„De compositie staat bij ons centraal, niet wij" lans van Nieuwkoop erdenkt Buxtehude Shakespeare in concert bij K&O gs WERELDRECHTEN VERKOCHT VAN „EEN MAAND LATER erman van Veens ïieke clownerie Hagenaar Henk Guittart wint 3M-muziekprijs Ets van Rembrandt blijkt kopie ST £cid«ie Souiant DONDERDAG 23 APRIL 1987 PAGINA 15 sST-toneel sir New York V Het Leiden English Speaking (LEST) sluit 21 juli het Stony Brook in New York af met het stuk Zoo an Edward Albee. De organiserende iversity heeft de groep hier speciaal ^genodigd. LEST treedt tussen 15 en i totaal zeven maal op tijdens het fes- at op Long Island wordt gehouden, k Cold Storage van Ronald Ribman •ijf maal opgevoerd, Zoo Story twee regie is in Amerika in handen van ;hvey. LEST komt tussen 3 en 7 juni il naar de Leidse Schouwburg met Loot van Joe Orton. Gastregisseur I Hartnett van het English Speaking g uit Amsterdam. AMSTERDAM Voor het eerst in de Nederlandse filmgeschiedenis heeft een grote Amerikaanse filmmaatschappij al tijdens de opnameperiode de wereld - rechten van een Nederlandse speelfilm gekocht. Het gaat hier om Nouschka van Brakels „Een maand later". Deze door Mathijs van Heijningen geprodu ceerde speelfilm zal nu over de gehele wereld worden uitgebracht door War ner Bros. In verband met de versprei ding over de hele wereld wordt zowel een Nederlandstalige als een Engelsta lige versie van de film gemaakt. De hoofdrollen in „Een maand later" wor den vertolkt door Monique van de Ven en Renée Soutendijk, die daarmee voor het eerst samen in een film spelen. Het scenario is geschreven door Van Brakel met medewerking van Ate de Jong en Jan Donkers en is gebaseerd op het ge lijknamige toneelstuk waarmee laatst genoemde in 1986 zijn debuut als to neelauteur maakte. De film gaat over een getrouwde en een ongetrouwde vrouw, die gedurende een maand el- kaars plaats innemen. Het verhaal is gebaseerd op een contactadvertentie die Jan Donkers in het blad „The Vil lage Voice" in New York zag staan. Scène uit „Een maand later", waarin Monique van der Ven en Renee Souten dijk voor het eerst samen V sP«len- i van Veen, clown toegerust met magische middelen. i van Herman van iet zeggen dat hij terug weggeweest, nu hij voor ~""eks voorstellingen is treken in Schevenin- aar hij heeft wel lang luitsland en Frankrijk s I Dit heeft zijn sporen ^programma nagelaten. Been steeds grotere vrij heid aan de dag in ko- Jlownerie en weet op ^even ogenblik de zaal et één vinger te bespe- im lijkt gevestigd. Dan het nog om het raam hij zijn voorstelling it lichtelijk dweperige, een kenmerk van zijn 'indt men terug in een „Anne, jij kan de we- n beetje mooier kleu- rancofiele invloed kan, I huidige optreden niet' I worden. Hij kon de laars niet minder bie- n een stuk vaudeville- la de dood van Pierla- bijna tot een afzonder- ct leidt, vol getructe sen en wat dies meer hetzelfde gemak stapt i later over op een slow ■weergave van een ten- itrijd. Dergelijke ge lijke overgangen van »rk naar lichamelijke iime tekenen hem als leke kunstenmaker. In gestieve sfeer kan hij ns heel wat aan. Tooit i met een grote Ameri- legerpet, dan schalt er tfziek door de zaal. Zet 6 af, dan valt de stilte irmee duidend op een westelijke leegte in die .uur. I hij zich van beschei- Wor in diametrale lijnen, One man-show Herman van Vaan. Teksten: van Vaan, Wilmink, Bral, Harzbarg an andaren. Muziek: Erik v.d. Wurft. Geluid: Hane v.d. Linden. Techniek: Elaka Lück. Circuatheater Scheveningen, giateravond. Herha lingen: tot en met zondag, daarna in andara plaataan in hat land. inzake de attributen legt hij zich geen beperkingen op. Me tershoge geluidszuilen bieden alle ruimte aan de hoog te kwalificeren muzikale escapa des van Erik v.d. Wurff en zijn kompanen. De uitgekien de belichting gebruikt hij om zinsbegoochelende accenten in zijn voorstelling aan te bren gen. Zijn teksten van eigen hand en van anderen tenderen in de richting van het haaks op el kaar staan van de zaken des levens, al biedt hij minder lied dan zijn bewonderaars van hem gewend eijn. Dit wordt vergoed door een veelvoud aan technische effecten en woordclownerie, zoals het ten dele gezongen navrante ge sprek met de restanten van een oorlogsveteraan, afgewis seld door filosofisch getinte overwegingen als „Zal men mij missen?" en „Weet een vlieg dat-ie vliegt?" Op zulke momenten krijgen de persoon lijke overpeinzingen van Van Veen in een soort Weltsc- hmerzsfeer de overhand. Als hij ongeveer halverwege het programma al het applaus be gint te dirigeren, dat uit de zaal opstijgt, dan ziet men toch de grote meester aan het werk, die weet hoe hij zijn publiek met bijna magische middelen moet bespelen. TON OLIEMULLER HENK GUTTTART VOOR PUBLIEK NOG GROTE ONBEKENDE: DEN HAAG „Ik ben er echt heel erg blij mee. Het is wel eens prettig waar dering te krijgen, als je zo als wij wel aan de weg timmeren maar niet echt in de spotlights staan. Het is een beloning, een duw tje in de rug, zo van: ga zo door. Het is ook niet zo zeer een prijs voor mij, maar voor het Schönberg Ensemble en -Kwartet als geheel". De Haagse musicus Henk Guittart, winnaar van de 3M- muziekprijs van honderddui zend gulden, is voor het „grote publiek" nog een grote onbe kende. Het werk dat hij samen met het Schönberg Ensemble en -Kwartet speelt is dat van de belangrijkste componisten uit de „tweede Weense School", Arnold Schönberg, Alban Berg en Anton Webern. Muziek die bij datzelfde „grote publiek" nog nauwelijks in gang heeft gevonden. Hoewel. Guittart: „Ik weet nooit wat ik aanmoet met die term „het grote publiek". We hebben een, paar jaar geleden met een Schönberg-programma zes keer voor een uitverkocht Carré gestaan. Dat zijn toch zesduizend mensen. Het is zo relatief. Het feit dat we nu al vijftien jaar bezig zijn heeft al wel een stuk geholpen. De muziek wordt langzaam maar zeker steeds meer bekend. Probleem is dat veel mensen denken, dat is moeilijk. Maar ze kennen het eigenlijk niet. En onbekend maakt onbe mind". Guittart kwam zelf aan het eind van de zestiger, begin ze ventiger jaren met de muziek van Schönberg in aanraking. Samen met een aantal mede studenten werd een compositie van Schönberg uitgevoerd. „Het begon met één stuk. waarin we ons een hele tijd verdiepten, en het toen uit voerden. Dat vonden we alle maal zo mooi, dat we zeiden, we willen er nog een doen. Zo is dat verder gegaan. We vul len geen gat in de markt, maar worden voornamelijk gedre ven door de liefde voor de soort muziek die we spelen". Guittart legt er de nadruk op dat bij het Schönberg Ensem ble en -Kwartet de compositie centraal staat, en niet de uit voerenden. „Wat je tegen woordig vaak ziet is dat de uit voerende centraal staat, dat mensen meer geïnteresseerd zijn in de verschillen in aan pak tussen Von Karajan en Haitink. Maar daar gaat het volgens ons niet om: de com positie, dat is het belangrijkste. Voor ons geldt dat we met een kunstwerk bezig zijn dat beter is gecomponeerd dan het ooit uitgevoerd kan worden. We weten dat we die perfectie die erin zit nooit kunnen berei ken. Dat lijkt ontmoedigend, maar het mooie is dat je met een kunstwerk bezig bent, dat zo fantastisch is, dat alleen het werken eraan al een enorme bevrediging schenkt. Je voelt je er door verrijkt. Wij zijn slechts een medium tussen componist en publiek. Ons gaat het er alleen om dit schoonheid aan het publiel kenbaar te maken. Waarbij we in het oog houden dat perfec tie niet bestaat". Kennis Gedurende die vijftien jaar dat het Schönberg Ensemble en - Kwartet nu bestaan heeft Guittart, de drijvende kracht achter deze ensembles, een enorme kennis vergaard over werk en leven van Schönberg, Berg en Webern. Zijn verza meling boeken en manuscrip ten over hen is indrukwek kend. Het geld dat hem met het 3M-laureaat is toegekend zal voornamelijk besteed wor den aan uitbreiding van die kennis, die essentieel is voor de wetenschap over hoe de muziek uitgevoerd moet wor den. Guittart: „Ik heb de laat ste jaren alles bij elkaar wel enkele maanden doorgebracht in Los Angeles, waar Schön berg de laatste jaren van zijn leven heeft doorgebracht en waar een grote hoeveelheid manuscripten bewaard is ge bleven. Je hebt die nodig om dat elk teken, elke punt in dat notenschrift van belang kan zijn. Dat onderzoek kost enorm veel geld. Een deel van de prijs zal daaraan worden besteed". Verder spelt het ensemble met de gedachte een Schönberg- festival op te zetten waarop werk wordt uitgevoerd dat rond 1918 vrijwel uitsluitend in de beslotenheid van de Schönberg-vriendenkring werd gespeeld en nauwelijks bekend is. Een project dat in Los Angeles en Den Haag, ba kermat van de ensembles, op gezet zou moeten worden. De voorbereidingen daarvoor zul len volgens Guittart nog wel enkele jaren in beslag nemen. Daarnaast heeft hij nog het plan een TV-avond rond Schönberg te brengen. De Haagse altviolist kan in het licht van de prijs enige teleur stelling over de subsidiëring van de gemeente Den Haag niet onderdrukken. De twee ensembles krijgen gezamenlijk 37.500 gulden subsidie per jaar. Guittart: „Den Haag is onze standplaats, onze bakermat, maar de gemeente schijnt dat niet zo te ervaren. We hebben allemaal op het Koninklijk Conservatorium gezeten, zijn bijna allemaal Hagenaars en voelen ons hier thuis. Wat mij dwars zit en waar ik een beet je venijnig over kan worden is dat we vermoedelijk beter in Amsterdam kunnen zitten, omdat ons belang daar beter wordt ingezien. Ik wil daar binnenkort wel eens over pra ten met de wethouder. Zo ook over de vraag of wij straks ook zesduizend gulden moeten be talen aan zaalhuur als we in het nieuwe muziektheater aan het Spui willen optreden. Want dan klopt er hier echt iets niet". KOOS VAN WEES UTRECHT ,De aan mij toegekende 3 M-muziek- prijs van honderdduizend gulden is onlosmakelijk verbonden met het werk van het Schönberg En semble en het Schönberg Kwartet". Aldus de Haag se musicus Henk Guittart - altviolist bij het Ensem ble en bij het Kwartet - gistermiddag in Utrecht bij de uitreiking van het eerste 3M-muzieklaureaat, een jaarlijks toe te kennen prijs beschikbaar gesteld door de onderneming 3M Nederland. De prijs is in geld uitgedrukt de groot ste die ooit in ons land be schikbaar is gesteld. Guittart is de oprichter en ini tiator van het Schönberg En semble, dat onder leiding staat van Reinbert de Leeuw, en van het Schönberg Kwartet, dat uit het ensemble is voort gekomen. Het Ensemble be staat uit oud-leerlingen van het Koninklijk Conservatori um in Den Haag. Volgens de jury van de 3M-muziekprijs heeft Henk Guittart als motor achter het ensemble baanbre kende activiteiten verricht, waarbij hij „creatief, volhar dend en strevend naar perfec tie" te werk ging. Frans de Ruiter, directeur van het Koninklijk Conservatori um in Den Haag en voorzitter van de jury van de 3M-prijs, had alle reden tot gelukkige trots. Afgelopen zaterdag won nen nog twee van zijn studen ten (Cécile Huijnen en Nicoli- ne Kraamwinkel) de le en 2e prijs van het Oskar Back-con cours. Gistermiddag kon hij in het Utrechtse Muziekcentrum Vredenburg mededeling doen van de prijstoekenning aan oud-leerling Henk Guittart. „Het voorlezen van het jury rapport zal je wellicht doen blozen", aldus De Ruiter, „want het bevat uitsluitend lo vende bewoordingen". Volgens dit rapport heeft Guittart een combinatie van eigenschappen die hem in het Nederlandse muziekleven uniek maken. Hij heeft talent en temperament, is altijd vol onverwachte, frisse ideeën, heeft een grote liefde voor muziek in het algemeen en „zijn" muziek in het bijzonder en toont een voorbeeldige hou ding ten opzichte van de mu ziek, het musiceren en het muziekleven. Henk Guittart heeft een grote bijdrage gele verd aan de verandering en vernieuwing van het Neder landse muziekleven, aldus het iuryrapport. Yijdens een feestelijke bijeen komst op 1 mei zal in het Mu ziekcentrum Vredenburg Mr. S. Patijn, commissaris van de Koningin in Zuid-Holland of ficieel het fonds aan Henk Guittart overhandigen. ADRIAAN HAGER !NHEIM Onze [enoot Hans van koop heeft weer orgelplaat uitge- Dit keer met wer- 'an Buxtehude, de pist die 350 jaar ge- stierf en dit jaar irordt herdacht. Het tweede orgelplaat 'an Nieuwkoop. In iracht hij een plaat it pas in gebruik ge- i Goldfusz-orgel in rvormde kerk uit. tot eind 1981 organist befaamde orgel. Wel de hij medewerking ft tweetal orgelplaten, hen met Bert Lassing orgel van de Grote Culemborg, en één sa let nog vijf winnaars Prix d'Excellence op el van de St. Bavokerk lem. I Hans van Nieuwkoop voltooi de in 1974 zijn orgelstudie bij Albert de Klerk, terwijl hij datzelfde jaar de Jubitlmprijs van de Maatschappij tot bevor dering der Toonkunst behaal de, en de Internationale Orgel dagen te Nijmegen won. Hij is thans hoofdvakdocent orgel aan het Conservatorium Arn hem en geeft, als opvolger van zijn leermeester Albert de Klerk, les aan het Sweelinck Conservatorium te Amster dam. Tevens verzorgt hij or gelconcerten in Nederland en het buitenland en is hij ook meermalen voor de radio te horen. Op de orgelplaat, een digitale opname door Intersound te Heemstede van het Hinsz or gel te Leen (Groningen), laat Hans van Nieuwkoop duidelijk horen dat vakmanschap mees terschap is en laat hij de lief hebbers van werken van Bux tehude volop aan hun trekken komen met het perfecte spel op deze elpee van klasse. Ook komt duidelijk tot uitdrukking dat de composities van Buxte hude van een eenvoudiger structuur zijn dan die van z'n grote opvolger Johann Sebasti- aan Bach. Men zou hierbij kunnen zeggen dat Bach heeft voltooid, waar Buxtehude de grondslag voor heeft gelegd. Op kant een van de elpee ko men de volgende werken voor: „Praeludium in A"; „Canzonetta in A"; „Ciacona in c"; en „Gelobet seist du, Jesu Christ". Op kant 2: „Mag- ni ficat primi toni"; Ach Herr, mich armen Sünder; „Von Cott will ich richt lassen"; „In dulci jubilo", en „Praeludium in e". In de hoes zit als specia le bijlage de registratie van de gespeelde werken, iets wat zel den zo uitgebreid voorkomt. De fraaie orgelplaat is voor ƒ26,90 te koop bij platenhandel Fianen in Sassenheim. KAPTEIN Hans van Nieuwkoop. Aan de droom van tnerikaanse autohande- e dacht een echte Rem- op de kop te hebben voor 60 gulden is een einde gekomen. De ets een aantal jaren gele- 1 Amsterdam had ge- blijkt een kopie te zijn. herikaan, Dale Sayre, kreeg het teleurstellende Ondanks het wat zure einde teur van het Goddard Art Mu- nieuws van de Newyorkse vond Sayre het wel een leuke seum in Ardmore, William kunsthandel Sotheby, waar hij ervaring om naar New York Riggs, die Sayre had doen ge- de ets - Christus heelt de zie- te gaan en op televisie te 'ver- loven dat de ets een origineel ken - wilde veilen, in de hoop schijnen in het ontbijtpro- was. Riggs zelf betreurt het er 16.000 dollar voor te kun- gramma van de ABC. Boos voorval zeer maar zegt dat hij nen krijgen. was Sayre alleen op de direc-' nooit gezegd heeft dat het een origineel is. „Ik heb het geï dentificeerd en niet als echt verklaard,aldus Riggs. Riggs noemde de zaak een „nacht merrie" waarmee hij aangaf dat hij er blijkbaar slechter aan toe is dan de eigenaar van de nep-Rembrandt. Die heeft er nog een leuk snoepreisje aan over gehouden. Kapelzaal K&O (Laidan): Liadaran op teksten van William Shakeepea- ra. Op 22 april. Shakespeare blijft boeien. Niet alleen is er nog steeds veel be langstelling voor zijn toneel stukken, maar ook heeft hij door de eeuwen heen met zijn liedteksten steeds weer andere componisten weten te inspire ren tot het componeren van nieuwe muziek hierop. Het is een leuk idee van Meta Bour- gonjen om „liederen op tek sten van William Shakespea re", gecomponeerd vanaf de zestiende tot in de twintigste eeuw, eens in één programma samen te brengen. En zo pas seerden gisteravond Shake speare en Morley, Haydn, Si belius en Pijper de revue in de Kapelzaal, tijdens een concert, uitgaande van de Vereniging „Vrienden van het Lied' en K&O. (mezzo-sopraan). Ze werd geleid door de pianist Thom Bollen, en door de gitarist Mare Lezwijn. Maria Stiegelis droeg tussen de liederen ver bindende teksten voor, geko zen uit diverse toneelstuxken van Shakespeare, in Neder landse vertalingen van Bud- dingh', Nijhoff, Burgersdijk, Verspoor en Voeten. Het programma viel uiteen in vijf onderdelen met ieder een eigen thema. Als eerste was er een blok met vijf in de 16e eeuw gecomponeerde Shake- speare-liederen met gitaarbe geleiding. Meta Bourgonjen gaf in de uitvoering hiervan blijk van een groot tekstbegrip en een goed dramatisch inle vingsvermogen. Maar haar manier van zingen past beter bij romantische en moderne, dan bij oude muziek. Aan de ene kant moest ze zich nu in houden, aan de andere kant wilde ze zich uiteraard ook uitleven, en dat gaf een beetje een verbrokkeld resultaat Veel beter kwam haar stem uit in de rest van het program ma, dat voornamelijk compos- ties uit de 19e en 20e eeuw omvatte. Geweldig mooi en met veel passie zong zij twee liederen van Mario Castenuo- vo Tedesco (1895-1968), gecom poneerd op Shakespeare's tek- sten„The willow song", en „When daisies pied" (lentelied van de koekoek). Dat laatste lied is overigens door nog twee componisten getoonzet: ook deze werden ten gehore ge bracht Ook een leuk blok, en goed gezongen, voorgedragen en ge speeld was „The Tempest", een collage uit toneelmuziek van Willem Pijper, met ver bindende tekst uit de vertaling van Nijhoff. ANNETTE JASPERSE Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straat 6. tel. 01720-20800): Chil dren of s leeser god (al); do. t/m zo. 13.30. 16.00, 18.30, 21.15. ma. di. 18.30. 21.15. EUROCI NEMA II: Peggy Sue got mar ried (al); 18.45. 21.15. Nieuwe avonturen van de troetelbeer- tjee (al); do. t/m zo. 14.00, 16.15. e EUROCINEMA III: Over the Top (12); do. t/m zo. 13.30. 16.00. 18.30, 21.00. ma. di. 18.30. 21.00. EUROCINEMA IV: Golden Child (12); do. t/m zo. 13.45. 16.15. 18.45. 21.30. ma di. 18.45, 21.30. NACHTVOORSTELUNGEN EUROCINEMA I: China en eilk (18); za. 24.00. e EUROCINEMA II: Meisjes in vuur en vlam (18); za. 24.00. EUROCINEMA III: Over the top (al); za. 24.00. EUROCINEMA IV: Golden Child (12); za 24.00. LEIDEN e LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239); Over the Top (al); 19.00, 21.15. za. zo. wo. 15.00. Nieuwe avonturen van de troetelbeertjee (al); za zo. wo. 13.15. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39. tel. 124130): Flodder (al); 14.30. A Room with a View (16); 19.00, 21.15. Gol den Child (12); Children of a leeser god (al); Iris (12); Croco dile Dundee (al). 14.30. 19.00, 21.15. TRIANON (Breestraat 31. tel. 123875): Na schooltijd (16); 14.30, 19.00, 21.15 behalve ma. di. wo. 21.15. The Mission (12); ma di. wo. 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52, tel. 071- 125414); Physical attraction (18); 14.30. 19.00. 21.15. NACHTVOORSTELUNGEN REX: Talk dirty to mo (18); vr. za. 23.30. NOORDWIJK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56. tel. 01719-12800): Flodder (12); ma vr. 19.00. dl. zo. 20.15. Dutch Treat (al); vr. 15.00, 21.15. za. 19.00. ma. 21.15. Taran en do toverketel (al); za wo. 15.00. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Labyrinth (al); do. vr. za. zo. 14.45. Heartbreak Ridge (12); 19.00. 21.15. CITY THEATER II: Flodder (al); do. t/m zo. 14.45, 19.00, 21.15. ma. di. 19.00, 21.15. e CITY THEATER III: Fer ris Buellers day off (al); tijden zie City II. CITY THEATER IV: The Fly (16); 19.00. 21.15. zo. ook 14.45 Cinderella (al); do. vr. za 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Flodder (al); do. t/m wo. 19.00. zo. wo. 15.45. De aanslag; vr. za. ma. di. wo. 21.00. Moskou gelooft niet in tranen (16); do. zo. 21.15. KINDERVOORSTELLING Taran en de toverketel; do. t/m zo. 14.00. Troetelbeertjee; do. XJ m za 15.45, wo. 14.00. WASSENAAR e ASTRA (tel. 01751-13269): Youngblood (al); do. t/m zo. 20.00. The misaion (al); ma t/m wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING Donald Ducks verjaardagepar tijtje; za zo. 14.00. ZOETERMEER e PROMENADE 1,2.3 (Promenade 7, tel. 079- 511313): The golden child; do. t/m zo. 19.00, 21.30. ma. t/m wo. 20.00. do. vr. 13.45. Bambi; do. vr. 13.45, 16.15. za zo. wo. 14.00. Over the top; do. t/m zo. 19.00, 21.30. do. vr. 16.45. za zo. 14.00, 19.00. 21.30. ma di. wo. 20.00. wo. ook 14.00. Laby rinth; do. vr. 13.45, 16.15. za. zo. wo. 14.00. Peggy Sue got mar ried; do. t/m zo. 19.00, 21.30. ma. di. wo. 20.00. DEN HAAG* ASTA 1 (Spui 27. tel. 463500): The mosquito coast (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30. ASTA 2: Crocodile Dundee (al); 14.00. 18.45. 21.15. zo. 13.30. 16.00. 18.45, 21.15. ASTA 3: The fourth protocol (16); 14.00. 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 19.00. 21.30. BABYLON 1 (Winkelcentrum Babylon, tel. 471656): Children of a lesser God (al); 14.00. 18.45. 21.15. zo. 13.30. 16.00. 18.45, 21.15. BABYLON 2: Little shop of horrors (12); 19.00, 21.30. do. vr. ma di. ook 14.00. BABYLON 3: Terug naar Oegstgeest (12); 14.00. 19.00. 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. CINEAC 1 (Bui tenhof 20. tel. 630637): Over the top (12); 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.5, 16.00, 18.45, 21.30. CI NEAC 2: No mercy (12); 18.45. 21.30. ma. dl. ook 14.00. e CI NEAC 3: The color of money (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45. 21.30. EUROCINEMA (Leyweg 910. tel. 667066): The voyage home (alY. za 19.00. 21.30. zo. 16.00, 19.00, 21.30. overige dagen 13.30, 19.00, 21.30. METRO- POLE 1 (Carnegielaan. tel. 456756): The golden child (12); 14.00. 18.45, 21.30. ZO. 14.00. 16.5. 18.45. 21.30. METRO- POLE 2: Round midnight (al 16.45. 21.30. do. vr ma. dl. ook 14.00. METROPOLE 3: A room with a view (16); 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. METROPOLE 4: Iris (12): 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 16.45. 21.30. METROPOLE 5: De aanslag (al); 14.00, 20.00. ODEON 1 (Herengracht 13, tel. 462400): The voyage home (al); 13.45, 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: Over the top (12); 13.45. 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30. ODEON 3: The golden child (12); 13.45. 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45. 21.30. ODEON 4: Flodder (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. LE PARIS 1(Ket- tingstraat 12b, tel. 656402): Car men (18); 13.00, 15.00. 17.00, 19.00, 21.00. zo. v a 15.00. e LE PARIS 2 Between lovers (18); v.a 12.15. (zo. v/a 13.45.) PA RIS 3: Wanneer gaan we naar bed? (18); v.a 12.30. (zo. v/a 14.00.) HAAGS FILMHUIS (Denneweg 56. tel. 459900): Zaal 1: Desert hearts; 19.30. 21.45. Talie of ordinary madness; zo. 14.00. Ohne datum; zo. 16.15. Zaal 2: True storiea; 19.30. Tema; 21.45. Zaal 3: wo. do. vr. za 16.00 middagvoorstelling voor een speciale prijst dag. (beh. zo. di 19.30, 21.45. zo. 20.00. di. 19.30. 22.00. Catch 22; do. The parallax view; vr. The chosen; za. The great gate- by; zo. The seven percent solu tion; ma. This property Is con- di.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1987 | | pagina 15