Zanger Wim Bieler en
het succes van „zijn" Q'65
ii
CcidócSommit
„Tijdperk van de vissen" hoorspel
als onderzoek van het eigen geweten
MARIA-REEKS OPKRO-RADIO
V
■n®
a,>5i
bioscopen
RADIO/TELEVISIE
ZATERDAG S MAART 1988 PAGINA 1
HILVERSUM - Een hoor
spel als een gewetenson
derzoek werd door de
KRO en de BRT onttrok
ken aan het boek „Jugend
ohne Gott" van Odön von
Horvath. De bewerking is
van de Belg Andries Pop-
pe, hoofd van de luister
spelafdeling van de BRT.
Het wordt zaterdagavond
uitgezonden op radio 4 om
22.45 uur in net literaire
programma „Spektakel"
en zet in met schrale mu
ziek, aangestreken op een
cello.
Het speelt in de iaren '30 in
Duitsland en handelt over de
leraar Schröder die zich tegen
beter weten in laat inkapselen
door het nazisme. Dit brengt
hem uiteindelijk in gewetens
nood. Hij wordt ingezet als lei
der van een jeugdkamp, dat
leerlingen verplicht moeten
bijwonen. Zij worden hierbij
voorbereid op het voeren van
oorlog, in het leveren van
prestaties aangezet tot animo
siteit. Tijdens dat kamp wordt
een leerling al of niet opzette
lijk gedood. Het onderzoek
naar daad en dader leidt bij de
leraar tot vragen aan het eigen
geweten. Hij voelt zich omge
ven door machinaties van
nazi-figuren, die hun eigen
ideologie op hem afreageren.
Hij ervaart die figuren als
mannen met visse-ogen, kil en
berekend, produkten van het
tijdperk van de vissen, dat
voor de deur staat. Horvath
zegt hierover: „De ziel van de
mens wordt zo onbeweeglijk
als de blik van een vis".
De Duitse schrijver Von Hor
vath schreef dit boek als een
waarschuwing tegen het drei
gende nazisme en fascisme. Hij
werd vergeleken met Brecht,
die evenals hij ook volksstuk
ken schreef en woonde en
werkte i
zigheid
zeer ongewenst, dat hij uit
week naar Wenen. Bij het op
dringen van het nazisme
vluchtte hij steeds verder weg.
Hij kwam in Parijs terecht,
waar hij de dood vond tijdens
In Duitsland en elders wordt
zijn werk, zijn vooruitziende
blik nog steeds hoog aangesla
gen. Deze bewondering geldt
evenzeer het literaire gehalte
van zijn werk. De leraar
Schröder maakt in de loop van
het verhaal ook een reis naar
plaatsen waar volgens zeggen
de Steen der Wijzen kan
worden gevonden. Deze reis
beschrijving ligt als een meta
foor, als een uitgewerkte
beeldspraak in dit hoorspel
Waar acht de leraar zijn eigen
schuld gelegen? Het gaat in
het kamp niet alleen om het
begeleiden van jeugdigen,
maar vooral om de jongens te
leren doden. Daardoor maakt
en voelt hij zich medeschuldig
aan het systeem. Hij gaat zelf
op onderzoek uit, wordt ook
gehoord door de politie. Er
kunnen meerdere daders
worden aangewezen, zelfs een
naburig zwerfmeisje, dat zich
met een van de jongens heeft
ingelaten. Politieverhoren leg
gen de onderlinge verhoudin
gen tussen de betrokkenen
bloot, waarbij valse verklarin
gen en insinuaties over en
weer gaan. Dit leidt ertoe, dat
de leraar zich in geweten voelt
aangesproken door wat zijn
leerlingen overhoop halen dan
wel wordt aangedaan. In dit
uiteindelijk onthullende hoor
spel, dat soms de vorm aan
neemt van een detective,
wordt met sobere middelen
ook geappelleerd aan het ge
weten van de luisteraar.
TON OLIEMULLER
HILVERSUM KRO-radio is
begonnen aan een reeks van
dertien uitzendingen gewijd
aan Maria. Dit gebeurt weke
lijks tot eind mei onder de titel
„Maria, een beeld van een
vrouw", voorlopig elke don
derdag op radio 5 om 14.40
uur. Maria wordt gevolgd als
bijbelse figuur. Tevens wordt
haar betekenis voor de Kerk
nagegaan en zal haar huidige
verering aandacht krijgen.
Hierbij zullen ook verschijnin
gen aan de orde komen.
Trees van Montfoort heeft
deze serie samengesteld in
verband met het M ariajaar,
dat door de paus werd uitge
roepen en dat tot 15 augustus
duurt. Speciaal zal worden in
gegaan op de dogma's aan
gaande Maria, zoals haar ten
hemelopneming, onbevlekte
ontvangenis en als veelvuldig
aangeroepen heilige. Er
worden ook Kerkleiders aan
gesproken, die blijven bena
drukken, dat Maria's betekenis
is gelegen in haar heenwijzing
naar God.
VANDAAG
13.30 TROS Country.
14.30 TROS sport.
16.03 TROS Aktua magazine
18.00 Coulissen.
19.02 NOS: NOS Jazzplatform.
20.02 Langs de lijn.
00.02 KRO: Oogluik.
01.02-07.00 Niemandsland
RADIO 2
leder heel uur nieuws (NOS).
13.30 VARA: Typisch Hollands.
16.03 KRO: Echo.
16.10 Zin in muziek.
17.03 Glas In lood
18.03 Echo.
18.15 Levenslief en Levensleed.
19.00-07.00 Zie Radio 1
18.03 NOS: De Avondspits.
19.02 NCRV: Koploper.
20.03 Elpee Pop Special: Pink Floyd.
23.02 Late date
RADIO 4
14.30 VOO: Veronica Kamermuziek
serie 87/88. Pianomuziek.
15.00 Nieuwe grammofoon- en com-
pactplaten.
16.00 Lang leve de opera!
18.00 Nieuws
18.02 Avondstemming.
20.30 KRO-Klasslek op zaterdaga-
RADIO 5
14.00 AVRO: Oe vonk.
15.30 Hobbyvitaminen.
16.30 NOS: Homonos.
17.00 EO: Licht en uitzicht.
17.45 Informatie van de Rljksover-
19.00 NOS: Programma v
21.14 Metterdaad hulpverlening.
21.15 Reflector.
21.30 Deze week.
22.00 Gouden orgelklanken
REGIONAAL
Omroep Rijnland: (Via FM-frequentle
105,7 MHz) 15.00 Vandaag de dag op
zaterdag 19.00-20.00 Voorhout Lo
kaal. Verder als Radio 1. Radio Rijn
mond: 13.00-17.00 Geen
non-stop muziek.
16.03 Reportage
..Omloop Het Volk" (Gent-
sportreportageflits
bouw In de Helzelhallen te
Brussel.
17.05 Fris van Lefever.
19.10 Radioscoop. Een klein uurtje
filmmuziek.
20.00 Domino. Het betere oude en
nieuwe pop- en rockwerk.
23.30-02.00 Twee tot twee.
16.00 Jazzmagazine.
16.45 Ten Tweeden male: Modernis
me en Post-modernlsme door
Freddy De Vree.
17.30 Gregoriaans en Polyfonie.
19.00 Pasticcio: moderne werken
ZONDAG
08.05 NOS: Langs de lijn exlra.
09.02 VOO: Veronica Sport.
10.02 TROS: Wegwezen.
11.02 VARA: Radio l zondageditie.
12.02 Ophef en vertier.
13.05 NCRV: Hier en nu.
14.02 NOS: Langs de lijn. sport ei
muziek.
RADIO 2
leder heel uur nieuws (NOS).
08.02 VARA: Vroege Vogels.
10.02 Tony van Verre ontmoette Si
mon Carmiggelt.
10.30 AVRO: Uit Studio en theater.
11.02 Duyscotheek.
12.02 AVRO-Magazine.
14.02 Nederlands op AVRO 2.
16.30 Kom 'ns langs in Des Indes.
18.02 Swing Low.
19.00-07.00 Zie radio 1
RADIO 3
leder heel uur nieuws (NOS)l
08.02 KRO: Hurrie-up.
09.02 Zin in pop.
13.02 Het weeshuis v
15.02 Tijd voor Toen.
16.02 KRO's Zalige Liefdeslijn.
22.02 Op Slag van Maandag
RADIO 4
08.00 Nieuws.
08.02 H vier.
09.00 Musica religiosa et profana.
11.00 NOS: Für Elise.
14.00 Onder de groene linde.
14.15 Concert op de Zondagmiddag:
Rotterdams Philharmonisch
Orkest met hobo. (In de pauze:
Praten over muziek).
18.02 Musica Nova.
19.00 TROS: Continu muziek.
20.00 Nieuws.
20.02 Specialiteiten la carte.
RADIO 5
09.00 Nieuws.
09.02 NCRV: Zingend opgaan naar
Jeruzalem.
09.30 Te Deum Laudamus.
09.55 Waterstanden.
10.02 IKON: Mozes, hoorspel.
10.10 Hervormde kerkdienst.
10.58 Wilde ganzen.
11.00 De andere wereld van zondag
morgen.
17.58 IKON: Wilde ganzen.
18.00 Nieuws.
18.10 Mensen.
18.25 Liturgie
landse werknemers.
19.20 Suara Maluku.
19.55 Tambu.
20.30 Zorg en Hoop.
21.20 NOS Cultuur Special: Cark
Kraus, publicist.
22.00 Dichter bij de dichter. Af!.: De
Turkse dichter Aras ören.
22.10 Jazz uit het historisch archief.
22^0 Hobbyscoop
Lisse Lokaal 14.00-18.00 Sport 20.00-
22.00 Tijdmachine. Radio Rijnmond:
10.00 Aan elkaar gewaagd, klassieke
BRT1
06.31
08.15
09.10
09.30
10.05 Eucharistieviering.
11.03
I Net 1 wakker,
i Klaarwakker.
I Muzikaal
l De Taalstrijd.
Beiaardmuziek.
Rond de Kiosk.
I De tijd van toen op Batibouw:
Nostalgie op een notenbalk.
Herinneringen aan liedjes en
melodietjes van vroeger. Pre-
i Opera en Belcanto.
I De Sportmarathon.
i Muzikaal Intermezzo.
I Katholiek-godsdienstige uitzen
ding, een produktie van het
iwee- en vierwielers.
20.03 Archipel, avondvullend pro
gramma vol geschiedenis, dra
ma en getuigenissen met Mari-
nelle De Winne. Om 20.03 Ego-
08.12 Relax. Non-stop retromuziek.
09.00 Hitrevue.
10.03 De Pre-hlstorie. Muziek en ac
tualiteit van 1950 tot 1980, ge
selecteerd door Guy de Pre.
11.00 Het Genootschap.
13.10 Brabant op zondag. Lichte me
lodieuze muziek.
14.00 Fiestag.
17.05 Sportkaffee.
20.00 Vragen staat vrij. Het groot
verzoekprogramma voor de
08.15 Ochtendvariaties (1) 1. Diverti
mento in Bes KV 287 Mozart.
09.15 Ochtendvariaties (2) 1. Symfo-
10.00: Magazine.
11.00 Anton Bruckner, de grootste
symfonicus na Beethoven
(slot).
13.15 Kompakt klassiek: 1. Branden-
burgs Concerto nr. 4 in G,
BWV 1.049 Bach, 2. Symfonie
nr. 103 in Es, „Met de pauken-
roffel" Haydn, 3. Concerto in
d. opus 47. voor viool en or
kest Sibelius. 4. Suite „De
Zee" Bridge.
18.10 Orgelmagazine.
19.15 Uit de Romantiek.
20.00 BRT-Filharmonisch Orkest: Di
rigent: Witold Rowicki m.m.v.
Gerald Larcin, piano, 1. Scytl-
sche Suite opus 20 Prokofjev,
2. Concerto nr. 1 in Des, opus
opus 95 „Uit de nieuwe we-
21.25 Aanvulling.
22.00 Liederen.
23.00 Luister: poezië en muziek.
MAANDAG
07.03 NCRV: Hier
07.15 Het levende woord.
07.22 Lichte muziek.
07.30 Nieuws.
07.33 Hier en nu.
08.30 Maandagmorgen Magazine.
RADIO 2
leder heel uur nieuws (NOS).
07.03 TROS: Een goede morgen met
Ron Brandsteder.
09.03 TROS Gouden Uren.
11.03 Op Volle Toeren.
12.03 Andrè van Duin.
13.06 TROS Aktua.
13.15 Tijd voor Tetske.
14.03 Muziek uit duizenden.
15.03 EO: Met muziek het hele land
16.03 Open huls.
16.58 EO-Metterdaad Hulpverlening
17 M Ronduit radiokrant
17.03 Ronduit
RADIO 3
leder heel uur nieuws (NOS).
07.03 AVRO: De baas van d<
07.02 KRO: Aubade.
09.30 Daar word Ik stil van.
10.00 KRO-Klassiek op maand»;
morgen: Finale Europees
ziekconcours Frankfurt t
pianisten.
15.4;
11.50 Over
12.00 Radio Vierklank.
13.50 Over Kunst en Kuituur.
14.00 KRO-Klassiek op maandagn*
dag: Puccini.
16.00 In antwoord op uw schrijven
16.50 KRO-Literalr: over poëzie. 15.5(
17.00 VARA: VARA-Klassiek: Rimst
RADIO 5 10 u
09.00 Nieuws.
09.02 NOS Sportief.
09.25 Waterstanden.
09.30 RVU: Intimiteit.
10.00 VARA: Factor 5, met om 111
Berichten van en over oufjg 4(
12.00 Nieuws.
12.05 HV: Het voordeel van de twi|H
13.00 Nieuws.
13.10 VARA: Faktor 5, met Berio
van buiten.
14.00 AVRO/VARA: Schoolradio.
15.00 VARA: Bericht uit het Konk»7 0«
rijk. 1
16.30 NOS: NOS Kindermagazine.
17.00 Wat een taal.
17.30 NOS Cultuurmagazine.
REGIONAAL
|7.3(
Radio West: (via FM-frequentle Ra47
1) 07.15-08.00 Ochtendmagazine n|'*
k- 18.3I
12.00 Lunchprogramma.
16.00-17.00 Rijnmond getapt.
BRT 1
05.31 Met I wakker.
08.20 Klaarwakker.
09.05 Uit de band.
11.30 Het vermoeden.
13.10 Actueel.
13.30 Tussendoor.
14.03 Klapstoel.
15.03 Zo d'ouden zongen.
16.05 Neem je tijd.
08.12 De groote magazijnen.
10.03 Kwistig met muziek.
12.00 Muziek en info.
13.10 Gezellige muziek.
14.00 Belgische en andere hits.
16.00 Vooruit, achteruit.
81.4
08.15 Grétry. Reicha, Mozart.
09.15 Divertimento.
10.00 De duikende eend. «2-°
10.20 Volks- en kunstmuziek.
10.40 Muziek: ik ga met mijne la|2.4
13.10 Actueel.
13.25 Kamermuziek: Hiller, Brahms
14.35 Brassband Midden-Brabant.
HAAGSE GROEP KOMT MET NIEUWE SINGLE
De Nederlandse Pretty Things werden ze genoemd. De
lange haren, de voor die dagen ruige muziek, de wilde op
tredens, de stickies, de vele groupies, dat alles kenmerkte
Q'65. De Haagse band was in het midden van de zestiger
jaren waanzinnig populair. Hits als „The life I live", „You
're the victor" en „Ann" klinken ook nu nog velen bekend
in de oren. Het opmerkelijke is dat de „Kjoe" nog steeds
bestaat. En zelfs onlangs weer een plaatje maakte. Een ge
sprek met Hagenaar Wim Bieler, de zanger van de band
die nu gewoon verder gaat als „Q".
DEN HAAG „Weet je
waarom ze mij als zanger
hebben genomen? Omdat
ik er ruig uitzag. Lang
haar, vlot jackie, je kent
dat wel. Ik wist niet eens
dat ik kon zingen. En
mijn uitspraak van het
Engels was nou ook niet
echt geweldig, maar dat
heeft toen nooit iemand
tegen me gezegd. Jaren
later las ik in de Neder
landse popencyclopedie
dat ik een soort steenko-
lenengels sprak. Ik kan
de schrijver van dat stuk
je geen ongelijk geven".
De 40-jarige Wim Bieler lacht
en draait een shaggie. De emi
nence grise van de nederbeat
raakt op toeren. Woorden als
waanzinnig, onwijs en maf
worden om de haverklap en
in een onmiskenbaar Haags
accent uitgesproken.
gehangen, wonen in een door
zonwoning en kijken met een
melancholische blik naar ver
geelde foto's op de schoor
steenmantel.. Voor Bieler is de
popmuziek en alles wat daar
omheen hangt nog geen ge
passeerd station. Integendeel,
met zijn nieuwe band denkt
hij weer potten te kunnen
breken. Hij kan in ieder geval
rekenen op steun van Barry
Hay en producer Fred Haay-
en, die hun enthousiasme
over het demootje van de Q
niet onder stoelen of banken
staken. „Daar moet een plaat
van gemaakt worden," meen
de het tweetal en bezorgde de
groep een platencontract. Vol
gende maand, als de single
verschijnt, weten we of de
nieuwe Kjoe nog steeds die
zelfde magische uitstraling
heeft en een run op de platen
winkels kan veroorzaken.
„Dat gebeurt natuurlijk niet,"
stelt Bieler nuchter vast, „en
eigenlijk, maar dan spreek ik
wel voor mezelf, hoeft dat
ook niet. Als we wat optre
dens aan die single overhou
den, vier keer tot vijf keer in
de maand kunnen spelen,
vind ik het best. En het zal je
misschien vreemd in de oren
klinken, maar het maakt me
niet zoveel uit of de mensen
in de zaal nu luisteren of niet.
Het musiceren verschaft ine
momenteel zoveel lol dat ik
zelfs het repeteren als een
feest zie".
Scene
Het verhaal van Q'65 - de op
lettende lezer raadt het al -
begint in 1965. Vier maanden
nadat de groep was opgericht
wordt de single 'You're the
victor' uitgebracht en dat
maakt de groep op slag be
roemd. „Het ging allemaal erg
snel. We hadden de tijd mee.
In Engeland had je groepen
als The Rolling Stones en The
Pretty Things en hier zochten
ze naar een equivalent. In
Den Haag was er al zoiets als
een scene en of je het wilt ge
loven of niet, ik ben er alleen
maar bij gekomen omdat ik
lang haar nad. De andere jon-
fens hoefden ook niet aan
uitensporige muzikale eisen
te voldoen. Neem onze bassist,
die kon maar twee tonen spe
len. Eigenlijk was sologitarist
Frank Nuijens de enige die
echt muziek kon maken".
Met die twee bastonen en het
steenkolenengels is Q'65 een
aardig eind gekomen. „We
hadden al snel een vast pu
bliek. Terwijl The Golden
Earrings en The Motions als
nette bands te boek stonden
jongens aan en dan van het
ruigere soort. Als wii buiten
de stad speelden liep het hele
dorp uit. Apies kijken, je kent
dat wel. The Outsiders kun
nen daar ook over meepraten.
In sommige hotels werden we
botweg geweigerd".
„Bij optredens ging het er
nogal wild aan toe. Ik weet
nog dat ik een keer, in navol
ging van The Who, het drum
stel in gruzelementen heb ge
slagen. Hoewel het best een
aardige act was, vond onze
slagwerker dat niet echt leuk.
Talrijke malen ben ik in het
publiek verzeild geraakt. Dat
liep altijd goed af, al is het
een keer bijna misgegaan. Op
het moment, ik meen dat het
in Dordrecht was, dat de
brandweer het veiligheids-
scherm liet zakken, bevond ik
me nog in de zaal en werden
al m'n kleren van m'n lijf ge
trokken. Een roadie heeft
zich toen met gevaar voor ei
gen leven tussen de vechten
de mensen gestort, die kenne
lijk allemaal een stukje Bieler
wilden hebben. Hij slaagde
erin me net op tijd onder dat
scherm door te krijgen. Ik
moet er niet aan denken wat
er gebeurd zou zijn als hij niet
op tijd was geweest."
„Het maken van een plaat ge
beurde in een vloek en een
zucht. Terwijl we de dag
daarna in de studio het num
mer moesten opnemen, draai
den we de avond daarvoor
„The life I live" in elkaar.
Echt waar, zo gebeurde dat.
Moet je nu eens zien wat er
komt kijken voordat je een
opname kunt maken. Later
mer als „Ann" en de elpee
„Revolution" werd veel meer
aandacht besteed. De teksten
- en er waren goeie bij - wa
ren meestal van de hand van
Jay Baar. Eigenlijk is het voor
hem wel een beetje lullig dat
ze door mijn uitspraak soms
niet of slechts gedeeltelijk te
verstaan waren".
Wim Bieler zoals hij tegenwoordig op de podia te zien is als zanger van Q'65.
Ontbonden
In '68 wordt Q'65 ontbonden.
Wim Bieler moet voor z'n
nummer in dienst. Bovendien
willen Frank Nuyens en Jay
Baar andere, meer ingewik
kelde muziek maken, de tijd
van de symfonische pop
werpt haar schaduwen voor
uit. Toch komt de Kjoe in '70
weer bij elkaar. Het verlan
gen naar volle zalen en succes
verbindt de heren. Wat de
volle zalen betreft komt de
groep volledig aan haar trek
ken, alleen het platensucces
blijft uit. En eind '71 stopt
Bieler van de ene dag op de
andere om een baantje als
elektricien in de bouw te ne
men. Momenteel is hij rayon-
manager van een schoon-
FOTO: SP
daad een tamelijk heavy Kjoe
muzikanten- laat horen. De stem van Bie
ler doet denken aan die van
'80, tijdens de „Haagse Be- Bob Seger, Frankie Miller en
ach" staat Bieler weer op (ver weg) Joe Cocker, dus
het podium. „Die happening schor en rauw. „Velen komen
heeft de boel weer op gang met die Bob Seger op de prop-
gebracht en vanaf die tijd heb pen, maar ik weet niet eens
ik weer regelmatig opgetre- wie dat is...",
den. Dertig optredens in een Heeft Bieler nog wel eens
maakbedrijf.
Maar het v
bloed verloochent zich niet
in '80, tijdens de „Ha:
atnach" staat Bieler
jaar is geen zeldzaamheid".
Met de nieuwe Kjoe voegt
heimwee naar „die goeie
tijd"? „Nee hoor, dat is
hoofdstuk geweest, nu leid ik een ander
toe aan zijn kleurrijke muzi- leven. Mijn vrouw vindt het
kantenloopbaan. Geestdriftig allemaal best wat ik doe maar
verhaalt hij
ste band, waarvan een 'aantal
gasten uit de hardrockscene'
komen. „Q'65 heeft altijd ge- van eer
staan voor bluesrock en zo zal krijg ik we
het blijven," is de stellige ove- moet niet
tuiging van de Hagenaar. Hij eerst maar
laat de demo horen, die inder-
loopt niet over van enthou
siasme als het over Q'65 of de
Kjoe gaat. Als ik nu
i optreden thuis kom
eens te horen: Je
Wim, ga
'NE
tel. 01720-20800): Amsterdamned
(12Y, 18.45, 21.15. za. wo. ook
13.45. zo. ook 13.45, 16.15. EU-
21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45,:
21.30. BABYLON 2: Fatal attrac
tion (12); 14.00, 18.45, 21.30.
ROCINEMA III: Dirty dancing (al);
18.30, 21.00. za. zo. wo. ook 13.30.
zo. ook 16.00. EUROCINEMA IV:
Fatal Attraction (12); 18.30, 21.30.
hof 20. tel. 630637): Amsterdam
ned (12); 14.00, 18.45, 21.30.
ook (al); 14.00, 18.45, 21.30.
The last emperor (al);
(al); 19.00. 21.15. za. zo. wo. 14.30.
LIDO en STUDIO (Steenstraat
39, tel. 124130): Last Emperor
(12); 20.00. zo. ook 14.30. Barfly
(12); 14.30, 19.00, 21.15. zo. niet
14.30. Blue velvet (16); Amster
damned (12); Fatal attraction (12);
14.30, 19.00, 21.15. Reddertjes
(al); za. zo. wo' 14.30. TRIANON
(Breestraat 31, tel. 123875): Ameri
can ninja II (12); 14.30. 19.00,
21.15. REX (Haarlemmerstraat
52. tel. 071-125414); Beyond desi
re (16); 14.30. 19.00, 21.15.
.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15,
16.00, 18.45, 21.30. METROPO-
LE 3: Dirty dancing (al); 14.00,
The dead (16); 14.00. 18.45, 21.30.
14.00, 18.45, 21.30.
16.00, 18.45, 21.30. ODEON 1
(Herengracht 13. tel. 462400): Am
sterdamned (12); 13.45, 18.45,
21.30. -
21.30.
on Elmstreet (16); 13.45, 18.45,
21.30.
21.30.
(al); 13.45, 18.45, 21.30.
KATWIJK CITY THEATER I
(Badstraat 30, tel. 01718-74075):
Tough guys don't dance (12); do.
4.45, 19.00, 21.15. STUDIO 3: La famiglia (16);
19.00. 21.30. HAAGS FILMHUIS
(Denneweg 56. tel. 459900): Zaal 1:
Zegen; 19.30, 21.45. zo. 14.00,
14.45.
VOORSCHOTEN GREENWAY (tel.
01717-4354): Big foot and the
16.15. Het land
zo. 14.00, 16.15. zo. 6 mrt. Feest
met D.J. Willy Jolly. Zaal 2:1 love
Hendersons (al); do. t/m zo. 19.00. your ears; 21.45. zo. 16.15. Zaal 3:
19.30, 21.45. wo. 20.00. Drama
della gelosia; do. Taming of the
20.15.
KINDERVOORSTELLING
Bambi; za. zo. wo. 14.00. Flodder;
ZOETERMEER PROMENADE
1,2,3 (Promenade 7. tel. 079-
511313): Amsterdamned (12); do.
ma. di. 20.00. vr. 19.00, 21.2"
18.45, 21.30. 13.15, 16.00, 18.45,
i .00.19.00RO#21. r zo. 13.30,
16.00. 19.00, 21.30. BABYLON 1
(Winkelcentrum Babylon, tel.
471656): Nuts (al); 14.00, 19.00,
Micki Maude; di. Celine et
Julie vont en bateau; v
za. 00.15. CINEAC 2: One flew
over the cuckoo's nest (16); za.
00.15. CINEAC 3: Beverly Hills
Cop II (16); za. 00.15.
METROPOLE 5:
De reddertjes; za. wo. 14.00. zo.
13.00, 15.30. STUDIO 2: Peter
"an; zo. 13.30, 15.30. wo.
14.30.» STUDIO 3: De troetelbeer
tjes 3; zo. 13.15. 15.15. wo. 14.30.
GRATIS ELKE WOENSDAG DE
BIJLAGE BIJ UW KRANT MET
EN EEN COMPLETE AGENDA