Theo Muller: intellectueel en
praktisch artistiek directeur
„Malevich was radicaalste
schilder van deze eeuw"
CcidócSoirumt
PvdA wil behoud Mondriaan
Fantasia brengt
kindermusical
Brinkman:
Verkeerde
keuze van
omroepen
„MET HOOFD EN HANDEN BEZIG'
Nederlands Dans Theater
komt terug
DANSTHEATER aan 't SPUI
Leidse Courant: voor meer dan nieuws alleen. Een krant voor u!
KUNST
DONDERDAG 23 FEBRUARI 1989 PAGINA |.RA]
Chinese politie sluit
exposities van naakten
PEKING De Chinese politie heeft onlangs ze
ven exposities van naakten gesloten in de Oost-
Chinese stad Nanjing. Dit heeft het „Volksdag
blad" gisteren gemeld. De krant meldde dat slechts
één van de tentoonstellingen was georganiseerd
door de exposerende schilders zelf en dat de ande
re foto's en reprodukties toonden van ontklede
vrouwen. Volgens het Volksdagblad besloten de
autoriteiten in te grijpen omdat zij van mening zijn
dat men niet zomaar kunstwerken over het mense
lijk lichaam mag tentoonstellen en evenmin kunst
mag vermengen met sexuele voorlichting. De ze
ven exposities in de Oost-Chinese stad hadden te
gelijkertijd hun deuren geopend, aangespoord door
het succes van een soortgelijke tentoonstelling in
Peking. Daar bezochten in januari 200.000 mensen
het „Paleis der Schone Kunsten" waar voor het
eerst naakten werden getoond.
DEN HAAG Minister
Brinkman (kunst) moet
alles in het werk stellen
om te voorkomen dat het
schilderij Compositie uit
1932 van Piet Mondriaan
wordt verkocht naar het
buitenland.
Het PvdA-Kamerlid Niessen
noemt het in schriftelijke vra
gen aan de bewindsman onge
hoord dat verkoop mogelijk is
omdat „geen enkel schilderij
van Mondriaan voorkomt op
de lijst van kunstvoorwerpen,
opgesteld in het kader van de
Niessen wil van Brinkman
weten waarom Compositie in
particulier bezit ontbreekt op
de lijst, waardoor verkoop
naar het buitenland mogelijk
is. De minister dient op de
kortst mogelijke termijn in
deze leemte te voorzien, stelt
Niessen. De socialist wil ver
der van Brinkman een reactie
op de uitlating van de conser
vator van het Haags Gemeen
temuseum Herbert Henkels
dat de Wet tot Behoud Cul
tuurbezit „zo lek als een
mandje is".
De eigenaar van het doek, de
Stichting Van Eesteren, Fluck
en Van Lohuizen, wil Compo
sitie verkopen om aan geld te
komen voor onder meer archi
tectonisch onderzoek. Compo
sitie (waarde boven de tien
miljoen) hangt nu in bruikleen
in het Haags Gemeentemu
seum. Conservator Henkels
bevestigde dinsdagavond dat
die bruikleen binnen enkele
weken zal worden ingetrok
ken en dat het werk „vrijwel
zeker" naar het buitenland zal
verdwijnen.
Glerum weg
bij Sotheby's
AMSTERDAM Jan Pieter
Glerum (45), voorzitter van
Sotheby's Mak van Waay in
Amsterdam, gaat het veiling
huis per eind april verlaten.
Hij is er dan 25 jaar aan ver
bonden geweest.
Ook Auke van der Werff, die
verantwoordelijk is geweest
voor de verkoop van eigentij-
de kunst, stapt op. Hii verlaat
het bedrijf per eind maart.
John Cann van Sotheby's in
Londen komt medio maart
naar Amsterdam. Hij volgt
Malcolm Barber als directeur
op. Barber keert terug naar de
Britse hoofdstad.
DEN HAAG De Haagse kindermusi-
calgroep „Fantasia" brengt op 5, 11, 12
en 19 maart de musical „Hans en de
Gouden Gans" op het toneel van het Ne
derlands Congresgebouw. De musical is
gebaseerd op het gelijknamige sprookje
van Grimm en vertelt het verhaal van
een jongetje dat na vele avonturen met.
een betoverde gouden gans uiteindelijk
zijn geluk vindt. De rollen worden ver
tolkt door jongeren variërend in leeftijd
van 4 tot 25 jaar. De tekst van deze musi
cal is geschreven door Loek Moor, de
muziek gecomponeerd door Dorien Lei-
delmeijer, Nico Dongelmans en Dick van
Waas. Het geheel staat onder leiding van
Lucia Senf-Danckaarts.
LONDEN Het pad naar
een liberaal omroepbestel
in West-Europa gaat be
paald niet over rozen. Zo
worstelt minister Brink
man van WVC met het
probleem hoe via een ge
matigde koers tot een li
beralisering van het Ne
derlandse omroepbestel te
komen.
In een rede voor een door de
Financial Times georganiseerd
symposium over satelliet-tele
visie in Londen zei Brinkman
het gevoel te hebben dat de
Nederlandse omroep „een ver
keerde keus maakt door de
prioriteit bij uitbreiding van
zendtijd te leggen in de strijd
tegen buitenlandse concurren
ten". Nu al is er sprake van
programma's „die getuigen
van een monotone gelijkvor
migheid en bedenkelijke kwa
liteit". Er wordt te weinig aan
dacht besteed aan de kwaliteit
van de programma's en ook de
gevarieerdheid laat te wensen
over, aldus Brinkman. In de
ogen van de Nederlandse be
windsman gaat dit in zekere
zin ook op voor Europa.
PAN-Festival
in Leiden
LEIDEN Sinds 1961
wordt elk jaar, steeds in
een andere universiteits
stad in ons land, het PAN-
festival georganiseerd.
Het eerste PAN-festival werd
destijds in Leiden gehouden
door het studentenmuziekge
zelschap Collegium Musicum.
Het was de bedoeling de con
tacten tussen musicerende stu
denten te intensiveren.
Aanvankelijk was het festival,
dat voornamelijk uit concour
sen bestond vooral prestatiege
richt. Tien jaar geleden werd
deze opzet verlaten voor een
op presentatie en projecten, in
de vorm van workshops, ge
richt festival. Het accent is
veel meer komen te liggen op
het samen musiceren van stu
denten die aan verschillende
universiteiten verbonden zijn.
Het festival is inmiddels al
weer een flink aantal jaren
onder de hoede van de Stich
ting PAN.
Dit jaar vindt het PAN-festi
val op 13, 14 en 15 mei weer in
Leiden plaats. Met een groots
opgezet concert in de Pieters
kerk zal op zaterdagavond 13
mei de 29e editie van dit eve
nement worden geopend. Het
openingsconcert wordt gediri
geerd door Jac. van Steen, die
dit jaar onder andere gastdi-
recties vervult bij het Residen
tie Orkest en het Noordhol
lands Philharmonisch Orkest.
Het is de bedoeling dat onder
zijn leiding 500 musici, leden
van studentenkoren en -orkes
ten, werken van de 19e-eeuw-
se romantische componisten
Hector Berlioz en Frans Liszt
rondom het thema 'beroemde
liefdesparen van Shakespeare'
ten gehore zullen brengen. De
studenten van de Gerrit Riet
veld Academie en de Theater
groep Perspekt ontwerpen een
visuele omlijsting die aansluit
bij dit thema.
Behalve het grote concert wor
den er weer workshops geor
ganiseerd, allen onder staan
onder professionele leiding.
Het aanDod is zeer gevarieerd.
Er zijn workshops gewijd aan
strijkorkest, blazersensemble,
panfluit, gitaarensemble, ma
drigaalkoor, Bachcantate, het
levenslied, improvisatie, Latin
Percussie, Afrikaanse ritmes,
directie, compositieleer, tap
dansen, Balkanzang, gamelan,
Brecht- en Weilliederen en
Close Harmony.
Nog niet alle workshops zijn
volgeboekt. Deelname is be
halve voor musicerende stu
denten ook mogelijk voor an
dere belangstellenden. Voor
opgave voor en nadere infor
matie over de workshops en
het openingsconcert .kunt u
zich wenden tot het Secretari
aat PAN-festival, Liesbeth
Winkelmolen, Hooigracht 10,
2312 KS Leiden, Tel. 071-
141364.
DEN HAAG Met de
benoeming van de vio
list, musicoloog en Neer
landicus Theo Muller
(34) tot artistiek direc
teur, heeft het Residen
tie-Orkest veiligheids
halve ook een artistieke
raad samengesteld die
hem moet behoeden te
gen moeilijkheden waar
over zijn voorganger, drs.
Jan Taat bijna een jaar
geleden struikelde. De
benoeming gaat in per 1
mei van dit jaar; omdat
de programmering van
het komende seizoen al
vastligt, zal de zienswijze
van Muller pas in het
seizoen 1990-1991 zicht
baar worden.
Voor Theo Muller is als artis
tiek directeur gekozen omdat
hij het orkest van binnenuit
kent als tweede violist (sinds
1986) en over zowel muzikale
als intellectuele capaciteiten
beschikt. Muller is niet alleen
orkest-violist, maar ok musi
coloog en een neerlandicus
die over enkele maanden
hoopt af te studeren.
Ter ondersteuning van zijn
werkzaamheden heeft het R.-
O. ook een artistieke raad sa
mengesteld, waarin zitting
hebben het orkestlid Herman
Jeurissen (hoorn), de muziek
criticus Ernst Vermeulen en
oud-orkestlid en oud-artis
tiek directeur Piet Veenstra.
Chef-dirigent Hans Vonk zal
de verrichtingen van deze
raad, die een keer per maand
bijeen komt, zo veel mogelijk
bijwonen.
Terug
Theo Muller is behalve een
goed violist die werd opge
leid door Herman Krebbers
en Mark Lubotsky, ook een
bevlogen Neerlandicus, die
gedichten schreef voor het
Theo Muller, met hoofd en handen artistiek directeur van het Residentie Orkest.
Hollands Maandblad en voor
de NRC ruim acht jaar ook
muziekrecensies. „Laat ik
voorop stellen, dat ik met
groot plezier Nederlands heb
gestudeerd, maar dat het me
in de eerste plaats toch om de
muziek gaat. Er lagen allerlei
opties voor me open, maar
toen ik artistiek directeur
van het Residentie Orkest
kon worden, begreep ik dat
dit een goede manier was om
mijn vaardigheden en gren
zen te leren kennen. Ik mag
tevreden zijn over de manier
waarop ik viool speel, want
een plaats in het Residentie
Orkest betekent toch wel
iets. Ik was recensent bij ver
scheidene muziek- en andere
bladen en ik publiceerde ge
dichten. In het directeur
schap komt een en ander sa
men, al voel ik de zware ver
antwoordelijkheid ervan ter
dege aan. Maar ook de uitda
ging ervan, om alles in één
vorm bijeen te brengen. Pret
tig is natuurlijk ook, dat ik
met handen en hoofd bij de
muziek betrokken blijf".
Zekerheid
Voor iedere betrokkene bete
kent de aanstelling van Theo
Muller tot artistiek directeur
een stap in het ongewisse en
zekerheidshalve is Muller
met het R.-O. overeen geko
men dat hij eventueel terug
kan naar zijn plaats in het or
kest.
Maar een eventuele terug
keer ligt voorlopig niet voor
de hand, in tegendeel. Muller
heeft alle vertrouwen in de
artistieke raad, die hem op
elk moment van de dag kan
bijstaan, als dat moet en door
Muller wordt gezien als een
kwaliteitscommisie. Daarom
kan hij zich volledig op zijn
nieuwe taak richten, waarbij
hij zich ervan bewust is, dat
het orkest op twee punten
een naam hoog heeft te hou
den. Muller: „Wat de avon
tuurlijke programmering be
treft wil ik het beleid van
Piet Veenstra voortzetten,
daarnaast wil ik graag in
overleg met Hans Vonk, de
groepsaanvoerders en de
proeispelcommissie zorgdra
gen voor het behoud c.q. ver-
beterering van de kwaliteit
van het orkest. Het Residen
tie Orkest staat immers be
kend als een kwaliteitsorkest,
dat bovendien een originele
programmering heeft, met
ruimte voor de modernen,
werk van Nederlandse com
ponisten en onbekend werk.
Die afwisseling, onder lei
ding van goejle dirigenten,
zal ik wel aan willen houden.
Maar iets van mijn persoon
lijke aanpak wordt pas dui
delijk in het seizoen 1990-
1991, in 1991-1992 zal ik wer
kelijk goed kunnen laten
zien, wat ik wil".
Ook met ruimte voor werk
van hedendaagse componis
ten, dat zijn weg moeizaam
vindt bij het concertpubliek,
maar even goed bij orkestle
den die er ook niet altijd met
groot enthousiasme aan wil
len. Muller: „Als orkestlid
weet ik dat natuurlijk. Maar
ik weet ook, dat je een orkest
kunt motiveren door bijvoor
beeld de componist erbij te
halen en hem iets over zijn
werk te laten vertellen".
Piet Veenstra, die het orkest
van binnenuit kent als cellist
en daarna 32 jaar tot ieders
genoegen als artistiek-direc-
teur aan het werk bleef: „Die
raad moet niet worden ge
zien als een waakhond, die
Muller onmiddellijk in z'n
benen bijt als het orkest iets
niet bevalt. We hebben beslo
ten voorlopig een keer per
maand bijeen te komen,
maar dat aantal kan naar be
hoefte worden uitgebreid of
ingekrompen. Misschien heb
ben het orkest of Muller er
na een paar maanden hele
maal geen behoefte meer
aan; we zijn er, om Theo te
steunen en te begeleiden,
voor zover hij er behoefte
aan heeft".
De behoefte aan zo'n raad is
duidelijk geworden, nadat
het orkest het vertrouwen in
Jan Taat had opgezegd.
Veenstra: „Het idee is eigen
lijk van mij; ik heb in een
veel eerder stadium mijn me
dewerking al voorgesteld.
Zakelijk directeur mr. Van
der Meer heeft het idee over
genomen en uitgewerkt tot
een raad van drie man".
Hoe groot de behoefte aan
deze artistieke raad is, wordt
afgewacht. Veenstra: „Theo
Muller kent de mentaliteit
van het orkest, waar de ge
voeligheden liggen, hoe er
gespeeld wordt, wat de tech
nische moeilijkheden van
een compositie zijn en hoe
een bedrijf als het Residentie
Orkest functioneert. Op'
grond daarvan kan van Mul
ler een behoorlijk artistiek
beleid worden verwacht en
het zal in de eerste plaats zijn
taak worden programma's te
maken die voor het orkest als
voor het publiek interessant
zijn. Want om het pubbliek
gaat het natuurlijk. We kun
nen het in het orkest prima
voor elkaar hebben, maar als
het publiek wegblijft, zijn we
nog nergens".
FRITS BROMBERG
DIRECTEUR STEDELIJK MUSEUM WIM BEEREN:
AMSTERDAM „De
Russische avantgardisti-
sche schilder Kazimir Ma
levich (1878-1935) be
schouw ik als de radicaal
ste schilder van de twin
tigste eeuw".
„Als ik in die termen spreek
denk ik ook wel aan kunste
naars als Wassily Kandinsky
en Piet Mondriaan maar Male
vich heeft sneller zijn conclu
sies getrokken. Beginnend met
zijn schilderij „Zwart Vier
kant" (1914-1915) gaat hij door
tot er van figuratie helemaal
geen sprake meer is. Malevich
doet dan iets wat niemand
voor hem heeft gedaan. Ook
Kandinsky en Mondriaan
niet". Dit zegt directeur W.
Beeren van het Stedelijk Mu
seum in Amsterdam aan de
vooravond van de grote Male-
vich-tentoonstelling in zijn
museum (van 5 maart tot en
met 28 mei). De expositie is
eerder te zien geweest in het
Russisch Museum in Lenin
grad (van 10 november tot 18
december 1988) en in de Tret-
jakov Galerie in Moskou (van
29 december tot 10 januari).
Het Stedelijk en deze twee
Sovjet-musea hebben samen in
samenwerking met het Sovjet
ministerie van Cultuur samen
de grote overzichtsexpositie
opgezet. Zij omvat 104 schilde-
Malevich: „Het Bloemenmeisje"
rijen en grote gouaches, 48 te
keningen, negen ontwerpen
voor wandschilderingen, 22
theater- en kostuumontwer
pen, affiches, porselein, archi
tectuurmodellen en documen
tatie. De tentoonstelling steunt
op de collectie van de het Rus
sische Museum, Trejkakov,
bruiklenen van enkele andere
Sowjet-musea en de verzame
ling van 28 schilderijen, vijf
tien tekeningen en zeven grote
gouaches van het Stedelijk, de
grootste Malevich-collectie in
FOTO:PR
het Westen.
„Het bijzondere van deze ten
toonstelling is dat er werken
worden getoond die tot nu toe
niet voor het publiek te zien
waren - laat staan dat zij aan
het buitenland werden uitge
leend. Mondjesmaat zijn hier
en daar wel eens werken op
genomen in tentoonstellingen,
zoals in de expostie Paris-Mos-
cou in Parijs in het begin van
de jaren tachtig, maar dat wa
ren er in totaal maar vijf. Dit
is de eerste grote overzicht
stentoonstelling van Malevich
die ooit gemaakt is en een zo
als de schilder zelf nooit heeft
kunnen zien. Het is een unie
ke gebeurtenis", aldus Beeren.
In 1907 nam Malevich deel
aan een expositie in Moskou,
waar ook werk van Kandinsy
te zien was. In het hoogont
wikkelde artistieke klimaat
van Moskou en Sint Peters
burg (nu Leningrad) van die
dagen maakte Malevich deel
uit van de avant-garde. Hij
verwerkte in de loop der jaren
de invloeden van impressio
nisme, neo-impressionisme,
expressionisme, futurisme en
kubisme, maar de Russische
traditie bleef daarbij altijd een
rol spelen. Later werd hij de
schepper van het suprematis
me, een kunststroming die uit
gaat van de allesomvattende
harmonie van de wetten der
schepping, volgens de schilder
de hoogste uiting van artistie
ke vormgeving.
Bij zijn terugkeer in de Sovjet-
Unie in'1927 treft Malevich
daar een ander artistiek kli
maat aan. Beeren: „Hij heeft
nog wel allerlei functies ge
houden maar werd verder op
een wetenschappelijk zijspoor
gezet. Malevich mocht nog wel
onderzoek en experimenten
blijven doen, maar werd niet
beschouwd als een voorbeeld
van het socialistisch realisme".
WIM SWART
(ADVERTENTIE)
Dè Holland Festival verrassing van 1988
Het balletspektakel van Jiri Kylian/Maki Ishii
LIVE-MUZIEK door Circle Percussion en
Japanse solisten
RESERVEER NU! BEL 070-604930
(ma t/m za 10-15 uur)
2 t/m 5 maart en 8 t/m 11 maart om 20.15 uur
5 maart matinee om 14.30 uur
Kunst, mode en muziek in Centraal Museum
UTRECHT Van 26 februari tot 27 maart is in het Stallencom
plex van het Utrechtse Centraal Museum een samenspel van
kunst, mode en muziek te zien en te horen. Couturier Frans Mo
lenaar ontwierp twintig kledingstukken, waarbij schilderijen
van Bob Bonies zijn inspiratiebron waren. De compositie Canto
Ostinato voor vier piano's van Simeon ten Holt uit 1979 vormt
het muzikale deel van het drieluik. De kledingstukken van Mo
lenaar staan op poppen opgesteld bij de schilderijen van Bonies,
terwijl de muziek van Ten Holt via een geluidsband is te beluis
teren.
l'OS-
krant.
Voor een uitgebrelf
agenda, ook voor de I
mende dagen, raadplejj«|LV]
men „UIT", de gratis vtfvan d
kelijkse bijlage van deirwan
non-ac
ibrahii
(tzell
dacL
ALPHEN AAN DEN RIJN (maart
ROCINEMA I (Van Boetzetyben. J
straat 6. tel. 01720-208(1 eind v
Cocktail (12); 18.30. 21.00. leen
zo. wo. ook 13.30. zo. ook 16.jb._tn-
EUROCINEMA II: A fi«h can,*JaniT^
Wanda (al); 18.45, 21.30. zo. 0| de 1U
16.15. Frank en Frey (al); za. Ivoor d
wo. 14.00. EUROCINEMA de toej
Me and him (al); 18.45, 2lJ,P(,d
7a 7C iur nok 13 4.1 7Ci n
jbijgele
ook 16.00.
LEIDEN LUXOR (Stationsv
19. tel. 071-121239): CockS
(12); 19.00, 21.15. za. zo. i
ook 14.30. LIDO en STUtf
(Steenstraat 39, tel. 12413;
18.45, 21.15. The Accused (1
Dead Pool (12); Who framed I)
ger Rabbit (al); A fish call
Wanda (al); 14.30, 19.00, 21.1
•TRIANON (Breestraat 31, I
123875): De ondraaglijke lie
heid van het bestaan (al); 20i'
za. zo. ook 14.00. REX (Hat.
lemmerstraat 52, tel.
125414): Eindexamen
eexschool (16); 14.30, '19.4.
21.15. Da Ch
KATWIJK CITY THEATER
(Badstraat 30. tel. 01718-7401
Appointment with death (1|TTTT
19.00, 21.15. za. zo. wo. olHILV
14.45. CITY THEATER fhari
Bright lights, big city Cv/a
19.00, 21.15. zo. ook l4.jVAK.
Reddertjes (al); za. wo. 14.45 scher
VOORSCHOTEN GREENw|teleV
mtmm Dilwo
vord
kracl
(tel. 01717-43541: Willow (alfcf
t/m zo. 19.00, 21.15. za. zo, n
15.45. Buster (al); do. t/m t
19.00. ma. t/m wo. 20.15. Dvan
himmel uber Berlin (12); do. t|roem
ces. I
ihete
Moon walker; za. zo. wo. 14.lwaar
WASSENAAR ASTRA (|SPr^
01751-13.269): Frantic (12);
za. zo. 20.00. U 2 Rattle i
Hum (al); ma. di. wo. 20.00.
KINDERVOORSTELLINGEN
uitdr
toy...
Het
Benji het pientere hondje; iin.tri|
zo. wo. 14.00.
DEN HAAGASTA 1 (Spul 27.
463500): The dead pool (1
14.00. 18.45. 21.30. zo. i3.iwaar
16.00, 18.45, 21.30. ASTA|l
Gorillas in the mist (al); 14.(*
18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.(Spaill
18.45, 21.30. ASTA 3 Thin
change (al); 14.00, 18.45, 21.;
zo. 13.15. 16.00, 18.45, 21.!
BABYLON 1 (Winkelcentri1""""
Babylon, tel. 471656): The ac< onvol
het c
jlchop;
ui waar
^ihaak
Engel
miltoi
men
vroeg
rige 1
eed (16); 14.30. 17.00, 19.
21.45. BABYLON 2: Track
(12); 14.30, 16.45. 19.00. 21.!
BABYLON 3: A fish call"'
Wandab (al); 17.00. 19.30, 21.
do. vr. ma. di. ook 14.30.
NEAC 1 (Buitenhof 20. toneel
630637); Cocktail (al); 14.1,
18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.1
18.45. 21.30. CINEAC 2: St
my monday (16); 14.00, 18.
21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.
21.30. CINEAC 3: Willow
Pier",
Gorse
sailan
hij ec
18.45, 21.30. do. vr. ma. di. od;e
14.00. METROPOLE 1 (Can
gielaan, tel. 456756): A fish c r
led Wanda (al); 14.00, 18.
21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.
21.30. METROPOLE 2:
Rap en z'nmaat (al); 14.
18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.
18.45, 21.30. METROPOLEl
Betrayed (16); 14.00, 18.
21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.
21.30. METROPOLE 4: De
draaglijke lichtheid van het
staan (al); 20.30. do. vr. ma.
ook 14.00. METROPOLE
Who framed Roger Rabbit I
14.00, 18.45, 21.30. zo. 13. L.
16.00, 18.45, 21.30. ODEON-
(Herengracht 13, tel. 4624(11
Cocktail (al); 13.45, 18. I
21.30. zo. 13.30, 16.00, 18. S
21.30. ODEON 2: License f
drive (al); 13.45, 18.45, 21.
zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.
ODEON 3: Fright night 2
13.45. 18.45. 21.30. zo. 13.
16.00, 18.45, 21.30. ODEON
Big (al); 13.45, 18.45, 21.30. i:
13.30. 16.00. 18.45, 21.L
STUDIO 1 (Kettingstraat 11
tel. 656402): Die hard (t
19.15. 21.45. STUDIO 2: Tj
beekeeper (16); 19.00, 21.1
STUDIO 3: Poussière d'an,
(16); 19.00, 21.30. HA AC
FILMHUIS: Zaal 1: Een verhl
van de wind; 19.30. zo. d
14.00. Het rode korenvel,
21.45. zo. 16.15. Zaal 2: Anil
Tanze des lastert; 19.30, 21.1
zo. ook 14.00, 16.15. Zaa/j|
19.30, 21.45. zo. ma. 19.L,,
22.00. zo. ook 14.00, 16.30. j(~
silence de la mer; do. Wethl1
by; vr. Betty Blue; za. Harakl173(
zo. Ein virus kennt keine "n'1' "51
ma. La mort de Mario Ri
Cries and whispers; wo.
NACHTVOORSTELLINGEN jjj q
CINEAC 1: Cocktail; (16); l
00.15. CINEAC 2: Stor(18 10
monday (16); za. 00.15. Clf}
AC 3: Willow (16); za. 00.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
BABYLON 3: Who framed S
ger Rabbit; za. zo. wo. 14.
CINEAC 3: Walt Disnep
Frank en Frey; za. wo. 14.00.
13.15, 16.00. METROPOLE
Frank en Frey; za. wo. 14.00.
13.15, 16.00. STUDIO 1: Pi
Langkous; zo. wo. 14.(19.00
STUDIO 2: Jungle book; 119.10
wo. 14.30. STUDIO 3: Ban!
zo. wo. 14.15.
19.25
T19.30
Kunst, mode
en muziek in
Centraal
Museum
UTRECHT Van 26 febrt
tot 27 maart is in het Stall
complex van het Utred
Centraal Museum een sari
spel van kunst, mode en I
ziek te zien en te horen. (1
turier Frans Molenaar I
wierp twintig kledingstukl22.25
waarbij schilderijen van 122:30
Bonies zijn inspiratiebron i22-45
ren. De compositie Canto d
nato voor vier piano's vari
meon ten Holt uit 1979 vd23.35
het muzikale deel van
drieluik. De kledingstuk-
van Molenaar staan op pon
opgesteld bij de schildei-jp.
van Bonies, terwijl de mul"»»*
van Ten Holt via een gelii^*
band is te beluisteren. 19.00