Belastingmuseum onbewaakt: les schilderijen gestolen Organisator Jackson-concert woedend op NOS-Journaal ertrek wethouder geëist debacle rond Stopera Sjg lanstheater aan |Spui draait best Kinderboekenprijs voor Jacques Vriens en Evert Hartman ^BRAAK TIJDENS FEESTJE juitenlandse politie- lensen ingezet bij dossen kunstroof Musea in Nederland zijn goed beveiligd „Oud speelgoed" dramatisch te oppervlakkig „VERSLAGGEVER GEDROEG ZICH ONBESCHOFT" NST CeidaeSommit DONDERDAG 9 JUNI 1988 PAGINA 17 [HAAG Het eigen theater aan 't Spui van het Haagse gezelschap Nederlands Danstheater draait best. Het eerste in wordt eind deze week afgesloten met de voorstelling van lyahime" van artistiek directeur Jiri Kylian op muziek laki Ishii. Die voorstelling blijkt een doorslaggevend suc- d®Sa een aarzelend begin van het seizoen was vanaf januari 'N Merendeel van de voorstellingen uitverkocht. Het theater He budgettair neutraal en verwezenlijkte daarmee al het seizoen zijn financiële doelstelling. Gebleken is tevens dat leater uitermate geschikt is voor het uitvoeren van opera, ubliek heeft enthousiast gereageerd op „Kaguyahime'het avondvullende werk van Kylian, waarmee op 1 juni het hd Festival werd geopend. Het gezelschap heeft besloten nsspektakel het volgende seizoen ook op het repertoire te r KINDEREN KIEZEN ZELF HUN FAVORIETE BOEKEN HUIZEN Nederlandse kinderen hebben hun favo riete boeken gekozen. De door de kinderen uitverko ren boeken en hun schrijvers werden gisteren in het Noordhollandse Huizen bekend gemaakt. In de cate gorie van zes tot en met negen jaar werd Jacques Vriens bekroond met een oorkonde voor zijn boeken „Tommie en Lotje lopen weg". In de categorie van tien tot en met twaalf jaar kreeg de Deense schrijver Anders Bodelsen de eerste prijs voor zijn boek „Een hele schep geld" en in de categorie van dertien tot en met zestien jaar werd Evert Hartman winnaar met zijn boek „Morgen ben ik beter". De prijsuitreiking vond woensdag plaats op een pleintje voor „De Boer derij" in Huizen. Deze plaats werd daarvoor uitgeko zen ortidat de kinderen uit die plaats heel enthousiast aan de verkiezing van de beste boeken hadden mee gedaan. Alle lagere scholen in Huizen hadden aan de verkiezing deelgenomen. Ondanks een gestaag val lende regen waren honderden kinderen naar het pleintje gekomen om te horen wat welke de be kroonde boeken waren. De kinderen droegen talrij ke spandoeken mee waarop zij in kleurige letters hadden aangegeven welke boeken bekroond moes ten worden. „Co de Kloet hij is de man die winnen moet", „Morgen ben ik beter wint zeker" en „Het helse paradijs is voor ons de eerste prijs", aldus enke le van de meegevoerde teksten. De verkiezing van de favoriete boeken was opgezet door de stichting De Nederlandse Kindeijury, een samenwerkingsver band van de Collectieve Propaganda voor het Neder landse Boek (CPNB), de VARA en Nederlandse Bi bliotheek en Lectuurcentrum (NBLC). Aan de be kroning was geen geldprijs verbonden. Het ging al leen maar om de eer, waarbij de bekroonde schrij vers een oorkonde ontvingen. Wel bestaat de kans dat de onderscheiding invloed heeft op de verkoop van hun boeken. De verkiezing van het beste boek uit de produktie van 1987 vond plaats in twee ron des. In januari en februari konden de kinderen vijf titels via speciale en in de boekhandel verkrijgbare formulieren ter bekroning voordragen. In de tweede ronde werd de kinderen gevraagd de zeven boeken die in de eerste ronde de meeste stemmen kregen te lezen en naar eigen voorkeur te rangschikken. Aan de eerste ronde namen ruim 15.000 kinderen deel en aan de tweede ronde meer dan 5.000. In elke catego rie moest één winnaar overblijven. Tot dusver be paalden volwassenen altijd welke boeken bekroond moeten worden. De Kindeijury zal in het vervolg een jaarlijkse activiteit worden. n dTTERDAM Uit het ïrn|astingmuseum Prof. der Poel in Rotter- zijn, naar nu pas be id is gemaakt, in het ORkeinde van 16 op 17 il zes schilderijen ge- n waarvan de totale irde wordt geschat op een halve ton. Hier- begrepen de waarde audio-visuele appara- die eveneens is ont- ;md. piefstal komt nu pas aan het licht, omdat de huidige conservator drs. J.M. Paulus- sen dat weekeinde met een intern feestje in dienst trad en het vervelend vond zijn dienstverband te moeten be ginnen met de melding van kunstroof. „En ik had het ook zonder die diefstal al druk ge noeg", merkt hij teleurgesteld op. Aan de achterzijde van het pand zijn sporen van inbraak gevonden, reden voor de con servator aan te nemen, dat het belastingpersoneel vrijuit gaat. Dat juist tijdens het fees telijke weekeinde alle kunst werken, al dan niet in bruik leen, onbeheerd en onbevei ligd voor het meenemen lagen en die wetenschap misschien wel door een personeelslid kan zijn uitgebuit, acht drs. Paulussen een conclusie waar hij zich niet aan wil wagen. „Dat moet de recherche maar uitzoeken", vind hij. „Voor mij staat vast dat het perso neel buiten elke verdenking staat". Tussen deze kunstroof en andere van recente datum, wordt geen verband gelegd. Voorts wordt voorzichtig vastgesteld dat de dieven geen geschoolde kunstkenners kunnen zijn geweest, omdat „het mooiste is blijven lig gen". Jan Steen Onder de zes schilderijen be vinden zich „Het huwelijks contract" dat volgens een echtheidsrappoft van Jan Steen moet zijn - en dan op zich al meer waard is dan die halve ton - een anoniem schilderij „Gezicht op de oude hoofdpoort van Rotterdam" en enkele portretten. Hoewel de directie van het Belastingmuseum opeens heel waaks is geworden en de kunstvoorwerpen beveiligt met rolluiken en electronica waar niemand langs of om heen kan, moet met de opge slagen kunst tot de indienst treding van drs. Paulussen nogal onbezorgd zijn rondge sprongen. Toen vorig jaar het schilderijendepot werd ver bouwd kwamen spontaan en kele schilderijen te voorschijn waar niemand iets van wist. Zoals de voorstelling van een groep Ashantidansers, geschil derd door Isaac Israels; het museum spreekt wat ge schrokken van een „unieke vondst". Alles wat niet is gestolen, wordt geëxposeerd op een tentoonstelling die morgen opengaat en voortduurt tot en met 28 augustus. É3TERDAM Politie en justitie in Amsterdam hebben Jet oplossen van de diefstal van drie schilderijen uit het lelijk Museum gebruik gemaakt van buitenlandse poli- |ensen die optraden als pseudokoper. Officier van justi- nr. L. de Wit in de hoofdstad heeft dit gisteren beves- ging om twee Westduitse agenten van het Bundeskrimina- in Wiesbaden en een medewerker van de Kantonpolizei et Zwitserse Zurich. Deze politiemensen werden als pseu- I ff oper ingezet, nadat een informant de politie liet weten, dat L\lieven de schilderijen in het buitenland kwijt wilden, buitenlandse politiemensen hebben zich uiteraard gehou- aan de regels, zoals die in Nederland worden gehanteerd aanzien van infiltranten en/of pseudo-kopers, aldus De Hij wilde hierover niet meer kwijt. itie en politie benadrukken steeds, dat „alles wel duidelijk Jt op de zitting bij de rechtbank". Mr. de Wit laat verder itisch weten dat „ieders rol in ieder stadium van de zaak" wordt uitgezocht. AMSTERDAM De gro te Nederlandse musea zijn over het algemeen op een verantwoorde wijze be veiligd tegen diefstal, in braak en brand. Dat concludeert de Neder landse Museumvereniging uit een enquête die zij onder de 25 grootste Nederlandse musea heeft gehouden. Aan leiding voor de enquête vormde de kunstroof uit het Stedelijk Museum in Am sterdam vorige maand. Musea waar de beveiliging nog niet optimaal is, hebben plannen voor een spoedige verbetering van de situatie, aldus de Nederlandse Mu seumvereniging. Zij dringt er bij de verantwoordelijke overheden op aan hoge prio riteit te geven aan het be- MUSEUM VERENIGING: schikbaar stellen van kre dieten voor deze verbeterin gen. Volgens de vereniging heb ben de onderzochte musea naar aanleiding van de kunstroof in Amsterdam de eigen beveiliging „kritisch getoetst, waarna in voorko mende gevallen extra veilig heidsmaatregelen zijn geno men". Er is volgens haar dan ook geen sprake van een „veronachtzaamde situ atie". Wel heeft zij geconstateerd dat een aantal musea door recente bezuinigingen de verzekeringspremies voor collecties Vjf bruikleen niet meer kan opbrengen. Er kunnen volgens de vereni ging op dit terrein geen al gemeen geldende criteria worden gegeven. Musea en overheden moeten van ge val tot geval bekijken of al dan niet verzekeren aan vaardbaar is, zo stelt zij. De vereniging zal naar aan leiding van de resultaten van de enquête op korte ter mijn overleg voeren met het ministerie van welzijn, volksgezondheid en cultuur, de Tweede Kamer en verte genwoordigers van lagere overheden. ogland Holst eid iT\ ain Beatrix heeft gisteren in Bergen tijdens de herdenking van de honderdste geboortedag eaMriaan Roland Holst een boekje in ontvangst genomen over deze „prins der dichters". Het i „A. Roland Holst alleen met de zee" werd haar overhandigd door de schrijver prof. K. Fens, jraar aan de faculteit der letteren aan de Katholieke Universiteit in Nijmegen. Tijdens de iking werd de a. Roland Holst Penning overhandigd aan dichteres Eva Gerlach. foto: anp ^lERDAM Het Links Olrd (CPN, PSP, PPR, iin Amsterdam wenst het *[k van PvdA-wethouder |y van financiën vanwe- I overschrijding van de fosten van het stadhuis- pktheater. Etty's positie pt langer houdbaar", zo pet Links Akkoord van- heegedeeld. Ben W van jrdam hebben steeds be- pond gezamenlijk ver- jordelijk te zijn voor de ja en de overschrijding *«uim 120 miljoen gulden bouwkosten. Als ze blijft dan staat haar Inders te doen dan geza- op te stappen, meent iks Akkoord, dat overi- iud-wethouder en thans icretaris Heerma pri- verantwoordelijk stelt voor de kostenoverschrijding. De uitlating van burgemeester Van Thijn, dat ook hij zal af treden als het college opstapt, is naar de mening van het Links Akkoord „overbodig" en „belast de discussie in de raad onnodig". Het Links Akkoord rekent het Etty „in hoge mate" aan dat „hij de zaken op zijn beloop heeft gelaten", te meer daar hij verantwoordelijk is voor „een jarenlange ingrijpende bezuinigingsoperatie en voor een reorganisatie van het ge meentelijk apparaat". Die wet houder kan niet toelaten, meent het Links Akkoord, dat er zo'n gat geslagen wordt in het financiële en politieke fundament van zijn beleid en het budgetrecht van de raad. Het zal het gemeentebestuur en de stad schade doen als dit college ongewijzigd blijft zit ten, besluit het Links Ak koord. Het huidige college zal niet beschikken over voldoen de vertrouwen en krediet om nieuwe projecten zoals de IJ- oevers en de reorganisatie bin- hen de gemeente aan te kun nen. De commissie-Herweijer oor deelde, zoals bekend, dat de hoofdstad in 1979 met een te krap budget (306 miljoen gul den) en in een te kort tijdsbe stek heeft besloten tot de bouw van het Stadhuis/Muziekthea ter. Gesproken werd van een „geboortefout". Wethouder Etty wilde geen commentaar geven op de eis van het Links Akkoord. Wim Rijken, Carry Tefsen en Saskia van Basten Batenburg in „Oud Speelgoed". foto: pr Nederlands Volkstoneel met: „Oud speelgoed" van Chiem van Houweninge met o.a. Carry Tefsen, Saskia van Basten Batenburg en Wim Rijken in de regie van Henk van Ulsen. Diligentia te Oen Haag, gisteravond. Herhalingen: t/m 11 juni steeds om 20.15.uur Een opmerkelijke produktie van het Nederlands volkstoneel ging gisteravond in Diligentia van start. Normaal druipen de voorstellingen van smart, kommer en kwel maar dit maal is er gekozen voor „Oud speelgoed" van Chiem van Houweninge. Carry Tefsen krijgt hierin de gelegenheid om zich eens totaal anders te presenteren. De ongelukkige revue-artieste Rosalie, verhuurt aan een jong echtpaar haar zolder, die barst van de herinneringen aan haar grote liefde Jacob Fransen. Het is een hele opgave om ten eerste de sublieme vertolking van Ellen Vogel te vergeten en ten twee de om het aan Carry Tefsen vergroeide type van Mien Dobbel steen weg te drukken, voordat deze uitvoering op de juiste waarde geschat kan worden. In beide voorbeelden slaagt Carry maar ten dele. Haar interpre tatie geeft een uitstekende kijk op het verleden van een volkse revue artieste. In het begin beleeft zij even haar glorietijd op nieuw. Een lange trap, een prachtig gewaad en daar staat de ster. Het décor wordt opgeklapt en het spel komt in het heden te staan. Maar haar rol speelt ze te komisch om de juiste sfeer op te roepen. Indringende passages worden weinig doorleefd afge werkt en de ingelaste komische momenten maken er een te blij spel van. Bijzonder boeiend is wel het aandeel van Saskia van Basten Batenburg. Zij legt al haar gevoel in haar rol. Plezier en doffe ellende komen haarfijn voor het voetlicht, waardoor zij het dramatische aspect het meest benadert. Wim Rijken reaigeert over-emotioneel op zijn tegenspeelster, waardoor hij vaak onna tuurlijk overkomt. Het Nederlands volkstoneel heeft met deze repertoirekeuze niet af kunnen rekenen met het komische beeld dat zich aan Carry Tefsen heeft genageld, zodat de voorstelling oppervlakkig blijft. Desalniettemin is het een voorstelling die een groot publiek zal vermaken dat puur voor de gezelligheid een avond theater wil beleven. ROB VAN DER MIJL Michael geeft cheque aan Jantje Beton Michael Jackson hield zich de afgelopen dagen in ons land niet alleen bezig met zingen. Voor aanvang van zijn laatste concert overhandigde hij namens Pepsi-Nederland, sponsor van zijn toernee, een cheque van 125.000 gulden aan Jantje Beton, het Nationaal Jeugd Fonds. Op de foto staan verder Dolf Wentrup, manager van Pepsi (links), de 9-jarlge Jerry Bout en Ron Brandsteder. Jerry is een van de kinderen die gebruik maakt van de door Jantje Beton gefinancierde speel tuinen en Ron Brandsteder vertegenwoordigde Jantje Beton. FOTO: PR DELFT Mojo Concerts uit Delft, organisator van het Michael Jackson-con- cert dat zondag, maandag en dinsdag in Rotterdam werd gegeven, is woedend over de berichtgeving van het NOS-Journaal zondag over het eerste optreden van Jackson in De Kuip. Volgens Mojo-directeuren Berry Visser en Leon Ra makers is het beeldver- slag dat journaal-verslag gever Harmen Roeland maakte gekleurd geweest door de onplezierige aan varing die hij had met de terreinbewaking. In de uitzending werd vooral aandacht besteed aan het optreden van de West duitse ordedienst SSS, en aan het feit dat het NOS- Journaal geen beelden mocht maken achter het podium. Harmen Roeland sprak in dat verband van „censuur". Volgens Mojo heeft Roeland zich voor aanvang van het concert „onbeschoft" gedra gen. De verslaggever kwam met zijn eigen auto, samen met drie andere NOS-wa- gens, het terrein van het sta dion oprijden, waarna hen werd verzocht even aan de kant te gaan staan in af wachting van nadere in structies. In plaats daarvan reden ze volgens Mojo met een door naar de back-stage ingang, waar een van de au to's bijna een bewaker omver reed. Toen ze er op werden gewezen dat ze de ingang blokkeerden, ontstond er een levendige discussie met Har men Roeland, die zich vol gens Mojo „onbeschoft ge draagt en pas na grote aan drang zijn wagen aan de kant zet". Na intern beraad besluit Mojo dat Roelands wagen van het terrein moet: het gedrag van de bestuurder was de druppel die de em mer deed overlopen. „Dit zijn fascistische neigingen, het lijken de jaren dertig wel", waren de woorden waarmee Roeland aan dat verzoek voldeed. Volgens Mojo klopte er van de verslaggeving daarna erg weinig. De Duitse ordedienst SSS, die buiten optrad tegen illegale t-shirt verkopers was niet, zoals werd gesteld door Roeland, ingehuurd door Mojo, niet door Michael Jackson Management, maar door de firma die het legale recht van t-shirt-verkoop voor dit concert in handen had. Volgens Mojo heeft de groep zich niet schuldig ge maakt aan geweldpleging. Van „censuur" was evenmin sprake, aldus Mojo. De pers is al jaar en dag niet meer welkom achter het podium. En het aantal medische ge vallen bleef volgens Mojo be perkt tot dertien, waar Roe land sprak over honderdvijf tig- De NOS wilde vanmorgen niet ingaan op de beschuldi gingen van Mojo-concerts. André Matthijsen van de NOS-persdienst: „Wij hebben van Mojo geen enkele klacht ontvangen. Als ze zich wel richten tot de media en niet tot ons, zien wij geen enkele reden daarop in te gaan. Ik denk dat het niet meer is dan een publiciteitsstuntje van Mojo". Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straat 6. tel. 01720-20800): Three men and a baby (ai); 18.30, 21.15. za. zo. wo. ook 13.30. zo. ook 16.00. EUROCI NEMA II: Can't buy me love (al); tijden zie Eurocinema I. EU ROCINEMA III: Summer school (al); 18.45, 21.00. za. zo. wo. ook 13.45. zo. ook 16.15. EUROCI NEMA IV: Running man (12); 18.45, 21.30. zo. ook 14.15. Jun- glebook (al); za. zo. wo. 14.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Saigon (12); 19.00. 21.15. Junglebook (al); za. zo. wo. 14.30. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39. tel. 124130): Cry Freedom (al); 20.00. zo. ook 14.30. Three men and a baby (al); No way out (al); Moonstruck (al); Broadcast news (al); 14.30, 19.00, 21.15. TRIANON (Breestraat 31, tel. 123875): Luchtmacht academie (al); 14.30, 19.00, 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52, tel. 071- 125414 Young doctors in lust (16); 14.30, 19.00, 21.15. NOORDWIJK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56, tel. 01719-12800): Geen voorstellin- KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30, tel. 01718-74075): Dragnet (al): 19.00. do. t/m zo. wo. ook 14.45. Fatal Beauty (al); 21.15. CITY THEATER II: Bat teries not included (al); do. vr. zo. 14.45, 19.00, 21.15. za. ma. di. wo. 19.00, 21.15. Benji (al); za. wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Dirty dancing (al); do. vr. za. zo. 19.00. vr. za. zo. wo. 15.45. Nuts (al); do. t/m zo. 21.15. ma. t/m wo. 20.15. Clockwork Orange (16); do. zo. 19.15, 21.30. Zoeken naar Ei- leen (al); vr. za. 19.30, 21.30. ma. t/m wo. 20.30. KINDERVOORSTELLING Avontuur met een staartje; za. zo. wo. 14.00, 15.45. Pudding Tarzan; za. zo. wo. 14.15. WASSENAAR ASTRA (tel. 01751-13269): Fatal attraction (12); vr. t/m wo. 20.00. ZOETERMEER PROMENADE I: Three men and a baby; do. ma. di. 20.00. vr. 19.00, 21.30. za. zo. 14.00, 19.00, 21.30. wo. 14.00, 20.00. PROMENADE II: Stake Out; do. ma. di. 20.00. vr. 19.00, 21.30. za. zo. 14.00, 19.00, 21.30. wo. 14.00, 20.00. PRO MENADE III: 2001 A space Odyssee; do. ma. dl. wo. 20.00. vr. za zo. 18.45, 21.45. Jungle book; za. zo. wo. 14.00. DEN HAAG ASTA 1 (Spul 27. tel. 463500): Saigon (12); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. ASTA 2: Over board (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ASTA 3: Moonstruck (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. BABYLON 1 (Winkelcentrum Babylon, tel. 471656): Three man and a baby (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. BABYLON 2: Ironweed (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. BABYLON 3: Planes, trains automobiles (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. CI NEAC 1 (Buitenhof 20, tel. 630637): Three men and a baby (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. CI NEAC 2: Raw (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. CINEAC 3: A prayer for the dying (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 1 (Carne- gielaan, tel. 456756): De on draaglijke lichtheid van het be staan (al); 14.00, 20.00. zo. 12.30, 16,.00. 20.00. METRO POLE 2: Cry freedom (al); 14.00, 20.30. METROPOLE 3: The last emperor (al); 14.00, 20.30. METROPOLE 4: Fatal attrac tion (12); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 5: Babette's fe ast (al); 18.45, 21.30. do. vr. ma. di. ook 14.00. ODEON 1 (He rengracht 13, tel. 462400): Mis sing in action III (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: The running man (12); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30.* ODEON 3: The serpent and the rainbow (16); 13.45, 18.45. 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 4: No way out (12); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. STUDIO 1 (Ketting straat 12b, tel. 656402): Oei ciornie (16); 19.15, 21.45. STUDIO 2: Dancers (al); 19.00, 21.30. zo. wo. 14.00. STUDIO 3: Someone to watch over me (12); 19.00, 21.30. zo. wo. 14.15. HAAGS FILMHUIS: Zaal 1: Long farewells; 19.30, 21.45. I bambini ci guardano; za. 23.30. Zaal 2: Diner; 19.30, 21.45. Zaal 3: 19.30, 21.45. The quiet earth; do. Dr. No; vr. Ro- bocop; za. Outland; zo. Trafic; ma. Dokter Who en de daleks; di. Daleks, invasion of the earth; wo. NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1: Prince of darkness (16); za. 00.15. CINEAC 2: Raw (16); za. 00.15. CINEAC 3: 9V» Waeka (16); za. 00.15. KINDERVOORSTELLINGEN METROPOLE 5: Jungle book; za. wo. 14.00. zo. 13.15, 16.00. STUDIO 3: E.T. zo. wo. 14.30. GRATIS ELKE WOENSDAG DE BIJLAGE BIJ UW KRANT MET INFORMATIE OVER FILMS,MUZIEK THEATER, RECREATIE, EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA Geen krant ontvangen 7 Bel tussen 18.00 en 19.00 uur, zaterdags tussen 14.00 en 15.00 uur. telefoonnr.071-122248 en uw krant

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1988 | | pagina 17