Marguerite Youreenar schreef in dienst van de mensheid FILM/KUNST bioscopen Magere He-Man Kerstfeest ingeluid met Carols Verschrikkelijke sneeuwman verre familie van E.T. Vriendelijke komedie blijft beginnerswerk CckUeComant VRIJDAG 18 DECEMBER 1987 PAGINJJ Madonna gaat toch niet scheiden SANTA MONICA Twee weken nadat zij had besloten scheiding aan te vragen van haar man Sean Penn heeft popster Madonna zich bedacht en haar aanvraag door haar advocaat laten in trekken. Madonna's advocaat noch haar woord voerster in New York wilden commentaar geven op de beslissing. De rechtbank in Santa Monica waar de procedure was aangespannen verklaar de dat de aanvraag „met voorbehoud van rech ten" was ingetrokken. Dat betekent dat Madon na op elk gewenst moment een nieuwe echt scheidingsprocedure in gang kan zetten. De 29- jarige popster had op 4 december echtscheiding aangevraagd wegens „niet bij te leggen menings verschillen". Het paar trad op 16 augustus 1985 Voorwerpen Marilyn Monroe bijgezet tot 2062 LOS ANGELES De laatste persoonlijke voorwerpen die aan Marilyn Monroe hebben toebehoord zijn in een plastic koker gestopt die op een geheime plaats wordt be graven en die pas op 5 augustus 2062, honderdste verjaar dag van de dood van de actrice, mag worden opgegraven. Een aantal vrienden en familieleden van Marilyn Monroe nam woensdag in het Roosevelt-hotel van Hollywood deel aan een plechtigheid tijdens welke Jack Clemmons, de politieman die als eerste het huis van de overleden actrice betrad, en James Hall, de ziekenbroeder die haar stoffe lijk overschot naar het lijkenhuis bracht, brieven die niet opengemaakt zijn en waarvan het adres niet is bekendge maakt, in een koker stopten. Daarnaast deden zij er een haarvlok, ochtendjas, foto's als kind en een ring in die zij had gegeven aan haar tweede man, Robert Slatzer. De laatste, die de plechtigheid bijwoonde, sloot ook een exemplaar in van zijn boek over leven en raadselachtige dood van Marilyn Monroe. Kunstschilder Wim Sinemus overleden DEN HAAG De kunstschilder Wim Sinemus is afgelopen nacht in Den Haag op 84-jarige leeftijd overleden. Wim Si nemus genoot erkenning als schrijver in binnen- en buiten land. Een aantal van zijn werken is opgenomen in collecties van diverse musea. Sinemus was in de periode na de Twee de Wereldoorlog een van de eersten in ons land die abstract werkte. Hij richtte in 1947 de eerste avantgardistische bewe ging „Vrij Beelden" op waarvan schilders en tekenaars uit Amsterdam, Rotterdam en Den Haag deel uitmaakten. In tussen was hij nagenoeg de laatste van de „Haagse abstrac- ten" geworden, waartoe ook behoorden Wim Hussem, Jaap Nanninga en Pieter Ouborg. Wim Sinemus werkte tot zeer kort voor zijn dood. Hij was bijna gereed met het werk voor zijn volgende tentoonstelling, die op 2 februari in Galerie Het Kunstcentrum in Den Haag wordt geopend. Op een ten toonstelling van Nederlandse hedendaagse kunst die mo menteel in Japan wordt gehouden, is Sinemus met tien wer ken vertegenwoordigd. Barok Orkest opgericht ENSCHEDE In En- schede is gisteren de stichting Nederlands Barok Orkest opge richt. Het ensemble be staat uit beroepsmucisi en gaat zich specialise ren in de barokke en klassieke stijlperioden. Het barokorkest zal concerten verzorgen en koren en opera's bege leiden. Het orkest ver wacht onder andere door sponsoring van het bedrijfsleven aan de benodigde gelden te komen. lijk zichzelf en dat is best aan genaam. Het duo Van Beek weet de nauwer wordende relatie tus sen Esther en Felix nauwelijks diepte te geven en is eigenlijk al snel klaar met dat stuk van het verhaal. Vandaar dat Felix ook nog een gefrustreerde dame tegenkomt op een cursus voor verlegen mensen, die hem later in de film dwars komt zitten met het verhaal dat ze zwanger van hem zou zijn en bij hem intrekt. Een beetje vreemd voorval dat uit de toon valt bij de opzet van de film en een verdere ont wikkeling in de weg zit. „Donna Donna" heeft een aantal geslaagde momenten. Die liggen grotendeels bij hoofdrolspeler René van 't Hof. Hij moet zich echter te veel met situatie-humor bezig houden, waardoor het klassie ke karakter van de verlegen vogelverschrikker dat hij aan het ontwikkelen is in de grondverf blijft steken. Door de vaak sympathieke toon van de film ben je geneigd de fei len met de mantel der liefde te bedekken. Maar beginners- werk blijft het. „MASTERS OF THE UNIVERSE" Met het programma „A Christ mas Carol Concert" klonk gis teren voor een talrijk gehoor in de Evangelisch-Lutherse Kerk een waardige kerstop maat. Na een sfeervol begin bij kaarslicht, werden vele Engel se kerstliederen ten gehore ge bracht, in traditionele en mo derne zettingen, sommige a ca- pella en andere met orkestbe geleiding. Een uitzondering in het verder zeer Engelse repertoire betrof de melodieuze en ingetogen „Motets pour le temps de Noël" (1952) van Francis Pou- lenc. Deze Franse kerstmuziek klonk hiermee deze week voor de tweede keer in Leiden; woensdagavond had het Colle gium Musicum Kamerkoor in een concert in de Waag het publiek met dit werk al ge boeid, maar bereikte bij die ge legenheid niet het hoge peil waarop de leden van het Lei den English Choir onder lei ding van Colin Ewen gisteren avond musiceerden. Hoogtepunt van de avond was ongetwijfeld de „Fantasia on Christmas Carols" (1924) van Ralph Vaughan Williams. Hier wist dirigent Ewens koor en orkest op te wekken om alle nuances die de partituur voor schrijft, vlekkeloos uit te voe ren, waardoor men een aantal onzuiverheden weer snel ver gat. Verbindend element in dit werk waren de solo's gezongen door Anke Zuithoff, die met haar gevoelvolle interpretatie het stuk veel extra glans ver leende. Leiden, Evangelisch-Lutherse Kerk: Leiden English Choir en Leiden En glish Chamber Orchestra met me dewerking van Anke Zuithoff (mez zosopraan) onder leiding van Colin Ewen. Gehoord op 17 december. Het publiek werd na de pauze in vier min of meer bekende Engelse kerstliederen uitgeno digd om mee te zingen. De or ganisatoren hadden de teksten in het programmaboekje laten afdruken, zodat dit aardige idee ook inderdaad met en thousiast gezang van vrijwel alle aanwezigen beantwoord kon worden. Jammer dat dit zelfde programmaboekje volle dig in het Engels gesteld is, zo dat wie vanavond (eveneens in de Lutherse Kerk in Lei den) of morgenavond (in de Oudhoornse Kerk in Alphen aan den Rijn) van deze feeste lijke kerstmuziek wil genieten en wat minder thuis is in En gels dan de muzikanten dat ongetwijfeld zijn, interessante informatie moet missen. TOM STRENGERS Fokker: verlies veertien miljoen SCHIPHOL - Fokker zal over 1987 een verlies lijden van 14 miljoen gulden. Dit heeft de vliegtuigfabriek vanochtend meegedeeld aan de effecten beurs. De commissaris voor de notering had Fokker gevraagd om een reactie op uitlatingen van vakbondsfunctionarissen, die stelden dat Fokker op een verlies van 100 miljoen zou uitkomen. H. Bijvank, bestuwr- der van de Industriebond FNV heeft inmiddels ontkend dat de bonden deze uitspraken hebben gedaan. „De betreffen de kranten hebben gesugge reerd dat het ontwikkelings krediet van de overheid gelijk staat aan het verlies over dit jaar. Dat hebben ze ons echter niet horen zeggen". De aandeelhouders vergade ren dinsdag over een red dingsplan, waarbij de overheid aandelen zal verwerven. Vol gens Fokker laat de informatie die ten grondslag heeft gele gen aan dit plan een verlies zien van veertien miljoen over dit jaar. In augustus stelde Fokker bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers nog een „klein verlies" te verwachten. Sindsdien zijn echter vertra gingen opgetreden in de afle vering van nieuwe vliegtui gen. (Vervolg van de voorpagina) PARIJS Marguerite Youreenar (een via een anagram geconstrueerd pseudoniem voor Margue rite de Crayencour), werd beschouwd als een van de grootste historische schrij vers van de twintigste eeuw. Een reputatie die voorgoed gevestigd werd met haar historische ro man „Hadrianus' Gedenk schriften" (1951), de in drukwekkende geschiede nis van de kunstzinnige Romeinse keizer Hadria nus, zijn streven naar de macht, de val die daarop volgt en het korte herstel vlak voor zijn dood. De basis voor die roman, en ei genlijk voor al haar werk, werd al gelegd in haar jeugd, toen ze met haar zeer erudiete vader reizen maakte langs alle culturele monumenten van Europa. Het verleden boeide haar, en het zou het haar hele leven blijven doen, als een van de kenmerken van haar werk. „Als iemand spreekt over lief de voor het verleden, dan moet men wel bedenken dat het gaat over liefde voor het leven", zo zei zij eens. Marguerite Youreenar werd op 7 juni 1903 geboren in Brus sel als dochter van de Franse vader en een Belgische moe der. Zij debuteerde met de mo ralistische roman „Alexis, ou le traité du vain combat" (1929), waarin het thema van homoseksualiteit wordt be sproken. Het zou de aanzet zijn tot een oeuvre, waarin taboes werden doorbroken en voor alles haar geëngageerdheid met de mensheid naar voren kwam. Youreenar schreef historische romans, maar door de univer saliteit van hun theirta - de mens die worstelend tracht te ontsnappen aan de beperkin gen en vooroordelen van zijn tijd - overschrijden deze wer ken ruim de kaders van wat onder „Historische romans" normaal verstaan wordt. Ze gaf de voorkeur aan die vorm, omdat die haar in staat stelde een mens volledig te overzien. Daarbij liet ze zich niet leiden door dogma's, politieke over tuigingen, of aan kerken ge bonden religieuze opvattingen. Ze weigerde consequent zaken in een hokje te stoppen, was constant op zoek naar het uni versele, de zaken die de mens heid met elkaar verbindt. Youreenar nam afstand van de alledaagse gebeurtenissen, maar keek naar het totaal, de invloed daarvan op de mens heid. Dat onderscheidde haar in hoge mate van andere „mo derne schrijvers". „Op een be paald punt voel ik dat ik ver schil van de meeste schrijvers van deze tijd. Het bezig zijn met wijsheid speelt een tame lijk kleine rol in de heden daagse literatuur. De meeste vooruitstrevende geesten van onze tijd blijven staan bij de chaos, en daar doorheen gaan om een zekere wijsheid te be reiken is, in de gewone orde der dingen, geen moderne on derneming meer", vertelde zij in een interview. Reizen De ingrediënten om tot die wijsheid te komen haalde Youreenar niet alleen uit haar eigen. Europees bepaalde, ver leden. Reizen door India en Kenia brachten haar de ken nis van de andere culturen. Ze meende dat Europa niet meer dan een verlengstuk was van wat andere culturen hier naar toe hadden gebracht, door de eeuwen heen. Voor een goéd begrip van de Europese cul tuur was dan ook eveneens een goed begrip van de andere wereldse culturen, opvattingen en religies nodig. Ze koos de bloeiperiodes van de Europese cultuur als decor voor haar boeken. Zo speelt „Die ene man" (l'Homme ob- scur) zich af in het Nederland van de Gouden Eeuw. Youree nar, in Brussel geboren, heeft het Nederlands nooit goed on der de knie kunnen krijgen, maar volgde met belangstel ling wat in ons land gebeurde op cultureel en wetenschape- lijk gebied. In haar boek „Het hermetisch zwart", herkennen we in de achtervolgde geleer de Zeno onze wijsgeer Eras mus, die ze enorm bewonder de. Met de Erasmusprijs die ze voor haar werk kreeg in 1983, voelde ze zich dan ook „zeer ontroerd en zeer vereerd". Erasmus was voor haar een man die zich bezighield „met een zoektocht naar de waar heid, ongeacht religieuze of andere vooroordelen. Een soort intellectuele helderheid en nuchterheid, waarmee de oneindige gecompliceerdheid van het heelal wordt tegemoet getreden". Vertalingen Youreenar beoefende alle lite raire genres en maakte ook ge waardeerde vertalingen van Griekse en Amerikaanse schrijvers als Constantin Ca- vafy, Virginia Woolf en Henry James. Behalve romans en vertalingen heeft zij essays, gedichten en toneelstukken op haar naam staan. Youreenar, die in de loop der jaren bekend werd als een „humanist van de 20e eeuw", ontving in 1968 de Prix Fémi- na, in 1972 de Grand Prix Lit téraire de Monaco gevolgd door de Grand Prix national des lettres (1974) en de Grand Prix de littérature de 1'Acadé mie francaise (1977) en in 1982 werd haar de Erasmus-prijs toegekend. ALPHEN AAN DEN RIJN EURO CINEMA I (Van Boetzelaerstraat 6. tel. 01720-20800): Donna donna (al); 13.30. 18.30. 21.00. zo. t/m wo. ook 16.00. EUROCINEMA II: Inner space (12); 18.30, 21.15. Reddertjes (al); za. 14.00. zo. t/m wo. 14.00. 16.15. EUROCINEMA III: Dirty dancing (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. t/m wo. ook 16.15. EUROCINEMA IV: Hector (al); 13.30. 18.30,n 21.00. zo. t/m wo. 1600. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19, tel. 071-121239): Dirty dancing (al); 19.00, 21.15. za. zo. wo. ook 14.30. LIDO en STUDIO (Steen straat 39. tel. 124130): Last Empe ror; 20.00. zo. ook 14.30. Donna Donna (al); Bigfoot (al); Hector (al); The Witches ol Eastwick (16); 14.30, 19.00, 21.15. Reddertjes (al); 14.30. TRIANON (Breestraat 31, tel. 123875): Van geluk ge sproken (12); 14.30. 19.00, 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52. tel. 071-125414); Mijn zuster, mijn le rares (16); 14.30, 19.00, 21.15. NACHTVOORSTELLINGEN REX: Mijn zuster, mijn lerares (18); 23.30. NOORDWIJK e LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56, tel. 01719- 12800): Robocop (16); zo. ma. 19.00. Een maand later (al); zo. ma. 21.00. KATWIJK e CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Masters ol the universe (al); 14.45, 19.00. Mannequin (al); 21.15. CITY THEATER II: Beverly Hills Cop II (al); 14.45, 19.00, 21.15, be halve za.- en wo.-middag. Avon tuur met een staartje (al); za. wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Hector (al); vr. t/m wo. 15.45, 21.15. Robocop; do. t/m wo. 19.00. Een maand later (al); vr. t/m wo. 20.30. za. t/m wo. 14.30. Tiempo de morir (16); do. zo. 21.15. KINDERVOORSTELLING Een avontuur met een staartje; za. t/m wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA (tel. 01751-13269): Oxford Bleus (al); do. t/m zo. 20.00. Beverly Hills Cop II (al); ma. dl. wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING Avontuur met een staartje; za. zo. wo. 14.00. DEN HAAG* ASTA 1 (Spul 27. tel. 463500): Donna, Donna!! (al); do. vr. za. 14.00. 19.00, 21.30. zo. t/m wo. 13.30, 16.00. 19.00, 21.30. ASTA 2: Hector (al); do. vr. za. 14.00. 19.00, 21.30. zo. t/m wo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. e ASTA 3: Ishtar (al); 14.00. zo. 13.30, 16.00. Raising Arizona jr. (al); 19.00, 21.30. BABYLON 1 (Win kelcentrum Babylon, tel. 471656): Bigfoot A The Hendersons (al); do. vr. za. 14.00, 19.00, 21.30. zo. t/m wo. 13.30. 16.00. 19.00, 21.30. Marguerite Youreenar in 1983 bij haar aankomst op Schi voor de in ontvangstneming van de Erasmusprijs. i Overigens liet ze zich weinig gelegen liggen aan die bekro ningen voor haar werk. „Als ze me op een voetstuk willen zetten, moeten zij dat weten. Ik weet wie ik ben, dat telt. Al die verering is een feit, niet meer dan dat het regent of niet". En over de dood, t grijpelijkerwijze steeds J kerend thema in haarj zei ze: „Het maakt geé schil, ik ben eeuwig, nel dereen". KOOS VAN De familie Henderson op de kiek bij hun afscheid van Bigfoot. „BIG FOOT AND THE HENDERSONS" LIDO/STUDIO Leiden: „Big foot and the Hender sons". Met John Lithgow, Melinda Dillon en Don Ameche. Regie: William Dear. Elk land dat zichzelf respec teert heeft z'n legendarische monster (waar blijft Nederland trouwens?) en Amerika kon daar ook niet bij achterblijven. In de V.S. geen Monster van Loch Ness, geen Verschrikke lijke Sneeuwman, maar wel iets wat er op lijkt. Een „sas- Suatch" (Indiaans woord) of igfoot, waarvan in de Blue Mountains van Oregon reus achtige voetafrdukken gevon den zouden zijn. Newsweek wijdde in september j.l. zelfs een artikel aan op de pagina „Science". Hollywood ging met dat feno meen stoeien en dat leverde „Big foot and the Hendersons" van regisseur William Dear op. Het verhaal van een fami lie die op een dagje uit in de bossen tegen zo'n Bigfoot aan rijdt. Pa gooit het beest als merkwaardige trofee op het dak van de auto. Maar thuisge komen blijkt het beest nog te leven: Een enorme harige aa pachtige reus die de familie eerst aan het schrikken maakt, maar die naarmate hij meer in huize Henderson vernielt, steeds aardiger gevonden gaat worden. E.T. kwam uit de ruimte en Bigfoot uit de pure natuur. Ze zijn overduideijk familie van elkaar. Had E.T. nog een boodschapje ovfer de intolerantie van ons menselijk gedrag, Bigfoot wordt woe dend als hij de iachttrofeeen aan de muur bij de Henderson ziet. Aan het slot van de film belooft Pa Henderson dan ook plechtig z'n geweer niet meer aan te raken. Afdeling goed zo. Net als E.T., wordt Bigfoot door de buitenwereld be dreigd. Er zijn jagers die al ja ren naar hem op zoek zijn, er is een oude zonderling - Don Ameche - die een klein mu seumpje voor hem heeft inge richt. Dus wordt het een par tijtje achtervolgen dat niet veel verschilt van de doorsnee „cops and robbers"-film. Het teleurstellende van Willi am Dears komedie is dat er bitter weinig om gelachen kan worden. Waar Spielberg met „E.T." z'n publiek perfect ma nipuleerde, laat Dear je in de kou. Zijn Bigfoot is alleen maar een gek ogende figuur die hevig stinkt - maar daar hebben we in de zaal geen last van - en een enorme grijns kan ontplooien. Dat is zo'n beetje z'n enige mimiek en dat is voor een hele film wat wei nig. Maar: kinderen schijnen overal opgetogen op zijn ver schijning te reageren. BERT JANSMA .DONNA DONNA' LIDO/STUDIO Leiden: „Donna Donna" met René van 't Hof, Simone Walra ven en Lou Landrè. Regie en scenario: Luc en Hans van Beek. „Donna Donna" is op z'n best een vriendelijke komedie over een jongeman die het moeilijk heeft met de liefde. Een eer steling van het regieduo Hans en Luc van Beek (een twee ling) die bij gebrek aan beter in de Nederlandse bioscopen opeens volop de ruimte krij gen. Het verrassende aan „Donna Donna" is vooral de toon van de film. Een poging tot een bij na ouderwets aandoende, lich te karakterkomedie met een vleugje slapstick. De feilen aan „Donna Donna" zijn minstens even opvallend: een scenario dat aan elkaar gebroddeld lijkt en van het ene voorval in het leven van de verlegen hoofd persoon Felix naar het andere struikelt op zoek naar leukers. En een regie die duidelijk be ginnersonhandigheid vertoont. René van 't Hof speelt Felix, een wat oudere iongere die maar geen meisje kan krijgen en er dan maar een verzint. Dat is Donna, door Felix ver baal tot leven gewekt van een poster die hij gekocht heeft. Met de liefde mag hij het moeilijk hebben, verliefdheid gaat hem gemakkelijker af. Hij heeft nog geen glimp gezien van een aardige blonde, nieu we buurvrouw of hij is hele- Rechts: Felix (Rene van 't Hof) wordt getroost dooor buurvrouw Esther (Simone Walraven). Onder: Simone Walra ven heeft nog geen lief de maar wel een pak suiker voor buurman René van 't Hof. maal stuk van haar. Zij niet Veronica-presentatrice Simone van hem en zijn onhandige po- Walraven debuteert in haar gingen haar te veroveren zijn eerste filmrol als buurvrouw het aardigste deel van de film. Esther, en is daar voorname- CITY I Katwijk: „Masters of the universe" met Dolph Lundgren, Frank Langella Meg Foster. Regie: Gary Goddard. Speelgoed is een nieuwe bron van inspiratie voor Holly- wood-geworden. Zoals de „Care Bears"-poppen in de te kenfilm vertroeteld werden, komt de „Masters of the uni- verse"-poppenserie van Mattel zelfs tot leven in een echte speelfilm. De eerste speelfilm naar poppen dus, maar dat is eigenlijk ook het enige echt memorabele feit achter deze film van Gary Goddard. Dolph Lundgren is uiteraard perfect gemodelleerd om He- man te spelen, de verpersoon lijking van het Goede, Frank Langella mag zijn kwaliteiten verstoppen achter een wat om zijn hoofd lubberend doods- masker als Skeletor Kwaad. De planeet I vroeger een paradijs, is i den van Skeletor geras redding is de kosmische die uiteraard kwijtgeri en op aarde terechtko: hele ruimtefamilie gaat ter aan en dat scheelt zienlijk in de produktie maar het gebeurt zo abr je even denkt dat de op een verkeerde acte in z jector gelegd heeft. Op aarde komen we b fornische stadje Colby waar we behalve de v ting van de strijd van C gen Kwaad een „boy girl" verhaaltje te zien Het heeft iets van Su en iets van Star Wai origineel is het nerg echt goed ook niet. lijk, want met het gew het gelukkig nog wi maar mager. Kindersp dat blijft het, ook als f B.J. He-Man Dolph Lundgren met het komische karakter Gwi speeld door de dwerg Billy Barty). 56. lel. 21.45. 15.00. BABYLON 2: Angel heart 18.45, 21.30. do. vr. ook 1<n' BABYLON 3: Full metal j« (16); 14.00, 18.45. 21.30. zo. 1) H 16.00, 18.45. 21.30. ClNEA ki (Buitenhof 20. lel. 630637): lu: ter» of the universe (al); do. za. 14.00. 18.45. 21.30. zo. t/m 1 13.15, 16.00. 18.45. 21.30. AC 2: Innerspace (al); do. t/n e 14.00, 18.45. 21.30. zo. t/mef 13.15. 16.00, 18.45. 21.30. C AC 3: Dirty dancing (al); do za. 14.00, 18.45, 21.30. zo. t/m v' 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. ll TROPOLE 1 (Carnegielaan, U 456756): The last emperor 14.00. 20.30. zo. 13.15. 1(., 20.30. The glenn Millder story01 zo. 11.00. METROPOLE 2: 0 reddertjes (al); do. t/m za. 1(|S zo. t/m wo. 13.00. 15.30. Ths ches of Eastwick (12); 1iiri 21.30. METROPOLE 3: ll space (al); do. t/m za. 14.00,1 21.30. zo. t/m wo. 13.15. 1 e 18.45. 21.30. METROPOLI— The witches of Eastwick (12) t/m za. 14.00. zo. t/m wo. 11 16.00. Van geluk gesproken 18.45, 21.30. METROPOLI/ Beverly Hills Cop II (al); do. za. 14.00, 18.45, 21.30. zo. t/m 13.15, 16.00. 18.45. 21.30. ON 1 (Herengracht 13. tel. De reddertjes (al); do. t/m 13.45. zo. t/m wo. 12.00, 1 16.00. Spaceballs (al); do. t/n 13.45, 18.45, 21.30. zo. t/ 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. ON 2: Dirty dancing (al); do.L za. 13.45, 18.45, 21.30. zo. t/rr I 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ON 3: American Ninja 18.45. 21.30. ODEON 4: macht academie (al); do. 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45. DIO 1 (Kettingstraat 656402): Oei Ciornie (16) za. 19.30, 21.45. v.a. 19.30, 21.45. STUDIO 2: touchabtee 21.30. v.a. STUDIO KINDERVOORSTELLINGEN BABYLON 2: De 3; za. 14.00. zo. t/m wo. 15.30. CINEAC universe; do. t/m 21.30. 16.45. dertjes; do. t/m za. wo. 13.00, 15.30. ODEON reddertjea; do. t/m za. 13.45. m wo. 12.00, 14.00, 16.00.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1987 | | pagina 16