de onlangs uit Argentinië met verlof teruggekeerde hervormde predikant ds. J. Mees. Tevens sprak nog de zendeling, de heer J. Schotanus, die binnenkort naar het zendingsterrein in de Kongo, waar hij reeds gewerkt heeft, hoopt terug te keren. o r in worden, toonde de levende belangstel ling. die de ontmoeting tot een blij feest maakte. In Geref. Kerken van Brazilië doop door onderdompeling Een voorstel om naast de traditionele doop door besprenging met water ook de doop door onderdompeling in te voe- diepgaand besproken door dc sy- voortgekomen uit de Nederlandse emi-, gratie. Sinds zij zelfstandig is luidt de Igreja Evangélic den gedoopt. De betrokken deputatcn waren van mening dat men dit, om pastorale re denen, wel zou kunnen doen. Dc synode Oecumenische pinksterviering Vraag uw leverancier het smaakvol uitgevoerde SAN0VITE TAFELBLIKJE Gevuld met origineel pak Sanovite, samen slechts f 1,48 (Ook geschikt voor zoutarme Sanovite) Sanovite regelt de spijsvertering, bestrijdt "overwicht". de gereformeerde i Nederland sprak ook de synode van de dat kinderen, die wettig geadopteerd Braziliaanse gereformeerde kerken uit, dat in deze gevallen vaak (Van een onzer verslaggeefsters) In Den Haag, Groningen, Gor- kum, Leeuwarden, Utrecht, Zwol le, Middelburg en Almelo en ook in het Belgische Gent zullen bin nenkort zgn. oecumenische pink stervieringen worden gehouden, waarbij ruim gelegenheid zal zijn om van gedachten te wisselen. De voorbereiding van deze al be kende liefdemaaltijden geschiedt jthans door de Sjaloomgroep, die in oktober 1963 is opgericht. Deze groep, waarvan christenen van jallerlei kerkelijke richting deel uitmaken geeft sinds januari het oecumenische maandblad „Sja- loom" uit, dat circa tienduizend abonnees heeft. menische synode in bespreking te bren- kans bestaat, dat de betrokken kinde- De Sjaloombeweging. katholieken, hervormden den samenwerken, wil door het hou den van deze liefdemaaltijden tussen le den van de verschillende kerken, naast een opengesprek, bereiken, dat in het najaar op meer plaatsen dan nu derge lijke oecumenische ontmoetingen in kleiner verband kunnen worden gehou- De Sjaloomgroep ziet het als haar op dracht zichzelf en anderen in beweging te brengen naar deze Sjaloom toe. In het blad van de groep wordt onder meer geschreven over kerken, ontwapening, ontwikkelingslanden, rechtvaardige we reldorde, wereld en kerk vanuit één vi- Werkkamp i gereformeer-1 Evenals de gereformeerde synode in l ouders. ren weggehaald worden bij de pleeg- Woensdagavond, 13 mei, zal in de Haagse dierentuin weer een oecumeni sche pinksterviering plaats vinden. Dui zend mensen zullen zich dan weer aan lange tafels scharen om er tijdens de maaltijd met elkaar van gedachte te wis selen. De maaltijd wordt geleid door pa ter S. Jelsma. ds. A. Klamer (hervormd) en ds. A. Brussaard (Gereformeerd). De orde van de dienst bestaat uit ge bed en zang, bijbellezing en verkondi ging. belijdenis en dienstbetoon. Kaarten zijn verkrijgbaar bij het secre tariaat van Sjaloom. Adelheidstraat 74. Den Haag. Deze zomer zal in Den Haag een Sjaloom-werkkamp worden gehou- I den. Zestig vrijwilligers uil alle delen van de wereld zullen dan gaan werken aan projecten van woning- en buurtver- betering in de oude binnenstad Dit ge- jschiedt onder supervisie van de geza- jmenlijke levensbeschouwelijke organisa- l ties van maatschappelijk werk.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1964 | | pagina 2