Greet je Kauffeld voelt zich eindelijk erkend De kijkdoos als moderne kunstvorm kunstagenda bioscopen KUNST CeidócSoivtant ZATERDAG 22 APRIL 1989 PAGINA 9 Joe Cocker komt naar Statenhal DELFT Joe Cocker komt in het kader van een Europese tournee voor twee con certen naar ons land. Het eerste optreden is op 19 juni in de Statenhal in Den Haag, een dag later staat hij in de Rijnhal in Arnhem. Het succes, dat Joe Cocker sinds zijn bloedstollende versie van het Beatles-num mer „With a little help from my friends" en de Amerikaanse tournee „Mad Dogs And Englishmen" had, is sinds die jaren zeventig geenszins afgenomen. Vorig jaar maart bijvoorbeeld bracht hij Ahoy' nog aan de kook en was zijn optreden op het Pinkpop Festival twee maanden later nog een van de absolute hoogtepunten. De voorverkoop voor de beide optredens start op vrijdag vijf mei bij alle bekende voor- verkoopad resse n Extra treinen voor The Cure UTRECHT De Nederlandse Spoorwegen laat voor bezoekers van het concert van de popgroep The Cure in het Heerenveense Thialf Ijsstadion op 6 mei een aantal treinen stoppen bij de halte Heerenveen Ijsstadion. Normaal gesproken wordt die halte gepas seerd. NS heeft dat gisteren be kendgemaakt. De treinen die tussen 14.19 en 16.52 uur uit Zwolle vertrekken zullen bij het stadion stoppen, evenals de treinen die tussen 14.36 en 17.18 uur Leeuwarden verlaten. Na het concert, dat om 17.30 uur begint, rijdt er zowel een extra trein in de richting Zwolle als in de richting Leeuwarden. Publiciteit rond diefstal Van Gogh's vergroot kans op slechte afloop' EDE De Edese politie is bang dat de publiciteit rond de gestolen schilderijen van Van Gogh de kans op een slechte afloop van de kunstdiefstal heeft vergroot. Vol gens een woordvoerder van de politie is het duidelijk dat de dieven geld willen zien en geen publiciteit. „We zou den daarom graag weten hoeveel waarde de tegenpartij aan de kranteverhalen schenkt", aldus de woordvoerder. Het rechercheteam dat zich bezig houdt met de opspo ring van de gestolen schilderijen heeft besloten niet in te gaan op het aanbod van de AVRO-televisie om een spe ciale uitzending van .Opsporing Verzocht" aan de kunst- roof te wijden. Tijdens de onderhandelingen over het losgeld voor de Van Gogh's nam de politie twee telefoon gesprekken met de dieven op band op. Deze worden voorlopig niet voor publiek afgedraaid. Volgens de poli tie is de stem te algemeen om tot goede tips te kunnen leiden. Het rechercheteam beschikt verder over te weinig con crete gegevens om het publiek om andere informatie te vragen. „Zo'n uitzending moet natuurlijk iets positiefs opleveren en het zeer de vraag of dat met de huidige ge gevens het geval zal zijn". De politie houdt er rekening mee dat de kunstdieven na de publiciteit rond het teruggebrachte schilderij en de losgeldeis een periode van stilte zullen inlassen. „Ze heb ben al eerder laten blijken dat ze veel geduld hebben". Het is overigens nog volstrekt onduidelijk wanneer het schilderij „Weefgetouw met wever" weer door het pu bliek zal zijn te zien. Het schilderij dat ruim twee weken geleden door de kunstdieven werd terugbezorgd, bleek in de rechterbovenhoek te zijn beschadigd. Volgens een woordvoerster van het ministerie van WVC onderzoeken medewerkers van het rijksmuseum Kröller Müller momenteel de ernst van de beschadiging. Daarna wordt beslist hoe het schilderij moet worden gerepa reerd. Volgens de woordvoerster is nog niet te overzien hoe lang de reparatie gaat duren en wanneer het schilde- wordt opgehangen. VAN THE SKYMASTERS NAAR JAZZ 'h* DEN HAAG Elke avond is het een gevecht, het publiek moet er nog steeds aan wennen dat Greetje Kauffeld jazz zingt. Zelf spreekt ze van een erkenning dat critici haar nu definitief bij deze muzieksoort hebben inge deeld, al moet ze niets van het etiket hebben. „Eigen lijk vind ik het vervelend om in zo'n hokje gestopt te worden. Ik zing bij voorbeeld ook Duits, maar in Nederland willen ze al tijd weten wat voor zange res je nou bent". In de derde fase van haar car rière - zoals ze het zelf noemt - verdeelt Greetje Kauffeld haar artistieke aandacht tussen op tredens met haar trio, de voor bereidingen voor een nieuwe lp én het geven van les op de conservatoria van Zwolle en Hilversum. „Daar leer je zelf ook veel van. Je gaat je eigen werk analyseren", vertelt ze in de aula van het Zwolse conser vatorium. „Ik heb er heel lang over na gnoeten denken toen het con- servatorium in Hilversum mij vroeg. Ik geloof zelfs wel een jaar. Maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan, noem het een uitdaging. Jazz is een fantasti sche basis voor jonge mensen, ongeacht wat ze straks willen gaan doen. En het is natuurlijk doodzonde om niets te doen met al die ervaring. Wat ik ze probeer te leren is de interpre tatie, het werken aan een lied je, timing, frasering. In breng zelf vaak muziek mee waar ze thuis mee aan de gang kun nen. In het begin hebben ze er geen notie van wat ze er alle maal mee kunnen doen, later ontdekken ze dat ze een lied ineens zelf kunnen verande- „Mijn eigen school was luiste ren naar alle groten. Zo ie mand als Frank Sinatra, dat is toch een belevenis om zo'n man gezien te hebben, om nooit te vergeten. Hij is een in stituut op zich. Nu ik zelf met de voorbereidingen voor de nieuwe lp bezig ben, met heel onbekende stukken, ben ik me er bewust van geworden dat die jongeren dat ook allemaal moeten doen. Er komen bij voorbeeld veel bossanova's op die lp en dat is een heel ande re timing, daar moet ik ge woon hard voor werken. Maar die meiden hebben nu veel meer, die krijgen alles in vijf jaar aangereikt. Daar hebben wij jaren over moeten doen. Ze worden nu in de watten ge legd, toen ik zo oud was, was ik al gevestigd.' Dood spoor Pas zeventien jaar was ze, een tengere blonde Rotterdamse, toen ze werd ontdekt door Bep Rowold om vervolgens furore te maken met 'het radio-dan- sorkest The Skymasters. „Al vanaf het moment dat ik kon denken wilde ik zangeres wor den. Dat ik Jiet uiteindelijk ook werd was voor mij de nor maalste- zaak van de wereld". Een uitnodiging enkele jaren later van een Duitse producent voor een plaatopname was het begin van de 'tweede fase' in haar carrière. „Ik heb daar erg veel succes gehad", vertelt ze. „Veel televisie gedaan, veel platen gemaakt, ja, echt een grote carrière opgebouwd met Duits repertoire. Maar artis tiek raakte ik op een dood spoor. Ik heb altijd op een jazzy manier gezongen, ook in het Duits, en mijn liefde lag bij de jazz. Het Engels is daarvoor geschikter". Vervolgens zocht ze het avon tuur in Hollywood. Ze stond er in grote shows en nam er zelfs een lp op. Maar de keiharde mentaliteit in de Amerikaanse 'showbizz' deed haar al snel te rug verlangen naar Nederland. Eén gebeurtenis is haar altijd bijgebleven: „Mijn agency liet me auditie doen in Las Vegas voor zoiets als 'Hair'. Dat was in een prachtig hotel, maar het was net als in die creatie van Toon Hermans: alleen een stem die de één na de ander uitkafferde. Ik was heel ver rast dat ik m'n liedje mocht uitzingen, echt dat vond ik ge weldig. En hoewel ze me niet konden gebruiken - eerlijk ge zegd was dat ook niets voor mij voor hoor - heb ik toch een gesprekje gehad met die stem. Ik mocht nog wel es langs komen". Vergeten Terug in Nederland is het een tijd stil geweest rond Greetje Kauffeld. Haar huwelijk met Joop de Roo en de geboorte van haar twee kinderen deed het zingen naar het tweede plan verschuiven. Toen ze aan het eind van de jaren zeventig haar zangcarrière wilde voort zetten, bleek het publiek haar vergeten te zijn. De eerder zo populaire zangeres kon op nieuw beginnen. „Ik heb ge merkt dat het Duitse publiek trouwer is. Daar treed ik nog regelmatig op, al verwachten ze geen jazz van mij. Het pu bliek moet op zo'n avond met mijn repertoire meegroeien, maar het is elke avond weer een gevecht. Dat ligt in Neder land iets anders, hier zijn maar weinig mensen die naar m'n Greetje Kauffeld ..Het is elke avond weer een gevecht" optredens komen omdat ze me nog van vroeger kennen". Volgens de nu 49-jarige Greet je heeft ze heel hard moeten knokken om erkend te wor den als jazz-zangeres. Een kleine tien jaar geleden sloeg ze definitief die weg in, maar pas een jaar of twee staat ze waar ze wil staan. „Ik heb m'n plaats gevonden, zingen kon ik altijd al wel, maar ik ben er nu veel bewuster, veel intensie ver mee bezig. Op de bühne durf ik me veel meer te geven dan vroeger, er staat meer le venservaring, meer mens ach ter Greetje Kauffeld. Nu ben ik in staat om werkelijk iets over te brengen naar het pu bliek, ik heb ook veel sterker het gevoel een verantwoorde lijkheid te hebben tegenover de mensen die naar mij komen luisteren. Om goed jazz te kunnen brengen moet je ge rijpt zijn, het gaat nu fantas tisch. Samen met Ruud Brink op tenorsaxofoon en Peter Nieuwerf op gitaar treed ik voornamelijk op in kleine clubs en dat is heerlijk". De jazz-zangeres lijkt de tijd mee te hebben, de belangstel ling voor jazz is groot. „Jaze ker, dat scheelt een winter mantel", antwoordt ze. „Maar zijn vooral gek op FOTO: SP festivals, dat is veel meer ker mis. Dixieland en oude-stijl- jazz trekt een groot publiek. Wat wij brengen is meer mu ziek voor fijnproevers, wij doen bij voorbeeld ook koffie concerten. Waarom dat weinig jong publiek trekt weet ik niet. Soesja Citroen zingt heel veel hetzelfde, maar heeft een veel jonger publiek. Maar ik ben niet bang weer op een dood spoor te geraken, hoor. De combinatie van zang. gitaar en tenorsax is zo bijzonder, zo spannend. Deze muziek is zo rijk, daar kan ik nog jaren DICK LANING Jordans en Van Doeselaar maken reputatie waar in romantisch recital K&O-Kapelzaal (Leiden): Pianoreci tal a quatre mains door Wyneke Jor dans en Leo van Doeselaar. Werken van Mozart, Schubert en Brahms. Gehoord 21 april. Een pianorecital met een ro mantisch repertoire trekt stee vast een trouwe schare belang stellenden naar* de kleine K&O-Kapelzaal aan de Leidse Oude Vest. Het optreden van Wyneke Jordans en Leo van Doeselaar gisteravond met pia- nowerken van Mozart, Schu bert en Brahms stelde de aan wezigen in hun verwachtingen een „heerlijke" muziekavond te mogen beleven geenszins te leur. Integendeel, de twee pia nisten wisten de door hen in middels opgebouwde reputatie als quatre-mainspianisten op overtuigende wijze waar te maken. Het programma was goed op gebouwd. Jordans en Van Doeselaar begonnen met de licht dramatische Sonate in C (KV 521) van Mozart. Met hun gloedvolle vertolking van dit melodieuze, gevoelige werk wisten zij de aanwezigen te be koren, ondanks een enkele rit mische ongerechtigheid in het eerste hoekdeel, het allegro. In het overwegend licht melan cholische Rondo in A (opus 107, D 951) van de romanticus pur sang, Franz Schubert, was al meer dynamiek en passie te bespeuren, in de drie meesle pende Hongaarse dansen van Brahms, waarvan ook bewer kingen voor orkest bestaan, werd het gevoel door de twee pianisten in al zijn diverse schakeringen, overeenkomstig de bedoelingen van de compo nist, treffend tot uiting ge bracht, al liet Leo van Doese laar zich door zijn zichtbare inlevingsvermogen zo nu en dan verleiden tot te robuust spel. Na de pauze pakten Jordans en Van Doeselaar uit met een prachtige vertolking van de Neues Liebesliederwalzer (opus 65a) van Brahms en de Fantasie in F van Schubert. Deze werken zijn meer ingeto gen, minder programmmatisch van aard dan bijvoorbeeld Brahms Hongaarse dansen. Jordans en Van Doeselaar slaagden er echter met de vele mooi gespeelde dialogen moei teloos in de aandacht van bet publiek vast te houden. Er is alle reden voor een snelle te rugkeer van dit pianoduo in de Kapelzaal. Ik wil er hier graag voor pleiten dat dan ook moderner werk een plaats krijgt binnen dat concert. Er is keus genoeg aangezien zij de complete werken voor piano quatre mains van Erik Satie en Maurice Ravel en de Le genden van Antonin Dvorék tot hun repertoire mogen re- kenen. PETER VAN VEEN Nieuw theaterfestival voor beginnende groepen AMSTERDAM Beginnende groepen nemen van 11 tot en met 20 mei deel aan het nieuwe theaterfestival „Circuit du Theatre". Dit festival is een vervolg op het „Grand Prix du Theatre" dat de afgelopen drie jaar in het Amsterdamse theater De Balie plaats had. Om half acht 's avonds parkeren in de nieuwe opzet drie bussen voor De Balie. Het publiek wordt vervolgens langs twee voor stellingen in twee theaters gevoerd. In totaal doen in de speelpe riode negen kleinere theaters mee. Onderweg wordt gestopt om °P zogenoemde billboards het werk van acht beeldend kunste naars te bekijken. Onderweg zorgt een zanger of een accordeo nist voor muziek. Geboeid kijken en de fantasie de vrije loop laten FOTO: CEES VERKERK KIJKDOZEN-EXPOSITIE IN CENTRAAL STATION DEN HAAG DEN HAAG Een oude schoenendoos met een stukje doorschijnend, gekleurd papier erboven en een paar uitge knipte figuurtjes erin vastge plakt. Dat is het beeld kinderlijke kijkdoos V£ Dat dit beeld aan herzie ning toe is, bleek gisteren tij dens de officiële opening van de landelijke bibliotheekdag in de Koninklijke bibliotheek in Den Haag. Tijdens de opening vond de prijsuitreiking van de landelijke kijkdooswedstrijd plaats. Volgens de jury, be staande uit Joop Caboort, Mar- tine Kramers, Joost van San ten en Wilma de Walle, heeft creatief Nederland laten zien dat de kijkdoos een eigen mo derne kunstvorm kan zijn van soms museale kwaliteit. De kijkdoos moest een indruk geven van de gedachte, het ge voel of de fantasie die de ma ker had bij het lezen van een boek of het luisteren naar mu ziek. Uit de ongeveer 500 in zendingen heeft de jury een hoofdprijswinnares en vijf ex tra prijswinnaars gekozen. Didi Overman uit Haarlem kreeg de hoofdprijs, bestaande uit vijfduizend gulden en een oorkonde. In de grote zwarte kijkdoos, geïnspireerd op Mis- hima's roman „Eén zeeman door de zee verstoten", zijn de gezichten van twee geliefden én van een jongetje (een gluur der?) te zien. De jury was vooral onder de indruk van de vormgeving in Japanse sfeer en de boeiende maskers. De vijftig mooiste dozen, waaronder die van de win naars, zijn tot 8 mei te zien in het Centraal Station in Den Haag. Daarna gaan ze als rei zende tentoonstelling langs de Nederlandse bibliotheken. Van die dingen...' sympathiek en oppervlakkig Thedo Keizer en Dolphe Pierie «pe len 'Van die dingen...'. Regie: Henk Volei. Gezien in Pepijn op 21 april. Herhaling: vanavond. In het programma van Thedo Keizer en Dolphe Pierie, dat gisteren in Pepijn in première ging, werden de traditionele verhoudingen verrassend doorbroken. De pianist bleek Keizers vlotte babbel moet al veel Nederlanders bekend zijn, want hij trad op in het televi sie-programma „Showmas- ters". Daarnaast doet hij al meer dan tien jaar, vanaf de middelbare school, aan caba ret. Hij maakte verscheidene Erogramma's en trad ook op ij Seth Gaaikema. Ik vrees dat de Hagenaar van hem ook zangles kreeg. Pieries ervaring is nog groter; zelfs de valse Pepijnpiano kon dat niet verhullen. Hij bege leidde onder anderen Adele Bloemendaal, Jaap van de Merwe en Willeke Alberti. Van hun voorstelling 'Van die dingen...' bleef weinig meer hangen dan de herinnering aan een sympathieke jonge man en een droge pianist en de soepele manier waarop ze samenwerkten. Inhoudelijk was het allemaal weinigzeg gend. Enkele grappen zijn goed voor een glimlach, maar de meeste waren flauw en/of gejat. Ook de liefdesliedjes, vol cliché's, ontroerden niet. Jam mer van dat zwakke materi aal, want als Keizer voorleest, boeit hij, en Pierie is ontwape nend in Kermits regenboog lied. Er moet voor dit tweetal een gelukkiger manier van op treden te vinden zijn dan de basis-cabaretvorm met Keizer als zanger en Pierie als pianist. DICK VAN TEYLINGEN Voor een uitgebreide agenda, ook voor de komende da gen, raadplege men „UIT", de gratis wekelijkse bijlage van deze krant. Zaterdag 22 april Kemplnski; regie Karl Guttmann. Appeltheater (Duinstraat 6, tel. 502200) 20.15: Toneelgr. De Appel: 'Kleine Alice' van Edward Albee; regie Lodewijk de Boer; met Sacha berg; regie Aus Greidanus; Salon: 'Spoken i Theater BranouMMaliestr. 12. 657285) 20.30: Rein Edzard en I chiel Kerbosch: 'Muizen en mi Georg Büchner; regie Theater de Poort (Paviljoensgracht gie Joop Vernout er Zondag 23 april 469450) 14.00: Linda van Dyck en Kees Brusse: 'Separation' van Tom Kempinski; regie Karl Guttmann. 16.00 en 20.15: Jean-Jacques Du- Ion en Raymond Acquaviva: "Pour un oui ou pour un non' van Natha lie Sarraute). Appeltheater (Duinstraat 6. tel. 502200) 11.30: Inleiding over vorm geving Kleine Alice; met o.a. Lode wijk de Boer. 14.00: Toneelgr. De Appel: 'Kleine Alice' van Edward Albee; regie Lodewijk de Boer; met Sacha Bulthuis, Stef Feld, Carol Linssen, Robert Prager en Willem Wagter. Theater in de Steeg (Westeinde 165) 15.00: Trivelino, vrijetijdsto- neelgr. voor verst, gehandicapten: i paradijs'. Re- serv. dag. (beh. zo.) 18.00-20.00: tel. 503380. Korzo (St. Jacobstr. 16 k) 21.30: S. Stevincollege (Zuidlarenstr. 59) 20.15: Pierrot: 'Ach vader, lieg niet meer'; regie Jan Hagen. Muziektheater (Spui) 20.15: Resi- Rosa'; regie Peter dentie-Ork. olv Alain Lombard; Diligentia (Lange Voorhout 5. tel. stadt: 'La Damnation de Faust' Koninklijk Conservatorium (Julia- Darm- 651851) 14.30: Famllieprogr. En- Muziektheater (Spui) 20.15: Ne- derl. Dans Theater met de premiè re van 'Black Cake' van Hans van Manen op muziek van o.a. Stra- i Duato/Maria del Mar Bonet); mmv Nederl. Balletork. olv Roelof van Driesten. Congresgebouw (Churchillplein 10 tel. 548000) 20.15: Jazzballet door Chr. Gymnastiekver. JOV. Theater Pepijn, (Nieuwe School straat 23. tel.460354) 20.30: Thedo 3D-fllm 'We are born of stars'; 12.00, 14.00 en 16.00: 'De vier jaargetijden'; 13.00 en 15.00: 'To the limit, de mens in the Beat-1 VOORBURG Theater De Tobbe (Badhuislaan 7 tel 864880) 20.30: der Nederl. compo- Nwe Bedkapel (Nwe Parkl. 90) 10.00: Cantatedienst Cantorij Nwe Badkapel en Ork. Haags Barokge- zelschap olv Jaap Hillen; mmv sol.. Bert Mooiman (orgel) en ds. L.J. de Leeuw (meditatie). Op progr. BWV 86 (Wahrlich, wahrlich, Ich sage euch') van Bach. Café Schlemmer (L. Houtstr. 17) 15.30: Haags Salon Kwartet. Theater Pepijn, (Nieuwe School- t 23, tel.460354) 15.00: Willem Breul Paard (Prinsegracht 12) 22.00: Zani Diabate Super Djata Band. Circustheater (Gevers Deynoot- plein 50 tel. 558800) 20.15: Scapi- no Ballet; mmv Limb. Symfonie Ork. Nils Christe-progr. Omniversum (Pres. Kennedyl. 5 tel. 545454) 11.00: 'Het heelal, onze oerbron' en 3D-film 'We are born of stars'; 12.00. 14.00 en 16.00: 'De vier jaargetijden'; 13.00 John Kraaykamp, Nelly Frijda, Warenar no); t Kroon (viool/pia- 18.45. 21 30. zó. 13.15, 16.00. 18.45. 21.30. ASTA 2 Nicky and Gino (al); 14.00. 18.45. and Sound 4; dag. Babylon, tel. 471656)- Ritue- m6) za. 00.15. len (al); 14.30, 17.00, 19.30, 21.45. BABYLON 2: Mississippi bur ning (12); 14.30. 16.45, 19.00, 21.30. BABYLON 3 Madame Sousatzka (16); 14.30, 17.00, 19.30. 21.45. CINEAC 1 (Buiten hof 20. tel. 630637): Twins (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45. 21.30. CINEAC 2: Rain man (al); 14.00. 18.45, 21.30. i. tel. 456756): Rain n LE 2: A fish called Wanda (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPO- LE 3: The bear (al); 14.00, 18.45. 21.30. zo 13.15. 16.00. 18.45. 21.30. METROPOLE 4: Another (al); 18.45. 21.30. 13, tel. 462400): Twins (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 21.15. LIDO 39. tel. 124130): Gorillas in the mist (al); Rain Man (al); 14.30. 18.45. 21.15 Working girl (12); The Accused (12); 14.30. 19.00, 21.15. A fish called Wanda (al); 19.00, 21.15. do. vr ma. di. 14.30. Lady en de Vagebond (al); za. zo. wo. 14.30. «TRIANON (Breestraat 31. tel. 123875): Bear (al); 20.00. 14.00. REX (Haarlem- 18.45. 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 4: Gorillas mist (al); 13.45, 18.45. 12b. tel. 656402): 17.15, 19.00. zo. wo. ook 14.1b. Der Himmel ilber Berlin (16); 20.45. STUDIO 2: Dead ringers 19.30. 21.45. Zaal 2: The romance of Book and Sword; do. vr. 20.00. Zaal 3: Tempest; do. 19.30, 22.00. 4 45. Tom and Jerry (al); 19.00, 21.15. zo. 19.00. ma. t/m wo. 20.15. za. zo. wo. 15.45. A fish called Wanda (al); do. t/m zo. 19.00. 21.15. ma. t/ m wo. 20.15 Mujeres (al); do. zo. Beelden weggehaald uit tuin beeldhouwersechtpaar HELVOIRT Uit de tuin van het beeldhouwersechtpaar Bre- mers in het Brabantse Helvoirt zijn in de nacht van donderdag op vrijdag acht bronzen beelden weggehaald. De kunstwerken hebben een geraamde waarde van 50.000 gulden, zo heeft Mari anne Bremers gisteren meegedeeld. De Bremers kregen eind vorig jaar landelijke bekendheid toen zij een metershoog beeld maakten van prins Bernhard. Dit beeld heeft inmiddels een plaats gekregen in Den Haag. De onbeken den zijn de tuin binnengekomen door een gat te knippen in de haag. Vermoedelijk is gebruik gemaakt van een vrachtwagen, volgens mevrouw Bremers de enige mogelijkheid om de zware beelden te vervoeren. De politie heeft de zaak in onderzoek. KRO-televisie gaat bezuinigen HILVERSUM Programmaleider G. Hulshof van de KRO-te levisie heeft zijn medewerkers gisteren een aanzet tot een bezui nigingsplan tot 1992 voorgelegd. De komende drie jaar wordt jaarlijks twee procent op de televisiebegroting van zo'n 56 mil joen bezuinigd, wat neerkomt op 1,2 miljoen per jaar. Details van het plan moeten nog. worden uitgewerkt en de gevolgen voor de televisieprogrammering zijn dan ook nog niet bekend. Vast staat in elk geval dat bij het opmaken van de balans over 1988 een overschrijding van 3,6 miljoen bij de televisiedienst van de KRO werd geconstateerd.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1989 | | pagina 9