Ouderwets genieten
met Joe Cocker
Het Arion Ensemble is erg voortvarend bezig
Jphense wint Zilveren Fluitkop
>p Vijfde Nationale Fluitconcours
Enthousiast
onthaal T'Pau
Maria
Tipo's
eigen
Goldberg-
variaties
Beurs van Amsterdam
CcidócSowumt
MAANDAG 7 MAART 1988 PAGINA 9
FOTO: JARKO AIKENS
Eerste concert ven het Arion En
semble, dirigent Alexandru Laacae,
in de serie Casino Promenade Con
certen. Solist de pianist Daniel Way-
enberg. Circustheater, Schevenin-
gen.
Het Arion Ensemble, een Resi
dentie Orkest in zakformaat, is
aangetrokken voor het geven
van een driedelige serie onder
de titel „Casino Promenade
Concerten". Geen concerten in
het Casino maar in het Circus
theater dat gistermiddag bij
het eerste concert redelijk
goed bezet was.
Dirigent van het Arion En
semble is Alexandru Lascae
die in zijn kwaliteit van 2e
concertmeester van het Resi
dentie Orkest in 1980 een aan
tal musicerende collega's om
zich heen heeft verzameld om
deze actieve vorm van vrije
tijdsbesteding gestalte te ge
ven. Niet vrijblijvend, alle
concerten van het ensemble
worden terdege voorbereid en
in het bijzonder aan de kunst
om veel noten in korte tijd te
spelen is veel aandacht ge
schonken. Met resultaat: het
Presto-gedeelte uit Mozarts
symfonie KV 136 werd meer
dan voortvarend vertolkt. Het
ensemble lijkt nu toegekomen
aan een bijbehorende glanzen
de toonvorming; met name de
strijkers en om nog exacter te
zijn de eerste violen produce
ren een enigszins mat en dof
geluid.
Het is niet een ieder gegeven
om een grap als grap te pre
senteren. Mozart verlangt zulk
een instelling bij de weergave
van zijn „Musikalischer Spass"
(van huisuit een sextet voor
strijkkwartet en twee hoorns)
maar om als een compleet en
semble inclusief de dirigent
„leuk te doen" valt niet mee.
Sommige musici keken dan
ook met een gezicht van „daar
worden we niet voor betaald".
Maar in dié momenten dat
componist Mozart de effecten
er echt dicht bovenop legt ver
maakte het publiek zich koste
lijk.
Daniel Wayenberg (58) heeft
een concertpraktijk van 43
jaar, hij moet inmiddels dui
zenden concerten gegeven
hebben. Ondanks dat speelt hij
zelden of nooit routineus, ook
niet gistermiddag in het 23e
pianoconcert van Mozart. Het
leek de vraag of solist en diri
gent dezelfde visie op Mozart
hebben, maar Wayenberg
bleef zichzelf en wist daardoor
voor honderd procent te over
tuigen.
Zondag 13 maart brengt het
Arion Ensemble in het Circus
theater „Don Quichotte Suite"
van Telemann en De Vier
Jaargetijden van Vivaldi mnet
Emmy Verhey als soliste.
ADRIAAN HAGER
totcart van Jo* Cocker, Ahoy', Rot-
•rdem. Gisteravond. Voorprogram-
Th* Boxx.
Iet was gisteravond ouder-
vets genieten bij Joe Cocker,
/anaf de eerste minuut stond
le groep en daarmee de mu-
iek als een huis. Het materi-
tal klonk even solide als in
:ijn glorie-dagen en zo was de
hythm blues-zanger weer
ïelemaal terug van wegge-
veest.
)e carrière van de uit het En-
;else Sheffield afkomstig Coc-
^Jcer heeft zich door de jaren als
p een jojo voortbewogen. Daar
om is het altijd weer spannend
im te zien hoe het concert zich
leze keer zal ontwikkelen. In
?en uitverkocht Rotterdams
Ahoy' trok hij, vanuit zijn
buik gorgelend, alle registers
open en mocht hij na twee uur
tevreden naar de kleedkamer
terugkeren. Gesteund door
een zeven man sterke groep
met ster-musici "en twee ach
tergrondzangeressen stond zijn
laatste, sterke elpee „Unchain
My Heart" centraal, maar
trakteerde hij zijn publiek ook
op klassiekers zoals „Feeling
Alright", „With A Little Help
From My Friends" en „The
Letter".
Wanneer Cocker, zoals gister
avond, in topvorm is, verwijst
hij alle studio-elpees die hij
door de jaren heen opnam
naar de prullebak en geeft hij
weer eens aan dat er niets gaat
boven een concertregistratie.
Daarbij werkt hij al jaren met
hetzelfde concept. Het gevolg
daarvan is dat hij zijn oude
fans behoudt, maar er ook
nieuwe bij wint. Zij hadden
zich gisteravond verzameld en
konden na spetterende uitvoe
ringen van zijn beste songs zo
als „Civilized Man" en „You
Are So Beautiful", tevreden
huiswaarts keren.
Joe Cocker staat of valt met
het materiaal dat hij zingt en
voor Ahoy' had hij alleen het
beste bij elkaar geraapt. On
dersteund door een nieuwe
groep, die voor een strakke en
toomloos wervelende begelei
ding zorgde, kon Cocker schit
teren, daarbij nog altijd wat
spastisch met de armen zwaai
end. Na vijftien minuten
kookte de zaal al en het zou tot
de eerste toegift duren, waarin
hij met veel gevoel en slechts
ondersteund door piano wat
ballades zong, dat' ze wat tot
rust konden komen.
In de tussenliggende periode,
speelde hij de sterren van de
hemel en kregen de twee gita
risten en de saxofonist genoeg
ruimte om hun vakmanschap
als muzikant in soli bloot te
leggen. De twee zangeressen
verzorgden daarbij de bijpas
sende, wat schreeuwerige
koortjes. Dat Cocker met het
tweetal een goede keuze had
gedaan, bewees Carry „ze
heeft nooit zangles gehad" Le
wis in het duet „Loók What
You have Done" waarin ze
flink kon uithalen en de
schoonheid van haar stem kon
etaleren. Het grootste deel van
het materiaal kreeg een me
morabele uitvoering, waarbij
je alleen maar kon treuren
over het feit dat het niet werd
vastgelegd, zodat je er in twee
de instantie nog een keer van
zou kunnen genieten. Het eni
ge minpuntje was dat er geen
vaart in de show zat, maar dat
zal wel nieuwigheid zijn ge
weest.
Cocker dronk veel tussen de
nummers, maar liet weten dat
FOTO: SP
het niet om whiskey maar wa
ter ging. Wat het ook is ge
weest, zijn rauwe stem had er
alle baat bij. Puttend uit zijn
hele oeuvre bewees Cocker
een tijdloze zanger te zijn en
daar zijn er maar heel weinig
van op deze wereld.
HANS PIËT
Btreekmuziekschool Leiden:
Vijfde Nationale Fluitcon-
t met 53 solisten en 8 en-
nbles. Gehoord op 5 maart.
®r^)e 17-jarige Ellen Ver-
ist uit Alphen aan den
,ijn zaterdag de Zilveren
gewonnen tij-
er-pens het Vijfde Nationale
DeFluitconcours, dat in de
Lei-
len werd gehouden. Ze
on de in 1983 voor het
rst beschikbaar gestelde
isselprijs door het hoog-
:e aantal punten van
ee concoursdagen te ha-
en.
iet het doel vooral de Neder-
mdse jeugd te stimuleren om
Iwarsfluit te gaan spelen werd
ijf jaar geleden het plan op-
ivat om jaarlijks een Natio-
laal Fluitconcours te houden.
gelijknamige stichting die
lier speciaal voor in het leven
erd geroepen nam de organi-
itie voortvarend ter hand.
let is met het bereiken van
let eerste lustrum van dit con-
.^ajours voor amateurs, dit jaar
^js oor de vierde maal in Leiden,
uidelijk geworden dat zij
er elet op de groeiende bekend
heid in het land dit laatste
^arezien het aantal deelnemers
rcj an het afgelopen concours,
lta et feit dat zij uit verschillen-
40( e delen van het land afkom-
he tig waren en de grote publie-
en e belangstelling, in haar op-
is geslaagd.
'ijdens de afgelopen twee con-
tfj oursdagen, op de zaterdagen
rjj 7 februari en 5 maart, was
eelname mogelijk in twee
erschillende categorieën: flui-
sten, 'solo' met of zonder be-
eleiding, en fluitensembles.
0,)e 'solo'-categorie was nog
tererder onderverdeeld: deelne-
lers tot en met 15 jaar (cate-
ororie I a), deelnemers van 16
en lar en ouder (categorie Ib), en
gk it jaar werd voor het eerst op
jjnpeciaal verzoek, ook conser
vatoriumstudenten (categorie I
aa). Vreemd genoeg werd door
e laatstgenoemde grt>ep van
e mogelijkheid tot inschrij-
Iing geen gebruik gemaakt.
)e solisten, dit jaar maar liefst
3 in getal, 24 in de A- en 29
i de B-categorie, moesten uit
ig(ivee duidelijk te onderschei
den stijlperioden elk een stuk
ei pelen; voor een stuk moest
ac üen een keuze maken uit de
ur ijst van keuzewerken. Ten-
-• i ins te een werk diende bege
leid te worden. Voor de flui
ditmaal acht,
uo's, trio's (in elk geval be-
in taand uit minimaal een fluit)
iiii' Waren Been keuzewerken
jA erplicht gesteld.
t )e jury, die deze keer bestond
;it Dirk Alma (fluitist te
ier'trecht), Dirk Belzer (dwars-
ia luitdocent aan de Streekmu-,
tJjiekschool te Woerden), Cori-
nne Hoekstra (dwarsfluitdo-
ente aan de Streekmuziek-
^chool te Leiden) en Cor van
ileef (oud-directeur aan de
en treekmuziekschool te Woer-
Jen), had de moeilijke maar
%ngename taak de vele, met
De Alphense Ellen Vergunst neemt de Zilveren Fluitkop in ontvangst.
FOTO: WIM VAN NOORT
enthousiasme, ten gehore ge
brachte werken te beoordelen.
Met de opbouwende kritiek
die zij op de verschillende mu
zikale bijdragen, variërend
van een redelijk tot zeer goed
niveau, leverden, gelet
werd op zuiverheid, toonkwa-
liteit, techniek, ritmiek, voor
dracht en samenspel heb
ben de vier juryleden zich
voortreffelijk van hun taak
gekweten.
Er vielen verschillende prijzen
te verdienen. Ten eerste de
Zilveren Fluitkop, de in 1983
voor het eerst beschikbaar ge
stelde wisselprijs voor de solist
uit de A- of B-categorie met
het hoogste aantal punten van
beide concoursdagen. Deze
wisselprijs viel deze keer toe
aan een deelneemster uit de B-
categorie: de 17-jarige Ellen
Vergunst uit Alphen aan de
Rijn. Zij verdiende deze on
derscheiding zaterdag met
haar werkelijk prachtige ver
tolking van het eerste en
tweede deel van de 'Sonatine'
van J. Geraerdts en de 'Balla
de' van de Franse componist
Périlhou, twee composities
met een zeer hoge moeilijk
heidsgraad. Binnenkort zal zij,
de exacte datum is nog niet be
kend, optreden in een pro
gramma van de regionale zen
der Radio West.
Daarnaast vielen er ook een
aantal dagprijzen in de vorm
van een herinneringsbord
voor de beste prestaties in de
twee solistengroepen en de ca
tegorie 'ensembles', te verde
len en niet te vergeten de Zil
veren Lessenaar, uitgeloofd
door de stichting BFÖ, het
promotiebureau voor de Ne
derlandse muziek, voor de bes
te uitvoering van een werk
van een Nederlandse compo
nist.
De dagprijzen van 27 februari,
waarop diegenen speelden die
voor het eerst meededen, gin
gen naar Ilska Wiegers uit
Breda (categorie I a), Jeroen
Dezaire uit Waalre (categorie
B) en het ensemble Karin
Westerveld-Kwant uit Doorn;
die van afgelopen zaterdag
naar de veelbelovende Björn
Herpers uit Kerkrade (catego
rie I a), een 'James Galway in
de notedop' die een geweldige
indruk maakte met zijn uit
voering van Bozza's 'Image',
een werk voor conservatori
umniveau en het 'Carnaval of
Venice' van Briccialoi/James
Galway, èn uiteraard naar de
winnares van dit concours, El
len Vergunst, die aan alle vijf
de concoursen heeft meege
daan, als beste in haar catego
rie (I b) en het ensemble Jac
queline Teppema uit Amers
foort dat tegelijkertijd werd
uitgeroepen tot het beste en
semble van het hele concours
met hun interpretatie van 'La
Somnabula Paraphrase' van
Fr. Doppler. Op grond hiervan
verwierven de onder de naam
van hun lerares optredende
Elske Sitsen (fluit), Robert
Vroegindeweij (fluit) en Nicole
Janssen (piano) het recht 13
maart in het NOS-radiopro-
gramma 'Für Elise', elke zon
dag van 11 tot 1 op Radio 4, te
komen spelen.
De Zilveren Lessenaar werd
gewonnen door Liselotte Ku
ling uit Woerden, voor haar
prachtige spel in het eerste
deel van het 'Fluitconcert in
d-moll' (opus 43) van de Ne-
c&rlandse componist Theo
Verheij. Zo viel zij toch nog in
de prijzen. In de totaaluitslag
was zij, met haar optreden van
zaterdag namelijk slechts 0,25
punten verwijderd gebleven
van het puntentotaal dat win
nares Ellen Vergunst behaal
de.
Gezien de spelvreugde van de
deelnemers en de over het al
gemeen genomen hoge peil zal
hopelijk ook volgend jaar, ho
pelijk met een ietwat minder
chaotische prijsuitreiking, het
concours weer plaatsvinden.
Als mogelijke speeldagen wer
den al 27 februari en 4 maart
genoemd.
PETER VAN VEEN
VEEMARKT LEIDEN (7-3)
SLACHTRUNDEREN: (gulden per kg
gesl.gew.)
Aanvoer 910. waarvan 150 stieren.
Dikbillen, extra kw. 8,00-13.50 per kg,
stieren 1e kw. 6,90-7.60. 2e kw. 6,20-
6,90, vaarzen 1e kw. 7,00-7,95. 2e
kw. 6,20-7,00, koelen 1e kw. 6,85-
7,95, 2e kw. 6,10-6,85, 3e kw. 5,70-
6,10, worstkoelen 5,30-5,80.
Handel en prijzen: stieren redelijk -
gelijk: koeien redelijk - gelijk.
SLACHTSCHAPEN- EN LAMMEREN:
(gulden per kg gesl.gew.)
Aanvoer 139, schapen 5,00-7,50,
lammeren (rammen) 10,00-11,00.
lammeren (ooien) 9,50-11,00.
(gulden per stuk) schapen 185-250,
lammeren (rammen) 235-310 en lam
meren (ooien) 195-235.
Handel en prijzen: schapen goed -
gelijk: lammeren goed - gelijk.
Totale aanvoer 1049 stuks.
Hockney wil geen exposities in Londen
LONDEN De in Amerika wonende Britse schilder David
Hockney heeft gedreigd zijn schilderijen terug te trekken van
een overzichts-expositie van zijn werk in de Tate Gallery in
Londen, uit protest tegen een wetsontwerp van de Britse rege
ring dat het bevorderen van de homoseksualiteit verbiedt.
Hockney, zelf homofiel, schreef in een ingezonden brief aan de
Sunday Times dat de regering in Londen het censuurklimaat
van de jaren dertig probeert te herstellen. Zijn afkeer van „Kin
derjuf Engeland", schreef hij, had hem het land 24 jaar geleden
al doen ontvluchten. De voorgenomen wet tegen homoseksuali
teit bewijst dat er niets is veranderd. Het omstreden wetsont
werp beoogt plaatselijke overheden ertoe te bewegen onder
meer te verbieden positief te zijn over homoseksualiteit en hun
uitgaven voor pro-homoseksuele doeleinden te verminderen.
Velen in de Britse kunstwereld hebben het voornemen veroor
deeld als een aanslag op de artistieke vrijheid.
De expositie van Hockney zou in oktober in de Tate te zien ziin.
Deze week is zij gehouden op het Arts Festival van Los Angeles
en bezocht door de hertog en hertogin van York.
FPau met Carol Decker (zang),
Ronnie Rogers (zang, gitaar), Mi
chael Chetwood (toetsen), Dave Ho
ward (solo-gitaar), Paul Jackson
(bas) en Tim Burgess (drums), Vre-
denburg, Utrecht. Voorprogramma:
Bourgeois Tagg. Zaterdagavond.
Over hitsucces heeft het uit
Engeland afkomstige T'Pau in
de twee jaar van zijn bestaan
niet te klagen gehad. Het
grootste succes lag tot nu toe
omsloten in de ba'.lade „China
In Your Hands". De met een
prettige stem uitgevoerde
roodharige zangeres Carol
Decker en haar kornuiten boe
ren echter niet alleen in balla
des. Ze spelen vooral up-tempo
rock.
Zaterdagavond in een uitver
kocht Utrechts Vredenburg
gaven ze daar een staaltje van
weg en bleek dat de muzikale
bagage die ze met zich mee
dragen, nog niet toereikend
genoeg is om anderhalf uur te
boeien. De muziek nodigt ze
ker uit tot dansen, maar blijft
op den duur toch steken in te-
veel-van-hetzelfde. De soli
van Dave Howard worden al
snel voorspelbaar en de mu
ziek hobbelt te veel in eenzelf
de stramien voort. Zoals de
groep zaterdag liet horen in
een aantal nieuwe nummers,
die ze voor het Nederlandse
publiek uitprobeerden en die
mogelijk op de nieuwe elpee
zijn terug te vinden, zal daar
in de toekomst weinig veran
dering in komen.
En dat is jammer, want T'Pau
is een potentieel interessante
groep. Zangeres Carol en de
muzikanten met wie ze zich
omringt, hebben genoeg kwa
liteit in huis. Het is nu nog ge
woon een kwestie van durven.
Als ze hun nek wat verder uit
steken en het experiment niet
uit de weg gaan, kan T'Pau
nog borg staan voor veel
mooie muziek. Nu blijft het
bijzondere van de groep ste
ken bij de ballades, die niet al
leen sentimenteel, maar vaak
ook prachtig van opbouw zijn.
Dit is overigens geen pleidooi
om dan alleen maar ballades te
produceren, want daarmee zou
de groep zichzelf en zijn fans
te kort doen.
Het publiek in Vredenburg
had zaterdag de avond van
zijn leven en reageerde en
thousiast op de podium-ge
beurtenissen, die in een prach
tige lichtshow waren gestoken.
Carol genoot intens, kreeg
bloemen aangeboden, en vond
tijdens de uitvoering van de
grootste hits een zingende me
nigte tegenover zich.
Dat overkwam ook Bourgeois
Tagg, het Amerikaanse vijftal,
dat het voorprogramma ver
zorgde. De huidige single „I
don't mind at all' werd mas
saal meegezongen. Bourgeois
Tagg speelde een overtuigende
set, waarin veel meer variatie
zat, dan bij T'Pau was terug te
vinden. Opvallend daarbij was
de tweestemmige zang van
Larry Tagg en Brent Bourge
ois. Bourgeois Tagg is een
groep die zich het komend jaar
zeker op het hitfront zal mani
festeren.
HANS PIËT
Gedenkteken Ida Gerhardt in Gorinchem
GORINCHEM De dichteres Ida G. M. Gerhardt wordt
in haar geboorteplaats Gorinchem geëerd met een gedenk
steen, waarop een gedicht, een zelfportret, komt te staan.
De steen wordt 22 april onthuld in aanwezigheid van de
dichteres. Ida Gerhardt werd op 11 mei 1905 in de Haar-
straat in Gorinchem geboren op de plaats waar thans het
postkantoor staat. De gedenksteen komt Buiten de Water
poort bij het baken langs de rivier. Het gedicht dat in de
steen wordt gehouwen, is „Tekst op een rivierbaken" uit
de bundel „Sterreschip", de neerslag van een bezoek van
de dichteres aan haar geboorteplaats.
Bijna anderhalf uur, niet on
derbroken door een pauze
boeide de Italiaanse pianiste
Maria Tipo een muisstil Dili-
gentia met de Goldberg-va-
riaties van J. S. Bach. Bach
schreef deze 'Aria met ver
schillende veranderingen'
BWV 988 in 1741 in opdracht
van graaf Keyserling, am
bassadeur in Dresden. Zijn
inwonende pianist Goldberg
moest, als de graaf 's nachts
niet kon slapen, vanuit een
belendend vertrek enige van
de 40 variaties die Bach op
deze aria schreef, spelen. Een
vroege vorm van muziekthe
rapie dus, waarbij de compo
nist duidelijk werd gevraagd
zachte en vrolijke muziek te
componeren. Bach gaf per
variatie aan of deze op een of
beide manualen van het cla-
vecimbel moesten worden
gespeeld. Op drie variaties
na die in g staan is het hele
variatiewerk in G gecompo
neerd en zodanig opgebouwd
dat het als een aaneenslui
tend geheel gespeeld kan en
moet worden. Zonder de her
halingen kan dat in ongeveer
40 minuten. Maria Tipo zet
vraagtekens bij het ont-
staansverhaal van dit tech
nisch zeer veeleisende werk
en heeft een volstrekt eigen
opvatting ontwikkeld aan
gaande de interpretatie van
dit clavecimbelstuk op de
piano. Zij gaat daarbij uit van
de expressiviteit van de mu
ziek en stelt alle mechani
sche en expressieve moge
lijkheden van de piano daar
aan ten dienst, met inachtne
ming van een aantal karak
teristieken van de clavecim-
beluitvoering. Zoals Glenn
Gould zich een geheel eigen
Bach heeft toegeeigend, zo
heeft ook Maria Tipo dat ge
daan, maar dan met veel
meer nuancering en verfij
ning. Dat haar interpretatie,
hoe ver die ook mag afstaan
van de oorspronkelijke cla-
vecimbeluitvoering waarbij
bijvoorbeeld alleen door van
het ene naar het andere ma
nuaal over te gaan dynami
sche verschillen kunnen
worden aangebracht, hoge
ogen gooit blijkt uit de hoge
onderscheiding die zij voor
de uitvoering op de plaat
ontving. Als een ouderwetse
'grande dame' zat zij gecon
centreerd en tegelijkertijd
gediciplineerd achter de
vleugel, en haalde met han
den en pedaalbedienende
voeten een zo rijk scala aan
kleuren ritmische en dyna
mische schakeringen uit dit
werk dat geen mens daar bij
zou kunnen inslapen.
ERIK BESIER
Geen krant ontvangen 7 Bel tussen
18.00 en 19.00 uur. zaterdags tus
sen 14.00 en 15.00 uur, telefoon
071-122248 en uw krant wordt na
bezorgd.
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
ALPHEN AAN DEN RIJN ELG
ROCINEMA I (Van Boetzelaer-
straat 6. tel. 01720-20800): Am-
sterdamned (12); 18.45, 21.15.
wo. ook 13.45. EUROCINEMA
II: Amsterdamned (12); 18.45,
21.15. Troetelbeertjes in won
derland (al); wo. 14.00. EURO
CINEMA III: Dirty dancing (al):
18.30, 21.00. wo. ook 13.30.
EUROCINEMA IV: Fatal At
traction (12); 18.30, 21.30. wo.
ook 13.30.
LEIDEN LUXOR (Stationsweg
19, tel. 071-121239): Dirty dan
cing (al); 19.00, 21.15. wo. 14.30.
LIDO en STUDIO (Steenstraat
39, tel. 124130): Last Emperor
(12); 20.00. Barfly (12); 14.30,
19.00, 21.15. Blue velvet (16);
Amsterdamnêd (12); Fatal at
traction (12); 14.30, 19.00,
21.15. Reddertjes (al); wo.
14.30. TRIANON (Breestraat 31.
tel. 123875): American ninja II
(12); 14.30. 19.00, 21.15. REX
(Haarlemmerstraat 52, tel. 071-
125414); Beyond desire (16);
14.30, 19.00, 21.15.
NOORDWIJK LIDO THEATER
(Pr. Bernhardstraat 56, tel.
01719-12800): American ninja II
(12); ma. 19.00. Full metal jac
ket (16); ma. 21.15.
KATWIJK CITY THEATER I
(Badstraat 30. tel. 01718-74075):
Tough guys don't dance (12);
wo. 14.45, 19.00, 21.15. ma. di.
19.00, 21.15. CITY THEATER
II: Stakeout (12); ma. di. wo.
19.00. Untouchables (al); 21.15.
Speurneuzen (al); wo. 14.45.
VOORSCHOTEN GREENWAY
(tel. 01717-4354): Big loot and
the Hendersons (al); wo. 15.45.
Crazy love (16); 20.30. Out of
Africa (al); ma. dl. wo. 20.15.
KINDERVOORSTELLING
Bambi; wo. 14.00. Flodder; wo.
14.30.
WASSENAAR ASTRA (tel.
01751-13269): Tango's (16);
20.00.
KINDERVOORSTELLING
Gullivers reizen (al); wo. 14.00.
ZOETERMEER PROMENADE
1,2,3 (Promenade 7, tel. 079-
511313): Amsterdamned (12);
ma. di. 20.00. wo. 14.00. 20.00.
Fatal attraction (16); ma. di. wo.
20.00. Dirty dancing (al); ma. di.
20.00. wo. 14.00, 20.00. De red
dertjes (al); wo. 14.00.
DEN HAAG* ASTA 1 (Spui 27.
tel. 463500): Wall Street (al);
14.00, 18.45, 21.30. ASTA 2:
Fatal attraction (12); 14.00.
18.45, 21.30. ASTA 3: Sammy
Rosie get laid (16); 14.00,
19.00, 21.30. BABYLON 1
(Winkelcentrum Babylon, tel.
471656): Nuts (al); 14.00, 19.00,
21.30. BABYLON 2: Fatal at
traction (12); 14.00, 18.45,
21.30. BABYLON 3: Can't buy
me lovel (al); 14.00, 19.00,
21.30. wo. 19.00, 21.30. CINE-
AC 1 (Buitenhof 20. tel. 630637):
Amsterdamned (12); 14.00,
18.45, 21.30. CINEAC 2: Dirty
dancing (al); 14.00, 18.45, 21.30.
CINEAC 3: Dragnet (al); 14.00,
18.45, 21.30. METROPOLE 1
(Carnegielaan, tel. 456756): The
last emperor (al); 14.00, 20.30.
METROPOLE 2: Best seller
(16); 14.00, 18.45, 21.30. ME
TROPOLE 3: Dirty dancing (al);
14.00, 18.45, 21.30. METRO-
POLE 4: The dead (16); 14.00,
18.45, 21.30. METROPOLE 5:
Barfly (12); 14.00. 18.45, 21.30.
ODEON 1 (Herengracht 13,
tel. 462400): Amsterdamned
(12); 13.45, 18.45, 21.30.
ODEON 2: A nightmare on Elm-
street (16); 13.45, 18.45, 21.30.
ODEON 3: Dirty dancing (al);
13.45, 18.45, 21.30. ODEON 4:
Schorem van de school (al);
13.45, 18.45, 21.30. STUDIO 1
(Kettingstraat 12b, tel. 656402):
Oci ciornie (16); 19.15, 21.45.
wo. ook 14.45. STUDIO 2: The
witches of Eastwick (12); 19.00,
21.30. STUDIO 3: La famiglia
(16); 19.00, 21.30. HAAGS
FILMHUIS (Denneweg 56. tel.
459900): Zaal 1: Zegen; 19.30.
21.45. Zaal 2: I love you; 19.30.
Prick up your ears; 21.45. Zaal
3: 19.30, 21.45. wo. 20.00. My
favourite wife; ma. Micki A
Maude; di. Celine et Julie vont
en bateau; wo.
Noteringen van maandag 7 maart 1988 (tot 10:45 uur)
dividend over
86 1.30
86 11.40
86/6.60
86 /27.-
85/86 5% SI
86/2.55
86/4.20
86 5.95 d
86/4.—+2% AS
86/4.50
86 1.55 d.
85/86 1 1.35
86 12.88
86/1.-
86 1.75
86/1.30
86/3.50
86 1 1.50 CL
86 1.40
86 2.80 cL
86/87 1.60
86/5.50
86 I 12.80
86 2.50 of 4% SL*
86/8.50
86/7.-
86/4.-
86 10.-
86/3.60
86/2.-
86/2.92
86 1 4.60 2% SU
85/86 1.16
78 4.40+5% St»
86/0.80
86 15.33
86/925
,86/1.85
I 86/2.04
86 72.16
ho dd
71.70 4/3
77.20 3/3
106.40 3/3
40.90 5/1
148.60 7/3
47.90 7/3
67203/3
129.50 25/2
128.00 3/3
90.50 1/3
47.60 7/3
54.80 1/3
204.00 23/2
50.70 19/2
25.90 1/3
31.60 3/3
135.50 6/1
32.60 2/3
45.00 3/3
50.60 3/2
35.50 4/3
138.00 3/3
221.10 23/2
59.80 2/3
151.50 7/3
200.00 16/2
76.80 18/1
212.00 3/3
76.90 2/3
28.30 17/2
27.30 17/2
91.40 3/3
147.504/3
83.501/3
55.80 4/3
162029/2
117.701/3
72.50 16/2
24.40 7/3
69.00 3/3
1242018/2
la dd
56.00 15/1
57.304/1
83.304/1
36 40 21/1
144.30 4/1
35.50 4/1
54.90 21/1
93.00 4/1
89205/1
78.002/2
39.5011/2
46.00 21/1
185.50 4/1
38.70 11/1
15.50 28/1
22.00 4/1
113.30 8/2
24.504/1
35.00 4/1
34.50 4/1
27.90 4/1
112.5013/1
197.80 4/1
45.80 15/1
113.0011/1
128.00 4/1
62.50 4/1
166.00 13/1
62.00 4/1
23.3020/1
22.50 20/1
80.50 4/1
143.40 4/1
73.00 4/1
53.60 12/1
12.50 4/1
100.30 13/1
50.20 4/1
202021/1
54.00 4/1
106.50 14/1
148.50 148.60 148.60
197.00 196.00 196.80
126.00 127.00 130.00
193.00 191.50 191.50
147.50 147.50 147.50
115.50 115.70 115.70
119.50 120.50 7/0.50