Emotie ontbreekt aan
„Elvire Jouvet 40"
KINDERBOEKENWEEK
Opening Kinderboekenweek
met trektocht door Europa
ROB DE NUS SCHITTERT IN „ZILVER
De Appel durft vroegtijdige
uitzending „Faëton*" niet aan
"KUNST
CcidócSouiant
DONDERDAG 1 OKTOBER 1987 PAGINA 17
-T Gouden Ganzeveer
voor Armando
De auteur en kunstenaar
Armando is gisteren tij
dens de jaarvergadering
van de Koninklijke Neder
landse Uitgeversbond
(KNUB) de Gouden Ganze
veer toegekend. Deze uit-
geversprijs werd in 1955
Ingesteld ter gelegenheid
van het 75-Jarig bestaan
van de KNUB. De prijs,
waarmee uitgevers auteurs
voor hun oeuvre willen
eren, wordt Armando op 9
december uitgereikt.
foto: ap
Rob do Nij> on do Springband In hot
kodor van do concorttoumoo: „Zil
ver" in hot Circuothoator to 8chovo-
ningen. Woensdag. Horhaling: Van-
Twee avonden een compleet
uitverkocht Circustheater, rij
en vol met Nederlandse colle
ga's zoals Frank Boeijen en de
doop van een nieuwe elpee en
een daaraan gekoppelde tele
visieshow, zijn de bewijzen
voor Rob de Nijs dat hij tot
een ster is uitgegroeid. „Zil
ver" is de bekroning op het
werk van deze zanger die al 25
jaar in het vak zit
Natuurlijk dwingt zo'n jubile
um Rob tot het vertolken van
hoogtepunten uit zijn glansrij
ke carrière. Het lijkt erop of
alle liederen die hij brengt
grote successen zijn geweest
want het aanwezige publiek
zingt ze van de eerste tot de
laatste noot foutloos mee. Rob
ziet er geweldig uit. Goed ge-
trained en soepele bewegingen
gaan samen met een vaak uit
dagende toneelpresentatie. Hij
teniet er van. Een uitstekende
pringband als begeleiding,
een prachtig gevooisde zange
res en een golf van idolatie uit
de zaal, geven hem vleugels.
Zijn stem klinkt zuiver en
doorleefd in de vaak met emo
tie geladen liederen.
Speciaal voor deze televisie
show zijn er spectaculaire dé
corstukken aangebracht die,
met veel rook en knallen, voor
verrassings-effecten zorgen.
Na een medley van Cliff Ri
chards grootste successen door
Rob de Nijs, staat daar opeens
zijn grote voorbeeld. De En
gelse Rob de Nijs of andersom.
Cliff bracht zijn nieuwste hit
en zijn felicitaties mee.
De nieuwe elpee en compact
disc van Rob de Nijs bevat al
lemaal hoogtepunten uit de
Nederlandstalige hitgeschiede
nis. Van „Vluchten kan niet
meer" tot „Kronenburgpark".
Rob wil hiermee bewijzen dat
sterke liederen de tand des
tijds kunnen doorstaan en het
blijkt op waarheid gestoeld.
Een deinende, galmende zaal
heeft zich deze teksten ook al
weer eigen gemaakt. Rob kan
niet meer stuk. Een bloemen
zee bedekt het podium. Op
naar het volgende lustrum.
ROB VAN DER MIJL
Chris Rea in
Ahoy
ROTTERDAM De Brit
se popmusicus Chris Rea
geett op 10 november een
concert in het Rotterdam
se Ahoy-complex. Het con
cert maakt onderdeel uit
van een wereldtournee,
mede naar aanleiding van
zijn laatste album „Dan
cing with strangers",
waarbij Rea met zijn band
onder meer Australië en
Japan aandoet. In het
voorprogramma treedt de
eveneens uit Engeland af
komstige formatie 2AM
op. Zaterdag 3 oktober be
gint de kaartverkoop.
HAAGSE COMEDIE GEEFT KIJKJE IN DE KEUKEN
Herhaling is een thea
traal middel. Rick Nico-
let zegt in „Elvire Jouvet
40" minstens twintig
keer „Wees niet verrast,
Don Juan, mij op dit uur
en in dit kostuum te
zien". De Haagse Come-
die speelt het stuk, dat
zeven lessen in 1940 van
de regisseur Louis Jouvet
aan de actrice Claudia
weergeeft. De geciteerde
tekst komt uit Molières
„Don Juan" en is ont
leend aan Jouvets „Mo
lière et la comédie classi-
que". Dat werk werd
voor het toneel bewerkt
door Brigitte Jaques.
„Elvire Jouvet 40" kenmerkt
zich door een gelaagdheid,
die het doorgronden en het
analyseren vrijwel onmoge
lijk maakt. Het toont de repe
tities aan de Parijse toneel-
ma. Dramaturgie: Rob
Decor en kostuums: Harry Wich.
Met Ton Lutz, Rick Nicolet, Rainier
Heidemann en Lucas Distant. Ko
ninklijke Schouwburg, woensdag
30 september, voorstellingen tot in
december.
school van die tweede scène
uit „Don Juan". Regisseur
Louis Jouvet (Ton Lutz)
brengt zijn leerling Claudia
(Rick Nicolet) de rol van El
vire bij.
De blik achter de schermen -
die het gezelschap De Appel
het publiek al jaren gunt- is
in „Elvire Jouvet 40" geëns
ceneerd voor het brand-
scherm van het toneel. De
stoelen in de zaal zijn bedekt
met stukken laken. Er wordt
gedaan alsof het publiek er
niet zit: Lutz loopt door de
zaal, via een leeggehouden
rij, en roept zijn aanwijzingen
naar het toneel.
Jouvet wordt voorgesteld als
een bezielde regisseur. „De
acteur is de bemiddelaar bij
het hoogst denkbare", stelt
hij. Claudia moet net zo lang
repeteren tot haar Elvire
perfect is. Zij moet wel heel
erg overtuigd zijn van zijn
ervaring en kennis, zo laat ze
met zich sollen. Waar het al
lemaal precies om gaat,
wordt niet uitgesproken.
Verder dan „Theaterintelli
gentie is..." komt Jouvet ook
niet. In de zevende les schijnt
Claudia de rol van Elvire on
der de knie te hebben. Jou
vet zwijgt.
Wat de Haagse Comedie laat
zien, is zeker interessant. Wie
bedenkt dat regisseur Eddy
Habbema aanwijzingen heeft
gegeven aan de acteurs en
actrice, vraagt zich af wat er
in al die laagjes nog door kan
dringen van het motief van
de voorstelling. Pas in de
vijfde les dringt de buitenwe
reld tot het toneel door. We
horen sirenes, het licht valt
uit Jouvet gaat onverstoord
verder, alsof de Tweede We-
laatste les blijkt Claudia een
jodenster op de rug van haar
jas te hebben. Het zijn hints,
de oorlog is een terloops de
cor.
„Elvire Jouvet 40" gaat uiter
aard over acteren als subli
matie van het leven. Ton
Lutz verdient lof voor zijn
bezeten Louvet. Rick Nicolet
bevestigt haar macht als ac
trice door haar subtiele ver
anderingen in het spel van
haar personage Claudia, die
keer op keer als Elvire een
bezoek brengt aan Don Juan.
Het zou daarom ook fraai zijn
als de laatste acteerles de be
roering over het voetlicht
brengt, die de brullende en
brallende regisseur in het
stuk wenst. Dat is niet het
geval. „Elvire Jouvet" is
geen toneelstuk. De construc
tie maakt die emotie, waar
het personage Jouvet het op jon i_ut2 en Rick Nicolet als de regisseur Louis Jouvet en zijn leerling Claudia tijdens de repeti-
het toneel steeds over heeft, ties voor Don Juan in „Elvire Jouvet 40".
voor het publiek a prion on
mogelijk. PETER SNEL foto: milan konvalinka
Donner
Oud-schaakgrootmeester Jan
Hein Donner, inmiddels uitge-
groeid tot een begenadigd
schrijver, ontving gisteren in
Amsterdam uit handen van
Harry Mullsch het eerste
exemplaar van het door hem
zelf geschreven boek „De Ko
ning". Donner heeft zich sinds
een beroerte hem gehandicapt
maakte volledig toegelegd op
het schrijven. Volgens critici is
hij ook daarin een grootmees
ter.
TV-REGISTRATIE VONDELS STUK NOG ONZEKER
DEN HAAG „Faëton" van
Vondel wordt vanaf 6 oktober
door toneelgroep De Appel
i uitsluitend in het Appeltheater
in Scheveningen uitgebracht.
De voorstelling sluit aan bij de
veelheid van manifestaties die
betrekking hebben op de her
denking dit jaar van dë vier
honderdste geboortedag van
I Vondel. Met concerten, toneel
opvoeringen, lezingen, ten
toonstellingen en het uitgeven
van diverse boekwerken
wordt extra de aandacht ge
vestigd op een van onze groot
ste dichters uit de zestiende-
/zeventiende eeuw.
In het kader van de Vondel-
herdenking heeft de Nos-tele-
visie het plan opgevat een re
gistratie te maken van „Faë
ton" om die enkele dagen na
Mr. Pieter van
Vollenhoven
in nieuwe
muziekzaal
DEN HAAG Mr. Pieter van
Vollenhoven geeft op 13 okto
ber in de dr. Anton Philipszaal
keersveiligheidsfonds. Mede
werking wordt verder ver
leend door Louis van Dijk,
Pim Jacobs, Daniël Wayen-
berg, Tonny Eyk, Cor Cools en
een orkest o.l.v. Harry van
Hoof. Het initiatief tot deze
avond is door mr. Pieter van
Vollenhoven zelf genomen,
die daarmee nogmaals de aan
dacht wil vestigen op de ver
keersveiligheid. Hij neeft we
kenlang gerepeteerd om deze
avond een goed figuur te
slaan, zo meldt de organisator,
het Nederlands Theaterbu-
dë première uit te zenden.
Hoewel er aanvankelijk over
eenstemming is bereikt tussen
de Nos en De Appel over op
name-data en dag van uitzen
ding zijn na het vertrek van
zakelijk directeur Harm van
Duin op aandringen van artis
tiek leider Erik Vos de afspra
ken herzien.
Opnameleider Wim Odee van
de Nos „We wilden het stuk
graag in de week van de Von-
aelherdenking uitzenden.
Vanaf het begin af aan is daar
met Hans Croiset over gespro
ken en dat bleek aanvankelijk
geen enkel probleem. Totdat
zakelijk leider Harm van Duin
ontslag nam, want toen bleek
plotseling dat de beslissing tot
uitzending, zo kort na de pre
mière, niet door de groep ge
dragen werd.
We hebben vervolgens nog
wel gesproken over uitzending
in een later stadium, maar met
„later" bedoelden we niets an
ders dan hooguit een weekje.
Want we willen „Faëton" juist
uitzenden in het kader van de
herdenking. Het heeft dan
geen zin om daar later nog
mee aan te komen. De opna
men die van het stuk gemaakt
zouden worden, zijn dus afge
blazen en in plaats van „Faë
ton" zenden we nu een herha
ling uit van „Adam in balling
schap". Wellicht nemen we
„Faëton" in een later stadium
toch nog op, maar dat hangt
van de groep én van het stuk
af".
Erik Vos was niet bij De Appel
aanwezig, daarom werd er te
lefonisch doorverbonden naar
Aad Greidanus voor beant
woording van de vraag of van
zo'n televisie-uitzending juist
niet een enorme wervings
kracht uitgaat. Greidanus:
„We vinden het te riskant om
al zo vroeg na de première het
stuk op de televisie te laten
uitzenden. De kans dat poten
tiële bezoekers daarna niet
meer naar het Appeltheater
gaan, zou wel eens erg groot
zijn, omdat ze het dan toch al
op de tv hebben gezien.
Ook schouwburgdirecteuren,
die speciaal busreizen hebben
georganiseerd naar het Appel-
theater omdat we met deze
voorstelling niet op reis gaan,
zouden wel eens bezwaren
kunnen maken tegen deze
vroege vertoning op de tv.
Wat dan als ze ons de bestelde
kaarten terugsturen? Iedereen
hier van het gezelschap is er
voor, dat de uitzending naar
een later tijdstip moet worden
verschoven".
Maar het is toch jammer,
wannneer de tv-registratie
niet door zou gaan. De voor
stelling gaat niet op reis. Men
sen die om wat voor reden dan
ook niet naar het Appeltheater
in Scheveningen kunnen rei
zen, of die misschien bij over
weldigend succes geen kaartje
kunnen bemachtigen, die zou
den „Faëton" niet kunnen
zien. En het duurt zeker weer
tientallen jaren voordat zo'n
stuk op het repertoire wordt
genomen. Aad Greidanus: „Ik
blijf het een te riskante zaak
vinden. Iedereen van het ge
zelschap is er voor dat de uit
zending naar een later tijdstip
moet worden verschoven
Op de vraag wat er nu in con-
creto is afgesproken, ant
woordt Greidanus: „Er is met
Wim Odee de principe-af
spraak gemaakt, dat de opna
me-data geblokkeerd blijven
tot na de première. Afhanke-
tweede helft van oktober de
opnamen doorgaan. Na januari
'88 zal de registratie van „Faë
ton" dan uitgezonden kunnen
worden".
Regisseur Hans Croiset is zo
druk met de afrondende repe
tities bezig, dat hij ondanks
herhaalde pogingen niet voor
commentaar bereikbaar was.
MAX SMITH
Kinderboeken week
Bijna duizend kinderen maakten gistermiddag in de Am
sterdamse Stadsschouwburg de opening van de 23e Kin
derboekenweek mee. Ze reisden Europa door en keken
naar bet theatraal familieconcert „Smoesjes", dat later in
tal van steden wordt opgevoerd. Gé Ansems stond er
voor onze krant bij en keek er naar. Hij kwam doof te
rug, maar kon alles nog precies navertellen in onder
staand verslag.
30 SEPTEMBER T/M 10 OKTOBER 1087
AMSTERDAM Pers
Europa samen in één ge
bouw, laat er vervolgens
bijna duizend kinderen
op los en je krijgt een
dusdanige vloedgolf van
enthousiaste doen harde
geluiden, dat de drukke
Amsterdamse binnenstad
lijkt op een oase van stil
te. Dat beeld leverde gis
termiddag de Stads
schouwburg van Amster
dam aan het Leidseplein
op, waar de Kinderboe
kenweek 1987 feestelijk
werd ingeluid.
Hoogtepunt van het kinder
feest, georganiseerd door de
stichting Collectieve Propa
ganda van het Nederlandse
Boek (CPNB) was het Euro-
paspel, geïnspireerd op het
centrale thema van de Kin
derboekenweek: „Die van
hiernaast en van de over
kant; kinderen en boeken in
Europa". Het thema hield
verband met het feit dat Am
sterdam dit jaar de culturele
hoofdstad van Europa is.
De overgrote meerderheid
van de deelnemers van het
spel bestond uit leerlingen
van dertig basisscholen, die
hadden meegedaan aan een
VARA-verhalenwedstrijd
over de Kinderboekenweek.
De streekvervoersbedrijven,
verenigd in de ESO, hadden
hen gratis met de bus naar
Amsterdam gebracht. De an
dere kinderen waren Am
sterdammertjes, die via de
Openbare Bibliotheek van
hun stad op het kinderfeest
waren terechtgekomen. Het
Europas pel bestond uit een
reis in zakformaat volgepropt
met avonturen. Elke reiziger
had een eigen paspoort, uit
gegeven door het „ministerie
van lezende kinderenl'.
De organisatie had tevoren
een aantal reisroutes door de
gangen en ruimten van de
schouwburg uitgestippeld. De
ming, een land in Europa, al
leen bereiken na een trek
tocht door een reeks van an
dere landen. Van een vrij
reizigersverkeer was echter
geen sprake. De reiziger
mocht zijn weg pas vervolgen
als hij een opdracht naar be
horen had vervuld. In het
ene land moest hij een raad
sel oplossen, in net andere
een hindernis nemen en in
een derde een spel spelen. En
zo werd de reiziger overal
beziggehouden. Als hij de op
dracht had vervuld kreeg hij
een stempel in zijn paspoort
en mocht hij de grens over
steken.
Het Europas pel was geënsce
neerd door de groep
DRAAK, geholpen door
tachtig studenten van Inter
studie, afdeling Tehatex, een
lerarenopleiding in Nijme-
fen. Ellk land bestond uit een
ecor, waarin de studenten,
veelal gekleed in de lands-
dracht, een doorlopende scè
ne speelden. Zo was Enge
land teruggebracht tot een
mini-Towerbridge, een bij
passende Big Ben, een bus
halte en een theesalon waar
een stel dames onafgebroken
thee dronken. De reiziger op
doortocht kreeg een serie ge-
Op dertig bussen stond „het langste gedicht van de wereld" van Willem Wilmink, gistermiddag
te zien aan de Amsterdamse Bosbaan en In de binnenstad. Honderden kinderen vlogen erop af.
luiden te horen, waarbij hij
het passende voorwerp moest
zoeken. Op het repertoire
stond onder meer het luiden
van de klok van de Big Ben,
het rinkelen van een telefoon
en het sissen van een ketel
kokend water. De reis door
Roemenië ging via Transsyl-
vanië, waar de reiziger door
graaf Dracula werd verwel
komd. Hier kreeg hij de op
dracht door een enge tunnel
te gaan. En zo had ieder land
zijn eigen specialiteit. Neder
land zat in een apart zaaltje
met boekenkramen. Wie dit
land mocht doortrekken of
als eindbestemming had, kon
kennismaken met de schrijf
ster Harriët van Reek, de
winnares van de Gouden
Griffel 1987 en met de En
gelsman Tony Ross, de win
naar van het Zilveren Pen
seel. Beiden werden meedo
genloos bestormd door kinde
ren die uit waren op een
handtekening. Ook Marga
van Praag van het Jeugd
journaal en zelfs VARA's
boekenman Boudewijn Büch
moesten eraan geloven. BUch
organiseerde later een kin
derpersconferentie voor de
VAR A-camera. De kinderen
mochten Harriet van Reek,
die haar griffel had verdiend
met haar boek „De avontu
ren van Lena, Lena", haar
debuut, ondervragen.
De middag begon met een
geordende, onderhoudende
kindervoorstelling in de to
neelzaal. Het ging om de op
voering van „Smoesjes" een
theatraal familieconcert, door
het muziekensemble „Hoor 's
hier" onder leiding van Ber
nard van Beurden. Smoesjes
is een cocktail van meezing-
liedjes, snippers klassieke
muziek en kleine dialoogjes.
De hoofdthema's zijn: de
smoes, het opruimen van
rommel en het knuffeldier.
Deze thema's worden door
Bernard van Beurden op een
grappige wijze aan elkaar ge
praat. Een echte lijn zit er
niet in het verhaal, maar de
kinderen amuseren zich kos
telijk, dat bleek gistermiddag.
Smoesjes wordt dit wintersei
zoen her en der in het land
opgevoerd.
GÉ ANSEMS
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
bioscopen
ALPHEN AAN DEN RIJN EU
ROCINEMA I (Van Boetzelaer-
straat 6, tel. 01720-20800): Een
maand latar (al); 18.30, 21.15.
wo. ook 13.30. EUROCINEMA
II: Blind data (al); 18.45, 21.15.
Ean avontuur mat een «taartje
(al); wo. 14.00.» EUROCINEMA
III: Secret ot my succeea (al);
18.45, 21.30. wo. ook 13.45.
EUROCINEMA IV: Beverly
Hills Cop II (al); 18.30. 21.00.
wo. ook 13.30.
LEIOEN LUXOR (Stationsweg
19. tel. 071-121239). Who'» that
girl (al); 19.00. 21.15. wo. ook
14.30. za. gestoten. LIDO en
STUDIO (Steenstraat 39. tel.
124130): Een avontuur met een
staartje (al); wo. 14.30; The li
ving daylights (al); 14.30. 18.45.
21.15; Een maand later (al);
14.30. 19.00. 21.15. Zoeken
naar Eileen (al). 19.00. 21.15.
ma. di. ook 14.30. Secret ol my
succeea (al); Beverly Hills Cop II
(al); 14.30. 19.00. 21.15. 3 okto
ber gesloten. TRIANON (Bree-
straat 31. tel. 123875): Heat (16);
14.30, 19.00. 21.15. REX
(Haarlemmerstraat 52, tel. 071-
125414); Sexual Odyssey (16);
14.30, 19.00. 21.15.
NOORDWIJK LIDO THEATER
(Pr. Bernhardstraat 56. Iel.
01719-12800): The living day
lights (al); ma. 21.15. Crocodile
Dundee (al); ma. 19.00.
KATWUK CITY THEATER I
(Badstraat 30. tel. 01718-74075):
The morning after (16); wo
14.45. 19.00. 21.15. ma. dl.
19.00. 21.15. e CITY THEATER
II: Three amigo's (al); ma. di.
19.00. 21.15. Overvallers in de
dierentuin (al); wo. 14.45.
VOORSCHOTEN GREENWAY
(tel. 01717-4354): Children of s
lesser God (al); ma. t/m wo.
20.15. Labyrinth (al); wo. 15.45.
WASSENAAR e ASTRA (tel.
01751-13269): Black widow (12);
ma. di. wo. 20.00.
KINDERVOORSTELLING
De avonturen van Tom an Jer
ry; wo. 14.00.
ZOETERMEER PROMENADE
1,2,3 (Promenade 7, tel. 079-
511313): Beverly Hills cop II (al);
ma. di. wo. 20.00. wo. 14.00.
Een maand later (al); ma di. wo.
20.00. Avontuur met een staar
tje (al); wo. 14.00. The living
daylights (al); ma. di. wo. 20.00.
wo. 14.00.
DEN HAAGe ASTA 1 (Spui 27.
tel. 463500): La Bamba (al);
14.00. 18.45, 21.30. ASTA 2: Ou
trageous Fortune (al); 14.00.
19.00, 21.30. ASTA 3: Preda
tor (16); 14.00. 19.00, 21.30.
BABYLON 1 (Winkelcentrum
Babyion. tel. 471656): Ean
maand latar (ai); 14.00, 19.00.
21.30. e BABYLON 2: The se
cral of my success (al); 14.00.
18.45. 21.30. BABYLON 3:
Blind data (al); 14.00. 19.00.
21.30. CINEAC 1 (Buitenhof
20. tel. 630637): Who's that girl
(al); 14.00, 18.45, 21.30. e CINE
AC 2: Zoeken naar Eileen (12);
14.00. 18.45. 21.30. e CINEAC
3: Lethal weapon (16); 18.45,
21.30. ma. dl. ook 14.00. EU
ROCINEMA (Leyweg 910. tel.
667066): Gejaagd door da wind
(al); wo. 20.00. overige dagen
13.30. 20.00. METROPOLE 1
(Carnegielaan. tel. 456756): Be
verly Hilla cop II (al); 14.00.
18.45. 21.30. e METROPOLE 2:
Zoeken naar Eileen (12); 14.00.
18.45. 21.30. «METROPOLE 3:
The living daylights (al); 14.00.
18.45. 21.30. e METROPOLE 4:
Extremities (16); 14.00. 18.45.
21.30. METROPOLE 5: De
naam vsn da roos (16); 14.00.
18.45. 21.30. ODEON 1 (He
rengracht 13. tel. 462400): Be
verly Hills cop II (al); 13.45,
18.45, 21.30. e ODEON 2: The
living daylights (al); 13.45,
18.45, 21.30. ODEON 3: Malo-
ne (16); 13.45. 18.45. 21.30.
ODEON 4: Mannequin (al);
13.45, 18.45, 21.30. e STUDIO 1
(Kettingstraat 12b, tel. 656402):
Malcolm (16); 17.15. 19.30.
21.45. e STUDIO 2: Tenue de
soirée (16); 19.15. 21.30. STU
DIO 3: A room with a view (16);
19.00. 21.15. HAAGS FILM
HUIS (Denneweg 56. tel.
459900): Zaal 1: La rayon verf;
19.30, 21.45 Zaal 2: Blue velvet:
19.30. Zaal 3: dag. 19.30,
21.45. This land is mine; ma.
The diary ot a Chambermaid:
di. The woman on the beach;
wo.
KINDERVOORSTELLINGEN
ASTA 2: Ean avontuur met
een staartje; wo. 14.00. e CINE-
AC 3. Bambi; wo. 14.00. e EU-
ROCINEMA: Taran an da tover-
ketet; wo. 14.00
Big Band-leider
Herb Miller
overleden
LONDEN De Amerikaanse
big band-leider Herb Miller,
die tientallen jaren lang de
muziek van zijn verdwenen
broer Glenn levend hield, is
gistermorgen op 74-jarige leef
tijd in zijn woning in Londen
overleden. Miller en zijn 16
man tellende band hadden
zondag hun laatste concert ge
speeld in Paignton en er was
net een nieuwe elpee versche
nen onder de titel „Remember
Glenn Miller". De band zal
worden overgenomen door
John Miller, zijn 46-jarige
zoon. Herb Miller was de jong
ste van de drie muzikale
broers Glenn, Deane en Herb
Miller. Hii was 12 toen hij zijn
eerste, oude trompet kreeg. Hij
GRATIS ELKE WOENSDAG DE
BIJLAGE BI) UW KRANT MET
INFORMATIE OVER FILMS, MUZIEK
THEATER. RECREATIE.EXPOSITIES
EN EEN COMPLETE AGENDA