V De koperen nachtegaal van Ray Anderson Veel dialogen en weinig verhaal in derde vervolg Onderzoek Van Gogh op laagste pitje Sting, waar was je nou: Van de vaste gasten blijf. Ray Charles klasse apart Veronique handelt in grote getallen. KUNST/RTV £«idócSouoant VRIJDAG 13 JULI 1990 PAGINL Geen beslag op bank rekening Christie's AMSTERDAM De vordering op het veilinghuis Christie's wegens wanpres tatie moet als te weinig kansrijk worden beoordeeld om het beslag op de bankre kening te rechtvaardigen. Dit is gisteren bij een uitspraak in kort geding bepaald door de president van de Amsterdamse rechtbank. Het geding was aangespan nen door het veilinghuis. Het beslag op de bankrekening was gelegd door de ei genaren van de pastel „Fleurs des Champs" van Odilon Redon (1840-1916). De pastel werd op 22 mei door de Ume- da Gallery uit Osaka gekocht voor een bedrag van 1.100.000 miljoen gulden. De koper heeft het veilinghuis tot nu toe niet betaald, maar wil eerst het resultaat van nieuw onderzoek naar de authenti citeit van de pastel afwachten. Grote Prijs van Nederland krijgt feestelijkere opzet ROTTERDAM In september betreden 140 popgroepen het podium voor de zevende editie van de Grote Prijs van Nederland. Vorig jaar ging het belangrijkste concours voor popgroepen van eigen bodem niet door, omdat de organisatie meende dat er te weinig kwalitatief sterke groepen waren. Een woordvoerder van de stichting Grote Prijs van Ne derland in Rotterdam zei dat nu is gekozen voor een feestelijker opzet om het publiek meer dan alleen bands te bieden. Na afloop van elk van de twintig voorronden is er een dansfestijn. De halve finales zijn op 30 november in Rotterdam (Nighttown) en op 1 december in Utrecht (Tivo- li). Daaraan doen twintig groepen mee. De finale is op 15 december in Paradiso in Amsterdam, waar dan zes groepen strijden om de Grote prijs van Nederland. Via Radio 3 worden popgroepen opgeroepen om zich in te schrijven. De organisatie verwacht ongeveer 700 inschrijvingen, waaruit een deskundige jury de 140 popgroepen selecteert. De Grote Prijs van Nederland is een initiatief van de Vara, het muziekblad Oor. de stichting Popmuziek Nederland en Lochem 700. De bedoeling van de prijs is onbekende Nederlandse popgroepen onder de aandacht te bren gen van een groot publiek. Film van Woody Allen op Zuidafrikaans festival NEW YORK De Amerikaanse filmer Woody Allen heeft toestemming gegeven voor het verto nen van zijn film Crimes and Misdemeanors op een door het Afrikaans Nationaal Congres (ANC) gesponsord filmfestival dat van 27 augustus tot 15 september in Johannesburg wordt gehouden. „Ik blijf tegen het vertonen van mijn films in Zuid-Afrika, als onderdeel van de culturele boycot tegen het land, totdat alle vormen van apartheid uitgeroeid zijn. Toch heb ik mijn goedkeuring ge geven aan de eenmalige vertoning van Crimes and Misdemeanors op het anti-apartheidsfilmfestival dat gesteund wordt door het ANC en andere pro gressieve organisaties", verklaarde Allen. „De film wordt vertoond met toestemming van het ANC in de hoop cultuureenheid te bevorderen eri om de tegenstanders van de wijdverbreide en ver werpelijke apartheid in Zuid-Afrika een hart on der de riem te steken", aldus Allen. DEN BOSCH Het recherchebijstandsteam dat de diefstal van drie schilderijen van Vincent van Gogh uit het Noordbrabants Museum in Den Bosch onderzoekt, wordt opgeheven. Vanaf vandaag werken nog slechts twee rechercheurs aan deze zaak. Een getuigenoproep woensdagavond op de televisie heeft alles bij elkaar slechts 15 tips opgeleverd. De politie noemt dat uiter mate mager. Ook inhoudelijk waren de tips teleurstellend, aldus de zegsman van de politie. De politie is nog steeds op zoek naar een witte Peugeot 205 die kort na de diefstal twee weken gele den in de buurt van het museum is gesignaleerd door enkele ge tuigen. Die auto was voorzien van valse kentekenplaten. De po litie heeft de auto niet kunnen terugvinden. Het recherchebij standsteam wordt opgeheven omdat er volgens de woordvoerder van de politie nauwelijks nog werk voor is. Alle tips die tot nu toe zijn binnengekomen zijn nagetrokken en verwerkt. Resulta ten heeft dat niet of nauwelijks opgeleverd. Scheveningen gaai weer jazzy swingeif DEN HAAG Voor] twaalfde keer vindt tot en met 29 juli het jazzfc val Swinging SchevenitO plaats. Naar schatting dfn orkesten en bands oude en nieuwe stijl landmuziek ten gehore 1 gen. Als toppers kondig|e' organisatie van het fesi* Frits Kaatee, The Stable Jazzband en Peter Wri|d New Orleans Jazzband Op vrijdagavond 27 juli* om 23.00 uur in het van Swinging Scheveniijz een groots vuurwerk woi[' afgestoken op de Pier. DEN HAAG „Where can I have my money ple ase?". „In de andere ka mer, hier tegenover". „Oh, dank u". „Was dat niet Helen Merrill?", vraagt Madeion Acket. Wij weten het niet. Wie is Helen Merrill? „Ja, dat was Helen Merrill", weet Madeion, directeur van het North Sea Jazz festi val, nu vrijwel zeker. „Volgens mij wel". Helen Merrill, openingsact van de serie 'women in jazz rhythm blues', zal d'r geld wel gekregen hebben. Of pre sentatrice Gerda Havertong het ministerie van binnen landse zaken heeft gebeld blijft echter twijfelachtig. „Gerda Havertong, onmiddel lijk binnenlandse zaken bel len!", stond er temidden van een zee van vaak ludieke boodschappen op het prikbord in de hal van het Congresge bouw. „Sting, waar was je nou?", was een andere, op deze eerste dag van het nu vier daagse North Sea Jazz Festi val. Sting, popster met jazznei- gingen, zou de hier en daar al uitgelekte surprise-act worden van de openingsdag, samen met de percussionist Vinx, waarvan hij de producer is. „Heel raar, Stings vrouw was zomaar ineens hoogzwanger en stond plotseling op het punt te bevallen, en dus kwam Sting niet. En Vinx dus ook maar niet. We hoorden het ook pas vanmorgen", aldus een verbolgen Madeion Acket, wier problemen verder be perkt bleven tot naar hotelka mers informerende Duitsers, verontruste managers en een grieperige moeder. Vader Ac ket kon voor het eerst na 14 jaar North Sea Jazz de zalen in om te genieten. Behalve de schrijver van dat briefje op het prikbord zullen niet veel festivalbezoekers Sting gemist hebben. Zijn komst was zo geheim gehou den dat de organisatie het niet eens nodig vond algemeen be kend te maken dat hij niet kwam. En muzikant Vinx, een voormalig op Olympisch ni veau acterend hink-stap- sprong-atleet, bleek moeiteloos te vervangen door Sun Ra, de buitenissige Zonnegod met zijn al even excentrieke show. Het publiek had toen al Geor ge Benson gehad, die als enige de Statenhal massaal aan het dansen kreeg. En daar achter het podium voor werd beloond met bezoek van een tiental he vig in leeftijd variërende vrouwen, die allemaal met hem op de foto wilden. George wilde wel, maar liet de vanwe ge ontbrekend vrouwelijk schoon niet tot hem toegelaten fans tevergeefs vanachter de hekken zeuren om een hand tekening. Roemeen Het was gisteren voor het eerst het festival van Octaviu Ursu- lescu, een Roemeense journa list die vele jaren achtereen vol goede moed kaarten aan vroeg bij de organisatie, maar steeds weer stuitte op de bot heid van de Roemeense autori teiten. Dit jaar kon het wel. Zelden zal een journalist zo blij op North Sea Jazz hebben rondgelopen. Zoals overigens ook tal van andere Oosteuro- pese broodschrijvers, die voor het eerst de grens overmoch- ten om temidden van zo'n vijf honderd collega's te schrijven over onder meer 'free-jazz'. Ook voor het eerst op het fes tival: John Johnson, ontwer per van horloges met een jazzy design. Ter gelegenheid van het festival afgeprijsd van 119 naar 89 gulden. John, de vriendelijkheid zelve, moet steeds herhalen dat de horlo ges alleen besteld kunnen worden en niet ter plekke le verbaar zijn. Is dat niet een beelje dom? „Ik heb geen voorraad, dat kost zoveel geld. Ik begin net met verkopen, dit is de eerste keer. Eq er hebben al heel wat mensen besteld". John heet geen Johnson, „maar ik heb een jaar in Ame rika gewoond en was nogal een fan van president John son. Ach, ik was nog jong. Toen noemde iedereen me pla gend Johnson. Dat is zo geble- Ven KOOS VAN WEES JAZZ NOG STEEDS SPRINGLEVEND North Sea Jazz Festival, vrijdag avond: The Gil Evans Orchestra, het Ray Anderson Quartet (beide Paulus Potter-zaal), Illinois Jacquet Big Band (Tuinpaviljoen) en Harper Bro- thers (Van Goghzaal). Jazz is springlevend en kan tegen een stootje. ConclXisie na een eerste avond North Sea Jazz en vijf concerten, waarvan het concert met de meeste handicaps je tegelijkertijd het meest verrast: Ray Andersons kwartet, ge plaagd door een knette rende storing in de ge luidstechniek, maar wat een muzikanten! Mis schien is het wel symbo lisch voor jazz: groot ge worden tegen de verdruk king in. De elasticiteit van de Ameri kaanse jazz blijkt als je een viertal groepen van diverse generaties jazzmensen achter elkaar ziet. The Gil Evans Or chestra in de eerste plaats. Het instrumentarium van de man die in '88 overleed en beroemd werd door zijn samenwerking met Miles Davis op inmiddels klassieke platen als 'Birth of the Cool' en 'Sketches of Spain'. Een langharige, grijze eminentie van het big band geluid, die de wereld rondtrok, big bands vormde en er nieu we wegen mee insloeg. Zijn orkest wordt nu geleid door. zoon en trompettist Miles (ge noemd naar Miles Davis uiter aard). Een band die een men taliteit moet voortdragen. Vandaar dat het Gil Evans Or chestra zonder Gil, nog altijd de vinger aan de pols van de tijd houdt. Er zitten fameuze solisten in (zoals trompettist en fluegelhornspeler Lew Soloff) maar de band wordt pas echt opwindend door het heden daagse mengsel van geluiden en ritmes. Uitgaande van be- bop-thema's, met strakke, her haalde riffjes door blazers en toetsenbordspelers die tegen elkaar in gaan, over elkaar heen schuiven en een dende rende achtergrond krijgen van de twee gitaristen. Hoekige, hard swingende muziek die uit de luidsprekers knalt en je doet transpireren van opwin ding. En blik aan het zijkant van het podium en je ziet gita rist Hiram Bullock samen met toetsenist Delmar Brown op de synthesizer een knallende, 'funky' pas de deux opvoeren. Eikaars 'riffjes' overnemend, tegen elkaar in draaiend en schaterend van plezier wan neer het allemaal lukt. Terug naar de wortels Door naar Illinois Jacquet en zijn grote orkest. Een tenor saxofonist van tegen de zeven tig, in '42 doorgebroken met Lionel Hamptons orkest (zijn solo in 'Flying home') en anno '90 haalt hij nog altijd een prachtige, gladde toon uit zijn instrument, speelt hij een aan tal heerlijke 'licks' weg in een 'Blues from Louisiana' en doet hij even Cab Calloway na met een 'hi-de-ho'-imitatie. Z'n trompetsectie klinkt opvallend mooi in een 'Stompin' at the Savoy'-arrangement, hijzelf geeft zich de ruimte voor wat lyriek in 'Ghost of a chance'. En wat te denken van de spierwitte Cecil Payne, even oud als Jacquet en nog altijd soepel en subtiel op zijn bari tonsax. Het is lekkere big band-muziek, klassiek, niets nieuws onder de zon, maar fijn. Jazz uit een traditie die nog al tijd springlevend is. Diverse groepen en muzikanten keren terug naar die 'oude', akoesti sche jazz. Naar de wortels van swing en bop. Gitarist Lee Ri- tenour (vandaag aan de beurt) speelt op zijn laatste cd als een tweede Wes Montgomery. Gis teren waren er de jeugdige Harper Brothers: Trompettist Philip en drummer Winard. In de Amerikaanse Jazz Times' Critics Poll uitgeroepen tot het beste jonge akoestische ensem ble. Ze hebben nog meer talent in hun quintet met saxofonist Justin Robinson en pianist Ke vin Hayes. Allemaal knullen van rond de 24, ze klinken zo als de Jazz Messengers van Art Blakey lang geleden klonken. Swingend, creatief en overtui gend. Niks geen gefriebel en gefrabbel, maar gewoon sterk en zelfbewust dwars door de 'changes' hen naar een prima stuk bopmuziek. Logge dinosaurus Zijn de Harper Brothers voort zetters van een traditie, trom bonist Ray Anderson doet er iets unieks mee. Hij leerde de muziek kennen via de tradi tionele jazz, luisterde dóór naar een man als Vick Dic kenson, kwam in het avant- garde-circuit terecht (AACM) en speelde en zong een tijd lang met de New Wave-groep Slickaphonics waar hij waar schijnlijk zijn rauwe stemge luid opdeed. In die tijd leerde hij zich nieuwe technieken op de trombone aan. Zijn noten vaak vormend via de lippen en niet via de 'schuif'. Hij be reikt er een soepelheid mee in zijn intrument die weergaloos is. Als jonge muzikant ergerde hij zich altijd als zijn instru ment in de jazz klonk als een 'logge dinosaurus'. Hij heeft er een koperen nachtegaal van gemaakt, glijdt langs de noten, maakt prachtige vibrato's en is - echt ongelooflijk - voortdu rend inventief. Geen noot die hij speelt klinkt alsof hij uit routine ontstaat. Andersons eerste elpee als lei der heette 'Oude wijn in nieu we flessen' ('86) en al is hij muzikaal inmiddels wat ver der, dat motto geldt nog steeds. Hij kent de traditie, hij neemt vaak doodgewone, geprofa neerde themaatjes, uitgewoon de latijnse ritmetjes, maar wat hij daar dan mee doet is fan tastisch. Hij en zijn mensen vinden een speelse vrijheid ondanks de dwang van de ak koorden, gebruiken hun in strumenten tegelijk voör melo die en percussie en geven een weg verder voor de jazz aan. Jammer dat juist tijdens zo'n concert iets falikant mis gaat met de microfoon bij de bas. Anderson richtte zich wanho pig tegen het publiek: „Heeft iemand iets electronisch, een klokje of zoiets, dat ik even in elkaar kan trappen?" Om z'n frustratie af te reageren. Later in de perskamer is hij rusti ger.: „Zulke dingen gebeuren helaas wel eens. We hebben de microfoon af moeten zetten met als gevolg dat we onszelf op het podium niet meer hoor den". Tekenend voor de kracht van de jazz dat juist zo'n concert een topper wordt. BERT JANSMA DEN HAAG Minder mensen vanwege de don derdag, een vierde deel van het programma zit erop, de eerste avond kwaliteit van North Sea Jazz-niveau leverde slechts weinig verrassin gen op. De denderende start kwam met de Cab Calloway Revue, waarin Cabs duidelijk aange komen dochter Chris met moeite boven het orkest uit kwam. Aan haar stem lag het niet, 'A Foggy Day' klonk op het niveau van Ella Fitzgerald. De geluidsregie was nog niet ingespeeld, zoals elders in de Carel Willink-zaal, waar de piano van het Les McCann Quartet pas de tweede set bo ven de trompet uitkwam. Voor de jazz-liefhebber biedt het North Sea Jazz festival ook deze vijftiende maal een feest van herkenning. De jazz- familie met al zijn neven en ooms uit blues en rock'n'roll is groot genoeg om in vier jaar alle leden terug te zien. Een enkeling komt elk jaar, zoals Dorothy Donegan, Sam Rivers was er dit jaar weer eens met een fraai doordachte set, waar uit blijkt, dat hij vooral in bal lads als 'Petrus' met de tenor saxofoon nog steeds dat unieke timbre heeft. Menig muzikant ontmoet op dit festival groter enthousias me dan elders. Anderen zien een grote schare fans, die echt naar het optreden hebben uit gekeken. De vraag is of er op safe gespeeld moet worden, of dat alle registers open gaan, een nieuwe richting wordt in geslagen en hoogstandjes een concert tot goede herinnering maken. De Wayne Shorter Band met Larry Coryell bijvoorbeeld slaagde met trage patronen, unisono saxofoon (Shorter) en gitaar (Coryell) nauwelijks erin het publiek echt erbij te halen. David Sanborn speelde zijn lyrische jazz-pop met ge mak, maar ook niet meer dan dat. Sanborns versies van Mar cus Millers 'Run for Cover' of 'Blue Beacff zetten zijn band in het rijtje Victor Sylvesters van de jaren negentig: harder, sneller, maar even saai. Grote sterren De grote sterren van de avond kregen hun publiek plat. George Benson kan geen kwa de gorgel uit de keel jodelen en ook McCoy Tyner, ver sterkt met trompettist Freddie Hubbard, wist met Latijns- Amerikaanse ritmes zelfs wat breakdancers op de vloer te krijgen. Volle zalen waren er voor de dames Tania Maria, Dorothy Donegan, Etta James en Pia Beek. Zij bespeelden het pu bliek aardig, gaven elk wat wils, maar misten iets van die inspiratie die Helen Merill in haar set met pianist Gordon Beck en bassist Red Mitchell wel deed voelen. Jammer dat er toen om zes uur nog maar weinig mensen de weg naar de Jan Steen Zaal gevonden had- Van de vaste gasten blijft Ray Charles een klasse apart. Wie zoals hij al minstens dertig jaar 'Just for a thrill' kan zingen én zijn publiek kippevel geeft, hoort tot de top. Charles legt daarbij niet alleen ironie in zijn sterïi, maar laat zijn flit sende benen onder de piano ook nog eens mee mimen, wat een zanger! Nu helpt zijn om geving natuurlijk mee. Vijf zangeressen, de Raelettes, van het niveau Diane Ross en Aretha Franklin zingen drie liedjes Ooohs en Aaahs en zor gen voor een visuele tegen hanger, want naar een blinde zanger en zeventien orkestle den kijken is ook niet Het kleine Ray Charles-orl speelt met de verve van Count Basie-orkest dat Fr Sinatra in de jaren vijftig geleidde: fel, swingend, en helder. Op orkestraal niveau viel Universe Ultra 21st Cent Arkestra van Sun Ra in Vinx, die met Sting zou op i den. De vrouw van kreeg een baby. De man Jupiter en Egypte, Sun zorgde met gouden slaapn j sen op en vreemde dan voor een vreemde noot of i - in de Statenhal, de hal jazz-rock en publiekstrekk Sun Ra hoort tot de histoi j net als het Art Ensemble 'k Chicago, dat zondag sp( Zijn orkest haalt het oeuvri de jaren twintig en dertig, de junglebands van Duke lington en Fletcher Hend son. Het jolige jasje verhult frisse arrangementen en uitmuntende solisten niet. II nige bandleider zou saxofoi'J ten als Marshall Allen of Ja Gilmore achter de lessen willen hebben. De beste soLl van de avond klonken z ook in de Statenhal bij Sun lo Uithoeken ne In de uithoeken van het ja terrein flonkerden overig.1 de fraaiste kleinoden. In te, 'Jazz Piano Room' mocht tricia Barber, dochter van ;L saxofonist Floyd Barber v1 het Glenn Miller Orchestire optreden met een ritmesec - Barber heeft een stem tus: Mathilde Santing en Abl f Lincoln in, mooi, mooi. toen de blinde gitarist Snoc Eaglin, 'We're from Texk. y'all', met een reusachtj blondine op bas en Da Sahms oude drummer Geoq. Rains mooie bluesballades Junior Parker speelde, begl het echt gezellig te wordenJ PETER SNI 'BACK TO THE FUTURE 3 LIDO/STUDIO: 'Back to the future 3' met Michael J.Fox, Christopher Lloyd en Mary Steenburgen. Regie: Robert Zemeckis. Deel drie van de succesvolle avonturen dwars door de tijd heen van Marty McFly; gepro duceerd door het trio Spielberg- /Kennedy/Marshall en geregis seerd door Robert Zemeckis werd direct opgenomen na nummer twee. Zakelijke motie ven speelden daarbij uiteraard de grootste rol. Michael J.Fox zou een jaar later misschien te oud zijn voor z'n rol, geen zin meer hebben, niet vrij zijn. Maar tegelijkertijd heeft het iets van: en nu moet het maar af zijn met die vervolgen. Zo zijn we er in één keer af. Drie en basta. Wat mij betreft mag dat. De ef fecten, inside-grappen en het heen en weer gevlieg door de tijd in de DeLorean, overheer sten het filmverhaal vqn num mer twee, en ook nummer drie - hoewel aardiger - lijdt aan het manco dat hoe meer je verzint met zo'n tijdmachine, des te meer er uitgelegd dient te wor den. Ondanks de visueel aan trekkelijk plaats van handeling van 'Back to the future T in het Wilde Westen van Amerika overheersen uitleggende dialo gen de film. Vermoeiend, het houdt de handeling op en wat er overblijft voor een echt ver haal is miniem. Haarklovers mogen me uitleggen of het ver- volgtechnisch inderdaad klopt met Marty McFly's terugkeer naar dat verleden anno 1885. Mij ontging de logica. Hij reist terug door de tijd omdat de uit vinder van de tijdmachine Doe (Christopher Lloyd) daar is blij ven steken en er volgens een oude archiefkrant zou moeten sterven in een gevecht met de schurk 'Dolle hond' Tannen. Zemeckis' film is in feite een reddingsoperatie in een paar dagen, waarbij Michael J.Fox een verre voorvader tegenkomt (uiteraard gespeeld door hem zelf met Schots accent en beide Foxen naadloos tezamen in beeld) en Doe nog bollere ogen krijgt wanneer hij verliefd raakt op een schooljuffrouw (Mary Steenburgen). Een 'High Noon'-achtige 'shoot out', be kende saloon-grappen, een lo comotief die de DeLorean tot grote vaart moet aanzetten (want de bénzine ontbreekt nog eind negentiende eeuw), een spectaculaire terugkeer en een levensles (,de toekomst staat niet vast, je kan hem nog ver anderen"). Dat is hét. detail dat Marty McFly in mo derne modieuze cowboykle- ding-met-franje in het Wild- West-verleden aankomt en daar maar de naam Clint East wood aanneemt. Hij wordt er hartelijk om uitgelachen. BERT JANSMA HILVERSUM Neder landstalig drama gaat een belangrijke plaats inne men in de winterpro- grammering van RTL-Ve- ronique. Vanaf 17 septem ber brengt de commercië le zender in elk geval vier nieuwe series op het scherm, waarvan 'Goede tijden, slechte tijden' da gelijks op het scherm ver schijnt. Met het toenemende aantal te levisie-uren in de wereld, is een levendige handel in tv- programma's ontstaan. Daarbij blijken langlopende series, soaps en mini-series niet al leen geliefd bij de kijker. Ze genieten ook, de voorkeur bij de tv-bazen van vooral com merciële zenders omdat daar mee het vullen van een groot aantal uren is gegarandeerd. Het Japanse 'Oshin' en 'Rin', maar ook het Australische 'Sons and Daughters' of het Amerikaanse 'Peyton Place' zijn enkele succesvolle voor beelden. Het ging hierbij ech ter om het overnemen vap het originele materiaal. Veronique gaat de komende winter een stapje verder. Schrijver Reg Watson produ ceerde als vervolg op zijn 'Sons and Daughters' voor de Australische tv-maatschappij Grundy een nieuwe dagelijkse reeks onder de titel 'Good Ti mes, Bad Times', een verhaal over vijf jongeren die net van school zijn. Produktie-maat- schappij Joop van den Ende zag het verhaal wel zitten, maar kocht niet de complete serie, maar slechts het script. Dat heeft een aantal voorde len. Behalve dat de aankoop minder geld kost, kan het script aan de Nederlandse sa menlevingsvormen wordt aan gepast en levert het werk op voor onze eigen acteurs en ac trices. Er liggen voorlopig tweehonderd scripts op de plank en de eerste aflevering is op 1 oktober te zien onder de titel 'Goede tijden, slechte tijden'. Andere Nederlandstali ge produkties zijn de door John de Mol Productions ge maakte 26-delige, komische se rie 'Mag het iets meer zijn?' (vanaf 22 september) met Wil- leke van Ammelrooy in een van de hoofdrollen en de we kelijkse dramaserie 'De Dage raad' (vanaf 1991) over het wel i v DIEUWERTJE BLOK ...eigen talkshow... FOTO: DIJKSTRA en wee van een krante-redac- tie. Vanaf oktober keert 'Spij- kerhoek' weer dertien keer te rug bij Veronique, maar niet voordat een terugblik op de eerste twee series het geheu gen weer wat heeft opgefrist. programma dat bij de TROS 'America's funniest home vi deo's' heet en dat nu een defi nitieve doorbraak betekent voor de thuisfilmer. Wannej] levert hij zijn eerste mini-sf uit huiselijk kring? Aan praatshows heeft Vero| que ook geen gebrek. Vanaf ei september presenteert Dia wertje Blok op de late maal dagavond negenendertig ka haar talkshow 'Dieuwert Koos Postema komt terug een dertiendelige serie 'K genoten'. Verder is hij te in 'De keus van Koos', hart en ziel' (waarin emo en voor een ieder herken levensproblemen cent staan) en 'Oude vlamm waarin oude geliefden elk weer ontmoeten. In de spe jessfeer zet Ron Brandst bruidsparen in de schijnw pers met 'De nieuwe hon moon quiz' en wie wil we wat er op het witte doek beurt, kan terecht bij 'Bios aankoop van deze nieuwe ries en programma's, aan vuld met de al bestaande 'Wie ben ik?', 'Prijzenslag de '5 Uur show' betekent ruim zevenhonderd uur de Veronique-winterprogr mering uit Nederlands dukt zal bestaan, waardoor venhonderdvijftig me verzekerd zijn van werk. HANS P

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1990 | | pagina 6