Nog meer fouten in historisch boek over „,De zwarte politie Ik kan de tyfus krijgen. 5000x5 gldis ookf25000,- Het Leger des Heils is blij met elk bedrag. Giro 37071. Bank:70.70.70.171. Nog maar één potentiële kandidaat voor de finales Briljant Slotconcert van Conservatorium-orkest KUNST ZeidóQ-tSowLard VR1IDAG 27IUNI1986 PAGIN^ Informeel bezoek Prinses Margriet bracht gisteren een informeel bezoek aan het Rijksmu seum voor Oudhe den in Leiden, waar momenteel de ex positie „Schatten uit Turkije" valt te bezichtigen. Op de foto bekijkt de prin ses een afbeelding van een hardloper in brons. Het laat- Hellenistische kunstwerk werd ge vonden in de Egei- sche zee, ter hoogte van Kyme. Filmmateriaal Wallraff in beslag genomen MÜNCHEN De Westduitse politie heeft gisteravond filmmateriaal in beslag genomen dat als basis diende voor Günther Wallraffs film „Ganz Unten" („Ik Ali"). De met verborgen camera opgenomen films zouden tij dens het filmfestival van München aan leden van de vakbond van film journalisten worden vertoond, als onderdeel van een discussie over de vraag of met de beelden gemanipu leerd zou zijn. De films bevatten ge gevens over illegale arbeidspraktij- ken, waarover Wallraff eerder een boek onder dezelfde titel publiceer de. Davids Puttnam directeur Columbia Pictures BEVERLY HILLS De Britse filmmaker David Puttnam, pro ducer van de films „Chariots of Fire" en „The Killing Fields", is gisteren benoemd als directeur van Columbia Pictures. „Ik vind dat het heel wat zegt van Colum bia en ik vind dat het heel wat zegt van de Europese cinema dat na vijftig jaar een Europeaan naar Hollywood wordt gehaald", zei de 45-jarige Puttnam. De benoeming van de Brit werd bekendgemaakt door onderdirecteur Francis Vin cent van de firma Coca Cola, die eigenaar is van Columbia. FILMNET MAG GESCHORSTE DIRECTEUR ONTSLAAN AMSTERDAM De schorsing van de algemene directeur van Filmnet P. Woodward, blijft gehandhaafd, zo besliste de presi dent van de Amsterdamse rechtbank, mr. B.J. Asscher gisteren in kort geding. Woodward had het geding aangespannen nadat hij op 2 juni door Filmnet op non-actief was gesteld. De aande len Filmnet van VNU en United International Pictures UIP wa ren toen juist overgenomen door Esselte bv, die zelf een minder heidsbelang had in Filmnet. Woodward meende dat er van de schorsing een schadelijke werking voor zijn carrière-mogelijk heden uitging. Bovendien mist hij er een jaarlijkse bonus van 25 tot 40 procent op zijn jaarsalaris van 225.000 gulden bruto door. Volgens mr. Assscher ontbreekt een vertrouwensrelatie tussen Woodward en Esselte. De directeuren van Esselte, Rob Houwer en Jurgen Nilsson, vonden de functie van Woodward van begin af aan overbodig. Woodward was binnen gehaald door VNU en UIP als blijk van wantrouwen jegens Houwer en Nilsson. Film net zal nu doorgaan met zijn pogingen de arbeidsovereenkomst met Woodward te ontbinden. UITGEVER: „WE MOESTEN DE BLADZIJDE ER WEL UITSCHEUREN" DEN HAAG Er zitten nog meer fouten in het boek „De Zwarte Politie 1040-1945". Meerdere mensen die in het boek worden genoemd wor den vals beticht van sa menzwering met de be zetters. De twee auteurs, B. Huizing en R. Aarts- ma, weerleggen de aan tijgingen en noemen het boek „een stuk degelijk heid". Zoals wij deze week al meld den haalde de Houtense uit gever, De Haan-Unieboek, al 2000 exemplaren van het boek terug om er een bladzij de uit te scheuren. Op de pa gina stond een lijst van poli tiemensen die in de Tweede Wereldoorlog door het verzet werden geliquideerd. Een Haagse opperwachtmeester zou ten onrechte op die lijst zijn vermeld. De Haagse hoofdcommisacti ia J. Brand, had daarover een brief aan de uitgever ge schreven. Gisteren werd ook bekend dat er nog een politiefunctio naris in het boek vals wordt beschuldigd van heulen met de Duitsers. Het gaat om de vroegere hoofdinspecteur van de Amsterdamse politie, Voordewindt. Een vroegere kennis van hem, P. de Bie uit Deventer, sprak van „onte rechte verdachtmakingen", waarvoor de twee schrijvers verantwoordelijk zijn. „Voor dewindt was juist een ver zetsman. Hij heeft jaren in een kamp gezeten", aldus de De Bie, die verder spreek over „een grove blunder: in verzetskringen is al lang en breed bekend dat Voorde- windt juist nauwe contacten onderhield met het verzet". Hij bekritiseerde het „erg slordige werk" van de schrij vers. Ook een oud-commissaris van politie in Amsterdam uitte al eerder forse kritiek op het schrijverstweetal, bei de redacteur van het blaci „Rijkspolitie Magazine". Au teur Aartsen ontkent tot nog toe nagenoeg alles. „Het boek klopt. De kwestie rond Voor dewindt zeer zeker... Wij hebben een citaat uit een ar tikel van Voordewindt ge haald. Daarin beweerde hij dat alle Amsterdamse politie functionarissen in de oorlog 'zuiver' hadden gehandeld. Wij hebben bewijzen dat dat niet klopt. Voor ex-politie mensen is dat erg moeilijk te accepteren. Ze worden moge lijk nu pas voor het eerst ge confronteerd met de keihar de feiten". Aartsma noemt het „zeer on rechtvaardig", dat de gepen sioneerde politiemensen het boek nu „op een heel goed kope manier pogen verdacht te maken". Maar ook de op stelling van de uitgever vin den de schrijvers „toch wer kelijk onbegrijpelijk". Toch onderkennen ze dat er „mogelijk" fouten zijn ge maakt bij het samenstellen van de lijst van geèxecuteer- den. „Het is mogelijk' dat de Haagse opperwachtmeester er onterecht op staat. We on derzoeken dat nu alsnog. Hadden we eigenlijk al eer der moeten doen... Maar dat een uitgever zo'n bladzijde bij het kleinste gerucht er al uit rukt, dat is belachelijk. Hij had ook een erratum kunnen toevoegen". Een woordvoerder van de uitgeverij noemde de aanwij zingen dat er fouten in het boek zitten „zo sterk, dat we dit wel moesten doen. Dit soort zaken liggen heel ge voelig. We kunnen dan niet voorzichtig genoeg zijn. In dit soort zaken is de grootst mo gelijke zorgvuldigheid gebo den". Uiterst kwalijk vinden de au teurs dat zij niet op.voorhand waren ingelicht over „de boekbreuk". Volgens de uit geverij was echter „bijzonder grote haast geboden". „Twee duizend boeken waren al verkocht. Tweeduizend lagen nog op de planken in de win kels. We moesten ingrijpen". De boeken zouden zo snel mogelijk - maar dan met een pagina minder - terug naar de boekhandel gaan. Rechter Daarmee is de kwestie nog niet afgedaan. De schrijvers hebben inmiddels de Neder landse Vereniging van Jour nalisten ingeschakeld om eventuele juridische stappen voor te bereiden. De journa- listenbond onderzoekt of er sprake is geweest van 'schen ding van het auteursrecht'. Als dat zo is. wacht een ui terst gecompliceerde recht sprocedure, zo verwacht Aartsma. Ondertussen is er nog steeds ovérleg tussen De Haan-U nieboek en de auteurs, die naar een oplossing in de af faire zoeken. Gesprekken die overigens volgens Aartsen en de uitgever „in een gemoede lijke sfeer" plaats vinden. Of het uiteindelijk dan toch nog tot een juridische procedure komt, is nog volstrekt ondui delijk. Ook een woordvoer ster van de NVJ kon daar gistermiddag nog weinig over zeggen. In Culemborg werd eerder deze week al begonnen met het uitscheuren van een bladzijde uit het boek „De Zwarte Poli tie 1940-1945", dat later - met een bladzijde minder terug naar de boekhandel gaat. (ADVERTENTIE) Wat wij elkaar in Nederland wel 'ns toewensen, is realiteit voor Boeto. Hij woont in West-Afrika. Daar, waar kinderen nog écht de tyfus krijgen. Of polio, kinkhoest en erger. Stichting Redt de Kinderen (Nederland) en Unicef gaan daar samen iets aan doen met een groot vaccinatieprojccL Dat lukt ons alleen met uw hulp. Geef, en laat Boeto niet de tyfus krijgen. Help het inentingsproject van Stichting Redt de Kinderen (Nederland) en Unicef. Giro 604020.1® CONCOURS LIEDBEGELEIDERS: DEN HAAG Na het optre den van de 40 deelnemers aan het internationale concours voor liedbegeleiders geduren de de afgelopen dagen in het Koninklijk Conservatorium bleven er 17 over voor de hal ve finale. Zes van hen speel den gistermiddag op de eerste halve finale en als we ons niet vergissen zou de Engelsman Ian Burbridge de enige kandi daat voor de finale op zaterdag kunnen zijn. Een pur-sang pianist met een rijk toucher en een uitgewo gen techniek, maar bovenal een musicus, die weet wat hij doet en wat begeleiden bete kent. Als enige wist hij de sfeer van het Franse lied op te roepen (kleur!), als enige was er bij hem geen verschil van aanpak tussen de eigen voca list (Nicolas Sears, een jonge hoge bariton met grote expres siemogelijkheden) en de z.g. concoursvocalisten, die zich bij hem helemaal konden ont plooien. En als enige speelde hij vrijwel vlekkeloos van blad (opgave voor de halve finale). Dit was een volwassen presen tatie in tegenstelling tot de overige kandidaten, die te vaak in de pogingen bleven steken. En hiermee raken we de kern van dit concours (in feite van alle concoursen): de zin en de onzin er van. Niemand zal de zin van dit concours betwisten. Komen de begeleiders (niet al leen van het lied) er meestal met een enkele mededeling van af, nu krijgen de specifie ke moeilijkheden van het be geleiden alle nadruk. Eigenlijk de omgekeerde wereld: een begeleider immers dient zich te voegen naar de solist en te- samen moeten zij een naadloze eenheid vormen. Maar hier kon het er wel eens op lijken, dat de solist zich naar de bege leider ging voegen. Daarom zou de volgende keer het mee brengen van de eigen vocalist verplicht gesteld moeten wor den: dan kunnen kwaliteiten als soepel opvangen van adem, maat en ritme, oproepen van sfeer en schilderen van in houd, het omgeven van de so list met alles waardoor hij zich muzikaal vrij kan bewegen, beter ontwikkeld en afgewo gen worden. Dit betekent niet, dat de door het concours beschikbaar ge stelde vocalisten niet zouden deugen. Integendeel- ze waren meermalen beter. Alweer een probleem, dat bekeken moet worden. En - dit geldt voor alle concoursen - een eerste prijs hoeft geen garantie te zijn voor een carrière-doorbraak. Dat heeft het Kon. Elisabeth- concours wel geleerd. NOES KOKEE Slotconcert Conservatorium-orkest, o.l.v. Lucas Via. Soliste: Josje ter Haar, viool. Schönberg-zaal Kon. Conservatorium, Den Haag, gister avond. In dezelfde zaal, waarin 's middags de juryleden zich ern stig bogen over de waarde ringscijfers van de kandidaten in het liedbegeleiders-con cours, gaf gisteravond het Conservatoriumorkest het concert, waarmee het studie- Amsterdams Strijkkwintet overtuigt in Duivenvoorde Voor het eerst in de twee jaar van zijn bestaan speelde het Amsterdams Strijkkwintet gis teravond in de Haagse agglo meratie, namelijk in kasteel Duivenvoorde. Het betreft hier vijf strijkers uit het Con certgebouworkest, twee violis ten, twee altisten en een cel list, die naast hun drukke con certpraktijk nog zo'n twintig kamermuziekavonden per jaar voor hun rekening nemen. Aan literatuur voor deze com binatie is geen gebrek. Voor deze zeer warme zomeravond kozen zij een jeugdwerk van Britten, diens Fantasie in f, het bekende kwintet in g KV 516 van Mozart en het enige kwintet in F van Bruckner. Een lang programma, met name omdat Mozart 50 minu- Het Amsterdams Strijkkwintet speelt in kastel Duivenvoorde kwin tetten van Britten, Mozart en Bruck ner. Donderdagavond. ten voor zijn kwintet vraagt en deze spelers die tijd er ook voor nodig hadden, ondanks het vrij snel genomen begin- allegro. De totaalindruk van dit kwintet dat wegens de klamme hitte onder ongunsti ge omstandigheden moest spe len, was goed, zonder nu met een in juichen uit te barsten. Aan de positieve kant van de balans stonden een technisch goede afwerking, een vrij hecht samenspel en een har- monieuse klankbalans. Op die klank zelf valt wel wat af te dingen omdat het spel en de toon van primarius Peter Hoekstra niet die lichte gulden kwaliteit hebben die men zich idealiter zou wensen. Vooral in de snelle delen van Mozart werkte dat een zekere hoekig heid in de hand, die samen ging met een niet altijd even gelukkige frasering. Bij Bruck ner wisselden beide violisten van plaats. Inderdaad was Tony Rous in de bredere ro mantische stroom van dit prachtige werk als primarius goed op zijn plaats. Ondanks het feit dat in dit complexe werk niet alles feilloos verliep, had het spel een zo sterke mu zikale lading en waren de ra feltjes daarbij zo onbelangrijk, dat de vijf spelers hiermee het pleit overtuigend wonnen. BESIER jaar werd afgesloten. En diri gent Lucas Vis liet het orkest werkelijk briljant spelen in een programma, waartegen elk „volwassen" orkest zou op zien. Debussy's Prélude a l'après- midi d un Faune yraagt om verfijnde kleuringen met ex quise fluit- en vioolsoli, vraagt om een verstilde rust, waaruit de beweging zich op natuurlij ke wijze ontwikkelt. En dit werd prachtig gerealiseerd. Groot respect hadden wij ook bij het luisteren naar Hinde- mith's Mathis de Maler, de symfonie, die voortkwam uit de gelijknamige opera. Hinde- mith gebruikt hier zijn welbe kende (bijna beruchte) procé dés in de polyfone schrijfwijze en gaat daarbij soms tot ma nierisme. Dan moet de diri gent veel redden en dat deed Lucas Vis. Maar er slaat een furieuze drift door het laatste deel, de Versuchung des heili gen Antonius, met de moeilij- .ke unisono vioolpassages. En ook dit alles lukte, ook bij de druk bezette blazers, die soms wat te krachtig optraden. Trouwens - wat te heggen van het grote nieuwe viooltalent Josje ter Haar, die de Nicolai- prijs kreeg. Zij leverde een verbazingwekkende vertol king van Alban Berg's viool concert, geschreven na de dood van de 18-jarige Manon Gropius. NOES KOKEE Overvallers rijden zijgevel bank binnen BERGEN OP ZOOM Twee mannen hebben gistermiddag een filiaal van de Amro-bank in Bergen op Zoom overval len, door met een auto de zijgevel van het kantoor binnen te rijden. De overvallers ramden met een gestolen auto uit Tilburg de zijgevel, stapten vervolgens de bank binnen en dwongen,dreigend met een vuurwapen, het personeel geld uit de kluis te halen. De buit bedraagt volgens de politie slechts enige tienduizenden guldens. Een volle cassette, kort tevoren afgeleverd door een geldtransport, werd over het hoofd gezien. De twee gemaskerde mannen zijn met de buit vertrokken in een gestolen vluchtau to, die kort na de overval in Bergen op Zoom werd teruggevonden. Verder ont breekt elk spoor. 'VAN DIE GEKKE BLAASJES. BELACHEUJK HÈ? BLEEK 'T NOTABENE HERPES TE ZIJN." Blaasjes op ofrond de geslachtsdelen. Vervelend denk je, maar het zal wel weer overgaan. Toch kan het een geslachtsziekte zijn. Geslachtsziekte krijg je bij het vrijen. En het gaat niet vanzelf over. Ga bij twijfel naar de dokter. Hij is de enige die je kan helpen. En waarschuwdegene(n) met wie je de laatste tijdsexueel contact hebt gehad. Zij moeten ook naar de dokter. Verdere informatie, adressen en telefoon nummers vind je in de uitgebreide folder over geslachtsziekten. Je kunt onderstaande bon - in voldoende gefrankeerde envelop - opsturen naar de SOA Stichting, Wittevrouwensingel 74,3572 CD Utrecht. Sluit een postzegel voor antwoord bij. GESLACHTSZIEKTE GENEZEN BEGINT BIJ JEZELF. Stuur mij de gratis folder over geslachtsziektenf Naam: Adres: Postcode/Plaats:. I L Z'ZZU.UJ Publikatie aangeboden door dit blad in samenwerking met de Stichting Ideële Reclame. Shakespeares theater in Londen herbouwd LONDEN De acteur en re gisseur Sam Wanamaker heeft een gevecht van zeventien jaar gewonnen om het Globe-thea ter van William Shakespeare te herbouwen op zijn oor spronkelijke plaats in Londen. Wanamaker kwam na jaren lange juridische strijd tot een overeenkomst met het linkse bestuur van de Londense ag glomeratiegemeente South- wark, dat tegen het plan ge kant was. De replica van Sha kespeares theater komt tegen over de St. Pauls kathedraal, op de zuidelijke oever van de Theems. Wanamaker wil het theater in gebruik nemen met „Hendrik de Vijfde", dat ook bij de opening in 1599 werd gespeeld. (ADVERTENTIE) DAMSTRAAT15,1012JL AMSTERDAM, TEL. 020-241703, AFDELING VOORLICHTING (TST. 215) lei ALPHEN AAN DEN RIJN ROCINEMA I (Van BoetztV' straat 6, tel. 01720-20800):! ce academy III (al); do. vr. 1 21.00. za. t/m wo. 14.00. 1*er 21.00. EUROCINEMA II: b-r ce academy III (al); do. vr. l*w> 21.00. za. t/m wo. 14.00, 1^; 21.00. EUROCINEMA lit'" wel of the Nile (al); do. vr. len 21.15. za. t/m wo. 13.45, tt* 21.15. EUROCINEMA IV:pn -R.Y.L. (al); do. vr. 18.45, 2 h za. t/m wo. 13.45, 18.45, 21^ NACHTVOORSTELLINGEN 9 EUROCINEMA I: Police (de demy III (16); za. 24.00. «pa ROCINEMA II: Gewaagd lieCro syiu apel (18); za. 24.00. Dirty Debby (18); a 24.00. d Jie (al); za. t/m wo. 14.00. |eb LEIDEN e LUXOR (Statiomrc 19. tel. 071-121239): Policeha demy III (al); 14.30, 19.00. 2. LIDO en STUDIO (SteenjP, 9, tel. 124130): Out of A H (al); 20.00. Pretty in pink. 14.30, 19.00. 21.15. Jewel odi Nile (al); 14.30. 19.00, 2 h Highlander (16); 14.30, 1l>. 21.15. D.A.R.Y.L. (al); r, 19.00, 21.15. TRIANON (f 11 straat 31. tel. 123875). De H draagt jarretellee (16); 1 k 19.00, 21.15. zo. 14.15, 1n„ 19.00, 21.15. REX (Haat merstraat 52, tel. 071-125z Pikant kant (16); 14.30, 11" 21.15. zo. 14.15, 16.30, 1|d 21.30. pr KINDERVOORSTELLINGEN1 NACHTVOORSTELLINGEN h REX: Prille poesjes (18fJ za. 23.30. t- NOORDWIJK LIDO THE/U (Pr. Bernhardstraat 56, 11 01719-12800): King David; t vr. ma. di. 21.15. St. Elmo'p' (12); vr. ma. di. 19 00. za. 1! 19.00. zo. wo. 15.00. KATWIJK e CITY THEATf" (Badstraat 30, lel. 01718-74(>a Remo (12); do. vr. za. zo. 14.45, 19.00, 21.15. ma.3c 19.00. 21.15. e CITY THE*. II: De laatste haai (16); tijdej? City I. e CITY THEATER III: P (al); tijden zie City I. e Vc THEATER IV: Macaroni 112&c den zie City I. h- VOORSCHOTEN GREENWAY: Best defense'r za. t/m wo. 19.00. Comm£' (16); vr. za. ma. t/m wo. 2e Toen papa op zakenreis r>£ (12); do. zo. 21.15. De troh beertjes (al); za. t/m wo. l£. KINDERVOORSTELLING i< Donald Duck's verjaarspart: (al); za. zo. wo. 14.00. WASSENAAR 5,1 e ASTRA; Vier vuisten In1 kwadraat (al); do. t/m zo. 2<v Een liefde in Duitsland (16h t/m wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING De vrolijke piraten van Sch^ land (al); za. zo. wo. 14.00. >t OEN HAAG* ASTA 1 (SptP tel. 463500): Police ecaden (al); 14.00, 19.00, 21.30: Pretty in pink (al); 14.00, 21.30. e BABYLON 2: Out <r> rica (al); 14.00. 20.15. e BJ LON 3: Romancing the si' (al); 14.00, 19.00. 21.30. f 13.30. 15.45, 19.00, 21.30. NEAC 1 (Buitenhof 20. 630637): D.A.R.Y.L. (12); 1«« 18.45, 21.30. zo. 13.15, 11* 18.45, 21.30. CINEAC 2« close range (16); 14.00, 10 21.30. Zo. 13.15, 16.00, 1|1 21.30. CINEAC 3: Murp* law (16); 18.45. 21.30. do* ma. di. ook 14.00. EUROCI' MA (Leyweg 910, tel. 6671' Police academy III (al); 1p 19.00, 21.30. zo. 14.00, 11' 18.45, 21.30. METROPOL1' (Carnegielaan, tel. 4561 i Highlander (16); 14 00, 1<< 21.30. zo. 13.15, 16.00, 11' 21.30. e METROPOLE 2: Rl' way train (12); 14.00, 1t' 21.30. zo. 13.15, 16.00, 11 21.30. e METROPOLE 3: Gir' A Fred (al); 14.00. 18.45. 21' zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21' METROPOLE 4: Abel 1 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13' 16.00. 18.45, 21.30. METt' POLE 5: do. t/m za. en 14.00. 18.45, 21.30. ZO. 13' 16.00. 18.45. 21.30. ma. 14.00. 20.00. Le dernier ml (16); do. Brazil (16); vr. The ling fields (16); za. Amen' graffity (12); zo. A passagi India (al); ma. Kagemusha I di. Stop making sense (16);* e ODEON 1 (Herengracht tel. 462400): The hitcher 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13 16.00, 18.45, 21.30. ODEOI De laatste dollar} op vake (al); 13.45, 18.45, 21.30. -I 13.15, 16.00. 18.45, 21 e ODEON 3: Hot resort 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13 16.00. 18.45, 21.30. e ODEOL The Delta force (16); 131 18.45, 21.30. zo. 13.15, 161 18.45, 21.30. LE PARIS 1 (I tingstraat 12b. tel. 656402): I girls, deel III (18); 12.00 22.30. zo. v.a. 13.30. LE i RIS 2: Firework (18); 12.15 22.45. zo. v.a. 13.45. LE I RIS 3: Night prowlers 12.30 tot 23.00. zo. v.a. 14J HAAGS FILMHUIS (Dennet 56. tel. 459900): Zaal 1: Viol* and passion; 14.00, 191 21.45. wo. za. zo. 19.30, 2ll The incredible shrinking it za. 23.30. Zaal 2: Rumble I 14.00, 19.30. wo. za. zo. 19) Police; 16.15, 21.45. za. Zaa Films of the fiftiee II: There'» business like showbusinf do. 14.00, 19.30, 21.45. Gen» men prefer blondes: vr. 14. 19.30. 21.45. The Glenn Mk atory; za. 14.00, 19.30, 21| The Benny Goodman story; 14.00, 19.30, 21.45. CaloiT Jane; ma. 14.00, 19.30, 21.43 star is born; di. 14.00, 20/ She's back on Broadway; i 14.00, 19.30, 21.45. NACHTVOORSTELLINGEN: CINEAC 1: D.A.R.Y.L. (16); 00.15. e CINEAC II: At clt, NE' range (16); za. 00.15. t KINDERVOORSTELLINGEN: BABYLON 3: Do troetelbe tjes; za. ma. di. wo. 14.00. f 13.30, 16.00. CINEAC 3: P» Pan; za. wo. 14.00. zo. 13. 16.00. e EURO CINEMA: Pol academy III; 14.00. 19.00, 2lJ zo. 14.00, 16.30, 19.00, 21.3d

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 18