Muziektheater start met een glansrijke Falstaff Bioscoop moet zich richten op doelgroepen Rob de Nijs in het gelijk gesteld Feestje James Conlon gaat Keulse Opera leiden Met Schubert seizoen feestelijk geopend ANS VONK OPENDE NIEUW MUZIEKSEIZOEN Haagsch Theater speelt ontspoorde reünie voor Dean België dreigt Magritte-collectie te verliezen Dagbladen zoeken nieuwe formule •KUNST £oidóc6ou4a/nt DONDERDAG 25 SEPTEMBER 1986 PAGINA UTRECHT De schlagerzanger Danny Christian en zijn agent Harry Thomas moeten zich op straffe van een dwangsom van 25.000 gulden per overtreding onthouden van uitlatingen over zanger Rob de Nijs. Het tweetal moet bovendien zijn uitspraken rectifice ren dat De Nijs tegen het leger is en „dus" geen bood schap zou hebben aan een mogelijk nieuwe vervol ging van joden en homosexuele mensen bij een vol gende bezetting, zo heeft de president van de recht bank in Utrecht vandaag bepaald. Het tweetal moet bladen die er over publiceerden meedelen dat De Nijs zich nooit in bovengenoemde wijze heeft uitgelaten. Het niet plaatsen van de rectificatie komt Christian en Thomas op een boete van 50.000 gulden te staan. Geen eerste prijs op Liszt-concours BOEDAPEST De jury op het internationale Liszt-concours van Boedapest heeft geen eerste prijs toegekend. De tweede prijs op de dinsdagavond gespeelde finale is toegekend aan de Hongaarse pia nist Karoly Mocsari en de derde prijs aan Dmitri Ratzer van de Sovjetunie. De vierde prijs wordt gedeeld door de Rus Vladimir Sja- kin en de Hongaar Csaba Kiraly. De finale was gehaald door acht van de 42 kandidaten. De jury was samengesteld uit deskundigen uit oost en west. Dit jaar worden de 175ste verjaardag van de ge boorte van Franz Liszt en de 100ste van zijn dood herdacht. De sterren uit de Amerikaanse „soap opera" Dynasty had den gisteren een feestje te vieren. Joan Collins, John Forsythe en Linda Evans herdachten tij dens een echte gla- mourbijeenkomst dat er inmiddels 150 afle veringen vol diep menselijk leed. naij ver en buitenechtelij ke verhoudingen over het scherm trokken, zonder dat het grote tie. Omroeporganisa- binnenkort zijn uit- kijkerspubliek heeft tie Veronica kan er zendingen van de afgehaakt. Inderdaad ook geen genoeg van Amerikaanse serie, een grootse presta- krijgen: die hervat EO-kwismaster Rob van der Spek tijdelijk aan de kant gezet HILVERSUM Er zijn problemen gerezen tussen kwismaster Rob van der Spek en de Evangelische Omroep. Hij is voor enige maanden op non-actief gesteld. Hij zou zelf ook voor een rustpe riode hebben gekozen. Dit naar verluidt in verband met huwe lijksmoeilijkheden. Desgevraagd deelde de Evangelische Om roep mee geen informatie te verstrekken over de persoonlijke situaties van haar medewerkers. Rob van der Spek staat gepro grammeerd voor 30 oktober voor zijn vaste kwis „Spelregel". Hij zou daarvoor op 25 oktober in de studio moeten verschijnen, maar op zijn komst wordt op dit moment geen prijs gesteld, zo heeft men hem laten weten. Naar verluidt zou hierover bij het EO-personeel enige onrust zijn ontstaan. De EO-programmalei- ding weet nog niet hoe op 30 oktober zal worden voorzien in het gat in de programmering, dat ontstaat door het uitvallen van deze kwis. Er valt nog geen antwoord te geven op de vraag of er beroep zal worden gedaan op een vervangende presentator of dat men een geheel ander programma zal uitzenden. ROTTERDAM/KEULEN De Ameri kaan James Conlon, chef-dirigent van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, is aangesteld als eerste-dirigent van de Keulse Opera. Hij zal daar met ingang van het seizoen 1989/1990 gedurende vier jaar de leiding op zich nemen. Vol gens Opera woord voerder Peter Kothes is Conlon een van de belangrijkste diri genten van zijn generatie. De aanstelling van de 36-jarige Conlon in Keulen hoeft niet per se te betekenen dat er een eind komt aan zijn chef-dirigentschap in Rotterdam. Zowel het bestuur en de directie van het Rotter damse orkest als Conlon zelf zijn ervan overtuigd dat de dirigent zijn werkzaamheden in Rotterdam kan voortzetten. Over de „door alle partijen wenselijk geachte" verlenging van Conlon's huidige verbintenis in Rotterdam zijn overigens nog onderhan delingen gaande. Die verbintenis loopt tot 1 september 1988. Conlon volgt in Keulen de Brit Sir John Pritchard op, die de Keulse Opera sedert 1978 aanvoerde. Pritchard, die 65 jaar is, vertrekt op eigen verzoek, maar hij zal tot 1993 gastdirigent blij ven. Conlon maakte in 1974 zijn debuut met het New York Phil harmonic Orchestra. Verder heeft hij opera-uitvoeringen op zijn naam staan in de Newyorkse Metropolitan, Covent Garden in Londen en de Opera van Parijs. Sinds 1983 is hij muzikaal leider van het Rotterdams Philharmonisch Orkest Zelden was Theater Pepijn op een concertavond voller dan gister. Op het podium en in alle hoeken en gangpaden za ten de trouwe fans van Peter Hansen, organisator en ziel van de Zingende Zolder en van Max van Egmond, zanger van formaat. Peter Hansen memoreerde de langdurige en intensieve sa menwerking met de Vereni ging „De Vrienden van het Lied", sedert 1966. Dat hij uit „financieel technische" over wegingen geen vleugel had ge huurd en zich behielp met de piano van Pepijn, had een na deel: Veel glans heeft dit in strument echter niet meer, ze ker niet bij een dermate volle en dus klankabsorberende zaal. Als pianist heeft Peter zijn sporen in het muziekleven ruimschoots verdiend. Zijn spel sloot in het algemeen goed aan bij de stijl van van Eg- mond, ookal waren er wel eens missers. Zo ruiste zijn beekje bij „Liebesbotschaft" wel erg onrustig en was het water ook enigszins verontrei nigd. Van Egmond had geko zen voor de drie,, Gesange des Harfners" en de hele „Schwa- nengesang-cyclus". Na Schu berts dood gaf diens uitgever de 7 Schwanengesanglieder op teksten van Rellstab uit samen met 6 liederen op teksten van Heine en eén van Seidl. De sfeer is overwegend droevig, hoewel er ook tere liefdeslied jes als „Standchen" of „Das Fi- schermadchen" tussendoor ge vlochten ziin. Van Egmond is met zijn gecul tiveerde stijl in dictie en zang, introvert en in fijne nuances zingend, een ideale vertolker voor deze licht romantische droefenis. Daar waar grote blijdschap moet doorbreken heeft zijn stem in het hoge for te niet meer die glans die men zich daar zou kunnen wensen. Daar staat tegenover dat er in de laagte een dimensie bij is gekomen die hem als bariton dicht in de buurt van een bas brengt. BESIER Première van de lyrische komedie „Falstaff" van Verdi door de Neder landse Opera onder muzikale lei ding van Hans Vonk en met begelei ding door het Residentie Orkest in het nieuwe Muziektheater te Am- AMSTERDAM Het eerste applaus in het nieuwe seizoen in het schitterende Muziekthe- len op de planken gebracht. Een ieder die deze moeilijke, veeleisende opera kent moet zich afgevraagd hebben of dit nu juist een werk is om een operahuis mee te starten. In feite de nieuwe start van de Opera Stichting. „Ja", zegt Jan Vlijmen als antwoord op kunstenaars, geïnspireerd door taak om het seizoen in dit the- Shakespeare, hebben in een ater te starten werd glansrijk twee-eenheid een virtuoos verricht. werk tot stand gebracht. Een Maar er was meer dan dat, or- werk waarin de slechte kerel kestbak en podium werkten Falstaff, die op een amusante perfect samen. Regisseur Liviu wijze gemene streken uithaalt, Ciulei heeft de essentie van ater was voor Hans de Roo, de die vraag, „het operagezel- zijn verdiende straf niet ont loopt. Het is een opera gewor- het gezamenlijk werk van Shakespeare. Boito en Verdi intendant van de Nederlandse Opera die deze maand na vijf tien jaar afscheid neemt. Hij werd toegesproken door zijn opvolger Jan van Vlijmen die hem veel lof toezwaaide, een eerbetoon dat door het staande publiek met applaus werd on derstreept. Een Holland Festival-opvoe ring van de lyrische komedie Falstaff van Verdi was in 1972 één van de eerste muzikale da den van De Roo. Nadien is het werk door de Nederlandse Opera Stichting meerdere ma- schap kan zijn identiteit met één slag kenbaar maken, het kan het visitekaartje van de artistieke leiding zijn en het is tevens een testcase voor de Tachtig jaar Het moge tachtig jaar geduurd hebben eer Amsterdam een operahuis kreeg, tachtig jaren telde ook Verdi toen hij Fal staff componeerde. Een com media lirica op een meesterlij ke tekst van Boito en beide den vol wijsheden en ironie, voortreffelijke benaderd, de vol spitse humor, lichtvoetig decors voldeden niet alleen is meer dan geslaagd. Als deze Operakoor was op niveau. opmaat een voorbode is voor kortom de solisten werden in de toekomst van de Neder- de artistieke watten gelegd, zij landse Opera Stichting, dan konden optimaal hun presta- ziet die toekomst er meer dan ties verrichten. rooskleurig uit. Hans Vonk toonde zich de operadirigent bij uitstek, hij heeft zowel de Solisten lichte toets als de dramatische kenmerken schitterend belicht De vocalisten in deze opvoe- en hij heeft het Residentie Or- ring zouden in één adem ge- kest boven zich zelf uitgetild, noemd kunnen worden, er wa- Prachtig heeft het Haagse en- ren geen uitschieters naar bo- semble gewerkt, de eervolle ven of naar beneden. Timothy Noble zal zich als Falstaff op een kleiner podium meer op zijn gemak voelen maar weer de Zich uitstekend. Dat podi um werd niet altijd optimaal benut maar leverde wel juwe len van momenten als „ieder een" op het podium was. Ruth Ann Swenson was een Nan- nette om te zoenen en Frank Lopardo deed dat veelvuldig en zong daarbij innemend. De dames Alice (Ashley Putnam), Meg (Anne Howells) en Mrs. Quickly (Nucci Condo) deden niet voor elkaar onder, ook vocaal niet. John Bröcheler als Foi-d wist zijn keuze ten volle waar te maken en dat mag ook gezegd worden van de overige rollen. Voor wie Muziektheater en Falstaff alsnog wil bewonde ren: de opera wordt op 1, 4, 7, 10, 12 en 15 oktober nogmaals opgevoerd. ADRIAAN HAGER De reünie uit „Kom terug Jimmy Dean, kom terug". BRUSSEL De Belgische mi nister van financiën. Mark Eyskens, stelt pogingen in het werk om het werk van de Bel gische surrealist René Magritte in het land te houden. In re cente krantenartikelen heeft gestaan dat een groot deel van het werk van Magritte moet worden verkocht om de suc cessierechten op te brengen die betaald moeten worden na de dood van de weduwe van de schilder. Georgette, in fe bruari van dit jaar. Mevrouw Magritte vermaakte 15 schilderijen aan Belgische musea in Brussel en Charleroi en aan het Beaubourg in Pa rijs, maar de plaatselijke kunstwereld heeft de vrees uitgesproken dat het grootste deel van de nalatenschap -- waarover zij geen uitsluitsel gaf bij veiling naar het bui tenland gaat. omdat de Belgi sche rijksmusea geen geld heb ben. Een woordvoerder van minis ter Eyskens zei dat deze de op richting van een speciaal fonds zou voorstellen om het werk van de kunstenaar te verwer ven en Belgische firma's belas tingfaciliteiten te verlenen voor het storten van bijdragen in het fonds. Binnen afzienbare tijd wordt in België een wet van kracht die burgers die kunst erven, in staat stelt de successierechten met kunst te betalen. Maar die wet is er nu nog niet en de er- ven-Magritte in de regio Char leroi hebben er niets aan. Kunstexperts weten niet hoe veel werken van René Magrit te in 1967 op 69-jarige leef tijd in Brussel overleden en brieven van o.a. de dichters Paul Eluard en André Breton, nog in het bezit van de familie zijn. Een aantal Magrittes is al op de internationale kunstmarkt terechtgekomen. De hoogste prijs werd in december 1984 bij Sotheby's in Londen gebo den voor „La Corde Sensible": 320.000 pond sterling. Haagsch Theater brengt „Kom terug Jimmy Dean, kom terug" van Ed Graczyk. Vertaling: Helen Hedy Pa- vias. Regie en toneelbeeld: René van Asten. Met: o.a. Elfï de Mey, Ro- sana van der Wagt, Gaby Witteveen en Celia van den Boogert. Theater aan de Haven, woensdag 24 septem ber, herhalingen t/m 27 september. „Kom terug Jimmy Dean, kom terug" heeft oorspronke lijk de onmogelijke ^itel „Come Back to the 5 Dime, Jimmy Dean, Jimmy Dean", waarbij wij onmiddellijk den ken aan de acteur die met pakweg vier films legenda risch is geworden. Dat heeft uiteraard te maken gehad met zijn spoedige dood door een noodlottige aanrijding van zijn Porsche met een vuilniswagen. Het heeft jarenlang een kwij nende schare fan§ op de been gehouden. Zo ook in McCarthy, Texas, waar in „Kom terug Jimmy Dean, kom terug" op de ver jaar- of sterfdag van het idool, jaren later, vijf discipelen van Dean bijeenkomen in Juanita's kleine bazaar. Misschien is het nog wel de enige herdenkings reünie en met recht: Mona is niet alleen figurante geweest in een van Deans belangrijke films, „Giant", maar heeft ook het enige kind van Dean ter wereld gebracht. Zegt zij. Zij is overbezorgd. Haar zoon Jim my kan immers niet goed mee, hem zou wel eens iets kunnen overkomen. De reünie staat niet onder een al te plezierig gesternte. Het is tijd voor ont boezemingen, die op zijn minst pijnlijk zijn. Sissy, Joanne, Stella-May en Edna-Louise zeggen elkaar en Mona uitein delijk flink de waarheid. De gezellige rommelwinkel, waar het stuk speelt, biedt plaats voor pittig acteerwerk. De vonken moeten er wel af springen. wil zo'n praatstuk interessant zijn. Gezegd moet worden dat regisseur René van Asten met Robert Alt mans Broadway-produktie of film in zijn achterhoofd erg zijn best heeft gedaan. Celia van den Boogert, Rosana van der Wagt, Gaby Witteveen en Elisabeth Versluys beschikken net alsbijvoorbeeld Elfi de Mey en Marijke Jaburg over een forse inzet. Het levert een aardig stuk op. waar de ver rassingen in het plot goed geti med worden gedoseerd. Een minnetje vond ik de accenten in deze volkstoneel-achtige re gie. Als allen uit hetzelfde dorpje kwamen, zou niet de een plat Haags en de ander Amsterdams moeten klinken. PETER SNEL TWAALF PROCENT LEEST NOOIT EEN KRANT: AMERSFOORT Adverteer ders kiezen in toenemende mate een andere methode dan de krant om hun produkten te promoten en een groeiend aantal mensen leest nooit of zelden een dagblad. Deze gege vens presenteerde dr. J. van Neerven, directeur van het Centraal Bureau voor Couran tenpubliciteit (Cebuco), giste ren op een symposium in Amersfoort. Bijna driehonderd journalisten, uitgevers en mar- keting-deskundigen waren daar bijeengekomen om van gedachten te wisselen over het thema „dagbladjournalistiek en marketing". Aan de hand van cijfers toon de Van Neerven aan, dat de positie van de dagbladen in ons land met recht zorgelijk genoemd mag worden. Wat het aantal abonnementen be treft. zitten de kranten mo menteel net iets boven het ni veau van 1973. Daartegenover staat, dat in 1973 ruim 89 pro cent van de Nederlandse be volking via een dagblad werd bereikt, terwijl dat in 1985 was teruggelopen tot 72 procent. Las in 1979 zes procent van de Nederlandse bevolking nooit een dagblad, in 1984 is dat ver dubbeld: 12 procent van de Nederlandse bevolking neemt nimmer kennis van de inhoud van een krant. Met name jon- feren, eenpersoonshuishou- ens, onvolledige gezinnen, 65-plussers en 25- tot 34-jari- gen behoren tot deze categorie. Van de laatste groep leest ruim een derde nooit een dag blad. Tegelijkertijd blijkt dat veel adverteerders het dagblad overslaan als medium om de consument te benaderen. Van Neerven wees erop, dat het to tale reclamebudget in Neder land de afgelopen jaren met 30 procent is gestegen, maar dat de dagbladen daarvan voor slechts een klein deel (13 pro cent) konden profiteren. De zogenaamde direct mail het zelf laten maken en versprei den van folders wordt mo menteel door de adverteerder 50 procent meer gehanteerd dan in 1978. Televisie De televisie heeft een belang rijke taak van de dagbladen overgenomen. Alleen voor het sociaal-economische en het agrarische nieuws is de consu ment sneller geneigd naar de krant te grijpen dan de televi sie aan te zetten. Voor al het andere nieuws, sport, politiek, binnen- en buitenland, is de televisie belangrijker dan de krant. Ook de hoogte van het abonnementsgeld, het kenne lijk te weinig tijd hebben en het stellen van hogere eisen aan het produkt krant, zijn, volgens de Cebuco-directeur, oorzaken van de drastische te rugloop. Drs. L. de Vries, di recteur van het instituut voor sociale communicatie te Am sterdam, stelde dat de meeste krantenuitgevers de toon van de adverteerder niet gevonden hebben. Er wordt te weinig commercieel meegedacht. Ook de redactie heeft het in de ogen van de adverteerder ge daan. Zij is arrogant, pedant en is niet in voor commerciële wensen. PERSONEEL KRUGT CURSUS „OMGAAN MET PUBLIEK" UTRECHT De Nederlandse bioscopen zouden zich meer moeten richten op bepaalde doelgroepen. De ene bioscoop zou meer aandacht moeten be steden aan de bezoeker die van een chiquere entourage en betere service houdt, de ander aan de regelmatige filmganger die niet om zitcomfort geeft, maar wel om redelijk betaal bare toegangsbewijzen. Dat is één van de belangrijkste aanbevelingen uit een onder zoek naar het bioscoopbezoek- Het werd uitgevoerd in het kader van een vorig jaar be gonnen herstructureringspro ject in de bioscoopwereld. De uitkomsten werden gisteren in Utrecht gepresenteerd door de opdrachtgever, de Nederland se Bond van Bioscoop- en Filmondernemingen. Doel van het onderzoek was een beeld te krijgen van de mensen die het bioscoopbedrijf kan benaderen om hen vaker naar de film te doen gaan. Daarbij is alleen gekeken naar de veertig procent van de be volking die nu ook nog wel eens in de bioscoop komt. De onderzoekers hebben juist voor deze groep gekozen om dat het volgens hen „makkelij ker is een kar die moeilijk loopt een extra zetje te geven, dan één die stilstaat in bewe ging te krijgen". Gebleken is dat er vier groe pen bezoekers zijn: de mensen die de bioscoop als een avond je-uit beschouwen, jongeren die vooral op de prijs lenen, mensen die wel vaker willen gaan maar dit niet doen en de filmhuisliefhebbers, die vooral „culturele" films willen zien. Iedere groep heeft zijn eigen eisen, redenen en voorkeuren voor het bezoek aan een bio scoop. Op die gegevens zou een bepaald bioscooptype ge baseerd moeten worden, me nen de onderzoekers. Over de groep waarop de indi viduele bioscopen zich zullen richten, moeten de bioscopen onderling overleggen, meent de bond. Een eerste aanzet daartoe is deze week gezet. Ook wordt bekeken of een sy steem kan worden opgezet - vergelijkbaar met restaurants waarmee aan de buitenkant van de bioscoop wordt aange geven om welk type bioscoop het gaat. Verder zal in de toe komst een cursus „omgaan met publiek" voor het bios cooppersoneel worden gege ven. Bovendien zal een dezer we ken een onderzoek naar de in vloed van de prijs van het bioscoopkaartje op het filmbe zoek worden afgerond. De re sultaten hiervan zullen ook door de bioscopen gebruikt worden voor het aantrekken van bepaalde groepen bezoe kers. Het uitwerken van de aanbe velingen in het rapport zal nog enige tijd in beslag nemen, maar volgens de bioscoopbond zullen ze de komende twaalf maanden duidelijk merkbaar worden voor het publiek. Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko- 'l mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. ALPHEN AAN DEN RIJN EU- M 10CINEMA I fVan Boetzelaer. nl •traat 6. tel. 01720-20800): Tl* p| jolor ourole (161: ?0 OO 7a 70 n -olor purple (16); 20.00. za. wo. ook 13.30. EUROCINEMA II: De karate kid II (al); 18.30, 'r 21.00. za. zo. wo ook 13.45 ra EUROCINEMA III: Poltergeiit H (16); 18.45. 21.15. EUROCINEMA IV: Under Ihe cherry moon (al) 18.45. 21.15. Op hoop van gen (al); za. zo. wo. 14.00. 24.00 EUROCI NEMA II: The karate kid II (16) za. 24.00 EUROCINEMA llh Poltergeist II (18); za. 24.00 EUROCINEMA IV: Vanessa (18); za. 24.00 KINDERVOORSTELLINGEN EUROCINEMA IV: Donald Ducks tekenfilm grabbelton (al); za. zo. 14.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Silkwood (al); do. vr 19.00. 21.30 Falling in love (al); za. zo. 14.30, 19.00, 21.15. Sophie's choice (al); ma. t/m wo. 20.00. LIDO en STU- DIO (Steenstraat 124130): El amor brujo (al); 19.00, 21.15. do vr. ma di. ook 14.30. Big trouble in little China (12); Top gun (al); Hanna and et her sisters (al); 14.30, 19.00, 21.15. The color purple (al); 20.00. zo. ook 14.45. TRIA NON (Breestraat 31. tel. 123875): Nummer vijf leeft (16) 14.30, 19.00. 21.15 zo. 14.15, 16.30, 19.00, 21.15. RE) (Haarlemmerstraat 52. tel. 071 125414); Private schoolgirls (16); 14.30. 19.00, 21.15. KINDERVOORSTELLINGEN LIDO: Donald Ducks verjaar dagspartijtje (al); za. zo. wo. 14.30. NACHTVOORSTELLINGEN REX: Jonge meisjes die de liefde leren (18): vr. za. 23.30 NOORDWIJK LIDO THEATER J (Pr Bernhardstraat 56. tel. 01719-12800): Runaway train (16) vr za. ma. di. 21.15. zo. 15.00. Out of Africa (al); vr. ma di. 21.15. zo. 20.15. KATWIJK CITY THEATER llei (Badstraat 30. tel. 01718-74075) Highlander (al); do. vr. za. zo. wo. 14.45. 19 00. 21.15 ma. di. alleen 19.00, 21.15. CITY THE ATER II: Police academy III (16) tijden zie City I. e CITY THEA- TER III en IV: Out of Africa (al). 20.00. Cobra (16); 21.15. do. v zo. wo. ook 14.45. Op hoop vi zegen (al); 19.00. do. vr. za. zo. wo. ook 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Police acade my III (al); do. 14.00. ma. di. wo. 20.15. Out of Africa (al); do. t/m zo. 21.15. The coca cola kid (16); za. zo. wo. 14 00 KINDERVOORSTELLING Het grote Ewok-avontuur; zo. wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA (telioi 01751-13269): Daryl (al); do. t/nf zo. 20.00. The lightship (16);_ ma. t/m wo. 20.00. (al); 14.00. 20.00. ASTA 2|R (Spui 27. tel. 463500): Top gur\ (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 18.45. 21.30. ASTA 3: De karate kid, (al); 14.00. 19.00. 21.30. zo, 13.30. 16.00. 19.00, 21.30. BABYLON 1 (naast Centraal Station, tel. 471656): El amor Brujo (al); 14.00. 19.00, 21.15. zo. 13.30. 15.45, 19 00, 21.15. BABYLON 2: Big trouble in little China (12); 14.00. 19.00. 21.15. zo. 13.15. 15.30. 19.00. 21.15. BABYLON 3: Out of Af rica (al); 20.15. do. 14.00. CINEAC 1 (Buitenhol 20. tel. 630637): A nightmare on Elmstreet (16); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. CINEAC 2 Poltergeist II (16). 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45, 21 30. CI NEAC 3: De nacht draagt jarre telles (16); 18.45. 21.30. do. vr. ma. di. 14 00. EUROCINEMA (Leyweg 910, tel. 667066): Police academy III (al); za. wo. 19.00. 21.30. zo. 16.30. 19.00. 21.30. overige dag. 14.00, 19.00. 21.30. METROPOLE 1 (Carnegielaan, tel. 456756): Hannah and her sisters (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 2: De wissel wachter (12); 14.00, 18,45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 3: De kkkkomediant (al); 14.00. 18.45; 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.49, 21.30. e METROPOLE 4: Op hoop van zegen (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. METROPOLE 5: 9% weeks (16) 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. ODEON 1 (Herengracht 13. tel. 462400): Haunted ho neymoon (al); 13.45. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: The money pit (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 3: Revolution (al);' 13.45. 18.45, 21.30. zo. 13,15,i 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 4: The secrets of love (16); 13.45, 18.30. zo. 13.15. 18.45. 21.30. LE PARIS 1 (Kettingstraat 12b, tel. 656402): Playing with fire (18); 12.00 tot 22.30. zo. v a. 13.30. LE PARIS 3: The co meback of Marilyn (18); 12.30 tot 23.00. zo. v.a. 14.00. HAAGS FILMHUIS (Denneweg 56. tel. 459900): Zaal 1: Sarabs hakobune; 19.15. The sacrifice; 21.15. Ludwig; zo.14.30. Zaal 2: Letter to Brezhnev; 19.30, 21.45. Lezing-, Hoog haogr, di. 20.00. Zaal 3: dagelijks 19.30, 21.45. Een ochtend in zes wo ken; do. Vidas secas; vr. Mama Roma; za. A bout de souffle; zo. I'Eau a la bouche; ma. Het mes in het water; di. La herencia; NACHTVOORSTELLINGEN: CINEAC 1: F/X, murder by H- lussion (16). za. 00.15. CINE- - AC II: Poltergeist II (16); za |T 00.15. CINEAC III: De nacht draagt jarretelles (16); za. 00.15. EUROCINEMA: Sexfeestjes 6.5C (18); vr. za. 24.02. KINDERVOORSTELLINGEN: F"1* BABYLON 2: De troetelbeer tjes; za. wo. 14.00. zo. 13.30, 15.45. CINEAC 3: ter; za. wo. 14.00. zo. 13.15,6 31 16.00. e EURO CINEMA: )0( Sneeuwwitje en de zeven dwer gen; za. zo. wo. 14.00. R 12!

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 18