Conservatorium even doen en
n studie erbij: moet kunnen"
Willem De Kooning heeft
ziekte van Alzheimer
„Die concerten
houden mij
van de straat"
TANTZ-SC H U Ij
Prijs voor poppenspeler Neville Tranter
Ramschip de Schorpioen museum in Middelburg
Nationale Toneel niet
op Theaterfestival
VOETBALLENDE PIANISTE DAPHNE GERRITS:
DOCHTER WIL BEHEER OVER VERMOGEN
Amsterdam moet Shaffy nog vol seizoen subsidiëren
bioscopen
Jo
Nederlands DansTheatej
presenteert
KUNST
QeidóaQowuwt
DINSDAG 23 MEI 1989 PAGINll
AMSTERDAM Poppenspe
ler Neville Tranter en zijn
Stuffed Puppet Theatre uit
Amsterdam heeft op het twee
jaarlijks Internationaal Festi
val voor Figurentheater in de
Duitse plaats Erlangen de eer
ste prijs gekregen. Hij krijgt de
onderscheiding voor zijn baan
brekend werk zaterdag na af
loop van het dubbelprogram
ma in het Markgrafentheater
in Erlangen.
Dit heeft het Stuffed Puppet
Theatre maandag meegedeeld.
De prijs is dit jaar ingesteld ter
gelegenheid van het tienjarig
bestaan van het festival in Er
langen, Nürnberg en Fürth.
Tranter (43) komt uit Austra
lië. Hij volgde er een leraren
opleiding tot hij in 1975 besloot
die op te geven voor een oplei
ding en training als poppen
speler. Hij werkte met het Pil
grim Puppet Theatre in Mel
bourne, begon in 1977 zijn ei
gen theater en nam in 1978
deel aan het Festival of Fools
in Amsterdam, waar hij zich
vestigde. In 1981 ging hij solo
werken. Hij produceerde ach
tereenvolgens „Studies in Fan
tasy", „De zeven hoofdzon
den", het dubbelprogramma
„Manipulator" en „Underdog"
en „Kamer 5". Hij nam regel
matig deel aan buitenlandse
festivals.
Stuffed Puppet Theatre koes
tert ook het plan voor een film
die nog deze zomer gemaakt
wordt. Franz Weisz regisseert
de film, gebaseerd op „De ze
ven hoofdzonden", naar een
scène uit de Faust van Marlo
we uit 1589. De synopsis voor
de rolprent van ongeveer 50
minuten is gemaakt door
Franz Weisz, Paul Ruven en
Neville Tranter, het scenario
door Hein Schütz De film
wordt mede mogelijk door bij
dragen van onder meer het
Amsterdams Fonds voor de
Kunst, het Nederlands Theater
Instituut en het Fonds voor de
Nederlandse Film.
Neville Tranter.
MIDDELBURG Het
ramschip de Schorpioen,
het oudste, nog bestaande
Nederlandse oorlogsschip
dat heeft gezeild, meert
op 3 juni af in Middel
burg, waar het een be
stemming krijgt als mu
seum.
Op die dag werpt oud-secreta
ris-generaal Luns van de
NAVO de eerste lijn vanaf de
Schorpioen naar de wal, waar
burgemeester Rutten van Mid
delburg de lijn opvangt en het
schip binnen de gemeente
grenzen haalt.
De Schorpioen, gebouwd in
1867 bij een werf in het Franse
Toulon, geldt als een uniek in
dustrieel archeologisch monu
ment, dat de technische ont
wikkelingen in de tweede
helft van de 19de eeuw goed
illustreert: ijzer in plaats van
hout, stoomvoortstuwing met
hulp/zeilvermogen, een venij
nige punt als ramsteven en
een draaibare geschutstoren.
Het is het enige Nederlandse
marineschip dat ooit onder
vrouwelijk commando stond.
De eigenaar van het schip, de
Stichting Ramschip Schorpi
oen, stelt zich ten doel het
schip in oude staat te herstel
len en open te stellen voor het
publiek, als mbnument van in
dustriële archeologie en vader
landse scheepshistorie. Met fi
nanciële hulp van overheid,
particulieren en bedrijfsleven
is de restauratie inmiddels
voor een derde voltooid. In de
zomer van 1990 zal de Schor
pioen als maritiem museum
voor het publiek de poorten
openen. Vanaf 1 juli dit jaar is
het schip al gedeeltelijk te be
zichtigen: de commandantska
juit, een officiershut, de expo
sitie van de historie van het
schip en een tentoonstelling
van antieke scheepsinstru-
menten.
Paul
McCartney:
„Elvis
Costello deed
mij soms aan
John Lennon
denken".
FOTO: AP
PAUL MCCARTNEY ONDERNEEMT
WERELDTOURNEE IN SEPTEMBER
AMSTERDAM Paul
McCartney heeft de laat
ste maanden niet stilgeze
ten. Sinds het beeindigen
van de opnamen voor zijn
nieuwe elpee „Flowers in
the Dirt", die op 5 juni
verschijnt, heeft hij met
een nieuwe groep het re
pertoire doorgenomen,
waarmee het zestal op we
reldtournee gaat. De con
certreeks die in september
start, brengt de groep aan
het eind van die maand in
Nederland. In een kort
vraaggesprek praat hij
over de tournee, de nieu
we elpee en zijn samen
werking met Elvis Costel
lo.
Je hebt aangekondigd op tour
nee te gaan. Dat kan nauwe
lijks zijn omdat je in geldnood
zit. Wat is wel de reden?
Paul McCartney: „Ik* hou van
muziek. Bovendien speel ik
graag. Hoewel het een enorme
organisatie is om dat hele cir
cus in werking te stellen, krijg
je een enorm voldaan gevoel
als je voor een laaiend enthou
siast publiek staat. Bovendien
houdt het mij van de straat
(lacht)"
Vertel eens iets meer over de
groep die je meeneemt. Wie
zijn de muzikanten
Paul: „Behalve mijn vrouw
Linda op toetsen, is Robbie
Mcintosh op gitaar van de par
tij. Zoals je weet speelde hij
voorheen bij The Pretenders.
Verder bestaat de groep uit ex-
Average White Band-gitarist
Hamish Stuart, drummer
Chris Whatten en toetsenman
Wix John Hammill".
Hebben die mensen ook mee
gespeeld op „Flowers in the
Dirt?".
Paul: „Een aantal wel zoals
Robbie en Hamish, maar op de
plaat heb ik ook gewerkt met
bijvoorbeeld David Gilmour
■van Pink Floyd".
Een aantal nummers heb je sa
men met Elvis Costello ge
schreven. Hoe verliep die sa
men werking?
Paul: „Uitstekend. Elvis deed
mij soms een beetje aan John
(Lennon) denken. Hij heeft
eenzelfde sterke persoonlijk
heid. Hij bouwt uiterlijk ook
die muur op, maar als je hem
beter leert kennen, blijkt hij
van binnen een warm persoon
te zijn. Tijdens de periode
waarin we nummers schreven,
zaten we tegenover elkaar met
ieder een akoestische gitaar op
de knieën, ideeën uit te wisse
len. Het was gewoon werken
dus, zoals twee vaklieden,
vooral ook omdat Elvis niet
van rommelen houdt. Hij wil
aan het einde van de dag re
sultaat zien. In de nummers
die we samen hebben geschre
ven, is hij vooral verantwoor
delijk voor de scherpe, zoetzu
re opmerkingen. Daarin deed
hij mij ook aan John denken.
Bovendien ben ik gewoon
meer bedreven in het meer
sentimentele werk, al heb ik
in het verleden af en toe ook
behoorlijk uitgehaald. Denk
maar aan „Heiter skelter of
„Give Ireland back to the
Irish".
Welke nummers heb je met
Costello geschreven?
Paul: „Er staan vier nummers
op „Flowers in the dirt". De
nieuwe single „My brave
face", „That day is gone",
„Don't be careless love" en
„You want her too".
De elpee straalt soms een jaren
zestig-gevoel uit. Hoe komt
dat?
Paul: „Dat is vooral de in
breng van Costello. Hij heeft
een aantal nummers die rich
ting uitgestuurd omdat hij van
dat Beatles-achtige, dat jaren
zestig-geluid houdt. Maar niet
alles klinkt zo. Ik geloof dat
het materiaal dat ik met pro
ducer Trevor Horn heb opge
nomen, echt van deze tijd is".
HANS PIËT
ROTTERDAM De jury
voor het Theaterfestival heeft
dit seizoen tien produkties uit
gezocht. Eind augustus wordt
bekend gemaakt welke groep
zich de winnaar mag noemen
van de Dommelsch Theater
prijs van 30.000 gulden. De ge
selecteerde produkties zijn
drie Vlaamse en zeven Neder
landse voorstellingen. Opval
lend is de afwezigheid van het
Haagse repertoiregezelschap
Het Nationale Toneel, dat on
danks een tiental produkties
kwalitatief blijkbaar niet vol
doende werd bevonden.
Toneelgroep Amsterdam is
drie keer genomineerd, met
Medea, Vrijdag en Gesprek
ken over Goethe, Discordia is
aanwezig met Bouwmeester
Solness en Kras. De andere ge
nomineerden zijn De Blauwe
Maandag Compagnie met De
Meeuw, de Trust met Oorlog,
Art Pro met De Laafsten
der onverstandigen, het Zuide
lijk Toneel met Nachtwake en
het Kaaitheater met Wittgen
stein.
Het Theaterfestival werd vo
rig jaar bezocht door 450.000
mensen. Zeventien procent
daarvan was dat seizoen niet
eerder naar een voorstelling
geweest. De gelden voor het
festival komen voor een groot
deel van een bierfabrikant als
hoofdsponsor en van drie an
dere sponsors.
DEN HAAG Het stelt
allemaal niks voor. Een
studie piano aan het Ko
ninklijk Conservatorium
moet een lachertje zijn,
want 18-jarige Daphne
Gerrits, linksbuiten van
SV Vaassen, die vrijdaga
vond 26 mei met het Resi
dentie-Orkest het eerste
pianoconcert van Men
delssohn komt spelen doet
er een volwaardige privé-
studie viool bij en begint
in september haar studie
Gezondheidswetenschap
pen. „Die doe ik er ge
woon bij, dat moet kun
nen". En dat met het ge
zicht van een boekhouder
die in zijn vrije tijd de
kantine van tennisvereni
ging Steeds Hoger in be
heer heeft.
Dat het Residentie-Orkest
Daphne Gerrits haar het con
cept heeft aangeboden als een
van de winnaressen van het
Concours Edith Stein (1985 én
1987), om haar vooruit te hel
pen in de harde wereld van de
muziek, roept een schouderbe
weging op. „Kan ik niet hel
pen. Bovendien, toen ik dat
concours twee keer won, wilde
ik nog in de muziek. Nu niet
meer zo. Muziek is belangrijk
voor me en ik zal nooit zonder
kunnen. Misschien ga ik later
lesgeven en lunchconcerten
geven of zo. Maar een leven
als soliste zie ik absoluut niet
zitten; hoe belangrijk ook, er is
méér in het leven dan muziek
alleen. Daarom wil ik in sep
tember de studie Gezondheids
wetenschappen beginnen, om
dat onderzoek daarin me erg
interesseert. En als ik later een
baan heb, misschien met een
acht-urige werkdag, liefst voor
halve dagen, dan kan ik er de
muziek gewoon bij blijven
doen. Maar niet als hoofdvak,
al blijft de piano natuurlijk ta
melijk verleidelijk".
Belang
Vijf, zes uur per dag pianostu
die ligt Daphne niet, al ziet zë
er het belang, zeker deze
week, wel van in. Maar niet
een leven lang, we moeten ons
niet overdreven opwinden.
„Natuurlijk, als je twee keer
dat concours wint, kan je niet
héél erg slecht zijn. Maar was
ik dan zo goed? Waarmee ver
geleken? Als ik mezelf verge
lijk met anderen, toen, met
leeftijdsgenoten, was ik zeker
niet de beste. Ik heb alle prij
zen gewonnen die er waren,
voor de anderen bleef niets
over en eigenlijk schaamde ik
me er een beetje voor. Ik weet
het ook niet, hoor".
Het moet het resultaat zijn van
wat Daphne noemt, een oer-
instinct voor muziek én de re
delijk dwingende invloed van
haar ouders. Wat besmuikt,
want het hoort natuurlijk niet:
„Er zijn dagen dat ik helemaal
niet studeer. Dat is het fijne
van op kamers wonen, zoals
nu in Den Haag, waar nie
mand me dwingt. Dat was
vroeger wel anders, toen pakte
m'n moeder me gewoon bij
m'n haren en zette ze me aan
de piano, ook als ik geen zin
had. Vanaf m'n vierde".
En de eerste klas van de lage
re school sloeg Daphne óók
maar over; in Apeldoorn deed
de uit Vaassen afkomstige pia
niste de brugklas Atheneum B
„om geen Latijn en Grieks te
hoeven doen, ten koste van de
muziekstudie" en daarna werd
het wat ingewikkeld. Daphne
begon haar speciale vooroplei
ding piano in 1982 in Den
Haag, gecombineerd met de
opleiding Atheneum en deed
de seizoenen 1986 tot 1988 de
vooropleiding viool aan het
conservatorium in Zwolle
„omdat ze in Den Haag von
den dat ik me op één instru
ment moest concentreren, de
piano dus. Zodat ik nu in Den
Haag in het eerste jaar piano
Daphne Gerrits: piano, viool, gezondheidswetenschappen. En
voetbal natuurlijk, als linkshalf bij SV Vaassen.
FOTO: CEES VERKERK
ben; viool doe ik er privé bij,
bij Joyce Tan; van Else Krijgs
man krijg ik pianoles".
En wat er allemaal van terecht
moet komen.
Voetballen
Daphne Gerrits: „Er is zo veel
de moeite waard, ik zal me
nooit op één instrument kun
nen concentreren. En de
weekeinden als ik bij m'n ou
ders in Vaassen ben, wil ik ge
woon blijven voetballen, dat is
óók leuk. Nee, ik heb nooit ge
vonden dat ik op m'n handen
moest letten, ook niet toen ik
nog basketbal speelde; het
moet allemaal kunnen en ik
heb ook nooit wat gehad. Nou
ja, een keer dan, toen een an
der hoger sprong dan ik en ik
met m'n kop op de grond
sloeg. Hersenschudding, al rea
liseerde ik me dat toen nog
niet, ook niet toen ik geweldi
ge hoofdpijn kreeg en ik af en
toe naar het toilet moest om
over te geven. Die middag had
ik nog pianoles ook; ik ging
wel, maar het liep voor geen
hout".
Voetballen en een piano/viool
praktijk. Daphne Gerrits heeft
er geen moeite mee, ook niet
met de twee werelden waarin
ze daarmee terechtkomt. „Bij
SV Vaassen ben ik gewoon
linksbuiten of linkshalf en
voetbal ik m'n wedstrijden en
toernooien, vorige week nog,
gewoon mee, al geloof ik niet
dat ik er echt bij hoor. Maar
op school was dat al zo; als de
halve klas naar een disco
avond ging, wist iedereen dat
ik tóch niet meeging en pro
beerden ze me dus ook niet
over te halen. Ik heb er geen
last van gehad, het heeft er
misschien mee te maken hoe
je je opstelt. Als de hele klas
ging zwemmen of zo, ging ik
natuurlijk ook, dat wel en op
die manier hoorde ik daar ge
woon bij".
Vriendenkring
De studie aan het Koninklijk
Conservatorium maakte het
leven van Daphne de laatste
jaren anders, „omdat m'n hele
vriendenkring zowat in de
klassieke muziek zit. Maar ook
als dat niet zo was, zou het me
niet veel uitmaken; m'n ene
broer speelt gitaar en heeft
een hekel aan klassiek. En als
hij zijn muziek wat hard speel
de, nou ach, ik zocht het niet
op, dat nu ook weer niet. Maar
ik liep er ook niet voor weg, zo
lang duurde het ook niet. En
moet je vriendschap laten af
hangen van smaak voor mu
ziek? Ik geloof van niet, omdat
er zo veel meer is. De een
houdt van- dit, de ander van
dat. Ik ben een grote Mozart-
liefhebber. Maar wie niet van
Mozart houdt, begrijpt die mu
ziek gewoon niet, dat is alles.
Ik houd ook van Bach, van Vi
valdi minder. En met de mo
dernen heb ik de grootste
moeite".
Maar alles komt nog, Daphne
is achttien en hoopt in juni
haar rijbewijs te halen. „Acht
juni. Dan word ik voorgoed
Haagse, tenzij ik in Leiden
woonruimte kan vinden".
Het verband tussen woon
plaats en rijbewijs is gemakke
lijk verklaarbaar. Daphne:
„Nou kijk, ik woon nu een jaar
op kamers in Den Haag, maar
als ik me hier liet inschrijven,
zou ik ook in Den Haag exa
men moeten doen voor m'n
rijbewijs. Dat zie ik niet zitten,
dat doe ik dus liever in Vaas
sen. Maar als ik slaag, laat ik
me in Den Haag inschrijven,
natuurlijk". Want Daphne
Gerrits is niet gek.
FRITS BROMBERG
NEW YORK De doch
ter van de schilder Wil
lem de Kooning, Lisa,
heeft samen met diens ad
vocaat bij een rechtbank
in New York een verzoek
ingediend om met De
Koonings advocaat John
Eastman te worden be
noemd tot mede-beheer
ders van het vermogen
van de schilder. Het ver
zoek gaat gepaard met een
verklaring van De Koon
ings arts, waaruit blijkt
dat de 85-jarige schilder
lijdt aan de Ziekte van
Alzheimer (dementie). Dit
meldt het Amerikaanse
kunsttijdschrift Art news.
De waarde van het vermo
gen van de schilder wordt
geschat op 150 miljoen dollar
(ruim 300 miljoen gulden).
Het blad schrijft dat Lisa de
Kooning het verzoek al in
februari heeft ingediend,
Archieffoto van Willem de Kooning (links), gemaakt toen hij in
1979 werd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.
FOTO: AP
kort na de dood van de jarige schilder weliswaar nog
vrouw van haar vader. In elke dag werkt, maar dat zijn
dat verzoek staat dat de 85- lichamelijke en geestelijke
toestand zodanig zijn aange
tast door de ziekte van Alz
heimer dat hij geen behoor
lijke financiële administratie
meer kan voeren, aldus Art
News.
Na de dood van zijn vrouw
Elaine, met wie De Kooning
46 jaar getrouwd is geweest,
hebben zijn dochter, die de
enige erfgenaam van het
vermogen van de schilder is,
en Eastman het verzoek bij
de rechtbank ingediend. De
Kooning heeft sinds 1986 nog
zeker 70 doeken geschilderd,
waarvan de waarde tussen
de 300.000 en 650.000 dollar
(600.000 en 1,3 miljoen gul
den) wordt geschat. De
„Pink Lady" van De Koon
ing verwisselde vorig jaar bij
het veilinghuis Sotheby's
echter voor 3,6 miljoen dollar
(bijna acht miljoen gulden)
van eigenaar.
De Kooning, die in Neder
land werd geboren maar al
sinds 1925 in de Verenigde
Staten woont, geldt als een
van de belangrijkste verte
genwoordigers van het ab
stract expressionisme.
DEN HAAG De ge
meente Amsterdam moet
het Shaffy-theater in de
hoofstad nog een vol sei
zoen subsidiëren. Dat
heeft de Raad van State
gisteren bepaald.
De gemeente Amsterdam
wilde de subsidie met ingang
van 1 januari 1990 stopzetten,
halverwege het seizoen dus.
Het theater vroeg bij de
Raad van State om schorsing
van dit besluit, omdat het
aan geld voor een half sei
zoen eigenlijk niets heeft. De
Raad van State stelde maan
dag dat de subsidiëring nu
tot 1 september 1990 moet
doorgaan. De motivering
voor deze beslissing wordt
pas over een aantal weken
openbaar. De gemeente Am
sterdam besloot tot stopzet
ting van de subsidie aan het
Shaffy omdat zij moet bezui
nigen en toch nieuwe initia
tieven wil steunen. Het geld
dat tot nog toe aan het Shaf
fy werd besteed, kon voort
aan maar beter naar de IJs
breker, zo stelde de gemeen
te. In de IJsbreker wordt
nieuwe muziek ontwikkeld.
Het Shaffy heeft hoop op an
dere financiële bronnen dan
de gemeente, maar moet na
tuurlijk wel blijven bestaan
tot die daadwerkelijk kun
nen worden aangeboord.
Daarom is het voor dit thea
ter van groot belang dat het
het komende seizoen kan
overleven.
Russische avant-garde
in Joods
Historisch Museum
AMSTERDAM In het
Joods Historisch Museum is
nog tot en met 10 september
voor het eerst werk van pro
gressieve joodse kunstenaars
uit de jaren voor en na de
Russische revolutie van 1917
bijeen gebracht. Het gaat om
elf kunstenaars onder wie
Marc Chagall, El Lissitzky,
Nathan Altman, Joseph
Tchaikov, Issachar Ryback
en Boris Aronson.
Voor een uitgebrei
agenda, ook voor de
mende dagen; raadpl
men „UIT", de gratis
kelijkse bijlage van
krant.
ALPHEN AAN DEN RIJN
ROCINEMA I (Van Boetzelaij
straat 6, tel. 01720-20800):
ked gun (al); 18.30, 21 00.
ook 13.30. EUROCINEMA I
Rain Man (al); 18.45, 21.30. Juj
glebook (al); wo. 14.00
ROCINEMA III: My stepmothf
is an alien (al); 18.45, 21.30
ook 13.45. EUROCINEMA li
Working girl (12); 18.45, 21.1
wo. ook 13.45.
LEIDEN LUXOR (Stations^'
19, tel. 071-121239): Naked gi
(al); 19.00, 21.15. ma. wo. ol
14.30. LIDO en STUK I
(Steenstraat 39, tel. 124131
Rain Man (al); 14.30, 18.1
21.15. Her alibi (al); My stepn^V
ther is an alien (al); Twins (t,
14.30, 19 00, 21.15. Dangeror
liaisons (al); 19.00, 21.15. bi
14.30. Lady en de vagebcn
(al); wo. 14.30. «TRIANON (Br#
straat 31, tel. 123875): The E
(al); 19.00, 21.15. wo. ook 14.$
REX (Haarlemmerstraat
tel. 071-125414): Spirit of i
venty six; 14 30, 19.00, 21 15 vei
KATWIJK CITY THEATEI
(Badstraat 30, tel. 01718-74071
Twins (12); 19.00, 21.15. \J
ook 14.45. CITY THEATER
Cocktail (al); 19.00. Working
(al); 21.15. Junglebook (al);
14.45.
VOORSCHOTEN GREENWi
tel. 01717-4354):The Bear
ma. t/m wo. 20.15. w
15.45. A fish called Wanda (L
ma. t/m wo. 20.45. Avontu^
met een staartje (al); w
20.00. wo. 14.00.
ink
DEN HAAGASTA 1 (Spui 27,
463500): My stepmother is i
alien (al); 14.00, 18 45, 21.1
ASTA 2 Working girl (jjgsi
14.00, 18.45, 21.30. AST AT,;
The accused (16); 14.0, 18.1
21.30. BABYLON 1 (naast Q
Haag Centraal tel. 471656): 3C
cry in the dark (al); 14.30, 16.oev
19.00, 21.30. BABYLON fd0
Angerous liaisons(al); 14: p|_
16.45, 19.00, 21.30. BABYLIlf
3: Loos (16); 19.00, 21.30. (ae
NEAC 1 (Buitenhof 20, yisi
630637): Her alibi (al); 14.&en
18.45, 21.30. CINEAC her
Twins (al); 14.00, 18.45, 21 T
CINEAC 3: The acciderf
tourist (al); 18.45, 21.30. ma. 1
ook 14.00. METROPOLEde
(Carnegielaan, tel. 456756): Réer
man (al); 14.00, 18.45, 21.1 h(
METROPOLE 2: The nalo
gun (al); 14.00, 18.45, 21.1
METROPOLE 3: Miles fr£tr,
home (al); 14.00, 18 45, 21|99(
METROPOLE 4: Crossing c
lancey (al); 18.45, 21,30. ma.Lp,
ook 14.00. METROPOLE pjn
The bear (al); 14.00, 18. ÖU
21.30. ODEON 1 (Herengra
13, tel. 462400): The naked f
(al); 13.45, 18.45, 21.30 OC
ON 2: A fish called Wanda (I
13.45, 18.45, 21.30. ODEOrl
Bat 21 (16); 13.45, 18.45, 21.1
ODEON 4: Mississippi bi-
ning (12); 13.45, 18.45, 21.1T
STUDIO 1 (Kettingstraat 12b, |M
656402): Thou shalt not kill (f
19.30, 21.30. ma. ook 14 h
STUDIO 2: Madame Sousatzfc
(16); 19.15, 21.45.
14.15. STUDIO 3: La lectrif
(16); 19.15, 21.45.
14.00. HAAGS FILMHUfe j
Zaal 1: Zwerfsters; 19.30, 21.jj p
Zaal 2 Soursweet, 19.30. Mt p
ried to the mob; 21 45. Zaal\ 5
19.30, 21.45. wo. 20.00. On tj
waterfront; ma. Quiemada;
Becket; wo.
KINDERVOORSTELLINGEN
BABYLON 3: Mijn
woont in Rio; 14.30, 16.45.
NEAC 3: Lady en de vageboA
wo 14.00. METROPOLE
Who framed Roger Rabbit;
14.00.
GRATIS ELKE WOENSDAG DE
BIJLAGE BIJ UW KRANT MET
INFORMATIE OVER FILMS,MUZIE
THEATER, RECREATIE, EXPOSITIE
EN EEN COMPLETE AGENDA
een avondvullend
BALLETSPEKTAKEL van JIRI KYLIAN
op muziek van MAURICIO KAGEL
DANS VAN WERELDKLASSE
IN EEN ADEMBENEMEND TONEELBEELD
VAN JOHN MACFARLANE
LIVE MUZIEK door het Nederlands Balletorkest
o.l.v. Kasperde Roo
DANSTHEATER AAN T SPUI:
25, 26, 27, 30, 31 MEI en 1 JUNI
aanvang: 20.15 uur
prijzen: 1e rang f 45.- (CJP/65+ f 35.-)
2e rang f 35.- (CJP/65+ f 25.-)
RESERVEER NU BEL (070) - 60.49.30 RESERVEER
EEN HOLLAND FESTIVAL PRODUKTIE