WEST SIDE S1SRY
Nederland eist teruggave
erdwenen kunstwerken
D'Ancona woedend over houding
omroepen nieuwe zenderindeling
Sting boekt
een muzikale
overwinning
i
I m i
Reinaert de Vos verstrikt in teveel poespas
AAT JURIDISCH STERK
:ii
-nst/rtv
CcidaeSowiant
WOENSDAG 1 MEI 1991 PAGINA 19
ithony van Kampen
9 jaar) overleden
JEN In Heerhugowaard is gisteren de au-
»n journalist Anthony van Kampen overle-
pij is 79 jaar geworden. Van Kampen publi-
tna een journalistieke loopbaan ruim dertig
Hij legde zich met name toe op reisverha-
scheepvaartzaken. Ook was hij jarenlang de
de kracht achter het maritiem maandblad
luwe Wimpel'. Van Kampen, die ook regel-
roor onze krant verslag deed van zijn reizen,
rf grote bekendheid met zijn „acties Amazo-
ten bate van de leprozenkolonie van zijn
j, pater Jan de Vries in het Braziliaanse Ma-
Van Kampen wijdde er een van zijn bekend-
eken, 'Het land dat God vergat' aan. De au-
onder meer onderscheiden met erepennin-
an van de gemeenten Den Helder, Bergen en
foetsluis.
Reinaert de Voe, een familievoor
stelling door Opera SKON, libretto:
Ernst van Altena, muziek: Ruud Boa,
regie: Ab Heijdens, muzikale leiding:
Hans van dan Hombergh, produktie:
Robert Eek. Gehoord in de Leidse
Schouwburg op 7 mei.
Het operaatje (musical?) 'Rei
naert de Vos' van het gezel
schap Opera SKON is een
prachtig initiatief.
Ernst van Altena tekende voor
een vlot lopende, rijmende
dramatekst, waarin zo te ho
ren slechts enkele woorden uit
de toon vielen omdat ze te ver
gezocht leken. 'Zo te horen',
want het merendeel van de
gezongen teksten was niet te
verstaan. En daar ging het
fout.
Nanco de Vries (koning No
bel), Gert Jan Alders (Bruin
de Beer), Ruud Giling (Izegrim
de Wolf), Mitchell Sandler
(Grimbaert de Das), Jeanne
Bouwmeester (Courtois de
Poedel), om de belangrijkste
personages te noemen, zongen
hun stugge melodieën op een
haast karikaturale opera-ach-
tige, geknepen wiize. Het ge
volg is onverstaanbaarheid en
ergernis.
Des te ernstiger omdat het
verhaal toch al niet zo eenvou
dig is als regisseur Ab Heij
dens ons in de programmatoe
lichting wil doen geloven.
Daarbij konden de fantastische
kostuums alleen, waarmee de
spelers waren uitgedost, de
zaak niet redden. Daarmee be
reik je je publiek niet en even
min vergroot je de toeganke
lijkheid door zo'n gaaf verhaal
in een moeizame raamcon-
structie te wringen, slechts om
daar de grote mensen in de
zaal een knipoogje mee te wil
len geven, want voor kinderen
hoeft zoiets niet. Zeker niet als
het geheel vaart en spanning
mist.
Er vielen ook lichtpuntjes te
bespeuren. Marco Vermie (Ti-
bert de Kater) en Sander Heu-
tinck (Reinaert de Vos), ont
snapten in hun rol goeddeels
aan de hierboven gesignaleer
de onvolkomenheden. Hun
spel was meer dan poseren en
als enigen waren ze redelijk te
verstaan. Het is dus blijkbaar
wel mogelijk. Maar de muziek
was weer niet slecht en niet
goed. Vaardig componerend
slaagt Ruud Bos er in geen en
kele passage in om er iets pak-
kends, betoverends of maar
ontroerends van te maken.
Al met al is Reinaert de Vos
wat ons betreft geen geslaagde
produktie, maar wat waarde
ring verdient, is de moed die
men heeft gehad om er aan te
beginnen.
Concert voor Kurden
rechtstreeks op tv
HILVERSUM Het popconcert 'The sim
ple truth' in Londen, waarvan de opbrengst
is bestemd voor Koerdische vluchtelingen,
wordt rechtstreeks uitgezonden op de Ne
derlandse radio en tv. Aan het concert
wordt medewerking gegeven door een groot
aantal popartiesten, waaronder Sting. Gloria
Estefan en New Kids on the Block, die van
wege hun optredens in Nederland, via scha
kelverbindingen worden 'ingeplugd'. Zon
dagavond vanaf 21.00 uur is het concert te
zien en beluisteren op respectievelijk Ne
derland 1 en Radio 3. Voorafgaand aan de
tv-uitzending besteewdt Brandpunt aan
dacht aan de situatie van de Koerden. Toe
lichting bij het concert wordt gegeven door
Bas Westerweel vanuit Hilversum.
1NSEMS
TERDAM Neder-
is vastbesloten om
tunstwerken die door
ten van de Nazi's in
weede Wereldoorlog
ns land zijn verdwe-
weer terug te halen,
lei minister D'Acona
iur) gisteren tijdens
bijeenkomst in het
Irdams Museum Boy-
-Van Beuningen. De
dienst Beeldende
it zal telkens wan-
uit ons land afkom-
ikunstuitingen in het
nland opduiken, alle
•lijke stappen onder-
•n om ze terug te
ffln.
terughalen van kunst
„recuperatie" genoemd,
lat om alle kunstwerken
flens de Tweede Wereld-
naar Duitsland zijn ge-
Ook wanneer de kunst-
>n vrijwillig aan de Duit-
ijn verkocht. De juridi-
jasis hiervan is tweele-
illereerst is er het Ko-
jk Besluit van 1940, toen
lerlandse regering in
ichap in Londen ver-
dat iedere transactie
Je vijand onwettig was.
r hebben de geallieerden
43 de zogeheten 'Joint
Declaration' ondertekend,
waarin eveneens transacties
met de Duitsers en hun bond
genoten als ongeldig werden
verklaard. Deze verklaring is
ook ondertekend door de Rus
sen. Mede daarom kan de Sov
jetunie op juridische gronden
de teruggave van tekeningen
afkomstig uit de beroemde
Koenigs-collectie (werken van
oude meesters onder wie Rem
brandt, Dürer, Rafael, Van Os-
tade en Albert Cuyp,) hiet
weigeren. Er zijn sterke aan
wijzingen dat de meeste teke
ningen in het Poesjkin-mu-
seum in Moskou zijn en een
kleiner deel in de Hermitage
in Leningrad. Het Rode Leger
zou destijds de tekeningen op
de overwonnen Duitsers heb
ben buitgemaakt. De Sovjet-
overheid heeft dit echter nooit
willen toegeven. Maar Russi
sche kunsthistorici hebben al
vele keren gerept over de aan
wezigheid van de tekeningen
in hun land.
Recherche-catalogus
Nederland heeft reeds in de ja
ren 1945, 1946 en 1947 al te
vergeefs pogingen gedaan om
de Sovjet-autoriteiten er toe te
bewegen de tekeningen weer
af te staan. De Rijksdienst
Beeldende Kunst heeft in 1989
de Sovjet-overheid een zoge
heten recherche-catalogus
aangeboden, waarin de ver
dwenen kunstwerken zijn op
genomen. In de komende we
ken gaat er opnieuw een Ne
derlandse delegatie naar Mos
kou om het officiële Sovjet
standpunt te vernemen. Minis
ter D'Ancona zei er gisteren
alle vertrouwen in te hebben
dat de tekeningen weer naar
ons land zullen terugkeren.
„Het kan toch niet zo zijn dat
de kunst een wig drijft tussen
twee landen die zoveel om
kunst geven", aldus de minis
ter.
De bewindsvrouw was overi
gens in de Maasstad om na
mens de Rijksdienst Beeldende
Kunst een tekening uit de
Koenigs-collectie, van de hand
van de Beierse kunstenaar
Hans Baldung Grien (1484-
1545) 'Madonna met Christus
kind' genaamd, over te dragen
aan het Museum Boymans-
Van Beuningen.
F ührermuseum
De Koenigs-collectie is afkom
stig van Franz Koenigs, een
tot Nederlander genaturali
seerde Duitse zakenman, die
in 1920 in Amsterdam een
handelsmaatschappij oprichtte.
Gedwongen door de crisis in
de jaren dertig leende Koenigs
een groot bedrag aan geld bij
een bank in Amsterdam. Als
onderpand diende daarbij zijn
collectie. De bank accepteerde
dat de verzameling in bruik
leen werd ondergebracht bij
het toenmalige Museum Boy
mans. Begin 1940 besloot de
bank met het oog op de drei
gende Duitse invasie zichzelf
op te heffen en het land te
verlaten. Omdat Koenigs zijn
lening niet op korte termijn
kon aflossen gaf de bank de
toenmalige museum-directeur
Hannema de opdracht de ge
hele verzameling klaar te ma
ken voor verscheping naar
Amerika. Hannema wist ech
ter de Rotterdamse verzame
laar Van Beuningen over te
halen het benodigde bedrag
aan de bank te geven, waar
door de collectie voor Neder
land behouden bleef. In mei
1940, kort na de Duitse inva
sie, kocht de Duitse kunsthis
toricus en directeur van het
museum in Dresden, Hans
Posse een deel van de collec
tie, ongeveer 350 tekeningen
van Van Beuningen. Posse
was belast met de oprichting
van het zogeheten 'Führermu-
seum' in Hitiers geboortplaats
Linz.'In totaal raakten 526 te
keningen uit de Koenigs-col
lectie tijdens de oorlog in Duit
se handen.
Rechtzaak
Tot dusver zijn er slecht 36 te
keningen teruggevonden. Een
grote tekening van Albrecht
Dürer kon reeds in 1953 naar
Nederland worden gehaald. In
1987 gaf de toenmalige Oost-
duitse regering 33 tekeningen
terug aan de Nederlandse
Staat en in 1988 kon beslag
worden gelegd op een teke
ning van Ambrosius Holbein,
die was opgedoken in Londen.
De tekening van Baldung
Grien, uitgevoerd in de zoge
heten chiaroscuro-techniek,
waarbij sterk met licht- en
schaduwcontrasten wordt ge-
Deze tekening 'Madonna met Christuskind' van Hans Baldung
Grien werd gisteren overdragen aan het Museum Boymans-Van
Beuningen
FOTO: RIJKSDIENST BEELDENDE KUNST
werkt, maakte sinds enkele ja
ren deel uit van de collectie
van de Amerikaanse verzame
laar Ian Woodner. Woodner
wees de Nederlandse aan
spraak af. Daarom spande de
Nederlandse overheid in no
vember 1989 in New York een
rechtszaak tegen hem aan.
Eind vorig jaar, er was nog
geen uitspraak in de zaak,
overleed Woodner plotseling.
Onlangs kwam de Nederland
met de nabestaanden tot een
schikking en kwam de teke
ning in Nederlandse handen.
Het Museum Boymans-van
Beuningen heeft de tekening
in langdurig bruikleen gekre
gen van de Rijksdienst Beel
dende Kunst. Ook de andere
teruggehaalde tekeningen be
vinden zich in het Rotterdam
se museum.
|dlevisie-producers van
Siordt Vervolgd' vervolgd
ICHT Ook de makers van succesvolle televisieprogram-
moeten belasting betalen. Officier van justitie mr. J. Spee
iisteren voor de rechtbank in Utrecht tegen de directeuren
Peekei/Stips Productions acht maanden gevangenisstraf,
fan de helft voorwaardelijk, en een gezamenlijke geldboete
50.000 gulden.
rie directeuren zouden van 1985 tot en met 1987 ruim
10 gulden te weinig hebben opgegeven aan inkomsten- en
iotschapsbelasting. De drie, vooral bekend als producenten
rogramma's als Wordt vervolgd' en 'Ducker en Ouden-
sluisden hun verdiensten door naar een brievenbusfirma
belastingparadijs Jersey, om ze daarna op privé-rekenin-
a Zwitserland te storten. De drie voerden gisteren ter ver
ing hun onervarenheid in het zakenleven aan. Ze zouden
aPïindgevaren op de raadgevingen van een financieel advi-
tToen een nieuwe accountant hen wees op de onrechtmatig-
ran hun handelwijze werd de belastingfraude stopgezet. De
Verzuimden echter de belastingdienst in te lichten, waar-
ze nog aan strafvervolging hadden kunnen ontkomen. In-
'n lis hebben ze alsnog 337.000 van hun belastingschuld vol-
B|il/Stips Productions pleitten gisteren voor een alternatieve
waarin ze een voorlichtingsfilm zouden kunnen maken
de belastingdienst over de gevolgen van fraude. De officier
dat geen straf. Hij voelde meer voor het aanbod gratis een
voorstellingen voor kindertehuizen en jeugdinstellingen te
Verzorgen. De Utrechtse rechter Weijsenfeld doet op dins-
'eil mei uitspraak.
Opmerkelijke muurschildering
Deze opmerkelijke muurschildering Is te vinden in het plaatsje Rayne in Louisiana, Amerika. Het werk is gemaakt door schilder
Robert Dafford. De man op de fiets rijdt er om aan te tonen hoe groot het werk wel niet is.
FOTO: AP
rgitolen schilderij
)ens na vijf jaar
'9:r boven water
Ml Een gestolen
derij van de Vlaamse
ter Peter Paul Ru-
(1577-1640) is na
r* vijf jaar weer boven
gekomen in de
'ikaanse stad Miami
ida). Het doek 'Och-
Jhemering' werd in
iber 1985 uit een
m in het Spaanse
runa ontvreemd.
tnannen probeerden het
ferij voor 3,5 miljoen dol-
,7 miljoen gulden) te ver-
i aan een opsporingsamb-
van de douane. De
aar presenteerde zich
instverzamelaar aan de
iannen, die werden gear-
'd. Het doek dat ook on-
iaam 'Psyche' bekend
'toont een jonge vrouw,
'd in een gedrapeerde ja-
'P een wolk. Zij houdt
'uden lamp omhoog. Een
'oerder verklaarde dat
lane vermoedt dat het
daterende schilderij
nde vijf jaar deel heeft
—fiaakt van een privé-col-
De vier mannen zeiden
in opdracht van een Ni-
laan het schilderij moes-
Tkopen.
DEN HAAG Minister
Hedy d'Ancona van WVC
is woedend over de nieuw
gerezen problemen rond
de omroepen-reorganisa-
tie in Hilversum. Het
voorbehoud dat Veronica
en Tros nu maken bij de
nieuwe zenderindeling, is
volgens haar niet volgens
de afspraak. ,,Ik zou bijna
willen spreken van onbe
hoorlijk bestuur. Het
wordt me zo wel erg
moeilijk gemaakt zaken te
doen met de omroepen",
aldus de minister.
Tijdens een hoorzitting over
de zenderindeling verklaarden
Tros en Veronica gisteren hun
steun aan het door NOS-voor
zitter De Jong bereikte reorga
nisatie-plan in zullen te trek
ken als niet aan drie voor
waarden wordt voldaan: ver
ruiming van de reclameregels,
toekenning van extra geld en
soepeler programmavoor
schriften. Het Commissariaat
voor de Media besloot daarop
op verzoek van de NOS zijn
beslissing over de nieuwe zen
derindeling voorlopig aan te
houden.
Voor de VAR A-microfoon vel
de d'Ancona vanmorgen een
hard oordeel over de opstel
ling van Tros en Veronica. In
bedekte termen dreigde zij op
nieuw met eenzijdig ingrijpen
van de kant van de overheid.
„Nog voordat de inkt van het
NOS-plan droog is, komen de
omroepen met nieuwe mitsen
en maren. Zo kunnen we niet
werken. Het kan zijn dat ik in
een situatie gedreven word
waarin ik moet ingrijpen, bij
voorbeeld door bij wet vast te
leggen welke omroepen met
wie op welke zender gaan uit
zenden".
Pinksternotitie
Het besluit van het Commissa
riaat op verzoek van de NOS
betekent dat de voorgenomen
herindeling van de televisie
zenders per 1 oktober zeer
waarschijnlijk hiet doorgaat.
Volgens NOS-voorzitter M. de
Jong moet eerst de politiek
spreken. Daarbij zal alles af
hangen van de snelheid waar
mee Den Haag werkt. Minister
D'Ancona komt binnenkort in
de zogenoemde pinksternotitie
met haar mening over de Hil-
versumse plannen. Onduide
lijk is of de Tweede Kamer
daar nog voor de zomer een
beslissing over neemt.
Tijdens de gisteren gehouden
hoorzitting van het Commissa
riaat voor de Media heeft
TROS-voorzitter Minderop
verklaard dat eerst meer dui
delijkheid moet ontstaan over
de voorgenomen wijziging van
het programmavoorschrift en
het verkrijgen van extra in
komsten voor TROS en Vero
nica.
Volgens Minderop staan TROS
en Veronica nog steeds achter
de plannen om hen het „ver-
diennet" op Nederland 2 te la
ten vormen. Den Haag moet
dan wel twee eisen inwilligen.
De twee krijgen extra geld
omdat zij in de avonduren
meer dure programma's
moeten maken dan de andere
omroepen. En Tros en Veroni
ca worden ontheven van een
strak programmavoorschrift.
Beide omroepen hebben wei
nig vertrouwen in de politieke
haalbaarheid van deze eisen.
Minderop vreest dat WVC niet
bereid zal zijn de extra finan
ciën mogelijk te maken. Vol
gens hem heeft D'Ancona ver
klaard dat de omroepen zelf
het extra geld moeten verdie
nen. Ook verwacht hij niet dat
de Tweede Kamer bereid zal
zijn extra middelen beschik
baar te stellen.
Verder heeft Minderop zich
gestoord aan de bekendma
king van WVC dat het pro
grammavoorschrift voor cultu
rele programma wordt aange
scherpt. Het departement
maakt enige dagen geleden
nog bekend dat de omroepen
10 procent van hun zendtijd
aan kunstprogramma's moeten
besteden.
„TROS en Veronica kunnen
slechts met grote teleurstelling
constateren dat aan onze voor
waarden niet werd voldaan en
zeer waarschijnlijk niet zal
worden voldaan Wii moeten
daarom de voorgestelde zend
tijdwijziging alsnog afwijzen,"
aldus Minderop. Daarmee ont
breekt een meerderheid voor
de plannen van de NOS om
een gedifferentieerd bestel in
te voeren. De AVRO, KRO en
NCRV hadden zich al eerder
uitgesproken tegen een nieu
we zenderindeling. Volgens
AVRO-voorzitter G. Wallis de
Vries moet het Commissariaat
voor de Media de plannen van
het NOS-bestuur onverbin
dend verklaren. Naar de me
ning van de NOS kan het
Commissariaat daar al wel een
uitspraak over doen. Ook de
kleine zendgemachtigden zon
der leden, waaronder de
IKON en een aantal belangen
groepen hebben bij het Com
missariaat bezwaar gemaakt
tegen de voorgenomen zende
rindeling. Tenslotte hebben
het Stimuleringsfonds culture
le omroeprodukties en een
groep van verontruste pro
grammamakers het Commissa
riaat gevraagd een verschra
ling van het aanbod op het ter
rein van kunst en cultuur, van
drama en documentaires tegen
te gaan. Zij zijn bezorgd over
een amputatie van de culturele
taak van de NOS. Volgens
programma-maker Hans Hyl-
kema zal het onder de druk
van de kijkcijfers bijvoorbeeld
voor hem veel moeilijker wor
den familie-drama te maken.
Hij vreest dat de omroepen de
kosten al snel te hoog zullen
vinden.
Sting-conc«rt. M«l Sting (zang, ba»,
gitaar), Dominic Millar (gitaar), Ken
ny Kirkland (toetten) en Vinnie Co-
laiuta (drumt). Statenhal, Den Haag.
Gieteravond. Herhalingen: t/m 11
Sting is een kameleon. Je weet
nooit precies welke muzikale
kleur hij zal aannemen en dat
maakt hem, mede doordat hij
kwaliteit hoog in zijn vaandel
heeft staan, tot een uiterst
boeiende muzikant. Gister
avond, in een bloedhete, vol
gepakte Statenhal in Den
Haag, bleek de 39-jarige zan
ger in staat heel snel van
kleur te verschieten, waardoor
het heerlijk avondje zich dit
jaar wat vroeger aandiende,
dan normaal.
Sting speelt zijn serie Neder
landse concerten deze keer in
een uiterst kleine bezetting.
Hij heeft geen blik met bla
zers, achtergrondzangers en
drummers opengetrokken,
maar kiest voor de basis met
drums, gitaar en toetsen. Daar
bij maakt hij het voor zichzelf
extra moeilijk door de extra
vagante aankleding van een
Madonna-concert bijvoorbeeld
thuis te hebben gelaten, waar
door het er puur muzikaal op
aankomt of hij zijn mannetje
staat. Behalve een kleurrijke
batterij lichten, heeft de bassist
niets om zich achter te ver
schuilen. Toch weet hij in de
een uur en drie kwartier die
hij op het podium staat (inclu
sief toegift) te boeien, het pu
bliek op te zwepen tot verhitte
taferelen en passioneel te kie
telen.
Daarvoor moet hij wel keihard
werken... en niet alleen vo
caal. Hij bast zich op uiterst
bekwame, soms wonderschone
wijze een weg door het materi
aal dat staat als een huis. En
daarvoor heeft hij nauwelijks
twee minuten nodig.
Improviseren
Maar de muzikale overwin
ning die Sting boekt, kan niet
alleen op zijn conto worden
geschreven. Het drietal dat
hem begeleidt, lijkt geboren
met het instrument in zijn
handen. Dat wordt vooral dui
delijk als het kwartet er lustig
op los improviseert. En dat ge
beurt veelvuldig. Nu kan het
uitrekken van een nummer de
schoonheid ervan veel extra
glans geven, maar het gevaar
is ook aanwezig dat zo'n no
tenparade doodslaat. Dat ge
beurt veelal bij werk met een
eenvoudige structuur, waarop
The Police, de eerste groep
van de zanger, patent leek te
hebben. Bij Sting dreigde ech
ter geen enkel moment ge
vaar. Hij stuurde zijn groep zo
strak door die losse manier
van musiceren heen dat het
bloeiende rozen bleven in-
plaats van verwelkte tulpen.
Het leverde echt schitterende
minuten op zoals tijdens de co
ver 'Ain't no sunshine' of het
(sentimentele) in elkaar ge
vlochten 'Why should I cry for
you?' en 'If I was a carpenter'.
Tekort
De enige keren dat de groep
tekort schoot, was tijdens het
echte jazzy materiaal. Dan
blijkt een synthesizer absoluut
niet in staat een blazerssectie
te vervangen. Toetsenist Ken
ny Kirkland, die enorm
swingde, probeerde er met zijn
spel wat omheen te draaien,
maar kon de saxofoon van
Branford Marsalis toch niet
doen vergeten Een stevig
beroep werd ook op gitarist
Dominic Miller gedaan, die de
ene keer uiterst subtiel moest
spelen om het volgende mo
ment zijn snaarpartijen dik
aangezet over het publiek uit
te storten. Daarbij mocht hij
met zijn ruimtelijk spel soms
laten horen goed naar The
Edge van U2 te hebben geluis
terd zoals in 'King of pain'.
Door de jaren wijs geworden
moet Sting hebben geweten,
dat de meest gevoelige balla
des van zijn laatste elpee 'The
soul cages' er bij het publiek
niet zo makkelijk zouden in
glijden als het (reggae-achtige)
hitmateriaal. Maar hij had
daarvoor de perfecte oplossing
gevonden. Sting bracht zijn
toehoorders tot het kookpunt
met krakers als 'Roxanne',
waarbij hij trefzekere koor-
een-tweetjes speelde met het
publiek. Daarna volgde het
swingende 'VCR', dat uit volle
borst werd meegezongen en na
een dikke improvisatie uitein
delijk uitgroeide tot een mo
derne pop-gospel, om na 'Fort
ress around your heart', waar
bij hij vocaal de hoogste noten
miste, met zijn staande bas aan
een partij uiterst gevoelige bal
lades te beginnen, het waren
nummers als 'The wild wild
sea' en 'The soul cages'.
Onrustig
Net op het moment dat het pu
bliek onrustig begon te wor
den en blijkbaar genoeg had
van die schoonheid, pakte het
kwartet spetterend uit met de
Jimi Hendrix-cover 'Purple
Haze'. Een wat brute over
gang, dat wel, maar doeltref
fend. 'Every breath' en 'Mes
sage in the bottle' volgden in
deze muzikaal, prikkelende
show die Sting toonde als de
meester van de eenvoud.
Niet iedereen heeft de show
helemaal uitgestaan. Naar
mate het concert vorderde en
de hitte toenam, werd het aan
tal bedwelmde en flauwgeval
len mensen (vooral meisjes)
groter en 'stroomde' er meer
bier de zaal in. Wie heeft
moeten afhaken, krijgt zondag
op televisie nog een kleine
herkansing, wanneer Sting, sa
men met Peter Gabriël en Si-
nead O'Connor in de Statenhal
optreedt voor de Koerden. De
opnamen, diè op Nederland 1
vanaf 21.00 uur worden uitge
zonden, vinden vrijdag plaats.
(ADVERTENTIE)
Voor het eerst sinds 30 jaar de magistrale I
Broadway-versie in de originele choreografie I
Leonard Bernstein's meesterwerk
CIRCUSTHEATER Scheveningen
wo 8 t/m di 14 mei - 2015 u zo 12 mei matinee 14 30 u
Kassa 070-355 88 00 Bespreekbureau Haagsche Courant 070-365 68 06
RAI THEATER Amsterdam
do 16 t/m di 28 mei 2015 u za 18. ma 20. za 25. zo 26 mei ook matinee 14 30 u
(di 21 t/m do 23 mei geen voorstelling) Kassa 020-644 86 51
AUB Ticketshop. Kassadienst Theaters