Renovatie Concertgebouw nadert voltooiing: klaar voor eeuwfeest Bogaerts gaat verder met Müllers „Kwartet Kaartverkoop Shalom lijdt niet onder optreden Israel JEFFREY TATE ALS „ÉÉNDAGSVLIEG" HEROPENINGSFEEST 11 APRIL Harnoncourt zet Don Giovanni op bijna te stevig voetstuk r g: KUNST CcidóeSouifiTit VRIJDAG 22 JANUARI 1988 PAGfc MORGENAVOND IN CONGRESGEBOUW DEN HAAG Het optreden van Israëlische militairen te gen Palestijnen op de westelij ke Jordaan-oever heeft geen negatieve effecten op de ver koop van kaarten voor de uit voering van de Israëlische dans- en showgroep Shalom 88 uit Tel Aviv in het Haagse Congresgebouw morgenavond. „We hebben daar bij de ver koop niets van gemerkt", zegt mevrouw M.B. Krol, voorzitter van de afdeling Zuid-Holland van de organiserende stichting „Vrienden van Beth Halo- chem". De opbrengsten daarvan zijn bestemd voor de bouw van een revaldatiecentrum Beth Halo- chem (Huis der Krijgers) in Jeruzalem. Dit centrum - een derde in zijn soort - zal worden uitgerust met een Hol land-hal, die gebouwd zal worden met geld, dat afkom stig is van de acht optredens die Shalom 88 in ons land ver zorgt op doorreis voor een toernee door de VS. Intussen zijn bijna 1200 kaar ten in de voorverkoop ver kocht. „Meer dan de zeven honderd waar we aanvanke lijk op hadden gehoopt", aldus mevrouw Krol, „en gezien de elfhonderd die we vorig jaar voor de helft van de prijs moesten verkopen, gaat het nu helemaal boven verwachting". In Beth Halochem worden in valide Israëlische militairen voorbereid op hun terugkeer naar de samenleving. Als ge volg van 4 oorlogen, die Israël heeft gevoerd, zijn er zo'n 40.000 invalide militairen in het land, die gerevalideerd worden in eert Beth Halo- chem-centrum, waarvan er een in Haifa en één in Tel Aviv is gevestigd. In een Beth Halochem-centrum staat sport centraal, terwijl daarnaast het gezin van de betrokken ex-mi litair intensief bij het revalida- tieproces wordt betrokken. Sinds 14 jaar bestaat in ons land een stichting „Vrienden van Beth Halochem". Zes jaar geleden is begonnen - naast de gebruikelijke donaties - met het geven van gala-voorstel lingen, waarvan de opbrengst naar Beth Halochem ging. Sjostakovitsj en Bruckner door het Rotterdams Philharmonisch Orkest onder leiding van Jeffrey Tate. M.m.v. Lynn Harreli, cello. Herhaling hedenavond. De Doelen, Rotterdam. Vorige maand speelde het Rot terdams Philharmonisch Or kest geleid door James Conlon met meestercelUst Rostropo- vich in het Amsterdamse Con certgebouw. Op het program ma het eerste celloconcert van Sjostakovitsj opgedragen aan Rostropovich die het werk na de première in 1959 vele ma len vertolkte. In de Rotter damse Doelen stond gister avond hetzelfde concert op de lessenaars van het Rotterdam se orkest met de Engelsman Jeffrey Tate als dirigent en de Amerikaan Lynn Harreli als cellist. Rostropovich maakte van het werk in samenwer king met Conlon een spectacu laire belevenis, Lynn Harreli benaderde de partituur meer verfijnd maar met name in het slotdeel ook hartstochtelijk en temperamentvol. De cadenza leverde andermaal het bewijs dat Harreli een begenadigd cellist is. Een enkele „muziek liefhebber" leek te willen be wijzen dat een adembenemend pianissimo gruwelijk verstoord kan worden door dat ellendige gehoest dat dan ook nog zo hard mogelijk lijkt te moeten klinken. Op zich is het onzinnig dat een gastdirigent voor twee concer ten (vanavond herhaling) met één programma zijn artistieke geloofsbrieven moet afgeven. Zo'n „ééndagsvlieg" is Jeffrey Tate die zich op korte termijn moet waarmaken met de ne gende symfonie van Bruckner. Het behoeft geen betoog dat het Voor een ideale vertolking noodzakelijk is dat dirigent en orkest elkaar door en door kennen. Des te groter kan de bewondering zijn voor Tate, hij heeft in een korte voorbe reidingstijd een grootse Bruck ner weten te realiseren. Zijn aanpak was imponerend, hij zette een Bruckner neer als een kathedraal. ADRIAAN HAGER AMSTERDAM De re novatie van het Amster damse Concertgebouw nadert de voltooiing. Er wordt overal in het ge bouw nog wel druk ge werkt maar dat heeft voornamelijk te maken met de afwerking. „We liggen op schema en op budget", aldus Concert gebouw-directeur drs. M. Sanders. Hij laat er geen twijfel over bestaan dat alles op 11 april gereed zal zijn en het Eeuwfeest van gebouw en orkest dan kan beginnen. Het gerenoveerde gebouw heeft dan voorzieningen die vroeger ontbraken, maar in een hedendaags concertge bouw niet gemist kunnen worden. Trots laat Sanders de geheel nieuwe kelder ruimte zien, die vroeger ont brak. Er zijn nu kleedkamers voor de musici, die zich niet meer, zoals vroeger nog wel eens gebeurde, tussen het binnenstromend publiek moesten omkleden. Er zijn stemkamers, zodat de musici hun instrumenten niet meer op het podium behoeven te stemmen, er zijn solistenka mers met voorzieningen als douches, opslagruimten voor onder meer instrumenten die, als het bij voorbeeld vleugels betreft, met liften zo naar het podium gebracht kunnen worden. Er is zelfs een kleine lift, die de dirigent komend van de kleedkamer naar het podium brengt. Keukens, een kantine voor de musici, een werk plaats voor het technisch per soneel en nog andere ruim ten, dat alles kan men nu vinden in een grote kelder ruimte, die er vroeger niet was. Pronkstuk is een grote ovaalvormige instemzaal voor koren, precies onder de Spiegelzaal, die weer onder de Kleine Zaal ligt. Als men door de glazen aan bouw wandelt waant men zich buiten, maar men is bin nen. In die aanbouw en el ders vindt men foyers met luchtverversingsinstallaties die ook al klaar zijn. Alles is zo gesitueerd dat geluiden van buiten niet als vroeger de grote zaal kunnen binnen dringen. Bovendien zijn alle circuits, die voor de musici, die voor de bezoekers van de Grote en de Kleine Zaal, van elkaar afgezonderd. Koffiekar Het Concertgebouw heeft zelf moderne koffie-appara-, tuur ontworpen, die geplaatst op mobiele buffetkarren overal snel kan zijn, zodat het publiek op elk gewenst moment niet lang op de con sumpties behoeft te wachten. Behalve de foyers zal er ook nog een champagnebar in de ruimte van de vroegere en tree komen. Ook met het budget gaat het dus goed. Met steun van bui ten heeft men zelf al meer dan 40 miljoen gulden voor de algehele verbouwing bin nen kunnen halen: 18 mil joen van het bedrijfsleven, 12 miljoen van de gemeente Amsterdam, 4 miljoen via ei gen acties van het Concertge bouw, 3,5 miljoen van parti culieren en nog eens 3,5 mil joen subsidie van Rijk en provincie Noord-Holland. De renovatietoeslag (een gulden op elk entreekaartje en vijf tig cent voor abonnement houders) zal aan het eind van het seizoen worden stopgezet. Maar eigenlijk is er dit jaar geen einde van het seizoen, corrigeert Sanders zichzelf. Voor bet eerst zal het Con certgebouw de gehele zomer open zijn. Samen met vier andere grote theaters in Am sterdam (Muziektheater, Stadsschouwburg, Carré en de theatercombinatie De la Mar/Bellevue) is afgesproken dat gedurende de gehele zo merperiode één a twee niet in het Nederlands opgevoer de voorstellingen per week worden gegeven om Amster dam toeristisch te verkopen, aldus Sanders. Genoemde theaters zullen per toerbeurt open zijn, het Concertgebouw echter het gehele zomersei zoen. Galaconcert Voor het zover is, is het Eeuwfeest al begonnen. Op 11 april, de dag dat het Con certgebouw precies 100 jaar bestaat, zal het Concert gebouworkest een feestelijk galaconcert geven. Voor het eerst sinds 1971 zal het orkest onder leiding van Bernard Haitink dan de Achtste Sym fonie van Gustav Mahler uit voeren. Ter gelegenheid van de afsluiting van de renova tie, die drie jaar heeft ge duurd. zullen overdag boven dien diverse feestelijke acti viteiten worden gehouden. Eigenlijk begint het eeuw feest op 14 april met de eer ste van een serie recitals door solisten van wereldklasse, al dus Sanders. De eerste solist die optreedt is de gehandi capte violist Ithzak Perlman. Dank zij de renovatie en een speciale installatie zal hij met een lift in zijn rolstoel op het podium worden gebracht. Later in het jaar staan zullen ook nog solisten als Dietrich Fischer-Dieskau, Isaac Stern, Yo-Yo Ma en Peter Schreier recitals vertolken. In het kader van het Eeuw feest zullen uitgebreider dan andere jaren naast Concert gebouworkest ook andere wereldberoemde orkesten in het hernieuwde Concertge bouw optreden: Staatskapelle Dresden, Boston Symphony Orchestra, Wiener Philhar- moniker, Cleveland Sym phony Orchestra en Chicago Symphony Orchestra. Voorts zullen ook alle radio- orkesten in het jubileumjaar hun opwachting in het Con certgebouw maken. Er staan verder onder meer op het programma een landelijke speeldag voor amateurstrijk kwartetten, een festival van jeugdorkesten uit alle delen van Europa en één uit Au stralië, een jazz-festival, openbare meesterscursussen door leden van het Concert gebouw-orkest en een Mo- zart-festival. Directeur M. Sanders van het Concertgebouw: „We liggen op schema en op budget". Ook zullen boeken ter gele genheid van het eeuwfeest worden uitgegeven en er komt een tentoonstelling in het Amsterdams Historisch Museum gewijd aan het Con certgebouw en -orkest. Na af loop van de concerten zal in de kleine zaal eveneens een film van een half uur over de renovatie worden gedraaid. Die film zal de gehele wereld overgaan. Dit is slechts een greep uit alles wat in het ka der van het Eeuwfeest in het hernieuwde Concertgebouw te wachten staat. Première van Don Giovanni van Mo zart door de Nederlandse Opera stichting onder muzikale leiding van Nicolaua Harnoncourt. Muziekthea ter in Amsterdam, gisteravond. Voor de première van Mo zart's opera Don Giovanfti gis teravond in Amsterdam, twee honderd jaar en drie maanden na zijn premièrë in Praag, was geen stoel onbezet gebleven. De in totaal acht voorstellin gen kunnen slechts een deel van de vele liefhebbers bevre digen. En toch was deze uit voering met het Concertge bouw Orkest en onder de mu zikale leiding van Nicolaus Harnoncourt niet op alle fron ten dat doorslaand succes dat velen hadden verwacht. De Oostenrijkse regisseur Al fred Kischner had voor een tijdloze benadering gekozen, hetgeen door decorbouwer Götz Loepelmann uitstekend was vertaald. Op een symbo lisch rood speelvlak stonden vier verrijdbare hoge driehoe kige torens voorzien van enige deuren en ramen, die een een heid vormden met het grote rode of grijze oppervlak van een soort sterk vergroot ge marmerd papier. De costume- ring was grotendeels vroeg twintigste eeuws. Gouden Notekraker voor Van Veen en Jan Henderson AMSTERDAM Aan cabare tier Herman van Veen en zan ger Jan Henderson is de Gou den Notekraker toegekend. De Gouden Notekraker is de jaar lijkse alternatieve prijs van de Nederlandse Toonkunste- naarsbond (NTB) voor amuse mentskunstenaars die zich in hun beroep hebben onder scheiden. De prijs zal de twee kunstenaars worden uitgereikt op 5 februari door Ted de Braak in de KRO-radioshow „Van twaalf tot twee", tijdens de dag van „het levende amu sement" In de orkestbak legde Harnon court er de nadruk op om the- atermuziek te brengen, waarin de humor en tegelijkertijd een zekere naïeviteit vooropstaan. In de regie kwamen deze ele menten terug, vaak overtui gend in de scènes waarin slechts een paar zangers optra den, soms echter ook heel sto rend in de grotere scènes. De slotscène, waarbij Don Gio vanni in deze opvatting in de welverdiende hel afglijdt werd, in plaats van een in drukwekkende eindafreke ning, eerder een anticlimax. Noch in de orkestbak noch op het toneel werd de spanning tot een grootse apotheose opge bouwd. Ook de zo belangrijke balscène met zijn drie gelijktij dige dansen, de deftige menuet voor de adel en de contredan- ce en de landler voor de bur gers en het gewone volk ont beerde duidelijkheid en stile ring. Het grote orkest was vaak zeer luid en briljant aanwezig, maar benaderde alleen in de zachter gespeelde delen de Mozartiaanse lichtvoetigheid uit de achttiende eeuw. Vooral in het begin werden de con trasten in de muziek en tege lijkertijd in het acteren sterk aangezet. De zangers waren met veel fantasie geregisseerd en zon gen en acteerden uitstekend. Patricia Schumann was een bedroefde en gepassioneerde Donna Elvira, Joan Rodgers een kittige Zerlina en Edith Wiens een vocaal nogal wisse lende Donna Anna. Het kop pel van de vrolijke en amorele Don Giovanni door William Shimell en de olijke Leporello van Michael Kraus blonk uit door een stralende vocaliteit en een uitgekiend samenspel. Voor de echte Mozartiaanse muzikale verfijning zorgde tenslotte Hans Peter Blochwitz als een waardige Don Ottavio. De hele voorstelling werd in regie en aankleding door een voud en een zekere rechtlij nigheid gekenmerkt, terwijl het orkest daar een bijna al te stevig voetstuk onder zette, dat in de volgende voorstellin gen zeker nog in details verbe terd en verfijnd zal worden. ERIK BESIER Nostalgie bij De Looier Een medewerker van het Kunst- en antiekcentrum De Looier in Amsterdam legt de laatste hand aan de opstelling van een oude grammofoon in de vorm van een boedhabeeld. Morgen wordt in het centrum een ruilbeurs gehouden voor oude radio's en grammofoons uit de jaren 30 en 40. Er is ook een veiling van de apparaten uit die jaren. Toneelgroep Amsterdam: „Kwartet" van Heiner Müller. Vertaling en re gie: Sam Bogaerts. Vormgeving: Stans Lutz. Met Ingeborg Elzevier en Peter Oosthoek. Koninklijke Schouwburg, donderdag 21 januari, vanavond nog eens. De Oostduitse schrijver Heiner Müller scheidt de bokken van de schapen onder de regisseurs. Zijn „Verkommertes Ufer", „Hamletmaschine", „Landschaft mit Argonau- ten" en „Medeamateriar' blijken ondoorgrondelijk als een minder vakman zich erop werpt. Dat geldt ook voor „Kwartet", dat Sam Bogaerts voor de tweede maal regisseert. Niet zelden refereren de stuk ken van Müller direct aan be kende werken uit de toneelli teratuur. In „Medeamatrial" is de Griekse tragedie te herken nen. „Hamletmaschine" toont de verwording van een acteur die te vaak het Shakespeare- stuk heeft moeten spelen. „Kwartet" gaat uit van „Les Liaisons Dangereuses", dat eerder dit seizoen door toneel groep Theater werd gespeeld. Müller neemt van Laclos slechts de personages Marquise de Merteuil en Vicomte de Valmont over. Hij plaatst ze in een bunker na de Derde We reldoorlog Daar spelen ze de zelfde spelletjes als die ze in de salon van Laclos, voor de Franse Revolutie, zo leuk von den. Alleen anders: zonder medemensen die ze als pion nen kunnen rondschuiven en zonder zich werkelijk te amu seren. Müller noemt die keuze voor de tijd en de plaats van „Kwartet" optimistisch. Hij neemt aan dat er na een derde nog een vierde wereldoorlog zal volgen. Merteuil en Valmont zijn in „Kwartet" het stadium van het schalkse van Laclos voor bij. Het heeft geen zin meer de machtsverhouding tussen hen op de proef te stellen. Ze zijn niet meer op elkaar belust. Ze doen alsof, om de tijd te doden en om de verveling buiten te sluiten. Hun toon lijkt bitter, maar het is pure vitriool van de waarheid in een onzinnige, uitzichtloze situatie. Ze zijn immers te oud en elkaar te be kend om er nog doekjes om te winden. Merteuil spot dus met de hitsigheid van Valmont en om daar maar een draai aan te geven, draaien ze de rollen om: hij speelt haar. Als ze daar genoeg van hebben, voèren ze voor de grap Merteuils nichtje in. Maar noch dat nichtje, noch een andere voor Valmont aantrekkelijke dame kan de eens zo weldadige lust oproe pen, die hen vroeger in de sa-- Ion tot elkaar bracht. Regisseur Sam Bogaerts heeft „Kwartet" al eens eerder op de planken gebracht met het gezelschap van de Witte Kraai. Ogenschijnlijk verschilt deze enscenering niet zo gek veel van die vorige, maar in de de tails zitten grote veranderin gen. Met Peter Oosthoek en Ingeborg Elzevier heeft Bo gaerts een meer doorwinterde, meer lucide bezetting van het paar Valmont-Merteuil dan destijds. Oosthoek en Elzevier weten de scherpte van het stuk en de vermoeidheid van de beide intriganten prima te vertolken. „Kwartet" laat daardoor een wezenlijker, rij per indruk achter. Wat uiteindelijk de betekenis van „Kwartetvergroot, zijn de twee toevoegingen. Bo gaerts citeert niet alleen uit Müllers „Hartstuk", waarin in zeventien clausen een begeerd hart van steen blijkt te zijn, maar haalt tevens een gedach te van de schrijver aan zijn overleden vrouw aan. Oost hoek vertelt na „Kwartet", hoe hij op een zonnige namid dag in Berlijn de behoefte voelde het lichaam van zijn vrouw op te graven, maar het toch niet heeft gedaan, vanwe ge de vermoedelijke reactie van politie en vrienden. Uit de bonus blijken de drijfveren van de schrijver nog helderder dan uit de zeer doorzichtige regie: verdriet en liefdeloos heid bieden leedvermaak aan anderen. Het is een cynische gedachte van Müller, die door dringt via zijn stukken. Dank PETER SNEL Machtsstrijd in poppenland Ondanks zijn niet geheel accentvrij Nederlands en het feit dat het merendeel van zijn sprekende pop pen knap achter hun adem is, kan men de in ons land wonende en wer kende Australiër Neville Tranter zeker een scè- nisch en vooral drama tisch talent noemen. Jammer dat hij als poppenspe ler zoveel tegelijk wil doen: in, uit en vóór de kast, met hand poppen, marionetten, veel mime en zelfs maskers. Dat is voor één man bijna niet te doen. Zijn spel mondt telkens weer uit in wreedheid en pijn, in vaak gitzwarte humor. Ach ter dit alles zullen zeker eigen frustraties schuilgaan. Maar afwisselend en verrassend is het goeddeels wel, zoals zijn Studies in Fantasy met karika turale, deels opblaasbare we zens, uitstekend opgebouwde visuele spanningen en vleugjes bijna vermakelijk grand gui(_ nol. Het danspaar zou een Cil- ly Wang beter hebben gedaan en een misslag noemen wij gemanipuleer met een stal ge ballerina, nota bene op Tsjaikowsky's muziek voor de Vier kleine Zwaantjes uit het Zwanenmeer. Als variété voor volwassenen zeker interessant en getuigend van theatrale vindingrijkheid. Bijna niet te geloven dat Tranter alles zelf doet en alles zelf maakt In de tweede programmahelft in Diligentia, gevuld met slechts enkele tientallen toe schouwers, kwam de Faust van Marlowe in Tranters ei gen visie ten tonele. De Zeven Hoofdzonden - Hoogmoed, Hebzucht, Jaloezie, Woede, Vraatzucht, Luiheid en Wel lust - kregen in de vorm van vaak manshoge hangpoppen een bijzonder suggestieve ge stalte. Jaloezie eet bij voor beeld haar eigen ledematen op om haar pijn te voeden en Hebzucht bedelt openlijk om het publiek over te halen zijn bezittingen met haar te delen. Dat daarbij gebruik wordt ge maakt van „Publikumsbe- schimpfung" a la Handke ach ten wij onjuist. De twee-een heid Faust - op de eerste rij in de zaal - en Mefisto vormde echter een scènisch machts blok dat men niet licht zal vergeten FRANK DELBOY Voor een uitgebi. agenda, ook voor depfC' mende dagen, raadp. men „UIT", de gratis ju kelijkse bijlage van kram. inn ALPHEN AAN DEN RIJN? £°e ROCINEMA I (Van Boe®*»01™ straat 6. tel. 01720-20800*adiost Attraction (12); 18.30, 21.^dere zo. wo. ook 13.30. zo. ookL i{ar EUROCINEMA II: DirffV clng (al); 18.45, 21.30 vt wo. ook 13.45. za. ook i Ami EUROCINEMA III: Donncher na (al); 18.30, 21.00. zcbrenj 16.00. Raddortjea (al): i wo. 14.00. EUROCINEly, T l Hector (al); 18.30, 21.00. fan ook 13.30. zo. ook 16|las I irp k herf „„,1>nc'er èinglal); i^oo^i-is" ïhaffi wo. 14.30. LIDO en Sfelijke (Steenstraat 39, tel. 1^)eze Laat Emperor; 20.00. z<lpp 14.30. The Witchea of EafL (16); 19.00, 21.15. do. vr. 14.30. Fatal attraction (12 FM aing Arizona Junior (al)Brits< keout (al); 14.30, 19.00, Reddertjea (alY. za. zo b| 14.30. TRIANON (Breestrf15 Ul tel. 123875); Maatera of thv0°r verae (al); za. zo. wo. 14.31 zal geluk gesproken (12); bgste 21.15. do. REX (Haarlemmerstra; I. 071-125414); Tl Storm (16); 14.30, 19.00, kor ation NOORDWIJK LIDO THE^rd (Pr. Bernhardstraat 56roluti 01719-12800): Who's thfcmen (al); ma. 19.00, 21.00. n Qr BC-r KATWIJK CITY THEAl De (Badstraat 30, tel. 01718-fe B Hector (al); do. vr. za. ZkZind 14.45, 19.00, 21.15. 19.00, 21.15 CITY II: Black Widow (12); ook 14.45. Secretiurre a (al); 21.15. Bami za. wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREE (tel. 01717-4354): Project! f3* vr. za. zo. 19.00. The unt<0 let' bles (16); vr. t/m zo. 21.1 Mi t/m wo. 20.15. Radio da)n ee vr. t/m wo. 20.30. WhoL 7fl girl (al); vr. za. zo. wo. 15 latioi KINDERVOORSTELLING ;ieke Een avontuur met een a|jUn fy' TH)'ëen 2); 19,f. mi zo. wo. 14.30. •atho koes WASSENAAR ASTRA Gc 01751-13269): Roianne (f pi za. zo. 20.00. *84 Charing ver] road (al); ma. di. wo. 20.0i(jve] KINDERVOORSTELLING Pink Panther Festival kon i. wo. 14.00. urop zal 1,2,3 (Promenade 7, tel' 511313): Fatal attraction. do. 20.00. vr. t/m wo. die 21.30. za. zo. wo. 14.00. Deft derties (al); za. zo. wo. Dirty dancing; do. 20. 18.30, 20.30, 22.45. za. 18.30, 20.30. 22.45. zo. 19.00, 21.30. ma. ei 21.30. wo. 14.00. 19.00, 463500): Fatal attr, 14.00, 18.45. 21.31 10. 16.00. 18.45, I ASTA 2: A night on thM (al); 14.00. 19.00, 21.3f~~ 13.30. 16.00. 19.00. u** ASTA 3: Blgfoot TN™* deraona (al); 14.00. zo. !°*e 16.00. Hector; 19.00, 3°' BABYLON 1 (Winkelct Babylon, tel. 471656): Los' (12); 14.00. 19.00, 21.30°' 13.30. 16.00. 19.00, l°.° BABYLON 2: Donna «Fcr (al); 14.00, 19.00, 21.3§e"a 13.30, 16.00, 19.00, PT® BABYLON 3: Angel heaPen0 14.00. 18.45, 21.30. za. zj}"" 18.45, 21.30. CINEAC tenhol 20, tel. 630637): S\F™ (al); 14.00. 18.45, 21.3^°'" 13.15, 16.00, 18.45, 21.30®; NEAC 2: Dirty dancing 14.00, 18.45. 21.30. zo. *"'7 16.00, 18.45, 21.30. Cf 3: Luchtmacht academr 18.45. 21.30. do. vr. ma. ff'1, 14.00. METROPOLE 1 (I15" gielaan, tel. 456756): Th' c emperor (al); 14.00, 20.? 15.00, 20.30. A chorus liLaa zo. 11.00. METROPOj*®'' Tough guys don't dancf*"? 14.00. 18.45. 21.30. zo. ï3'' 16.00. 18.45. 21.30. M£.' POLE 3: The witchea ofms wiek (12); 18.45. 21.30. P9- di. ook 14.00. MeU_ 21.30. METROPOLE 5fll deus (al); 14.00. 20.30. ON 1 (Herengracht 17°' 462400): Dirty dancinf 13.45, 18.45, 21.30. zo.™" 16.00, 18.45, 21.30. 2: Innerspaee (al); 13-45, "r, 21.30. zo. 13.15, 16.00.;?'° 21.30. ODEON 3: The F; - .45. 2lgJJ Nda P nai pal (16); 13.45. 18.' 13.15, 16.00, 18.45, ODEON 4: Nadine (al); 21.30. do. vr. ma. di. ook STUDIO 1 (Kettingstra! tel. 656402): Oei ciorn 19.15, 21.45. zo. 14.45. 21.45. STUDIO 2: La ff® (16); 19.00, 21.30. zo. 19.00. 21.30. STUDIO F?' metal jacket (16); 19 00. HAAGS FILMHUIS (Dei£° 56, tel. 459900): Zaal 1: «r ard the mermaids af. 19.30. 21.45. zo. 14.00.'7 Extra: Een lea in lieM a 14.00, 16.15. Zaal 2: Di van een oude dwaas; 19. 1 13.45. La dolce vita; 21.^ 15.30. Zaal 3: 19.30, 21.4™ do.) do. 19.30, 22.00: Sübr irm itiv NACHTVOORSTELLINGE 19 CINEAC 1: Stake out (tut 00.15. CINEAC 2: HalfKu street (16); za. 00.15. Ont 3: Dirty dancing (16); za.kcl KINDERVOORSTELLINGface BABYLON 3: De troetl. tjes 3 (al); za. wo. I4.trte 13.30. 15.30. CINEAC 3t tera of the universe (allied! zo. 13.15. 16.00. METRIat 3: De reddertjea (al); 2kc 14 00. zo. 13.00, 15.30. n ON 4: De reddertjea (al); Jes 13.45. zo. 13.15, 16.00. e DIO 3: Bambi (al); zo.orr 15.00. ma

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1988 | | pagina 16