Mondriaan-expositie voor velen een openbaring Hakon Austbö sterk in werk Prokofief Balanchine triomfeert weer Beurs van Amsterdam KUNST CeidaeComa/nt MAANDAG 22 FEBRUARI 1988 PAGIN, NCRV in gelijk gesteld met zaterdagsport HILVERSUM Het NOS-be- stuur heeft definitief besloten de TROS niet toe te staan op zaterdag, tegelijkertijd met de NCRV op Radio 3, een sport programma op Radio 1 te ver zorgen. Daarmee komt voorlo pig een eind aan het nu al ge ruime tijd slepende conflict tussen de NCRV en de TROS. Beide partijen konden het niet eens worden, ook niet over een door de TROS voorgestel de zendtijdruil. Het NOS-be- stuur heeft nu de knoop door gehakt. VIS EN WALLBERG VERVANGEN VONK DEN HAAG Hans Vonk, vaste dirigent van het Residentie Orkest, wordt zaterdag 5 maart in de serie „I" vervangen door Lucas Vis. Het program ma, met werk van Debussy, Britten, Escher en Stravinsky blijft ongewijzigd. Vonk wordt ook ver vangen op 15 en 17 maart, maar nu door Heinz Wallberg. Ook het programma van deze concerten blijft ongewijzigd: Strauss, Von Weber en Brahms. In het programma van de concerten die worden gegeven onder leiding van Yoel Levi vrijdag 11 maart in de Stadsgehoorzaal in Leiden en zaterdag 12 en zondag 13 maart in het Muziektheater in Den Haag, is de volgorde van de te spelen werken enigszins gewijzigd. Marieke Blankestijn opent de concerten met het vioolconcert van Bruch; voorts worden gespeeld La Valse van Ravel, Espafta van Chabrier, Danzas Fantasticas van Turina en de Bo lero van Ravel. Franse dichter René Char overleden PARIJS René Char, een van de grootste Franse dichters van de eeuw, is in het militaire hospitaal van Val-de-Grace in Parijs op 80- jarige leeftijd overleden. Char begon aanvankelijk surrea listisch met Breton en Eluard, om tenslotte via het engagement te belanden bij de verzetspoëzie. On der zijn bloemlezingen zijn de sur realistische bundel „Le marteau sans maitre", „Les Feuillets d'Hypnos", en „Fureur et Mystè- re". Gallimard gaf in zijn Collec tion de la Pléiade het verzameld werk van Char tijdens diens leven uit, wat een uitzonderlijk eerbe toon is. Actie voor Kleine Komedie op 54 bussen AMSTERDAM Vanaf volgende week zaterdag zullen 54 bussen van busmaatschappij Centraal Nederland getooid worden met reuzenstickers met het opschrift „Amsterdam mers, de Kleine Komedie mag niet dicht". Daaronder staat dan, met een knipoog naar de actie van Youp van 't Hek tot behoud van de Kleine Komedie, dat 't „Hek van de Dam" is. De actie duurt een maand en is aangeboden door een reclamebedrijf. Volgens een woordvoerder van de „Kleine-Komedie-campagne" heeft onderzoek uitgewezen dat reclame op bussen een bereik heeft van 93 procent van de bevolking. In de maand dat de bussen in Amsterdam met de teksten voor het behoud van de Kleine Komedie rondrijden, zal de bevolking van Amsterdam gemiddeld 25 keer met die boodschap worden geconfronteerd. Dat bete kent volgens de woordvoerder dat meer dan zestien mil joen keer tegen de tekst „De Kleine Komedie mag niet dicht" wordt aangekeken. „Nou, dan moet de boodschap toch overkomen, zou je zeggen", aldus de woordvoerder. Verfilming van romans Barbara Cartland LONDEN Het filmpubliek staat klaar blijkelijk eèn reeks verfilmingen van de romans van Barbara Cartland te wachten. De Engelse filmmagnaat Lord Grade heeft de filmrechten verworven op de on geveer 450 boeken die de „meest gelezen schrijfster ter wereld" heeft geschreven. De eerste verfilming is al klaar. Zij is naar „Hazard of Hearts" uit 1948. De hoofdrol spelers zijn Christopher Plummer, Ste wart Granger, Edward Fox, Diana Rigg en Helena Bonham Carter, die veel succes had met de film „Room with a view". De opnamen voor de tweede Cartland-film onder de titel „Dangerous Love" beginnen in juni. De combinatie van tsaris tische verfijning, Duitse ruimteleer en Amerikaan se vitaliteit, waarvoor de vijf jaar geleden gestorven choreograaf Balanchine garant stond, is nog steeds een lust voor het oog. Zo ook in het vijfde seizoen- programma van het Natio nale Ballet, waarin de liefhebbers van de langlij- nige Balanchine-balleri- na's, lichtvoetig als koli bries en met de kracht van kanaalzwemsters, hun verwachtingen voor ruim de helft verwezenlijkt za gen. Balanchine hoopte altijd, dat het publiek van zijn balletten zintuigelijk zou genieten. Men gaat zo zei hij niet naar een theater om zich intellec tueel in te spannen of om te worden gesticht, maar om de schoonheid te ervaren van de meeslepende kunst der bewe ging. Hij was ook van oordeel dat het belangrijkste deel van een balletvoorstelling het or kest is. Wat dit betreft, zou hij in de vertolking in Amsterdam van zijn „Concerto Barocco" op Bachs Concert voor Twee Vio len lichtelijk teleurgesteld zijn geweest. Barok boeit nu een maal niet door het onderwerp, maar door de decoratieve be werking ervan. Het is als bij Mozart. Alle noten zuiver spe len, is niet genoeg. Alle passen dansen evenmin, Want zowel Bach als Balanchine eisen rijp heid en magie. De acht meisjes in het ensemble van het Con certo lieten nog te veel slordig heidjes blijken. Veel beter werd er gedanst in de nieuwe choreografische aanwinst, het „Violin Concerto". Speels en koket in de soli, die geen en kele van de onvoorspelbare verrassingen misten en even sportief als gedisciplineerd in het corps de ballet, dat de apollinische schoonheid van deze choreografie in volle vaart wist te vangen. Hier slaagde het Ned. Balletorkest o.l.v. Adam Gatehouse er eveneens in de gepantserde objectiviteit van Srawinsky's kraakzindelijke partituur te doorbreken. Vioolsoliste Linda Ash worth kwam muzikantesk een heel eind in de goéde richting. Het tsaristische hofbal, zoals men Balanchine's „Theme and Va riations" op muziek van Tsjai- kowsky zou kunnen noemen, slaagde nog 't best. In dit hië rarchisch onwrikbare danspa troon bewees het Nationale Ballet wat het aan techniek, sportieve glamour en collectie ve uitstraling in huis heeft. Het duo Caroline Lura en Wim Broeckz danste zo bril jant dat men de ongelijke li chaamslengte vergat. Dat het eigenlijk zonderling is te dan sen met een op zithzelf fraai ogend plafond van de Sint Pieter als achterdoek, telde evenmin zwaar bij het zien van bijvoorbeeld pirouettes zonder de gebruikelijke com fortabele preparaties. Hoge ei sen voor een ensemble dat niet louter academisch danst. FRANK DELBOY HEBT U OOK LAST VAN TE VEEL LAWAAI OP UW WERK? BEL GRATIS: 06-0228338* VOOR 'T TE LAAT IS. von 9 tof 21 uur DEN HAAG „De transparantie in het werk van de schilders uit de Haagse School, zit ook in het werk van Mondriaan. Het licht in die typische Hollandse landschappen werd door Ruijsdael en Mesdag verbeeld, maar ook door Mondriaan en bijvoorbeeld Dibbets". Met deze woorden verdedigde Rudi Fuchs, directeur van het Gemeentemuseum, dit week einde de beslissing Mondriaan gelijktijdig te exposeren met de Haagse School. Een om streden beslissing, omdat de enorme belangstelling voor Mondriaan de Haagse School- tentoonstelling nogal in de schaduw zet. Maar volgens Fuchs sluit Mondriaan, die in het begin ook in de stijl van de Haagse School werkte, met zijn werk aan op de Hollandse traditie en is deze dubbel-ex- positie daarom gerechtvaar digd. „Van figuratie naar abstrac tie" is de titel van de expositie over Mondriaan en dat is ook wat de tentoonstelling doet: inzicht verschaffen in een proces van figuratie naar ab stractie. Een overgang die bij Mondriaan geen breuk in houdt, maar een vanzelfspre kende voortgang in een ont wikkeling. Maar ook toont deze expositie duidelijker dan ooit het geploeter van een be zeten kunstenaar op zoek naar de juiste verhoudingen om schoonheid uit te kunnen drukken. De onvoltooide schilderijen en de tekeningen op de expositie laten zien hoe Mondriaan kon worstelen met een compositie. Ook de verf- huid van de abstracte doeken, die uit vele laagjes bestaat, vertellen dit verhaal. Maar die verfhuid zegt overigens wel meer. Wie het werk van nabij beziet, ontdekt dat Mon driaan die laagjes steeds op een zeer sensitieve manier over elkaar legde en ook de verfstreek zichtbaar hield. Deze indrukken en de subtili teit in de toonwaarden in het grijs en wit verraden dat Mondriaan een gevoelig mens moet zijn geweest. Men kan dan ook geen mislei- dender beeld van Mondriaan geven, dan dat van een af standelijk formalist, die naar een puur esthetische harmo nie toewerkte. Bekend is bij voorbeeld dat voor Mondriaan zijn schilderijen geen doel op zich waren, maar middel om tot een doel te komen. Hij wilde orde in de chaos schep pen om tot het universele in de dingen te komen. De ab stracte kunst van Mondriaan is daarom ook geen andere werkelijkheid, maar juist een intensivering van die werke lijkheid. Een veel aangehaal de uitspraak van Mondriaan was: „We moeten de kunst vergeten en schoonheid reali seren". Vroeg werk De tentoonstelling in het Haags Gemeentemuseum is eigenlijk opgebouwd uit twee helften, namelijk de Haagse collectie en die van de Sidney Janis Gallery uit New York. De expositie begint en eindigt met het vroege werk van Mondriaan. In het hart van de tentoonstelling is het be kende abstracte werk uit de laatste periode van Mondri aan te zien. Er is in verhou ding veel vroeg werk aanwe zig. Ook zijn enkele schilderij en van Frits Mondriaan op de tentoonstelling vertegenwoor digd. Frits was een oom van Piet, die hem in het begin schilderlessen gaf. Op de expositie nemen de aquarellen met bloemen, die Mondriaan zijn hele leven is blijven maken, een belangrij ke plaats in. Er werd altijd beweerd dat deze bloemen door Mondriaan gemaakt werden om te verkopen om er zo iets bij te verdienen. Maar dat blijkt onjuist te zijn. Uit een briefwisseling met Albert van den Briel, een vriend van Mondriaan, blijkt dat het ma ken van de bloemen veel in spanning en concentratie vergde. Dat Mondriaan deze bloemen bleef maken, was volgens Van den Briel, vanuit een innerlijke noodzaak en gedrevenheid. De bloem neemt overigens in het werk van Mondriaan ook als sym bool een belangrijke plaats in. In de essentie van de bloem, krijgt in de zienswijze van Mondriaan de cyclus van le ven en dood gestalte. Verder zou hij ooit eens een abstract schilderij, dat al lang ver kocht was, nog heel lang bij zich hebben gehouden en maar met moeite hebben kun nen afstaan, omdat het schil derij, zo zou hij gezegd hebben „was als een roos". Openbaring Voor hen, die Mondriaan al leen kennen van zijn abstrac te doeken, zal de tentoonstel ling in het Haags Gemeente museum een openbaring zijn. Maar ook de boeken die naar aanleiding van deze tentoon stelling tot stand kwamen, doen er alles aan het beeld van de koele beheerste asceet, waarvoor velen Mondriaan hielden, te veranderen. In het boek „Mondriaan, een leven in maat en ritme" van de Haagse journalist Coos Ver steeg wordt afgerekend met die mythe en wordt op vlotte wijze het verhaal verteld van de persoon Mondriaan, die kunstenaar was, maar ook le vensgenieter en zelfs een „rokkenjager". Een erg hu moristisch deel in het boek handelt over de wijze waarop het Haags Gemeentemuseum aan de werken van Mondri aan is gekomen. Daarbij wordt verslag gedaan van de inspanningen, die de toenma lige Gemeentemuseumdirec teur L. Wijsenbeek zich ge troostte om de Mondriaans, die de kunstverzamelaar Sal Slijper in bezit had, los te peu teren. Dankzij die inspannin gen heeft het Haags Gemeen temuseum nu zo'n omvangrij ke Mondiaancollectie. Wijsen beek danste daarvoor hele maal naar de pijpen van de kunstverzamelaar in het Gooi en niets was hem daarbij te dol. Zo werd er zelfs een borstbeeld van Slijper ge maakt en bracht de museum directeur, voorzien van een appeltaart, elke maand een bezoekje aan de kunstverza melaar in het Gooi, die er geen moeite mee leek te heb ben dat zijn kat „constant te gen de Mondriaans piste". De anekdotes over Slijpers ge drag doen nog steeds de ron de. In dit kader wordt ook het prachtige verhaal van Maar ten Biesheuvel aangehaald, waarin Slijper, de directeur en medewerkers van het ge meentemuseum min of meer dwingt in de stromende regen te lunchen. Eenheid Een ander boek dat naar aan leiding van de tentoonstelling •verscheen en veel inzicht geeft in het leven van Mon driaan, is het haast „Nescio- achtige" boek „Het is alles een groote eenheid, Bert". In dit boek brieven van Mondri aan en Albert van den Briel en een nabeschouwing van Herbert Henkels, Mondriaan- deskundige van het Haags Gemeentemuseum. In brieven aan kennissen heeft Van den Briel het steeds op warme toon over zijn vriend Mondri aan. In een brief aan J. M. Harthoorn, schrijft Van den Briel onder meer, als hij iets over de ontwikkeling in Mon driaans werk pobeert uit te leggen: „Het is altijd dezelfde schilderpersoonlijkheid Mon driaan, die deze dingen op doek brengt. Ook dezelfde die nu weet, dat boven alle ver schillen de broederschap der mensen staat, omdat zij alleen gezamelijke oplossingen kun nen zoeken en misschien vin- Twee keer Mondriaans Compositie met blauw uit 1937: boven in onvoltooide staat, onder de voltooide versie, die duidelijk verschilt. - FOTO'S: GEMEENTEMUSEUM den. Ze zijn elkander gelijk is moeten gaan werken. Maar en hij heeft er deel aan. Het is in werkelijkheid is er in de dezelfde mens die 25 jaar ge- aard van de 'inhouden' van leden tussen de boeren in het werk van Mondriaan Brabant verkeerde, dezelfde niets veranderd. C)e weerge- persoonlijkheid als schilder ving is even sterk als vroeger, omdat het innerlijk van de maar vereenvoudigd en zui- kunstenaar niet verandert, verder", aldus de vriend van Op het laatst in Parijs trachtte Mondriaan, Albert van den hij in zijn geschriften uiteen Briel. te zetten, waarom hij anders SYLVIA VAN LEEUWEN Vrij Theater maakt simpel verhaal tot een belevenis Vrij Theater met: „Hoofdstuk II" van Neil Simon in de regie van Gaston van Erven. In het Vrij Theater aan de Noordwal 484 te Den Haag. Herha lingen: 26, 27 en 28 februari Het eenvoudige décor, twee zithoeken die twee spelplek- ken uitbeelden, geeft de in druk dat het een van de vele doorsnee toneelvoorstellingen zal worden. Maar niets is min der waar. Vrij Theater speelt „Hoofdstuk II" van Neil Si mon. Al spoedig wordt het duidelijk dat de aanwezige boekenkasten achter op het to neel een heel duidelijke illus tratie gaven van het feit dat er zich veel meer kamers in het huis bevinden. Het verhaal is oppervlakkig. John heeft recent zijn vrouw verloren, Jennifer is kortgele den gescheiden, Faye en Leo werken als koppelaars om die twee bij elkaar te krijgen en worden zelf ook tot elkaar aan getrokken. Ruim twee uur we ten de spelers er een perfekte toneelavond van te maken. John (Jankees in 't Veld) straalt de hele voorstelling de persoon uit die oud zeer moet verwerken. Vooral zijn gedrag en mimiek maken dat duide lijk. Jenny (Angela van Tol) was uistekend in haar rol. Vol emoties kon zij haar karakter begripvol, maar ook vreselijk kwaad maken. Het samenspel kwam heel natuurlijk over, zo dat je het idee had ook in de kamer aanwezig te zijn. Leo (Paul Saager) en Faye (Rietje Janssen) hadden totaal geen moeite om het sterke spel bij te houden. Zij waren vooral komisch op het moment dat dat ook verwacht werd. De re gie van Gaston van Erven maakte het spel heel natuur lijk. Met veel vaart en goede toneelzetting is er werkelijk wonderen verricht met deze simpele komedie in twee be drijven ROB VAN DER MIJL Jarige André Een bijzondere verrassing zaterdagavond voor de 1500 bezoekers van de André van Duin-revue in het Circustheater: gratis koffie met gebak. André van Duin vierde zaterdag zijn 41e verjaardag, en vond dat feit heugelijk genoeg om alle bezoekers te tracteren. Getuige deze foto lieten zij zich het uitstekend smaken. FOTO: PETER VAN MULKEN Noteringen van maandag 22 februari 1988 (tot 10:45 uur) dividend over 86 1.30 86 1.40 86/6.60 86 /27.- 85/86 5% sl 86/2.55 86 1.80 +d 86 5.95 d 86/4.-+2% sta 86/4.50 86 155 d. 85/86 1.35 86/12.88 86/1- 86 1.75 86/1.30 86/3.50 86 1.50 CL 86 1.40 86 2.80 d 86/87 1.60 86/5.50 86 12.80 86 2.50 0(4% sta 86/8.50 86/7- 86/4- 86 10- 86/3.60 86/2- 86/2.92 86 4.60 2% sta. 85/86 1.16 78 4.40+5% Sta 86/0.80 86 15.33 86/9.25 86 1.85 ho dd 69.0017/2 76.1016/2 98.00 22/2 40.90 5/1 147.8022/2 45.40 17/2 62.1016/2 118.5016/2 116.00 2/2 87.50 5/1 45.706/1 51.5017/2 203.50 22/2 50.70 19/2 22.20 9/2 30.70 16/2 135.50 6/1 29.20 17/2 41.2018/2 50.60 3/2 33.70 22/2 125.508/1 219.00 22/2 57.70 17/2 132.00 15/2 200.00 16/2 76.80 18/1 205.00 5/1 76.70 1/2 28.30 17/2 27.30 17/2 87.5022/2 147.00 17/2 80.40 22/2 55.303/2 14.50 15/1 113.8012/2 72.50 16/2 24.20 15/2 65.80 17/2 124.20 18/2 la dd 56.00 15/1 57.30 4/1 83.30 4/1 36.4021/1 144.30 4/1 35.50 4/1 54.90 21/1 93.004/1 89.205/1 78.00 2/2 39.50 11/2 46.00 21/1 185.50 4/1 38.7011/1 15.50 28/1 22.00 4/1 113.30 8/2 24.50 4/1 35.004/1 34.50 4/1 27 90 4/1 112.50 13/1 197.804/1 45.80 15/1 113.0011/1 128.004/1 62.504/1 166.00 13/1 62.004/1 23.30 20/1 22.50 20/1 80.504/1 143.404/1 73.004/1 53.60 12/1 12.50 4/1 100.30 13/1 50.20 4/1 20.20 21/1 54.004/1 106.50 14/1 boli c bortunn] buhrm lat e lokkar haineken pakhoede philips d88 147.60 147.80 147.80 201.59 203.50 203.50 119.00 119.00 118.80 28.10 28.30 28.50 40.80 40.80 40.80 146.80 146.80 111.00 111.80 111.60 «oMluwc 121.50 121.70 122.00 Pianorecital door Hakon Austbö met werken van Scriabin, Beethoven en Prokofief. Diligentia, Den Haag. De Russische neo-Chopin- componist Scriabin gaf zijn negende sonate de bijnaam de Zwarte Mis. Daarmee ty peerde hij de „processie van boze krachten". De Noorse in Nederland woonachtige pia nist Hakon Austbö (40) wilde gistermiddag kennelijk de serene zondagsrust op het Lange Voorhout niet versto ren met boze krachten. Zijn weergave van de Scriabinso- nate voorafgegaan door Twee Poèms opus 69 riep niet de gedachte op aan een satanische orgie. Scriabin, niet gehinderd door enige vorm van bescheidenheid, wilde met zijn muziek de wereld hervormen. Hij is daarin niet geslaagd en het spel van zijn „apostel" Aust bö verklaarde dat misluk ken. Austbö, winnaar van enkele concoursen, nam in 1972 deel aan een Scriabin- concours, zo langzamerhand is dan ook sprake van een oude liefde. „Für das Hammerklavier" schreef Beethoven boven zijn sonate opus 106, een werk dat voor tal van pianisten in ritmisch opzicht problema tisch is. Hoe bijvoorbeeld een onderscheid aan te brengen tussen „Etwas lebhaft" en „Lebhaft", hoe „Geschwind, doch nicht zu sehr" te inter preteren? Austbö had van het geheel kennelijk een diepgaande studie gemaakt en het zal hem dan ook exact voor ogen gestaan hebben hoe dit werk moet klinken. Maar, zoals het zo dikwijls gaat in het leven, theorie en praktijk lagen niet in eikaars verlengde. Het bleef qua ex pressie een wat bleke weer gave, de nauwgezetheid kwam in het gedrang en de agressie in de finale leek eerder een uiting van onbe hagen over de geleverde ver tolking dan een logische af sluiting van het voorafgaan de. Zou het optreden in Diligen tia van Hakon Austbö uit sluitend bestaan hebben uit de zesde sonate van Proko fief, er zou alle reden ge weest zijn voor enthousias me. De vertolker onder streepte de kracht en de ex pressiviteit van dit opus 82, een fascinerende interpreta tie. Misschien dat in een vol gend recital de speelvreugde meer de overhand moet krij gen boven de over-serieuze wijze waarmee Austbö nu zijn publiek tegemoet treedt. ADRIAAN HAGER Voor een uitgebrei agenda, ook voor de 1 mende dagen, raadplc men „UIT", de gratis v kelijkse bijlage van d< krant. ALPHEN AAN DEN RIJN I ROCINEMA I (Van Boetzelj straat 6. tel. 01720-20800): 4 sterdamned (12); 13.45, 18. 21.15. ma. di. niet 13.45. I ROCINEMA II: Amaterdami (12); 13.45, 18.45, 21.15. ma. niet 13.45. EUROCINEMA Dirty dancing (al); 13.30, 18. 21.00. ma. di. niet 13.30. I ROCINEMA IV: Fatal Attracl (12); 13.30, 18.30, 21.30. ma. niet 13.30. LEIDEN LUXOR (Stations* 19. tel. 071-121239): Dirty d cing (al); 19.00, 21.15. wo. 14 LIDO en STUDIO (Steensti 39, tel. 124130): Last Empc (12); 20.00. Amsterdamned Night on the town (al); Fatal traction (12); Stake out 14.30, 19.00, 21.15. Redderl (al); wo 14.30. TRIANON (Bi straat 31, tel. 123875): Amerii ninja II (12); 14.30. 19.00. 21 REX (Haarlemmerstraat tel. 071-125414); Coming anf (16); 14.30, 19.00, 21.15. NOORDWIJK LIDO THEA1 (Pr. Bernhardstraat 56. 01719-12800): Hector (al); 19.00. Inner Space (al); 21.15. KATWIJK CITY THEATEI (Badstraat 30, tel. 01718-740 American ninja II (12); 14.45, 19.00. ma. di. 19.00. I foot (al); 21.15. CITY TH TER II: Angel Heart (16); ma, wo. 19.00, 21.15. Speurneu (al); wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENVl (tel. 01717-4354): The witc of Eastwick; wo. 20.15. Full 1 tal jacket (12); 20.30. Who's I girl (al); wo. 14.30. Masteri the Universe (al); wo. 15.45. KINDERVOORSTELLING Bambi; wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA 01751-13269): Raising Ariz (12); ma. di. wo. 20.00. DEN HAAG* ASTA 1 (Spui tel. 463500): Fatal attracl (12); 14.00, 18.45, 21 ASTA 2: A night on the t< (al); 19,00, 21.30. ma. di. i 14.00. ASTA 3: Hector 14.00. Sammy Rosie get I (16); 19.00,21.30.* BABYLO (Winkelcentrum Babylon, 471656): Can't buy me lovet 14.00, 19.00, 21.30. BABYl, 2: Fatal attraction (12); 14, 18.45, 21.30. BABYLON The pick-up artist (al); 14: 18.45, 21.30. CINEAC 1 (I tenhof 20, tel. 630637): Amsl damned (12); 14.00, 18: 21.30. CINEAC 2: Dragnet 14.00, 18.45, 21.30. CINE 3: Dirty dancing (al); 14 18.45, 21.30. METROPOL1 (Carnegielaan, tel. 456756): last emperor (al); 14.00. 2Q METROPOLE 2: Barfly 18.45, 21.30. ma. t/m wo. 14.00. METROPOLE 3: B dancing (al); 14.00, 18.45, 2u Metropole 4: Stakeout j 14.00, 18.45, 21.30. METI POLE 5: Innerspace (al); 14 Hal moonstreet (16); 181 21.30. ODEON 1 (Herengra 13. tel. 462400): Amaterdami (12); 13.45, 18.45, 21.30. ODEON 2: Het (lot)geval i 13.45, 18.45, 21.30. ODEOI Dirty dancing (al); 13.45, 18: 21.30. ODEON 4: Schor van de school (al); 13.45, 18. 21.30. STUDIO 1 (Ketti straat 12b, tel. 656402): i ciornie (16); 19.15, 21.45. 00k 14.45. STUDIO 2: Ot mow (16);; 18.45, 21.30. S DIO 3: La famiglia (16); 19. 21.30. HAAGS FILMH (Denneweg 56, tel. 459900): i 1: Le jupon rouge; 19.30.. mich auch; 21.45. Zaal 2: Pi up your ears; 19.30, 21.45. i 3: 19.30, 21.45. Passion; Dreamboat; di. Andy Warht Heat; wo. KINDERVOORSTELLINGEN ASTA 2: Benji (al); wo. 14 METROPOLE 2: De red< tjes; wo. 14.00. RO Theater speelt 90 voorstellingc in nieuwe schouwburg ROTTERDAM Hel Theater, dat vanaf tember de vaste besj van de nieuwe Ro damse Schouwburg wi zal daar komend sei negentig voorstellij van vijf produkties g<9 Gistermiddag werden <4 acteurs en actrices van RO-theater aan een paarl derd genodigden voorga Onder hen Carol van Hl nen, Eric van der DonkJ Bruins, Trudy Labij erö Landré. Het RO Theater! het seizoen op 16 septd met een eigen bewerkinl „Marathon Dans", geba op het boek en de film J shoot horses, don't they?! Horace McCoy. Vervfl staat de nieuwste komedi Alan Ayckbourne „Een van de familie" onder j van Antoine Uitdehaag cj programma. In de kerstvj tie geeft het RO Theata serie „familie-voorstellij van „De nieuwe kleren ij keizer", een door Vonnj der Meer bewerkt spa van Hans Christian Andj In februari 1989 volgtj hoop van zegen" en hel zoen wordt besloten mej Herman Heijermans. Hj neelseizoen 88/89 wordtl ten met „De weerstaal opkomst van Arturo Ui), Brecht.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1988 | | pagina 6