Residentie Orkest bejubeld Schubertiade Festival Paleis Het Loo herdenkt Willem III en Mary uizenden kunstwerken uit ri jksbezit „zoek" 4 [SSA SOLEMNIS ONDER NIKOLAUS HARNONCOURT Onvergetelijke voorstelling Aloysiuscollege met „Eliner CeidóöSoiwatit VRIJDAG 17 JUNI 1988 PAGINA 9 fyAAG De kunstcol- •an de Rijksdienst Beel- unst is een grabbelton i. Een deel ervan, mo- juizenden kunstwerken, het totaal van ruim nummers, waarvan werken afkomstig uit zoekgeraakt. Aldus van de afdeling col- - van deze Rijksdienst, le«jjong. n nstbezit van het rijk, 'z. over niet uitgeleend, nlangs in droge, goed leerde depots nieuw ak gevonden. En dat n: het werd ook goed ?ts< R en opnieuw geïnventariseerd. Bij die inventarisatie kregen stukken een nieuw nummer en zoekgeraakte stukken een x-nummer. Het aantal x-num- mers werd wanhopig groot. Volgens het afdelingshoofd is een deel voorgoed verloren ge gaan, omdat „te hooi en te gras schilderijen en meubeltjes uit het nationaal depot werden gegrabbeld". Waarmee, aldus De Jong, niet gezegd is dat al die stukken als verloren moeten worden beschouwd. „We weten alleen niet waar ze zijn". En omdat in het verle den het toezicht op de rijks- kunst niet opzienbarend groot was, kon nogal wat geruisloos verdwijnen. Een woordvoerdster van de Rijksdienst: „Vergelijk het met een verhuizing, waarna je op nieuw je bezit optekent. Dan kom je altijd achter een aantal boeken die zijn uitgeleend ter wijl je niet meer precies weet aan wie. Sommige zijn te ach terhalen, sommige krijg je nooit meer terug". De Rijkskunstwerken zijn aan een groot aantal gebouwen van de Rijksoverheid en am bassades uitgeleend. „En als een ambassadeur teruggaat naar zijn land en bij de ver huizing zegt, nou, pak dat schilderij óók maar in, dan ben je het als Rijksdienst ge woon kwijt. Het zal zeker nog tot het einde van dit jaar duren, voor de Rijksdienst er precies achter is, wat als verloren moet worden beschouwd. Het aantal x-num- mers wordt nu nog op onge veer tien procent gesteld - nog altijd zo'n 30.000 stuks - waar van een groot deel kan worden achterhaald. „Maar dat enkele duizenden werken nooit meer worden achter haald, is niet onmogelijk", al dus de Rijksdienst. „Maar het gaat niet om werken van Ver meer of Rembrandt. Maar om werken uit de BKR en mis schien een enkele van Jan Steen of van diens niveau. Het is gebeurd in een tijd waarin de rijkskunstwerken niet erg nauwkeurig konden worden geregistreerd en opgeborgen. Die tijd is voorgoed afgelopen, elk werk krijgt een nummer en wat meer zegt: we weten nu exact waar alles is en waar het eventueel naartoe gaat. Er kan niets meer verdwijnen". David Roëll Prijs voor Ed van der Elsken AMSTERDAM De fotograaf Ed van der Els- ken is de David Röell Prijs van 20.000 gulden toegekend. Hij krijgt de prijs in november over handigd door het bestuur van het Prins Bern- hard Fonds. De onderscheiding is verleend op unanieme voordracht van een jury die bestond uit dr. S. H. Levie, dr. R. W. D. Oxenaar, mr. P. Cleveringa, prof. W. H. Crouwel, J. Linders en drs. E. Barents. De prijs wordt toegekend ter bekroning van het oeuvre van een kunstenaar en als erkenning van zijn uitzonderlijke bijdra gen aan de beeldende kunst, de toegepaste kunst of de architectuur. De prijs is voor de veertiende keer toegekend, voor het eerst in de rubriek fotografie. De prijs is genoemd naar wijlen jhr. dr. D. C. Röell, destijds hoofddirec teur van het Rijksmuseum en bestuurslid van het Prins Bernhard Fonds. Vignet Bij de arti- interactieve kunst in het Haags Film huis en het Audio Art- theater Zee belt in onze gisteren is abusievelijk het vignet van het Hol land Festival geplaatst. Uiteraard had er het vignet van de manifes- Haagse Zo mer moeten •KIRCH Voor de maal maakt het lentie Orkest onder van Nikolaus incourt met vijf rten deel uit van ibertiade, het festival :ich afspeelt in het •nrijkse Vorarlberg de plaatsen Hohe- en Feldkirch als ;e punten. Voor de maar misschien angjvoor de laatste maal. irs, twee jaar gele- Iwas in Feldkirch de directeur van het rtgebouworkest, van Roy en, en zijn (k heeft vruchten orpen. Amsterdamse orkest Olsjin 1989 eveneens onder \Jeejoncourt, twee concerten s jSchubert, Mozart en djoven. Niet dat het Resi- gkcf Orkest hier teleurge- igd| zou hebben, integen- ■Ma maar drie maal is ïpsrecht en festival-di- iir Gerd Nachbauer wil 'w£publiek kennelijk wel- '.feen andere schotel voor- Hoe dan ook, het Re- ic tro [jitastico seumpark 5.5|ERDAM Van 24 >t en met 3 juli in Rotterdam het Fantastico gehou- mfien dagen lang is luseumpark, naast Boymans- van ngeigen, dan ingericht iaas' theaterpark. Het is eede keer dat dit in Rotterdam gehouden. Vorig jlden de organisato- uim vijftigduizend ;ers. .ulo* sidentie Orkest met Jaring Walta aan het hoofd werd woensdag- en donderdag avond na een fascinerende uitvoering van Beethoven's Missa Solemnis langdurig be jubeld. Kleurrijk lint Feldkirch, eens de residentie van graaf van Montfort, is een typisch Oostenrijks plaatsje, dat zo knus en lief lijk is, dat het geschikt lijkt om te verpakken in fraai pa pier en te versieren met een kleurrijk lint. Het zou over dreven zijn te beweren dat het stadje trilt van festival geneugten. Enkele spandoe ken boven de straatjes, solis tenfoto's in de etalage van een muziekhandel en de fraai uitgedoste dames en de goed in het pak zittende heren op de terrasjes bij de Stadthalle waar de concerten worden gegeven, zijn de ui terlijke tekenen van dit mu ziekfestival. Toch komt het publiek van heinde en verre om dit mee te maken. Dirigenten en so listen van naam vallen hier niet alleen te beluisteren, zij lopen zomaar los op straat en met een beetje geluk stappen zij in het hotel op het juiste moment tussen het publiek in de lift. Je zou, bij wijze van spreken, de aftershave van Dietrich Fischer-Dieskau of de parfum van zijn char mante echtgenote, de sopraan Julia Varady kunnen ruiken. Het is een luxe festival met toegangsprijzen waar het Ne derlandse concertpubliek nog nooit van gehoord heeft. Eer lijk gezegd, ik heb ten over vloede nog eens zitten reke nen. Klopt het wel? Het klopt: honderd Schilling is ongeveer 16,25 gulden, dus 1200 Schilling is ongeveer 195 gulden. Niet te geloven, want dat kostte een kaartje voor de Missa Solemnis. Beethoven Harnoncourt maakt er geen geheim van: de Missa Solem nis is in zijn uitvoeringsprak tijk lange tijd een probleem kind geweest. Geen wonder. Beethoven stelt zijn uitvoe renden voor schier onuit voerbare moeilijkheden, hij bereikt de grenzen van het instrumentaal en vocaal rea liseerbare. De Missa is meer dan eens de tiende symfonie genoemd - de Weense pre mière viel samen met de pre mière van de negende - maar Harnoncourt heeft duidelijk en overtuigend het mis-ka- rakter onderstreept. Een im ponerende en fascinerende visie. Het was voor de eerste maal dat ik dit werk hoorde zonder dat de aandacht ver slapte, zonder ook de indruk te krijgen van onmacht en overspanning. Harnoncourt zette de contrasten scherp aan, contrasten in kleur, in tempi, in nuancering, in woordaccenten. De bewering dat het een volkomen instru mentaal werk is veegde hij met één klap van tafel, het woord kreeg de centrale plaats, de mis wezenlijk als mis. Knap, bijzonder knap. Grandioos was het aandeel van het Schönbergkhor Wien. Het in 1972 opgerichte koor, een semi-beroepsen- semble, zong de Missa Solem nis absoluut perfect. Een koor om ook eens naar Ne derland te halen. Een uitvoe- Nikolaus Harnoncourt en het Residentie Orkest, die samen in het Oostenrijkse Feldkirch een indrukwekkende vertol king gaven van de Missa So lemnis. FOTO'S: PR ring trouwens om eens in zijn geheel in Nederland uit te voeren. Het Residentie Or kest was in ons land destijds een van de eerste orkesten, waar Harnoncourt welkom was om zijn ideeën te lance ren. Op een bepaald moment heeft hij Den Haag ingeruild voor Amsterdam, maar in Feldkirch werkte hij drie festivals met het Haagse or kest. Het zou een goede zaak zijn als Harnoncourt weer eens naar Den Haag zou ko men. Want deze Missa So lemnis zou in de Philipszaal voortreffelijk klinken. Beter dan in de kleine en somber ogende zaal van Feldkirch. Of de solisten Julia Varady, Margaretha Hintermeier, Pe ter Schreuer -die in 1990 in Den Haag de Matthëuspas- sion zal zingen en dirigeren- en Fischer-Diskau dan ook van de partij zouden kunnen zijn is de vraag. Zij zijn mees terzangers, maar waarschijn lijk te kostbaar voor de Haagse buidel. ADRIAAN HAGER ndagen terdams ;oc^ alf tenten, waaronder enten en tentschouw- worden enkele hon- voorstellingen en con- 'egeven. Het program- meldt onder meer op- Jvan Marijke Boon, Or- en' Hans Dorrestijn, Loes jSi i Cor Witjes en Waar- De Jong. ast zijn er iedere avond oorstellingen op het plein van het theater- romantische concerten iiin van museum Boy- i Drijf-in filmvoorstel- Jj waarbij het publiek ^bootjes en waterfietsen een reuzescherm ver- films kijkt, 's Middags voor de kinderen spe- kinderfantastico-voor- dl< ?n gegeven. ival besteedt veel aan- nu an Italië. In de Drijf-in §el! worden vooral ro- J'aI he Italiaanse films ver- ?Tn er *s een Italiaans Int, La Luna. De eerste acht van het festival Notte di Fellini en het teken van de cine- ini en Italië, hoogtepunten van het .zijn de Nacht van de ïon, met accordeonmu- 'n ariërend van klassiek e z ire tot smartlap, en het >K vuurwerk- en muziek rag el Devils a night in r iï de Spaanse groep Co- mP ts. In restaurant De Be 5 koken om beurten bekende Rotterdam- lut ilegenheden. Tussen de v0 ^stellingen door kun- in^oekers van het festival park enkele projecten idende kunstenaars be Paleis het Loo in Apel doorn. FOTO. ANP MET KONINGIN ELISABETH EN PRINS PHILIP APELDOORN Rijks museum Paleis Het Loo in Apeldoorn heeft de laatste drie jaar diverse kunst werken, onder andere in Groot-Brittannië, verwor ven ter voorbereiding van de Willem 3 van Oranje en Mary 2 Stuart Herden king (1688-1988). Histo risch hoogtepunt wordt op 5 juli het bezoek van de Britse koningin Elizabeth met echtgenoot prins Phi lip aan dit museum. Ko ningin Beatrix zal haar gasten rondleiden. Het paleis was destijds het fa voriete zomer- en jachtverblijf van de koning-stadhouder en zijn echtgenote. Zij lieten het bouwen door architect Jacob Roman en aankleden door Da niel Marot. Begonnen in 1685 duurde het zeven jaar voor alle veranderingen en uitbrei dingen waren verwezenlijkt. Mary heeft het huis nooit in voltooide staat bewoond. In 1984 werden het paleis, de in terieurs en tuinen grondig ge restaureerd. Bovenaan de lijst van aanwin sten van het rijksmuseum prijkt een ruiterportret van de triomferende Willem 3 na de Vrede van Rijswijk in 1697. Het Loo kocht dit werk uit een particuliere collectie in New York. Het werd geschil derd door Sir Godfrey Knel- ler. In vergrote vorm hangt het in de audiëntiezaal in Hampton Court, het paleis van Willem en Mary bij Londen. De hand kon ook worden ge legd op nog een ruiterportret van Willem 3. Hij is afgebeeld op één van zijn veldtochten. Welke veldslag in beeld wordt gebracht moet nog worden uit gezocht. Het werd geschilderd door Jan van Wijck uit Haar lem die veel in Engeland was. Van deze kunstenaar is voor zover bekend dit werk het enige dat in Nederlands open baar bezit is. Het portret komt uit de Franse kunsthandel. Eveneens uit een particuliere verzameling komt de diaman ten ring van Mary die als eni ge juweel van haar in ons land bewaard is gebleven. Koningin Mary schonk in 1691 de ring aan één van haar meest ver trouwde generaals, Godard van Reede, Heer van Ameron- gen en Ginkel, nadat deze de vesting Athlone in West-Ier- land had veroverd. Willem 3 bedeelde de generaal nog met de titel Graaf van Athlone. De ring met een roosdiamant van 7.15 karaat, was in het bezit van directe afstammelingen van de generaal en kon dit jaar worden verworven. De hertog van Devonshire mag zich eigenaar noemen van het beroemde verguld zilveren toiletstel van Mary, dat een hoogtepunt heet te zijn van de Europese zilversmeedkunst, en voor het overgrote deel is ge maakt door Pierre Prévost in Parijs. Het werd tot haar dood in 1695 bewaard op het Engel se kasteel Chatsworth. De ei genaar heeft het voor vijf maanden in bruikleen gege ven om het op Het Loo te kun nen bekijken. Koets koets van Willem 3 te zien, die waarschijnlijk in Den Haag in 1698 is gebouwd naar een ont werp van Daniel Marot, een Hugenoot die de interieurs en de tuinen van Het Loo ont wierp. De voorzitter van het Britse Lagerhuis gebruikt deze karos sinds 1802 bij kroningen en regeringsjubilea. Hij heeft hem in bruikleen gegeven aan het Rijksmuseum Paleis Het Loo. Het paleis geeft een indruk van de bewoning door de Oranjes, van de stichter Wil lem 3 (1650-1702) tot en met koningin Wilhelmina (1880- 1982) die er haar laatste le vensjaren doorbracht. Van het museum zijn paleis en tuinen behalve op maandag overdag te bezoeken. De oost- en west vleugel plus stallen zijn open tot 1 november en de vleugels alleen 's middags. Van 3 september tot en met 10 september zullen museum en tuinen ook 's avonds open zijn naar aanleiding van de exposi tie „De Gouden Eeuw van de Hollandse Tuinkunst". Deze expositie wordt 31 augustus geopend en duurt tot 4 decem ber. Ze is verder van 4 januari tot 10 februari te zien bij Christie's in Londen. Specta culair wordt de aanwezigheid genoemd van een aantal tul- penpyramides van Delfts blauw aardewerk, gevuld met diverse bloemen. Dat Willem en Mary belangrijk bijdroegen aan het ontstaan van de speci fieke tuincultuur in Nederland en Engeland wordt op de ten toonstelling duidelijk gemaakt met onder andere schilderijen, tekeningen, prenten, geïllus treerde plantenboeken en tuinbeelden en -vazen. Toneelgroep Aloysiuscollege met: „Eline Vere" van Ton van Rijn, naar Couperus. In de regie van Joep Straathof in de aula van het Aloysi uscollege te Den Haag, gisteravond. Herhalingen: 18, 19 en 23 t/m 25 juni, steeds om 20.15 uur Een bijzonder uitdaging voor het Aloysiuscollege. de herdenking van de verschijning van Eline Vere, bijna honderd jaar geleden, de viering van het Couperusjaar, en van het 70 jaar bestaande Aloysiuscollege. Om deze heuglijke feiten te vieren zijn er kosten noch moeite gespaard om een on vergetelijke produktie voor te schotelen. Ton van Rijn heeft het overbekende verhaal be werkt tot zo'n veertig frag menten die het leven van deze opmerkelijke Haagse figuur gestalte geven. In ruim drie uur volgen de soms trage to neelbeelden elkaar op. Het is natuurlijk een hele klus om het verloop van tijd in beeld te brengen, daardoor dient er konstant van scène en entou rage gewisseld te worden, maar dat maakt de voorstel ling toch te langdradig. De sfeer van het spel is bijzon der goed getroffen. Het gehui- chel binnen de typisch Haagse leefgemeenschap en het gerod del en de kritiek op anderen komen haarfijn uit de verf. Een overdaad aan prachtige kostuums, maakt het kijken zeker tot een genot. Er zijn schitterende karakters te be wonderen zoals, de hoofdper soon Eline (Annemieke Dul- laart) Haar overgevoeligheid en melancholie komen duide lijk naar voren en geven haar rol iets breekbaars. De keihar de Betsy van Raat (Katya van Gorcum) beet zich vast in haar medespelers en wist daardoor telkens van haar verschijning een boeiend stuk theater te maken. Mevrouw van Raat (Laura Grevers) wist vooral de zwakke Eline bij te staan in haar eindfase. Zo werden 34 rollen ingevuld door leerlin gen, oud-leerlingen, leraren en ouders. Het geheel kreeg het aanzien van een boeiend pren tenboek, waarin de kwaliteit van de schrijver en het AC el kaar moeiteloos kunnen vin den. ROB VAN DER MIJL Mevrouw van Raat (Laura Grevers) en Eline (Annemieke Dullaart) in een fragment van het jubileum- spel van het Aloysiuscollege „Eline Vere". FOTO: MARTIN VAN NOORD Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straat 6. tel. 01720-20800): Three men and a baby (alY. 18.30, 21.15. za. zo. wo. ook 13.30. do. zo. ook 16.00. EU ROCINEMA II: Can't buy me love (al); tijden zie Eurocinema I. EUROCINEMA III: Summer school (al); 18.45, 21.00. za. zo. wo. ook 13.45. do. zo. ook 16.00. EUROCINEMA IV: Mis sing in action III (16); 18.45. 21.30. do. ook 13.45. zo. ook 16.15. Junglebook (al); za. zo. wo. 14.00. do. 16.15. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): A prayer for the dying (16); 19.00. 21.15. Junglebook (al); za. zo. wo. 14.30. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39, tel. 124130): Cry Freedom (al); 20.00. zo. ook 14.30. Three men and a baby (al); No way out (al); Moonstruck (al); Broadcast news (al); 14.30. 19.00, 21.15. TRIANON (Bree- straat 31. tel. 123875): Lucht macht academie (al); 14.30, 19.00, 21.15. REX (Haarlem merstraat 52. tel. 071-125414 Brandend verlangen (16); 14.30, 19.00, 21.15. NOORDWIJK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56. tel. 01719-12800): Geen voorstellin- KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Nightmare on Elmstreet (16); do. vr. za. zo. wo. 14.45, 19.00, 21.15. ma. di. 19.00. 21.15. CITY THEATER II: Something wild (al); do. vr. zo. 14.45, 19.00. za. ma. di. wo. 19.00. One flew over the Cuckoo's nest; 21.15. Benji, het pientere hondje (al); za. wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): A night on the town (al); do. t/m zo. 15.45. 19.00. Nuts (al); do. t/m zo. 21.15. ma. t/m wo. 20.15 Dr. Strangelove (al); do. zo. 19.30, 21.30. September (al); vr. za. 19.30. 21.30. ma. t/m wo. 20.30. KINDERVOORSTELLING Avontuur met een staartje; za. zo. wo. 14.00, 15.45. Dirty dan cing; za. zo. wo. 14.15. WASSENAAR ASTRA (tel. 01751-13269): Dragnet (al); vr za zo. 20.00. Au revoir les en- fants (al); ma. di. wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING De reddertjes; za. zo. wo. 14.00. ZOETERMEER PROMENADE I: Three men and a baby; do. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. vr. 19.00, 21.30. za. zo. 14.00, 19.00, 21.30. ma. di. 20.00. wo. 14.00. 20.00. PRO MENADE II: Stake out; do. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. vr. 19.00, 21.30. za. zo. 14.00, 19.00, 21.30. ma. di. 20.00. wo. 14.00, 20.00. PROMENADE III: No way out; do. 16.00, 19.00. 21.30. vr. za. zo. 19.00, 21.30. ma. di. wo. 20.00. Jungle book; do. 13.30. za. zo. wo. 14.00. DEN HAAG ASTA 1 (Spui 27. tel. 463500): Salsa (al); do. 11.30, 00.15. Saigon (12); 14.00. 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00. 19.00, 21.30. ASTA 2: Over board (al); 14.00. 18.45, 21.30. ZO. 13.15. 16.00. 18.45, 21.30. ASTA 3: Moonstruck (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 19.00, 21.30. BABYLON 1 (Winkelcentrum Babylon, tel. 471656): Couch trip (al); do. 11.30. 00.15. Three man and a baby (al); 14.00. 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00. 19.00. 21.30. BABYLON 2: Ironweed (16); 13.15, 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45. 21.30 BABYLON 3: Planes, trains automobiles (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00. 19.00, 21.30. CI NEAC 1 (Buitenhof 20. tel. 630637Y Throw momma from the train (al); do. 11.30. 00.15. Three men and a baby (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. CINEAC 2: Raw (16); 14 00, 18.45. 21 30 zo. 13.15. 16.00. 18.45, 21.30. CINEAC 3 A prayer for the dying (16); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 1 (Carnegielaan. tel. 456756): Appointment with death (al); do. 11.30, 00 15. De ondraaglijke lichtheid van het bestaan (al); 14.00, 20.00. zo. 12.30. 16, 00, 20.00. METRO POLE 2: Powaqqatsi (al) do. 14.00, 00.15. Cry freedom (al); 14.00, 20.30. METROPOLE 3: The last emperor (al); 14.00, 20.30. METROPOLE 4: Fatal attraction (12); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45, 21.30. METROPOLE 5: Babet- te's feast (al); 18.45, 21.30 do vr. ma. di. ook 14.00. ODEON 1 (Herengracht 13, tel. 462400): Colors (16); do. 11.30. 00.15. No man's land (12); 13.45. 18.45. 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: The ser pent ad the rainbow and the rainbow (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30.* ODEON 3: Missing in action (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 4: No way out (12); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 18.45, 21.30. STUDIO 1 (Kettingstraat 12b. tel. 656402): Oei ciomie (16); 19.15, 21.45. STUDIO 2: Dirty dancing (al); 19.00. 21 30 zo. wo. 1400 STUDIO 3: Someone to watch over me (12); 19 00. 21.30. zo wo. 14.15. HAAGS FILMHUIS: Zaal 1: Careful, he might hear you; 19.30, 21.45. Caberia; za. 21.45. Zaal 2: Der Himmel über Berlin; 19.30. 22.00. Zaal 3: 1984; do. 19.30. 21.45 Making mr. Right; vr 19.30, 21 45. Li quid sky; za. 19.30. 2001 a spa ce odyssey; 19.30, 22.00. Sweet movie; ma. 19.30, 21.45. The outer space connection, di. 19.30. 21.45 Solqris: wo. 20.00. NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1: Prince of darkness (16); za. 00.15 CINEAC 2: Rsw (16); za. 00.15. CINEAC 3: 9V> Weeks (16); za. 00.15. KINDERVOORSTELLINGEN METROPOLE 5 Jungle book; za wo. 14.00. zo. 13.15, 16.00. STUDIO 3: E.T. zo wo 14 30

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1988 | | pagina 9