Drukwerk neem t
petje af voor
Wim Sonneveld
omantische
Sade Iaat de
i terren aan de
emel staan
CfiidócSouoaiit
lunder
Kritiek op optreden Russische
pianist bij VS-ambassadeur
Verrassende veelzijdigheid
bij Nationaal Ballet
België en Frankrijk centraal
tijdens Kunst Rai 86
bioscopen
dagpuzzel
PAGINAI
NST
WOENSDAG 19 FEBRUARI 1986PAGINA 13
pj _«,tdré Hazes
bocht uit
pTERDAM De populaire zanger André
es heeft zijn gebruik van drank en medicij-
I /achter het stuur van zijn kostbare sport-
1 \n gistermorgen vroeg moeten bekopen
^Keen totaal vernielde wagen en enkele snii-
n. De zanger verloor op een bocht in de
?rdammerweg in Amsterdam de macht
et stuur en reed met volle vaart tegen de
til aan. Zijn auto van 150.000 gulden
daarbij total-lbss. De zanger zelf liep en-
Jwonden op. waaraan hij werd behan-
let Academisch Medisch Centrum. Op
ilitiebureau werd hem een bloedproef at-
r eigen zeggen
Hazes had w
inken. maar was vooral onder invloec
'enkele Librium-tabletten.
Verkoop van kunst
met provinciekorting
groot succes
GRONINGEN Door de
overheid gestimuleerde acties,
waarbij korting wordt gegeven
op de prijzen van beeldende
kunst, kunnen de verkoop een
grote stimulans geven. Dit
blijkt uit zo'n actie in Gronin
gen, waarbij in de maand no
vember van het vorig jaar een
subsidie van 25 procent werd
gegeven op de aankoop van
beeldende kunst. In die maand
is voor ruim zes ton aan beel
dende kunst verkocht, zo
maakte de Groninger commis
saris der koningin, H.J.L.
Vonhoff, gisteren bekend.
Vreemd uitgedost
Een wel zeer vreemd uitgedoste
Sylvester Stallone gisteren nadat
hij tot „Man van het Jaar" was uit
geroepen door het Hasty Pudding
Theater in Cambridge, Massachu
setts, de toneelgroep van de Har
vard University. „Rambo" Stallone
droeg een pruik en een beha
waaraan enkele handgranaten hin
gen. Tegen zijn benoeming werd
overigens geprotesteerd door
Vietham-veteranen, die vinden dat
hij in zijn films de oorlog verheer
lijkt. Tijdens een persconferentie
werden drie jongens verwijderd
die via een spandoek lieten weten
dat Stallone de „Nazi van het
Jaar"-prljs had moeten krijgen.
MOSKOU Het Russische persagentschap TASS heeft gisteren felle kri
tiek geuit op de Russische pianist van joodse huize Vladimir Felzman, om
dat hij ter gelegenheid van de 37e huwelijksverjaardag van de Ameri
kaanse ambassadeur in Moskou een Liszt-concert heeft gegeven in diens
ambtswoning. Het persbureau noemde het jammer dat „maestro Felzman"
zich bereid verklaard had „aan de 60.000 dollar dure vleugel" in de
ambtswoning, een solorol te spelen in een „anti-Sovjet-spektakel". De
vleugel van ambassadeur Hartman was enkele uren vóór het concert nog
zorgvuldig gestemd, maar toen de pianist zijn recital wilde beginnen, ont
dekte hij dat één snaar was doorgesneden en drie andere waren verbogen.
In de tussenliggende tijd hadden zich in de ambtswoning koks. tafelbe
dienden en kamermeisjes van overwegend Russische nationaliteit opge
houden. Felzman viel bij de Russische overheid in ongenade toen hij
vroeg om een uitreisvisum. TASS verklaarde dat Felzman geen roem zou
vergaren met het „schaamteloos onder één hoedje spelen met Amerikaan
se diplomaten en buitenlandse journalisten".
Inter/V
biedt pli
oersonen/
anderF®' Klunder Co met: „De
hehhpn f Jacob" R®0ie: Ever' d# Vri*«-
neooen. r Gl,l#rfniddag.
groot vr
voo rtd u ij-
:htingen
(lunchconcert zijn de optre-
ting 01yrde artiesten genoodzaakt
mt de stpts een kort programma te
andse betenteren. Cabaret Klunder
iden van Po bracht gistermiddag in
toe. Uit jgentia dan ook een samen-
|ing uit de theatershow „De
(e Jacob". Het zal best
filijk zijn om een avond-
tot jend programma in te kor-
1985 wasltoi drie kwartier, maar iets
Mannen (ts kan er toch wel in ver-
dan vifkt worden. Klunder Co
dervraagpn vermoedelijk echter
te leukste achterwege gela-
te mei want wat gisteren werd
resenteerd bij het Haags
DER Sjchtheater was van een
r matig niveau,
bedoeling van dit gezel-
Z, Shot ap is toch om een humoris-
-Scylia. h en vermakelijk program-
I te brengen, maar dat
m totaal nie( uit de verf.
/an Diemen is de pianist
deze cabaretgroep. Hij
It voortdurend als kluns
jandeld door zijn partner
[t Klunder. Op zich een
/-Qulntus.k gegeven dat met de juiste
l°PSv'-Swj?n2 tot Srote hiliariteit kan
ado-Sitt. den Helaas gaan de leuk
arcules R.Joelde momenten als een
M, SVM-lhtkaars uit. Winnaar van
h«f«n: Sp Cameretten Festival 1984,
,n4K'prijs, publieksprijs en prijs
OZPC-De f
-ESCA. UI
AchiF b®ste bedjes: het geeft
S-Interrpit
P-BEP,
Wordt
HDA-Die
A: hPSVC
t programma wel te den-
Misschien dat het gehele
imma een duidelijke op-
bezit die de kwaliteiten
Bert Klunder en Co van
r de nu vertoonde samen-
ng wekt niet de behoefte
het gehele programma te
Vrijdag en zaterdag
kunt u er zich in PePijn
overtuigen of dit leuk is of
ROB VAN DER MIJL
LELYSTAD Spora
disch neemt Harry Slin
ger tijdens een optreden
zijn petje af. Morgen gaal
het er toch van komen.
Devoot ontbloot de zan
ger van Drukwerk dan
het hoofd ten einde een
ode te brengen aan Wim
Sonneveld. Een paar we
ken geleden verrastte de
Amsterdamse popgroep
vriend en vijand met de
elpee „Petje af voor Wim
Sonneveld", morgen
avond gaat in Lelystad
de gelijknamige theater
show in première. Daar
mee gaat een lang ge
koesterde wens van Slin
ger en de zijnen in ver
vulling. „We hebben de
afgelopen weken kei
hard aan deze happening
gewerkt", aldus een ner
veuze Slinger, die in een
recent verleden al met
zijn makkers heeft bewe
zen ook in het theater tot
goede prestaties te kun
nen komen.
„De elpee en de theatershow
zijn niet bedoeld om Wim
Sonneveld na te doen of hem
te overtreffen", vertelt Slin
ger. „Dat zal niemand luk
ken. Het is een ode aan een
grooUman. De teksten die hij
zong, kunnen ook jonge men
sen van nu boeien. En als ou
dere mensen de liedjes van
Sonneveld weer eens horen,
kunnen ze met een glimlach
aan hem terugdenken".
„We hebben trouwens al heel
lang liedjes van Sonneveld in
ons repertoire opgenomen.
Helemaal nieuw is het dus
niet. Ik liep al jaren met het
idee rond iets met het werk
van Sonneveld te gaan doen.
Het moest er dus maar eens
van komen. Eerst hebben we
een demo gemaakt, een grof
opgenomen plaat. We wilden
immers weten hoe anderen
daarover zouden denken. We
willen niemand krenken of
een groot artiest als Sonne
veld geweld aandoen. Met
die opname zijn we met
knikkende knieën naar Wim
lbo gegaan. Hij was razend
enthousiast. Hij heeft op de
hoes van de elpee zelfs een
toelichting geschreven".
Zelfvertrouwen
„Voor het theaterprogramma
zijn we met mensen gaan
praten die Sonneveld goed
hebben gekend. Friso Wie-
gersma, zijn levensgezel,
vond het een schitterend pro
ject. Ook hebben we met zijn
naaste familieleden gepraat
en met naaste medewerkers
van hem gesproken. Al die
mensen zullen de première
bijwonen. Dat zegt toch wel
iets. Het geef ons in ieder ge
val veel zelfvertrouwen".
„Voor ons is een dergelijke
show heel belangrijk. We
willen laten zien dat we meer
zijn dan een gezellige rock
and roll-groep. We kunnen
dacht ik iets meer dan alleen
een optreden verzorgen in
een discotheek of feesttent.
Dat hebben we in het Com
certgebouw en in Carré laten
zien. Als je in de grootste cul
tuurtempels van het land
succes hebt, denk je op een
bepaald moment, ja. we kun
nen het aan".
„Dat heeft ook te maken met
hetgeen wij willen. Wat we
op de plaat brengen, moet
live ook goed overkomen.
Daarom houden we het dacht
ik zo lang vol. Drukwerk
staat borg voor kwaliteit.
Maar een nummer van Son
neveld leent zich nu eenmaal
niet voor de discotheek. Van
daar die theatershow. Voor
de pauze komen we met ei
gen werk. Geen hits, maar
zeg maar wat minder bekend
werk. Althans voor het grote
publiek. En daar mikken we
op. Na de pauze zingen we 13
liedjes van Sonneveld., waar
onder 'Het Dorp', 'Margootje'
en 'Het hondje van Dirkie'.
Harry Slinger en zijn Drukwerk-kornuiten nemen hun petjes af voor Wim Sonneveld.
„Natuurlijk zijn
die zeggen. Drukwerk moet
van Sonneveld afblijven.
Wat moeten popmuzikanten
met zijn liedjes, hoor je dan.
Maar wat is popmuziek? Po-
gulaire muziek. Dat bracht
onneveld toch ook. En wij
zijn heus niet alleen met rock
and roll bezig. Al jaren bren
gen we andere nummers.
Aan veelzijdigheid heeft het
ons nooit ontbroken. In ons
eigen repertoire zitten ook
tango's, smartlappen en le
vensliedjes. Dat doen we heel
bewust. Drukwerk moet het
heus niet alleen van jongeren
tot 16 jaar hebben. Ons pu
bliek is niet zozeer aan be
paalde leeftijd gebonden.
Hele gezinnen komen tijdens
een optreden. Die verschil
lende stijlen zijn juist de
kracht van Drukwerk".
Hokjesgeest
„Op de elpee 'Petje af voor
Sonneveld' hebben we heel
erg veel positieve reacties ge
had. Ook negatieve, maar dat
geeft niet. Het houdt de men
sen bezig. Men praat erover,
kortom, het leeft. Aan de an
dere kant valt het in Neder
land niet mee de hokjesgeest
te doorbreken. Toch moet je
het proberen. Sonneveld
heeft dat ook gedaan. Hij was
mischien wel de meest veel
zijdige artiest die ons land
heeft gekend. Een pure thea
terman die voortdurend op
zoek was naar iets nieuws".
„Hij was een gedreven mens,
een onrustig mens ook. Hij
was bijvoorbeeld dol op ver
huizen-. Als hij de boel voor
elkaar had, stapte hij weer
op. Ook hij heeft geprobeerd
zijn eigen grenzen te verleg
gen. Zo heeft hij de film 'Op
de Hollandse toer' geprodu
ceerd. Die film werd geen
succes. Misschien heeft dat
wel te maken met de menta
liteit van dit land. Als je
steeds weer nieuwe wegen
inslaat, krijg je kritiek. Dat
mag niet. Zeker niet in zijn
tijd".
„Met die kritiek moeten ook
wij rekening houden. Maar
we zijn er niet bang voor.
Het Nederlandse lied staat ik
weet niet hoelang al al aan
kritiek onderhevig. In Hil
versum willen ze er niet aan,
een paar uitzonderingen daar
gelaten. Toch zit het Neder
landse lied bij het publiek
niet in het verdomhoekje.
Vervelende opmerkingen ko
men dus meestal van de kant
van de heren critici. Maar
dat zijn mensen die gratis op
hun perskaart naar een voor
stelling mogen. Alle andere
mensen moeten er voor beta
len. En dat doen ze. Dat
blijkt wel uit onze optredens.
Als je 150 keer per jaar voor
een uitverkochte zaal speelt,
zegt mij dat genoeg".
Vervelend
„Natuurlijk is het vervelend
dat ook Hilversum niet warm
loopt voor muziek van eigen
bodem. Als je plaatje maar
wordt gedraaid. Een stukje
naamsbekendheid. Waneer
Albert Heijn niet re
gelmatig met een advertentie
in de krant staat, kan ook hij
het vergeten. Zo is het ook in
de muziek. Zo'n hitje is een
stukje reclame".
„Ook Sonneveld had dat no
dig. Denk maar aan Willem
Parel, Frater Venantius, Nik
kelen Nelis en ga zo maar
door. Dat was op een groot
publiek gericht. Een klein
deel vond dat hij in die ge
vallen weer te commercieel
bezig was. Zo is er altijd wat.
Maar die man was van me
ning dat zijn publiek na een
heerlijke avond tevreden
naar huis moest gaan. Zo
denken wij er ook over".
„Als de show goed loopt,
gaan we door. Het theater
trekt ons. Maar er zijn meer
dingen. Ik denk aan film, an
dere theaterproducties met of
zonder thema en tv. We zijn
al bezig met een omroep die
onze show op de buis wil
brengen. Als het even kan
komen we met een follo-
w-up. Plannen maken en
plannen houden, daar gaat
het om. Anders bloed je
dood".
DAVID LEVY
ortpaleis Ahoy': Sade mét o.a.
Kart Matthewman (saxofoon, gi
rl, Paul S Denman (basgitaar) en
drew Hale (toetsen). Herhalingen:
isvond en morgen
vlagen kon het publiek gis-
avond in een uitverkocht
Iterdams Ahoy' tranen in
ogen krijgen. Maar echt
ertuigen deed de uit Nigeria
imstige zangeres Sade niet.
larvoor was de muziek veel
te afgepast en haar stem te
sselvallig van kwaliteit,
conclusie mag zijn dat het
toy' Sportpaleis nog wat te
de zangeres. Niet
at het bezoekersaantal be
de drie razend snel
[verkochte optredens heb-
n bewezen dat haar Neder-
idse aanhang een giganti-
le omvang heeft. Sade mist
hter nog de persoonlijke uit-
aling om de gigantische hal
te toveren tot een klein
altje. Hierdoor krijgt het ge-
fel een nogal afstandelijk ka-
kter die niet past bij de mu-
>mantiek was er echter ge-
>eg aanwezig. Wie wilde
egdromen bij nummers zoals
crime" en „Smooth
terator" werd hiervoor volop
de gelegenheid gesteld. Het
gon echter al met een valse
art. Sade kwam met haar uit
fgen man bestaande groep
ie kwartier later het podium
dan op de concertkaartjes
as vermeld. „Ik was de weg
Verkouden
Hoewel het intro van het ope
ningsnummer ..Why can't we
live together" de spanning be
hoorlijk opdreef, kon Sade die
verwachtingen met haar stem
niet waarmaken. Ze klonk on
zeker en verkouden. Het
duurde ongeveer een half uur
voordat zangeres en groep op
temperatuur waren gekomen.
Als een concert dan iets meer
dan anderhalf uur duurt, blijft
er weinig over om van te ge
nieten. Dat wil echter niet zeg
gen, dat de prijs die voor het
kaartje moest worden neerge
teld in het water gegooid geld
was. Tijdens de beste momen
ten was het volop genieten
van haar veelal romantische
zang.
Sade, die in haar koffer alleen
witte overhemden met een
open rug, zwarte hoogsluiten-
de zwarte broeken en rode jas
jes meedraagt, kan zo ontzet
tend sentimenteel zingen, dat
de maagstreek gisteravond af
en toe behoorlijk week werd.
Op die momenten was het ook
niet erg dat ze niet toonvast
was. Dat werd pas pijnlijk op
de momenten dat het repertoi
re te afgepast uit de luidspre
ker kwam en dat gebeurde
herhaaldelijk. Slechts af en toe
liet de groep zich even gaan en
was er sprake van wat impro
visatie en een swingend ge
heel. Dat waren de momenten
dat de romantiek hoogtij vier
de en de saxofoon klanken van
een voortreffelijk spelende
Stuart Matthewman en de stu-
Sade geconcentreerd aan het werk tijdens haar optreden voor een bomvol Ahoy', gisteravond.
wende basgitaarpartijen van
Paul Denman naar meer de
den verlangen.
Humor kan Sade niet worden
ontzegd. Wanneer de groep
aansluitend aan „Smooth ope
rator" in een instrumentaal
gedeelte de zaal behoorlijk
heeft opgewarmd laat ze we
ten: „Sorry hoor. Ik heb deze
groep niet zelf samengesteld.
Dat heeft de platenmaatschap
pij voor mij gedaan. Volgend
jaar als ik weer kom, neem ik
een goede groep mee".
Tijdens haar beste momenten
is Sade's stem zacht en roman
tisch, tijdens de zwakste, hard
en kil. Dat laatste gebeurt
vooral als ze boven haar mas
saal klinkende mede-muzikan
ten moet uitkomen.
Sober
Veel show kreeg het publiek
overigens niet voorgeschoteld.
Het decor was sober en Sade
beperkte zich zo nu en dan tot
wat danspasjes. Deze aanpak
zorgde ervoor dat de muziek
de boventoon voerde. Dat is
een goed streven natuurlijk,
maar in de kille entourage van
het Ahoy' heeft dat een ave
rechtse uitwerking.
Hoewel het programma mooi
van opbouw was, wordt de be
zoeker dan niet meegesleept
met de liefdevolle klanken
van de muziek. Wie zich bo
vendien geroepen voelde zijn
dansschoenen aan te trekken,
werd door de ordedienst ruw
teruggewezen naar de werke
lijkheid: zijn zitplaats. Sade
maakte weliswaar een opmer
king over die mannen met
hun zaklantarens, maar kon
verder weinig uitrichten. Tij
dens de tweede en laatste toe
gift riep ze de zaal daarom
maar liefdevol toe: „Wil je
dansen, dan ga ik straks wel
met je uit".
De mooiste momenten tijdens
het concert waren tijdens
„Maureen", „Sally", „Is it a
crime", waarbij het decor een
verlichte stad toonde en
„Hang oh to your love", waar-
je verliefd bent, koester het
dan".
De „Promise World Tour",
heeft inmiddels al heel wat
steden aangedaan onder meer
in Amerika. De vraag blijft
dan waarom er niet wat losser
wordt gespeeld. Ligt dat aan
de vocale capaciteiten van
Sade, zij eist overigens alle
aandacht op, of zijn de muzi
kanten niet tot meer in staat?
Dat laatste lijkt onwaarschijn
lijk gezien de hoogstandjes die
de heren af en toe uithaalden.
De overdonderende fluitcon
certen, die de muren deden
trillen, aan het eind van het
optreden om de groep op het
podium terug te roepen, kun
nen in elk geval tweeërlei
worden uitgelegd. Was het om
ongenoegen over het gebodene
kenbaar te maken of was het
publiek echt onder de indruk
en kon het er geen genoeg van
krijgen?
HANS PIËT
De Haagse première van Hans van Manens „Corps" bracht op
nieuw zowel de veelzijdigheid als de muzikaliteit van deze mees-
ter-choreograaf aan het licht. Op dezelfde muziek als waarop
Jiri Kylian zijn „Wiegenlied" voor het Ned. Danstheater schreef
- Alban Bergs Vioolconcert, gecomponeerd als aandenken aan
de op 18-jarige leeftijd aan kinderverlammning gestorven doch
ter Manon van Alma Mahler - zette hij een dozijn even viriele
als virtuoze mannen in de scène.
Wij blijven het zowel bij Kylian als bij Van Manen een schoon
heidsvlekje noemen, dat beiden voor de drie levensfasen van
Manon drie verschillende danseressen menen te moeten inzet
ten. Onlogisch en onnodig. Maar qua scènische diepgang wint
Van Manen het, die er daarenboven in slaagde de muzikale
kloof, die dit Vioolconcert kenmerkt, choreografisch te over
bruggen. Tonaliteit en seriële klanken gaan nu eenmaal moeilijk
samen, hoe meesterlijk Vera Beths ook haar Stradivarius be
speelde en hoe volgzaam ook Adam Gatehouse het Nederlands
Balletorkest tot klinken bracht. Groepsdansen en soli schitteren
den in structurele helderheid en de aankleding door Keso Dek
ker, die van de mannen een soort gladiatoren maakte, verhevig
de nog het contrast tussen het mannelijk en het vrouwelijk ele
ment.
In Van Dantzigs zwakke choreografie „Room at the Top" op de
Lyrische Suite van Alban Berg, waarin liefhebbers van Balan-
chine een bewegingscitaat uit zijn „A-pollon Musagète" kunnen
herkennen, tilden Alexandra Radius en haar drie uitstekende
partners dit psychodrama in al zijn kwetsbaarheid en machte
loosheid hoog boven de danspartituur uit. Voor de liefhebbers
van ballet blanc had dit voorlaatste programma van het Natio
nale Ballet twee werken in petto: de ordelievende, maar muzi
kaal wel wat strak gestructureerde Haydn Symfonie van Jan
Linkens en de pas de deux uit het zeeroversballet „Le Corsaire"
naar een choreografie van Petipa. Tegen de tijd dat de halfsolis-
ten Jane Lord en Alan Land als solisten geafficheerd worden,
zal hun prestatie ongetwijfeld aan emotie en uitstraling hebben
gewonnen. De techniek voor dit hogeschoolwerk hebben zij al.
FRANK DELBOY
AMSTERDAM België en Frankrijk zijn door de Stichting
Kunstbeurs uitgenodigd als gastlanden op te treden tijdens de
tweede internationale kunstbeurs die onder de naam „Kunst Rai
'86" van 4 tot en met 8 iuni in Amsterdam wordt gehouden. Vijf
tien vooraanstaande galerieën zullen deze landen vertegenwoor
digen met inzendingen waarin actuele stromingen in de heden
daagse kunst in beide landen een bijzondere nadruk krijgen.
Evenals afgelopen jaar, toen Duitsland de gastrol vervulde, zul
len per inzending maximaal drie en bij voorkeur één kunstenaar
worden voorgesteld. In het centrum van de kunstmanifestatie
zal op meer dan duizend vierkante meter een bijzondere ten
toonstelling van werk van kunstenaars uit Frankrijk, België en
Nederland worden ingericht. Deze expositie wordt samengesteld
door Bernard Blistène, conservator moderne kunst van Centre
Pompidou in Parijs en Jan Debbaut, conservator van het Van
Abbemuseum in Eindhoven.
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
KINDERVOORSTELLINGEN
EUROCINEMA II: Thomas en
senior (al); wo. 14.15. EUROCI
NEMA IV: Goonies (al): wo.
LEIDEN LUXOR (Stationsweg
19, tel. 071-121239): Perfect (al);
124130): Back to the future (al):
A chorus line (al); 14.30, 19.00,
21.15; De aanslag (al). 14.15,
20.00; White nights (al); 14.30,
18.45, 21.15. TRIANON (Bree-
straat 31, tel. 123875): In de
schaduw van de overwinning
(al); 14.30, 19.00. 21.15. REX
(Haarlemmerstraat 52, tel. 071-
125414): Perfect fit (16); 14.30.
KINDERVOORSTELLINGEN
LIDO: Taran en de toverketel
(al); wo. 14.30.
01719-12800): Stop making
eenhoorn (al); wo. 15.00.
KATWIJK CITY THEATER I
(Badstraat 30, tel. 01718-74075):
King Solomon's mines (al); wo.
14.45, 19.00, 21.15.
21.15. In de
schaduw van de overwinning
(al); di. 19.00, 21.15. wo. 14.45,
21.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
CITY THEATER IV: The Goon
ies (al); wo. 14.45.
VOORSCHOTEN GREENWAY
(tel. 01717-4354): Miami super-
WASSENAAR ASTRA (tel.
KINDERVOORSTELLINGEN
Billy Turf; wo. 14.00.
DEN HAAGs ASTA 1 (Spui 27.
tel. 463500): A chorus line (al);
do (16); 14.00, 18.45, 21.15.
ASTA 3: In de schaduw van
overwinning (12): 14.00.
471656): White nights (al);
14.00, 18.45, 21.30. BABYLON
2: Macaroni (16); 14.00, 19.00,
21.15. BABYLON 3: Plenty
(al); 18.45, 21.15. ma. di. 14.00.
CINEAC 1 (Buitenhof 20. tel.
630637): To live and die in L.A.
21.30. ma. di. ook 14.00. CI
NEAC 3: Militaire academie
(16); 14.00. 18.45, 21.30. EU
ROCINEMA (Leyweg 910, tel.
667066): A chorus line (al);
13.30, 16.00, 19.00, 21.30.
METROPOLE 1 (Carnegielaan,
tel. 456756): De aanslag (al);
14.00. 20.15. METROPOLE 2:
Teachers (al); 14.00, 18.45,
21.30. METROPOLE 3: Back
the future (al); 14.00, 18.45,
ODEON 1 (Herengracht 13,
finger; di. Live and
21.30. ODEON 4: A fistful of
dollars (al); 13.45. 18.45, 21.30.
LE PARIS 1 (Kettingslraat
12b, tel. 656402): Talk diry to
My beautiful laundrette;
16.00, 19.30, 21.45. Zaal 2: Na-
zarin; 14.15, 19.30, 21.45. Zaal
3: Paris vu par Ie cinéma d'a-
vant-garde 3; La zone; L'Affaire
dee divisions morituri; ma.
14.00, 19.30, 21.45. Entr'act; La
glacea a 3 faces; Jeux dea ref
lets et de la Vitesse; di. 14.00,
19.30, 21.45. Les dames du
Bois de Boulogne; Le sang des
betes; wo. 14.00, 19.30, 21.45.
KINDERVOORSTELLINGEN:
CINEAC II: Taran en de tover
ketel: wo. 14.00. BABYLON 3:
De goonies; wo. 14.00. EURO
CINEMA: De goonies (al); wo.
FIGUURPUZZEL
In elk vakje dient een letter te worden
Ingevuld, waardoor zowel horizontaal
als verticaal woorden van navolgende
vlinder; 5 roofvogel.
OPLOSSING
'Mneeujjooj g lefBoopuaz y :iuooq
■isje* e :oiue.»eds3 z '-Jezfi paejq L