„Als je iets mist,
bedenk dan: er
wordt aan gewerkt
,We hebben eruit gehaald wat erin zat'
sombere,
mor m
MST
Ceidoe SouAcmt
WOENSDAG 9 NOVEMBER 1988 PAGINA 11
^tdi jkromans verfilmd
pRDAM De filmmaatschappij Ri-
Pictures te Amsterdam gaat de ro-
lEen Alpenroman" en „De Ziener" van
Vestdijk verfilmen.
ft daarover overeenstemming bereikt met de
jg Administratiekantoor Auteursrechten Si-
VwasJstdijk en Uitgeverij Bezige Bij. Voor de ver
bas'van ..Een Alpenroman" is Paul Verhoeven
bkken, die heeft besloten de Vestdijk-verfil-
I zijn programma voor de komende jaren op
tijd fn' "^en Alpenroman" speelt zich grotendeels
vitserland, waar ook de film zal worden opge-
was {Regisseur van „De Ziener" wordt Gerrit van
(washnaar van ^et Gouden Kalf in 1984 voor „De
in in 1986 voor „Blonde Dolly". Deze sleutel-
VWasian Simon Vestdijk speelt zich af in de jaren
(was flezelfde periode waarin ook de film zal wor-
L„c llaatst. De opnamen zullen de volgende win-
rtsvinden.
Werken kunstenaarsvereniging
Arti et Amicitiae geveild
AMSTERDAM Op een veiling van negentiende
eeuwse schilderijen, op 16 november bij Christie's
in Amsterdam, wordt onder meer een deel van de
„Historische Gallerij" van de kunstenaarsvereni
ging Arti et Amicitiae aangeboden. De twaalf
werken zijn van haar toenmalige leden Charles
Rochussen, Mari ten Kate, Johann Georg
Schwartze, Jan Hendrik van de Laar, Hendrik
Albert van Trigt, Josef Israels, Sybrand Altmann,
Josef de Groot, Gerard Bilders en Johannes Anto-
nius Canta. Arti et Amicitiae in de hoofdstad is de
oudste kunstenaarssociëteit in Nederland. De kijk
dagen zijn van 11 tot en met 15 november. Tijdens
een veiling van Oude Meesters bij Sotheby's in
Amsterdam komen op 14 november twee voor
heen onbekende tekeningen van Rubens onder de
hamer. Hoogtepunt van deze veiling is de teke
ning van het interieur van de St. Bavokerk in
Haarlem door Pieter Jansz Saenredam, geschat op
600.000 gulden.
Knipselcollectie geveild
voor kwart miljoen gulden
AMSTERDAM Zowel de Erven Lever als degenen, die zich
het laatste jaar zoveel moeite getroost hebben om de verzame
ling knipsels van het vroegere Museum van Knipkunst uit Wes-
terbork in Nederland te houden, hadden gisteren een goede dag.
De collectie, ongeveer duizend knipsels uit de zeventiende tot en
met de twintigste eeuw, ging bij een verkoping door Christie's
Amsterdam BV voor een bedrag van in totaal 269.997 gulden in
andere handen over. Het veilinghuis had gehoopt op een op
brengst van twee ton. Bovendien bleven heel veel van de aange
boden knipsels in Nederland. Vier zeer fraaie voorstellingen uit
het leven van Christus, geknipt door Pieter van Haaren in 1805,
bijvoorbeeld, gingen tenslotte voor 29.900 gulden naar het Ne
derlands Openluchtmuseum in Arnhem. En een vergelijkbaar
viertal ging voor 27.600 gulden naar het Westfries Museum in
Hoorn. De beide stukken waren getaxeerd op een bedrag tussen
2500 en 3500 gulden, maar de prijs ervan werd opgedreven door
onder meer een Amerikaan. Uiteindelijk werden slechts negen
aangeboden kavels niet verkocht.
teninl y
(wasjittC
(was
(was i
ngi
tus
was i
was io«p Amsterdam: „Titus.
,,,oc jakespearel" met fragmen-
vvas 1 Shakespeare's „Titua An-
wnc J'. een talkshow met tek-
itaan vanuit improvisaties
nd aan tapes van het ra-
smma van Alan Berg. Ver-
r^e-s swerking en regie: Gerard-
m I*"- Met o.a. Titus Muize-
lard. grof en heftig is
TiT^t Gerardjan Rijnders
opbneelgroep Amsterdam
de titel „Titus. Geen
beare!" voor een select
hap van toneelspelers
leelminnenden presen-
l Maandag ging het we-
j ibrek aan belangstelling
tor. De recensies logen
If om: dit ging te ver.
k I vs laat drie werkelijkhe-
w het toneel door elkaar
%)e eerste wordt wel het
evenwichtige stuk van
n Shakespeare ge-
„Titus Andronicus".
ebuut van de Engelse
egt er niet om. Er wordt
lopende band gemoord,
efouw wordt verkracht,
Iden afgerukt en de tong
"eden. Een vader geeft
nnd voor de hoofden van
[ermoorde zoons. Een
jr eet een pasteitje, ge-
h van haar vermalen
lakespeare wordt tussen
•linifyleerde huiskamertjes
senu van waaruit luiste-
van radiopresentator
Berg in Denver, Colora-
ZIG Ion naar die geliefde en
I Jood. Berg nam geen
''m 4oor de mond. Hij werd
:RSlschoten °°r neo"nazi s-
Tien van het bomvolle
rts dat met lichtflitsen en
iharde geluidseffecten
'9 d<|„ waar pandemonium
Crul- speelt zich ook een
'm®^lige talkshow af. Titus
jaar is de showmaster én
Tierg. Vast item is de
I regionaal, gisteravond
|n Frank van.jeugdthea-
$sttt. Zijn beklag ging
geringe subsidie voor
Igdtheater, waar Het Na-
Ipll Toneel en De Apper
■""tr" veel geld krijgen.
_.p jjan Rijnders trekt pa-
:RD^n tussen ^et decadente
KRA^ome van Shakespeare,
He paranoia van Berg en
aas [ariserende hedendaagse
teveving- Het geweld
i te (de overhand, daar kan
ats pen humor tegenop, laat
inn Dat gebeurt in „Titus.
w<£hakespeare!" niet op de
subtiele, maar wel op
Ikkere platte en zeker
■■^istische manier.
is wel dat deze „Titus"
|ge de kwantiteit -drie
n ineen- nauwelijks de
in gaat. Het stuk lijkt zo
net zijn twee uur wat
'och heb ik genoten van
kelend acteren van Cas
Rik van Uffelen en
nderen, met een specia-
nelding voor Titus Mui-
Na zijn perfecte vertol
van premier Lubbers
nden. excuses voor de
in Rijnders' „Silicone"
!j nu een verbluffende
|e horen van Den Uyl in
esseth. Jammer dat wij
laar niet bij Het Natio-
oneel zullen zien: „Ik
lat Kroket mij niet ziet
getj', zegt hij daarover in de
Hing.
PETER SNEL
^pllandse
ordt 1
v«ramiek in
?":n Bosch
;eh*[BOSCH „Made in
lijj ld" is de titel van een
iij nekexpositie die van 13
k.€ nber tot en met 8 januari
iseum voor Hedendaagse
Het Kruithuis in Den
plaatsvindt. De tentoon-
g omvat Nederlandse ge-
keramiek uit de periode
tot 1988. Zowel topstuk-
nt de naoorlogse kerami-
industrie als ontwerpen
iu speciaal in opdracht
rek^1 museum door enkele
enaars ziin gemaakt ma-
leel uit Made in Holland,
Het Kruithuis.
PRE
BIJNA COMPLETE COBRA-VERZAMELING IN NIEUWE KERK
AMSTERDAM Terwijl
gisteren in de Nieuwe
Kerk in Amsterdam de
tentoonstelling „Cobra,
veertig jaar later" werd
geopend, werden in Ko
penhagen weer eens een
aantal Cobra-werken ge
veild.
Karei van Stuijvenberg, de
Nederlandse zakenman uit
wiens collectie de hele ten
toonstelling in de Nieuwe
Kerk is samengesteld, had er
persoonlijk een medewerker
naar afgevaardigd om mee te
bieden. Want de collectie van
vijfhonderd Cobra-werken die
hij bezit, vertoont nog steeds
enkele lacunes. Van Stuijven
berg: „Als je hier in de Nieuwe
Kerk loopt en denkt: ik mis
nog wat, dan kan je er van uit
gaan dat er aan wordt ge
werkt".
Van Stuijvenberg, die al vier
endertig jaar in Venezuela
woont, kocht pas in 1974 zijn
eerste Cobra-werk, „Figuur
met hoed", uit 1958, van Karei
Appel. Een voor Appel tame
lijk abstract werk. Van Stuij
venberg gisteren: „Het ging
mij toen alleen om die Appel,
daar had ik wel eens van ge
hoord, dat hij maar waLanrot-
zooide, en ik wilde daar wat
van hebben. Daarna kocht ik
een boekje over Appel, dat ben
ik gaan lezen, en vanzelf raak
te ik meer geïnteresseerd in de
hele Cobra-beweging. Ik ben
er gewoon ingerold, een on
schuldige verzamelaar". Vond
hij die Appel toen ook mooi?
Van Stuijvenberg maakt een
wegwerpgebaar: „Nee. Ik wil
de gewoon een Appel hebben.
Het is niet echt bijzonder". En
op de vraag of hij Cobra-kunst
mooi vindt komt geen recht
streeks antwoord: „Het boeit
me, die hele beweging. Ik wil
de van iedere kunstenaar die
met Cobra te maken heeft ge
had iets hebben".
In veertien jaar tijd heeft Van
Stuijvenberg zo'n vijfhonderd
Cobra-werken gekocht, mooie
en minder mooie. Voorop
stond dat iedere kunstenaar
die ooit met Cobra verbonden
was in de collectie terug te
vinden moest zijn. Daarbij
ging het niet alleen om de pe
riode waarin ze in Cobra actief
waren, maar ook om werken
die later gemaakt werden. „Ik
wilde hun persoonlijke ont
wikkeling kunnen volgen. Uit
alle perioden iets hebben".
Het resultaat van die inspan
ningen is nu deels zichtbaar in
de Nieuwe Kerk. Van de vijf
honderd werken die Van
Stuijvenberg verzamelde, en
waarvan er normaal driehon
derd zijn te aanschouwen in
zijn huis in Caracas, zijn er nu
250 te zien op de expositie. Het
gaat om schilderijen, gouaches,
litho's, tekeningen en sculptu
ren. Daarnaast is er veel docu
mentair materiaal te zien zoals
boeken, pamfletten, affiches,
nummers van Reflex, de uitga
ve van de Experimentale
Groep Holland, de Nederland
se tak van Cobra, foto's en
kranteknipsels.
Smit-Kroes
De tentoonstelling werd giste
ren geopend door minister
Smit-Kroes van Verkeer en
Waterstaat. De minister: „Als
ik hier rond kijk en de explo
sie van kleuren en figuren op
mij in laat werken dan wilde
ik zeggen: Cobra heeft de be
vrijdingsgedachte laten voort
duren; gestalte gegeven met
eeuwigheidswaarde; het feest
nooit beëindigd".
Smit-Kroes nam de plaats in
van minister Brinkman van
WVC, die door andere bezig
heden verhinderd was. Dat zij
de expositie opende in de
plaats van de minister van
Cultuur was ook weer niet zo
toevallig, want onder haar
verantwoordelijkheid waren
eerder dit jaar drie postzegels
met afbeeldingen van werk
van Appel, Constant en Cor-
neille uitgegeven, overigens
voortvloeiend uit een voorstel
van koningin Beatrix. Dat ont
lokte de minister de opmer
king: „Er is zojuist gezegd dat
het frappant is dat Cobra in
een kerk exposeert. Het feit
dat er kennelijk ook Konink
lijke zegen op rust zou de re
bellen van 1948 waarschijnlijk
uit hun evenwicht hebben ge
bracht".
Jan Vrijman, maker van de
kort geleden vertoonde op de
TV vertoonde film over Co
bra, „Een opstand tegen de
orde", wiens toespraak een to
taal andere toonzetting had
dan die van de minister haak
te ook in op het verschil tus
sen toen en nu. „Wie had
veertig jaar vroeger durven
dromen, dat het stelletje ar
moedzaaiers dat zichzelf als
schilders en dichters be
schouwde, maar door kunst-
kritici en publiek werd neer
gesabeld als oplichters, bedrie
gers, knoeiers, volksverlak
kers op deze plaats zouden
worden ingehaald en geëerd",
aldus Vrijman.
Vrijman zette zich in zijn toe
spraak fel af tegen de „mayo
naisecultuur", de „behangsel
cultuur" en de „elitecultuur",
een driedeling die onze samen
leving van nu volgens hem
splijt.
De tentoonstelling geeft een
duidelijk beeld van wat Cobra
was en betekende. Direct bij
het begin is een ruimte inge
richt met werk van de eerste
oprichters van Cobra: Appel,
Corneille, de Belg Dotremont
en de Deen Asger Jorn, alsme
de sculpturen van Shinkichi
Tajiri. Van daaruit zijn er drie
routes met elk een van elke
tak van Cobra: Nederland,
België en Denemarken. Er is
voorts een aparte ruimte van
tekeningen van Cobra-kunste
naars en één met werk dat
twee of meer Cobra-kunste
naars samen hebben gemaakt.
Elke kunstenaar heeft een ei
gen ruimte met werk van 1948
tot nu, voor zover zij nog le
ven. Dat geeft ook de moge
lijkheid te zien hoe de diverse
kunstenaars zich hebben ont
wikkeld in latere jaren.
De kosten van de tentoonstel
ling, 600.000 gulden, zijn voor
namelijk bijeengehaald via
sponsors uit het bedrijfsleven.
De tentoonstelling moet min
stens 45.000 bezoekers trekken
om uit de kosten te komen.
BAD TO THE BONE BRENGT ELPEE UIT
UTRECHT „Voor een
Nederlandse band zonder
plaat zaten we aan ons
plafond. We konden ge
woon niet verder komen
dan dit". Met deze opmer
king rechtvaardigt drum
mer Gerben, de jongste
van het drietal broertjes
Ibelings in het kwartet
Bad To The Bone, het
verschijnen van hun eer
ste elpee. „We verwachten
iets meer naamsbekend
heid. We hopen ook op
vollere én betere zalen.
Veel spelen deden we so
wieso al".
Tot zover niets bijzonders. Het
is de klassieke wens, die geuit
wordt bij iedere plaatrelease
van een Nederlandse groep.
Maar Bad To The Bone heeft
meer te Vertellen dan dit soort
gemeenplaatsen, zo moge blij
ken uit het verdere verloop
van dit verhaal.
De gebroeders Ibelings al
leen bassist Paul de Kruyff is
afwezig bij het gesprek ui
ten unaniem hun tevreden
heid over hun titelloze debuut,
een statement voor pure Rock
Roll volgens de harde Sto-
nes-lijn. Oudste broer zanger
Mare: „Natuurlijk zijn er altijd
wel van die kleine dingetjes,
die beter hadden gekund.
Maar dat zal er wel aan liggen,
dat jezelf zo kritisch bent.
Maar tevreden? Zeker als je
kijkt naar de middelen, waar
mee we werkten. Met name in
Silwolde hebben we eruit ge
haald, wat erin zat."
Hij doelt hiermee op de Silvox
Studio in Silwolde, alwaar de
opnamen van de elpee plaats
vonden. Aanvankelijk lag het
in de bedoeling, dat de plaat
ook daar zou worden afgemixt
door de Britse producer Mike
Vernon. Maar tegenslag, ver
oorzaakt door defecte appara
tuur, weerhielden hem van dit
deels reeds uitgevoerde voor
nemen. Besloten werd de
werkzaamheden in Silwolde
dan maar te staken, en „voor
een appel en een ei" te hervat
ten in Vernon's eigen Chip
ping Norton Recording Studios
in Engeland.
Sologitarist Maarten was de
eerste, die de verborgen gebre-
Bad To The Bone: Rock Roll volgens de harde lijn.
ken aan de apparatuur in de
Silvox Studio ontdekte. „De
banden draaiden te langzaam.
Op de eerste dag dat we af-
mixten, hadden we allemaal
zoiets van: hebben we die
nummers zó langzaam ge
speeld? Vernon dacht eerst,
dat wij het ons alleen maar in
beelden, omdat we net een
live-video van onszelf hadden
bekeken. Daar stonden de
nummers allemaal veel sneller
op. Maar 's avonds bij het vier
de nummer, „Have Mercy"
een traag liedje, wist ik het ze
ker. Ik hoorde gewoon, dat het
lager klonk." Met een stern-
vorkje als bewijsmiddel toog
Maarten naar Vernon, die hem
compleet gefrustreerd zowat
aanvloog.
Dat was zo ongeveer het enige
minpunt in de verder als
enorm stimulerend ervaren
samenwerking tussen Bad To
The Bone en Mike Vernon,
een topkracht uit de Britse
producerswereld. In het verle
den hielp hij ondermeer mee
aan de totstandbrenging van
de unieke sound van de oude
Fleetwood Mac, Dr. Feelgood,
Mickey Jupp en meer recente
lijk Blues 'N' Trouble en
Roachford. Niets dan lovende
woorden voor deze échte
crack, als het aan Gerben ligt.
„Het was geweldig, om met ie
mand samen te werken, met
zo'n geschiedenis in de Rock
Roll. We hebben veel van hem
geleerd op het gebied van de
studio-ervaring en ook zeker
op het vocale vlak."
Zanger Marc, in de kuif ge
schoten door deze woorden
van zijn jongste broertje, te
kent protest aan. „Vernon was
er zeer op gefixeerd, dat de
zang verstaanbaar was. We
hebben bovendien wat aan de
achtergrondvocalen zitten
sleutelen." Behalve dat hame
ren op de verstaanbaarheid
van de teksten, heeft Vernon
hier en daar ook wat „krom
Engels" gezuiverd. Al met al
minimale aanpassingen, maar
wel heel nuttige, aldus de
band. „Het leukste aan Vernon
vond ik, dat hij zo vreselijk
enthousiast was," herinnert
Mare zich nog.
Stones-methode
In de studio hanteerde Vernon
de Stones-methode bij de pro
ductie. Dat betekende, dat zo
veel mogelijk het live-geluid
werd aangehouden, en dat
slechts heel spaarzaam werd
FOTO: PR
gebruikgemaakt van overdubs.
Technische man Maarten:
„Per nummer zocht hij naar
het juiste geluid. Géén enkel
nummer is in dezelfde sfeer
opgenomen." Nuances werden
aangebracht door middel van
koortjes, akoestische gitaar en
percussie. Orgelpartijen wer
den ingespeeld door Cor Wil-
lemse, de onvolprezen „vijfde"
Fatal Flower.
Gerben haalt het enthousias
me van Mike Vernon aan voor
deze Willemse: „Hij hing zo
ongeveer aan het dak, toen
Cor begon te spelen. Waar we
die in hemelsnaam vandaan
hadden gehaald. Zelfs in En
geland liepen er nog maar drie
rond van dat niveau. Voor
drie nummers in te spelen,
was drie uur ingeruimd. Maar
in één uur stond het er alle
maal al op!" „Dat orgel bin
nenslepen, kostte meer tijd,"
vult Maarten deze anekdbte
droogkomisch aan.
Overigens heeft Bad To The
Bone net als The Fatal Flo
wers ook de beschikking over
een dergelijk vijfde bandlid, in
de persoon van Robbert Ver
snel. Een manusje van alles,
die inzetbaar is op verschillen
de posities als reservebassist,
roadie en loopjongen van de
band. Op de elpee tekent hij
voor het akoestische gitaarge
luid. Maar op de hoes zien we
het basisviertal, lui en quasi-
verveeld a la The Ramones te
gen het busje leunen, waarmee
ze vanuit Utrecht naar de op
tredens plegen te gaan. Tot an
derhalf jaar geleden was dit
tevens de houding, die de jon
gens in zakelijk opzicht aanna
men. Tot die tijd liet Bad To
The Bone het nog teveel op
zijn beloop. Sinds de komst
van een doelgericht manage
ment behoort dit gedrag tot de
verleden tijd. Het hele proces
rond de band, die ooit als de
„S5-Band" door het leven
ging, is in een stroomversnel
ling geraakt.
Familieband
De geschiedenis van Bad To
The Bone, die als een echte
„family-band" betaamt, aan
ving in de garage bij het ou
derlijk huis in Reeuwijk, heeft
een voorlopig hoogtepunt be
reikt in de vorm van een el
pee. De niet strikt noodzakelij
ke aanwezigheid van de groep
bij het afmixen van de plaat in
de Chipping Norton Recording
Studios heeft bij de betrokke
nen waarschijnlijk nog de
meeste indruk achtergelaten.
„Je krijgt een onwijze kick, als
je daar binnenkomt. Er hingen
allemaal gouden en platina
platen van echt van die we-
reldacts, zoals Status Quo en
Duran Duran, die daar hebben
opgenomen. Alleen jammer,
dat we daar zelf niet hebben
gespeeld," besluit Gerben.
Ach, wie weet worden ze wel
op het Witte Huis gevraagd na
de Amerikaanse presidents
verkiezingen van 8 november,
naar aanleiding van hun enige
maatschappijkritische nummer
op de plaat, „Tear Down The
White House."
ROBBERT TILLI
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
ALPHEN AAN OEN RIJN EU
ROCINEMA I (Van Boetzelaer-
slraat 6. tel. 01720-20800): Co
ming to America (al); 18.45,
21.30. wo. ook 13.45. EURO
CINEMA II: Bright lights, big
city (12); 18.30. 21.00. Speur
neuzen (al); wo. 14.00. EURO
CINEMA III: Good morning Viet
nam (al); 18.30. 21.15. wo. ook
13.30. EUROCINEMA IV: Die
hard (16); 18.30, 21.15. wo. ook
13.30.
LEIDEN LUXOR (Stationsweg
19. tel. 071-121239): Die hard
(16): 19.00. 21.15. LIDO en
STUDIO (Steenstraat 39. tel.
124130): De ondraaglijke licht
heid van het bestaan (al); 20.00.
Read heat (12); Big business
(al); Coming to America (al);
Good morning Vietnam (al):
14.30. 19.00, 21.15. Junglebook
(al); wo. 14.30. TRIANON (Bree-
straat 31. tel. 123875): The last
emperor (al); dag 20.00. REX
(Haarlemmerstraat 52. tel. 071-
125414): Passion pit (16); 14.30.
19.00. 21.15.
KATWIJK CITY THEATER I
(Badstraat 30. tel. 01718-74075):
Men on fire (12); 19.00. wo. ook
14.45. Nico (12); 21.15. CITY
THEATER II: House of games
(12); 19.00. 21.15. My little pony
(al); wo. 14.45.
VOORSCHOTEN GREENWAY
(tel. 01717-4354): Cry Freedom
(al); ma. t/m wo. 20.15. Manon
des sources (al); do. t/m wo
20.45. Three men and a baby
(al); wo. 15.45.
WASSENAAR ASTRA (tel.
01751-13.269): Maurice (16);
ma. di. wo. 20.00.
KINDERVOORSTELLING
Het geheim van Nimh; wo.
14.00.
ZOETERMEER PROMENA
DE: Coming to America; ma. di.
20.00. Salsa; ma. di. wo 20.00.
Die hard; ma. di. 20.00. wo.
14.00, 20.00. Troetelbeertjes in
wonderland; wo. 14.00.
DEN HAAGASTA 1 (Spui 27, tel.
463500): Big business (al);
14.00, 18.45, 21.30. ASTA 2:
The seventh sighn (12); 14.00,
18.45. 21.30. ASTA 3: Mas
querade (al); 14.00. 18.45, 21.30.
BABYLON 1 (Winkelcentrum
Babylon, tel. 471656): Good
morning Vietnam (al); 14.30,
16.45. 19.00, 21.30. BABYLON
2: Spoorloos (16); 14.30. 17.00.
19.30. 21.45. BABYLON 3: A
world apart (al); 14.30, 17.00.
19.30. 21.45. CINEAC 1 (Bui
tenhof 20. tel. 630637): Die hard
(16); 14.00. 18.45, 21.30. CI
NEAC 2: Red heat (12); 14.00.
18.45. 21.30. CINEAC 3: The
presidio (12); 18.45. 21.30. ma.
di. ook 14.00. METROPOLE 1
(Carneglelaan. tel. 456756): Co
ming to America (al); 14.00.
18.45, 21.30. METROPOLE 2:
Frantic (al); 14.00. 18.45. 21.30.
METROPOLE 3: The house
on Carroll street (al); 14.00,
18.45, 21.30. METROPOLE 4:
The last temptation of Christ
(12); 14 00. 20.30. wo. 20.30.
METROPOLE 5: De ondraag
lijke lichtheid van het bestaan
(al); 14.00. 20.30. ODEON 1
(Herengracht 13. tel. 462400):
Coming to America (al); 13.45.
18.45. 21.30. ODEON 2: Ste
ven Seagal is „Nico" (16);
13.45, 18.45, 21.30. ODEON 3:
Die hard (16); 13.45. 18.45,
21.30. ODEON 4: Deadly pur
suit (12); 13.45. 18.45, 21.30.
STUDIO 1 (Kettingstraat 12b,
tel. 656402): Hope and glory (al);
19.15, 21.45. wo. 14.00. STU
DIO 2: Hairspray (al); 19.00.
21.30. STUDIO 3: Beyond the
rapy (16); 19.00, 21.30.
HAAGS FILMHUIS: Zaal 1
Tampopo. 19.30. Un ragazzo di
Calabria; 21.45. Zaal 2: Trial on
the road; 19.30. 21.45. Zaal 3:
19.30, 21.45. Entuziazm; ma.
Nieuw Babyion; di. Storm over
Azie; wo.
KINDERVOORSTELLINGEN
CINEAC 3: De reddertjes; wo.
14.00. METROPOLE 4 Jungle
book; 14.00. STUDIO 3: De
laatste eenhoorn; wo. 14.30.
Dak- en thuislozen
"Zijn dat ook
MENSEN
ZOALS
WIJ?"
Reageer:
Landelijk V.P.C.
Antwoordnr. 9089
3500 ZA Utrecht
Tel. (030) 33.15.49