Regisseur Jonne Severijn:
„Er zijn zoveel mensen
met een dubbelleven"
£eidoc Couiant
ARCHEOLOGEN ONTDEKKEN
2500 JAAR OUDE HAVEN
Rotterdam exposeert alles over
de Nederlandse dans sinds 1945
Filmnet
wil 24 uur
per dag
uitzenden
KUNST
DINSDAG 29 JULI 1986PAGIN.
Ella Fitzgerald in ziekenhuis
NIAGARA FALLS De Amerikaanse
zangeres Ella Fitzgerald is na een lichte
hartaanval in een ziekenhuis in Niagara
vredigend. De 68-jarige zangeres werd zon
dag opgenomen nadat zij onwel geworden
was op haar hotelkamer. De avond daar
voor had zij een optreden verzorgd in het
naburige Lewiston. Sinds het bericht van
haar opname wordt het ziekenhuis over
stelpt met telefoontjes van ongeruste fans.
Ook het Witte Huis liet zich niet onbetuigd.
Volgens manager Pete Cavello had Ella
Fitzgerald last van ademhalingsproblemen.
Vorig jaar augustus werd Ella Fitzgerald,
die beroemd is om haar improviserende
jazzy scat, opgenomen in een ziekenhuis in
Washington om te worden behandeld voor
een vochtophoping in de longen.
Lange rijen voor tentoonstelling schilder Glazunov
MOSKOU Honderddui
zenden Sovjet-burgers heb
ben deze zomer in de rij ge
staan voor de schilderijen
tentoonstelling van Ilya Gla
zunov in een Moskouse gale
rie. Glazunov is een interna
tionaal békende schilder, die
in de jaren zeventig zijn ten
toonstellingen in de Sovjet-
Unie moest sluiten vanwege
het gebruik van naakt en po
litiek in zijn kunstwerken.
Inmiddels heeft Glazunov
verre reizen gemaakt en
schilderde hij de portretten
van vele autoriteiten in de
wereld. Hij geniet nu weer
officieel aanzien in zijn va
derland en krijgt daarom
forse toelagen en alle facili
teiten om te exposeren. Zijn
fans noemen hem een geta
lenteerde patriot die de ziel
van de Sovjet-Unie kan van
gen in zijn werk, anderen
zeggen dat hij een ongeïnspi
reerde schilder is die voort
borduurt op socialistische
thema's en sentimentele ver
tolkingen van het oude Rus
land. De 56-jarige Glazunov
geniet voor de tweede keer
sinds 1978 de zeldzame eer
om te mogen exposeren in de
Manege, de oude stallen van
het tsaristische paleis. De
tentoonstelling bevat hon
derden doeken, geschilderd
in de afgelopen dertig jaar:
portretten van vrienden, fa
milie en beroemdheden, scè
nes uit het oude Rusland,
schilderijen die de Siberische
spoorwegarbeiders verheer
lijken, illustraties voor Dos-
tojevsky-verhalen en een he
leboel voorzichtige religieuze
prenten.
KHANIA Griekse archeologen
hebben op Kreta de overblijfselen
van een uit de oudheid stammende
haven blootgelegd. Bij de versterkte
haven is een kanaal naar zee gevon
den. De restanten van de haven zijn
gevonden bij Falasarna, aan de
noordwestkust van Kreta. Volgens
het hoofd van de archeologische
dienst van de regering, werd de ha
ven vermoedelijk in de vijfde eeuw
voor Christus aangelegd. Zij noemde
de vondst belangwekkend, omdat het
hier om de eerste kunstmatig aange
legde haven in Griekse oudheid gaat.
De rechthoekige haven, die een af
meting heeft van 100 bij 70 meter en
werd omgeven door een 5 meter hoge
muur, ligt nu meer dan 6 meter bo
ven zeeniveau, en was omgeven door
vier wachttorens. De haven kon zo'n
twintig Griekse oorlogsschepen be
vatten en was daarom waarschijnlijk
niet de enige haven die de stad rijk
was. De meeste steden in de oudheid
hadden afzonderlijke havens voor
handels- en oorlogsschepen.
„BLONDE DOLLY" OP BEZOEK IN SCHAKENBOSCH
LEIDSCHENDAM
Een jonge vrouw komt
naar het open raampje
van de taxi en deelt de
chauffeur ongevraagd
mee: „Ik hoor er niet bij,
ik ben niet gestoord
hoor". Ze zit met een
aantal mensen in de zon
voor de deur van een
van de paviljoenen van
de psychiatrische inrich
ting Schakenbosch. Daar,
in een van de gebouwen,
worden opnames ge
maakt voor de Neder
landse speelfilm „Blonde
Dolly". „U moet naar pa
viljoen Vlietzicht" zegt
een man naast haar die
een verband om het
hoofd draagt. En met een
grijns: „Vandaag het
meest open paviljoen van
Schakenbosch".
Een wat verwarrende ont
vangst. Figuranten? Ver
pleegden? Een paviljoen ver
der valt de stoorzender in de
weldadige rust van de inrich
ting duidelijk te lokaliseren.
Buiten: een slordig gemeerde
vloot auto's, een generator,
draden. Op de eerste verdie
ping: de kreten om „doodse
stilte" via een intercom, een
chaos van heen en weer lo
pende mensen en draden
rond de „trein" waarop de
camera langs een gangmuur
moet rijden. Het gekkenhuis
van de film heeft toegesla
gen.
Producent Gys Versluys: „De
moeder van Blonde Dolly
werd verpleegd in een psy
chiatrische inrichting. Blonde
Dolly heeft trouwens per tes
tament het grootste deel van
haar geld aan die inrichting
vermaakt. We filmen nu een
aantal scènes waarin ze een
bezoek brengt aan die moe
der. Er zijn diverse inrichtin
gen die we hebben bekeken
als filmlokatie. Schakenbosch
was qua bouw het mooiste.
En men bleek geen enkel be
zwaar te hebben wanneer we
hier zouden filmen".
Een omgeving als Schaken
bosch blijft vreemd voor wie
niet dagelijks een kijkje
neemt in zo'n psychiatrisch
ziekenhuis. Het is opvallend
en zelfs aangenaam hoe ie
dereen hier op deze afdeling
met lichte ziektegevallen
door elkaar loopt. Verpleeg
den, verpleegsters en de
mensen van de film. Een
man die niet kan praten
heeft een aantal technische
mensen van de filmcrew ge
tekend. Hij wijst ze met de
vinger aan. Dat moet wel
want ze zijn niet helemaal
herkenbaar in de zeventien
de eeuwse kostuums die hij
ze gegeven heeft. Actrice Ce-
lia Nuf aar vraagt hem de te
kening te signeren. De man
zet naast z'n eigen krabbel de
naam Rembrandt van Rhijn
op het papier. Met daarbij het
jaartal zestienhonderdzoveel.
Hij wijst naar de naam van
Rembrandt en steekt z'n
duim omhoog. Er wordt ge
probeerd de tekening een
plaatsje aan de muur te ge
ven in de film. Maar de teke
naar heeft er óók het jaartal
1986 onder gezet. En dat kan
niet in een verfilming van
het leven van de raamprosti-
tuee die al in 1959 in Den
Haag door een nog altijd on
bekende vermoord werd.
Kameleon tische
vrouw
Regisseur Jonne Severijn tus
sen de opnamen door: „Nee,
het is geen film die eindelijk
vertelt hoe het nou precies
zat met de moord op blonde
Dolly. Dan had ik een docu
drama moeten maken voor
de televisie. Onze film is
geen re-constructie, maar een
hypothetische constructie.
Via de figuren om Blonde
Dolly heen krijg je een beeld
van het fascinerende dubbel
leven van die kameleonti
sche vrouw. En ga je er iets
van begrijpen. Ik geloof dat
dat niet zó moeilijk is als je
denkt. Er zijn zoveel mensen
die op een bepaalde manier
een dubbelleven leiden".
Producent Gys Versluys sluit
zich daar later ongevraagd
bij aan: „Het is ongelooflijk
hoe Blonde Dolly nog tot de
verbeelding van de mensen
spreekt. Sinds onze filmplan
nen bekend zijn geworden,
heb ik een gigantische berg
knipsels uit kranten en tijd
schriften op m'n bureau ge
kregen. En een stapel brie
ven van onbekenden. Vrou
wen die schrijven dat ze ook
een soort dubbelleven leiden.
Een brief van een Neder
landse uit een gevangenis in
Spanje die reageert op een
artikel over Blonde Dolly".
Versluys is met een lijst van
vier tussen nu en een jaar
verder te realiseren films een
van de actiefste producenten
in de Nederlandse filmwe
reld aan het worden. In het
najaar wordt onder zijn vlag
„Havinck", naar het boek
van Maija Brouwers ver
filmd, Paul Verhoeven gaat
wanneer hij in Amerika met
„Robocop" klaar is de film
„Affaires" maken, Pieter
Verhoeff gaat Dirk Ayelt
Kooimans „Een Romance"
verfilmen en in het najaar
begint Jean van de Velde aan
een scenario over de wurger
van Delft Titel „De hitte
golf". „Blonde Dolly" zal fe
bruari volgend jaar in de bio
scoop te zien zijn.
Erotische uitstraling
Blonde Dolly zelf wordt ge
speeld door de zo goed als on
bekende Hilde van Mieghem.
Een knap meisje met donke
re haren rond een sprekend,
bleek gezichtje. Ze loopt en
kele uren en één opname
verder in een zwart mantel
pakje met hoed en voile over
het groene gras van Scha
kenbosch. Op weg naar de
aan de voet van een boom
slapende Celia Nufaar. Het
moet een van de aangrij
pendste scènes in de film
worden. Een Blonde Dolly
wie het niet zo goed meer
gaat en die probeert haar
hart uit te storten bij haar
moeder. Die is al te ziek om
er ook maar iets van te be
grijpen. Hilde van Mieghem
pakt met een teder gebaar
haar moeder vast. „Doodse
stilte; geluid" wordt er geroe
pen. Auto's zetten de moto
ren af. Alleen een stel een
den snateren gekscherend
door in de vijver. Regisseur
Severijn: „We zochten een
onbekend gezicht voor die
rol. En in Hilde van Mieg
hem zagen we een actrice die
een breed scala van mogelijk
heden had plus een sterke
erotische uitstraling. Ze heeft
een Vlaamse vader en een
Nederlandse moeder, ze heeft
hier een rol in „Het wassen
de water" gespeeld en we
hebben haar in Wenen op
het toneel bekeken in een
produktie van Esther Vilars
stuk „Strategie der vlinders".
Maar Hugo Claus heeft haar
ontdekt. Hilde speelt een
klein rolletje in zijn film
„Vrijdag".
Gys Versluys: „We waren al
bijna rond met een bekende
re Nederlanse actrice. Maar
we twijfelden. Toen we de
screentest van Hilde hadden
gezien wisten we zeker dat
zij het moest worden".
Fatale liefde
Blonde Dolly krijgt tegenspel
van Peter Tuinman in de
manlijke hoofdrol. Hij speelt
een museumdirecteur, die
door Dolly geintrigeerd
raakt. Tuinman gaat steeds
opvallender zijn rol spelen in
de Nederlandse film. Hij was
al te zien in „Spetters", in
„Het meisje met het rode
haar", had hoofdrollen in
„De schorpioen" en „De
droom". Opmerkelijk daarbij
is dat hij meer dan wie ook
veelkantige, niet rechtlijnige
en interessante karakterrol
len toevertrouwd krijgt.
„Hoor je mij klagen?" lacht
Tuinman, wanneer we samen
een stoeltje in de schaduw
hebben genomen. „Maar dat
soort rollen komt natuurlijk
nooit alleen van een acteur.
Er moet in de eerste plaats
een cineast zijn, die zulke
rollen van je verlangt en je
er de ruimte voor geeft. Jaze
ker is het wat mij betreft een
keus geweest. Waarom ga je
dat vak in? Om in de eerste
plaats carrière te maken? Of
om dingen te doen die inte
ressant zijn, ook jou intrige
ren? Beide keuzes zijn legi
tiem hoor, begrijp me goed,
ieder z'n eigen waarom. Maar
ik kies inderdaad graag voor
dat soort rollen. Nu speel ik
die museumdirecteur die
ogenschijnlijk niet gecompli
ceerd is. Maar waarin meer
naar bovenkomt dan je eerst
vermoedde. Hij is een fictie
ve figuur die bestaan zóu
kunnen hebben. Een van de
mensen in de kennissenkring
die Blonde Dolly zocht in de
kunst. Hij ziet haar ergens,
wordt door die vrouw gefas
cineerd en probeert meer
over haar te weten te komen.
Hij volgt haar, komt ook in
deze psychiatrische inrich
ting terecht en ontdekt ten
slotte dat dubbelleven. Dan is
hij al volkomen door haar ge
obsedeerd. En hij weet zoveel
van haar dat hij niet meer
met zijn liefde kan omgaan.
Zijn obsessie wordt fataal."
Tweemaal Cremer
De naam van de museumdi
recteur die de 39-jarige Peter
Tuinman speelt is Cremer.
Met een C. Exact dezelfde
naam als van Jan Cremer die
Tuinman niet zo lang gele
den op het toneel zette in de
eveneens fataal - weliswaar
na vijftig voorstellingen -
geëindigde kapitale roek-ope
ra „Ik Jan Cremer". Peter
Tuinman: „Toen ik gevraagd
werd voor die rol en ik de
naam Cremer hoorde, riep ik
onmiddellijk: Ha, ha, subtiel
grapje hoor! Maar later bleek
die figuur in het script van
het begin aan al zo te heten.
Het is bijna een teken van
boven, die tweede Cremer-
rol. Van iemand die zegt: Die
Tuinman zal z'n rol van Cre
mer afmaken!".
Blonde Dolly's naam zal de
komende tijd nog wel eens
vallen in Den Haag. Gys
Versluys: „De Nieuwe Ha
ven, waar ze haar peeska
mertje had, is onherkenbaar
geworden. Over een paar we
ken gaan we de scènes rond
dat werkterrein verfilmen
aan de Stille Veerkade, tus
sen Wagenstraat en Pavil
joensgracht. Dat heeft wel
iets van de Nieuwe Haven
van toen". In elk geval een
straat met tippelervaring. Al
is die, evenals Blonde Dolly,
ook verleden tijd.
BERT JANSMA
Hilde van Mieghem als Blonde Dolly, regisseur Jonne Severijn en Peter Tuinman als psychiater
Cremer op de set van de nieuwe Nederlandse speelfilm „Blonde Dolly".
Vrijheidsmedaille
voor Horowitz
Wladimlr Horowitz, de Ameri-
kaanse pianist van Russische
afkomst die enkele maanden
geleden in zijn geboorteland
nog uitgebreid werd geeerd
voor zijn muzikale prestaties, is
gisteren op het Witte Huis
door president Reagan onder
scheiden met de Vrijheidsme
daille. De versierselen werden
hem omgehangen door Nancy
Reagan. President Reagan
prees Horowitz voor diens plei
dooi voor de vrede tijdens zijn
concerttournee door de Sov
jet-Unie.
ROTTERDAM Na Am
sterdam en Arnhem toont
Rotterdam in de Laurens-
kerk van 8 tot 25 augustus
veertig jaar Nederlandse
theaterdans onder het
kopje „Dans te kijk".
Hiermee wordt voor het
eerst een tentoonstelling
gewijd een een jonge
kunstvorm, die moeizaam
tot stand kwam. Vlak na
de bevrijding immers was
dans in ons land een nau
welijks bekende en beoe
fende vorm van podium
kunst. Maar dank zij het
doorzettingsvermogen van
aanvankelijk enkele pio
niers ontstond in ons land
een boeiend en gevarieerd
dansleven; de Nederland
se theaterdans staat in
middels internationaal in
hoog aanzien.
Met de ingebruikneming van
de muziektheaters in Amster
dam en Den Haag, waarin de
dans een centrale rol vervult,
staat onze dans aan het begin
van een volgende episode. Met
de komende expositie, waarin
tutu's en spitzen uiteraard niet
worden vergeten, wordt stilge
staan bij de afgelopen veertig
jaar.
In „Dans te kiik" wordt niet
alleen getoond, hoe het Neder
lands Dans Theater in Den
Haag, het Nationale Ballet en
Scapino Ballet, beide in Am
sterdam, zijn ontstaan, maar
ook hoe vele kleinere groepen
de opbloei van de moderne
dans tot stand hebben ge
bracht. In het klassieke ballet
wordt getoond, wat in Neder
land op dit gebied te zien is ge
weest.
Ontwikkelingen
Authentieke kostuums uit be
faamde balletten als Doorn
roosje, Giselle en Coppelia
staan naast kreaties uit de he
dendaagse dans. Op schaal na
gebouwde theaters en decor-
en kostuumontwerpen van
toén en nu geven een beeld
van de belangrijke ontwikke
lingen die zich in de vormge
ving manifesteerden. Foto's,
affiches en programmaboekjes
nodigen de bezoeker uit tot
een wandeling door de tijd;
een kijkje achter de schermen
is mogelijk in kleedkamers uit
heden en verleden. Met video
beelden komen fragmenten uit
de Nederlandse dansgeschie-
denis opnieuw tot leven.
Dat het aanvankelijk moei
zaam ging met het dansen in
Nederland, hoeft geen verbij
stering te wekken, ook al
staan de Nederlandse gezel
schappen thans internationaal
hoog genoteerd. Na de bevrij
ding wist de gemiddelde Ne
derlander niet veel beter, dan
dat hij met zijn vooroorlogse
klompen vuurvast zat in de
vette klei en het drassig veen.
Maar de bevrijding leerde die
zelfde Nederlander te dansen
dat het een aard had: de klom
pen gingen uit en de beentjes
kwamen van de vloer. Voor
danskunstenaars redenen te
over om te voldoen aan de be
hoefte zich te uiten.
Klompendans
Als dansvolk had de Neder
lander nooit veel voorgesteld
en van een traditie was geen
sprake, of het moest de klom
pendans zijn, die toch niet echt
vederlicht kan worden ge
noemd. Toch waren de Duitse
Yvonne Georgi en de Russi
sche Sonia Gaskell met een
sterk bewustzijn van de klas
sieke danstechniek vlak voor
de oorlog naar Nederland ge
komen. Maar voor het vormen
van permanente dansgroepen
moest worden gewacht tot na
de oorlog.
In de Amsterdamse Stads
schouwburg vond na de be
vrijding een indrukwekkende
vredesmanifestatie plaats „Op
vrije voeten", waaraan mede
werkten Hans Snoek, Karei
Poons, Maja Morova en Florrie
Rodrigo, componist Lex van
Delden en en ontwerper Ulco
Kooistra; in het Olympisch
Stadion werd een manifestatie
gehouden met als hoogtepunt
een bezettingsdrama van Cor-
rie Hartong. De Nederlandse
dans had hiermee de eerste be
langrijke stap gezet en nog
vele zouden volgen. Welke,
dat toont de expositie in de
Rotterdamse Laurenskerk met
„Dans te kijk", die vergezeld
gaat van een catalogus, die
wellicht van even groot belang
is als de tentoonstelling zelf.
Scène uit
„L'enfant et les
sortilèges" van
Jiri Kylian door
het Nederlands
Dans Theater in
1984.
(ADVERTENTIE)
DE MEEST SPECTACULAIRE FILM VAN DEZE TIJD.
VANAF 31 JULI IN DE BIOSCOOP.
Buma wil
vergunning
voor
etherpiraten
DEN HAAG Neder
landse etherpiraten moe
ten een gewone zendver
gunning krijgen. Dat wil
Buma/Stemra, de organi
satie die de auteursbelan-
fen behartigt blijkens een
rief aan het ministerie
van WVC. De organisatie
wil daarmee bereiken dat
de tot dusver illegale zen
ders legaal worden en de
auteursrechten daardoor
verhaalbaar. De piraten
zenden zoveel muziek ille
gaal uit, dat Buma/Stemra
zo'n acht miljoen gulden
aan rechten per jaar door
de neus wordt geboord.
Door de piraten legaal te
maken, zouden Neder
landse componisten en
tekstschrijvers per jaar zes
miljoen gulden kunnen
verdelen, als de piraten
ook dan zouden doorgaan
met het uitzenden van Ne
derlandse muziek.
Voor een uitgebreid*
agenda, ook voor de kol
mende dagen, raadplegIL
men ,,UIT", de g'ratis we
kelijkse bijlage van dez<
krant.
bioscopen
ALPHEN AAN DEN RIJN
ROCINEMA I (Van Boetzelae
straat 6. tel. 01720-20800): Pof
ce Academy (al); 14.00, 18.3
21.00. EUROCINEMA II; Higlt C
lander (16); 18.30, 21.00. El ga
ROCINEMA III: Jewel of the Ni
(al); 13.45. 18.45, 21.15. EUR<
CINEMA IV: Cobra (16); 13.4^
18.45. 21.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
EUROCINEMA IV: Peter Patlli<
14.00. nt
LEIDEN e LUXOR (Statlonsweuk
19. tel. 071-121239): Police AciPei
demy III (al); 14.30. 19.00. 21.1
LIDO en STUDIO (Steenstraijne
39. tel. 124130): Cobra (16); K(
rate Kid II (al); Drie mannen
een wieg (al); The jewel of tl|oei
Nile (al); 14.30, 19.00. 21.15; O nt
ol Africa (al) 20.00; E.T. (i s ii
14.30. TRIANON (Breestra nk
31. tel. 123875): The Coca Co
Kid (16); 14.30. 19.00, 21.1
REX (Haarlemmerstraat 5!mi
tel. 071-125414); Meisje die ow
vallen (16); 14.3 ;t
19.00, 21.15.
NOORDWIJK LIDO THEATI
(Pr. Bernhardstraat
01719-12800): Motief voor oéa\
moord (16); ma. di. 19.00. Tini
Iers weten van hete want<
(16); ma. di. 21.15. N
KATWIJK CITY THEATER t
(Badstraat 30. tel. 01718-7407! /er
Delta Force (16); 14.45. 19.0 j
21.15. CITY THEATER
Brewsters milliona (16); ti)ddu
zie City I. CITY THEATER
Teen Wolf (16); tijden zie Cityh
CITY THEATER IV: Schimaijei
sky (16); 19.00, 21.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
LIDO; Donald Ducks Verjaag
8 .3 >T
di
tEATE
>6. t< hti
ld<
'al
Troeltelbeertjes; 14.4^t
VOORSCHOTEN GREENW/ldt
(tel. 01717-4354): Runaway tra
(12): 19.00. To live and die in l voi
(12); 21.15.
KINDERVOORSTELLING
Taran en de toverketel; 14.0f,s
Troetelbeertjes; 15.45.
lei
DEN HAAG Filmnis
overweegt op korte teèt
mijn 24 uur per dag E
gaan uitzenden. Met dein
gedachte wordt gespeel in
omdat het aantal Filmneirl
abonnees sterk achterbli; ui
bij de prognoses. Om me r
betalende kijkers te trem
ken wil Filmnet nu o
erotische films op de kal m
brengen. In tegenstelliB
tot nu worden de pijj
gramma's verdeeld in dil
blokken van elk acht ut
één van 15 tot 23 uur, ét
met porno-films van 23 t
7 uur en een dagprograi
ma met daarin lout
shows en films. Wie zit 1
abonneert op het tota f
pakket moet daarvot
maandelijk iets meer d<
35 gulden betalen. De pr
voor een afzonderlijk pr
grammapakket komt aa
zienlijk lager te ligge
Filmnet kwam onlan
nog in het nieuws in vt
band met een drastisc
inkrimping van het pers sr
neelsbestand. Die maatr ir
gel werd genomen tl
dringend advies van Esst r
te, de belangrijks*
(Zweedse) aandeelhoudt
Overigens wilde ec
woordvoerder van Fill c
net nog geen mededeli
gen doen over de nieuv
plannen.
KRUISWOORDRAADSE
Horizontaal: 1 korte rust (fig); 8.
zet stuk; 9. wig om hout te kli I.
10. rund; 11. bergruimte; 13.1.
woord; 14. niet actief; 16. gehet
vuld; 18. boomloot; 20'bloedva
hemellichaam; 22. afslac
golf; 24. sierlijk dier; 25. C-
geer; 28. laagtij; 30. vlaktemaat
gewicht (afk.); 32. bedrog; 34.
mat; 35. kruiswoordraadsel zo
zwarte vakjes.
Verticaal: 1 alles in zich hebbel
halsdoek; 3. loofboom; 4. buil
roofdier; 5. klein kind; 6. waterv
7. vogel met kuif; 11. inhouds
(afk.); 12. boksterm (afk.); 14. a
gend deel v.e. japon; 15. ondergi
se spoorweg; 17. lofdicht; 19, on
nende uitdrukking; 23. kostbaar
werp; 26. muzieknoot; 27. voora
OPLOSSING
•<n i
:od ee 'ie :oeq 62 :e»
•92 :i8jed ez :©au ei :epo u
SI :dee|s n "O'X 21 "14 11
-iejl9j6e l '9 :>in 'S !|00Jd
"6 ;sep z ïpuejieAiuoie i :|B«
•jedo|joo
:eoui **e :deu ze "B* 'ie ;9JB
'82 :o»eid 'S2 tee-i 'fr2 teej ZZ
'12 üepe 02 Uue -gi !|oa -91 !i
't-i ei :»04 ii :so 01
'6 'SB| '8 leznedwepe 1 tbbjuo