„Het liedgenre is niet dood, het is springlevend" Zwijmelen bij Cliff Richard Weer nederlaag voor Glasbergen Prix Europa naar Zweeds regionaal televisie-station NST EekbeSommit DINSDAG 13 OKTOBER 1987 PAGINA 15 )FDSTAD OPERETTE VREEST [EFFING DOOR BEZUINIGINGEN iRDAM De Hoofdstad Operette is „verontwaardigd" over n van van minister Brinkman (cultuur) om de subsidie aan ste beroepsgezelschap van Nederland met een derde te ver- jen ,.Er staat ons liquidatie te wachten", aldus directeur Ph. van de Hoofdstad Operette gisteren. De minister presenteer- vorig week zijn „kunstenplan" voor de periode 1988-1992. fdstad Operette is een van de gezelschappen, die volgens dit >eten bezuinigen en wel met 33 procent. De Hoofdstad Ope- reekt van een „catastrofaal" voornemen. De opheffing van lschap betekent volgens Hamel „het einde van 42 jaren na- operettetraditie in Nederland". Veel blijft er na de Hoofd- lerette niet over, meent de directeur. „De operettevoorzie- Nederland zal tot een absoluut minimum worden terugge in in grote delen van het land in zijn totaliteit verdwijnen", fdstad Operette telt 75 dansers, zangers, musici en technici, p verzorgt jaarlijks 160 voorstellingen door het hele land. De lingen trekken doorgaans volle zalen. „Het gezelschap vol- ruimschoots aan de spreidingseisen van de minister", aldus verklaring. AMSTERDAM De documentaire ropa werd in 1986 ingesteld door de „To live by the Sea" van het Zweedse Permanente Conferentie van Lokale tv-station Channel 2 heeft gisteren de en Regionale Overheden van de eerste Prix Europa gewonnen. De Raad van Europa, de CIRCOM (een Prix Europa is een jaarlijke Europese Europese vereniging van regionale prijs voor het beste regionale en loka- en lokale omroepen), de Europese le televisieprogamma. Prinses Mar- Culturele Stichting en het Europees C'et heeft de prijs uitgereikt aan Media Instituut. De uitreiking maakt rs Olof Palm, Gardar Sjoedin en deel uit van de manifestatie Amster- Goerdan Emerius van Channel 2 dam Culturele Hoofdstad. Volgend Aan de prijs is een chèque van 45.000 jaar wordt de prijs uitgereikt in Ber- gulden verbonden. „To live by the lijn. Een internationale jury uit ne- Prinses Margriet met de prijswinnaars, v.l.n.r. de heren Emerius, Sjödin en Palm van het Sea" is een documentaire over het gen Europese landen heeft de docu- Zweedse TV-station Channel 2. dagelijks leven van de vissers in Jun- mentaire uitgekozen uit 83 inzendin- FOTO: ANP kon te Lulea (Zweden). De Prix Eu- gen uit twaalf landen. e reacties op i stenbeleid ïkman AAG Diverse kunst- ïgen hebben heel ver- rdigd gereageerd op het oor het kunstenbeleid dat minister Brink- n WVC afgelopen vrij- n de Tweede Kamer 'estuurd Toneelgroep in Arnhem stapt naar 1 van State om ophef- in het gezelschap te nen. Het bestuur het onbehoorlijk be ls minister Brinkman het gezelschap alleen ioen nog laat bestaan, "tekend heeft ge- begint een zoge- AROB-procedure e beroep wordt aange tegen wat de minister de danswereld is er eop de herverdeling van amsbudget. Het Neder- "jnstituut voor de Dans "*findt dat de minister de g)e wekt dat er meer fi- '•p ruimte komt voor de "trwijl in werkelijkheid "anciele groei geen spra- nndien de vorig jaar per dltnent in de Tweede '"afgedwongen subsidie- Ing voor het Neder- lans Theater buiten be ing wordt gelaten, dan Mis het NID zelfs sprake Mteruitgang van ruim 7 >fl (anderhalf miljoen n. Vermeerderd met de i-l van de subsidie-af-' n\ tussen Amsterdam en ek voor Het Nationale c.Waarbij Amsterdam de rtjing van het Rijk volgt, )ftchteruitgang zelfs 2,1 'ei gulden, becijfert het n|)e bezuinigingen gaan >- het instituut ten koste iegeveer 50 tot 60 ar- ;eatsen voor dansers die bij de vier grote gezel- ectie Overleg Dansge- »pen (DOD), een over- nd orgaan van de r^pen, laat zich in de- ra woord ingen uit. De V] wordt gewekt dat er ton extra subsidie af- laar er is in werkelijk- "fechts sprake van een Bflering van anderhalf aldus DOD. jeragezelschap Forum een brief aan Brink- t hij in een brief van 1 ift beloofd dat Forum jbele taak - het verzor- °j symphonische concer- het geven van opera- dingen - tot en met het 12 kan blijven uitoefe- nJvendien zou de huidige van 105 orkestleden lafd kunnen worden, brief. Als de plannen inkman doorgaan ver- I orkest de symfonische .dus Forum, en daarmee ra minister zijn belofte maanden geleden. ofdbestuur van de Ne- Ise Toonkunstenaars VTB) noemt Brinkmans folkomen onaanvaard- m onuitvoerbaar. De heent dat de minister t bedrag van de ge- bezuinigingen op de :unsten heeft vastge- daarna er de argu- PJ bij heeft bedacht. Het drie orkesten in het Oosten en Zuiden :ei land te voorzien van Ische orkesten waar tot irt zes orkesten mee be- ^■en, betekent dat hon- Izenden Nederlanders feer in de gelegenheid Zijn naar concerten te let summum van cultu- tcriminatie van de re- liten de randstad, aldus I, die zegt stappen bij de te overwegen. |rsk Orkest is boos over Uns plan het Noorde- harmonisch Orkest en 'sk Orkest op te heffen vervangen door een lijk Symfonie Orkest, ter J. Sjoerdsma van ysk Orkest noemt het irdinaire bezuiniging", lunnen op deze wijze lequate muziekvoorzie- ■Jndhaven. Een orkest a 75 muzikanten kan *als volwaardig be- worden. Daar moeten 1 is dertig formatieplaat- ï'tkomen". Hij noemt wals voorbeeld het Con- |buw-orkest en het Re- Orkest. Volgens J |na is het bovendien Ur de vraag of bij de -V van het nieuwe or- vb huidige orkestleden ingesteld worden. ELLY AMELING GEEFT NAAM AAN LIEDCONCOURS IN DILIGENTIA DEN HAAG De sop raan Elly Ameling vindt dat op grote internatio nale zangconcoursen als in Den Bosch, Mtlnchen, Barcelona en Toulouse het accent teveel ligt op de vertolking van opera- en oratoriumaria's, en dat de speciale kwaliteit van de echte liedzang in het gedrang komt. Dat is de reden dat zij haar naam heeft gegeven aan het liedconcours dat vol gend jaar september voor het eerst in Diligentia zal worden gegeven. Elly Ameling: „Het Haagse liedconcours is beslist niet bedoeld als een afzetten te gen het concours in Den Bosch. Destijds heb ik bij dat concours geld beschikbaar gesteld voor een Elly Ame- lingprijs (/"3000,-) en nog al tijd kan een hoofdprijswin naar met een duidelijke be gaafdheid voor de categorie „lied" in aanmerking komen voor die prijs. Ik heb niets te gen opera en oratorium, inte gendeel, maar het lied is een genre van zulk een zeldzame kwaliteit dat ik vond dat juist aan dat genre eenvconcours gewijd moest worden. Ik juich het toe als in Den Bosch een duidelijker splitsing tus sen de diverse genres wordt aangebracht, dat zal heilzaam werken. En ik ben blij dat het Reine Elisabethconcours in Brussel ook een zangcon cours instelt, hoe meer het lied centraal gesteld wordt hoe beter. Het is heerlijk dat dit alles mogelijk is en het onderstreept wat ik met al mijn concerten wil zeggen: „Het lied is niet dood, het is springlevend". Dat liedgenre zou zich geen betere pleitbezorgster kun nen denken dan Elly Ame ling, de liedzangeres pur sang die haar ziel en haar zalig heid legt in de ca. tachtig concerten die zij per jaar geeft. Concerten voor een zeer talrijk publiek zoals zij enkele weken geleden met pianist Rudolf Jansen in het Amerikaanse Tanglewood voor 3000 liedliefhebbers gaf. De sopraan reist de hele we reld over, en wordt alom be schouwd als een autoriteit op haar gebied. „Voor het lied- concours in Brussel ben ik gevraagd om zitting te né men in de jury maar ik ver blijf dan in China. Maar Ca- rel van Creveld, de beheer der-directeur van de „Inter nationale Muziekwedstrijd Koningin Elisabeth van Bel gië" die ik al een tijdje ken, zit wel in het aanbevelings comité voor ons liedconcours. Evenals prinses Christina, die de lijst van het aanbeve lingscomité aanvoert". Lied in de lift Pratend over het lied is de woordenstroom van me vrouw Ameling nauwelijks te stuiten, bij haar is het echt: „Waar het hart vol van is loopt de mond van over". „Ik ben er zeker van dat het lied in de lift zit", aldus de sop raan, „de Londense Wigmore Hall is daar een goed voor beeld van. Een aantal jaren geleden was die zaal bij het publiek uit de gratie, nu zin gen daar Söderström, Price, Bar en Prey, en ik zelf geef daar twee concerten in één week. Het is niet onmogelijk dat prijswinnaars van het Haagse concours in die Wig- more Hall kunnen optreden, maar zeker zijn de concerten in Den Haag, Amsterdam en New York. Dat is pas een hoofdprijs: concerten op twee continenten en op een eiland". Mevrouw Ameling heeft niet alleen haar naam aan het concours in Diligentia gege ven, zij heeft ook haar rela ties ingeschakeld, zoals haar manager in New York en de directie van de Carnegie Hall. „Ach nou ja, ik ken die mensen op een prettige wijze en in Amerika zijn zij voor dit soort zaken eerder en thousiast dan bij ons". Recensies Elly Ameling zal geen zitting hebben in dé jury van het naar haar vernoemde lied- concours. „O nee, daar ben ik helemaal niet geschikt voor. Ik zou 't liefst iedereen een prijs geven en het sneu vin den om iemand te moeten af wijzen. Ik vond het wel leuk om jurylid te zijn bij het con cours voor liedbegeleiders maar om over miin eigen toe komstige collega s te oorde len trekt me niet aan". Het is opvallend dat de kan didaten voor het concours programma's en/of recensies moeten kunnen overleggen van tenminste zes uitvoerin gen. Is dat een onderstrepen van de waarde van muziek recensies? „Ik vind recensies een moeilijk verschijnsel" meent de zangeres die bij hoge uitzondering wel eens een minder goede recensie kreeg. „Een recensie is dui delijk de mening van die ene meneer. Maar toch, al heb je een prachtige kritiek gekre gen met slechts één minder vleiende opmerking dan blijft dat toch bij een volgend optreden als een weerhaakje hangen. Ik denk dat critici zich voortdurend bewust moeten zijn waarmee zij be zig zijn, ook en juist vooral ten opzichte van jonge talen ten". Wie praat over jonge talen ten praat over het zangon derwijs, in ons land nogal be kritiseerd. „Onzin" meent Elly Ameling, „ons land heeft een arsenaal van prachtige stemmen die goed zijn opgeleid. Als ik er enkele noem dan vergeet ik er vast heel veel, daarvoor bij voor baat mijn verontschuldiging. Op dit moment schieten mij namen te binnen als Anne- geer Strumphius, Miranda van Kralingen, Frans Huyts, Jan-Mare Bruin, Nellie van der Sijden, Nico van der Meel en van dat begeleiders- Elly Ameling en haar vaste begeleider Rudolf Jansen. concours herinner ik mij pre sentaties van bijvoorbeeld Anja van Wijk en Rachel- Ann Morgan. Nee, wij heb ben in Nederland niets te klagen. Daarom kunnen wij bij het Haagse concours ook eisen stellen. Geen studenti koos gedoe maar vakman schap. Trouwens, ook bij de Strauss-week van Elisabeth Schwarzkopf in Amsterdam was het peil hoog. Ik vind het prachtig zoals mevrouw Schwarzkopf werkt, zij is voor mij een idool, maar ik moet wel zeggen dat zij bij een zelfde week in New York minder „op het publiek speelde" dan in Amsterdam waar zij minder charmant optrad". Steuntje De koffers van Elly Ameling en Rudolf Jansen staan al weer gepakt, er wachten con certen in Honolulu, Amerika en Japan. Heft zij voor jonge talenten nog „een steuntje in de rug?" „Ik zou willen zeggen dat ook Elly Ameling begonnen is zonder één cent subsidie. Je moet je carrière zelf ma ken. Wat betreft sponsoring idenk ik dat in Amerika be wezen is dat door sponsoring een breder besef gegroeid is over wat cultuur eigenlijk is. Ik heb daarvan een goed voorbeeld: in het verleden wist men bij Douwe Egberts alleen wat koffie was. De sponsoring bewijst dat men heeft ontdekt: „Hé, er is ook nog zo iets als kunst". Dat er sport was wisten we al wel, nu groeit het besef wat kunst is. Maar ja, hoe verheugend op zich ook, minister Brink man moet niet teveel op die sponsors gaan leunen. Ook de overheid heeft een taak als het om en over kunst gaat". ADRIAAN HAGER Cliff Richard ...perfecte zang In een visueel prachtige aankleding... Het werd gisteravond in de Rotterdamse Doelen een vroege Kerstmis voor de Cliff Richard-fans. Tij dens de finale van een ui terst geoliede show wilde de Engelse zanger, die morgen 47 wordt, de eer ste zijn die zijn publiek een gelukkig kerstfeest toewenst om de simpele reden dat hij ze voor die tijd niet meer ziet. Het ging gepaard met het zin gen van een kerstliedje, dat werd ondergedompeld in een sfeervolle licht show. Het antwoord van het publiek was een mas saal gezongen „Happy Birthday", dat de Brit wat verlegen lachend over zich heen liet komen. Als geen andere zanger heeft Cliff in zijn dertig jaar duren de carrière steeds weer nieuw publiek aan zich weten te bin den. Zijn trouwste toehoorders zijn weliswaar nog altijd vrou- Concert Cliff Richard met Cliff Ri chard (zang, gitaar), Alan Park (toetsen). Mark Griffiths (basgitaar), John Clark (gitaar), Adrian Shop- pard (drums), Steve Lauri (gitaar), Paul Moessl (toetsen) on Rosemarie Ford, Mick Mullins en Peter Howarth (achtergrondzang). De Doelen, Rot terdam. Herhaling: vanavond. wen, maar die varieëren wel in leeftijd tussen de acht en achtenveertig jaar. Zij kregen een heel smakelijk gebrachte show voorgeschoteld waarin Cliff in het uur voor de pauze een greep deed uit ouder werk, terwijl in de tweede helft het materiaal van zijn nieuwste elpee „Always Gua ranteed" centraal stond. Hoe wel het publiek regelmatig kon zwijmelen (bij „Miss You Nights" bijvoorbeeld), ging Cliff de rock roll niet uit de weg. Dan nam hij zelf de gi taar ter hand om zijn perfect spelende begeleidingsgroep een handje te helpen. Wat de show vooral bewees, was dat hij in het verleden verant woordelijk is geweest voor een aantal onvergetelijke, zo niet klassieke, songs als „Lucky Lips", „Living Doll" en „The Young Ones" Dat kun je van het nieuwe materiaal niet al tijd zeggen. De eeuwig jong ogende Cliff bood Rotterdam een perfect rock roll-circus, niet alleen wat het materiaal betreft, maar ook qua licht en geluid. Met zijn zachte, licht-hese, soms sensuele stem bood hij beginnende groepen een lesje in professionalisme. Het enige nadeel was dat het materiaal te veel in een keurslijf was ge goten om de muzikanten echt uit hun bol te laten gaan. De gitaarsoli en opvallende toet sen- en drumpartijen klonken dan ook behoorlijk afgemeten. Dat is geen kritiek maar een vaststellen van de feiten. Het zou waarschijnlijk ook ieder een verbazen wanneer de groep de ruimte kreeg om te improviseren. Daar is gewoon de muziek niet naar. Cliff's rij ke muzikale verleden kreeg gestalte in zowel rock roll als doo-whop, skiffle en reg- gae-nummers. Hij bleef met zijn mooie stem en danspasjes constant het middelpunt van de show, terwijl hij op perfecte wijze vocaal werd ondersteund door het drie man tellende achtergrondkoortje. Die vocale hoogstandjes kregen vooral iets adembenemends in de a- eapella-stukken van „Spanish Harlem" bijvoorbeeld. Behalve perfecte zang, bood de show ook visueel een prachti ge aankleding. Voor „Devil- woman" bijvoorbeeld ontpopte zangeres Rosemarie Ford zich als een verleidelijk danseres terwijl ook werd gewerkt met dia's en lichtbollen om de sfeer van het vooral uit liefdeslied jes bestaande repertoire te be nadrukken. Tussen de songs was het bij het podium een ko men en gaan van vrouwen, die Cliff een vriendelijke ruiker aanboden. Hij nam ze met een accentvol „dank je wel" aan en beantwoordde de giften op een gegeven moment met het in het publiek werpen van wat gele rozen. Cliff bracht een heel relaxte show waarbij het tweede uur muzikaal wat min der sterk uit de verf kwam dan het deel voor de pauze. Hij sprak tussen de nummers over Aids, het Christendom en over het feit dat hij een bloemen winkel zou beginnen, wanneer hij met pensioen gaat. Kortom hij wist het publiek te verma ken in de meest pure vorm die denkbaar is. HANS PIËT LEIDEN De ploeg van Glasbergen de Best blijft het in de interregionale klasse matig doen. De Rijnsburgers moesten gisteren in de thuiswedstrijd tegen Den Dam Siva de winst met 5-7 aan de gastèn laten. Sloos Sport, nummer twee in de hoofdklasse, ging met 3-1 onderuit bij THB Boys. Hekkesluiters Cleijn Duin en De Kuyper deelden na een door beide ploegen aanvallend gespeel de wedstrijd: 2-2. Glasbergen - Den Dam Siva 5-7 (2-2) „Glasbergen stopt met aanvallend voetbal. Het kost teveel pun ten", liet coach Glasbergen gisteravond na het vierde verlies van zijn ploeg weten. De thuisploeg werkte tweemaal een ach terstand weg (0-2 en 2-3). Op 3-3 Tukte het de thuisploeg, on danks een stormloop op het doel van Den Dam, echter niet om een voorsprong te nemen. Sterker nog, de Rijnsburgers kregen via drie counters evenveel goals om de oren, waardoor een over winning verkeken was: 5-7. Voor Glasbergen scoorden Peter Hogewoning (2), Huug Aandewiel (2) en Mart van der Plas. Cleijn Duin - De Kuijper 2-2 (1-1) Beide ploegen roken kansen om van de hekkelsluiterspositie af te komen. Cleijn Duin kwam in deze rommelige wedstrijd twee maal op voorsprong. Voorsprongen die beide malen door zenuw achtig spel weer uit handen gegeven werden. Het treffen waarin beide ploegen aanvallend speelden eindigde dan ook in een 2-2 THB-Boys - Sloos Sport 3-1 (2-0) Met Sloos Sport als meest aanvallende ploeg en een beter coun terend THB werd de rust bereikt met een 2-0 voorsprong via treffers van Marco van der Zwet en Alex van der Hulst. Na rust Srobeerde Sloos de score gelijk te trekken, maar THB-doelman obert van Delden was voor de Leidenaren onpasseerbaar. Na 3-0 (Marco van der Zwet) maakte Ronald van der Pot vlak voor het eind 3-1. Overige uitslagen: Ceverbo - Silva Boys 7-4; SC Hogenboom - De Maas 4-6. Tiende editie Schipholloop LEIDEN AV Holland uit Leiden en AV Haarlemmer meer uit Hoofddorp houden op zondag 8 november de 10e Schipholloop. De 61 kilometer lange loop rond de Haarlem mermeer is één van de twee super lange afstands atletieke- venementen in ons land. De start van de loop langs de Ringvaart is om 9.30 uur bij de Elzenhof aan de dienstweg tussen Schiphol Centrum en Schiphol Oost, vlakbij het Ibis hotel. Omdat de loop dit jaar voor de tiende keer wordt gehouden, krijgt elke tiende deelnemer een aparte attentie, terwijl alle mensen die tot nu toe aan alle Schiphollopen deelnamen een oorkonde ontvangen. Het in schrijfgeld bedraagt 17,50 (bij inschrijving vóór 24 okto ber) en 22,50 (bij inschrijving na 24 oktober). Naast de 61 kilometer wed strijdloop worden er ook pres tatielopen over 3, 10 en 20 ki lometer gehouden. De start daarvan is 10.30 uur, eveneens bij de Elzenhof. Deelname aan de 3 km. kost 3,-, aan de 5 km. kost 5,- en aan de 20 km. 7,50. Nadere inlichtin gen over wedsstrijd en in schrijving zijn verkrijgbaar bij J.G. Akerboom (071- Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straat 6. tel. 01720-20800): Ro- bocop (16Y. 18.30, 21.00 wo. 13.30. EUROCINEMA II: Robo- cop (16): 18.30. 21.00. Een •vontuur met een staart)# (al); wo. 14.00. EUROCINEMA III: Een maand later (al); 18.30. 21.15. wo. ook 13.30. EURO CINEMA IV: Beverly Hills Cop II (al); 18.45. 21.30. wo. ook 13.45. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19, tel. 071-121239): Robocop (16); 19.00. 21.15. wo ook 14.30. e LIDO en STUDIO (Steenstraat 39. tel. 124130): Who's that girt (al); wo. 14.30; The living day lights (al); 14.30, 18.45. 21.15; Een maand later (al); 19.00. 21.15. ma. dl. ook 14.30. The Untouchables (16); Secret of i (al): Cop II (al); 14.30, 19.00. 21.15. e TRIANON (Breestraat 31. tel. 123875): Working girls (12); 14.30. 19.00. 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52, tel. 071- 125414); Playpen (16); 14.30. 19.00, 21.15. NOORDWUK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56. tel. 01719-12800): Lethal Weapon (16); ma. 19.00. Crocodile Dun dee (al); ma. 21.15. KATWUK e CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Predator (16); wo. 14.45. 19.00. 21.15. ma. di. 19.00, 21.15. CITY THEATER II: Children of a lesser god (al); ma. di. 19.00, 21.15. Overvallers in de dieren tuin (al); wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Children of a lesser God (al); ma. di. wo. 20.15. KINDERVOORSTELLING Feestelijke reveu van teken- filmsterren; wo. 14.00. Troel et- beert jee II; wo. 15.45. WASSENAAR e ASTRA (tel. 01751-13269): De naam van de roos (12); 20.00. KINDERVOORSTELLING Aeterii contra Caesar, wo. 14.00. ZOETERMEER PROMENADE 1.2,3 (Promenade 7. tel. 079- 511313): Beverly Hills cop II (al); ma. di. 20.00. wo. 14.00. 20.00. The secret of my succes; ma. di. 20.00. wo. 14.00. 20.00. Een maand later (al); ma. di. wo. 20.00. Avontuur met een staar tje (al); zo. 14.00 DEN HAAGe ASTA 1 (Spul 27. tel. 463500): The untouchables (16); 14.00. 18.45. 21.30. ASTA 2Hector (al); 14.00, 19.00. 21.30. ASTA 3: Predator (16); 14.00, 19.00. 21.30. wo. 19.00. 21.30. BABYLON 1 (Winkel centrum Babyion. tel. 471656): Een maand later (al); 14.00. 19.00, 21.30. e BABYLON 2: The secret of my success (al). 14.00, 18.45. 21.30. e BABYLON 3: La bamba (al); 14.00. Blind date (al); 19.00, 21.30. CINE AC 1 (Buitenhof 20. tel. 630637): Robocop (16); 14.00. 18.45, 21.30. e CINEAC 2: Who's that girt (al); 14.00, 18.45. 21.30. e CINEAC 3: Lethal weapon (16); 18.45. 21.30. ma. di. ook 14.00. EUROCINEMA (Leyweg 910, tel. 667066): Amadeus (al); wo. 20.00. overige dagen 13.30, 20.00. e METROPOLE 1 (Carne- gielaan. tel. 456756): Beverly Hills cop II (al); 14.00. 18.45. 21.30. METROPOLE 2: Zoe ken naar Eileen (12); 14.00. 18.45, 21.30. .METROPOLE 3: The living daylights (al): 14.00. 18.45, 21.30. METROPOLE 4: Extremities (16); 14.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 5: De naam van de roos (16); 14.00. 18.45. 21.30. ODEON 1 (He rengracht 13. tel. 462400): Be verly Hills cop II (al); 13.45. 18.45. 21.30. ODEON 2: The living daylights (al); 13.45. 18.45, 21.30. ODEON 3: Ro bocop (16); 13.45. 18.45. 21.30. ODEON 4: Mannequin (al); 13.45. 18.45. Malone (16); 21.30. e STUDIO 1 (Kettingstraat 12b, tel. 656402): Outrageous fortu ne (al); 17.15. 19.30. 21.45. e STUDIO 2: Malcolm (16); 19.15. 21.30. e STUDIO 3: dag. 19.00. 21.15. The Glenn Miller story (al); ma. t/m wo. A room with a view (16); 19.00. 21.15. HAAGS FILMHUIS (Denneweg 56. tel. 459900): Zaal 1 Les que- tres a ventures de Reinst te et Mirabelle; 19.30. 21.45. Zaal 2: Blue velvet; 19.30 Péril en la demeure; 21.45. Zaal 3: dag. 19.30, 21.45. Le crime de mon sieur Lange; ma. La grande illu sion; di. La bete humeiae. KINDERVOORSTELLINGEN e ASTA 3: Een avontuur met een staartje; wo. 14.00. CINE AC 3: Bambi; wo. 14.00. EU ROCINEMA: Taran en de tover- ketel: wo. 14.00. Faëton speelt kwartier later DEN HAAG Om technische redenen wil toneelgroep De Appel Vondels Faëton een kwartiertje later spelen. Met ingang van morgen is het aan- vangstijdstip niet meer 20.15 maar 20.30 uur. De zondagma tinee's beginnen niet om 14.00 maar om 14.15 uur De traditie van „voorstellin gen met maaltijd" wordt van vrijdag 23 oktober af voortge zet. Aan de voorstellingen van Faëton en Niemandsland gaan dan mosselmaaltijden vooraf, waarvoor de theaterbezoeker twee tientjes betaalt. De bezoe kers moeten om half zeven aan tafel zitten. GRATIS ELKE WOENSDAG DE BULAGE BIJ UW KRANT Mn INFORMATIE OVER FILMS.MUZIEK THEATER. RECREATIE. EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1987 | | pagina 15