Beeld van actuele Haagse
kunst in Gemeentemuseum
Gezellig familietoneel
bij de Haagse Comedie
Festival-opening trok geen publiek
Een Nederlandse Jevgeny Onjegin
KUNST
Fascinerende uitvoering Strawinski's Vuurvogel
HET OOG OP DEN HAAG
EXPLICIETE BECKETT VAN
THEATER AN DER RUHR
£eidóe Qounaml
MAANDAG 26 MEI 1986 PAGINA
Het was in alle opzichten een
onvergetelijk concert, deze af
sluiting van de CoRo-serie van
het Residentie Orkest, zater
dag in de vrijwel uitverkochte
PW A-zaal. Hans Vonk was de
beheerste en toch innerlijk ge
dreven dirigent, alert op zorg
vuldige afwerking van klank
en coloriet, het RO musiceerde
geïnspireerd en de solist Anr-
dré-Michel Schub, Frans-
Amerikaan, kon zijn werkelijk
fenomenale pianistiek volledig
botvieren in Rachmaninofs
Vierde Pianoconcert.
Nu zal dit werk nooit de popu
lariteit krijgen van het tweede
en derde concert, maar het be
zit ondanks zijn wat verbrok
keld karakter, toch voldoende
kwaliteit om te boeien, zeker
in zo'n verbluffende weergave
als die van Schub. Het bevat
het virtuoze, vingervlugge
passagewerk naast de volle ak
koorden, het bevat de typisch
Russische, wat weke melanch
olie in de melodiek, kortom
het is typisch de herkenbare
Rachmaninof met de Skriabin-
inslag, zoals we dit uit de Skri-
abin-cyclus van het RO heb
ben geleerd. De lang niet ge
makkelijke orkestpartij voegde
zich naadloos aan de pianopar
tij, dankzij Vonk. Maar alles
werd overtroffen door de
Residentie Orkest o.l.v. Hans Vonk.
Solist: Andrè-Michel Schub, piano.
PWA-zeal Ned. Congresgebouw Den
Haag.
ronduit fascinerende uitvoe
ring van Strawinkski's Vuur
vogel, nu niet samengevat in
de Suites, maar in de totale,
uitgebreide balletpartituur. En
wat daarin te horen viel aan
fijnheid van detaillering, aan
ragdunne kleuring, aan teder
heid van klank en bovenal
aan de ongelooflijke span-
ningsrijke manier van vertel
len van het sprookje van de
jonge prins en de vuurvogel,
die samen de boosaardige reis
tenslotte verslaan. Alleen al
aan het begin, dat onmiddel
lijk de aandacht greep met het
fluisterzachte „er was eens",
kwam men oren te kort. Ge
lukkig dat Vonk en het RO
hiervan een plaatopname heb
ben gemaakt.
Beethovens Coriolan-ouvertu-
re leidde dit concert in en
Hans Vonk gaf er een lezing
van in zijn zuiver klassieke,
rustige en duidelijke stijl. Bra
vo.
NOES KOKEE
Grote belangstelling voor Holland
Festival en Nederlandse Opera
AMSTERDAM De belangstelling voor het Holland Festival is
dit jaar vele malen groter dan vorig jaar. De een week geleden
afgesloten schriftelijke voorverkoop toonde een stijging van 45
procent in vergelijking met 1985. Tijdens de kaartenmarkt in de
Stadsschouwburg werden ruim drieduizend plaatsbewijzen ver
kocht, meer dan anderhalf keer Zoveel als vorig jaar. Een flink
aantal voorstellingen is inmiddels uitverkocht: het eenmalig op
treden van de Opera van Frankfurt met „Die Entführung aus
dem Serail" van Mozart en dat van het Tanztheater Wuppertal
met Pina Bausch. Ook in de categorie jeugdvoorstellingen zijn al
de nodige voorstellingen uitverkocht. Ook de Nederlandse Ope
rastichting beleeft, met de opening van het Muziektheater in het
vooruitzicht, gouden tijden. Op dit moment zijn er al 170 procent
meer abonnementen verkocht dan de voorgaande jaren. Voor
enkele produkties, zoals Falstaff en Madame Butterfly is de
helft van de zaalplaatsen al bezet. De besteltermijn voor abonne
menten is van 31 mei verschoven naar 30 juni.
Italiaanse pers
kraakt film met
Maruschka Detmers
ROME Het Drentse sterre
tje Maruschka Detmers heeft
met haar eerste Italiaanse film
„Diavolo in Corpo" (De Duivel
in het Lichaam) geen potten
kunnen breken. Volgens het
Italiaanse weekblad Panorama
valt uit het spel van Marusc
hka Detmers en haar tegen
speler Frederico Pitzalis moei
lijk op te maken waarom zij
zich met de ander identifice
ren. Detmers kan overigens
troost putten uit de woorden
van de beroemde schrijver Al
berto Moravia, die in het
weekblad Espresso schrijft dat
zij „tussen de vele niet-acteurs
van de film nog de beste is".
in Den Haag is dit weekeinde op drie plaatsen
tegelijk het Haags Zomerfestival van start gegaan.
Tot en met zondag 8 juni vinden er bijna dagelijks
een groot aantal toneel- en theatervoorstellingen,
concerten, lezingen en exposities plaats, die in het
kader staan van Shakespeare, actuele Haagse kunst
of het Pleintheaterfestival, dat komende week
zaterdag begint. Vandaag aandacht voor het
openingsconcert door het Residentie Orkest
gistermiddag in Diligentia, de expositie „Het oog op
Den Haag" in het Haags Gemeentemuseum en de
toneelvoorstellingen „Ons kent ons" van de Haagse
Comedie en „Gelukkige dagen" van het Westduitse
Theater an der Ruhr in de Koninklijke Schouwburg.
Scène uit „Ons
kent ons" van de
Haagse Comedie,
met van links naar
rechts Filip Bolluyt,
Francine Dreessen
en Kes van Lier.
De Haagse Comedie die Alan
Ayckbourns „Ons kent ons"
(A Chorus of Disapproval)
speelt, heeft zich voor deze
voorstelling omgetoverd tot
„Sneeker Operettevereniging
voor Amateurs (SNOV)", die
John Gay's „Beggars Opera"
gaat uitvoeren. Je kunt kri
tiek hebben op 's lands groot
ste repertoiregezelschap, dat
een stelletje regionale ama
teurs heel goed weet te imite
ren. Of komt dat nu door de
goede vertaling van Hoekse-
ma en de kracht van schrij
ver Ayckbourn?
„Ons kent ons" begint met
een aanstekelijke slotscène
van de Beggars Opera door
de SNOV. Het ingeblikte ap
plaus laait op, je gaat er bijna
van meeklappen. De regis
seur komt op en houdt een
toespraak. Hij bedankt vooral
de hoofdrolspeler, Gijs Jan
sen. Dan volgt wat aan deze
„première" voorafging.
Jansen heeft zich pas in
Sneek gevestigd en wil lid
worden van de vereniging.
Daar zijn de rollen reeds ver
deeld. Omdat de anderen
denken hem voor hun karre
tje te kunnen spannen, weet
hij aardig op te klimmen en
belandt hij uiteindelijk in de
hoofdrol. Jansen werkt na
melijk bij de ABG, een be
drijf dat misschien gaat uit
breiden en een lapje grond
nodig zou kunnen hebben dat
in het bezit is van een van de
spelers, Jarich. Als Jansen
handig bemiddelt, zouden
een paar mensen heel rijk
kunnen worden. De vrouwen
in het gezelschap gebruiken
Jansen als uitlaatklep voor
hun onvrede. Allen worden
teleurgesteld, de ABG gaat
failliet, flapdrol Jansen krijgt
de schuld van alle ellende.
De kracht van Ayckbourns
stuk is dank zij Hoekséma's
vertaling gehandhaafd geble-
Haagse Comedie speelt „Ons kent
ons" van Alan Ayckbourn. Regie:
Jules Royaards. Met Filip Bolluyt,
Kees Coolen en o.a. Lucas Dietena
en Trudy Labij. Koninklijke
Schouwburg, zaterdag 24 mei;
herhalingen 27, 30 en 31 mei en 7
juni.
ven. „Ons kent ons" is welis
waar op het banale af, je
moet om de handige dialogen
en de gladde enscenering van
Royaards vaak lachen. Waar
om zou je dan een soort
kniesoor zijn en deze keuze
van de Haagse Comedie toch
van kritiek willen voorzien?
De vragen die rijzen bij het
zien van Ons kent ons, zijn
niet zo gemakkelijk te beant
woorden vanwege het Dros-
te-effect. De acteurs die ama
teurs spelen, het gezelschap
dat „gewoon" moet doen, het
leuk dat door die Sneekers
leuk gevonden wordt, mysti
ficeert natuurlijk. Hoe anders
dan door projectie kan zo'n
kleurloze Jansen, kleurloos
gespeeld door Filip Bolluyt,
zo'n hoofdrol dragen. De ko
medie die wordt gespeeld, is
dik aangezet, vooral als
Francine Dreessen en Trudy
Labij de kans krijgen als res
pectievelijk het oversekste en
het frigide type. Vergeleken
daarbij zijn Lucas Dietens'
macho en Kees van Liers
pleb zeer genuanceerd.
Ronduit sterk is een zangtri-
ootje van Carl van der Plas,
Anne-Marie Heyligers en
Wim van den Heuvel, al
moet ook daarbij een kantte
kening worden geplaatst: de
muziek (in het gehele stuk) is
van het niveau Clayderman,
ongetwijfeld opzettelijke mu-
zak for the millions.
Wie kan genieten van Kees
Coolen die alles uit de kast
haalt, moet ook even letten
op een fijne en pittige rol van
Patty Pontier als regie-assis
tente bij de amateurs. Zet
verder het kritisch vermogen
maar even opzij: „Ons kent
ons" is een gezellige familie
voorstelling, een komedie
waar je lekker om kunt la
chen.
PETER SNEL
De titel van de tentoon
stelling die tot 25 augus
tus in het Haags Ge
meentemuseum wordt
gehouden klinkt veelbe
lovend. „Het oog op Den
Haag" heeft niet alleen
betrekking op de blik
van het museum op ak-
tuele beeldende kunst in
de eigen stad, maar geeft
vooral aan dat het pu
bliek buiten Den Haag
het oog eens zou kunnen
richten op de kunstpro-
duktie in de residentie.
Het wordt de hoogste tijd
dat men zich niet zo een
zijdig op het kunstgebeu-
ren in Amsterdam richt,
lijkt de achterliggende
gedachte van de veelom
vattende expositie te zijn.
Het Holland Festival
mag zich dan voorname
lijk in Amsterdam afspe
len, Den Haag plaatst er
het Haags Zomer Festi
val tegenover.
Met de opening van „Het oog
op Den Haag" is het startsein
vian dit festival gegeven. Te
gelijk is het ook een afscheid.
Tijdens de tentoonstelling,
volgende maand, neemt Theo
van Velzen afscheid als di
recteur van de Dienst voor
Schone Kunsten. Van Velzen
Loonde zich in zijn toespraak
oij de opening van de ten
toonstelling verheugd over
de grote presentatie van
Haagse kunstenaars, die
dankzij intensieve samen
werking tussen afzonderlijke
museummedewerkers en de
kunstenaars tot stand kon
komen, maar ook sprak hij
zijn bezorgdheid uit over de
toekomst van het museum.
Het tentoonstellingsprogram
ma is tot eind 1987 vastge
steld, maar er bestaat grote
onzekerheid over de finan
ciële middelen en de opvol
ging van Van Velzen. Wet
houder van cultuur Verduyn
Lunel kon hier als nieuwko
mer nog nauwelijks iets over
zeggen, behalve dat het ge
meentebestuur een aantal
antwoorden moet formuleren
over de toekomst van hel
museum.
De tentoonstelling beoogt
niet de enige Haagse kunste-
Een overzicht van de publieke belangstelling gisteren voor
de opening van de tentoonstelling „Het oog op Den Haag" in
het Haags Gemeentemuseum.
naars van kwaliteit te bren
gen, er is duidelijk een keuze
gemaakt. Daarom alleen al
zou het goed zijn als het mu
seum vaker plaatselijke
kunstenaars binnen haar mu
ren haalt. Het Gemeentemu
seum mist elke funktie van
een platform voor beeldende
kunst in de stad en van de
kant van de kunstenaars
heerst er al lange tijd onge
noegen over deze opstelling.
Eén keer in het jaar wordt er
een groepje kunstenaars uit
genodigd om werk te expose
ren - dat was in januari de
Grafische Werkplaats - en
verder is er nauwelijks een
stimulerend contact tussen
kunstenaars en museum. Een
groot gedeelte van het steeds
klefner wordende aankoop
budget wordt aangewend om
een lacune in de kunsthisto
rische lijn vanaf Mondriaan
aan te vullen.
Dat kost veel
geld, want het ruimtelijk
werk van gerenommeerde
kunstenaars op internatio
naal niveau als Donald Judd,
Sol LeWitt of Carl Andre is
sinds de jaren zestig enorm in
financiële waarde gestegen.
Wanneer je een ruim budget
hebt is op deze aandachts
punten niets aan te merken,
maar voor de overige beste
dingen blijft nu te weinig
geld over.
Verwonderlijk is bijvoor
beeld dat een Haagse kunste
naar als Bob Bonies, die me(
zijn geometrisch-abstracte
kunst bij uitstek in het
kunstbeleid past, zijn grote
reptrospektieve tentoonstel
ling buiten Den Haag heeft,
ja zelfs buiten Nederland. Hij
ontbreekt eveneens in „Het
oog op Den Haag".
Welke kunstenaars acht het
Haags Gemeentemuseum re
presentatief voor de aktuele
kunstproduktie in de stad?
Zij koos vijf kunstenaars uit
die typerend zouden zijn
voor verschillende klimaten
in de Haagse beeldende
kunst; Tomas Rajlich, Chris
tie van der Haak, Marius
Quee, Peter Blokhuis en
Auke de Vries. In samen
spraak met deze kunstenaars
werden twintig andere schil
ders en beeldhouwers uitge
nodigd, Zo wordt Peter Blok
huis omringd door vier colle
ga's uit Pulchri Studio nl.
Rein Draijer, Pat Andrea,
Maarten van Dreven en Jan
Kuiper en Christie van der
Haak koos uiteraard uit het
bestand van het Haags Cen
trum voor Aktuele Kunst.
Dit is een onvermijdelijk as-
Haags Gemeentemuseum „Het
oog op Oen Haag", actuele Haagse
beeldende kunst, tot 25 augustus.
Catalogus 80 pagina's, 25,-.
pekt door de opzet van de
tentoonstelling.
Opvallend is dat er maar
liefst negen kunstenaars uit
het HCAK afkomstig zijn en
dit kunstenaarsinitiatief is zo
langzamerhand opgenomen
in het erkende kunstcircuit.
Dit is overigens niet verwon
derlijk, want het was gedu
rende enkele jaren een inte
ressante plaats, waar over de
inhoud van beelde kunst in
tensief gedacht en gesproken
werd. Een ander punt dat op
valt is dat uitgezonderd de
kunstenaars van het HCAK
de meeste kunstenaars ruim
de leeftijd van veertig jaar
gepasseerd zijn. Dit brengt
met zich mee dat die kunste
naars hun reputatie dan ook
gevestigd hebben en dat men
bij namen als Tomas Rajlich,
Gerard Verdijk, Auke de
Vries, David van de Kop of
Pat Andrea eigenlijk verge
ten is dat het Haagse kunste
naars zijn. Maar wat is Haags,
wanneer een aantal van hen
ver buiten de residentie
woont en werkt. Misschien
wijst de tentoonstelling dit
uit.
INGRID VAN SANTEN
Het muzikale gedeelte van het
Shakespearefestival als onder
deel van het eerste Haagse Zo
mer Festival blijkt in het
breed opgezette geheel een on
dergeschoven kind. Het ont
breekt niet aan kwaliteit - de
opening werd gistermiddag in
Diligentia verzorgd door leden
van het Residentie Orkest -
maar in het aanbod van eve
nementen is de aandacht ken
nelijk zo zeer gericht op expe
rimenten en straatactiviteiten,
dat de klassieke muziek is on
dergesneeuwd. Bij het tweede
festival zal een instituut als
het Residentie Orkest een be
langrijke functie kunnen ver
vullen, maar het ensemble
heeft dan ook recht op een be
langrijker plaats en op meer
aandacht. Diligentia was gis
termiddag akelig slecht bezet.
Dirigent Alexandru Lascae be
lichtte Shakespeare van meer
dere zijden en invalshoeken.
Purcells Fairy Queen, filmmu
ziek Henry V van Walton,
Songs van Strawinsky, Ophe
lia Dances van Knussen, Songs
of Julia van de Voorburgse
componist Peter Visser, Sha-
kespeare Concerto van Am-
Leden van het Residentie Orkest
spelen muziek gebaseerd op werk
van Shakespeare. Diligentia, gister
middag.
ram. Lascae verdient zeker
een complin\ent voor die keu
ze, Shakespeare heeft kenne
lijk ook hem geïnspireerd. Dat
geldt niet in mindere mate
voor de RO-leden die de veel
heid aan composities uitste
kend afgewerkt en met veel
intensiteit hebben vertolkt.
De sopraan Lucia Meeuwsen
was de overtuigende soliste in
o.m. de sfeervolle liederen van
Peter Visser, een componist
die steeds weer verrast door
zijn fijnzinnige benadering
van het onderwerp en die
boeit door zijn Welsprekende
muzikale taal.
Vanavond in het Shakespeare
festival een Diligentia-concert
door de countertenor Charles
Brett en de fluitiste Dorothy
Linell.
ADRIAAN HAGER
Dat het Shakespeare-festival
met een stuk van Samuel
Beckett moest beginnen is
een kwestie van overmacht
geweest. De hoofdrolspeelster
in „Sommernachistraum" bij
Theater an der Ruhr, Gorda-
na Kossanovic, is heel ernstig
ziek en dus kon deze Shake
speare in de regie van Rober
to Ciulli geen doorgang vin
den. De vervangende keuze
valt in Rotterdam op „Groot
en klein" van Botho Strauss.
In Den Haag werd Samuel
Becketts „Glückliche Tage"
gespeeld.
Regisseur Roberto Ciulli
wijkt van meet af aan van
Becketts aanwijzingen af.
„Gelukkige dagen" is immers
dat stuk waarin de oude ac
trice Winni tot haar borst in
gegraven ligt en steeds ver
der de grond in zakt, onbe-
Theater an der Ruhr speelt „Glüc
kliche Tage" (Happy Days) van
Samuel Beckett. Regie: Robert Ci
ulli. Met Veronika Bayer als Winni
en Rudolf Brand als Willi. Konink
lijke Schouwburg, zondag 25 mei.
reikbaar voor haar tegenspe
ler/minnaar WiHi?
De toeschouwers zaten nu op
het toneel, met het gezicht
naar de zaal. Winni leunt te
gen het souffleurshokje. Ze is
gekleed in een jurkje dat
haar nu gebleekte blonde
haar eens glans moet hebben
gegeven. Nu ziet ze eruit als
een tevergeefs opgedofte
„bag lady". Haar ogen zijn
achteruit gegaan, haar opti
misme is echter grenzeloos.
Ze houdt de moed erin en dat
wordt uiteindelijk beloond
als Willi nog eenmaal een po
ging doet haar tè bekoren.
Helaas, hij bereikt haar niet
meer. Een mens kan ook niet
alles hebben. Evengoed is het
een gelukkige dag.
Ciulli beschikt met Veronika
Bayer over een begenadigde
actrice die gaandeweg een
personage opbouwt, dat je
heugt. Het tegen beter weten
in optimistisch blijven van
een actrice die reeds lang de
>chijn niet meer kan opbou
wen is hier prachtig ver
beeld. „Glückliche Tage" is
vergeleken bij Theaters „Ge
lukkige Dagen" en die Itali
aanse „Winni della sguardo"
in het Holland Festival een
paar jaar geleden heel expli
ciet. Dat bewijst alleen maar
hoeveel Beckett in zijn stuk
ken heeft verwerkt.
PETER SNEL
Wat nu?
Eerst huiswerk? Of eerst de krant?
Ieder seizoen speelt Fo
rum eenmaal een opera in
de Nederlandse taal. Dit
maal was dat Tsjaikow-
sky's vijfde opera Jevgeny
Onjegin, naar een gelijk
namig boek van Poesjkin.
Forum maakte daarbij ge
bruik van een oudere
Vlaamse vertaling die in
eigen beheer „verneder
landst" werd. Ook al moet
iedere Nederlander even
slikken als hij een verhe
ven opera in zijn eigen
soms wat banaal aandoen
de taal hoort, deze be
werkte vertaling was te
gelijk poëtisch en bijzon
der goed aangepast aan
Forum speelt op zaterdagavond in
het Circustheater de opera Jevgeny
Onjegin, onder muzikale leiding van
Alun Francis.
het ritme van de muziek,
waardoor de eerder ge
noemde bezwaren groten
deels wegvielen.
Overigens was deze uitvoering
in zoverre niet zo geschikt
voor een eerste kennismaking,
omdat de Nederlandse aanpak
tot een duidelijk vertraging in
de aktie zorgde en de hevig
heid van de slavische tempera
menten ook tot matiging was
gebracht. Een prachtige conse
quentie van de Nederlandsta
ligheid was het optreden van
bijna uitsluitend Nederlandse
zangers, met Thea van der
Putten in de onbetwiste glans
rol van de zuivere Tatjana. Ik
hoop en neem aan dat als Ne
derlanders in het Russisch of
Italiaans zingen, dat zij dan
wel beter verstaanbaar zijn
dan Graziano del Vivo in de
rol van Vorst Gremin.
Ook de
goed gezongen rol van Onjegin
zelf, door Ernst-Daniel Smid
blonk trouwens niet uit door
verstaanbaarheid. Alle ande
ren waren zonder meer uiterst
plezierig om aan te horen, zo
wel de oudere dames Annett
Andriessen en Ans van Dam,
als Helène Versloot en Hein
Meen. Deze laatste zorgde voor
een van de hoogtepunten rnet
zijn openingsaria in de tweede
scene van de tweede akte. De
koorleden zagen er in de over
de hele linie zeer geslaagde
aankleding van Nicolaas Wijn
berg prachtig uit en zongen
ook goed, zij het niet altijd in
perfekte harmonie met het or
kest. Dit laatste was de zwak
ke stee van de avond met
naast goede momenten helaas
vele zwakke met haperingen,
ongelijkheden en. een weinig
meeslepende klank, hetgeen
niet alleen aan de dirigent
leek te liggen.
Rest tot slot nog een compli
ment voor Jan Bouws die in
een in het begin misschien wat
erg simpel maar daarna steeds
fantasievoller decor, solisten,
koor en balletleden precies de
1'uiste voorname beweeglijk-
ïeid gaf die dit, voor mij toch
wat gedateerde high-society-
drama zeer genietbaar maakte.
BESIER
Voor een uitgebreid!
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplegi
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van dez|
krant.
bioscopen
ALPHEN AAN OEN RIJN EU
ROCINEMA I (Van Boetzetaer
straat 6. tel. 01720-20800): Ou
of Africa (al): 20.15. EUROCI
NEMA II: Absolute beginner
(al); 18.45. 21.15. za. zo. wo. oo
13.45. EUROCINEMA III: Te«
chers (al); 18.30. 21.00. za. zc
wo. ook 13.45. EUROCINEMi
IV: The Delta force (16); 18.3(
21.15. za. zo. wo. ook 13.30.
NACHTVOORSTELLINGEN
EUROCINEMA I: Sens interd
(18); za. 24.00. EUROCINEMA I
Absolute beginners (18); z
24.00. EUROCINEMA III: Het
speeltjes (18); za. 24.00. EL
ROCINEMA IV: The Delta forc
(16); za. 24.00.
KINDERVOORSTELLINGEN
EUROCINEMA I: Sneeuwwit]
(al); za. zo. wo. 14.00.
LEIDEN LUXOR (Stationswe
19. tel. 071-121239): Absolu)
beginners (al); 19.00, 21.15. z
zo. wo. ook 14.30. LIDO e
STUDIO (Steenstraat 39, tt
124130): Abel (al); 19.00. 21.1:
do. vr. ma. di. ook 14,30. Wi
ness (12); 14,30. 19.00. 21.11
To live and let die in L.A. (1é
14.30, 19.00, 21.15. Jewel of th
Nile (al); 14.30, 19.00, 21.15. Oi
of Africa (al); 20.00. zo. oc
14.30. TRIANON (Breestra
31, tel. 123875): Hot bublegu
de boot ir (16); 14.30, 19.0
21.15. zo 14.15, 16.30, 19.0
21.15. REX (Haarlemmerstra
52, tel. 071-125414); Kalharii
en haar wilde hengsten (1t
14.30, 19.00, 21.15.
NOORDWIJK LIDO THEATE
(Pr. Bernhardstraat 56, t<
01719-12800): Mama is bo<
(al); za. ma. di. 19.00. zo. 15.0
The mean season (12); za. m
di. 21.15.
KATWIJK CITY THEATER
(Badstraat 30. tel. 01718-7407!
A chorus line (al); do. vr. za. z
wo. 14.45, 19.00, 21.15. ma. i
19.00, 21.15. CITY THEATE
II: Rocky IV (12); tijden zie City
CITY THEATER III: Wei
science (al); tijden zie City
CITY THEATER IV: Mama
boos (al); 19.00. do. vr. zo. o<
14.45. Onze eerste wip (V
21.15
KINDERVOORSTELLINGEN
LIDO THEATER: Taran en i
toverketel (al); za. wo. 15.C
CITY THEATER IV: Taran i
de toverketel (al); za. wo. 14.4
VOORSCHOTEN
GREENWAY (tel. 01717-435
Mama is boos; za. zo. ma. v
15.45. De mijnen van koni
Salomon (12); do. t/m zo. 19.1
De aanslag (al); do. t/m
21.15. ma. t/m wo. 20.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
Assepoester; za. zo. ma. v
14.00.
WASSENAAR
ASTRA (tel. 01751-1326
Rocky IV (12); do. t/m zo. 20.i
Perfect (12); ma. t/m wo. 20.!
KINDERVOORSTELLINGEN
Donald Duck's tekenfilm gri
belton; za. t/m wo. 14.00.
ZOETERMEER
PROMENADE 1. 2 en 3;Out
Afrikca (al); 20.00. Fright ni(
(16); 19.00, 21.30. za. 24.00.
zo. ma. wo. 14.00. Brewsh
millions (al); 19.00, 21.30.
24.00. za. zo. ma. wo. 14.00. E
chelor party (16); za. 24.I
Thomas en senior (al); za.
ma. wo. 14.00.
DEN HAAG* ASTA 1 (Spui I
tel. 463500): The jewel of I
Nile (al); 14.00, 18.43, 21.15.
13.30, 16.00, 21.15. ASTA
(Spui 27, tel. 463500): Out of
rica (al); 14.00, 20.15. AST/S
Mama is boosl (al); 14.00, 18.
21.15. zo. 13.15. 15.45, 18.
21.15. BABYLON 1 (na
Centraal Station, tel. 47165
Out of Africa (al): 14.00. 20.
BABYLON 2: Wetherby (1
14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.
15.45, 19.00, 21.30. BABYL'
3: 3 mannen en een wieg
18.45, 21.15. do. vr. ma.
14.00. CINEAC 1 (Buiten
20. tel. 630637): The delta fo
(16); 14.00, 18.45, 21.30.
13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
NEAC 2: The Coca-Cola
(16); 14.00. 18.45, 21.30.
13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
NEAC 3: Bedroom eyes
18.45, 21.30. do. vr. di.
14.00. EUROCINEMA (Leyv
910, tel. 667066): The jewel
the Nile (al); 14.00, 19.00, 21.
za. wo. 19.00, 21.30. zo. 16.
19.00, 21.30. METROPOLI
(Carnegielaan, tel. 456756): F
for love (16); 14.00, 18.45, 21
zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21
METROPOLE 2: Un antour
Swann (al); 14.00, 18.45, 21
zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21
METROPOLE 3: Absolute
ginners (al); 14.00, 18.45, 21
zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21
METROPOLE 4: Abel
14.00, 18.45, 21.30. zo. 13
16.00, 18.45, 21.30. METI
POLE 5: The Beflin affair
18.45, 21.30. do. vr. di.
14.00. ODEON 1 (Herengrj
13. tel. 462400): House
13.45, 18.45, 21.30. zo. 13
16.00, 18.45, 21.30. ODEOI
Remo (12); 13.45, 18.45, 21
zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21
ODEON 3: Hold-up (al); 13
18.45, 21.30. zo. 13.15, 16
18.45, 21.30. ODEON 4:
eagle (al); 18.45, 21.30. do.
ma. di. ook 13.45. LE PAR
(Kettingstraat 12b, tel. 6564
Debbie does Dallas III
12.00 tot 22.30. zo. ma.
13.30. LE PARIS 2: Tal
een verboden liefde (1,8); 1
tot 22.45. zo. ma. v.a. 1J
LE PARIS 3: Flesh and ec
ey (18); 12.30 tot 23.00. zo.
v.a. 14.00. HAAGS FILMI-
(Denneweg 56, tel. 459900):
1: Tangos; 14.00, 19.30, T
za. zo. 19.30, 21.45. The trip
23.30. Zaal 2: Kiss of the
derwoman; 14.00, 19.30. wo
zo. 19.30. Lieber Karl; 1(
21.45. za. zo. 21.45. Zaal 3
Jaar filmgeschiedenis III j,
'40: Foreign correspondent
14.00, 19.30, 21,45. O
Twist; vr. 14.00, 19.30, 2
Thrid man; za. 14.00, 1!
21.45. The red shoes; zo. 1'
19.30, 22.00. Nabonga;
14.00, 19.30, 21.45. Mighty
Young; di. 14.00, 19.30, 2
King of the rocketmen;
14.00, 19.30, 21.45.
NACHTVOORSTELLINGEN:
CINEAC 1: The Delta I
(16); za. 00.15. CINEA<
Maak je borsten maar nat
za. 00.15. CINEAC III:
droom eyes (16); za. 0'
EUROCINEMA: Women
play (18); za. 24.02.