Oorstrelende Prince bezingt God en liefde „Prince neuriet in mijn auto op zijn eigen muziek" ;unst ,Er is meer tussen de galerij en het toneel dan wij weten" Prince slaapt in Den Haag en musiceert in Rotterdam £c4doc Commit DONDERDAG 18 AUGUSTUS 1988 PAGINA 15 FREEK DE JONGE IN TONEELBLAD MAART: y X bek de Jonge: „Er is meer..." FOTO: GER DIJKSTRA DEN HAAG Het to- neelvuur dient aangewak kerd en schriftelijk te worden begeleid. Dat is de mening van een aantal theaterwetenschappers en anderen, die van toneel het dagelijks brood heb ben gemaakt en daarom hebben besloten tot de op richting van een nieuw to neeltijdschrift „Maart" dat onder hoofdredactie van Hans Croiset vijf keer per jaar moet verschijnen in een oplage van 4.000. Vandaag voor de eerste keer. Hoewel de initiatiefnemers spreken van een schraal artis tiek en intellectueel klimaat in ons land, zijn zij er wel van overtuigd dat de belangstelling voor het toneel groot genoeg is om er de uitgave van een der gelijk tijdschrift op te baseren. Of, zoals Freek de Jonge in een puik interview in het eer ste nummer van „maart" aan voert: „Er is meer tussen de galerij en het toneel dan wij weten". De initiatiefnemers laten we ten: „Het repertoiretheater in ons land heeft lang genoeg op een laag pitje gestaan. Twee grote repertoiregezelschappen in het westen, het RO-theater in Rotterdam en het Nationale Toneel in Den Haag, vangen dit seizoen hun werkzaamhe den aan en voegen zich bij To neelgroep Amsterdam dat een jaar eerder startte. Maart wil als toneeltijdschrift ertoe bij dragen dat het vuur opnieuw aanwakkert". De lezer hoeft geen glitter of roddel te verwachten, omdat de samenstellers „geen secte vormen" met de daarbij beho rende geheimtaal. Het nieuwe toneeltijdschrift wordt gemaakt door Hans Croiset (hoofdredactie), Hana Bobkova, Leonard Frank, Maarten van Nispen, Ger Thijs, Roelf Huizenga en Men- no Landstra (vormgeving). In het eerste nummer zijn de Maart-medewerkers Dunbar Ogden en Maarten van Nispen in openhartig gesprek met Freek de Jonge, die indrin gende antwoorden geeft op terzake doende vragen. Het plan om een aantal Nederlan ders te vragen welk toneelstuk ze nog eens zouden willen zien, is uitgevoerd met Rudi Fuchs, directeur van het Haags Gemeentemuseum, als eerste. Saskia Boerma praat met hem. Voorts in dit eerste nummer: de vraag waarom hedendaagse regisseurs Woyzeck willen en sceneren; Hana Bobkova over de noodzaak van het conse quente gebruik van monolo gen in modern toneel; een Westerse kijk op Alkestis; een interview van Willem Jan Ot- ten met de vertaler van Alkes tis; een analyse in het Engels van „Freek on stage", Shireen Strooker („bang dat ik niet verliefd word") in gesprek met Saskia Boerma; Hans Croiset in de rol van chroniqeur: de Shakespeare-vertalingen van Komrij, nieuw proza van Ger Thijs en commentaar van to neelrecensenten op het afgelo pen seizoen. Voetbal is geen oorlog meer, toneel is dat kennelijk wel. Niet zonder ironie drukt „Maart" deze zin af uit de ver taling van Komrij uit Shakes peare's Troilus en Cressida: „Applaudisseer of fluit, net wat u wilt. 't Is winnen en verliezen, kortom: oorlog". Toen al. FRITS BROMBERG er Ar r kon 'ehaalc ïauwel 3BOUT: Feest van de Miljoenste [iet ongemerkt jorbij" ■volg van de voorpagina) LVERSUM Veroni- kiirecteur Rob Out left laten weten, dat er pst heerst bij de binnen- >mst van het miljoenste en dat hij dit niet on- nerkt voorbij zal laten Nadere informatie trover houdt hij vast tot j augustus, wanneer de troeporganisatie zijn jnterpersconferentie kt. [elk geval zal worden nage- tn op welk moment de im van het miljoenste lid d genoteerd, zodat aan de td daarvan ook het adres li worden achterhaald. Rob it zou van plan zijn daar pgst persoonlijk bloemen lof andere goede gaven aan is te bezorgen, oralsnog maakt bij zich in zorgen over het verloop jral onder de tientjesleden, renlang leed de VPRO eron- r, dat tientjesleden, die zich spontaan hadden aange gorde n| n op dé lats ein itreven >op was tekenii i. „Ch voor geen ils voi al was' irdoor voortdurend af. De spant zich er voor in htjesleden blijvend in te lij- n. Een moeilijkheid is daar- wel, dat 15-jarigen niet (gesproken kunnen worden hun financiële verplichtin- Ien dat daarvoor ouders en [den moeten worden bena- programmatisch schijnt M Out van plan te zijn iets dit feest van de miljoenste oen. Hierover zullen op termijn nadere medede- fcen volgen. anospelen ider jktersbegleiding jUILA Bij de Europese lière van „Vexation", een locompositie van de Frans- Erik Satie van 20 uur, n artsen naast de concert- igel staan om indien nodig lianist Silvio Felicioni voor >rten te behoeden. Bij het *rt, dat gisteren werd aan- jndigd voor 28 augustus, ook het publiek worden :fd op het doorstaan van herhalingen van de 152 van Satie. Het Italiaanse •otschap voor muziek-the- ie zal onder de aanwezigen [enlijsten verdelen waarop lijk moeten geven van hun ustzijnstoestand." „Vexa- is in 1893 gecomponeerd, slechts viermaal - en al- buiten Europa - uitge- :ven ja intract »e groe| geven, gearri alen", p af. Imburg vraagt It- fee ton voor 'ereldmuziek- incours RKRADE Gedeputeerde L ien van Limburg hebben eren Provinciale Staten qrhrnjfrgesteld aan de organisato- van het Wereldmuziek- :ours in Kerkrade, dat ko- id jaar wordt gehouden, 000 gulden subsidie te ver in. Dat is bijna twintig pro- 1 van het geraamde tekort ruim een miljoen gulden, rest van het tekort zal het feiten worden gedekt door al gau lidies van rijk en gemeen- il ik e^Van de gemeente wordt we ze ninste een half miljoen i kans 'en verwacht en van het drie ton. De totale kosten i, Wilfi r het vierjaarlijkse con- charmirs, dat van 30 juni tot 23 n jeu{r[l989 voor de elfde keer in luis, B< krade wordt gehouden, be- ontwi n 2,7 miljoen gulden. Aan 'en jon{ ttes hopen de organisato- we nie negen ton te ontvangen, i we z i het evenement nemen incept tallen blaasorkesten, fanfa- geen en harmonieën uit 25 lan- hetzel deel. De kosten kunnen 1-4 bij l zienlijke worden gedrukt Iverliesjr de inzet van de inwoners n hoe Kerkrade. Ze huisvesten >i dat iwnoeg gratis de duizenden ;uur kaltenlandse muzikanten. Concert Prince. Met Prince (zeng, gitaar). Sheila E (drumt), Dr. Fink (toetten), Boni Boyer (zang, toet ten), Miko Weaver (gitaar, zang), Levi Seacer jr. (batgitaar, zang), Eric Leedt (saxofoon, fluit), Atlanta Blizz (trompet), Cat (zang, dant). De Kuip, Rotterdam. Gisteravond. Herhalingen: vanavond en morgen. Prince regeert als een vorst over een muzikaal koninkrijk, dat net zo divers is als het aan tal vissen in de zee. Zijn com posities fonkelen daarbij als de sterren aan een heldere hemel. Hij neemt zijn concertbezoe kers mee op een ontdekkings reis langs de mooiste muzikale paden van hun dromen en wiegt hen zachtjes met oor- strelende klanken naar een ze vende hemel. Prince zien en dan sterven is misschien wat overdreven, maar wie de kleine man uit Minneapolis op het podium aan het werk heeft gezien tij dens zijn „Lovesexy '-tournee kan beamen, dat het genie zijn toehoorders een muzikale we reld binnenleidt, die mooier is dan hij ooit had kunnen be denken. Met een mengeling van rock, pop, soul en funk bezorgt Prince zijn toehoor ders kippevel, maar ook een warm gevoel van binnen. De show, die een paar weken geleden in Parijs van start ging, stond gisteravond in de Rotterdamse Kuip. Daar ont vouwde zich een spektakel dat een serie hoogtepunten aan- eensmolt alsof er geen diepte punten bestaan. Nadat Prince zich in een witte automobiel op het podium heeft laten rijden, stuwt hij de show met heftig swingende funk naar een memorabel peil. Vooral het eerste half uur is een aaneenschakeling van songs, maar Prince houdt het tempo ook tijdens de rest van het concert erin. Daarbij worden de vlijmscherpe breekpunten gekoppeld aan nieuwe explosieve uitingen, die telkens blijven verrassen doordat ze muzikaal uit vele vaatjes worden getapt. Zijn hechte, acht man tellende be geleidingsband levert puntige soli af en zorgt voor een strak ke begeleiding in composities als het sentimentele „Slow Love" en het opzwepende „Jack U Off". Bij Prince is er geen ruimte voor ongerepe- teerde ego-tripperij. Het zou de delikate muzikale stort vloed alleen maar verstoren. Het betekent niet dat Prince de nummers van zijn elpees zomaar naspeelt. De basis her innert weliswaar aan het origi neel, maar de gedaantewisse ling is grondig genoeg. Hij bouwt zijn composities op theatrale manier uit of kort ze in, maar altijd met zoveel klas se dat de opgenomen versies er slechts bij in de schaduw staan. „When Doves Cry" en Blaaspartijen Opvallend zijn de rollen van Eric Leeds en Atlanta Bliss, die met hun blaaspartijen de toon van het concert bepalen, hoewel Sheila E achter haar drumstel ook genoeg ruimte krijgt. Er is zelfs tijd voor een ouderwetse en enigszins mis plaatste drumsolo. Prince zelf triomfeert in adembenemend mooi gitaarspel en bewogen zang, waarbij hii ondertussen het gehele, uit drie lagen be staande podium bespeelt en veelal de elastische Cat aan zijn zijde vindt. In het sentimentele „When 2 R In Love" steekt hij zijn lief de voor de energieke danseres niet onder stoelen of banken, maar Prince houdt van tegen stellingen en het idyllische ta fereeltje wordt het volgende moment ruw verstoord door het pompende „Let's Go Cra zy". Toch speelt de liefde een belangrijke rol in de show. Na een uur blijken alle korte to neelstukjes die hij heeft opge voerd als de delen van een in ventieve en futuristische puz zel in elkaar te passen. Bob George, het negatieve alter ego van Camille moet dan het onderspit delven om zo de po sitieve kant te laten winnen. Dat gaat gepaard met veel the ater, waarbij Prince in een Prince, oog en oor strelend. lange jas en een geweer in zijn hand op het podium ver schijnt. Er volgen geluiden van sirene's en uiteindelijk een schot. Dan wordt het don ker en volgt een ingetogen versie van „Anna Stesia". Lichtshow Het meer dan twee uur duren de concert is in een fraaie lichtshow gestoken met een bijna onuitputtelijke hoeveel heid aan effecten en kleuren van de rode gloed in „Little Red Corvett" tot de kaleidos- copische kleurenpracht in „Al phabet Street". Ondertussen predikt Prince niet alleen de liefde, maar lijkt hij ook klaar voor wat meer aandacht van de Evangelische Omroep. Hii wil weten of Holland in Goa gelooft. Het gewillige publiek, dat eerder zonder veel aan moediging zijn aanstekers heeft laten aan- en uitfloepen op de tonen van de muziek en uit volle borst heeft meegezon gen, barst in koorzang uit met „Love Is God". „Als je niet in hem gelooft, zal er een dag ko men dat het wel gebeurt. Ik hou van God, daarom zing ik hier vanavond", laat Prince op emotionele toon weten. Even later volgt de aangrij pende gospel „The Cross", ter wijl hij alleen met zijn gitaar FOTO: ANP alle schijnwerpers op zich ge richt ziet. Prince weet, na zijn hoog standje van vorig jaar met „Sign 'O' The Times" opnieuw te overtuigen met zijn „Love- sexy"-tournee. Toch geeft hij de toehoorder ook het gevoel dat hij nog mooie dingen voor hem in petto heeft, zeker mu zikaal. De show laat in elk ge val een blijvende indruk ach ter door de intense, heftige en indrukwekkende manier waarop hij zijn publiek be speelt. Prince bewees nog eens dat hij dè ster van de jaren tachtig is en een troon-opvol- ger heeft zich vooralsnog niet aangediend. HANS PIËT DELFTENAAR GERARD VALSTAR, CHAUFFEUR VAN IDOOL: „Het merk van de wagen waarin ik Prince de komende dagen vervoer vertel ik echt niet. Dan heb ik straks half Nederland op mijn motorkap en dat is alleen maar lastig", zegt Gerard Val- star, voor de aanvang van het eerste concert-avond van Prince in de Rotterdamse Kuip. FOTO: SALKO OCIPENTO ROTTERDAM „Na tuurlijk, ik vind het fan tastisch dat ik een ster van wereldformaat een paar dagen door Neder land mag vervoeren, maar ik voel me geen la kei van Prince. Als chauffeur zorg ik bovenal dat hij veilig op de plek komt waar hij wezen moet", zegt Gerard Val- star. Sinds dinsdagavond rijdt de nuchtere Delfte naar het muzikale genie in zijn auto door ons land van hot naar her. „Af en toe babbelen we wat, maar meestal dirigeert Prince vanuit de auto zijn zakelijke aangelegenhe den en praat met zijn bo- dycard. Gisteren wilde hij een paar nummers op een cassettebandje horen. Hij heeft toen op zijn eigen muziek prinsheerlijk zit ten neuriën." „Daar komt-ie", roept een jongedame opgetogen voor de Rotterdamse Kuip. Ze wijst in de richting van een dure kar met toeters en bellen. Een man van middelbare leeftijd met blond, gekruld haar stapt uit. Helaas, geen Prince. Ge rard Valstar herkent deze si tuaties. „Er zijn fans die worden helemaal hysterisch als ze hun idool van heel dichtbij zien, bij voorbeeld in de auto waarmee hij of zij ar riveert. Dat is dan ook de re den waarom ik het merk en de kleur van mijn wagen ab soluut niet noem. Stel je voor, dan heb ik straks half Neder land voorop de motorkap. Dat is yoor Prince en mijzelf al leen maar lastig. Ja, het is wel een bijzondere én opvallende auto." Sterren De Delftenaar, mededirecteur van een touringcarbedrijf, zit al veertien jaar in het vak en heeft zich vooral toegelegd op het vervoeren van bekende en iets minder bekende pop sterren. Hoewel in zijn bedrijf 25 mensen werken, rijdt de baas de sterren meestal zelf. Een kleine opsomming: Bruce Springsteen, The Stones, Dia na Ross, Simon and Garfun- kel, Lionel Ritchie en onlangs nog George Michael. „Vooral Ritchie is een wereldvent. Een toffe peer. Alleen Mi chael Jackson ontbreekt jam mer genoeg nog. Mijn kinde ren, van 10, 12 en 14 jaar, zijn altijd razend enthousiast en uiteraard trots op pa. Ze ver tellen er verhalen over aan hun vriendjes en vriendinne tjes. Ik maak ook wel het een- en-ander mee en hoor wel eens wat. Toen ik Prince dinsdagavond van vliegveld Schiphol haalde, vertelde hij me over het slechte weer tij dens zijn optreden in Oslo. Hij treedt bij voorkeur binnen op, overdekt. Hij zei dat hij hoop te op mooi weer in het Feye- noordstadion. In eerste in stantie zou Prince al maandag in Nederland arriveren. Ik stond op het vliegveld en toen kwam hij niet opdagen. Ik weet ook nog niet hoelang hij blijft, dat merk ik wel. Meest al gaan we na een concert nog even de stad in. Doorzakken doet Prince niet. Ik zal het waarschijnlijk wel elke och tend licht zien worden, dan weet je dus wel hoe laat het „Ik heb een keer ontzettend gelachen", zegt Gerard Val star. „James Last is voor een paar concerten in ons land en ik haal hem op bij het hotel. Op het moment dat we willen wegrijden begint de motor he vig te sputteren. Zegt James - uiteraard in het Duits - „Dat is de benzinepomp". Ik denk jij kan me wat, jij hebt toch alleen maar verstand van muziek! Op een gegeven ogenblik start de auto en we rijden weer een paar kilome ter. Op de Rijksweg staan we opnieuw stil. Ik bel een mon teur van de zaak en ja hoor: de pomp van de bezine bleek kapot te zijn. James Last had dus toch gelijk". Minder plezierig zijn de ido len uit verre oorden die den ken dat je met de auto in ons kikkerland in een kwartiertje van Alblasserdam naar Ap pelscha rijdt. „Als er aan de kant van de weg 100 staat dan ga ik absoluut niet harder", aldus chauffeur Valstar. „Soms zit een bodycard me dan een beetje op te porren, maar ik vertik het om het gaspedaal verder in te trap pen. Als de politie me aan houdt ben ik de pineut. Soms zegt zo'n idool: ik betaal de bon wel als we worden aange houden. Maar zodra de ster weer in zijn eigen land is, kan ik fluiten naar mijn centen. Dat risico wil ik niet lopen. Bovendien, als we onderweg verongelukken, dan kom ik op een wel heel vervelende manier in de geschienisboek- jes van de popwereld." JOEL BATENBURG DEN HAAG Prince en zijn gevolg hebben tijdens hun verblijf in Nederland. Den Haag uitgekozen om de nachten door te brengen, maar het dansen gebeurt in Rotterdam op het zeventig bij tachtig voet grote podi um, dat staat opgesteld in dè Rotterdamse Kuip. De klei ne man die door jazz-trom- petist Miles Davis wordt om schreven als „De Duke El lington van de jaren tachtig" koos het hotel Des Indes aan het Lange Voorhout als on derkomen voor zijn drie da gen durend verblijf in Ne derland. Reden...? Omdat het er zo lekker rustig is. Bij Prince in de buurt ko men, lukt alleen als hij een feestje geeft zoals onlangs in het Londense Camden Pala ce waar hii na zijn eerste concert in de Wembley Are na, met aan zijn zijde de danseres Cat, even zijn ge zicht liet zien of na zijn eer ste Europese concert toen hij in de Parijse club Les Baines Douches om drie uur 's nachts nog even een concert gaf voor vierhonderd toe hoorders. Maar een prater is hij niet. Om meer over „dè ster van de jaren tachtig" te weten te komen, moet je zijn adem voelen, hem recht in zijn gezicht kunnen kijken. Als ik het hotel binnenstap terwijl ik zelfverzekerd om mij heen kijk, krijg ik te maken met een personeels lid, dat mij laat weten dat Prince niet in het hotel lo geert. 'Ik bluf dat ik een af spraak met hem heb en kom, na nog vele gezichten te zijn gepasseerd, die alle maal van niets weten, uit eindelijk oog in oog te staan met een van de vele mana gers die Prince ongetwijfeld heeft. Nee, van een inter view weet hij niks af, want Prince doet geen interviews. Bovendien is hij er niet. Hij is even een ommetje ma ken Om nog even te kunnen rondkijken, hou ik hem aan de praat en vraag belang stellend hoe de tournee tot nu toe is verlopen. „Uitste kend. We komen net uit Groot Brittannië, waar we de cynische Engelsen van Prince-toverkracht hebben overtuigd. Bij jullie Neder landers zal dat wat minder problemen geven, want jul lie hebben Prince altijd een warm hart toegedragen", laat hij weten. „Maar je moet nu gaan. Ik kan je ver der ook niks vertellen Even later leer ik dat Prince met zijn gevolg een hele eta ge van het hotel heeft afge huurd. Hij zit in de dure Pentagon-suite van het ho tel. Als ik een employee aanschiet en vraag of ze veel last hebben van het gezel schap, schudt hij zijn hoofd. „We zijn wel wat gewend. In het verleden hebben meer belangrijke gasten ons hotel uitgekozen om te ver blijven. Bovendien gebruikt hij Des Indes voornamelijk als onderkomen. Zo heeft hij bijvoorbeeld zijn eigen kok bij zich Opvallend was wel de enor me hoeveelheid bagage, die het gezelschap met zich meedroeg. Daaronder be vond zich ook geluidsappa ratuur, die momenteel in Prince's kamer staat opge steld. Het ontbrekende toet senbord werd gisteren in Den Haag aangeschaft. Prince wil op elk moment van de dag, maar vooral de nacht, wanneer hij inspiratie krijgt of even niets heeft te doen, kunnen componeren. Zijn catalogus onuitgebracht materiaal omvat momenteel zo'n 350 composities. Intieme details over de in richting van zijn kamer lek te op mijn ronde door het hotel ook uit. Zo leerde ik dat hij zich van een zesper- soons dekbed bedient om warm te blijven. De ramen van zijn suite zijn overigens geblindeerd met geen ande re reden dan dat hij onge stoord van zijn nachtrust wil genieten. Prince is een laat slaper die vaak pas vroeg in de middag zijn ogen opent. De Lovesexy-tournee 1988 waarmee hij momenteel Eu ropa bereist, kostte zo'n twee miljoen dollar om op poten te zetten. Om alles in goede banen te' leiden, maakt hij gebruik van ne gentig personeelleden onder wie een eigen kapster. Vijf tig van hen zijn nodig om de technische aspecten te be moederen. Het gaat tenslotte om honderd ton aan appara tuur, die per boot, vrachtwa gen en vliegtuig van stadion naar stadion wordt gereden. In Rotterdam blijft het hele circus drie dagen staan. Dat geeft zijn personeel de kans ook iets van Nederland te zien. Veel vrijetijd hebben ze echter niet. Prince is een perfectionist en wil dat blij- HANS PIËT Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straal 6. tel. 01720-20800): Rambo III (12); 13.45. 18.45, 21.30 zo. ook 16.15. EUROCI NEMA II: Biloxi Blues (al); 18.30. 21.15. zo. ook 16.0C. My little pony (al); 14.00. EUROCINE MA III: Crocodile Dundee II (al); 13.45, 18.45, 21.15. zo. ook 16.15. EUROCINEMA IV: Hon- neponnetje (al); 13.30, 18.30. zo. ook 16.00. Cry freedom (al); 21.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Rambo III (12); 14.30. 19.00, 21.15. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39. tel. 124130): De ondraaglijke licht heid van het bestaan (al): 20.00. zo. ook 14.00. Prince sign the times (al); Crocodile Dundee II (al); Honneponnetje (al); Salsa (al); 14.30. 19.00 en 21.15. Jun- giebook (al); do. vr. za. ma. di. WO. 14.30. TRIANON (Breestraat 31. tel. 123875): Last emperor (al); 20.00. REX (Haarlemmer straat 52. tel. 071-125414): Flesh Connection (16); 14.30. 19.00, 21.15. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Police Academy V (al); 14.45, 19.00, 21.15, behalve za.- en wo.-middag. Avontuur met een staartje (al); za. wo. 14.45. CITY THEATER II: Gooi mama uit de trein (al); 14.45, 19.00, 21.15. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Police acade my 5 (al); do. t/m zo. 15.45, 19.00. ma. t/m wo. 15.45. Three men and a baby (al); do. t/m wo. 14.15. 20.30. The last emperor; do. t/m zo. 20.45. ma. t/m wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING De reddertjes; do. t/m zo. wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA (tel. 01751-13269): The last empe ror; vr. t/m wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING Ghostbusters; za. t/m wo. 14.00. ZOETERMEER PROMENADE: Rambo III; do. 14.00, 20.00. vr. t/m zo. 14.00. 19.00. 21.30. ma. t/m wo. 20.00. wo. 14.00. Crocodile dundee; do. 14.00, 20.00. vr. t/m zo. 14.00, 19.00. 21.30. ma. t/m wo. 20.00. wo. 14.00. Honneponne- Jje; do. ma. di. wo. 20.00. vr. za. zo. 19.00, 21.30. My little pony; do. t/m zo. wo. 14.00. DEN HAAGASTA 1 (Spui 27, tel. 463500): Colors (16);; 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. ASTA 2: Salsa... „It's hot" (al); 14.00. 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00. 19.00. 21.30. ASTA 3: Three men and a baby (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 19.00. 21.30. BABYLON 1 (Winkel centrum Babylon, tel. 471656): Prince: Sign o' the times (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. BABYLON 2: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan (al); 13.45, 20.00. BABYLON 3: Bright lights big city (12); 14 00. 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00. 19.00. 21.30. CI NEAC 1 (Buitenhof 20. tel. 630637): Rambo 3 (al); 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. CINEAC 2: Thunderrun (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45, 21.30. CINEAC 3: A cloc kwork Orange (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 1 (Carne- gielaan, tel. 456756): Crocodile dundee 2 (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. METROPOLE 2: Swit ching channels (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 3: The last emperor (al); 14.00, 20.30. METROPOLE 4: Cry freedom (al); 20.30. METRO POLE 5: The bedroom window (12); 18.45, 21.30. ODEON 1 (Herengracht 13, tel. 462400): Rambo 3 (12); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: Honnepon netje (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 3: The couch trip (al); 18.45, 21.30. ODEON 4: Poli ce academy 5 (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00. 18.45, 21.30. STUDIO 1 (Ketting straat 12b, tel. 656402): Iron- weed (16); 19.00. 21.30. STU DIO 2: Maurice (16); 19.00, 21.30, STUDIO 3: Dirty dan cing (al): 19.15. do. vr. za. zo. wo. 15.00. Oei ciorni (16); 21.45. HAAGS FILMHUIS: Zaal 1: The postman always rings twi ce; 19.30. Ossessione; 21.45. La marge; Une flamme dans mon coeur; za. 14.00. Zaal 2: Une flamme dans mon coeur; 19.30, 21.45. Zaal 3: 19.30, 21.45. Cra zy ove; do. Sammie and Rosie get laid; vr. The dead; za. Rosa Luxemburg; zo. Peril en la de- meure; ma. LA RAYON VERT Dl. Another country, wo. NACHTVOORSTELLINGEN e CINEAC 1: Deadly pursuit (16); za. 00.15. CINEAC 2: Thunderrun (16); za. 00.15. CINEAC 3: 9V> weeks (16); za. 00.15. KINDERVOORSTELLINGEN METROPOLE 5: Jungle book; 14.00. zo. 13.15, 16.00. ODE ON 3: Masters of the universe; 13.45. zo 13.30. 16.00. STU DIO 1: My little pony; do. t/m zo. wo. 14 30. STUDIO 2: De speurneuzen da t/m zo. wo. 14.45. STUDIO 3: Dirty dan cing; do. t/m zo. wo. 15.00. dag. 19.15. De Laurentiis: geen geld meer LOS ANGELES Het Ame rikaanse concern De Laurenti is, dat films als „The Gradua te" en een nieuwe versie var „King Kong" heeft geprodu ceerd, heeft uitstel van beta ling aangevraagd. Het con cern, dat midden in een reor ganisatie zit, heeft de laatste jaren alleen maar verlies gele den. Bij de financiële gang van zaken is ook Credit Lyonnaiï Bank Nederland betrokken die echter niet bang is het ge leende geld niet terug te kry- gen.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1988 | | pagina 15