Zomer zet Plein in kunstzinnige gloed de (offi tille weemoed van roege Weense School Voorlichting aan jonge Turkse remigranten schiet te kort Acht jaar celstraf geëist wegens moord op Delftenaar bioscopen ÏÏC NST /BINNENLAND CckbcSotwant ZATERDAG 11 JUNI 1988 PAGINA 11 ^ijs voor VPRO- )T|nderprogramma l'ole] VERSUM Programmamaakster Trudy van ijlen van de VPRO heeft op het tweejaarlijkse ^nationale festival voor kinderprogramma's, de Jeunesse, de eerste prijs gekregen in de cate- e informatieve kinderprogramma's voor haar ïramma „Kinderen in Zuidafrika". Het pro- lima kreeg bovendien van alle ingezonden pro- nma's de hoogste jurywaardering. Het festival Jl deze week plaats in München. Voor de twee- be documentaire reisde Van Keulen in het ?fjaar van 1987 als toeriste naar Zuidafrika en kte daar illegaal opnamen. Zij filmde kinderen Openhartig vertelden over de dreiging en ang- Waarmee zij constant moeten leven en over ervaringen met leger, politie en gevangen- .m. Van Keulen werd al twee maal eerder met .frix Jeunesse onderscheiden. Publikatieverbod auteur Pramoedya JAKARTA De Indonesische autoriteiten hebben met onmiddellijke ingang een publi katieverbod afgekondigd voor het nieuwste boek van de schrijver Pramoedya Antanta Toer. Het gaat om „Het Glazen Huis", het laatste deel van een vierluik, dat op verhul de wijze het communisme predikt, aldus de verklaring van het bureau van procureur- generaal Sukarton Marmosudjono. De vori ge drie delen uit de serie werden ook al ver boden, de eerste twee in 1981 en het derde deel twee jaar geleden, omdat zij „de veilig heid in gevaar' zouden brengen. Het vierde deel staat volgens de verklaring „tjokvol" prikkelende ideeën voor aanhangers van de PKI, de sinds de coup van 1965 verboden communistische partij van Indonesië. Samenwerking Europese tv-stations HILVERSUM Twaalf staatstelevisie-sta tions zijn gisteren overeengekomen zich ge zamenlijk voor te bereiden op de eenwor ding van de Europese markt in 1992. De twee Belgische omroepen die zich bij het initiatief hebben aangesloten zijn belast met de taak om voor het eind van het jaar een vergadering te organiseren waar de twaalf omroepen programma's kunnen uitwisselen en mogelijkheden kunnen bespreken voor co-produkties. De groep, die bekend staat onder de naam DAVID (Development of an Audiovisual Identity) is samengesteld uit nationale tv- omroepen van Belgie, Nederland, Oosten rijk, Finland, Griekenland, Ierland, Dene marken, Noorwegen, Zweden, Portugal en Zwitserland. Manager Jan Akkerman gestraft met „dienstverlening" ZUTPHEN - De Zutphenaar D.J. P.(34), ex- manager van gitarist Jan Akkerman is giste ren door de rechtbank in Zutphen veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zeven maanden en een dienstverlening van hondervijftig uur. Hij kreeg die straf, omdat hij, toen hij in 1986 en 1987 als hoofdboekhouder werkte voor Ver- isport BV in Apeldoorn, een bedrag van vier ton had verduisterd. Dat bedrag heeft hij ge bruikt om de nieuwe LP van Jan Akkerman te financieren. P. maakte eerder duidelijk dat het in zijn bedoeling lag het verduisterde geld terug te betalen als de LP van zijn idool goed zou lopen. Van Gogh-museum verwerft bijbel Theodorus Van Gogh AMSTERDAM - Het Van Gogh-museum in Amsterdam is in het bezit gekomen van de bijbel van Theodorus van Gogh, de vader van Vincent. De bijbel is in bruikleen af gestaan door de Doopsgezin de en Remonstrantse Ge meente in Leiden. Van Gogh heeft deze bijbel in 1885 in Nuenen op een schilderij ver eeuwigd, enkele maanden na de dood van zijn vader. Dit doek hangt in het Van Gogh- museum. Prof. Dr. Van Os nieuwe directeur Rijksmuseum AMSTERDAM - Minister Brinkman van WVC wil prof. dr. H.W. van Os benoemen tot algemeen directeur van het Rijksmuseum in Amster dam. De benoeming moet ingaan per 15 september 1989. Prof. Van Os Hij volgt dr. S.H. Levie op. Van Os is momenteel hoogleraar kunstgeschie denis aan de Rijks Universiteit van Groningen. Dr. Levie heeft ver heugd gereageerd op het voornemen van minister Brinkman. De huidige directeur vertrekt volgend jaar we gens het behalen van de pensioenge rechtigde leeftijd en is verheugd dat hij zijn opvolger ruimschoots op tijd kan inwerken, aldus een woordvoer ster van het Rijksmusuem. WILLEN AMUSEMENT MET KWALITEIT BRENGEN" aut)EN HAAG Waar het (olland Festival in Den jaag vooral opvalt door immense gaten in het n9uzieiertig dagen tellende 9 voorogramma, daar valt de derdlaagse Zomer, het voor- lalige Pleinfestival, op por de samenballing an allerlei activiteiten l nog geen tien dagen. 0^°°jn kan het Holland Fes- zonder problemen ('mhtsnappen aan de aan- acht van de gemiddelde vofagenaar, gewoon omdat it ca^t gebeuren zich slechts af\cidenteel manifesteert p een aantal podia, de ig [aagse Zomer zet de -^ia^igse binnenstad vanaf niet indaag in een voor ie- r. bi. ereen zichtbare kunst- ar. (vnnigë gloed. m( bur4ch blijft het opmerkelijk Ifstanit die twee festivals zo vol zojig langs elkaar heen gaan. het woud van festivals dat tot feomers op straat en podium we(kite vinden, overlapt het ene andere, en ontbreekt uze ier het algemeen elke coör- 0°™*iatie. Vorig jaar gebeurde ig-^jit in Den Haag met het Euroaags Zomerfestival en de •ika, aagse Zomer, twee festivals ue misschien qua opzet van ":aar verschilden, maar met ige goede wil toch bij el- ar ondergebracht hadden ir- innen worden. Datzelfde ,^®pdt in iets mindere mate )r het Holland Festival en Haagse Zomer. Maar zelfs gedachte om op het Hol- Jafhd Festival in te spelen, in volging van Amsterdam n soort margetheater-ach- [e aanvulling op dat festi- laanbod te geven, is er bij ui organisatoren van de i=aagse Zomer niet geweest, k.nvjaardoor Den Haag deze kindjaand slechts enkele dagen de indruk geeft een fes- te zijn. 3Slafuziektheater 45jrans Brouwer van Het Ge- Houjuren in Den Haag is een rg" |n de verantwoordelijken lor de programmering van i Haagse Zomer, dat wordt (kenmerkt door kwaliteits ei amusement en nieuwe Jwjtwikkelingen op het ge- fl ed van film en muziek. I ijlgens hem lopen de twee Rivals qua opzet zo uiteen ^lt geen moment is overwo- !n op het Holland Festival te spelen. „We hebben nog 0r teel het idee gehad om het raattheatergedeelte van de j^agse Zomer op het plein )or het Muziektheater te la- plaatsvinden, maar orga- ene(iatorisch leverde dat pro- ïn zfmen °P- OP het Plein zijn in)e facikteiten al aanwezig, ngrijl iiiiijor De Twee Wezen, die volgende week. vrijdag de Haagse Zomer verlevendigen met hun •aanwezigheid op het Plein, foto: pr en voor het Muziektheater moest alles nog worden aan gebracht. Bovendien wilde de wethouder een straattheater festival, en dat is toch iets heel anders dan het Holland Festival. En zelfs als we wel hadden gewild, was de voor bereidingstijd toch te kort ge weest. Aanvankelijk gingen we van het idee uit dat The Boulevard of Broken Dreams in Den Haag zou komen. Toen dat failliet ging kwam de klus plotseling volledig bij ons terecht. Wil je inspelen op het Holland Festival, dan moet je lang van tevoren met een selecte club rond de tafel gaan zitten. De gemeente zou daar dan opdracht toe moeten geven". Of het dan wel mogelijk zou zijn is voor Brouwer overi gens nog de vraag. „We zit ten hier met heel weinig mensen, waardoor je de mo gelijkheid niet hebt om de halve wereld af te reizen op zoek naar een goed aanbod Je zou wel kunnen denken aan het ontwikkelen van speciale voorstellingen, maar dan zit je weer met het geld. We hadden nu twee ton tot onze beschikking, maar vorig jaar waren dat er nog drie. En ik hoor nu al weer stem men om het volgend jaar voor minder te doen. Dan denk ik: wat wil je nou? Je wilt aan de ene kant een fes tival, maar aan de andere kant wordt het geld steeds minder. Dat is toch een punt. En volgend jaar geldt dat wij de handen vol hebben aan het nieuwe Margetheater. Daar ligt onze prioriteit". Brouwer zegt vanuit het ge meentehuis kritische gelui den te horen op het Holland Festival zoals dat dit jaar in Den Haag wordt gehouden. „Ik vraag me af of het Hol land Festival volgend jaar nog wel terugkomt in Den Haag. De gemeente is toch erg veel geld kwijt voor een gering aantal- voorstellingen. Directeur van het Holland Festival Ad 's-Gravesande heeft het gewoon erg slim ge speeld, toen hij het festival te koop aanbood. Den Haag is er blind ingestapt. Kiest de gemeente toch volgend jaar voor het Holland Festival, dan gaat dat vermoedelijk ten koste van ons budget voor volgend jaar". Niet vernieuwend Vooralsnog richt Brouwer zich nog geheel op het festi valaanbod van de komende Haagse Zomer. Een festival dat geen andere pretentie heeft dan „een leuk pro gramma waar iedereen in Den Haag iets van mee kan pikken", aldus Hans Brou wer. Vernieuwend, experi menteel, zo ongeveer de sleu telwoorden in de normale programmering van Het Ge beuren, is het theaterfestival in elk geval niet. Brouwer: „Dat was ook niet de opzet. Het is iets heel anders dan wat Het Gebeuren normaal doet. Amusement, daar gaat het nu om. Maar wel met kwaliteit. Had je vorig jaar op het Plein nog periodes dat er niets gebeurde, dit keer gebeurt er continu iets. Je moet als bezoeker het gevoel hebben dat je iets gemist hebt. Als je bij „Deelder spreekt" zit, mis je iets an ders, wat minstens even aan trekkelijk is. Dat is de opzet". Vernieuwend is wel het aan bod van het Audio Art Festi val, dat van 14 tot en met 19 juni wordt gehouden in thea ter Zeebelt, en van The Inte ractive Garden in het Film huis, dat vanmiddag door wethouder Verduyn Lunel wordt geopend. Het eerste biedt een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van moderne mu ziek in samenhang met thea ter en beeldende kunst, de tweede op het gebied van door de bezoeker manipu leerbare beelden op video. Zo staat in het Filmhuis onder meer een bed dat in verbin ding staat met monitoren: elke beweging die de „sla per" maakt, levert andere beelden op. Het festival op het Plein gaat vanavond van start met een try-out van „Turandot", waarin dertig scholieren van zeven lycea in de regie van Hugo Maerten dit stuk van Brecht over de dochter van de Chinese Keizer vertolken. Woensdag gaat het festival pas echt goed van start, met tot en met zondag optredens en voorstellingen van onder anderen Loes Luca en Olga Zuiderhoek, Pandora, Jules Deelder, F'Act, De Nieuwe Snaar, Cees Brandt, iThe Magnificent Seven, Trio Cor Witjes en het Willem Breu- ker Collectief. KOOS VAN WEES Schönbergensemble, Concertge bouw A'dam: werken van Schon- berg, Berg en Webern m.m.v. sop raan Arleen Augér. Gelijktijdige uit zending op Hilversum 4. Herhaling: 11 juni in Den Haag. is er met het Holland 'ival aan de hand? Edo (Waart heeft last van j soort tennisarm en I daarom het concert .17 juni af en de ene Ie andere sopraan lijdt 1 ontstoken stemban- Amerikaanse sopraan Ar- f Augér bleek, net als Bar- Hendricks een paar da- (evoren, aan een keelont- tfig te. lijden, maar besloot Toncert toch doorgang te vinden. De behandelen- meesheer kan patent aan- en op zijn snel en effectief tende antibiotica, twee elkaar opvolgende speelt het Schönber- HBmble vroege stukken van BHnberg, Berg en Webern, geheel geworteld zijn in de late romantiek van Schumann, Brahms en Mah ler. In die concerten worden de ontwikkelingen van Schön- berg, Berg en Webern in de ja ren 1906-1910 voorafgaand aan de publicatie in 1911 van Schönberg's boek „Die Harmo- nielehre" gevolgd. Gister avond klonken van Webern diens Passacaglia en zes stuk ken voor orkest opus 6, van Berg de zeven vroege en vijf orkestliederen naar prent briefkaartteksten opus 4, en tenslotte als afsluiting Schön berg's kamersymfonie opus 9 voor 15 solo-instrumenten. De Passacaglia en de twee liede rencycli gingen in een bewer king voor klein-ensemble van de dirigent van het Schönber- gensemble, Reinbert de Leeuw. In beide concertprogramma's is een compositie van Webern uit 1909 opgenomen, waarin hij in heel korte, geconcen treerde flarden definitief af stand doet van de klassieke vormen. Toch hebben de in dit programma gespeelde zes kor te orkeststukken zoveel kleur en sfeer, dat zij gevoelsmatig aansluiten bij de stille wee moed van deze periode. De tempoaanduiding „zart be- wegt" geeft daar al iets van weer. Klokkenspel en harmo nium zijn hierbij belangrijke kleurbepalers. De in Nederland o.m. wegens haar ontroerende rol in de Passie-uitvoeringen onder Harnoncourt zeer geliefde sop raan Arleen Augér zong de twee liederencycli van Berg en moet bij de twee concerten op 14 en 15 juni ook nog in het tweede Strijkkwartet van Schönberg optreden. Haar op treden was de Holland Festi val-trekker, tenslotte worden wij al jaren verwend door de uitstekende concerten van het Schönbergensemble. Met een klein zilveren stemgeluid, dat alleen bij uitzondering een gouden forte toeliet, bewees Arleen Augér dat je ook met beperkte stemmiddelen de bij na doorzichtige lyriek van deze liederen ontroerend tot klinken kan brengen. Het Schönbergensemble speel de met de fijnste tonen en kleinste nuanceringen al even voorzichtig en doorzichtig, waardoor het evenwicht per fect bewaard bleef. Het was deze mikrokosmos van ragfij ne draden in wisselende be lichting en van verschillend materiaal die dit concert een extra dimensie gaf. Naast de zangeres verdient daarom ook Reinbert de Leeuw een apart compliment. In de ter afsluiting van het concert gespeelde Kammer- symphonie van Schönberg waaiert de klank uit over een groter spectrum. Het is alles hoogromantiek met lange zwelglijnen en smartelijke uit halen, maar dan wel zó artis tiek en muzikaal verantwoord, dat de luisteraar er zich ge makkelijk aan overgeeft. ERIK BESIER ONDERZOEKERS LEIDSE UNIVERSITEIT: DEN HAAG Turkse jonge- „Nederlandse Turken" op te ren die vanuit Nederland te- sporen. Bekend is dat het mi- rugkeren naar Turkije besef fen onvoldoende wat ze te wachten staat. Het ontbreekt aan deugdelijke voorlichting. Vooral degenen, die langere tijd in het westen hebben ge woond, voelen zich in Turkije niet echt thuis. Dit conclude ren de studenten Tine de Hoop en Marja Swenne van de vak groep sociale psychologie aan de Rijksuniversiteit te Leiden in hun doctoraalscriptie. De onderzoekers verbleven zes weken in Turkije en maakten een rapport in opdracht van het Regionaal Centrum Bui tenlanders (RCB) in Den Haag. Zij besloten met het RCB on middellijk iets aan de brood nodige voorlichting te gaan doen. De informatieve brochu re „Voorgoed naar Turkije" ligt inmiddels bij de drukker. Aan de hand van dit voorlich tingsmateriaal kunnen de re migranten beter voorbereid naar het „bekende-onbekende land" afreizen en is het wel licht mogelijk meer afgewogen beslissingen te nemen. Het was voor de onderzoekers niet mogelijk een, girpót aantal nisterie van sociale zaken uit privacy-overwegingen niet be reid is de adressen beschikbaar te stellen. Daarom werden ook uit Duitsland afkomstige Turkse jongeren ondervraagd. Volgens de onderzoekers ver schilt die groep niet van Ne derlandse remigranten, waar het gaat om de vraagstelling: hoe reageren de jongeren in gedrag en beleving op de te rugkeer naar Turkije. In totaal is met 58 jongeren gesproken. De helft woonde in Istanbul, terwijl de overigen zich voor namelijk in een aantal kleine re plaatsen in Midden Anatolië gevestigd hadden. In het eerste jaar na terugkeer bleek de helft van de jongeren ontevreden te zijn met de situ atie. Iets minder dan een der de voelde zich ook na langere tijd nog steeds niet thuis in het land. Zeker in de kleinere dor pen bleken nauwelijks alter natieve leef- en gedragsmoge lijkheden te bestaan. „Aanpas sen", luidde veelal het devies. En wie dat weigerde, zou het moeilijk krijgen. Veel jongeren leefden in de veronderstelling dat terugkeer naar Nederland nog tot de mo gelijkheden zou behoren. Zij kwamen echter tot de ontdek king dat dat niet het geval was, hoewel een wetsvoorstel daar verandering in moet brengen. Maar in het voorstel staat dat jongeren die willen terugkeren tussen hun vierde en drieëntwintigste minstens tien jaar in Nederland ge woond moeten hebben. Op grond van die bepaling zou een klein aantal niet terug mo gen komen. De onderzoekers bepleiten daarom dat de eis van verblijfsduur en leeftijd komt te vervallen. Met name op school bleken de gebrekkige kennis van de Turkse taal, strengere discipli ne en de formele ortfgang met docenten nogal eens voor pro blemen te zorgen. De onder zoekers stellen in hun aanbe velingen dat daarom het Turks in Nederland als eind examenvak in het voortgezet onderwijs aangeboden moet worden. „In de voorlichtings brochure komt dat aspect heel duidelijk naar voren. We wil len met klem benadrukken dat de jongeren zich moeten DEN HAAG Acht jaar gevangenisstraf eiste offi cier van justitie mr. Was ser gisteren voor de Haag se rechtbank tegen een 49-jarige Rotterdammer wegens moord op een 38- Delftenaar drugs van hem. Nadat de Rotterdammer had geweigerd, sloot de man de voordeur van de etagewoning af om te verhinderen dat de dealer de woning zou verlaten. Vervolgens bedreigde hij de handelaar met een hakbijl en geweest", stelde de officier, „dat betekent nog niet dat zo iemand vogelvrij is". Uitspraak op 24 juni. jarige man uit Delft op 3 J™ Daarop tromde Rot- maart jongstleden. De schoot hem in het been. Het verdachte bekende dat hij slachtoffer bleef volgens de het slachtoffer in diens schutter dreigende bewegin- woning met drie pistool- Ben maken met zijn wapens, schoten had omgebracht, waarop een tweede kogel hem u;; in het gezicht trof. De gewon- P P de vluchtte het "alto" op, maar een derde, fatale kogel noodweer. De Rotterdammer dealde in harddrugs vanuit de Delftse woning waarin zijn latere slachtoffer een kamer be woonde. De verslaafde Delfte naar en zijn broer hadden de verdachte volgens zijn zeggen herhaaldelijk onder bedreiging drugs afhandig gemaakt. Ook op de bewuste dag eiste de Ontevreden Belgen richten Raad voor de Kunst op BRUSSEL - Een groep voor aanstaande figuren uit de Bel gische kunstwereld heeft uit onvrede met het cultuurbeleid in België een raad voor de kunst opgericht. Tot de iniatiefnemers behoren onder meer de Nationale Ope- Zij roepen andere kunstenaars op zich aan te sluiten omdat ze vinden dat het huidige artis tieke klimaat in België be heerst wordt door verwarring, willekeur en onwil. trof hem in de rug. De officier achtte moord be wezen op basis van de verkla ringen die de verdachte enke le dagen na zijn daad op het politiebureau had afgelegd. Hij vertelde toen het pistool spe ciaal te hebben gekocht voor het geval de Delftenaar en zijn broer hem nogmaals zouden bedreigen. Bovendien ver klaarde hij: „Er zaten zes pa tronen in het pistool. De avond ervoor heb ik in het bos als oefening twee kogels afge vuurd. Er zaten er dus nog vier in: twee van Jan en twee voor zijn broer Piet". De offi cier verwierp het beroep op noodweer, aangezien de ver dachte voordat de schoten vie len nog niet daadwerkelijk was aangevallen. „Bovendien: als je zo bang voor iemand ben, ga je niet naar het huis waar hij woont", aldus mr. Wasser. Volgens advocaaat mr. R. Dut- tenhofer stond het slachtoffer in de drugswereld bekend als „een geweldenaar", die her haaldelijk mensen met messen te lijf ging. „Laat het geen lieverdje zijn (ADVERTENTIE) 20 21 22 23 24 25 JUNI EEN HELE WEEK MOTORSPORT IN ASSEN tl Ma. EK-Training M Di. EK-Races/TTFormule 1 training B Wo. TT Training K Do. TT Training/ TT Formule 1 Race/Historic TT tl Vr. TT Training UZa. Dutch TT DOE EEN WEEKJE ASSEN. realiseren dat de kennis van het Turks dat ze in Nederland spreken voor Turkije absoluut onvoldoende is", aldus Tine de Hoop. Vrijwel alle ondervraagde scholieren hadden een achter stand in bepaalde op Turkije gerichte vakken en velen wer den één of meer klassen terug gezet. Na verloop van tijd ble ken de jongeren weinig aan passingsmoeilijkheden te heb ben. Het vinden van werk is volgens de onderzoekers over het algemeen geen probleem. Met name door de kennis die de jongeren hebben van de buitenlandse talen, liggen voor hen in de toeristenindustrie nogal wat mogelijkheden. Nagenoeg alle ondervraagde jongeren zeiden tevreden te zijn over vriendschappen, die zij na hun terugkeer in Tur kije hadden gesloten. Maar zelfs als de ouders het goed vonden, liet de sociale controle in kleinere steden niet toe, dat meisjes en jongens met elkaar omgingen. De helft van de geïnterviewde jongens en meisjes zei dat men zich al dan niet na zich aangepast te hebben geaccepteerd te voelen door de omgeving. De schoolgaande geïnterview den dachten dat zij in Turkije makkelijker een hoge sport op de maatschappelijke ladder zouden kunnen beklimmen dan in Nederland of Duitsland het geval zou ziin. Toch was een deel geobsedeerd door de gedachte aan terugkeer naar West-Europa. Het ging dan meestal om jongeren, die al met tegenzin uit Nederland of Duitsland waren vertrokken. Maar ook de jongeren die zei den het nu wel naar hun zin te hebben, hadden in Turkije een moeilijke start gehad. Die te leurstellingen zouden volgens de onderzoekers door betere voorlichting voorkomen kun nen worden. Voor een uitgebreide agenda, ook voor de komende da gen, raadplege men „UIT", de gratis wekelijkse bijlage van deze krant. ALPHEN AAN DEN RIJN EURO CINEMA I (Van Boetzelaerstraat 6, tel. 01720-20800): Throe men and a baby (al); 18.30, 21.15. za. zo. wo. ook 13.30. zo. ook 16.00. EUROCINEMA II: Can't buy me love (al); tijden zie Eurocinema I. EUROCINEMA III: Summer school (al); 18.45, 21.00. za. zo. wo. ook 13.45. zo. ook 16.15. EUROCINEMA IV: Running man (12); 18.45, 21.30. zo. ook 14.15. Jungtebook (al); za. zo. wo. 14.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19, tel. 071-121239): Saigon (12); 19.00, 21.15. Junglebook (al); za. zo. wo. 14.30. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39, tel. 124130): Cry Freedom (al); 20.00. zo. ook 14.30. Three men and a baby (al); No way out (al); Moonstruck (al); Broadcast news (al); 14.30, 19.00, 21.15. TRIANON (Breestraat 31. tel. 123875): Luchtmacht acade mie (al); 14.30, 19.00, 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52, tel. 071- 125414 Young doctors in lust (16); 14.30, 19.00, 21.15. NOORDWIJK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56, tel. 01719- 12800): Geen voorstellingen. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Dragnet (al); 19.00. do. t/m zo. wo. ook 14.45. Fatal Beauty (al); 21.15. CITY THEATER II: Batteries not included (al); do. vr. zo. 14.45, 19.00, 21.15. za. ma. dl. wo. 19.00, 21.15. Benji (al); za. wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Dirty dancing (al); do. vr. za. zo. 19.00. vr. za. zo. wo. 15.45. Nuts (al); do. t/m zo. 21.15. ma. t/m wo. 20.15. Clockwork Orange (16); do. zo. 19.15, 21.30. Zoeken naar Eileen (al); vr. za. 19.30, 21.30. ma. t/m wo. 20.30. KINDERVOORSTELLING Avontuur met een staartje; za. zo. wo. 14.00, 15.45. Pudding Tarzan; za. zo. wo. 14.15. WASSENAAR ASTRA (tel. 01751-13269): Fatal attraction (12); vr. t/m wo. 20.00. ZOETERMEER PROMENADE I: Three men and a baby; do. ma. dl. 20.00. vr. 19.00, 21.30. za. zo. 14.00, 19.00, 21.30. wo. 14.00, 20.00. PROME NADE ii: Stake Out; do. ma. dl. 20.00. vr. 19.00, 21.30. za. zo. 14.00, 19.00, 21.30. wo. 14.00, 20.00. PROMENADE III: 2001 A space Odyssee; do. ma. di. wo. 20.00. vr. za. zo. 18.45, 21.45. Jun gle book; za. zo. wo. 14.00. DEN HAAG ASTA 1 (Spul 27. tel. 463500): Saigon (12); 14.00, 19.00. 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. ASTA 2: Overboard (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ASTA 3: Moonstruck (al); 14.00. 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 19.00, 21.30. BABYLON 1 (Winkelcen trum Babylon, tel. 471656): Three man and a baby (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. BABYLON 2: Ironweed (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. BABYLON 3: Planes, trains automobiles (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 19.00, 21.30. CINEAC 1 (Buitenhof 20. tel. 630637): Three men and a baby (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. CINEAC 2: Raw (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. CINEAC 3: A prayer for the dying (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. METROPOLE 1 (Camegielaan, tel. 456756): De on draaglijke lichtheid van het be staan (al); 14.00. 20 00. zo. 12.30, 16..00, 20.00. METROPOLE 2: Cry freedom (al); 14.00, 20.30. METROPOLE 3: The last empe ror (al); 14.00, 20.30. METROPO LE 4: Fatal attraction (12); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 5: Babette's feast (al); 18.45, 21.30. do. vr. ma. dl. ook 14.00. ODE- ON 1 (Herengracht 13, tel. 462400): Missing In action III (16); 13.45, 18.45. 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: The running man (12); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30.» ODEON 3: The serpent and the rainbow (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 4: No way out (12); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. STUDIO 1 (Kettingstraat 12b, tel. 656402): Oei clornie (16); 19.15, 21.45. STUDIO 2: Dancers (al); 19.00, 21.30. zo. wo. 14.00. STUDIO 3: Someone to watch over me (12); 19.00, 21.30. zo. wo. 14.15. HAAGS FILMHUIS: Zaal 1: Long farewells; 19.30, 21.45. I bambini ci guardano; za. 23.30. Zaal 2: Di ner; 19.30, 21.45. Zaal 3: 19.30, 21.45. The quiet earth; do. Dr. No; di. Daleks, invasion of the earth; wo. NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1: Prince of darkness (16); za. 00.15. CINEAC 2: Raw (16); za. 00.15. CINEAC 3: 9'/» Weeks (16); za. 00.15. KINDERVOORSTELLINGEN METROPOLE 5: Jungle book; za. wo. 14.00. zo. 13.15, 16.00. STUDIO 3; E.T. zo. wo. 14.30.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1988 | | pagina 11