„Mr Blueberry Hill"
maakt vermoeide indruk
Knappe „Eline"
van Carline Brouwer
„Het is in om burgerlijk te zijn
ll
'I
Uitwisseling Texas-Nederland
begint met filmprogramma
CELLULOID ROCK TOONT
TWEEHONDERD MUZIEKFILMS
TE KORT OPTREDEN VAN FATS DOMINO
Hartmut Haenchen
niet indrukwekkend
bioscopen
7i
?;0
•KUNST
£eidóc@otuant
MAANDAG 30 MAART 19871
AMSTERDAM Met een filmprogramma in de
Texaanse stad Austin is de culturele uitwisseling Ne-
derland-Texas 1987-1990 officieel begonnen. Het festi
val van Nederlandse speelfilms en documentaires in
Austin heeft als thema „Bezetting, collaboratie en
verzet". In april zullen enkele recente Nederlandse
films worden opgenomen in het US Film Festival in
Dallas. Het accent bij de uitwisseling ligt op muziek,
toneel, ballet, film, architectuur, literatuur, beeldende
en toegepaste kunst, maar ook aspecten van het cul
turele en sociale leven komen aan bod. Aan de uit-
wissling zullen wat de Nederlandse kant bekende ge
zelschappen deelnemen zoals het Rotterdams Phil-
harmonisch Orkest, Het Nationale Ballet en het Wil
lem Breuker kollektief. In juli zal het Nationaal
Jeugd Harmonie Orkest een tournee door Texas ma
ken en in september begint de Nederlandse Muziek-
maand in Houston, met onder meer optredens van
het Rotterdams Philharmonisch en het Orkest van de
XVIIIe Eeuw. Tegelijkertijd reist een Festival van
Nederlandse Podiumkunsten door Texas, met het
Willem Breuker Kollektief, het Rondom Kwartet
(klassieke muziek), Han Bennink en Misha Mengel
berg, Studio Hinderik (een soort poppentheater), de
moderne clown Teo Jolling, Josef van den Berg met
zijn soloprogramma, Orkater met een muziektheater-
programma en balletdanseres Pauline Daniëls. Een
aantal Texaanse kunstenaars zal een expositietournee
door ons land maken. Datzelfde wordt gedaan door
Texaanse popgroepen. Verder staat er voor 1990 een
expositie van Mondriaan in Texas op het programma.
De uitwisseling wordt bekostigd door WVC en door
het bedrijfsleven.
ROTTERDAM Celluloid Rock is
de naam van een festival met lou
ter muziekfilms en filmmuziek dat
van 1 tot en met 5 april wordt ge
houden in het theater Lantaren/'t
Venster in Rotterdam. In totaal
worden meer dan tweehonderd
films en tientallen video's ver
toond. „Dat is nog nooit eerder ge
beurd in Nederland", zegt Jacques
van Heyningen, van Lantaren/'t
Venster. Het theater is er volgens
hem in geslaagd de hand te leggen
op het meeste materiaal dat be
schikbaar is in het genre. „Het is
geen topje, maar tenminste de hal
ve ijsberg die hier te zien is", zegt
hij.
Op Celluloid Rock zijn de meest
uiteenlopende muziekfilms te zien.
Onder andere festivalregistraties
als Woodstock en Stamping
Ground (het verslag van het Ne
derlandse Woodstock dat in Kra
lingen werd gehouden), maar ook
alle Rolling Stones films èn een
compleet overzicht van Beatlesma
teriaal op film. Concertopnamen
zijn er in de meest uiteenlopende
soorten: van met één 8 mm of vi
deo camera geregistreerde concer
ten (onder andere Joy Division en
U2) tot met meer dan tien 35 mm
camera's vastgelegde optredens van
onder meer de Stones (Time Is On
Our Side) en de Talking Heads
(Stop Making Sense).
Nieuwtjes zijn er ook op op Cellu
loid Rock. De film Home of the
Brave, van de avant-garde kunste
nares Lauri Anderson gaat op 4
april in Lantaren/'t Venster in pre
mière. Tevens worden films ver
toond waarin de muziek een be
langrijke rol speelt zoals West Side
Story, Hair, Easy Rider, Absolute
Beginners en Koyanasquatsie. In
de grootste zaal van Lantaren/'t
Venster worden alle films op con
certniveau en -volume (met behulp
van een uitgebreide geluidsinstalla
tie) vertoond en kan er worden ge
danst, als alle stoelen worden ver
wijderd.
ROTTERDAM - „The
one and only, Mr. Blue
berry Hill", galmde de
stem van zijn ontdekker
en bandleider Dave Bar
tholomew gisteravond in
het stampvolle sportpa
leis Ahoy in Rotterdam.
Het was het laatste con
cert van Antoine „Fats"
Domino in ons land.
Vandaag vertrekt de le
gendarische 59-jarige
rhythm and blueskoning
naar Scandinavië.
Het maakt voor de boys van
Fats Domino geen snars uit
waar gespeeld wordt. Of het
nu Gent (België), Slagharen,
IJmuiden of een feestje van
een slopersbedrijf in Lekker-
kerk is, overal draait men
het repertoire af dat men al
jaren van Fats Domino en
zijn bandleden gewend is.
Kwam Fats vroeger eens in
de zoveel jaar naar Europa,
het lijkt nu met het klimmen
der jaren van de oude mees
ter zo te zijn dat ieder jaar
wel op een bezoekje gere
kend kan worden.
Fats Domino is daar zelf ook
meer dan verbaasd over.
Vooral over de aanwezigheid
van veel jongelui, die samen
met hun ouders naar nostal
gie van de bovenste plank
komen kijken. Het zal zo on
dertussen de derde generatie
Domino-fans zijn. „That's
great", aldus een zichtbaar
vermoeide Fats. En die ver
moeidheid straalde het hele
concert uit. Na de hoogtepun
ten in Apeldoorn en zeker in
Den Bosch was Ahoy' beslist
niet het beste concert van de
oude meester.
Weinig Fats
Nadat het orkest gisteravond
om kwart voor tien plaats
nam op het podium om het
publiek een beetje op te war
men moest toch nog bijna een
half uur gewacht worden op
de nog steeds zwaar beringde
Fats. En na een goed uur was
het afgelopen. Te weinig Fats
dus voor zoveel geld.
De jaren vijftig, zestig her
leefden natuurlijk wel in het
sportpaleis en in de zijgangen
werd menig rock and roll
nummer meegedanst. Maar
wie kan nog stilzitten bij
„Blue Monday", „The Sheik
of Araby" en „When my dre-
amboat comes home"?
Fats Domino vermoeid na indrukwekkende toernee
Road-manager Tjallie Hui-
zinga, die de hele tournee
met Fats optrok, bewaart
niets dan goede herinnerin
gen aan deze toernee. „Mor
gen naar Zweden, daarna
Noorwegen en Denemarken
om dan nog voor één keer te
rug te keren naar West-
Duitsland. Met de band heb
ik geen enkel probleem, al
leen al die mensen erom
heen, daar word je wel eens
kribbig van". In Gent waar
schuwde Tjallie dat Ahoy de
absolute uitsmijter zou wor
den van de hele toernee.
„Het dak gaat eraf", zo zei
hij. Zover is het dus beslist
niet gekomen.
Rare fratsen
Als Fats Domino speelt geeft
hij het tempo van de band
aan. Dat betekent geen pauze
tussen de nummers, of het
moet zijn om de fans van
handtekeningen te voorzien,
hetgeen overigens tamelijk
verstorend werkt. Vooral
Lee Allen, saxofonist, drum
mer Smokey Johnson en niet
te vergeten Dave Bartholo
mew hebben een geweldig
aandeel in het succes van de
optredens. En het publiek,
dat maar weinige keren echt
uit de stoelen komt, neemt de
rare fratsen van saxofonist
Francis Kimble die met zijn
jojootje en paraplu de aan
dacht trekt op de koop toe.
De met twinkelende oogjes
kijkende Fats Domino geniet
zichtbaar. Hij speelt „Jamba-
laya", „Red Sails in the Sun
set", weliswaar grote succes
sen van andere artiesten,
maar dat mag de pret niet
drukken.
In het voorprogramma speel
de de Eindhovense formatie
„Mac Taple". Een rockgroep
die zich mag verheugen in
een geweldige populariteit en
die in vele voorprogramma's
van bekende topartiesten
(binnenkort ook al Jerry Lee
Lewis) optreedt, maar die
gisteravond Ahoy' ook niet
plat kon krijgen.
HAN NIEUWMANS
Carline Brouwer als Eline In „Eline" van de Haagse Comedie.
spektief van de hoofdpersoon.
Eline (Carline Brouwer)
spreekt niet alleen haar omge
ving aan, maar laat het pu
bliek ook kennisnemen van
haar gedachten en gevoelens.
We zien Eline Vere, zoals ze
woont bij haar zwager Henk.
Zij laat zich ten huwelijk vra-
gen door Otto van Erlevoort,
al komt het niet tot een ver-
Een jaar voor het Couperus- bintenis. Haar identificatie
jaar, 1988 brengt de Haagse met haar nee{ Vincent naar
Haagse Comedie Studio: „Eline"
naar „Eline Vere" van Louis Coupe
rus. Bewerking: Hans de Wolf. Re
gie: Aram Adriaanse. Met Carline
Brouwer, Kees van Lier, Fred Goes-
sons, Victor Löw en Inez Hafkamp,
mezzo sopraan. De Loods, achter de
Koninklijke Schouwburg, zondag 29
maart, herhalingen in april.
Comedie de bewerking van de
eerste roman van Louis Cou
perus, „Eline Vere", op het to
neel in een bewerking van
wiens liefde zij hunkert, leidt
ook al tot een teleurstelling.
De vergetelheid die zij tracht
te vinden in verre reizen,
Hans de Wolf. In de leegge- dientTchn^taan lnh^sTuk
haalde decortoods^ achter^ de sterft zj- aan een overdosis ge_
neesmiddel.
Koninklijke Schouwburg
vindt het stuk voor één actri
ce, een zangeres en drie ac
teurs plaats. Het gevoelsleven
De confrontatie met de hoofd
persoon uit Couperus' eerste
van de romantica Vere krijgt roman is geloofwaardig. Regis-
gestalte in de voorstelling. seur Adriaanse presenteert
De lokatie contrasteert met Vere als een romantische
het milieu waarin het stuk vrouw, die zeker is van haar
zich afspeelt. Het Den Haag twijfel. Zij is -mede door de
zoals Couperus het beschrijft, tijd waarin zij leeft- passief,
laat zich niet herkennen in de Haar zucht naar het opperste
kale wanden waarbinnen eni- geluk staat de beleving daar-
„Eline" spelen vanuit het per- veel personages uit de roman
Hel Concertgebouworkest speelt
onder leiding van Hartmut Haen
chen werken van Philip Emanuel
Bach, Schumann en Sjoatakovitaj.
Congresgebouw, zaterdagavond.
De Oostduitse dirigent
Hartmut Haenchen, die
benoemd is tot chef-diri
gent van het Nederlands
Philharmonisch Orkest en
van het orkest van de Ne
derlandse Opera Stichting,
kreeg afgelopen week
voor het eerst het Con
certgebouworkest te diri
geren. De pers heeft zich
tot nu toe niet erg enthou
siast over hem uitgelaten.
Het zaterdagavond in de
Prins Willem Alexander-
zaal gegeven concert gaf
geen aanleiding om reso
luut tot een positievère
beoordeling te komen.
Toch spande de dirigent zich
zichtbaar in om het orkest in
een hoge vlucht mee te ne
men. Dat dit niet geheel het
gewenste effect had mag ge
deeltelijk aan de slechte akoe
stiek liggen en zal verder mis
schien ook wel enigszins aan
de leden' van het orkest zelf
geweten kunnen worden, die
deze nieuwe dirigent (nog)
niet zo goed aanvoelen.
In Schumann's Rheinische
Symphonie in Es stroomde de
Rijn zonder veel stroomvers
nellingen en bleef het totaal
beeld te vlak. De vrolijke sym
fonie in Es WQ 179 van Carl
Philipp Emanuel Bach, waar
het concert mee opende, met
zijn lichte, pittige hoekdelen
en zijn bezonken middendeel
kwam echter veel beter uit de
verf.
ionge Rus Boris Belkin als so
list. Dit lange symfonische
werk heeft twee langzame,
sombere delen, die door een
typisch Slavische weemoed
zijn gekleurd en twee moto
risch doorgaande snelle delen.
De violist droeg zijn partij op
een rustige, fraai zingende wij
ze. De dirigent kon samen met
de solist en het orkest vooral
in beide langzame delen een
goede sfeer opbouwen. In de
snelle delen kreeg de motori
sche lijn van de solist te wei
nig weerwerk van het orkest.
En dat is wel nodig wil men
deze muziek voldoende waar
deren.
BESIER
Faye Dunaway gescheiden
LONDEN Het vijfjarig huwelijk van actrice Faye Dunaway
met de modefotograaf Terry O'Neill is geëindigd in een echt
scheiding. De scheiding, die was aangevraagd door de 49-jarige
O'Neill, werd in zijn woonplaats Londen uitgesproken. Duna
way was niet bij de uitspraak aanwezig. De 45-jarige actrice, die
met de zoon van het paar, Liam, in de VS woont, werd in 1976
onderscheiden met een Oscar voor de beste actrice voor haar rol
in de film „Network".
LIONEL RICHIE VIJF KEER IN AHOT ROTTERDAM
99
LONDEN De bandre
corder doet het niet. Ter
wijl hysterie zich lang
zaam meester begint te
maken van assistenten, fo
tograaf en rood-aangelo-
pen verslaggever, sluipt
Lionel Richie stilletjes de
kamer uit om enkele mi
nuten later terug te ko
men met zijn eigen walk
man. „Joh, wat geeft dat
nou", zegt hij met een
stralende glimlach, „dat
gebeurde mij ook toen ik
een song probeerde te
schrijven met Michael
Jackson".
Richie, morgen en woensdag
in Ahoy', en daarna nog op 12,
13 en 14 april, is de vriende
lijkheid zelve. Zoals ook blijkt
uit zijn muziek. Ontroerend,
sentimenteel, maar goed in het
gehoor liggend. Onlangs werd
hij zelfs bekroond in Nashville
voor zijn country and western
achtige nummer Deep River
Woman - en dat is een unieke
prestatie voor een zwarte ar
tiest uit Alabama. Maar het
waarschijnlijk meest indruk
wekkende moment voor Lio
nel Richie was zijn grote door
braak met de hit All Night
Long, een mengeling van
Afrikaanse en Latijnse invloe
den die zó pakkend was dat de
mensen min of meer slaap
wandelend de platenwinkels
binnen stroomden. Het num
mer werd zelfs gebruikt voor
de finale van de Olympische
Spelen in Los Angeles.
Richie's gave om zo'n enorm
publiek voortdurend tevreden
te stellen is pas iets van de
delen, maar houdt een beetje
het midden tussen alles. Waar
op dan ook de voornaamste
kritiek zich richt. Richie: „Ja
renlang, zelfs in de Commodo
res-periode, bleven de mensen
maar aan me vragen of ik „in"
was. Ik zei dan altijd, er zit
verschil tussen in zijn en het
een tijdje blijven. Ik ben van
mening dat als iemand in is,
het betekent dat iemand het
deze week, deze maand of met
dit album helemaal gemaakt
heeft, waarna je niets meer
hoort van die persoon. Ik
maak liever elpees die mensen
niet snel beu zijn en die ze jaar
na jaar blijven draaien, wat
mijn positie betreft in de jaren
tachtig, het is in om burgerlijk
te zijn".
Daarmee wil je zeggen dat je
burgerlijk bent
„Ik heb mijzelf altijd be
schouwd als iemand die met
zijn muziek op de rand balan
ceert van het conventionele",
beredeneert Richie. „Je moet
begrijpen dat de meeste songs
die ik schrijf verwoorden wat
de gemiddelde mens graag wil
horen. Mensen willen vaak
vrouwen willen vaak niets lie
ver horen dan de woorden „ik
hou van jou". Het kan me niet
schelen welke uitdrukking
daarvoor nu in de mode is, het
komt toch neer op „zeg me dat
je van me houdt
Verdiensten
Het onderwerp van zijn ver
diensten slaat Lionel liever
over, misschien omdat de som
men geld die binnenstromen
niet te overzien zijn („daar laat
ik me niet over uit"). Behen
dig weet Richie het gesprek
een andere richting op te stu
ren. „Ik ben al heel lang niet
Lionel Richie:...geen schanda
len...
dat je nergens beter dan juist
in Los Angeles kunt compone
ren. „Ik heb een huis in LA,
maar m'n huis in Alabama heb W1jze omgaan
ik ook nog steeds. Het feit dat
ik niet uitgeschreven raak en
dat ik me zo bewust ben van
de wereld komt misschien
in de tijd dat integratie al een
heel eind op weg was. Martin
Luther King, Andrew Young;
je zag ze dagelijks op de cam
pus van de universiteit. Het
was een fantastische tijd vol
groei en ontwikkeling".
Helemaal geen moeilijkheden
dus voor de vrome Lionel?
Geen racistische fanatici of ge
welddadige confrontaties? „Zo
dra je gaat reizen en die kleine
glazen koepel, dat mini-utopia
verlaat, dan kom je inderdaad
in contact met racisme en bots
je tegen de Ku Klux Klanners
op. Mijn reizen met de Com
modores maakten dat natuur
lijk wel duidelijk".
„Maar als je bent opgegroeid
in het Zuiden, merk je dat het
racisme zijn goede en zijn
kwade kanten heeft. Een
voordeel is dat je precies weet
wat je hebt aan de persoon te
genover je. Of hij mag je, óf hij
mag je niet en dan kun je
daarmee op overeenkomstige
Schandalen
Schandalen hoef je bij de vro-
doordat ik werkelijk met de me Lionel niet te zoeken. Of
mensen in deze wereld leef. wel? Richie: „Nou, ik heb eco-
Een voordeel van het wonen nomie gestudeerd, vreselijk
in het Zuiden, daarentegen, is saai dus. Het is niet zo dat ik
dat de mensen hier niet zo ge- nooit iets uitgeprobeerd heb,
fixeerd zijn op hoeveel je ver- maar ik heb geen verschrikke-
dient en hoe beroemd je bent".
Richie is nu een kosmopoliti-
lijke drugsverhalen te melden,
de doodeenvoudige reden
sche reuzenster, een inwoner dat ik me dat financieel niet
van de showbiz-wereld. Maar kon veroorloven. In de jaren
hoe was dat nu om zwart te zestig was weed helemaal in.
zijn en op te groeien in Alaba- Op een dag biedt een vent me
ma? cocaine aan. Ik zeg, welja, laat
„In mijn jonge jaren kwam de ik het eens proberen. Zegt-ie:
Burgerrechten beweging al op- „OK, dat kost je dan 600 dol-
zetten. Het oude Zuiden, zoals lar". En zo eindigde mijn
men daarover spreekt, ken ik drugsavontuur; ik kon het niet
dus eigenlijk niet. Je zou mijn betalen".
laatste jaren. De muziek die hij meer in LA geweest", ant-
nu maakt is niet direct in te woordt hij op mijn suggestie
pa en ma er eens naar moeten
vragen, die hebben alles mee
gemaakt. Maar ik groeide op
ADAM SWEETING
Copyright The Guardian
heeft weggelaten, voldoet de
aanwezigheid van zwager
Henk, neef Vincent en ver
loofde Otto. Zij dienen als aan
gevers om het innerlijk van
Eline te openbaren. Carline
Brouwer wéét de kwetsbaar
heid van het personage fraai
gestalte te geven, al kost het
haar moeite de toon goed vast
te houden. Toch komt het ka
rakter van Eline Vere, zoals
bedoeld in deze regie, helder
naar voren. De gedachten van
Vere worden door Brouwer fel
en helder uitgesproken. In di
alogen klinkt haar stem, of zij
een slag om de arm houdt.
Het sobere decor draagt bij tot
de verinnerlijking van de
roerselen van de hoofdper
soon. Vooral het moment
waarop Eline Vere na de ver
breking van haar woord aan
Otto en na het vertrek van
neef Vincent zegt op reis te
gaan, is aangrijpend, schril in
alle kaalte. De spanning komt
dan tot een climax; de rest van
de voorstelling kabbelt voort
tot Eline's dood.
Ik vraag mij af, of deze ver
dienstelijke voorstelling naast
de roman van Couperus be
staansrecht heeft. Hoewel het
regieconcept van „Eline" inte
ressant is, lijkt de rijkdom van
het boek tekort gedaan. De
toegevoegde muziek, voor een
deel live uitgevoerd door gita
rist Jan Pieter Koch en mezzo
sopraan Inez Hafkamp, is nog
al hard. Ook dat doet af aan de
subtiele literatuur van de
schrijver.
PETER SNEL
Voor een uitgeb
agenda, ook voor dr—
mende dagen, raad,
men „UIT", de gratify
kelijkse bijlage van
krant.
BnniimwIC
ALPHEN AAN DEN RIJNrestg
ROCINEMA I (Van Boeti mi;
straat 6. tel. 01720-2080^ Ja.
(12); 18.45. 21.30. wo. ook'r
EUROCINEMA II: Flodd. aar
18.30, 21.15. wo. 13.30. .om
ROCINEMA III: Dutch trefc er
wo. 13.45. Blonde Dolly vet
18.30, 21.15. EUROCl|ha-
IV: No morcy (12); 18.30,1^*1
De speurneuzen (al); wo. p11Q
LEIDEN LUXOR (Statióvaf
19. tel. 071-121239); No Eaah
(12); 19.00, 21.15. De spei^e
zen (al); wo. 14.30. Li;p n
STUDIO (Steenstraat 3r„-
124130): Iris (12); Childrs X?
lesser god (al);. A Room i 27-
view (16); Crocodile D
(al); Flodder (al); 14.30,
21.15. TRIANON (Bret
31. tel. 123875): Dutch ti
wo. 14.30. Fields ol hoi
14.30, 19.00, 21.15.
14.30. REX (Haarlemmi
52. tel. 071-125414);
Idol (18); 18.30, 21.15.
NOORDWIJK
(Pr. Bernharc
01719-12800): Blonde Dol
ma. di. 21.15. Ruthless
(al); ma. dl. 19.00.
KATWIJK CITY THEAt
(Badstraat 30. tel. 01718-7i
Blonde Dolly (12); wo. i
19.00. 21.15. ma. dl.
21.15.# CITY THEATER III
der (al); tijden zie City I.
THEATER III: Attack Fo
(12); tijden zie City I.
THEATER IV: Evil dead
den zie City I wo.
14.45). Circus op stelti
wo. 14.45.
nef J.
6, 1
VOORSCHOTEN GREEt
(tel. 01717-4354): De ai
(al); ma. t/m wo. 20.15.
zo. 15.45.
KINDERVOORSTELLING Izij
WASSENAAR ASTRA
01751-13269): Fantasia
14.00. ma. di. wo. 20.00. pj-j
KINDERVOORSTELLING M
Fantasia; wo. 14.00. ZO€
DEN HAAG# ASTA 1 (SpQa1
tel. 463500): The fourth fV
col (16); 14.00. 19.00, &Stl
ASTA 2: Crocodile D,n
(al); 14.00. 18.45, 21.15.
3: Peggy Sue got marrit"
19.00, 21.30. BABYLIee:
(Winkelcentrum Babylonlit,
471656): Children of a Ul<
God (al); 14.00, 18.45, ZOt
BABYLON 2: Blonde
(16); 14.00, 19.00, 21.30. r
BYLON 3: The fly (al); e
18.45. 21.15. CINEAC ye]
of honor (12); 18.45. 21.30111
di. ook 14.00. EUROCIi
(Leyweg 910, tel. 667066
(12); wo. 19.00, 21.30.
dagen 16.00, 20.00. Ml—
POLE 1 (Carneglelaan_
456756): Iris (12); 14.00, f
21.30. METROPOLE 2:
midnight (al); 14.00,
21.30. METROPOLE
room with a view (16); l
18.45, 21.30. METROPlI
The colour of money (al);|
18.45, 21.30. METROPlI
De aanslag (al); 20.30. i
ook 14.00. ODEON 1 «N
gracht 13, tel. 462400): FT
(al); 13.45, 18.45, 21.30.
ON 2: Heartbreak ridg»
18.45, 21.30. ma. di. ookï I
ODEON 3: Night o(e
creeps (16); 13.45, 18.45, .er(
ODEON 4: Back to echo
13.45, 18.45, 21.30. LE I
1(Kettingstraat 12b, tel. 69rei
Night dreams (18); v.a. m
LE PARIS 2: Dixie Rayrifi
v.a. 12.15. PARIS 3:LP
friends (18); v.a. ur,
HAAGS FILMHUIS (Demee
56, tel. 459900): Zaal 1: Do
law; 19.30, 21.45. Zaal 2:
cento.I; 18.45. Noveceri h<
,arW
n
p|"
1.
22.00. ma. 19.30, 21
16.00. Calamity Jane; ma'
died with their boots
Fort Apache; wo.
KINDERVOORSTELLING!
ASTA 3: Labyrinth;
CINEAC 2: De speui
wo. 14.00. EURO Clt
Pinkeltje; wo. 14.00. Mi
POLE 5: Repelsteeltje;
14.00. ODEON 2: Dutch
wo. 13.45. HAAGS FILM
Kuifje en het haaienmet
14.30.
irni
Kanshebbers
De twee grootste kanshebbers voor de Oscar voor de besC^
Amerikaanse film bij elkaar aan de vooravond van de uitë
Fons Rademakers (links), regisseur van „De Aanslag", er
Jacques Beineix, regisseur van „Betty Blue". Vanavond r
de leden van de Academy of Motion Arts and Pictures hif=
bekend. Duimen dus.