Weglating werkt
in „Verolme
Alison Moyet hoeft
nooit meer te komen
KUNST
DIE HAGHE SANGHERS IN
GUINNESS BOOK OF RECORDS
Jeans''' adembenemende stap terug in de tijd
Penning
„Zeebeltprijs" 1987
Beurs uan Amsterdam
SeidócCou/iont
MAANDAG 2 NOVEMBER 1987 PAGINA 6
KOOS ALBERTS
MOGELIJK VERLAMD
ZWOLLE De 40-jarige Nederlandstalige
zanger Koos Alberts is buiten levensgevaar,
nadat hij vrijdag met ernstige verwondingen
in het Sophia Ziekenhuis te Zwolle was opge
nomen. Het is echter nog niet duidelijk of de
zanger al dan niet blijvend verlamd zal blijven
als gevolg van het auto-ongeluk. In de loop
van de week zal daar meer duidelijkheid over
komen. „Het is nu een kwestie van afwachten
en hopen. De rug en de nek hebben een enor*.
me opdonder gehad, de vraag is in hoeverre
dat letsel blijvend is", aldus manager L. Lukas-
sen. Koos Alberts botste vrijdagnacht, na twee
optredens in Rotterdam, omstreeks drie uur op
500 meter afstand van zijn woning in Hierden
tegen een boom. Volgens de politie staat het
vast dat Alberts niet te hard heeft gereden en
ook geen alcohol had gebruikt.
Residentie - Orkest
speelt tegen polio
DEN HAAG Onder het kopje „Help polio de
wereld uit" geeft het Residentie Orkest, geleid
door Heinz Wallberg, in het Muziektheater aan
het Spui donderdag 5 november een concert
waaraan solisten uit het orkest hun medewer
king verlenen: Jaring Walta, viool; Godfried
Hoogeveen, cello; Frank Minderaa, hobo en Ton
Kerstens, fagot. Uitgevoerd worden drie Hon
gaarse Dansen van Brahms, Sinfonia Concertan
te van Haydn, Serenade voor strijkers van
Tschaikowski en „Latin American Symphonet-
te" van de Amerikaan Morton Gould. Deze New
Yorker heeft niet alleen symfonische muziek
geschreven, maar ook muziek voor musicals,
films en ballet. In zijn Latin-American Symfo-
nette maakt Gould vooral gebruik van Latijns-
Amerikaanse dansvormen en idiomen; evenals
in zijn eerdere composities zijn ook invloeden
van jazz en swing duidelijk herkenbaar.
DEN HAAG Sinds zater
dagmiddag staat het Konink
lijk Mannenkoor Die Haghe
Sanghers ingeschreven in het
Guinness Book of Records. In
het sportcentrum Merwestein
in Nieuwegein werd ten over
staan van een officiële jury
koorgeschiedenis geschreven:
honderd minuten lang heeft
het koor onder leiding van
René Verhoeff een ononder
broken zangerstoon laten ho
ren in vierklank en op de me
lodie van een volkslied uit
Letland. Koor voorzitter Jean
Kierkels, van wie het idee van
een „altijd durende koortoon"
afkomstig is, schreef een Ne
derlandse tekst en Verhoeff
arrangeerde het lied „Waai
Noordzeewind" voor 4-stem-
mig mannenkoor. Door middel
van choristisch ademhalen, dat
wil zeggen het vernuftig over
nemen van eikaars melodie
zonder hoorbare ademhaling
en adempauzes slaagde het
koor erin de vermelding in het
beroemde boek af te dwingen.
Kierkels: „Het is dat de offi
ciële vertegenwoordiger van
het Guinness Book na honderd
minuten overtuigd was van
het unieke record anders zon
gen we nu nog". Kierkels en
dus het koor wonnen een
fraaie cabriolet. Met de gedeel
telijke tegenwaarde van de
auto is inmiddels een zoge-.
naamd „Krekelfonds" in het
leven geroepen en daaruit kan
het koor putten voor toekom
stige evenementen in concert-
tournees. Dikwijls wordt niet
ten onrechte de koren inventi
viteit en oorspronkelijkheid
verweten, „Die Haghe Sang
hers" hebben ook met deze
stunt het tegendeel bewezen.
ADRIAAN HAGER
Briljant spel
van het
Lodron sextet
Het Lodron Sextet speelt twee 01-
vertimenti van Mozart. Dilligentia,
Oen Haag, gistermiddag.
Mozart schreef vier Diverti
menti voor strijkkwartet
waarin de cello is vervangen
door een contrabas en daar
naast twee hoorns. Twee daar
van droeg hij op aan de gravin
Lodron in Straatsburg. Het
Lodron Sextet uit Mllnchen
heeft zich gewijd aan de ver
tolking van sextetten voor
deze ongewone samenstelling.
Het treedt dezer dagen voor
het eerst op in Nederland.
Divertimenti zijn zes- tot tien
delige muziekstukken met een
onderhoudend karakter die
door Mozart tot een zeer hoog
muzikaal niveau zijn verhe
ven. Het is een soort over
gangsgebied van de kamermu
ziek naar het kamerorkest dat
hoge eisen op het gebied van
onderlinge afstemming van de
instrumenten stelt. Op het
programma stonden de Diver
timenti in Bes KV 287 en in D.
KV. 334, luisterend naar de ro
mantische namen „Zweite Lo-
dronische Nachtmusik en Mu-
sique vom Robinig". Beide
sextetten zijn zesdelig en op
dezelfde wijze opgebouwd,
d.w.z. twee snelle hoekdelen,
een alleen door de strijkers ge
speeld adagio in het midden
en daaromheen een thema met
variaties en twee menuetten.
De muziek heeft een vrolijk
en vitaal karakter en werd
ook als zodanig door de Miin-
cheners gespeeld. Alleen de
strijkers-adagio's vormen bin
nen dit geheel een soort be
zonken rustpunt.
De zes musici spelen, mogelijk
uit respect voor de contrabas
sist Georg Hörtnagel die te
vens de leider van het ensem
ble is, staande. In hun speel
stijl voegt dit misschien iets
toe aan de zwierige vrijheid
die het perfekte samenspel
kenmerkt. De beide hoornis
ten passen hun spel zorgvuldig
in en vormen een soort be
scheiden extra kleurelement.
De eerste violiste Ana Chuma-
chenko is met haar sterke en
sterk aansprekende spel daar
entegen geheel niet beschei
den, maar overschrijdt in haar
solistische passages net niet de
grenzen van* het toelaatbare.
Helaas kunnen wij dit schitte
rende sextet nog maar één
keer horen met Mozarts beide
andere sextetten en dan heb
ben wii hun hele repertoire
gehoord.
ERIK BESIER
Prado dicht
wegens
staking
MADRID Het wereldbe
roemde Prado museum in Ma
drid zal met ingang van ko
mende week voor onbepaalde
tijd worden gesloten vanwege
een staking van het museum
personeel. Eerder deze maand
stonden duizenden bezoekers
al enkele malen voor gesloten
deuren omdat het personeel
korte stakingsacties nield. Nu
geen overeenstemming is be
reikt over een nieuwe arbeids
overeenkomst gaan de 350
personeelsleden voor onbe
paalde tijd in staking.
Het Prado, dat onder meer
vele meesterwerken van Ve
lasquez, El Greco en Goya be
zit, is een van de grootste toe
ristenattracties in Spanje. Het
trekt jaarlijks rond twee mil-
joen bezoekers.
Gewond aan
schouder
VOORSCHOTEN Een in-
woonster van Voorschoten is
zaterdag gewond geraakt bij
een aanrijding op de Voor-
schoterweg in Voorschoten. Zij
zat als passagier in de auto bij
een 26-jarige Voorschotenaar.
Deze merkte te laat dat de
stoplichten ter hoogte van ga
rage Kamsteeg op rood ston
den. Hij botste op een voor het
verkeerslicht stilstaande auto,
bestuurd door een 58-jarige
Leidenaar, wiens auto door
schoof tegen de auto daarvoor,
met een 19-jarige Voorschote
naar aan het stuur.
Alle bestuurders bleven onge
deerd. Het slachtoffer is met
verwondingen aan een schou
der overgebracht naar het
Academisch Ziekenhuis Lei-
I deh. De schade is aanzienlijk.
De Engelse zangeres Alison
Moyet hoeft nooit meer terug
te komen voor een Neder
lands concert. Na gisteravond
heeft ze het voorgoed ver
bruid bij haar trouwste fans.
Na net een uur en tien minu
ten zocht ze voorgoed de
kleedkamer op terwijl ze een
verbouwereerde aanhang
achterliet. Een oorverdovend
boeh-groep klonk dan ook te
recht op toen de zaallichten
aangingen. Iedereen bleef
staan, niet goed beseffend dat
het echt was afgelopen. Toen
de roadies echter, niet ge
estoord door het geroep van
de fans, met het afbreken
van de geluids-apparatuur
begonnen, was duidelijk dat
Alison echt niet meer terug
zou keren.
Waar voor zijn geld had het
publiek niet gekregen, want
mevrouw Moyet, die over
een prachtig stemgeluid be
schikt, had zich er met een
jantje van leiden vanaf ge
maakt. Ze zong in een non-
Concert Alixon Moyet. Begelei
ding: vijf muzikanten, twee echter-
grondzangereeeen. Muziektheater,
Den Haag. Giateravond.
stop show in sneltreinvaart
en zonder zich vocaal echt
uit te sloven haar grootste
hits met blijkbaar als enige
doel zo snel mogelijk weer
het podium te verlaten. Wat
dat betreft vormde het con
cert een schrille tegenstelling
met haar optreden in mei
van dit jaar in het Rotter
damse Ahoy. Het enige hoog
tepunt gisteravond was de
uitvoering van Brel's „Ne me
quitte pas dat gepassioneerd
uit de luidspreker-boxen
klonk. In de vijf-en-dertig
minuten die daaraan vooraf
gingen, waren de liedjes ten
onder gegaan in een brei van
geluid dankzij een slecht af
gestelde installatie. Gelukkig
herstelde zich dat na een half
uur en verheugde iedereen
zich op wat nog zou komen.
Het bleek dus "bitter weinig
te zijn.
Alison koos de gemakkelijk
ste weg, vroeg nergens het
uiterste van haar stem, maar
zweepte de menigte toch op
met oud materiaal uit haar
Yazoo-tijd en de lekker in
het gehoor liggende singles,
die ze de afgelopen jaren als
solo-zangeres uitbracht. Er
was weinig nodig om het pu
bliek uit haar hand te laten
eten en dat deden de bezoe
kers dan ook. Ze zei tussen
de songs niet meer dan
„dank u wel" en nam zelfs
niet de moeite om haar
groep, die strak speelde én
regelmatig prachtig soleerde,
voor te stellen. Het was haar
blijkbaar allemaal te veel
moeite.
Na een eerste toegift kwam
de roep om meer recht uit ie
ders hart, maar wat het pu
bliek kreeg, was nul op het
rekest. Alison heeft heel veel
goed te maken in Nederland.
Eigenlijk zouden we met z'n
Alison Moyet ...de gemakkelijkste weg...
allen de helft van ons geld
moeten gaan terughalen bij
de organisator. Alison is in
elk geval tijdens haar tweede
van "drie Nederlandse concer
ten een hoop fans kwijtge
raakt.
HANS PIËT
l9)
Cornelis Verolme was Neder
lands grote reder. Het stuk
„Verolme" gaat van die voor
kennis uit, maar alras blijkt
dat met hem De Nederlandse
Ondernemer wordt bedoeld.
Met verrassend weinig midde
len zet regisseur Judith Brok
king in korte tijd opkomst en
ondergang van een mannetje
met een groot ego neer.
Het toneel toont een strand.
Grote Japanse reklameborden
voor bier zijn de enige decor
stukken. Drie mensen liggen
op de gele, golvende vloer: een
kalende man met een colbert
met erg brede schouders, een
man in een geel pak waarvan
de broek bijna tot de oksels
reikt en een vrouw. Met de
schreeuw „Help! Ik ben Verol
me" introduceert de eerste
zich. Wie de anderen zijn,
blijkt pas later; Paling en An
neke.
„Verolme" geeft weinig infor
matie over zijn personages.
Wel wordt uit het verloop van
Hel Gebeuren: „Verolme" van Jac
ques Hendrik* en Hans Münster-
mann. Regie: Judith Brokking. Met
Willem Sotthewea, Elfi de Mey, Ro-
eana van der Wagt en Ferry Kaljee.
Theater aan de Haven, Den Haag,
zaterdag, herhalingen 3 t/m 7, 10
t/m 13 november.
de handeling en uit de dialo
gen duidelijk, hoe de relatie
tussen de personen ligt. Het
zelfvertrouwen van de figuur
Verolme krijgt met behulp
van meneer Paling monste
rachtige proporties. Hij wil en
zal een reusachtig schip bou
wen, trouwen, rijk en machtig
zijn en een zoon hebben. In
zo'n extreme hoeveelheid
wensen zit als het ware de on
dergang ingebouwd. Verolme
wordt daarbij geholpen door
Paling en door een mysterieu
ze vreemdeling, die zich soms
als man en soms als vrouw
vertoont. Aan het einde van
het stuk is Verolme geruï
neerd. Hij heeft schip noch
zoon.
Judith Brokking heeft dit
fragmentarische, maar niet ge
heel onduidelijke stuk een ko
mische vorm gegeven. Die is
te zien in de kleding, maar ook
in de speelwijze van de ac
teurs. Willem Sotthewes zet
zijn Verolme steeds iets te
zwaar aan, waardoor die een
Dolf Brouwers-toontje krijgt.
Ferry Kaljee maakt van Pa
ling een gladde scharrelaar.
De pogingen tot het groteske
werken soms wel, zoals wan
neer Verolme inziet dat hij het
ideaal van zijn schip kan ver
geten. Hij geeft die superboot
aan Paling en wat hij over
handigt, blijkt zo'n papieren,
gevouwen bootje te zijn.
De mens wil van alles, kan tot
zekere hoogte opklimmen en
dondert vervolgens van zijn
voetstuk, zo lijkt de boodschap
van deze voorstelling. Het Ge
beuren maakt theater dat er
gens'over gaat. Wat wil een
mens nog meer?
PETER SNEL
Dertien enthousiaste jonge
mensen hebben in een
workshop het fenomeen
„Jeans" bewerkt. Al snel
werd het duidelijk dat er-
stof genoeg was om er een
echte theatervoorstelling
van te maken. Sinds okto
ber 1986 reist het muziek-
en dansspektakel met top
pers van toen langs de Ne
derlandse theaters.
Muziek- en daneepektakel „Jeans".
Muzikale leiding en arrangementen:
Bert Stoots. Choreografie: John Kui
pers. In het Circustheater te Sche-
veningen, zaterdag 31 oktober.
Het is een uitstekende gok ge
weest: „Jeans" is bijzonder. De
groep onder leiding van Le-
nette van Dongen en Jacco
van Lee, brengt na enkele mi
nuten de zaal in een nostalgi
sche roes. Ruim 60 bekende
liederen uit de jaren '50 en '60
worden in een wervelende
show ten tonele gevoerd. Geen
gesproken tekst, daar neemt
de groep de tijd niet voor. Het
ene nummer loopt perfect
over in het volgende. In een
adembenemend tempo draait
de „Jeans" machine. Een zee
van goed uitgebalanceerd
licht, gemonteerd op het op
stellages lijkend décor, omlijst
de presentatie. Kleding wordt
in een oogwenk gewisseld, zo
dat er ongemerkt een comple
te spijkerstof-modeshow voor
het voetlicht komt. Elk onder
deel is van puntgave danspas
jes voorzien. De groep straalt
een niet te stuiten enthousias
me uit.
Zelfs in zo'n grote talentvolle
massa blijven er enkele frag
menten extra in het geheugen
gegrift, zoals het lied ,;Fever"
van Lenette. Prachtig gezon
gen en gepresenteerd met
lachwekkende komische mi
miek en gebaren en „Doek of
the bay" door Irvin Vrede.
Een kleine man op de rand
van het podium, met slechts
eéri lichtbundel, geeft even
een extra rilling. Na twee uur
zang, dans en heerlijk wegzak
ken in jeugdherinneringen,
gun je deze unieke groep hun
welverdiende staande ovatie.
ROB VAN DER MIJL
Mevrouw Swaab bekijkt sa
men met echtgenoot B.J.
Swaab, dirigent van het
Scheveningse Operette- en
Operakoor, de „Penning van
bijzondere verdiensten" van
de gemeente Den Haag, die
hij zaterdag kreeg aangebo
den door H.J.M. Barnau (be
leidsmedewerker van de af
deling cultuur van Den Haag)
vanwege zijn grote verdien
sten voor de Haagse amateu
ristische zangwereld. De 72-
jarige Swaab, naast dirigent
ook zangleraar, is reeds 50
jaar actief op het gebied van
de Haagse amateuristische
zang. Hij kreeg zijn opleiding
aan het Koninklijk Conserva
torium in Den Haag.
FOTO- PFTFR VAN Ml II *FN
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
bioscopen
ALPHEN AAN DEN RIJN EU
ROCINEMA I (Van Boetzelaer-
straat 6. tel. 01720-20800): Ro-
bocop (16); 18.00. 21.00. wo.
ook 13.30. EUROCINEMA II:
Hector (al); 18.30, 21.00. wo.
ook 13.30. EUROCINEMA III:
Een maand later (al); 18.45,
21.30. Bambl (al); wo. 14.00.
EUROCINEMA IV: Beverly
Hills Cop II (al); 18.30, 21.15.
wo. ook 13.30.
LEIDEN LUXOR (Stationsweg
19. tel. 071-121239): Robocop
(16); 19.00, 21.15. wo. ook 14.30.
LIDO en STUDIO (Steenstraat
39. tel. 124130): Who's that girl
(al); Bambl (al); wo. 14.30; Een
maand later (al); The Untoucha
bles (16); 19.00. 21.15. ma. dl.
ook 14.30. Hector (al); Secret of
my success (al); Beverly Hills
Cop II (al); 14.30. 19.00. 21.15.
TRIANON (Breestraat 31. tel.
123875): Rendez-Voue (12);
14.30; 9V> weeks (12); 19.00.
21.15. REX (Haarlemmerstraat
52. tel. 071-125414); Erotic
world of Angel Cash (16); 14.30,
19.00, 21.15.
NOORDWIJK LIDO THEATER
(Pr. Bernhardstraat 56, tel.
01719-12800): Children of a les
ser God (al); ma. 21.15. Preda
tor (12); ma. 19.00.
KATWIJK e CITY THEATER I
(Badstraat 30, tel. 01718-74075):
Salvador (12); wo. 14.45, 19.00.
21.15. ma dl. 19.00, 21.15.
CITY THEATER II: Firewalker
(12); ma. dl. wo. 19.00. 21.15.
Taran en da toverketel (al); wo.
14.45.
VOORSCHOTEN GREENWAY
(tel. 01717-4354): The living
daylights (12); ma. t/m wo.
20.15. wo. ook 15.45.
WASSENAAR ASTRA (tel.
01751-13269): Children of a lea
ser God (al); 20.00.
KINDERVOORSTELLING
Feestelijke reveu van taken-
filmsterren; wo. 14.00.
ZOETERMEER PROMENADE
1,2.3 (Promenade 7, tel. 079-
511313): Madonna; 19.00. wo.
ook 14.00. Beverly Hills cop II
(al); 19.00. 21.30. wo. ook 14.00.
een maand later; 21.30. The se
cret of my succes; 19.00, 21.30.
Troetelbeerljes II; wo. 14.00.
OEN HAAG. ASTA 1 (Spui 27.
tel. 463500): The untouchables
(16); 14.00, 18.45, 21.30. ASTA
2: Hector (al); 14.00. 19.00,
21.30. ASTA 3: The secret of
my success (al); 14.00, 19.00,
21.30. wo. ook 14.00. BABY
LON 1 (Winkelcentrum Babylon,
tel. 471656): Full metal jacket
(16); 14.00, 18.45. 21.30. BA
BYLON 2: Havinck (al); 14.00,
19.00, 21.30. BABYLON 3:
Een maand later (al); 14.00,
18.45, 21.30. CINEAC 1 (Bui
tenhof 20. tel. 630637): Robocop
(16); 14.00, 18.45, 21.30. CI
NEAC 2: Who's that girl (al);
14.00. 18.45, 21.30. CINEAC
3: Some kind of wonderful (al);
18.45, 21.30. ma. dl. ook 14.00.
METROPOLE 1 (Carneglelaan,
tel. 456756): Beverly Hills cop II
(al); 14.00, 18.45, 21.30. ME
TROPOLE 2: Crimes of the he
art (12); 14.00. 18.45, 21.30.
•METROPOLE 3: Radio days
(al); 14.00. 18.45, 21.30. ME
TROPOLE 4: Zoeken naar Ei
leen (12); 14.00. 18.45, 21.30.
METROPOLE 5: De naam van
de roos (16); 14.00. 18.45, 21.30.
ODEON 1 (Herengracht 13,
tel. 462400): Beverly Hills cop II
(al); 13.45. 18.45, 21.30. ODE
ON 2: The living daylights (al);
13.45, 18.45, 21.30. ODEON 3:
Robocop (16); 13.45. 18.45,
21.30. ODEON 4: The barbari
ans (12); 13.45, 18.45. 21.30.
STUDIO 1 (Kettingstraat 12b,
tel. 656402): Blind date (al);
19.30. 21.45. STUDIO 2: Ex
tremities (16); 19.15, 21.30.
STUDIO 3: Outrageous fortu
ne (al); 19.00, 21.15. HAAGS
FILMHUIS (Denneweg 56, tel.
459900): Zaal 1: dl. wo. 19.30.
21.45. ma. 20.00. The black cat;
dl. Le vertige; wo. Zaal 2: Mijn
vriend Iwan Lapsjin; 19.30. Bet
ty Blue; 21.45. Zaal 3: dag.
19.30. 21.45. Zjoek; 19.30.
21.45.
KINDERVOORSTELLINGEN
ASTA 3: Een avontuur met
•en staartje; wo. 14.00. CINE
AC 3: Peter Pan; wo. 14.00.
EUROCINEMA: Taran en de
toverketel; wo. 14.00.
DEN HAAG De onlangs aan de Rotterdamse Academie vooi
Beeldende Kunsten afgestudeerde Ellen Vomberg ontvangt op f
november de „Zeebeltprijs" 1987, die sinds vorig jaar door he
Haagse Theater Zeebelt wordt toegekend aan jonge kunstenaar^
De prijs, een bedrag van 500,- is bedoeld voor jonge kunste
naars en ontwerpers die recent hun studie hebben afgerond meii?u
een opmerkelijk examenproject dat de mentaliteit van Theatefl^
Zeebelt benadert: eigenzinnig, experimenteel, enthousiast
met een affiniteit voor de beeldende kunst. Ellen Vomberg
ving reeds voor haar examenproject de „Drempelprijs". De uit
reiking is om 20.30 uur in Theater Zeebelt, Willemsstraat 7 in
Den Haag. Beeldend kunstenaar Tom Puckey zal op de avoiïiiP
reageren op het werk van de jonge winnares.
Man aan de haal
na aanrijding
HILLEGOM Twee Hille-
gommers zijn in de nacht van
vrijdag op zaterdag zwaar ge
wond geraakt een ongeval op
de Leidsestraat. Een 23-jarige
Hillegomse kwam uit het cen
trum van het dorp en wilde
haar wagen aan de linkerkant
van de weg parkeren. Een
auto die uit de richting Lisse
kwam, botste frontaal op haar
voertuig. De Hillegomse werd
zwaar gewond naar het Diaco-
nessenhuis in Heemstede ge
bracht. De bestuurder van de
andere auto, een 23-jarige Hil-
legommer, vluchtte gewond
weg. Hij meldde zich gister
middag bij het politiebureau.
Een passagier, een 31-jarige
Hillegommer, moest eveneens
naar het ziekenhuis worden
gebracht. Een tweede passa
gier werd niet gewond. De ra
vage op de Leidsestraat was
groot. De brandweer van Hil-
legom en Haarlem moest er
aan te pas komen om de ge
wonden te bevrijden. De Leid
sestraat is enige tijd afgesloten
geweest. De politie zoekt nog
getuigen.
Auto de
sloot in
LEIDSCHENDAM Twi
mannen van 20 en 22 jaar 01
uit Voorburg zijn vanochteni
met hun auto in de sloot bé 1 f
land in het gehucht Wilsveeii Pa
In de bocht ter hoogte van rei
taurant De drie vensters raak
te de 20-jarige bestuurder d
macht over het stuur kwijt. D
auto slipte en belandde op z'
kop in de sloot. Beide mannen jP
kwamen met een nat pak vrij
Politie vindt
zendinstallatie
De
dri
LEIDEN De Leidse politi ya
heeft zaterdagavond om kwar dit
over zeven een zendinstallati y_
'evonden in een flat aan d 6
^ondorhorst. Het snoer vai k
een antenne bleek uit te ko£
men in de verwarmingsruirn
te, waar de zelfgebouwde ijj
stallatie stond. De politie heel ij
de apparatuur gedemonteeri rf
en in beslag genomen. De ei f=
genaar is onbekend.
scl
Noteringen van maandag 2 november 1987 (tot 10:45 uur)
dividend ovw
86/1.30
86 1.40
86/6.60
86 27.-
84/85 5% sta
86/2.55
86 1.80 +d
86 5.95 d
86/4.—+2% SU
86/4.50
86 1.55 d
85/86 1.35
86 12.88
86/1.-
86/1.75
86/1,30
86/3.50
86 1.50 cl
86/1.40
86 /2.80 d
86/87 1.60
86/5.50
86 12.80
66 2.50 0(4% SU
86/8.50
86/7.-
86/4.-
86/2.-
86/2.92
86 4.60 2% SU.
85/86/1.16
78 4.40+5% SU
86/0.80
86 15.33
86/9.25
86/2.04
86/2.66
ho dd
la dd
*k
ok
102.00 25/8
52.0020/10
«go*
62.00
61J0
61.
115.8018/3
58.00 28/10
•factd
69.50
69.50
68.#
179.50 16/9
109.00 28/10
tfc
120.00
118.00
118#
54.107/4
31.20 20/10
•fan
39.50
39.10
384
148.80 31/8
140.702/1
•fcwte
146.40
146.50
146#
76.00 6/1
34.0020/10
42.90
43.30
4241
91.40 26/8
58.50 29/10
62.70
62.50
62|
134.80 15/5
85.00 28/10
•MfllMC
90.80
92.50
91.
169.00 23/6
107.0028/10
bohc
114.00
113.00
.oE
155.00 7/4
76.50 28/10
69.00
87.50
65.50 5/10
37.50 28/10
buhnnMc
42.70
41.00
68.90 18/3
35.00 20/10
5420
53.50
53#
270.50 4/8
165.00 20/10
dordtM
197.00
197.00
195.#
70.50 11/8
35.50 20/10
44.40
43.30
62.50 13/8
20.50 29/10
fokker
24.20
25.00
54.50 10/8
33.0020/10
gM-bf c
Mmkm
35.60
3520
34»
201.00 6/8
115.00 20/10
139.00
138.00
1372t
51.00 10/8
29.7013/1
hoogonnic
34.50
34.80
69.105/10
38.0029/10
hunLdoug.
43.00
44.00
72.00 30/7
42.50 29/10
inltnuHt
45.50
45.50
45#
57.60 11/8
31.00 20/10
Urn
35.10
34.70
35#
173.70 27/8
108.5029/10
Imp
117.70
115.50
1153
299.704/8
186.0020/10
kon ofi*
215.90
212.50
2114 Vo
81.80 26/8
46.00 20/10
IMtMdC
53.20
52.00
si# tei
200.50 16/1
121.50 28/10
133.00
133.00
13,1 Rot
200.5011/8
12520 28/10
139.50
138.00
138# F1
135.80 6/1
65.0020/10
nijv-Uafe
76.00
79.00
78# b0
478.00 5/8
223.00 29/10
océ
225.00
226.00
226#
42.00 7/4
23.0020/10
23.90
He
90.50 10/8
56.00 28/10
pkhotd c
65.00
65.80
K! Sn
56.7015/7
33.3030/10
nfalico
35.10
3420
33# fl'n
116.00 13/8
602028/10
86.10
85.30
84.n zaa
146.80 17/6
13720 12/1
rodamco
141.00
140.50
ris
110.10 13/8
73.70 29/10
rotoco
78.50
78.00
eer
52.60 1/6
49.50 5/1
51.90
51.90
51 K
28,00 5/1
11.5020/10
vmMtort
15.30
15.30
15# ÖOC
156.1014/8
91.00 20/10
itnflmrc
111.50
107.70
108# Clu
99.00 15/9
59.00 28/10
«ra
64.00
64.00
0 poe
98.50 11/8
69.00
67.00
«1 LP
140.00 12/6
89.0020/10
■oft-klimc
103.50
104.00
1W* Ijk