The Ramblers: niet kapot te krijgen Amsterdam wil eigen foto-archief SaidoaOowuwt ZESTIGJARIG BESTAAN OP GEPASTE WIJZE GEVIERD Boy George niet langer verslaafd aan drugs Auteur Stanley Ellin dood Orgel Waalse Kerk kreeg weinig toon Jazz-pianist Teddy Wilson overleden Prince geeft extra concert 4 KUNST ZATERDAG 2 AUGUSTUS 1986 PAGINA 13 VASTE AVONDEN UIT? De Haagse Comedie laat u niet meer los! En u zit zeker op uw vaste plaats. Bel nu 070-652930 voor een gratis abonnementsfolder 1986/87. i HAAGSE COMEDIE Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA l (Van Boetzelaer- straat 6. tel. 01720-20800): Poli ce Academy III (al); 14.00, 18.30, 21.00. EUROCINEMA II: Hol Resort (16); 18.30, 21.00. EUROCINEMA III: Jewel of the Nile (al); 13.45. 18.45, 21.15. EUROCINEMA IV: Cobra (16); 13.45, 18.45, 21.15. NACHTVOORSTELLINGEN EUROCINEMA I: Adverteren doet begeren (16); za. 24.00. EUROCINEMA II: Debby does palace (18); za. 24.00. EURO CINEMA III: Erotic Radio (18); za. 24.00. EUROCINEMA IV: Cobra (18); za. 24.00. KINDERVOORSTELLINGEN EUROCINEMA IV: Peter Pan; 14.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Police Aca demy III (al); 14.30, 19.00, 21.15. LIOO en STUDIO (Steenstraat 39. tel. 124130): Top Gun (al); Cobra (16); Karate Kid II (al); The jewel of the Nile (al); 14.30, 19.00 en 21.15; Out of Africa (al) 20.00; E.T. (al) 14.30. TRIA NON (Breestraat 31, tel. 123875): Emanuelle IV (16); 14.30. 19.00, 21.15. zo. 14.15, 16.30. 19.00, 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52. tel. 071- 125414); Great Sexpetations (16); 14.30, 19.00. 21.15. NACHTVOORSTELLINGEN REX: A girls best friend (18); vr. za. 23.30. NOORDWIJK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56, tel. 01719-12800): Brewster's Mil lions (16); vr. za. ma. di. 19.00, zo. 15.00. Schimansky Zahn um Zahn (16); vr. ma. di. 21.15, zo. 20.15. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Delta Force (16); 14.45, 19.00, 21.15. CITY THEATER II: Iron Eagle (12); tijden zie City I. CITY THEATER III: Teen Wolf (16); tijden zie City I. CITY THEATER IV: Pikant gevrij in de Alpenwei (16); 19.00, 21.15. KINDERVOORSTELLINGEN LIDO: Troetelbeertjes; vr. za. di. wo. 15.00. CITY: Troetel beertjes; 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel 01717-4354) Brewsters millions (12). do. t/m di. 19.00. Falling in love (al); do. t/m di. 21.15. WASSENAAR ASTRA (tel. 01751-13269): Never say never again (12); do. t/m zo. 20.00. Dance with a stranger (12); ma. t/m wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING Savanna smile; za. zo. wo. 14.00. ZOETERMEERPROMENADE 1, 2. 3: COBRA (al); wo., do. 20.00. vr. t/m di. 19.00, 21.30. za. ook 24.00. Police academy 3 (12); do., wo. 20.00. vr. t/m di. 19.00, 21.30. za. zo. wo. 14.00. E.T. (al) do., wo. 20.00. do. t/m wo. ook 14.00. National lampoons Euro pean vacation (al); vr. t/m di. 21.30. Peter Pan (al); do. t/m wo. 14.00. When a stranger calls (16); za. 24.00. DEN HAAG* ASTA 1 (Spui 27. tel. 463500): Top gun (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00, 19.00, 21.30. ASTA 2 (Spui 27. tel. 463500): De karate kid deel II (al); 14.00. 18.45, 21.15. zo. 13 15, 15.45, 18.45. 21.15. ASTA 3: The juewel of the Nile (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00. 21.30. BABYLON 1 (naast Centraal Station, tel. 471656): Police aca demy 3 (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30. 15.45, 19.00, 21.30. BABYLON 2: Out of Africa (al); 20.15. BABYLON 3: Pretty in pink (al); 19.00, 21.30. CI NEAC 1 (Buitenhof 20, tel. 630637): Stallone is Cobra (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. CINEAC 2: Hell camp (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. CINEAC 3: Highlander (16); 18.45, 21.30. EUROCINE- MA (Leyweg 910, tel. 667066): Police academy III (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 14.00. 16.30, 19.00. 21.30. vr. za. 24.02. METROPOLE 1 (Carnegielaan, tel. 456756): The money pit (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. METRO- POLE 2: Sans toit ni loi (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METRO- POLE 3: Harem (16); 18.45, 21.30. METROPOLE 4: La his torie official (16); do. A cloc kwork orange; vr. Everything you always wanted to know about sex; za. Paris Texas; zo. Novecento I en II; ma. Witness; di. The Wall; wo. (alien 16); 14.00, 18.45. 21.30. zo. 13.15, 14.00. 18.45. 21.30. ma. 14.00, 20.00. METROPOLE 5: Short circuit (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 1 (Herengracht 13. tel. 462400): Stallone is Cobra (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: America 3000 (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 3: The hitcher (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 4: Gandhi (al); 13.45, 20.00. LE PARIS 1 (Ket tingstraat 12b, tel. 656402): Ero tische flatneurose (18) 12.00 tot 22.30. zo. v.a. 13.30. LE PA RIS 2: Orgie in New York (18); 12.15 tot 22.45. zo. v.a. 13.45. LE PARIS 3: Sextherapie (18); 12.30 tot 23.00. zo. v.a. 14.00. HAAGS FILMHUIS (Denneweg 56. tel. 459900): Zaal 1: Abel; 19.30, 21.45. Cool hand Luke; za. 23.30. Zaal 2: Ginger A Fred; 19.30, 21.45. Zaal 3: Een selek- tie uit het seizoen '85/'86 I: The Cotton Club; do. The year of the dragon; vr. Kiss of the spi- derwoman; za. My beautiful laundrette; zo. All of me; ma. Lee enfants; di. Rumble fish; wo. dag. 19.30, 21.45. vr. 19.30. 21.00. NACHTVOORSTELLINGEN: e CINEAC 1: Stallone is Cobra (16); za. 00.15. CINEAC II: Hell camp (16); za. 00.15. CINEAC III: Car trouble (16); za. 00.15. EUROCINEMA: California girls (16); vr. za. 24.02. KINDERVOORSTELLINGEN: BABYLON 2: De troetelbeer tjes; 14.00. ZO. 13.30, 15.45. BABYLON 3: E.T.; 14.00. zo. 13.30, 15.45. CINEAC 3: Peter Pan; 14.00. zo. 13.15, 16.00. e EURO CINEMA: Police acade my III; 14.00, 19.00, 21.30. zo. 14.00, 16.30, 19.00, 21.30. METROPOLE 3: Pietje kort staart; 14.00. zo. 13.15, 16.00. NEW BRITAIN De Amerikaanse jazz-pianist Teddy Wilson, die in de jaren dertig naam maakte als eerste zwarte musicus in het orkest van Benny Goodman, is in de nacht van donderdag op vrijdag op 73-jarige leeftijd na een langdurige ziekte overle den. Wilson, die stierf in zijn huis in New Britain in Connecticut, trad na zijn vier jaar met Benny Goodman vrijwel uitslui tend als solist op. Voordien had hij in trio ge speeld met Goodman op kla rinet en Gene Krupa op slag werk, en vervolgens in het tot kwartet en sextet uitge groeide ensemble met musici als Lionel Hampton, vibra foon, en Charley Christian, gitaar. Ook in ons land was Wilson geen onbekende. Zo trad hij in ons land onder meer op met The Ramblers. Teddy Wilson, die in Austin in Texas was geboren, stu deerde een jaar klassieke muziek aan deuniversiteit van Talladega in Alabama, waar zijn vader de faculteit van Engelse taal en letteren leidde. In 1929 vestigde hij zich in Detroit in Michigan. Daar begon een beroepscar rière als pianist in de Speed Webb Band, die hem voerde naar Toledo in Ohio en Chi cago, waar hij speelde in de Milton Senior Band en van 1931 tot 1933 met Louis Arm strong. NEW YORK De Britse popzanger Boy George heeft gisteren gezegd niet langer verslaafd te zijn aan drugs, maar desalniettemin bang té zijn niet meer in de VS te worden toegelaten. Ter afsluiting van een vraagge sprek vanuit Londen voor het Amerikaanse televisies tation ABC-TV schreeuwde Boy George: „Misselijke Amerikanen, waag het niet mijn visum in te trekken". Boy George kreeg onlangs een boete van 250 pond (875 gulden) voor het bezit van heroïne. Hij verklaarde momenteel een pil- lenkuur te volgen en van de drugs af te zijn. Hij noemde zichzelf een gelukkig, vrolijk mens en zei niet bang te zijn in zijn oude gedrag te vervallen. Ondertussen heeft de Britse actrice Judy Carne zich erover be klaagd dat zij onlangs 10 weken gevangenisstraf uitgezeten heeft voor verboden drugsbezit en Boy George slechts een boete voor hetzelfde vergrijp opgelegd heeft gekregen. Judy Carne, die mo menteel op Long Island in de Verenigde Staten op vakantie is, werd vorig jaar veroordeeld voor het bezit van cocaïne en ma rijuana. Zij verklaarde samen met de acteur Stacy Keach het slachtofffer te zijn geweest van een anti-drugscampagne, waarbij zij beiden als voorbeeld ter afschrikking moesten gelden. DEN HAAG Aan het eind van het gesprek kijkt hij even peinzend voor zich uit en zegt dan achteloos: „Ze zeggen wel eens tegen me: voor het overige ben je vrij normaal". De heer A.C Blankwaard, ambtenaar bij het ministerie van landbouw en visserij, is secretaris van de fanclub van The Ramblers, en in die hoedanigheid op de gekste momenten van de dag bereikbaar voor alles wat maar met het orkest te maken heeft. Zo ook nu, als hij zijn zoveelste lunchpauze opoffert aan een gesprek over het or kest, dat 1 september zijn zestigjarig bestaan viert. Hoewel... „Ik hou het maar op de zestigste ge boortedag, want eigenlijk is het maar vijftig jaar. Tussen '64 en '74 zijn ze er helemaal uit geweest. Er gebeurde wel wat, maar dat ging voorname lijk buiten The Ramblers om: de uitgave van lang speelplaten, radiopro gramma's en dergelijke. Maar The Ramblers be stonden niet meer". Het was een zwarte periode voor de liefhebbers van het orkest, dat- met prachtige swingende arrangementen, een aantrekkelijke show en simpele vocalen een onge kende populariteit had be reikt. The Ramblers, dat stond voor muzikaal luister en kijkgenot, voor dierbare herinneringen aan momen teel wat kinderachtig aan doende liedjes als „Wie is Loesje" en „Het boemeltje van Purmerend", maar ook voor de pan uitspattende in strumentale composities als „Bouncing in Bavaria" en de The Ramblers nu, gefotografeerd tijdens een optreden vorige maand in Scheveningen. aanschaffen. Ik heb daarna de hele collectie gekocht". Het waren de jaren dat The Ramblers op het toppunt van hun roem stonden. In 1926 voortgekomen uit het Haagse beroepsorkestje „The Reso nance Seven", waarvan pia nist Theo Udo Masman na zijn komst resoluut de leiding overnam en de naam wijzig de in „The Original Ram blers", maakte het orkest na optredens door het hele land in 1929 zijn eerste plaat. Er zouden er talloze volgen. De bekendheid van de band werd pas echt groot toen de VARA ze contracteerde als vast orkest en The Ramblers bijna wekelijks op de radio te horen waren. De zin waar mee Theo Uden Masman elk radio-optreden afsloot, „Wij nemen nu afscheid van u met the Farewell Blues, maaaaaaaarrrr wij komen te rug op:...", ligt vele duizen den Nederlanders nog vers in het geheugen. Het was in die jaren met name trompettist Jack Bul- terman die zijn stempel op het orkest drukte. De heer Blankwaard: „Je kan wel zeggen dat hij het geluid van de band bepaalde. Buiterman was geen geweldige trompet tist, maar van onschatbare waarde door zijn composities. Vrijwel alle succesnummers waren van zijn hand". Hoe hoog die composities ook in ternationaal aansloegen blijkt uit het optreden dat The Ramblers verzorgden voor de BBC. De datum: 9 mei 1940. Masman Achteraf zouden de vijf daar op volgende jaren niet de meest gedenkwaardige uit het zestigjarig bestaan blij ken. The Ramblers bleven optreden, ook voor de radio, in een tijd dat velen meen den dat ze dat niet moesten doen. Toch moeten we dat anders zien, zo meent de heer Blankwaard. „Masman heeft regelmatig aanvaringen met de Duitsers gehad, omdat hij Engelse en Amerikaanse nummers bleef spelen. Hij had nogal een grote mond, en hij probeerde de twee Joodse orkestleden Sem Nijveen en Sal Doof zolang mogelijk bij zich te houden. Zelf had hij ook een Joodse onderduiker in huis, dus hij zat in een moeilijk parket. Het ligt dus allemaal iets genuanceerder dan wel eens gedacht werd. Daarnaast valt moeilijk te be schrijven hoeveel vreugde die muziek duizenden Neder landers gebracht heeft in die moeilijke jaren". Helemaal ongeschonden kwamen The Ramblers de oorlog niet door. Sal Doof, die niet wilde onderduiken, werd in Duitsland omge bracht. The Ramblers moch ten na de oorlog een half jaar niet meer onder eigen naam optreden, en Theo Uden Masman mocht het orkest enige tijd niet meer leiden. Nieuwe, veelal Amerikaanse sterren eisten in de nasleep van de oorlog de aandacht voor zich op en de monopo liepositie die The Ramblers lange tijd hadden op het oor van de luisteraar bleek door broken. Hoewel het contract met de VARA in de na-oor- logse jaren gewoon werd voortgezet taande de belang stelling. Jack Buiterman en Ferry Barendse verlieten het orkest, en het geluid van The Ramblers was misschien van af dat moment niet meer het zelfde. Er volgden nog een aantal hits, gecomponeerd door Wim Poppink, maar zo popu lair als „Loesje" zouden deze nummers met titels als „Piet poets je tanden" en „The Ramblers gaan naar Artis" niet worden. Eind vijftiger- begin zestiger jaren spelen The Ramblers nog hits van vaderlandse sterren als Rob de Nijs, treden ze op in TV- programma's met Dorus en Theo Eerdmans, maar de VARA ziet het niet echt meer met ze zitten en besluit tot een eind aan de verbinte nis. Theo Uden Masman overleed een jaar later. Revival Sindsdien is het eigenlijk een beetje vallen en opstaan ge worden met The Ramblers. Tien jaar later kwamen ze sterk terug onder leiding van Jack Buiterman met diverse radio-optredens, onder meer in het veelbeluisterde pro gramma Hartje Amsterdam van de TROS. Maar de revi val was van korte duur. Bul- terman, de inspirerende lei der, overlijdt in 1977, en in '79 lijkt het doek definitief te vallen als de TROS de sa menwerking stopzet. The Ramblers worden een gele genheidsorkest, dat onder lei ding van Marcel Thielemans door het land optreedt en ook nog radio-optredens doet, maar uiteraard (de leeftijd speelt ook een woordje mee), minder frequent dan daar voor. De heer Blankwaard: „Na tuurlijk is er in de loop der jaren heel wat veranderd, ook aan de bezetting. Maar wat altijd is gebleven is de sfeer, de show, de humor. Wat ze nu spelen is voorna melijk uit de dertiger en veertiger jaren, toen ze hun hoogtepunt hadden. Maar ook het modernere repertoire komt aan bod. Het is nog steeds een goed orkest". En dan, plotseling boos: „Waar ik me enorm aan erger is dat niemand het initiatief neemt om nu ter gelegenheid van dit jubileum een langspeel plaat uit te brengen van het huidige orkest. Ik ben een doordrammer, en ik heb het plan om aandelen te verko pen voor het maken van de plaat. Uit de verkoop kunnen later de aandeelhouders te rugbetaald worden en het or kest. Dat moet ik er overi gens ook nog van overtui gen". Vooralsnog staat eerst de vie ring van het zestigjarig jubi leum zelf op het programma. De heer Blankwaard consta teert in dat licht bezien een toenemende belangstelling voor The Ramblers. „Als ik het vergelijk met het vijftig jarig bestaan, sta ik ver stomd. Vrijwel alle omroepen doen er wat aan, er komt een expositie in de muziekbiblio theek in Middelburg, gekop peld aan een optreden op 13 september en de AVRO ver zorgt een rechtstreekse uit zending vanaf de Firato op 6 september. Het is meer dan ik had gedacht". KOOS VAN WEES NEW YORK De Amerikaanse thrillerschrijver Stanley Ellin, van wie veel boeken voor films werden bewerkt, is in een zie kenhuis in Brooklyn, New York, op 69-jarige leeftijd gestorven. Ellin, die in 1936 afstudeerde, was eerst werkzaam als leraar, staalarbeider en melkboer voordat hij in 1946 besloot zich volle dig op het schrijven te storten. Zijn eerste roman, The Specialty of the House, verscheen in 1947. Het boek werd voor de televisie bewerkt en in 1959 met Robert Morley in de hoofdrol uitgezon den. Ellin's laatste roman, Very Old Money, stamt uit 1985. Veel van zijn omvangrijk oeuvre werd later tot films bewerkt. Zo kreeg The Key to Nicholas Street (1952) als film de titel Leda die in 1961 werd uitgebracht met Jean-Paul Belmondo in de hoofdrol. Dreadful Summit (1948) werd in 1951 de film The Big Night, waarin John Barrymore Jr. de hoofdrol speelde. De film Nothing but the Best, waarin Alan Bates in 1964 schitterde, was gebaseerd op een in 1952 gepubliceerd verhaal genaamd The Best of Everything. In 1967 speelde Orson Welles de hoofdrol in The House of Cards, een film naar het gelijknamige boek van Ellis. „Zuiderzeeblues". Oud of jong. The Ramblers maakten muziek die bijna iedereen kon waarderen. „Ze waren enorm populair. Ik kan me een dag herinneren waarop ik met een aantal vrienden om vier uur 's ochtends voor het Haagse Gebouw voor Kunsten en Wetenschappen stond voor een kaartje voor een van hun optredens. De kassa ging pas om tien uur open. Het tekent de populari teit die ze toen hadden", al dus de heer Blankwaard. Besmet Hijzelf raakte met de Ram- blers-bacil besmet toen hij op elfjarige leeftijd met zijn ou ders in de Cineac-bioscoop op het Buitenhof een filmpje zag over hoe een grammofoon plaat werd gemaakt, Waarbij de muziek van The Ramblers als voorbeeld werd gesteld. „Ik was meteen gegrepen. Alles wat ik had heb ik van de ene op de andere dag van de hand gedaan om mijn eer ste Ramblers-plaat te kunnen Ansichtkaart van The Ramblers op hun hoogtepunt, inclusief een persoonlijke groet van Theo Udo Masman. S AMSTERDAM De Am sterdamse Kunstraad wil dat burgemeester en wet houders van de hoofdstad overleg beginnen met in stanties op het gebied van de fotografie over de ves tiging van een Amster dams fotoarchief. De raad wil ook dat daarvoor nu al geld in de begroting wordt opgenomen. De kunstraad meent dat nu minister Brinkman van WVC het Nederlands Foto Archief aan Rotterdam heeft toegewe zen, Amsterdam een eigen ar chief moet opzetten. Dit vooral omdat zou zijn gebleken dat bij allerlei betrokken foto-instan ties grote weerstand tegen de verhuizing naar Rotterdam be staat. Bovendien vindt de kunstraad dat Amsterdam de voedingsbodem was voor een belangrijk deel van de fotocul tuur. Er dreigt nu, evenals bij de vestigingsperikelen rond het architectuurinstituut, een nieuwe machtsstrijd te ont branden met als inzet het bezit van in de loop der decennia door particulieren behoedzaam opgebouwd hoofdstedelijk cul tuurgoed, aldus de kunstraad. Gezien de voortrekkersrol die Amsterdam heeft gespeeld in het fotografiebeleid stelt zij daarom dat de gemeente - los van de plannen van de rijks overheid - nu maar voorwaar den moet scheppen voor het behoud en de verdere ontwik keling van de hoofdstedelijke archieven. De Amsterdamse wethouder voor cultuur Luim- stra heeft onlangs al toegezegd de mogelijkheid voor de vesti ging van het Amsterdamse foto-archief te willen onder zoeken. Zij deed dat naar aan leiding van een voorstel daar toe door het PvdA-raadslid Cnoop Koopmans. klank te geven, teveel uit te bouwen en-het negatieve ef fect was een vrijwel eenslui dend klankpatroon. De Passa- caglia van Bijster en Fantasie en fuga van Andriessen zijn weliswaar geen uitbundige of spirituele werken, maar in deze introverte benadering ge beurde muzikaal te weinig. Technisch leverde het pro gramma geen problemen op, Van der Steen nam ook lessen bij Marie-Claire Alain en Isoir en hij kent zijn vak. Zou hij in Parijs zo de Vier fantasiestuk ken van Vierne geleerd heb ben, zo bijna onwezenlijk van klank? Verfijnd mag zijn spel zeker genoemd worden, maar ook de Fantasia van Franck was om in een glazen kastje te zetten, zo breekbaar en teer. Sortie van Franck werd niet de „uitsmijter" waar dit con cert behoefte aan had. AT>PTA.A N TT Concert door Piet van der Steen op het Cavaillé Coll-orgel van de Waal se Kerk onder auspiciën van het Haags Orgel Kontakt met werken van Duruflé, Bijster, Andriessen, Vierne en Franck.Waalse Kerk, Den Haag. De Waalse Kerk aan het Noordeinde heeft het oog wei nig te bieden. Het strakke kerkgebouw - naar een ont werp van J. Duyfhuis - biedt sinds 1808 onderkomen voor de Walen, voor die tijd had de Waalse gemeente de Hofkapel op het Binnenhof in gebruik. De kerk heeft het oor meer te bieden. Nadat het oorspronke lijke orgel van Kiinckel ver kocht was werd een bouwop dracht verleend aan de grote Franse orgelbouwer Cavallé Coll. Het 2-klaviers instru ment was in 1805 gereed. Het werd niet zijn meest indruk wekkende orgel, bovendien zou het instrument zich meer kunnen ..uitleven" in een gro tere kerkruimte. Niettemin, na de restauratie in 1984 zou het zonde en jammer zijn het orgel niet te gebruiken. Johann Lemckert benut het en tijdens de restauratie van de Grote Kerk heeft ook het Haags Orgel Kontakt de Waal se Kerk in de verdeling opge nomen. Gisteravond concer teerde Piet van der Steen, hij is verbonden aan de Oud Ka tholieke Kathedrale Kerk te Utrecht en docent aan de mu ziekschool te Purmerend. Vorige maand overleed de Franse componist Maurice Du ruflé en omdat hij leraar was van Piet van der Steen werd hij gisteravond herdacht met een korte Prélude. Een ingeto gen compositie wonderwel passend bij het totale program ma met werken van Bijster, Andriessen, Vierne en Franck. Het was alsof de concertgever hpvrepM wa<! het nrn»l téveel BOTTERDAM Er komt een derde concert van de popster .Prince en zijn groep The Revolution. Het wordt op 19 augustus gegeven in Sportpaleis Ahoy' in Rotterdam. De kaarten voor de concerten op 17 en 18 augustus waren gisteren in enkele uren .uitverkocht. Die voor het extra concert moeten nog worden ge drukt. Ze kunnen niet voor woensdag aanstaande aan de man gorden gebracht aldus de impresario. Mojo Concerts uit Delft.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 13