„Als ik zie wat ik nog
te doen hebslaat me
de angst om het hart'
Simenon in het zonnetje gezet
üe
EeidócSoma/nt
Huysmans-expositie definitief afgebroken
Cadance
Festival met
Groningse
balletten
Nederlandse kunstenaars
exposeren rond Lyon
Rome exposeert Vincent van Gogh
Koos Verheul redt kamermuziek-avond
KUNST
DONDERDAG 14 JANUARI 1988 PAGljO
Filmster Ava Gardner
in het ziekenhuis
SANTA MONICA De Amerikaanse
ex-filmdiva Ava Gardner is in het zie
kenhuis opgenomen voor terugkerende
ademhalingsmoeilijkheden die verband
houden met een vroegere longontste
king. De 65-jarige Gardner werd op 6
januari opgenomen. Over ongeveer een
week wordt zij ontslagen. Op 19-jarige
leeftijd kwam Ava Gardner uit North
Carolina in het diepe zuiden van Ame
rika naar Hollywood. Zij had zo'n
zwaar accent dat men het geluid van
haar eerste filmproeve afdraaide.
Gardner is getrouwd geweest met Mie-
key Rooney, bandleider Artie Shaw en jf
Frank Sinatra. De eerste twee huwelij
ken duurden een jaar, het derde zes.
Tussendoor waren er nog romances
met onder andere Howard Hughes.
SCHIEDAM De tentoonstelling over de
Franse schrijver J.K. Huysmans (1848-1907)
in het Stedelijk Museum in Schiedam wordt
definitief niet meer heropend.
Burgemeester en wethouders van Schiedam ko
men niet terug op hun eerdere besluit de tentoon
stelling te sluiten. Vanuit de gemeenteraad zijn
geen initiatieven genomen om met het college over
de sluiting van de tentoonstelling te overleggen.
Wethouder Hafkamp van cultuur gaf vorige week
opdracht de tentoonstelling te sluiten nadat er in
een plaatselijk dagblad geschreven was dat Huys
mans een antisemiet en racist zou zijn geweest.
van de wethouder gehoord. Afgelopen weekend
liet Hafkamp echter weten toch nog wel mogelijk
heden te zien de tentoonstelling alsnog door te la
ten gaan, want „ik vond het zelf een prima ten
toonstelling met niets discriminerends of wat dan
ook er in", aldus de Schiedamse wethouder.
Paalman reageerde zeer teleurgesteld op de nu
ontstane situatie, omdat hij na de uitlatingen van
Hafkamp in het weekend toch nog wel hoop op het
doorgaan van de tentoonstelling had. „Als het doek
nu gevallen is betreur ik dat in hoge mate. Ik ben
op geen enkel moment door Ben W gehoord en ik
ben niet in de gelegenheid gesteld om, zoals ge
bruikelijk, een advies uit te brengen. Ik vind dat
de raadscommissie voor cultuur hier alsnog in het
openbaar over moet beraadslagen. De bevolking
heeft daar recht op en ik moet in het openbaar de
mogelijkheid krijgen miin beleid als museum-di
recteur toe te lichten", aldus Paalman. Hij gaat er
van uit dat de kwestie-Huysmans daar in ieder ge
val in de rondvraag nog wel aan de orde zal ko
men.
Yvonne Lex vervangt
Ramses Shaffy
DEN HAAG De lunchvoorstelling
op dinsdag 19 januari in Diligentia
met Ramses Shaffy kan door omstan
digheden geen doorgang vinden.
Daarvoor in de plaats komt het to
neelgezelschap Yvonne Lex uit Ant
werpen met „Wie waren toch die
vrouwen van die mannen" van Da
vid Cohn. Het stuk wordt in de regie
van Frans Maas gespeeld door Marti-
ne Geerinckx. Uitgangspunt is de vi
sie van een vrouw van vandaag op de
rol van vrouwen die in de schaduw
stonden van grote mannen, zoals Ma
dame de Maintenon en de vrouwen
van Freud en Tolstoi. Geconditio
neerd als ze waren speelden ze altijd
de tweede viool. Of leek dat alleen
maar zo? De voorstelling trok in Bel
gië nogal de aandacht.
Reflex met drie moderne balletten.
Kon. Schouwburg, Oen Haag, gister-
Jammer dat de Koninklijke
Schouwburg gisteren zo zwak
bezet was. Spijtig eveneens dat
het ruim 20 jaar oude ballet
„Regenmakers", de nog steeds
vitale klassieker van de mo
derne vaderlandse danskunst,
nog uit de goede tijd van de
choreografe Pauline de Groot,
door ziekte moest komen te
vervallen.
Daar stonden evenwel twee
positief te beoordelen dans
werken tegenover. Vooral
„Place Six" van de dynami
sche dansmaker Bob Foltz was
weer een lust voor het oog en
dit ballet bewees eveneens de
uitstekende kwaliteit van dit
kleine Groningse groepje, dat
in zijn studio terecht van de
academische techniek uitgaat.
Pittig en wervelend dansen
met uitgekiende opkomsten en
afgangen. Veel interessante,
op maat geschreven soli. Lof
ook voor de choreografische
aandacht, die naast de benen
vooral ook aan de armen en
handen was besteed.
Het openingsnummer was een
muziekloos duet, geplukt uit
„Palace Variations" van Ton
Simons. Topless of niet topless,
dat bleef even de publieke
vraag, maar gedisciplineerd
was het wel. Tot en met de
wurgpoging aan het slot. Na de
pauze bijna een half uur lang
soepel en dynamisch dansen in
„Vedrai come si Biforca la
Cantina" van de Italiaanse
choreografe Laura Corradi.
Een beetje een programmati
sche miskoop, want wat heeft
het publiek, dat op misschien
een enkeling na met de titel
niets wist aan te vangen, aan
al die duister blijvende onder
linge fysieke betrokkenheid,
als zowel choreografische in
ventie als bewegingsmotivatie
ontbreken? Waarom die
scheidsrechtersstoel als bij ten
niswedstrijden als er toch geen
bal wordt geslagen? Cadance
organiseert nog drie voorstel
lingen van eigentijdse dans
kunst op dit daarvoor bij uit
stek geschikte koninklijke po
dium. Maar dan wel wat meer
toeschouwers graag.
FRANK DELBOY
PIANISTE ALICIA DELARROCHA IN LEIDEN EN DEN HAAG:
Alicia de Larrocha (piano) met het
Residentie Orkest op 14 ianuari in
de Stadsgehoorzaal in Leiden en 15
januari in de Dr. Anton Philipszaal in
DEN HAAG Ze is heel
klein, Alicia de Larrocha,
met wat vermoeide, me
lancholieke donkerbruine
ogen. Voor een pianiste
heeft ze opmerkelijk klei
ne handen, maar als zij ze
spreidt blijken ze meer
dan een octaaf te kunnen
omvatten.
„Ik speel alles, zelfs Rachma
ninoff", verklaart ze wanneer
ze onze verwondering op
merkt.
En smokkelt ze dan wel eens,
laat ze nooit een paar noten
weg?
Langzaam en beslist schudt zij
haar hoofd. „Dat is helemaal
niet nodig. Het is een kwestie
van combineren met beide
handen, en van techniek: snel
arpeggiëren bijvoorbeeld.
Trouwens, zo heel moeilijk lig
gen de accoorden bij Rachmi-
ninoff nu ook weer niet".
Heeft Alicia de Larrocha een
voorkeur voor een bepaalde
componist
„Nee, beslist niet, maar ik ver
diep me wel in hetgeen ik
moet spelen".
Alicia de Larrocha behoort tot
een oudere zeer beroemde pia
nistengeneratie. Zij is afkom
stig uit de door Felipe Pedrell
in de 19e eeuw gestichte
„Spaanse school", waar beken
de componisten als Albeniz,
De Falla, Granados en Anglés
hun (pianisten)opleiding kre
gen. Haar leraar was Frank
Mashall, zelf vriend en leer
ling van Granados. Alicia de
Larrocha werd in 1923 in Bar
celona geboren. Zij was nog
heel jong 12 jaar toen zij
in Madrid voor het eerst met
het toenmalige Madrileense
symphonie-orkest, dat onder
leiding stond van Enrique Fer-
nendez Arbós, optrad. Zij ont
wikkelde zich snel tot ëen be
gaafd pianiste, die al heel
vroeg buiten de Spaanse gren
zen bekendheid kreeg.
Sinds 1960 treedt zij regelma
tig in Nederland op en tot op
de dag van vandaag beweegt
haar leven zich tussen tour
nees in Amerika, Europa, La-
tijns-Amerika, Australië en
Japan. Zij kreeg overal ter we
reld onderscheidingen, zij
maakte plaatopnamen en
kreeg twee eredoctoraten van
de University of Michigan
(1979) en van de Carnegie-
Mellon University in Pittsburg
(1985).
Met het Residentie-Orkest
speelt ze in Leiden en Den
Haag Mozarts KV 482 in Es
gr.t., een van zijn late piano
concerten (1785).
Ze veert op: „Een sprankelend
werk, heel opmerkelijk met
een vaak improviserend ka
rakter dat Mozart vooral in.
zijn latere werken toepast.
Ook met heel duidelijke ope
ra-elementen, dialogen.Let
eens op die prachtige combina
ties met de houten blaasinstru
menten, geniaal geschreven.
En in dat laatste deel, het Ron
do, dat even door een lyrisch
Andante wordt onderbroken.
Ik vind het een prachtig
werk".
Heeft Alicia de Larrocha zelf
les gegeven?
„Dat heb ik wel gedaan, maar
nu niet meer. Daar heb ik
geen tijd meer voor. Ik geef
het hele jaar concerten, en ik
reis door de hele wereld. Ver
moeiend? Dat wel, maar ik sta
er niet zo bij stil. Het enige dat
mij soms benauwt is dat ik on
voldoende tijd heb om te stu
deren. Nieuwe werken kan ik
al lang niet meer in studie ne
men omdat me de tijd ont
breekt. Want op mijn leeftijd
gaat dat niet meer zo gemak
kelijk. Maar ik heb een heel
groot repertoire dat alle stijlen
omvat en dat houd ik goed bij.
Soms, als ik zie wat ik in de
komende jaren te doen heb, de
vele contracten die ik moet
nakomen, dan slaat me ook
wel eens de angst om het hart,
zo van: zal ik er over enige ja
ren nog wel zijn en zal mijn
geheugen goea blijven? Ik
denk dat iedereen die angst
wel eens heeft".
Hoe denkt zij over de huidige
generatie pianisten?
„Omdat ik veel in een jury zit
op concoursen maak ik hen
veel mee. Het lijkt of ze geen
tijd meer hebben om zich in
nerlijk te ontwikkelen. Het
moet vooral hard klinken, met
veel technische bravourstuk-
jes, veel competitie en altijd
hetzelfde: Rachmaninoff en
Prokofieff. Je ziet het overal
en ik denk dat het te maken
heeft met radio en televisie.
Het moet allemaal vlug, ze
storten zich op een carrière, en
een paar jaar later zijn ze ver
geten. Het is een tijdverschijn
sel. Het valt me op bij een re
cital dat ook het publiek veel
eisend is. Je moet weten dat
een recital veel meer voorbe
reiding vraagt en (nog) veel
meer concentratie dan een pia
noconcert met orkest. En als je
dan op zo'n recital met een
vaak heel lang en groot pro
gramma aan het eind bent,
doodmoe, dan weet men ni^t
van ophouden. Het blijft niet
bij één toegift, maar men ver
langt meer. En dat kan niet.
Dan moet ik er beslist een
punt achter zetten. Arthur Ru
binstein heeft me eens gezegd
dat je van een toegift nooit een
„uitsmijter" moet maken,
maar dat je juist iets heel ver-
stilds moet spelen. Het werkt
beslist en iedereen gaat muis
stil weg".
Alicia de Larrocha vertelt
over de dirigenten met wie zij
heeft gewerkt. Haitink die zij
Alicia de Larrocha: „Ik speel alles. Ik heb geen voorkeur, maar verdiep me in alles wat ik speel".
FOTO. PR
in Boston heeft ontmoet, maar „Hoe is de akoestiek bij jullie?" prachtige akoestiek hebben,
vooral Chailly, met wie zij het vraagt zij tenslotte. Ik vertel Tevreden knikt zij: „Daar ver
volgend jaar weer in het Con- haar dat zowel de Stadsge- heug ik mij op".
certgebouw in Amsterdam hoorzaal in Leiden, als de
hoopt op te treden. nieuwe zaal in Den Haag een
BEP RIJNDERS
PARIJS Veertien Fran
se musea in de regio Rhö-
ne-Alpes (rond de stad
Lyon) zullen deze zomer
exposities wijden aan het
werk van Nederlandse
beeldende kunstenaars.
De serie tentoonstellingen
wordt gehouden in het kader
van de manifestatie „Vice
Versa", een uitwisseling van
plastieken van hedendaagse
Franse en Nederlandse
kunstenaars. De Fransen ex
poseerden het afgelopen jaar
op verschillende plaatsen in
ons land. De tentoonstellin
gen-serie rond Lyon is hierop
het antwoord. De kunstenaars
van wie werk zal worden ge
toond zijn: Armando, Pieter
Laurens Mol, Ger van Elk,
Jan Schoonhoven, Fortuyn en
O'Brien, Niek Kemps, Servaas,
Borek Sipek, Marinus Boezem,
René Daniels,Harald Vlugt en
Stanley Brouwn. Volgens de
heer Gijs van Tuyl van de
Rijksdienst Beeldende Kunst,
die de Nederlandse artiesten
gisteren aan de Franse pers
presenteerde zullen vier gene
raties kunstenaars vertegen
woordigd zijn, zodat de Fran
sen zich een goed beeld kun
nen vormen van wat ons land
zoal aan moderne kunst te bie
den heeft. De eerste tentoon
stelling in Lyon zal op 28 april
worden geopend door minister
Brinkman.
Rolling Stone in het Frans
In Frankrijk is gisteren de eerste Franse editie uitgekomen van
het rockblad Rolling Stone, met als coverstory een pop-overzicht
van de afgelopen twintig jaar. Naar de komst van het meest po
pulaire popmagazine was met smart uitgezien, de krant Libera
tion schreef in een uitgebreid artikel dat naar het blad werd uit
gekeken als naar een nooit geziene tweelingbroer. Van het eerste
nummer zijn 180.000 exemplaren gedrukt.
FOTO: AP
DEN HAAG In het
grootste museum voor mo
derne kunst in Rome
wordt van 27 januari tot 4
april een expositie gehou
den, gewijd aan het werk
van Vincent van Gogh
(1853 - 1890). Minister
Brinkman van cultuur
opent de expositie.
Met 41 schilderijen en veertig
tekeningen van de kunstenaar,
aangevuld met vijftien schil
derijen van door hem gewaar
deerde schilders van de Haag
se School, wordt in de Galleria
Nazionale d'Arte Moderna in
beeld gebracht hoe de thema's
uit het boerenleven in zijn ge
boorteland Brabant belangrijk
bleven in het gehele oeuvre
van Van Gogh.
De expositie vloeit voort uit
het Nederlands-Italiaanse Cul
tureel Verdrag. In het kader
van hetzelfde akkoord wijdt
het Rijksmuseum Van Gogh in
Amsterdam van half septem
ber tot medio november een
tentoonstelling aan de Itali
aanse schilderkunst van 1870 -
1908, de tijd tussen de strijd
om de nationale onafhanke
lijkheid van Italië en de intre
de van het futurisme. Hier
voor is werk gekozen van Um-
berto Boccioni (1882 - 1916) en
Giovanni Segantini (1858 -
1899). Later volgt het Rijksmu
seum Kröller-Müller in Otter-
lo met een expositie van werk
van de beeldhouwer Mernardo
Rosso (1858 - 1928).
De kunstwerken die van ons
land naar Rome zijn, komen
voor het overgrote deel uit de
beide genoemde rijksmusea, en
overigens van musea in Gro
ningen, Dordrecht en Den
Haag, ook wel in samenspel
met de Rijksdienst Beeldende
Kunst. In Rome zullen onder
andere werken hangen die tot
vorige week in het nieuwe
Brabants Museum in Den
Bosch waren te zien en er on
verwacht veel bekijks trokken
onder meer uit het buitenland.
Waardering van Van Gogh
voor werk van zijn collega's
was voor de samensteller van
de expositie, F. Leeman van
het Van Goghmuseum in Am
sterdam, aanleiding andere
werken aan de Van Goghs toe
te voegen. Hij koos gericht
werken van bewonderde
kunstenaars uit de Haagse
School. Daarbij zijn schilderij
en van Joseph Israels, Willem
Maris, Anton Mauve en Jan
Hendrik Weissenbruch.
Tweede kamermuziekavond door le
den van het Residentie Orkest. Dr.
Anton Philips, Den Haag.
Bij het tweede concert in de
serie kamermuziek door leden
van het Residentie-Orkest wa
ren de „kamerschermen" die
bij het eerste concert de Dr.
Anton Philipszaal kleiner
moesten maken weer verdwe
nen. De belangstelling voor
het eenmalige concert recht
vaardigde de gehele zaal, met
uitzondering van de balcons,
open te stellen. De meningen
over de vraag waar deze con
certen het best tot hun recht
komen, in de Dr. Anton Phi
lipszaal of in Diligentia, lopen
uiteen. Voor de broodnodige
intimiteit bij kamermuziek is
de grote concertzaal met uit
zicht op de lege stoelen van de
balcons niet bevorderlijk. Ook
vanuit akoestisch oogpunt zit
de geluidsproductie in een te
ruime jas. Maar vooralsnog
gaat het Residentie Orkest uit
van het standpunt „alle con
certen in eigen huis". De tijd
zal leren of dat haalbaar is.
Concertmeester Jaring Walta
moest wegens ziekte verstek
laten gaan en dat had een
drastische programma wijzi
ging tot gevolg. De concertbe
zoeker die teleurgesteld moest
constateren dat ondermeer het
trio van Brahms niet zou
worden uitgevoerd kreeg toch
een pakket met „amusements
muziek" in de goede zin van
het woord aangeboden. Een
kwintet van Danzi is immers
puur amusement, verpozing en
ontspanning, zeker zoals het
gisteravond werd gespeeld
door het Residentie Blaas-
kwintet. Fluitist Koos Verheul
maakt deel uit van dat kwintet
en hij was het die deze avond
met een groot aandeel redde.
Met pianist Jan van der Meer
bracht hij een welluidende,
zoetvloeiende en virtuoze ver
tolking van „Introduction und
Variationen tiber ein Thema
aius den MUllerliedern" van
Schubert en ook de sonate
voor fluit en klavier op. 16 nr.
1 van Joh. Chr. Bach. Het pro
grammablaadje wilde ons doen
geloven dat het werkje is ge
schreven voor „Piano forte
und Klavier", dat leek een waf
wonderlijke combinatie. Ten
slotte bracht Verheul met col
lega's Roerdade, Cober, Zarzo
en Kerstens een kleurrijke
weergave van een kwintet van
Klughardt. Voor Verheul een
tour de force maar als vakman
wist hij deze taak uitstekend te
vervullen. Mozarts „Kegel-
staat-Trio" kwam enigszins in
het gedrang, het werk ont
beerde rust en daardoor de no
dige zeggingskracht.
ADRIAAN HAGER
Georges Simenon, schepper
van commissaris Maigret,
wordt volgend jaar februari 85
jaar. Zijn bekendste boeken
zijn de Maigret-romans (in to
taal zo'n 80 titels), die echter
maar een klein gedeelte van
zijn werk uitmaken. Veel min
der bekend zijn de 117 psycho
logische romans die hij in de
zelfde periode als de Maigrets
geschreven heeft.
ig op
nons verjaardag heeft Bruna
een heruitgave van 15 psycho
logische romans verzorgd en
gaat de KRO, in samenwer
king met enkele omroepor
ganisaties uit het buitenland,
13 van deze romans verfilmen.
Een aantal van deze romans
spelen zich af aan de Franse
westkust, maar verreweg de
meesten spelen in Parijs, zoals
„Het huis aan de overkant" en
„De oude dame".
Somber
In zijn psychologische romans
geeft Simenon een vrij somber
eeld van de gewone mens en
diens hartstochten. Waar hij
zijn inspiratie vandaan heeft
gehaald, weet hij zelf niet pre
cies. Vaak werd hij geïnspi
reerd door het „gemengde
nieuws" in de dagbladen.
Simenon had een zwak voor
Nederland, dat hij zeilend met
zijn schip over de Noordzee in
de jaren dertig enkele keren
bezocht. In vier boeken is Ne
derland dan ook de plaats van
handeling: „Maigret in Hol
land", „Maigret en de zaak
Nahour" en de twee psycholo
gische romans „De moorde
naar" en „De man die de trei
nen voorbij zag gaan". Deze
laatste twee titels ontbreken
helaas in de nieuwe pocket
boek-reeks van Bruna.
De 117 psychologische romans
zijn in een tijdsbestek van 40
jaar geschreven, tussen 1931
en 1972. Na 1972 heeft Sime
non geen nieuwe romans meer
geschreven, alleen nog wat au
tobiografische werken.
Tegelijkertijd met de vijftien
psychologische romans heeft
Bruna „Georges Simenon:
speurder naar de mens" uitge
geven, dat is samengesteld
aoor bewonderaar en Sime-
non-kenner dr. A.J. van Zui
len. In dit 77 pagina's tellende
biografische werkje rekent de
samensteller af met een reeks
misverstanden en geeft hij een
opsomming van wat feiten uit
leven en werk van Simenon.
De boekjes zijn f 7,50 per stuk:
Georges Simenon
de prijs van de totale cassette
is 115
J*"ANNETTE VOORBIJ
lltzt
Voor een uitgebreide
da, ook voor de kojpjM
dagen, raadplege 10mr
„UIT", de gratis wel^ 22,
bijlage van deze krai^n ser
zijn
hente
ie Sp
bioscopen
het
Verelc
vee st
het k
ALPHEM AAN DEN RIJN jrken
CINEMA I (Van Boetzelaeqën L
lel. 01720-20800): Innerspe bek
18.30, 21.15. za. niet om 2Ln m
zo. wo. ook 13.30. zo. ooTL,rn,
EUROCINEMA II: Dirty j06.
(al); 18.45, 21.30. za. zo. I wer
13.45. zo. ook 16.15. £uid-
NEMA III: Donna donnp Noc
18.30, 21.15. De reddertjeun he
wo. 14.00. ZO. 14.00, 16.11
ROCINEMA IV: Hector (al.
21.00. za. zo. wo. ook 13
ook 16.00.
LEIDEN* LUXOR (Station»
tel. 071-121239): Dirty
(al); 19.00, 21.15. za. zo. wi
LIDO en STUDIO (SteT
39, tel. 124130): The laat i
(al); 20.00. zo. ook 14.30.1
chea of Eastwick 16);5UM
21.15. do. vr. ma. di. 14.3r
attraction (12); Donna domnnel<
Hector (al); 14.30, 19.00. 2imse
reddertjes (al); za. zo. woeven
TRIANON (Breestraat 3fJe n
123875): Mastera of the 7-
(al); 14.30. Van geluk ger_u°l
(12); 19.00, 21.15. REX («Dnae
merstraat 52. tel. 071-1254jen
aefine Mutzenbacher (I6)pelen
ionu
19.00, 21.15.
iels
NOORDW1JK LIDO
(Pr. Bernhardstraat 56, tel.p
12800): Beverly Hills cop lij, ma
19.00. zo. ma. 21.15. Whoaar i
girl (al); zo. ma. 19.00. ib er
15.00. Je rc
h.Hi
KATWIJK CITY THEA*Ü'V1
(Badstraat 30. tel. 01718- Oos
Donna donnall (al); 19.00. p he
za. zo. wo. ook 14.45. ma.in c
ook 21.15. The witches 0" n
wiek (12); do. vr. za. zoF?"
CITY THEATER II: Secrel Aar
success (al); 19.00, 2l.i5.|naar
zo. ook 14.45. Bambi (al); jcescl
14.45. 1 het
1 de
VOORSCHOTEN GREENW?
01717-4354): Who's that cl 1 J
vr. t/m zo. wo. 15.45. He<?n- L
do., t/m zo. 19.00. ma. ti nie'
20.15. The untouchables (Jonk
t/m zo. 21.15. ma. t/m wo
The morning after (12); do.L,_r
20.30. K,s.ie,
Huls
KINDERVOORSTELLING d er
Een avontuur met een (de p
(al); za. zo. wo. 14.00. PetsL tik
vliegende autobus (al); za. r
14.30. laessi
ssen
cteer
WASSENAAR ASTRA1*4
01751-13269): Robocop (iBStal
za. zo. 20.00. Radio days (I
di. wo. 20.00. de d
KINDERVOORSTELLING re 33
Repelsteeltje (al); za. spee
14.00. ïj ZtC
ZOETERMEER PRO^u v
1.2,3 (Promenade 7. te.
511313): Fatal attraction tl
ma. di. 20.00. vr. 19.00, 2^^
zo. 14.00, 19.00. 21.30. weg^
20.00. De reddertjes (al); BUI
wo. 14.00. Bigfoot and thj^K
dersons (al); vr. 19.00.
14.00, 19.00. wo. 14.00. Ful—
jacket (16); do. ma. di. wojl
vr. za. zo. 21.30. Hector
ma. di. wo. 20.00. vr. za. zo^™
21.30. puws
t Tak
DEN HAAG* ASTA 1 (Spul)ns.
463500): Fatal attraction) (he
14.00. 18.45. 21.30. zo. me,
16.00, 18.45, 21.30. ASTjt Del
night on the town (al);jca G
19.00, 21.30. zo. 13.30, ming
19.00, 21.30. ASTA 3: trope
(al); 14.00, 19.00, 21.30. zoment,
16.00, 19.00, 21.30. BABUzend
(Winkelcentrum Babylon,nmmi
471656): Bigfoot The Hrnem
sons (al); 14.00. 19.00, 21.Med<
13.30. 16.00, 19.00, 21.30.1-ove
BYLON 2: Donna donnéuws
14.00, 19.00, 21.30. zo. jnst-;
16.00, 19.00. 21.30. BABYjger-l
Angel heart (16); 14.00. larin
21.30. za. zo. wo. 18.45,1 teg>
CINEAC 1 (Buitenhof 2eelkc
630637): Stakeout (al); n. P
18.45. 21.30. zo. 13.15. iu
18.45, 21.30. CINEAC 2>nora
dancing (al); 14.00, 18.45. Ifttea
zo. 13.15. 16.00, 18.45, hnse
CINEAC 3: Masters of tlieon
verse (al); 14.00. zo. 13.15,jer d<
Luchtmacht academie (al); Hie E
21.30. METROPOLE 1 ((10 I
gielaan, tel. 456756): The laulder
peror (al); 14.00, 20.30. zo.lgevc
20.30. A star is born (al); zo nder.
METROPOLE 2: Dagboe
een oude dwaas (al); 14.00,1—
21.30. zo. 13.15. 16.00. B
21.30. METROPOLE 3: Tl^_
ches of Eastwick (12);
21.30. do. vr. ma. di. ook|n
Metropole 4: lnnerspaq.: Kit
14.00. 18.45, 21.30. zo. fesen
16.00. 18.45, 21.30. METU
LE 5: Spaceballs (al); 14.00,U.n
21.30. zo. 13.15, 16.00, uqht
21.30. ODEON 1 (Herent met
13, tel. 462400): Dirty danciinald
13.45. 18.45, 21.30. zo.
16.00, 18.45, 21.30. OD
Innerspace (al); 13.45,
21.30. zo. 13.15. 16.00. L
21.30. ODEON 3: Nadinieuwi
18.45, 21.30. do. vr. ma. deidai
13.45. ODEON 4: Street ferlee
(16); 13.45, 18.45. 21.30. ZO.I15
16.00, 18.45, 21.30. STU-iun
(Kettingstraat 12b, tel. 6$un)
Oei ciornie (16); 19.30, 21.4 19
14.45. 19.30, 21.45. STUlssbi
Full metal jacket (16); na,
21.30. zo. 14.30, 19.15, tyen
STUDIO 3: The untoucljrlog
(16); 19.00, 21.15. HAAGSkn E
HUIS (Denneweg 56, tel. 4£|og
Zaal 1: I've heard the menie j
singing; 19.30, 21.45. zo. egen
Extra: Ninotchka; zo. 14.00, jn 01
Nederlandse korte film; zo.jn g<
Zaal 2: La dolce vita; 20 0
14.00. Zaal 3: 19.30, 21.45:1
Nancy; do. One from the hel__
Querelle; za. She
chrysanthemum; 3
mon amour; ma. La notti C
ria; di. II grido;
NACHTVOORSTELLINGEN
ASTA 1: Fatal attraction*"*
za 24.00. ASTA Los#*™
(16); za. 24.00. CINEAC l.fwn
out (16); za. 00 15. CINB*«
Dirty dancing (16); za. OO.lSWkt
NEAC 3: Platoon d§f. za. <x£ A
hei
Sfrfj
KINDERVOORSTELLINGEN
■sstii
3 (al); za. wo. 14.00. zo. I
15.30. CINEAC 3: Masters**™
universe (al); 14.00. zo.
16.00. METROPOLE 3
dertjes (al); za. wo. 14 OT983
13.00, 15.30. ODEON 3: Dfel 1
fine
.aati