Ballet van Vlaanderen geeft in
Nederland meeste voorstellingen
~;unst
CeidoeSomcwt
,GOED PRODUKT VERKOOPT ZICHZELF"
Vee premières bij
heater Branoul
[avier Cugat
In ziekenhuis
Heine meesterlijk vertolkt door Nico van der Meel en Ineke Drabbe
DONDERDAG
5 JANUARI 1989 PAGINA 9
Lous Haasdijk keert
[erug op televisie
:LVERSUM Lous Haasdijk keert vanaf
januari terug op televisie. Vanaf die da
rn is zij met Edwin Rutten wekelijks te
jn als vast panellid in het NRCV spelpro-
•amma „Dinges", dat niet meer wordt ge-
esenteerd door Martine Bijl, maar door
■ank Masmeijer. Het panellidmaatschap is
s Haasdijk niet vreemd. Jarenlang figu-
de zij in die hoedanigheid in AVRO-
jramma's als „Wie van de drie" en
ibbelonië". Verder was zij nieuwslezeres
het Journaal en presentator van de actu-
Iteitenrubrieken „AVRO's Televizier" en
'ROS Aktua". Bij laatstgenoemde pro-
amma werd zij in 1978 door Wibo van de
ui nde op staande voet ontslagen. Reden: zij
ui zich te actief hebben beziggehouden met
iclame-activiteiten.
Gouden Notekraker
voor The Nits
en Rob de Nijs
AMSTERDAM Aan
de popgroep The Nits en
zanger Rob de Nijs is de
Gouden Notekraker 1988
toegekend. De Gouden
Notekraker is de alterna
tieve prijs van de Neder
landse Toonkunstenaars-
bond (NTB) voor amuse
mentskunstenaars. De
onderscheiding wordt
Zanger Rob de Nijs die, evenals de pop- if"i'jk^„rïteg0,HH"ns He
groep The Nits de Gouden Notekraker 1988
is toegekend.
prijs wordt tijdens de
nieuwjaarsreceptie van
de NTB op 16 januari in
foto: anp Amsterdam uitgereikt.
Aznavour zingt
voor Armenië
DEN HAAG Een toegangskaartje voor
het concert dat Charles Aznavour zondag 22
januari in het Congres geeft, gaat 100 gul
den voor de goedkoopste plaats en 125 gul
den voor de duurste kosten. Leon van der
Helm van het Amsterdamse impresariaat
La Bastille geeft toe dat Aznavour een uit
zonderlijk hoge gage heeft bedongen, maar
zonder precies uit te leggen waarom. Een
deel van het honorarium zou de zanger, die
van Armeense afkomst is, voor de slachtof
fers van Armenië hebben bestemd. Ge
woonlijk is de prijs van een toegangskaartje
voor zijn concerten zo'n veertig gulden.
Aznavour heeft inmiddels besloten deze en
volgende maand totaal dertien benefietcon
certen in landen in Europa te geven. Neder
land is daar niet bij.
GORE LAST TOURNEE AF
DEN HAAG Gore-drurr.mer Danny Arnold heeft de Limburgse
groep Gore verlaten. Zijn besluit komt op een moment dat de inter
nationaal succesvolle, hardcore/metalband bezig is aan een belangrij
ke Europese tournee. Tussendoor stonden ook enkele concerten in
ons land op het programma zoals op 27 januari in het Haagse Paard,
maar deze zijn nu voor onbepaalde tijd opgeschort. Danny Arnold
vormde met Rob Frey de harde kern van Gore. Rob: „Er waren al
spanningen toen we in november met de concertserie begonnen. We
dachten eerst dat het goed zou gaan, maar Danny bleek niet opgewas
sen tegen het touren. Zaterdag zette hij er een punt achter". Volgens
Rob was er onenigheid ontstaan tussen de twee oorspronkelijke leden
over de toekomstplannen. Na de reeks zou direkt een nieuwe elpee
worden opgenomen, maar de drummer zag dat niet zo zitten. „Onze
muziek eist een keiharde mentaliteit van de leden", aldus Rob. „Ik
vermoed dat de optredens teveel van Danny's krachten hebben ge
vergd. Contractueel ben ik nu het enige lid van Gore, maar de sa
menwerking met Frankie en Yous (beiden gitaar) blijft bestaan. Op
korte termijn een nieuwe drummer inwerken en de draad van de
tournee weer oppakken, is niet mogelijk: daar leent zich het repertoi
re niet voor. Wij gaan voorlopig nieuwe nummers instuderen en een
elpee opnemen. Daarna zien we wel".
,J ules Deelder
Üipent Jazzweek
Jn Leiden
61
'•REIDEN Van zondag 15 tot
2j| i met zondag 22 januari
ordt in Leiden de jaarlijkse
101 zzweek gehouden. De week
35 órdt geopend in het Waagge-
iuw in het centrum van de
15j eutelstad door Jules Deelder.
92 e hele week zijn er op ver-
61 billende plaatsen in de stad
8 itredens van jazz-musici.
oensdag 18 januari is er de
31 ibruikelijke kroegentocht,
61 aaraan vijftig plaatselijke ca-
i«l's en meer dan 250 musici
edewerking verlenen. Hoog-
lunt van de week is het
:ytown Jazz Festival op za-
21 januari in de Stads-
zaal. In alle zalen van
complex zijn die avond op-
!lens van verschillende jazz-
sici, onder wie de Chris
ber Band, Rob Hoeke
artet en Henny's Mainstre-
Four. Kaarten a 35 gulden
r het Keytown Jazz Festi-
zijn onder meer te bestel-
bij de VVV m Leiden.
ster Bogdanovic
[)UWt zus
n vermoorde
innares
W YORK De Ame-
aanse filmregisseur Pe-
Bogdanovich, die on-
meer de film What's
Doc met Barbra Strei-
d regisseerde, is vol-
ïs verscheidene kran-
in alle stilte getrouwd
o »et de 20-jarige Canadese
o 6A50«ouise Hoogstratten.
,]*ÏW is de jongere zus van de
0 23 5of'mster Dorothy Stratten, die
OS Ie minnares van Bogdanovich
1 6610 fas voordat haar echtgenoot
43.00Aaar in 1980 doodsloeg. Strat-
man pleegde vervolgens
i69 20tetfmoorcl- Deze opmerkelijke
I 166.00j[ang van zaken diende in 1983
i 19.00lis uitgangspunt voor de film
ih 60.00 jstar 80". De 49-jarige Bogda-
^g^iovich schreef in 1985 een
i ^jfljoek over Dorothy Stratten,
i 298000 vaarin hij het mannenblad
[Playboy" verweet medeplich-
ig te zijn aan de dood van de
froegere „playmate van het
(Vervolg van de voorpagina)
DEN HAAG Voorzitter
Marcel Van Der Bruggen
van het Koninklijk Ballet
van Vlaanderen deelt de
verwachtingen uiteraard
van Senf, dat Den Haag
wel eens goed warm zou
kunnen lopen voor hun
Nederlandstalige musicals
en de balletten, die ook in
Amerika opvallend goed
zijn ontvangen.
Al eerder werden de twee
Vlaamse gezelschappen voor
ballet en musical in Den Haag
met open armen opgewacht:
de musicals Jesus Christ Su
perstar, My Fair Lady, Evita,
Me and My Girl en als laatste
West Side Story zorgden voor
volle zalen en ook de balletaf
deling onder leiding van artis
tiek directeur Robert Denvers
had over belangstelling niet te
klagen.
De Vlamingen zijn in meer
dan één opzicht geïnteresseerd
in Nederland - en met
in Den Haag. Marcel Van Der
Bruggen: „We zoeken nu een
maal een zo groot mogelijk
taalgebied, omdat de investe
ringen in de musicals mini
maal honderd voorstellingen
vragen om de kosten en in
spanningen verantwoord te
maken. Als Vlaming spijt het
me een beetje dat het zo is ge
gaan, maar van de totaal hon
derdvijftig voorstellingen per
jaar worden er honderd in Ne
derland gegeven".
Senf: „Zo gek is dat niet. De
theaters in Vlaanderen zijn op
de vingers van één hand te
tellen, terwijl Nederland er
honderdtwintig heeft. Boven
dien blijkt opnieuw dat een
goed produkt zichzelf ver
koopt. Dit jaar is voor het Ko
ninklijk Ballet van Vlaande
ren in Nederland een proef
jaar, maar ik ben ervan over
tuigd dat we achteraf niet hoe
ven te zeggen dat we hebben
misgegokt. Ik gebruik het
woord proefjaar proforma: het
ballet krijgt een Haags huis,
het Ballet van Vlaanderen
wordt met het Nationale Ballet
en het Nederlands Dansthea
ter de vaste bespeler. Dat kan
ik gemakkelijk zeggen; het
Congresgebouw was immers
steeds uitverkocht, hoewel het
in feite ongeschikt is voor bal
let en musical. Het theater van
het Nederlands Danstheater is
er optimaal geschikt voor, wat
betreft grootte en sfeer".
Integraal
Voorzitter Van Der Bruggen is
het daar helemaal mee eens:
„In sommige theaters moet je
concessies doen, stukken in
korten of er helemaal uitha
len. Dat hoeft in het Muziek
theater aan het Spui niet; het
is zo groot, dat je alle musicals
en balletten integraal kunt uit
voeren. Dat is iets reusach-
In vergelijking met de buur
landen, klaagt Van der Brug
gen, investeert de Belgische
regering bijzonder weinig in
de artistieke produktie. Ook
niet als de uitstraling naar het
buitenland onloochenbaar is.
Daarom moet de dansende
Vlaamse Reus ook wel mikken
op een zo groot mogelijk Ne
derlands publiek, waarbij het
goed uitkwam dat het Muziek
theater aan het Spui nog i
het
groot aantal avonden open promissen.
lie in Vlaanderen gewoon
worden begrepen. Nee,
geen kwestie
woord
keus, zodat zowel Nederlan-
zichtlijnen er ook nog ders als Vlamingen alles ge-
i. _i_ woon kunnen volgen. Maar als
voor een dialect moet worden
gekozen, zoals in het begin
My fair Lady, dan gebeurt
in plat-Aantwarps en
niet in het Hooghaarlemmer-
dijks".
had. Dat het wat betreft akoe
stiek
prima voor elkaar is, wordt als
een zeer prettige bijkomstig
heid ervaren.
Het Koninklijk Ballet van
Vlaanderen heeft, wat betreft dat wel
balletten een uitstekende
naam opgebouwd in eigen
land, in Amerika en recente
lijk ook in Italië; in Nederland
ligt dat niet anders. Dat ook de
musicals bij het Nederlandse
publiek goed aanslaan, is voor
artistiek leider Linda Lepom-
me evenmin een raadsel: „Het
moet voor een Nederlander
erg prettig zijn, een grote mu
sical in de eigen taal te -kun
nen volgen. En let wel, niet in
sappig Vlaams,
Nederlands. Voor de vertalin
gen vragen we immers steeds
bekende Nederlandse auteurs,
die er echter wel voor zorgen 30 juni.
dat ze geen woorden gebrui-
Begin
Het Koninklijk Ballet van
Vlaanderen begint de tien
voorstellingen op 12 januari
met het ballet Don Quichote,
met herhalingen op 13 en 14
januari. De musical Me and
My Girl is te zien op 21 febru
ari, My Fair Lady op 31 maart,
het het ballet La Sylphide op 13,
14 en 15 april. De musical Evi
ta, in het Nederlands Congres
gebouw, is te volgen op 29 en
FRITS BROMBERG
EN HAAG In Literair
heater Branoul in Den
zijn deze maand
wee premières. Donder-
lag 19 januari speelt Trio
Amigos voor net eerst
llHistoria de un amor" en
januari brengt Branoul
jj'elf de eerste opvoering
„Een avond met de
'jieer Teste".
[Historia de un amor" is een
theaterprogramma ge
leerd op het verhaal „Het
an je bloed in de
van Gabriël Garcia
Marquez. Daarin zijn Spaan-
jtalige liederen uit Mexico, Co-
pmbia en Venezuela ver
kerkt. Het verhaal gaat over
en jongen en een meisje uit
e betere kringen in Colombia
|ie op huwelijksreis naar Pa-
gaan. De overgang van
Zuid-Amerika naar het be
schaafde Europa is, naast het
liefdesverhaal, het thema van
deze voorstelling.
Trio Amigos bestaat uit Astrid
Wijn, Emilio de Vlam en Cor
Mutsers. De regie van dit stuk
is in handen van Arno Huy-
bers.
Paul Valéry, de Franse dichter
en schrijver, maakte in 1896
„Une soirée avec monsieur
Teste". In de bewerking die
Walther Scheffer maakte van
dit stuk, volgt het publiek Va-
léry's tevergeefse zoeken naar
een methode die de eeuwige
tegenstelling tusen lichaam en
geest kan overbruggen. Regis
seur Kim Zeegers bedacht
voor" deze voorstelling een
mengvorm van voordracht en
theater. Acteurs zijn Walther
Scheffer en Ellen van Rossum.
Van dit laatste stuk zijn herha
lingen op 27 januari en 2, 3, 4,
10, 23, 24 en 25 februari in
Theater Branoul.
ARCELONA De Spaans-
merikaanse orkestleider Xa-
Cugat is gisteren met
ied opgenomen in de Qui-
|on-kliniek in Barcelona. Hij
1 zware longontsteking
tn'te hoge bloeddruk. Volgens
;en reageert de 89-jari-
fce Cugat goed op de behande
ling. In augustus van het vorig
jaar verbleef Cugat tien dagen
?en ziekenhuis wegens
en ademhalingsproble-
Eerder dat jaar was hij
Énige tijd opgenomen wegens
?en longaandoening. Cugat is
'p 1 januari 1900 in het Spaan-
»e Gerona geboren. Toen hij 12
kas kreeg hij de Amerikaanse
Nationaliteit. In 1970 gaf hij na
ten succesvolle carrière van 50
taar de leiding van zijn orkest
»ver aan Tito Puente. Tien
kar later keerde hij terug naar
lijn geboorteland Spanje en
koos Barcelona als zijn domici-
Geen krant ontvangen? Bel tussen
18.00 en 1900. zaterdags tussen
14.00 en 15.00 uur. teleloonnr. 071-
122248 en uw krant wordt nog dezelf
de avond nabezorgd.
De Amsterdamse stadsarcheoloog J.M. Baart toont de Madonna met kind, gevonden in de Amsterdamse Nieuwmarkt.
Middeleeuwse
Madonna
gevonden
Amsterdam Tijdens herstel
werkzaamheden in de Amster
damse Nieuwmarktbuurt is
een eikenhouten Madonna
beeld gevonden. Stadsarcheo
loog J.M. Baart sprak gisteren
over een unieke vondst en een
zeldzaam onderdeel van de
Middeleeuwse volkscultuur.
Het beeld wordt gedateerd
rond 1340 en is daarmee het
oudste kunstvoorwerp van
Amsterdam.
Het 21 centimeter hoge beeldje
van Madonna met het kind op
de arm was door het verblijf
van 400 jaar in de hoofdstede
lijke bodem weliswaar nog ge
heel in takt. maar ook sterk
uitgeloogd. Daardoor had het
veel van zijn oorspronkelijke
gewicht verloren. Na de
vondst werd het beeld onmid
dellijk in vloeistof gedompeld
waardoor het geconserveerd
bleef. „Zoiets luistert heel
nauw, wanneer er te lang mee
wordt gewacht, valt het beeld
uit elkaar", aldus de stadsar
cheoloog.
De afdeling Archeologie van
de Dienst Openbare Werken
zal het restauratieproces het
komend jaar voltooien. Baart
hoopt dat het daarna een voor
aanstaande plaats in het Am
sterdams Historisch Museum
zal nemen.
Heine, Heine en nog eens
Heine. Zowel voor als na
de pauze klonken gister
avond in de met een grote
schare bewonderaars ge
vulde Kapelzaal gedichten
van de grote Duitse dich
ter Heinrich Heine (1797-
1856) in toonzettingen van
verscheidene componis
ten. Dit alles echter zon
der een ogenblik van ver
veling. De gedachten- en
gevoelsrijkdom van deze
poëzie die in de loop der
tijden een zo ruim aantal
toondichters wist te inspi
reren, bevat blijkbaar vol
doende stof voor een af
wisselende muzikale
avond.
Op voorwaarde uiteraard dat
dit rijke muzikale en poëtische
materiaal in handen van een
gewetensvol vertolker wordt
gelegd.
Nico van der Meel betoonde
zich gisteravond in alle opzich
ten zo'n kunstenaar. Zijn we
van hem gewend dat hij zich
op voorbeeldige wijze in weet
te leven in ziin vertolkingen
(bijvoorbeeld de evangelist in
de passies van J.S. Bach), bij
de uitvoering van de Duitse
liederen, kwam deze eigen
schap wel heel duidelijk naar
voren. Onmiddellijk moet
daaraan worden toegevoegd
dat hij zich mede zo geheel en
al met grote concentratie aan
deze werken kon geven dank
zij de voortreffelijke begelei
ding van pianiste Ineke Drab
be die de zanger in elke nuan
ce moeiteloos vólgde en elke
wending die zich eerst in de
pianopartij aankondigt, tel
kens door een iets geaccen
tueerd spel wist aan te reiken.
Zonder zich ook maar één
ogenblik te laten verleiden tot
- in dit werk altijd op de loer
liggende - dik aangezette cres
cendo's, als surrogaat voor
werkelijk pathos, klonk uit
Van der Meels doorgaans inge
houden interpretatie veel be
grip en vooral ook betrokken
heid met de tekst door, het
geen de muziek zeer ten goede
kwam. Zijn lichte en heldere
tenor kwam daarbij in de lie
deren van Hugo Wolf het
meest tot zijn recht. Huive
ringwekkend mooi werd zo
Wolfs interpretatie van Heines
63e Lyrische Intermezzo „Wo
ich bin, mich rings umdun-
kelt". De uitdaging in deze
deze compositie, een combina
tie van lyriek en drama, ge
concentreerd binnen acht re
gels tot uiting te brengen, was
volkomen aan deze zanger be
steed.
Groot talent was ook in de
subtiele benadering van „Du
bist wie eine Blume" (Heine,
Lyrisches Intermezzo 47) van
Franz Liszt hoorbaar, een ge
dicht dat Van der Meel na de
pauze overigens ook in de in
teressante bewerking van Le-
ander Schlegel bracht. Muzi
kaal meer van belang dan dit
werk van Schlegel en enkele
voor de pauze vertolkte liede
ren van Mendelssohn waren
echter - indrukwekkend sluit
stuk van de avond - zeven lie
deren van Hugo Wolf (op tek
sten uit Heines bundels „Die
Heimkehr" en „Lyrisches In-
der Meel en pianiste Ineke
Drabbe een meesterlijke uit
voering gaven
TOM STRENGERS
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
bioscopen
tel. 01720-20800):
Moonwalker (al): do. t/m zo.
13.45, 16.15. 18.45.
.00. 16.15.
14.00. EUROCINEMA III: Who
framed Roger Rabbit (al); do.
t/m zo. 13.30, 16.00. 18.30,
21.00. ma. di. 18.30, 21.00. wo.
13.30, 18.30, 21.00. EUROCI-
NEMA IV. Coming to America
ker (al); do. t/m zo. 14.30, 19 00.
ma. di. 19.00. wo. 14.30. 19.00.
Coming to America (al): 21.15.
14.30, 18.45, 21.15. Scrooged
(al); 19.00, 21.15. ma. di. 00k
14.30. Frantic (12); Big (al); Who
framed Roger Rabbit (al): 14.30,
19.00, 21.15. Frank en Frey (al);
4.00. REX (Haarlemmerstra
21.1
KATWIJK CITY THEATER I
(Badstraat 30. tel 01718-74075):
Good morning Vietnam (al);
21.15. zo 00k 14.45. Die hard
(16); 19.00. Junglebook (al); do.
vr. za. wo. 14 45. CITY THEA
TER II: Coming to America (al);
do. t/m zo. wo. 14.45, 19.00,
21.15. ma. di. 19.00, 21.15.
VOORSCHOTEN GREENWAY
(tel. 01717-4354): Coming to
America (al); do. t/m zo. 15.45,
19.00, 21.15. Action Jackson
(16); do. t/m za. 15.45, 19.00,
21.15. zo. 15.45, 19.00. A world
apart (al); zo. t/m wo. 20.45.
21.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
Jungle book; 14.00. De redder-
tjes; 14.00.
WASSENAAR ASTRA (tel.
01751-13.269) Red heat (12); vr.
za. zo. 20.00 Manon des Sour
ces (12); ma. di. wo. 20 00.
KINDERVOORSTELLINGEN
Jungle book; vr. za. zo. wo.
14.00.
DEN HAAGASTA 1 (Spui 27. tel.
463500)0.G.: Willow (al); do. t/m
zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
ma. t/m wo 14.00, 18.45, 21.30.
ASTA 2 Scrooged (al); do. t/m
zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
ma. t/m wo. 14.00. 18.45, 21.30.
ASTA 3 Beetlejuice (al); do.
t/m zo. 13.15, 16.00. 18 45,
21.30. ma. t/m wo. 14.00, 18.45.
21.30. BABYLON 1 (Winkel
centrum Babylon, tel. 471656):
Who framed Roger Rabbit (al);
1430, 1645, 19.00. 21.30.
BABYLON 2: Spoorloos (16);
14.30. 17.00, 19.30. 21.45.
BABYLON 3: White mischief
(12); 14 30. 17.00, 19.30. 21.45.
CINEAC 1 (Buitenhof 20. tel.
630637): Moonwalker (al); do. t
m zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30.
ma. t/m wo. 14.00, 18.45, 21.30.
CINEAC 2: Midnight run (al);
18.45, 21.30. ma. di. 00k 14.00.
CINEAC 3: Die hard (16); do.
t/m zo. 13.15, 16.00, 18.45,
21.30. ma. t/m wo. 14.00, 18.45,
21.30. METROPOLE 1 (Carne-
gielaan, tel. 456756): Who fra
med Roger Rabbit (al); do. t/m
zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
ma. t/m wo. 14.00. 18.45. 21.30.
METROPOLE 2: Moonwalker
(al); do. t/m zo. 13.15, 16.00.
18.45. 21.30. ma. t/m wo. 14 00.
18 45, 21.30. METROPOLE 3:
Coming to America (al); 18.45,
21.30. ma. di. 00k 14.00. ME
TROPOLE 4: De ondraaglijke
lichtheid van het bestaan (al);
20.30. ma. di. ook 14.00. ME
TROPOLE 5: Charles Dickens-
Little Dorrit (al); do. 14.00, 20.30
deel 1; vr. 14.00, 20.30. deel 2;
za. 14.00, 17.30 deel 1. 21.00
deel 2; zo. 14 00. 21.00 deel 2.
zo 17.30 deel 1; ma. 14.00 deel
2. 20.30 deel 1; di. 14 00 deel 1.
20.30 deel 2; wo. 14.00 deel 1.
20.30 deel 2. ODEON 1 (He
rengracht 13. tel. 462400): Big
(al), do. t/m zo. 13.30, 16.00.
18 45. 21.30. ma. t/m wo. 13 45.
18.45. 21.30. ODEON 2: Co
ming to America (al); do. t/m
zo. 13.30. 16.00. 18 45, 21.30.
ODEON 3: Dié Hard (16);
18.45, 21.30. ma. di. ook 13.45.
ODEON 4: 18 Again (al); do. t/
m zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30.
ma. t/m wo. 13.45, 18.45, 21.30.
STUDIO 1 (Kettingstraat 12b,
tel. 656402): Bird (al); 20.00.
STUDIO 2: Good morning
Vietnam (16); 19.00, 21.30, do.
t/m zo wo 14.15. STUDIO 3:
Frantic (al); 19.00, 21.30.
HAAGS FILMHUIS: Zaal 1:
Distant voices, still lives; 19.30.
21 45. zo ook 14 00. 16 15 Fool
for love; zo. 14.00. 16.15. Zaal 2:
Hermetisch zwart; 19.30, 21 45.
zo. ook 14 00, 16.15. Zaal 3:
19.30. 21.45. A place in the sun;
do. Clash by night; vr The girl
can't help it; za. Fool for live;
zo Falsche bewegung, ma. He
aven can wiat; di. LAfricain;
NACHTVOORSTELLINGEN
CINEAC 1: 9'/» Weeks (16); za.
00.15. CINEAC 2: The kiss
(16); za. 00.15. CINEAC 3: Fa
tal attraction (16); za. 00.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
CINEAC 2: Walt Disney's
Frank en Frey; do. t/m zo.
13.15. 16 00 wo. 14.00 ME
TROPOLE 3 Frank en Frey; do.
t/m zo 13 15. 16.00 wo. 14 00.
METROPOLE 4: Pippi Lang
kous; do. t/m zo. 13.30, 16 00.
wo 13 45 ODEON 3: Pippi
Langkous do. t/m zo 13.30,
1600 wo 13.45 STUDIO 1:
Jungle book; ma. en di. geen
voorstelling. STUDIO 3: Bam-
bi; 14.00, ma. en di. geen voor
de
NEDERLAND BLIJ
MET BELGISCHE
TV-UITBREIDING
BRUSSEL De komst van
(VTM) levert ook
tv-bedrijven werk op: vier Ne
derlandse producenten gaan
werken voor deze commerciële
zender die in België op 1 februa
ri op kabel begint. De vier zijn
John de Mol. producent Cinevi-
deo die het technische deel van
de openingsshow verzorgt, Han
Peekei en Jef Rademakers, van
wie veertig afleveringen van
Klasgenoten worden uitgezon
den.