NIEUWE LEIDSCHE COURANT VAN ZATERD'AG 30 WEI f923
TWEEDE BLAD.
I? Uit de Schriften.
Om bij u ie wonen.
ja, ook de wederboorigea
om bij u te wooes, o Heere
God. Pa. 68:19b.
Pinksteren is het feest der inwoning
Gods.
Dan daalt de Trooster neer, in Wien
de Heere woning maakt onder Zjjn
volk. Dan komt de Geest, door Wien
de kerk van Christus een woonstede
Gods mag zijn.
Dan vervult de verheerlijkte Hei
land, Die de stroomen des Geestes
uitstort, Zijn belofte aan de jonge
ren: zoo iemand Mij liefheeft, die zal
Mijn woord bewaren; en Mijn .Va
der zal hem liefhebben, en wij zul
len tot hem komen, en zullen wo
ning bij hem maken.
uok van die inwoning zingt Israels
psalmodie.
God is niet alleen opgevaren in de
Hij heeft niet alleen gaven geno
men om uit te deelen.
Maar Hij deed dat alles,
opdat zelfs 't wederhoorig kroost,
altijd bij U zou wonen.
Dat is het slot van den jubel.
Daarop loopt alles uit.
Om dat wonen bij den Heere gaat
het.
Voor het volk is er geen grooter
heil dan bij zijn Koning te wonen, en
om die woning beweegt zich Israels
geschiedenis.
De Heere had dit volk verkoren
om Zijn woonstede te zijn. In zijn
midden wilde Hij zegenend verkeeren»
Daar moest de plaats Zijner rust we
zen. Daar liet Hij tabernakel en tem
pel bouwen, en daar is Hij in de wolk-
kolom neergekomen tusschen de che
rubijnen op het verzoendeksel.
En daarom kunnen wij het zoo uit
nemend verstaan, hoe het hart van
Israels vromen juichte, toen na een
l^nge scheiding en nadat de ark tij
denlang niet onder het volk ver
toefd had, die ark naar Sions top
werd gevoerd.
Toen hield de breuk op. Toen had
het volk zijn God weer in het midden,
want als 's Heeren troon op Sion rust,
woont Hij zelf weer bij Zijn volk en
Zijn volk bij Hem. Hij, Die als de
Heere hen met Zijn genade en ver
bond sw.el daden zegenen wil, en als
de almachtige God hen redden en
helpen kan.
Wat liggen er in dat wonen rijke
zegeningen opgesloten! 1
Alle goedheid, die God ons in onze
aardsche woning bereidt, verheft zich
in dit geestelijk wonen tot veel en
veel rijker genade, en wat is die goe
dertierenheid veelvuldig.
Uw woning is immers die plek,
waarop, de gemeenschap hoogtij viert,
en de wederkeerigheid der liefde tot
uiting komt.
Daar ontmoet ge elkaar. Daar ver-
eenigt ge u aan den disch. Daar is
de gemeenschap van het gezin. Daar
wordt door de kinderen de liefde van
vader en moeder genoten, en daar
ontvangt ge ook degenen met wie uw
leven nauw verbonden is.
En niet alleen komt in de woning
het sociale tot zijn rijkste openbaring,
maar in de tweede plaats vindt daar
het individueele, het persoonlijke zijn
levenssfeer.
In uw huis kunt ge uzelf zijn. Daar
komt het eigene van uw leven tot
zijn recht. Daar behoeft ge u niet al-
rijd te tooien en te sieren, maar kunt
ge voor den dag komen, zooals ge
zjjt, en heel gewoon doen. Daar tre
den ook uw gebreken het scherpst
aan het licht, want als ge menschen
wilt leeren kennen, moet ge hen in
hun huiselijk leven gadeslaan, en hier
ziet ge het leven, zooals het werke-
ljjk is.
En ten derde: de woning is ook
de plaats der rust. In uw huis rust ge
uit van alle vermoeienissen. Daar kimt
ge den arbeid neerleggen. Daar her
wint uw leven zjjn krachten weer.
Daar gevoelt ge u ook veilig, en de
rijkste schatten van ons natuurlijk
menschenleven worden in de inthni-
teit van de eigen woning genoten.
Dat alles vindt gij geestelijk in het
wonen bij God.
En dan veel en veel rijker.
JVie bij Hem woont geniet met
Hem de zalige gemeenschap der lief
de. .Wie bjj Hem woont, kan tot Hem
komen, zooals hij is, en de Heere
weet wat maaksel wij zijn.
Wie bij Hem woont, smaakt de
rust derziel, en is veilig geborgen
onder Zijn vleugelen, en die weelde
geeft God aan Israel.
Dat heil daalt van Sion op het
volk neer. In die weldaden mogen
zelfs weflerhoorigen deelen. „Ge-
Joofd rij de Heere; dag bij dag over
laadt Hij ons. Die God is onze za
ligheid".
Ook dat wonen is in .Christus ver
vuld.
Hij neemt de scheiding tusschen
God en mensch weg.
Door Hem is het mogelijk, dat we
derhoorigen bij den Heere wonen.
En dat wonen is tweeërlei.
Het js eerst, dat God woont onder
ons.
Hij moet eerst tot ons neerdalen, en
Hij doet dat in Christus, Die onder
05s heeft gewoond, en in den Hei
ligen Geest, Die de andere Troos
ter is.
Die Geest wordt uitgestort op den
pinksterdag, om in de gemeente te
blijven. Hij keert niet weer tot den
hiemel weer. Hij blijft wonen.
In Hem is het geestelijk Israel de
plaats van Gods rust. In Hieiri is de
kerk het waarachtig Sion, waar Hij
met de Zijnen gemeenschap oefent en
in die gemeente wordt ook iedere ziel
herschapen tot een heiligdom, waarin
de Heere woont.
En zie, door die inwoning Gods
moogt gij wonen bij Hem. Door die
genade wil Hij, de eeuwige God, u
ter woning rijn, en alle weldaden en
alle zegeningen van de woning, gelijk
we die 2iooeven overdachten, worden
uw deel.
Gij vindt in die woning de heerlijk
ste gemeenschap met Hem. Gij mocigt
tot Hem komen, zooals gij zijt, en
Hij houdt rekening met uw zwakhe
den. Het eigene van uw leven komt
in die woning tot zijn volle recht,
en bij Hem smaakt ge rust en rijt
ge veilig en vervult uw ziel zich ffiet
den vrede, die alle verstand te boven
gaat.
Woont gij reeds bij den Heere?
Woont Hij door den Geest in uw
ziel?
Is uw hart reeds Zijn tempel?
Dat is alleen mogelijk, wanneer gij
inziet, dat uw hart van nature een wo
ning is der zonde, waarin enkel on
vrede en ellende heerscht. Dat kan
alleen, wanneer gij u overgeeft aan
de genade Gods, en u door den Geest
laat verbrijzelen. Dat kan alleen, wan
neer Jezus intrek heeft genomen in
uw ziel.
Dan moge deze wereld u geen wo
ning bieden, en uw aardsche huis wor
den afgebroken, maar de eeuwige
God is en blijft u ter woning. „Wel
gelukzalig zijii zij', die in .Uw huis
wonenzij prijzen .U. gestadig.
Dat wonen is hier nog onvolkomen.
Het werk des Geestes voltooit zich
pas in den dag der dagén.
De volmaakte samenwoning tus
schen God en Zijn volk toeft nog.
Maar ze komri
Jezus Christus is naar den hemel
glevaren om die gemeenschap voor
u in gereedheid te brengen.
Uw hart *401x16 daarom rivet ont-
roefd door alle gebrek en onvolmaakt
beid hier; „gijlieden gelooft in God,
gelooft ook in Mjjj. In het huis Mjjns
(Vaders zijn vele woningen; anders
zins zou ik het u gezegd hebben: Ik
ga been om u j5aats te bereiden:
en zoo wanneer Ik heen zal gegaan
zijn, en u plaats zal bereid hebben,
zoo kom Ik weder, en zal u tot Mij
nemen, opdat gij ook zjjn moogt, waar
Ik bten".
Daar wacht ui eeuwige gemeen
schap.
Daar ontplooit uw leven zich tot
volle heerlijkheid.
Daar smaakt ge de volle sabbats-
rust, en o, nog blijder verschiet opent
zich voor uw oog.
Eenmaal valt alles weg wat ten
deele is. „Deze Jezus, Die van u op
genomen is in den hemel, zal alzoo
komen, gelijkerwijs gij Hem naar den
Kernel hebt zien henen varen"-, i
Ajj-00 komen. 1 X-
Zegenend voer Hij öp. i
Zegenend komt Hij weer.
Mjelt al Zijn gaven.
Miet de volkomen samenwoning,
want: „Zie, de tabernakel Gods is
bij de menschen, en Hij zal bij hen
wonen, en zij zullen Zijn volk zijn,
en God Zelf zal bij hen en hun God
rijti."
DE GEEST GODS.
Toen God Zijn aarde uit Zich open
baarde,
De weTe!d stelde in 't ongemeten diep.
Toen waart Gij God, die over de aarde
waarde
En kruid en boom uit woesten bodem
schiep
Toen God Zijn aarde 't leven op - -
baarde,
Zijn offer baar tot zegen was ge
bracht,
Kwaamt Gij tot haar, die naar den
hemel staarde;
Nu 'tLam ging, werd uw Scheppings
woord vernacht.
Hoe zou de wereld 't leven kunnen
lerven.
Haar vloeiend van een bloedend Gol
gotha
Zoo Gij niet kwaamt om baar de
kracht te geven,
Het leven te doorleven uit gena?
Gij waart; Gij zijt; Gij blijft in eeuwig
heden;
Wat heil uit 's Vaders hand Zijn aard
genfet.
Het is door U in uw almogendheden,
Die vruchtbaarheid aan woesten bo
dem biedt.
Wat wijsheid ooit de wereld zal be
treuren,
Wat schoons de lento in rijken sier
baar geeft,
Zij dankt het aan Uw flikkerende
vuren.
Die zweven op. wat in en door U leeft
J, P. VERGOUWEN.
Pinksteren 1925.
KERK EN SCHOOL.
NED. HERV. KERK.
Ber.oepen: Te .Wadenoyen, D. J.
Vo'ssers, cand. te Utrecht. Te Jutphaas,
J. Hengeveld te Schipluiden. Te Benne-
k'oin, J. S. Klomp te Oldebroek.
CHR. GEREF. KERK.
Beroepen: Te Aalsmeer, E. de Sank
te Nieuwe Pekela.
DOOPSGEZINDE GEMEENTE.
Aangenomen: Naar .Winterswijk, C.
C. de Maar, te Burgh op Texel.
Ds. O. Woutmau f
Te Hilversum is in den ouderdom van
'68 jaar overleden Ds. O. Woutman, Her
vormd em.-pred., die de kerk gediend
heeft achtereenvolgens te Arkel, Berk
hout, Boskoop, Aartswoud, Enschedé,
Breda, Oisterwijk" en van 1980—1933 te
Hilvarenbeek.
Reorganisatie Ned. Herv. Kerk.
De Amsterdamsche reorganisatiecom-
missie heeft besloten, een vergadering sa
men te roepen van affntsdragers en ge
meenteleden der Ned. Herv. Kerk op
Donderdag 11 Juni te Utrecht, waarin
de volgende drie referaten zullen gehou
den worden:
ie. Kerkontbinding of kerkherstei, door
Dr. J. P. Kronsigt te Amsterdam.
2e. Kerk of Evangelisatievereeniging,
en Hoe beroken wij de massa door
Ds. W. J. de Wilde van Koudum.
3e. Eenheid in Christus, door Ds. L.
D. Poot te Amsterdam.
Geen kinderkerk.
Op de jongste te Utrecht gehouden ver
gadering van Gereformeerde predikanten
heeft Ds. H. S. Bouma van Leeuwarden,
gerefereerd over: „De bediening des
Woords en onze kinderen".
Naar aanleiding hiervan schrijft Ds. W.
H. Gispen in de „Geref. Kerkbode van
Scheveningen"
Wat mij bijzonder getroffen heeft, is,
dat uit de vergadering van ongeveer 300
predikanten niet één stem is opgegaan
tot aanbeveling of verdediging van de
„kinderkerk".
Toch^ is er zoo bij oppervlakkige be
schouwing veel voor te zeggen.
De kinderen zijn er veilig geborgen als
moeder geen tijd en vader geen lust heeft
naar de kerld te gaan.
Daar kan gesproken worden tot kin
deren alleen en op kinderlijke wijze.
Daar vervelen de kinderen zich niet.
En nog meer dei-gelijke dingen kunnen
er voor aangevoerd worden.
Toch was er niet één van alle predi
kanten op de vergadering te Utrecht, die
er een goed woord over sprak.
Ik denk, dat daar meer de zaak bezien
werd uit het oogpunt van de Kerk dan
van de kinderen.
Ook treedt zoo langzamerhand aan het
licht, dat het ook met die kinderkerk
niet altijd goed gaat en de uitkomst er
van ook dikwijls teleurstellend is.
Men houdt er van, voor allerlei soort
menschen godsdienstoefening te houden:
kinderkerk, jeugddiensten, studenten-gods
dienstoefeningen of academische preeken,
.maar de vraag zal zijn of men het
opkomend geslacht niet aan de Kerk en
haar godsdienstoefeningen ontwent en op
den duur zelfs geheel van de Kerk ver
vreemdt.
Of er dan geen bezwaren zich voordoen
als men de kinderen medeneemt naar de
gewone godsdienstoefeningen in de kerk
Zeker, en vooral als het geschiedt gelijk
het dikwijls het geval is.
Op de meeste plaatsen wordt er over
geklaagd. Ieder kerkganger weet het.
Maar toch schijnt het ons toe. dat het
niet alleen uit het oogpunt van beginsel
doch ook met het oog op de toekomst
beter is, er geen kinderkerk op na te
houden en liever de kinderen mede naar
DE Kerk te nemen.
Zendingsoffers.
Ds. A. B. te Winkel van 's Graivenhagie
ahrijft
„Pinksteren en Collecte. Zijn dat geen
vreemdsoortige zaken Pinksteren is zoo
geestelijk' en een collecte vraagt om iets
stoffelijks. Alles aan Pinksteren, is gees
telijk'. Het is Gods Geest zelve, die komt
Aan bet Zoeklicht.
Leiden 80 Mei 1986
Met veel belangstelling heb ik gele
zen wat Prof. Eerdmane in heiotgaan
van het Genootschap vota* zedelijke
volkspolitiek schrijft over verantwoor
delijkheid.
't Is waarlijk interessant
De aandacht wordt er op gevestigd
dat de leiders van den Staat niet *1-
le*n regeeren over geestverwanten,
maar ook over andersdenkenden.
Verder: men moet rich niet afvra
gen, wat xou ik willen dat mogelijk
ware, maar: wat is mogelijk met Set
oog op het geheel.
Voorts: dat men geen leuzen moet
opheffen die men niet waar kan nrn-
ken.
Men zou zeggen, aldus de professor,
deze dingen zijn klaar als de dag.
Dat dacht ik ook.
Maar de liberalen hebben deze klare
dingen, denk aan hun onverdraagzaam
optreden in het verleden, nooit begre
pen en him beloften inzake het verlee-
nen van staatspensioenen bewijzen,
dat zij ze nog niet begrijpen.
Maar ik geef den moed nog niet op.
Wie weet wat het Genootschap bo
vengenoemd, nog weet te bereiken.
OBSERVATOR.
wonen in de harten der menschen. In-
plaaits van den tempel 6e Jeruzalem, kdant
het geestelijk gebouw zan des Heeren
Kerk.
De Pinkstermannen gaan met niets an-
ders uit dan met de geestelijke macht
van het woord.
En een collecte?
Zou het, wel zoo zijn? Allereerst, laan
er in het geven niet veel geestelijks ver
borgen zijn? Is een offer niet iets gees
telijks? Wat kan er een liefde zitten ach
ter een gave. Geven kan een daad zijn
van geloof. Een daad van gehoorzaan^
heid. Dan is het alles toch geestelijk.
Sterker, dan is het vrucht des Heiligen.
Geestes.
En nu wordt op Pinksteren gevraagd
een gave voor de Zending. Deze twee,
Pinksteren en Zending, hooren toch bij
een. De Geest van Pinksteren zendt. En
wie echt gezonden wordt, wordt door den
Heiligen Geest gezonden. Wat'heeft de
Zending meer noodig dan den Pinkster-
Geest en een Gemeente, welke leeft uit
de Pinksterkracht. 3
Daarom zij ons Pinksterfeest een feest
waarop Gods Geest cms drijve tot een
gave. Een rijke, stoffelijke gave. De ge
meente versta haar Pinksterroeping. Al
is het nog maar weinig, de band russchen
Kerk en Zending moge de Zending ge
voelen en de Kerk beseffen op 't Rfold-
sterf eest dat komt.
Kerk en pers.
De generale synode van de EvangeÜ
sche kerk in Oostenrijk nam oca. de vol*
gende merkwaardige besluiten:
1. De generale synode A. B. (Augsbuzw^
sche belijdenis) betuigt aan allen, die in
onze kerk op het gebied der pers arbei
den, haar warme sympathie en dankt hun
vo°* «k wezenlijke hulp, die zij met hun
arbeid aan onze gemeenten en aan de
kerk tot dusver betoonden. De generale
synode erkent onomwonden, dat die ker
kelijke persarbedd een deel van de mo
derne verkondiging des Woords is en
alzoo een plicht der gansche kerk.
2. Daarom verzoekt de generale snyode
aan de opperste leiding der kerk, oan na-
nadrukkelijk de geestelijken en auderi»- -
gen op dezen plicht opmerkzaam te ma-
IS?-,? hen te moedigen door gel
delijke ondersteuning en door verbreiding
van de bestaande kerkelijke pers alle hulp
te bewijzen en aan nieuw ontstaande bla
den den weg te helpen banen.
3- De generale synode juicht toe, dat
een Oostenrijksch Evangelisch persvejv
bond bezig is te ontstaan, alsmede, dat
dit persverbond zich aan zal sluiten bij de
bestaande Evangelische pers verbonden In
het Duitsche rijk.
Leidsche Penkrassen.
Amice,
Als het Pinksterfeest achter den rug
is, begint een tijdperk van spanning
en emotie voor velen. De Junimaand
is toch de laatste maand voor de ver
kiezingen en als nu de Zondagen niet
meetellen zijn er na Pinksteren nog
slechts 25 dagen waarop aan de ver
kiezingen gewerkt kan worden.
Op 't oogenblik is het In den poll-
t eken winkel nog tamelijk rustig,
maar dat zal binnenkort wel anders
worden. Alle partijen zullen dan hun
best doen de kiezers te bewerken en
ze te overtuigen, dat alleen door ha re
candidaten te stemmen de belangen
van land en volk behoorlijk gediend
unnen worden.
Geloof maar dat het er spoken zal.
Nu is dat opzichzelf beschouwd niet
700 erg en al gaat 't wel eenns wat al
'e warm toe, het heeift zelfs zekere
vnorrdeelen. 't Dwingt n.l. vele men
schen die gewoonlijk maar zoo'n beet-
e schijnen voort te soezen, om zich
j rekenschap te geven van hunne over-
u ging en zooal niet in het openbaar,
rlan toch voor zichzelf kleur te be
kennen en zich ernstig de vraag te
tellen, welke beteekenis de. politieke
'rijd heeit en welke houding wij als
Christenen daartegenover hebben
aan te nemen.
En dan hoort men wel eens ven
verrassende resultaten. Zoo vernam
ik dezer dagen van iemand die zoo
langzamerhand
wateren verzeild was. Hij had zich
een tijdlang door de Banier laten voor
lichten en was tot de overtuiging ge
komen dat er aan de Antirevolutio
naire partij toch eigenlijk niet veel
goeds was. En het gevolg van een en
ander was dat hij onlangs naar Alfen
trok om daar het driemanschap Ds.
Kersten, Ds. Barth en Ds. Zandt te
hooren spreken.
Nu gaan, zooals ge weet amice, de
ze predikanten op een geweldige ma
nier tegen de A.R. partij te keer, zóó
erg, dat vrijzinnigen en socialisten
zich daarover verkneuteren. Ze vin
den het prachtig wanneer zoo in het
openbaar de A.R. partij door „broe
ders van hetzelfde huis" wordt uitge
kleed en in al hare naaktheid te kijk
gesteld.
Mooier kan het al niet. Jarenlang
hebben zij tegen deze partij en hare
beginselen gastreden. De Antirevolu
tionairen, dat waren immers de las
tige menschen die altijd met Gods
Woond komen aandragen, die ons
volk naar de oude paden van dat
Woord terugroepen en die er steeds
op uit zijn de goddelijke ordinantiën
ook in het staatkundige leven tot toe
passing te brengen.
Als gepoogd werd en Het wordt
voortdurend beproefd de Christe
lijke grondslagen van ons volksleven
loa te wrikken en het specifiek Chris
telijke uit het volksleven weg te doen,
dan stonden daar de Antirevolutionai
ren gereed om dergelijke booze aan
slagen af te wenden. .Toen gepoogd
MMd heel het yollt op te voeden in
een school waarin van den Christus
Gods, als in strijd met de neutraliteit
niet gesproken mocht worden, toen wa
ren het de Antirevolutionairen die van
geen wankelen of wijken wisten en
die in samenw-erking met andere par
tijen tenslotte het recht en de vrijheid
van de Christelijke school wisten te
verkrijgen.
Het was inzonderheid aan de 'Anti
revolutionaire partij en hare voorman
nen te danken, dat aan het onver
draagzame vrijzinnige bewind een ein
de werd gemaakt en dat achter de re-
geeringstafel mannen geplaatst waren
die leven uit de overtuiging dat de
Overheid een dienaresse Gods is die
in de eerste plaats naar Gods Woord
en Gods wil heeft te vragen.
En dat vergeeft men die Anti's nooit.
En daarom is men sinds jaar en dag
onvermoeid bezig om de kracht van
de Antirevolutionaire partij te breken.
Maar tot nu toe heeft al dat pogen
gefaald. De liberalen hebben hun vuis
ten stuk geslagen, maar de A.R. partij
is gebleven en zij Is geworden een
macht in het iand waarmee tenslotte
ook de vrijzinnigen rekening moeten
houden.
En het is daarom dat men zich nu
de handen wrijft van pleigier omdat
wat men zelf niet heeft kunnen doen
thans door Ds. Kersten en zijn vrien
den, en misschien met succes beproefd
wordt.
Want zelf hebben ze van deze partij
weinig last Zij heeft het veel te druk
met het bestrijden van vrienden en
broeders, dan dat de vijanden daar
voor zouden moeten beven. En vol be
langstelling wacht men af. of het nu
eindelijk misschien gelukken zal de
A.R. partij uit elkaar te slaan en zoo
de vrijzinnigen en hunne geestver
wanten weer vrij spel te geven.
En dat begreep nu ook onze vriend,
waarvan ik sprak en die naar Alfen
getrokken was om daar Het Staatk.
Geref. driemanschap te Hooren. Zijne
oogen werden plotseling voor de wer
kelijke beteekenis van deze actie geo
pend Hij begreep dat hier geen b o u-
w e r s aan het woord waren, maar
b r e k 0 r s. Het werd Hem duidelijk,
dat Hier wapenen gebruikt werden, die
In een eerlijken strijd nooit gebruikt
mogen worden, dat hier, zondor dat
gelegenheid werd gegeven tot tegen
spraak omdat men terecht de roskam
schuwt, een valseH getuigenis werd
gegeven, en dat deze actie alleen ten
gevolge kan Hebben, dat de vijanden
van God en den Christus juichen, dat
in ons land voor de revolutionaire pas
tijen de deuren wagenwijd worden
opengezet.
vanaf dat oogenblik was zijn be
sluit genomen. Wat tot nu toe meer
onbewust bij hem leefde stond hem
nu met groote duidelijkheid voor den
geest, n.l. dat do AR. partij, al is ze
dan niet feilloos, toch van groote be
teekenis is geweest en nog Is voor onB
volksleven, dat wa in en door die par
tij rijke zegeningen hebben ontvangen
en dat hij ook behoorde mee te wer
ken om den afbraak van deze partij
te voorkomen en haar invlood te ver
stel ken.
Tot die bewustwording kan de poli
tieke strijd zeker meewerken en zoo
is er aan dezen strijd die vaak meer
de hartstochten prikkelt wel wen-
schelijk is, ook nog een goede kant.
Het deed me heel veel genoegen ln
de Nieuwe Leidsche te lezen dat Hier
binnenkort een partijdag zal worden
gehouden en ook, dat op Donderdag i
11 Juni voor de A.R. Kies vereenig iT*g
alhier zullen optreden Mr. Dein brink'
een van onze candidaten en D». Jon-
geleen, Chr. Geref. Pred. te Hilversum,
die speciaal hierheen komen om da
beschuldigingen van Ds. Karaten e*.
te weerleggen.
Ik kan niet verwachten dat Da. Jco-i
geleen en Mr. Damhrink een even i
groot gehoor zullen hebben als eerst-1
genoemde toen hij onlangs voor de
Radio sprak, maar ik vertrouw wel. 1
dat Het aan belangstellenden niet zal
ontbreken en dat we een hemelende';
en bemoedigende vergadering zullen
hebben.
We staan nu weer voor het Pink-,
sterfeest, het feeet waarop wa weer tn
tbijzonder herdenken de uitstorting;
van den H. Geest.
Als we aan le te behoefte Hebben
in onze dagen amice, dan ia het zeker;
wel hieraan, dat we bezield worden;
met den Geest Gods, dat we worden
aangedaan met kracht uit de hoogte
en dat de werkingen des Geestes ln
ons openbaar worden.
Ik hoop van harte dat het zoo bij
ons mag zijn, opdat we een waarlijk
gezegend Pinksterfeest mogen vieren.
VERITAS.